quote:Op maandag 23 augustus 2010 06:49 schreef Saffier het volgende:
Dames, Ylana is alweer een week oud vandaag (![]()
![]()
![]()
) het wordt dus wel tijd voor wat vers babynieuws he? Cantare? Tico? Wat denken jullie ervan
ps arinyo mag uit het lijstje. Zij is de 13e bevallen van een dochter mbv een spoedkeizersnede wegens zwangerschapsvergiftiging. Ze heeft er een maand mee in het zh gelegen voor ze haar kleine kreeg. Ik heb begrepen dat inmiddels alles goed gaat met moeder en kind, ik heb haar nog niet zelf gesproken.
quote:
quote:
quote:
quote:
Ja je vragen of ze je wil proberen te strippen?quote:
Ik weet het niet.. Vorige keer deed ze het ook gewoon bij 40 en 2 dagen... Maar toen was ik het veel meer zat dan nu.. Nu heb ik eigenlijk meer zoiets van... Laat maar.. T komt heus wel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja je vragen of ze je wil proberen te strippen?
ik heb het gevraagd bij 40.1 en toen heeft ze een poging gedaan maar dat lukte niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik weet het niet.. Vorige keer deed ze het ook gewoon bij 40 en 2 dagen... Maar toen was ik het veel meer zat dan nu.. Nu heb ik eigenlijk meer zoiets van... Laat maar.. T komt heus wel.
Ben jij thuis straks?
Moet om 13.00 bij de vk zjin, dan rij ik wel ff langs...quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik heb het gevraagd bij 40.1 en toen heeft ze een poging gedaan maar dat lukte niet.
Ik ben tot 14.30 thuis. Kommie bakkie doen??
gezellig!!quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Moet om 13.00 bij de vk zjin, dan rij ik wel ff langs...
Ik weet alleen dat je bij de toko woont... Ik sms je wel.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Is het raar als ik mn kattenbakken lekker vind ruiken?
Yup. Jij MOET gaan bevallenquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:35 schreef Ticootje het volgende:
jaquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:35 schreef Ticootje het volgende:
jij spoort ook echt niet hequote:Op maandag 23 augustus 2010 10:40 schreef Ticootje het volgende:
Het kattegrit ruikt zo lekker... Ik krijg de neiging om het te proeven.
4 uur!quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:30 schreef Chan het volgende:
Wat een boel mijlpalen vandaag en Cantare aan het rommelenSucces!
Enne Huup.. Hoe laat mag je morgen? Dan weet ik hoe laat ik kan gaan f5'en..
quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik sms Chan, zij zet het online, als ze in de buurt is van een pc that is
Ze zag niks hangen, ze zag 3 streepjes, en ze zag schaamlippen. En toch deed ze gereserveerd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mooie foto Claudia!
En dat waarschijnlijk tja, het kan verstopt liggen. Maar geen schaamlippen in beeld gehad?
Ivan was een reus, dus ze verwachten nu weer een reuzenkind. Ik wist eigenlijk niet dat je met 20 weken al iets daarover zou kunnen zeggen, maar ze leek heel duidelijk te impliceren dat de buikomtrek indicatief was voor het geboortegewicht. De buikomtrek was groter dan de buikomtrek van minstens 97% van de andere baby's bij dezelfde leeftijd. Dan weet je wel hoe laat het is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:07 schreef Fannetje het volgende:
Wat fijn dat alles goed was Claudia! Mooie echo ook! Was er een reden dat de buikomtrek zo groot was?
Kan me wel voorstellen dat je dat "waarschijnlijk" er liever niet bij had gehoord trouwens...
Ja, ik zoek er verder ook niks achter. Ze zal ook niet bang zijn dat ik een abortus laat plegen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:15 schreef Basboussa het volgende:
Maar goed, het is bij meisjes gewoon ook wat lastiger te zien... Dus daar ligt het vaak ook wel aan...
Haha, precies! Daarom durf ik er ook niet naar te vragen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:20 schreef Fannetje het volgende:
Nou ja, de extra echo's zijn altijd leuk om nog een keertje naar jullie kleine dametje te gluren, toch?
Dat is gewoon lomp, ik zou antwoorden: Nee, heb de bevalling zelf niet overleefd, helaas.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het ook stom dat ze heel verbaasd vroeg bij de mededeling dat Ivan 10 pond zwaar was: "En dat is goed gegaan???" Daar kun je iemand behoorlijk angstig mee krijgen, dat soort opmerkingen.
Mijn lievelingsverloskundige bij de zwangerschap van Ivan benadrukte elke controle weer dat zijn omvang niets hoefde te zeggen over het verloop van de bevalling. Het is veel belangrijk hoe jijzelf gebouwd bent (dat valt overigens niet van buiten te zien; ook kleine en tengere vrouwen kunnen prima heupen hebben om te baren, zeg maar) en of je je tijdens de bevalling goed kunt ontspannen (maar da's vooral voor het ontsluiten en niet het persen).quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:21 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Dat is gewoon lomp, ik zou antwoorden: Nee, heb de bevalling zelf niet overleefd, helaas.
En daarnaast, hangt natuurlijk ook gewoon een beetje van jouw bouw/bouw baby af. Zo lang alles een beetje in proporties is, en je niet te maken hebt met een ultiem groot hoofd of iets dergelijks lijkt me dat het niet standaard een zwaardere bevalling hoeft te zijn... De kans zal wel iets groter zijn, maar hoeft niet natuurlijk.
Maar jij gaat nu toch voor de all natural birth met kaarsjes en het geluid van ochtendgloren op de achtergrond?quote:Maar goed, zegt zij, wiens dochter ontzettend gemiddeld precies 6 pond was en die er gewoon is uitgesneden....
www.gendercide.orgquote:India is also the heartland of sex-selective abortion. Amniocentesis was introduced in 1974 "to ascertain birth defects in a sample population," but "was quickly appropriated by medical entrepreneurs. A spate of sex-selective abortions followed." (Karlekar, "The girl child in India.") Karlekar points out that "those women who undergo sex determination tests and abort on knowing that the foetus is female are actively taking a decision against equality and the right to life for girls. In many cases, of course, the women are not independent agents but merely victims of a dominant family ideology based on preference for male children."
Dahlburg notes that "In Jaipur, capital of the western state of Rajasthan, prenatal sex determination tests result in an estimated 3,500 abortions of female fetuses annually," according to a medical-college study. (Dahlburg, "Where killing baby girls 'is no big sin'.") Most strikingly, according to UNICEF, "A report from Bombay in 1984 on abortions after prenatal sex determination stated that 7,999 out of 8,000 of the aborted fetuses were females. Sex determination has become a lucrative business." (Zeng Yi et al., "Causes and Implications of the Recent Increase in the Reported Sex Ratio at Birth in China," Population and Development Review, 19: 2 [June 1993], p. 297.)
En een kopje thee.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn lievelingsverloskundige bij de zwangerschap van Ivan benadrukte elke controle weer dat zijn omvang niets hoefde te zeggen over het verloop van de bevalling. Het is veel belangrijk hoe jijzelf gebouwd bent (dat valt overigens niet van buiten te zien; ook kleine en tengere vrouwen kunnen prima heupen hebben om te baren, zeg maar) en of je je tijdens de bevalling goed kunt ontspannen (maar da's vooral voor het ontsluiten en niet het persen).
Toch lijkt het me evident dat een vrouw van welke bouw ook altijd een makkelijkere persfase heeft bij een kleiner kind (niet makkelijker dan andere vrouwen, maar makkelijker dan dezelfde bevalling met een groter kind).
[..]
Maar jij gaat nu toch voor de all natural birth met kaarsjes en het geluid van ochtendgloren op de achtergrond?
Psies, jij voelt het goed aan. Vergeet de wierook niet en de mantra's, en ik heb ook de ideale geboorte positie bedacht, iets met op 1 been staan terwijl de man om me heen danst. Daarna gaan we gezamelijk de moederkoek begraven onder een oude eikenboom en ik ga mezelf wassen in het koele water van het meer hierzo. Niets zo reinigend als moeder natuur.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
Maar jij gaat nu toch voor de all natural birth met kaarsjes en het geluid van ochtendgloren op de achtergrond?
Nee, die energie geven we weer terug aan Gaia, onze Moederquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:34 schreef Vanyel het volgende:
Begraven? Die moederkoek moet je toch eten (of aan de hond voeren oid)!
Ja, ietsjes... Normaal is mijn score 100 of 110 over 60 of 65... Nu was het 140/75... Dus dat vond ik wel hoog ja.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:43 schreef huuphuup het volgende:
geen idee![]()
maar het klinkt wel logisch op zich, al weet ik niet waarom![]()
is je bloeddruk hoger dan normaal?
Dit is een ander kindje! En jij bent een andere moeder, want meer ervaring. En je hebt nog héél veel tijd, hè? In de regel werkt het zo dat je tegen het einde van je zwangerschap ook wel toe bent aan bevallen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:12 schreef Basboussa het volgende:
En nu ik het allemaal zie, wil ik even nog geen baby.... blegh, ben er gewoon een beetje verdrietig van. Ik was het hele spuug en slecht/niet drinken drama helemaal vergeten/verdrongen... Damn, wat heb ik me toen alleen en onbegrepen gevoeld, zeg.
Jij zou slapen!quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:44 schreef Ticootje het volgende:
Poeh, ik denk dat je cyclus gewoon op gangmoet komen.
Heb je al gedoucht?quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:47 schreef Cantare het volgende:
[..]
Jij zou slapen!![]()
Hier nog steeds actie, maar het wordt maar zó langzaam erger... Beetje bluh, want 1) dan gaat het nog wel even duren en 2) dan kan ik vannacht niet slapen terwijl het ergste nog moet komen. Nouja, niks aan te doen. Morgen moet ik sowieso naar de VK, dat is wel fijn.
Tnx! Ik ben net in bad geweest. Terwijl ik erin zat maakte het niet echt uit, maar nu lijkt het wel iets feller te worden. Ik wacht nog even af en als het niet erger wordt dan ga ik idd proberen nog wat slaap te pakken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:50 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Heb je al gedoucht?
Begrijpelijk als je er geen zin in hebt hoor, maar het kan dingen echt ineens in een versnelling gooien.
En anders, 2 paracetamol nemen en proberen te slapen, wie weet kan de vk morgen wel kijken voor je hoe het ervoor staat.
Hoe dan ook succes voor vannacht!!
Haha...wat grappig dat je hem kent! Ja lieve man...en nee, wil thuis bevallen. Jij hebt daar ervaring?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:42 schreef Zuster87 het volgende:
Voordat ik 2 weken in 'onbereikbaar' land zit, wil ik alle llm's succes wensen!
Ticootje hoopte dat je al bevallen was voor ik weg zou gaan Nouja, ben nog niet helemaalweg![]()
Cantare succes! Als je er niet door kan slapen kan het weleens een serieus begin zijn. Al een douche geprobeerd??
Shirley, leuk zo'n onverwachte echo! En wat lief van Steven.Toen je over zijn pensioen schreef wist ik gelijk over wie je het had. Naam boven echo bevestigde dit. Leuke praktijk! Ben je van plan om in het ZH te bevallen?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 06:36 schreef Cantare het volgende:
Pff ik zit er nu even doorheende hele nacht is het zo doorgegaan, weeën om de 4 minuten van tussen de 45-60 seconden. Net niet genoeg om te bellen dus eigenlijk. En voor mijn gevoel doet het veel te weinig en ik word niet echt blij van het vooruitzicht dat het nog veel erger moet worden.
dat ja.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:11 schreef Lishe het volgende:
Cantare, gewoon bellen! Dadelijk ben je bekaf voor het echte werk. En echt, ook dat hou je vol, maar even wat frisse moed en hulp helpt! Succes!
Voor mij hoef je niet te f5-en hoor...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:49 schreef maffemuts het volgende:
* maffemuts F5't voor Cantare updates (of tico natuurlijk)
klinkt goed Fannetje! Ik hoop dat het gewoon tot de volle 40 weken goed blijft, maar anders is 12 september ook een leuke dagquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:11 schreef Fannetje het volgende:
Zo, ben weer terug van de gyn. Toevallig kregen we dezelfde arts-assistent als twee weken geleden tijdens ons nachtelijke avontuur in het ziekenhuis en die is zeer vriendelijk, niet zo zakelijk als sommige andere gyns.
Bloeddruk was nu weer prima voor mijn doen, 135/85 en geen eiwit in de urine. Uk ligt al een heel stuk ingedaald (nog niet helemaal klem, maar wel op de goede weg) en ze had de hele tijd haar handje op haar gezicht, wat een eigenwijsje hè?
Ze heeft ook even uitgelegd hoe het nu verder gaat met het oog op evt. inleiden. Volgende week ben ik 37 weken en vanaf dat moment is het "veilig" om in te leiden. Zolang de medicijnen hun werk blijven doen, doen ze echter liever niets. Iedere week wordt dus bekeken hoe het zit met mijn bloeddruk en eiwit in de urine en wordt evt. terplekke besloten of ze gaan inleiden of niet.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:13 schreef mijsje het volgende:
[..]
klinkt goed Fannetje! Ik hoop dat het gewoon tot de volle 40 weken goed blijft, maar anders is 12 september ook een leuke dag(leuk verjaarscadeautje...
)
Ah mijn beval datumquote:
nog 3 kwartierquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:09 schreef huuphuup het volgende:
Cantare heeft het vast te druk![]()
zet hem op meid!!![]()
![]()
![]()
Huup heeft om 16.00 uur een geslachtsbepalende echoquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:14 schreef chacama het volgende:
[..]
wat weet jij wat wij niet weten?
Cantare![]()
voor jou, omdat het eigenlijk niet kan missen...
Die van mij was 25 minuten maar volgens mij duren ze bij babyvision 15 minuten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:10 schreef Chan het volgende:
Hoe lang duurt zo'n echo ongeveer? *wacht in spanning af op smsje*
Woah!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:24 schreef Chan het volgende:
Jaaaa sms van Huup, ze krijgt er nog een meisje bij
Helemaal in Westfriesland omdat ze daar een combipakket aanboden (we gaan nog een keer) en er familie van de meneer daar in de buurt woont dus dat we daar toch vaker komen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dat zou ik dit geval ook wel durven
dml waar had jij je echo dan eigenlijk?
waar precies in Westfriesland?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Helemaal in Westfriesland omdat ze daar een combipakket aanboden (we gaan nog een keer) en er familie van de meneer daar in de buurt woont dus dat we daar toch vaker komen.
Hier in de regio boden ze zo'n pakket pas aan vanaf 18 weken en ik kon niet wachten
oh okeequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Helemaal in Westfriesland omdat ze daar een combipakket aanboden (we gaan nog een keer) en er familie van de meneer daar in de buurt woont dus dat we daar toch vaker komen.
Hier in de regio boden ze zo'n pakket pas aan vanaf 18 weken en ik kon niet wachten
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:18 schreef huuphuup het volgende:![]()
dankjulliewel!![]()
![]()
![]()
ik vond het maar spannend maar het klopte inderdaad, we krijgen nog een meiske!![]()
![]()
Ik heb straks twee dochters! Twee gewoon!![]()
![]()
vliefd!
Probeer te ontdekken wat je wél kunt verdragen en blijf eten. Ik kon droge crackers (die hele dunne van Lu) eten; die vielen altijd goed. Sommige vrouwen hebben baat bij vanillevla of een klein beetje cola gedurende de dag. Blijf ook goed drinken. Ben je de misselijkheid zat, dan kun je contact opnemen met je verloskundige. Er is een middel genaamd Emesafene dat bij sommige vrouwen werkt of in ieder geval de scherpe kantjes van de misselijkheid haalt. En onthoud dat het hoogstwaarschijnlijk zomaar ineens voorbij is met 12-14 weken, al is het niet altijd even makkelijk om daar naartoe te leven en hoop te houden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:25 schreef -Nienna- het volgende:
Herkenbaar? Iemand tips?
Jawel hoor, het hartje van onze uk was met 7 wkn al duidelijk kloppend te zien. Wel met een inwendige echo trouwens, maar ik heb dan ook wel behoorlijk veel buikvetquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:25 schreef -Nienna- het volgende:
Donderdag ook maar met de verloskundige bespreken, dan mag ik al heen en gaat ze ook een echo doen, maar ik ga er nog maar even vanuit dat we nog geen hartje kunnen zien (7 weken is wel vroeg he...?)
Zeer bekend!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:25 schreef -Nienna- het volgende:
Huup, wat leuk, nog een meisje!!
Ik ben nog maar 7 weken, maar behoorlijk last van kwaaltjes...
Overgeven 's ochtends en ik krijg mijn eten niet binnen. Ik heb trek, begin met eten en na een paar happen draait mijn maag zich om en krijg ik geen hap meer door mijn keel. Eet ik stug door dan resulteert het in kokhalzen.
Herkenbaar? Iemand tips?
Donderdag ook maar met de verloskundige bespreken, dan mag ik al heen en gaat ze ook een echo doen, maar ik ga er nog maar even vanuit dat we nog geen hartje kunnen zien (7 weken is wel vroeg he...?)
Dat is dus het rare...ik ben niet misselijk...overgeven 's ochtends zomaar vanuit niets, en juist van eten word ik wel naar/misselijk...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:29 schreef Noa24 het volgende:
Nienna, wat naar van je misselijkheid. Wat bij mij hielp is hele kleine beetjes eten, maar dan wel de hele dag door. Dus om de 2 uur. En 's ochtends zo snel mogelijk wat eten.
Ik heb het hartje gehoord bij 8 weken, dus misschien is het wel mogelijk om het al te horen vanaf 7 weken hoor. Ik hoop het voor je
Ik heb wekenlang meerdere maaltijden per dag er uit gegooid en mijn ventje doet het ook goed. Het is verre van ideaal maar een paar kilo afvallen in het begin is niet het einde van de wereld en je lichaam heeft genoeg reserves.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:37 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Dat is dus het rare...ik ben niet misselijk...overgeven 's ochtends zomaar vanuit niets, en juist van eten wordt ik wel naar/misselijk...
Ik probeer nu inderdaad iedere keer een beetje te eten, maar ben wel een beetje bang dat ik wat voedingsstoffen tekort kom...avondeten is echt een drama.
Ik ben ook ergens tussen rond de 7 a 8 weken zwanger. Gelukkig geen last van misselijkheid/overgeven. Bij mij uit mijn zwangerschap zich in een overgevoelige voorgevel, hondsmoe zijn en pijn in mijn liezen plus trekkend gevoel in mijn onderbuik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:25 schreef -Nienna- het volgende:
Huup, wat leuk, nog een meisje!!
Ik ben nog maar 7 weken, maar behoorlijk last van kwaaltjes...
Overgeven 's ochtends en ik krijg mijn eten niet binnen. Ik heb trek, begin met eten en na een paar happen draait mijn maag zich om en krijg ik geen hap meer door mijn keel. Eet ik stug door dan resulteert het in kokhalzen.
Herkenbaar? Iemand tips?
Misschien is een inwendige echo ook een optie, volgens mij heb je dan nog meer kans op een succesvolle echo in zo'n vroeg stadium van je zwangerschap. Ik moest met een zo leeg mogelijke blaas komen voor de inwendige echo.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:42 schreef -Nienna- het volgende:
Fannetje...oh...dus het kan wel...ach ja, ze doet het ook niet voor niks natuurlijk haha. Ze heeft ook al wel gezegd dat de kans erin zit dat we geen hartje zien nog, dan mag ik twee weken later terugkomen als ik het goed heb begrepen.
Maar ik ga er zelf nog maar even vanuit dat het het laatste wordt, dan is het ook geen hele grote teleurstelling donderdag. Ze wilde het proberen met uitwendige echo, moest in ieder geval met een volle blaas komen.
Oh ja, ik dus van mijn shampoo...ben al noodgedwongen over op anderequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik werd zelfs misselijk van de geur van schone was...
Ja het was een pretecho dus ze heeft alleen heel heel grofweg naar dingen gekeken, niet gemeten verder ofzo. Maar het zag er in principe goed uit. Wel bleek dat de placenta voor de uitgang lag. Daar hebben ze me met de andere echo's niets over verteldquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:54 schreef Floria het volgende:
Ey Ticootje, vanavond is het volle maan! Dat icm met de vampire diaries moet toch iets in gang gaan zetten?
Huup wat leuk 2 meisjes! Alles goed verder op de echo?
I know!!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ik besef ineens dat we allebei een dochter krijgen van vrijwel dezelfde leeftijd. Hoe tof is dat?![]()
ohja en hier wilde ik nog op antwoorden hahahaquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:13 schreef Groofsken3 het volgende:
Huup wat was dat nou met een voorgevoel of eerdere hint die jullie gehad hadden? Konden ze het bij de vorige echo al zien dan? En klopte het?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:31 schreef Groofsken3 het volgende:
Haha, reken maar dat dit een heel ander dametje wordt weer. (Of misschien ook wel niet, misschien lijken ze wel op elkaar als twee druppels water
) Ben beneiuwd hoor, naar weer een meisje van jullie.
![]()
En die niet nader te noemen iemand begint zeker met een P of niet?
Ik dacht laatst aan haar opmerking te zien dat ze er meer van wistquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
goed geraden
Ja ik ga er wel vanuit dat dit een heel ander kindje zal zijn maar toch vond ik het lastiger om me iets bij een jongetje voor te stellen dan bij een meisje gewoon omdat je het een al kent zeg maar qua geslacht. Het maakte me echt niets uit wat dit kind zou zijn verder ik had het allebei net zo leuk gevonden.
Haha, wat leukquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het juist heel moeilijk om me iets voor te stellen bij nóg een jongetje. Hoe kan nóg een jongetje nou anders zijn? Een meisje vind ik veel makkelijker om voor me te zien. (Ze wordt een combinatie van Lena, S. en Linde.)
Deo hierquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:57 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Oh ja, ik dus van mijn shampoo...ben al noodgedwongen over op andere
Ah, fijn om te horen dat jouw verloskundige ook zoiets zegt. Ik weet niet precies of de buikomtrek binnen de grenzen lag. Ze stond er niet uitgebreid bij stil, dus ik geloof het allemaal wel. Ik kan me trouwens niet herinneren dat Ivan met deze termijn zo'n grote buikomtrek had; hij had wel een reusachtig hoofd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:05 schreef Jore het volgende:
Lag de buikomtrek van je dochter nog wel binnen de grenzen Claudia? Niet boven +2? Ons meisje zit juist aan de ondergrens wat buikomtrek betreft, de echoscopiste vroeg ook of Lieuwe klein was bij de geboorte (hij was gemiddeld, 3500 gram). De vk bevestigde dat de buikomtrek het meest indicatief is voor het geboortegewicht. Nouja, ze zullen de groei wel in de gaten houden.
zei ik tochquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik was na 2 seconden al om wat betreft het feit dat ik hoopte op een meisje. De meneer hoopte ook een meisje maar ging net zo stralen bij het woord jongetje dus
Ik heb dat op m'n uitslagformulier staan, de metingen staan met een bolletje op een lijntje van -2 tot +2, zo kan je precies zien in hoeverre de waarden afwijken van het gemiddelde. Ik geloof dat de verloskundige het ook wel handig vond. Ik ben benieuwd of het nog bijtrekt, ik reken eigenlijk op een gemiddeld kindje weer. Maar dat komt dus omdat ik zo'n belabberd voorstellingsvermogen heb. De vorige keer kon ik me tot aan de bevalling niet voorstellen dat er echt een baby aan zat te komen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, fijn om te horen dat jouw verloskundige ook zoiets zegt. Ik weet niet precies of de buikomtrek binnen de grenzen lag. Ze stond er niet uitgebreid bij stil, dus ik geloof het allemaal wel. Ik kan me trouwens niet herinneren dat Ivan met deze termijn zo'n grote buikomtrek had; hij had wel een reusachtig hoofd.
Waren jullie zelf ook zwaar bij de geboorte, of was Ivans gewicht een verrassing?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geen uitslagformulieren, helaas.
Ik reken op minstens een achtponder.
Dat hoeft dus niet (het afvallen van 7/10% bedoel ik dus) zeker de kleinere kindjes hebben een bepaalde overlevingsdrang die er in het algemeen voor zorgt dat het niet zover komt, en je borstvoeding past zich hierop aan door 'vetter' te zijn. (aldus de lactatiekundige en gyneacologe)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:25 schreef Jore het volgende:
[..]
Waren jullie zelf ook zwaar bij de geboorte, of was Ivans gewicht een verrassing?
Ik hoop vooral dat het kindje niet te licht is i.v.m. borstvoeding en afvallen de eerste dagen, een licht kindje heeft gewoon minder reserves en zit sneller aan de 7-10 % natuurlijk.
Mijn vriend was ook een héél grote baby. Ivan werd al vrij gauw als een groot kind ingeschat, een goede achtponder. Pas op de dag waarop ik werd ingeleid werd hij voor het eerst nog groter geschat, 'zeg maar gerust 9 pond'. Dat hij bijna 10 pond was, was voor ons allemaal een verrassing.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:25 schreef Jore het volgende:
[..]
Waren jullie zelf ook zwaar bij de geboorte, of was Ivans gewicht een verrassing?
Ik hoop vooral dat het kindje niet te licht is i.v.m. borstvoeding en afvallen de eerste dagen, een licht kindje heeft gewoon minder reserves en zit sneller aan de 7-10 % natuurlijk.
ik probeer om zelf een laptop met draadloos internet te regelen voor de weken voor en na mijn bevallingquote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:59 schreef tessie het volgende:
Had Cantare eigenlijk met niemand afgesproken om te sms'en ofzo?
Iedereen met meldplicht moet eigenlijk een smsbuddy hebbenKunnen we daar geen nieuwe regel voor maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |