Gefeliciteerd! Daar zul je nog veel plezier aan belevenquote:Op woensdag 15 september 2010 23:45 schreef Pinkerton het volgende:
Vandaag eindelijk mijn eigen Volvo gekocht
Waarschijnlijk is ie volgende week klaar en kan ie op naam worden gezet
[ afbeelding ]
Volvo 240 DL
Bouwjaar 12-02-1986
Motor B23
Geen woord over de airco. Xenon zal wel zo scheef als de neten staan afgesteld. En let even op schokbrekers/draagarmrubbers. Niet erg als je zelf kan sleutelen, anders een bitch qua garagekosten. Verder issie 350 euro te duurquote:Op donderdag 16 september 2010 13:54 schreef The6thgate het volgende:
Ik heb inmiddels m'n plan iets aangepast qua volgende auto. Belangrijkste is dat Ik zoek nog iets in het goedkope segment en vooral een handgeschakelde bak om m'n huidige benzineslurpende automaat te vervangen, zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik schakel.
Nu kan ik bij deze auto kijken:
Volvo 440 1.8
Wat is jullie mening hierover? Zo te zien zit er wel wat roest linksachter, maar in principe zal ik er niet veel langer dan een jaar in rond rijden (rij zelf maximaal iets van 15.000 per jaar). En wat zou deze qua verbruik doen?
Laten staan of is het een prima dingetje om een jaar in rond te rijden?
zijn die auto's nog zo weinig waard dan?quote:Op donderdag 16 september 2010 13:57 schreef r8ality het volgende:
[..]
Geen woord over de airco. Xenon zal wel zo scheef als de neten staan afgesteld. En let even op schokbrekers/draagarmrubbers. Niet erg als je zelf kan sleutelen, anders een bitch qua garagekosten. Verder issie 350 euro te duur.
Zijn er nogal veel. En voor de meeste "milieubewuste consumenten" ongunstig.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:54 schreef The6thgate het volgende:
[..]
zijn die auto's nog zo weinig waard dan?
Wat zeg je dat netjes.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:56 schreef r8ality het volgende:
[..]
Zijn er nogal veel. En voor de meeste "milieubewuste consumenten" ongunstig.
Dat verwacht ik wel ja, hij heeft pas net een ton gedraaidquote:Op donderdag 16 september 2010 09:57 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Daar zul je nog veel plezier aan beleven
Heb 'm inderdaad uit Gilzequote:Op donderdag 16 september 2010 18:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Nice!Waar heb je 'm vandaan? Ziet er uit als Gilze?
Alleen de paravan klopt niet met het bouwjaar.![]()
Ik zag je reactie nu pas staan, maar ik heb 'm bij een man gekocht vlakbij Gilze die 240's opkoopt (en importeert) opknapt en weer verkoopt. Deze is inderdaad uit Zweden geimporteerd. In de brochure uit '86 zie je ook staan dat deze kleur en de kleur van het stof niet in Nederland geleverd is. Helaas zitten er ook nieuwe kentekencombinaties opquote:Op donderdag 16 september 2010 10:25 schreef r8ality het volgende:
Ik zie al aan de stadslichten dat het import uit Zweden is. Waar hedde em gekocht?
Stukje tussen motorkap en voorruitquote:
Heul makkelijk. Aangezien het in Zweden sinds jaar en dag verplicht is om dagrijverlichting te voeren, hebben ze dat bij de gemiddelde oude Volvo via de stadslichten geregeld. Gewoon vol gas 12 volt erop als dagrijverlichting (schakelaar verlichting uit), in serie (dus 6 volt per lampje) als stadslicht (schakelaar op stadslicht) en ook in serie bij voeren van normaal dimlicht.quote:Op vrijdag 17 september 2010 01:39 schreef Pinkerton het volgende:
Even nieuwschierig r8ality: hoe zie je aan het stadslicht dat mijn 240 uit Zweden komt?
Ik dacht toch dat ik wel het een en ander van Volvo's wistquote:Op vrijdag 17 september 2010 09:37 schreef r8ality het volgende:
[..]
Heul makkelijk. Aangezien het in Zweden sinds jaar en dag verplicht is om dagrijverlichting te voeren, hebben ze dat bij de gemiddelde oude Volvo via de stadslichten geregeld. Gewoon vol gas 12 volt erop als dagrijverlichting (schakelaar verlichting uit), in serie (dus 6 volt per lampje) als stadslicht (schakelaar op stadslicht) en ook in serie bij voeren van normaal dimlicht.
Pa importeert al 20 jaar Volvo's uit Zweden en de laatste 6 jaar ga ik geregeld meequote:Op vrijdag 17 september 2010 12:04 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Ik dacht toch dat ik wel het een en ander van Volvo's wist
ah juist, herkenbaar.quote:Op vrijdag 17 september 2010 09:37 schreef r8ality het volgende:
[..]
Heul makkelijk. Aangezien het in Zweden sinds jaar en dag verplicht is om dagrijverlichting te voeren, hebben ze dat bij de gemiddelde oude Volvo via de stadslichten geregeld. Gewoon vol gas 12 volt erop als dagrijverlichting (schakelaar verlichting uit), in serie (dus 6 volt per lampje) als stadslicht (schakelaar op stadslicht) en ook in serie bij voeren van normaal dimlicht.
Die van 86'ers zijn nog hetzelfde als het oude type: dat luchtrooster is dan 1 brede in het midden, niet 2 losse. Dat is bij latere types pas.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:49 schreef r8ality het volgende:
Waarom zou die paravan niet kloppen
Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkendquote:Op vrijdag 17 september 2010 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Die van 86'ers zijn nog hetzelfde als het oude type: dat luchtrooster is dan 1 brede in het midden, niet 2 losse. Dat is bij latere types pas.
check ook even die sneeuwkapjes over de ventilatie roostersquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:21 schreef r8ality het volgende:
[..]
Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkend. Waarschijnlijk heeft ie dus een decembermodel, modeljaar '87 oder so.
Mijn witte 240 (die op stalling staat) is MY87 en heeft inderdaad wel al de gescheiden luchtroosters. Die van hem is van 2-86 en zou dus gewoon MY86 moeten zijn, dus met enkele luchtrooster.quote:Op zaterdag 18 september 2010 00:21 schreef r8ality het volgende:
[..]
Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkend. Waarschijnlijk heeft ie dus een decembermodel, modeljaar '87 oder so.
De vraag is dus: Waar issie omgekat? S of NL?quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:34 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Mijn witte 240 (die op stalling staat) is MY87 en heeft inderdaad wel al de gescheiden luchtroosters. Die van hem is van 2-86 en zou dus gewoon MY86 moeten zijn, dus met enkele luchtrooster.
Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat?quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:15 schreef r8ality het volgende:
[..]
De vraag is dus: Waar issie omgekat? S of NL?.
Nee?quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:09 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat?
Ik kan niet wachten op sneeuwquote:Op zondag 19 september 2010 08:32 schreef JJH het volgende:
Hihihi, de 940 stonk behoorlijk naar banden en remmen. Halfnat industrieterrein + vroege zondagmorgen = fun!
Maar dan geen halve meter graag, want daar kom je alleen maar in vast te zitten.quote:
Nu wel.quote:
Zolang dat luchtrooster maar het enige is danquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:09 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat?
Marktverneukersquote:Op zondag 19 september 2010 19:22 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Nu wel.Op Marktplaats zijn een paar van die grapjassen actief, 940's van het laatste type die verkocht worden als 740's uit 1985 etc. Met als opmerking "volledig omgebouwd naar een nieuwer type!"
Zeg dat wel, eentje die hier uit de buurt komt spant helemaal de kroon: die woont de helft van de tijd in Zweden en de helft van de tijd ergens in de buurt van de A50.quote:
Niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?quote:Op zondag 19 september 2010 16:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
V70 g3/lpi rijders, wie vertelt me wat de aandachtspunten zijn vanaf 250.000 km? Model 2001/2002.
Ik denk dat je op het Volvoforum meer geluk hebt. Daar staat onder meer dit topic.quote:Op maandag 20 september 2010 19:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |