abonnement Unibet Coolblue
pi_86554313
quote:
Op donderdag 16 september 2010 23:49 schreef r8ality het volgende:
Waarom zou die paravan niet kloppen :?
Die van 86'ers zijn nog hetzelfde als het oude type: dat luchtrooster is dan 1 brede in het midden, niet 2 losse. Dat is bij latere types pas. :P
pi_86559628
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 22:14 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Die van 86'ers zijn nog hetzelfde als het oude type: dat luchtrooster is dan 1 brede in het midden, niet 2 losse. Dat is bij latere types pas. :P
Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkend :P. Waarschijnlijk heeft ie dus een decembermodel, modeljaar '87 oder so.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86563322
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 00:21 schreef r8ality het volgende:

[..]

Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkend :P. Waarschijnlijk heeft ie dus een decembermodel, modeljaar '87 oder so.
check ook even die sneeuwkapjes over de ventilatie roosters :)
Nieuwere types hebben ze dus ook,
pi_86567226
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 00:21 schreef r8ality het volgende:

[..]

Klopt eigenlijk wel, herinner me nu ook dat de motorkap vanaf '87 anders is dan van '86. Vandaar dat de RDW dat ook te makkelijk herkend :P. Waarschijnlijk heeft ie dus een decembermodel, modeljaar '87 oder so.
Mijn witte 240 (die op stalling staat) is MY87 en heeft inderdaad wel al de gescheiden luchtroosters. Die van hem is van 2-86 en zou dus gewoon MY86 moeten zijn, dus met enkele luchtrooster. :P
pi_86571240
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:34 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Mijn witte 240 (die op stalling staat) is MY87 en heeft inderdaad wel al de gescheiden luchtroosters. Die van hem is van 2-86 en zou dus gewoon MY86 moeten zijn, dus met enkele luchtrooster. :P
De vraag is dus: Waar issie omgekat? S of NL? :P.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86574063
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 15:15 schreef r8ality het volgende:

[..]

De vraag is dus: Waar issie omgekat? S of NL? :P.
Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat? :+
  zondag 19 september 2010 @ 08:32:28 #107
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86592549
Hihihi, de 940 stonk behoorlijk naar banden en remmen. Halfnat industrieterrein + vroege zondagmorgen = fun!
pi_86596473
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 17:09 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat? :+
Nee? :+.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86596483
quote:
Op zondag 19 september 2010 08:32 schreef JJH het volgende:
Hihihi, de 940 stonk behoorlijk naar banden en remmen. Halfnat industrieterrein + vroege zondagmorgen = fun!
Ik kan niet wachten op sneeuw :P.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86600387
Inderdaad, afgelopen winter was echt dikke pret met de Volvo's. :D
Nee.
pi_86603934
V70 g3/lpi rijders, wie vertelt me wat de aandachtspunten zijn vanaf 250.000 km? Model 2001/2002.
  zondag 19 september 2010 @ 18:25:13 #112
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86607840
quote:
Op zondag 19 september 2010 12:35 schreef r8ality het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op sneeuw :P.
Maar dan geen halve meter graag, want daar kom je alleen maar in vast te zitten.

Mijn auto bij de vorige eigenaar. Check de titel ook! _O-
pi_86609391
quote:
Op zondag 19 september 2010 12:35 schreef r8ality het volgende:

[..]

Nee? :+.
Nu wel. :P Op Marktplaats zijn een paar van die grapjassen actief, 940's van het laatste type die verkocht worden als 740's uit 1985 etc. Met als opmerking "volledig omgebouwd naar een nieuwer type!" :')
  zondag 19 september 2010 @ 21:21:23 #114
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_86614816
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 17:09 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ah je bent ook al op de hoogte van de Nederlandse kolonies in Zweden waar men massaal dingen omkat? :+
Zolang dat luchtrooster maar het enige is dan :+
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_86619156
quote:
Op zondag 19 september 2010 19:22 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Nu wel. :P Op Marktplaats zijn een paar van die grapjassen actief, 940's van het laatste type die verkocht worden als 740's uit 1985 etc. Met als opmerking "volledig omgebouwd naar een nieuwer type!" :')
Marktverneukers :{.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  maandag 20 september 2010 @ 15:45:59 #116
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_86638839
Waar straat trouwens de 813 op bij VOLVO 244 - 813 (dit staat op het kenteken)
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_86639125
Gewoon een type-aanduiding (waarschijnlijk alleen maar boeiend intern bij Volvo).
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_86644902
quote:
Op zondag 19 september 2010 22:33 schreef r8ality het volgende:

[..]

Marktverneukers :{.
Zeg dat wel, eentje die hier uit de buurt komt spant helemaal de kroon: die woont de helft van de tijd in Zweden en de helft van de tijd ergens in de buurt van de A50. :+ Ik had eerst een 740 uit 1986 te koop staan, mailde hij op dat het wel erg duur was (1600 bucks voor een 740 Estate met LPG er al in is niet duur vind ik) en ojee hij moest nog belasting betalen en meer van dat soort gejank, en zelf biedt 'ie vanuit Zweden veels te dure maar vooral ultrakrokante auto's aan. :') Er zit nog vaak omgekatte troep tussen ook, zoals een laatste type 940 dat ineens een 740 uit '85 is. :') En dan zegt 'ie dat de originele 740 "professioneel omgebouwd is door een Zweedse kennis" oid. :{w
pi_86649034
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
V70 g3/lpi rijders, wie vertelt me wat de aandachtspunten zijn vanaf 250.000 km? Model 2001/2002.
Niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
pi_86650850
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Ik denk dat je op het Volvoforum meer geluk hebt. Daar staat onder meer dit topic.
pi_86652909
Sowieso de draagarmen in de gaten houden, 850's en V70's (zowel het oude als het nieuwe type) vreten die alsof het snoepjes zijn. :P
pi_86653233
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:15 schreef Bart-Willem het volgende:
Sowieso de draagarmen in de gaten houden, 850's en V70's (zowel het oude als het nieuwe type) vreten die alsof het snoepjes zijn. :P
Ander aandachtspunt is het elektronisch gasklephuis (vanaf MY2000 uit mijn hoofd). Ik ga ervan uit dat dat inmiddels wel vervangen zal zijn overigens. Witte sticker = oud; gele sticker = nieuw.
pi_86682688
Thanks, daar heb ik wat aan :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:14:52 #124
202014 JJH
Knetter. O+
pi_86689255
Dus. Ik liep er de laatste weken eigenlijk al aan te denken, maar mijn 940 word me toch te duur. Verzekering kost me vrij weinig, maar het verbruik en de wegenbelasting tikken aardig aan. Omdat ik mobiel wil blijven, moet er wel een vervanger komen. Belangrijke punten zijn dan ook vooral het gewicht en het verbruik. Niet dat ik iets wil wat 1 op 30 loopt, maar beter dan 1 op 10 word door bijna alles gehaald. :') (Laatste tank, met alleen maar korte stadsritjes zelfs geeneens 1 op 9. :') )
Enthousiast gravend op marktplaats ben ik er al bijna zeker van dat het een 480 gaat worden. Die weegt maar ongeveer 2/3 van een 940. :D Trouwens, ook een dik uitgeruste 440 of V40 doen nog mee. Alhoewel die alweer twee stapjes omhoog doet in de wegenbelasting.

Dus vooralsnog een 480. Welke uitvoering moet ik dan pakken? De 1.7 turbo of de atmosferische 2.0? Verschil in vermogen en verbruik in het dagelijks leven? Welke uitvoering? S? ES? GT? Qua carrosserie weet ik dat ik op roest, en dan met name bij de achterwielkasten moet letten. Nog meer puntjes? Ik heb begrepen dat de electronica nog wel eens tegenstribbelt?
Wat mogen ze maximaal kosten? Ik zie ze op marktplaats van een paar honderd euro tot aan ¤2750 staan.

Boel vragen en het duurt ook nog wel even, eerst moet de 940 op marktplaats en verkocht worden. Dan weet ik ook het budget. Morgen eerst wassen en foto's maken. :)
pi_86693433
P*rno..................









En een video:

http://www.autojunk.nl/2010/09/volvo-v60s60-r-design/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')