Die van 86'ers zijn nog hetzelfde als het oude type: dat luchtrooster is dan 1 brede in het midden, niet 2 losse. Dat is bij latere types pas.quote:Op donderdag 16 september 2010 23:49 schreef r8ality het volgende:
Waarom zou die paravan niet kloppen
Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkend . Waarschijnlijk heeft ie dus een decembermodel, modeljaar '87 oder so.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Die van 86'ers zijn nog hetzelfde als het oude type: dat luchtrooster is dan 1 brede in het midden, niet 2 losse. Dat is bij latere types pas.
check ook even die sneeuwkapjes over de ventilatie roostersquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:21 schreef r8ality het volgende:
[..]
Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkend . Waarschijnlijk heeft ie dus een decembermodel, modeljaar '87 oder so.
Mijn witte 240 (die op stalling staat) is MY87 en heeft inderdaad wel al de gescheiden luchtroosters. Die van hem is van 2-86 en zou dus gewoon MY86 moeten zijn, dus met enkele luchtrooster.quote:Op zaterdag 18 september 2010 00:21 schreef r8ality het volgende:
[..]
Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkend . Waarschijnlijk heeft ie dus een decembermodel, modeljaar '87 oder so.
De vraag is dus: Waar issie omgekat? S of NL? .quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:34 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Mijn witte 240 (die op stalling staat) is MY87 en heeft inderdaad wel al de gescheiden luchtroosters. Die van hem is van 2-86 en zou dus gewoon MY86 moeten zijn, dus met enkele luchtrooster.
Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat?quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:15 schreef r8ality het volgende:
[..]
De vraag is dus: Waar issie omgekat? S of NL? .
Nee? .quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:09 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat?
Ik kan niet wachten op sneeuw .quote:Op zondag 19 september 2010 08:32 schreef JJH het volgende:
Hihihi, de 940 stonk behoorlijk naar banden en remmen. Halfnat industrieterrein + vroege zondagmorgen = fun!
Maar dan geen halve meter graag, want daar kom je alleen maar in vast te zitten.quote:
Nu wel. Op Marktplaats zijn een paar van die grapjassen actief, 940's van het laatste type die verkocht worden als 740's uit 1985 etc. Met als opmerking "volledig omgebouwd naar een nieuwer type!"quote:
Zolang dat luchtrooster maar het enige is danquote:Op zaterdag 18 september 2010 17:09 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat?
Marktverneukers .quote:Op zondag 19 september 2010 19:22 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Nu wel. Op Marktplaats zijn een paar van die grapjassen actief, 940's van het laatste type die verkocht worden als 740's uit 1985 etc. Met als opmerking "volledig omgebouwd naar een nieuwer type!"
Zeg dat wel, eentje die hier uit de buurt komt spant helemaal de kroon: die woont de helft van de tijd in Zweden en de helft van de tijd ergens in de buurt van de A50. Ik had eerst een 740 uit 1986 te koop staan, mailde hij op dat het wel erg duur was (1600 bucks voor een 740 Estate met LPG er al in is niet duur vind ik) en ojee hij moest nog belasting betalen en meer van dat soort gejank, en zelf biedt 'ie vanuit Zweden veels te dure maar vooral ultrakrokante auto's aan. Er zit nog vaak omgekatte troep tussen ook, zoals een laatste type 940 dat ineens een 740 uit '85 is. En dan zegt 'ie dat de originele 740 "professioneel omgebouwd is door een Zweedse kennis" oid.quote:
Niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?quote:Op zondag 19 september 2010 16:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
V70 g3/lpi rijders, wie vertelt me wat de aandachtspunten zijn vanaf 250.000 km? Model 2001/2002.
Ik denk dat je op het Volvoforum meer geluk hebt. Daar staat onder meer dit topic.quote:Op maandag 20 september 2010 19:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Ander aandachtspunt is het elektronisch gasklephuis (vanaf MY2000 uit mijn hoofd). Ik ga ervan uit dat dat inmiddels wel vervangen zal zijn overigens. Witte sticker = oud; gele sticker = nieuw.quote:Op maandag 20 september 2010 21:15 schreef Bart-Willem het volgende:
Sowieso de draagarmen in de gaten houden, 850's en V70's (zowel het oude als het nieuwe type) vreten die alsof het snoepjes zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |