quote:Op maandag 23 augustus 2010 06:49 schreef Saffier het volgende:
Dames, Ylana is alweer een week oud vandaag (![]()
![]()
![]()
) het wordt dus wel tijd voor wat vers babynieuws he? Cantare? Tico? Wat denken jullie ervan
ps arinyo mag uit het lijstje. Zij is de 13e bevallen van een dochter mbv een spoedkeizersnede wegens zwangerschapsvergiftiging. Ze heeft er een maand mee in het zh gelegen voor ze haar kleine kreeg. Ik heb begrepen dat inmiddels alles goed gaat met moeder en kind, ik heb haar nog niet zelf gesproken.
quote:
quote:
quote:
quote:
Ja je vragen of ze je wil proberen te strippen?quote:
Ik weet het niet.. Vorige keer deed ze het ook gewoon bij 40 en 2 dagen... Maar toen was ik het veel meer zat dan nu.. Nu heb ik eigenlijk meer zoiets van... Laat maar.. T komt heus wel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja je vragen of ze je wil proberen te strippen?
ik heb het gevraagd bij 40.1 en toen heeft ze een poging gedaan maar dat lukte niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik weet het niet.. Vorige keer deed ze het ook gewoon bij 40 en 2 dagen... Maar toen was ik het veel meer zat dan nu.. Nu heb ik eigenlijk meer zoiets van... Laat maar.. T komt heus wel.
Ben jij thuis straks?
Moet om 13.00 bij de vk zjin, dan rij ik wel ff langs...quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik heb het gevraagd bij 40.1 en toen heeft ze een poging gedaan maar dat lukte niet.
Ik ben tot 14.30 thuis. Kommie bakkie doen??
gezellig!!quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Moet om 13.00 bij de vk zjin, dan rij ik wel ff langs...
Ik weet alleen dat je bij de toko woont... Ik sms je wel.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Is het raar als ik mn kattenbakken lekker vind ruiken?
Yup. Jij MOET gaan bevallenquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:35 schreef Ticootje het volgende:
jaquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:35 schreef Ticootje het volgende:
jij spoort ook echt niet hequote:Op maandag 23 augustus 2010 10:40 schreef Ticootje het volgende:
Het kattegrit ruikt zo lekker... Ik krijg de neiging om het te proeven.
4 uur!quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:30 schreef Chan het volgende:
Wat een boel mijlpalen vandaag en Cantare aan het rommelenSucces!
Enne Huup.. Hoe laat mag je morgen? Dan weet ik hoe laat ik kan gaan f5'en..
quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:03 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik sms Chan, zij zet het online, als ze in de buurt is van een pc that is
Ze zag niks hangen, ze zag 3 streepjes, en ze zag schaamlippen. En toch deed ze gereserveerd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mooie foto Claudia!
En dat waarschijnlijk tja, het kan verstopt liggen. Maar geen schaamlippen in beeld gehad?
Ivan was een reus, dus ze verwachten nu weer een reuzenkind. Ik wist eigenlijk niet dat je met 20 weken al iets daarover zou kunnen zeggen, maar ze leek heel duidelijk te impliceren dat de buikomtrek indicatief was voor het geboortegewicht. De buikomtrek was groter dan de buikomtrek van minstens 97% van de andere baby's bij dezelfde leeftijd. Dan weet je wel hoe laat het is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:07 schreef Fannetje het volgende:
Wat fijn dat alles goed was Claudia! Mooie echo ook! Was er een reden dat de buikomtrek zo groot was?
Kan me wel voorstellen dat je dat "waarschijnlijk" er liever niet bij had gehoord trouwens...
Ja, ik zoek er verder ook niks achter. Ze zal ook niet bang zijn dat ik een abortus laat plegen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:15 schreef Basboussa het volgende:
Maar goed, het is bij meisjes gewoon ook wat lastiger te zien... Dus daar ligt het vaak ook wel aan...
Haha, precies! Daarom durf ik er ook niet naar te vragen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:20 schreef Fannetje het volgende:
Nou ja, de extra echo's zijn altijd leuk om nog een keertje naar jullie kleine dametje te gluren, toch?
Dat is gewoon lomp, ik zou antwoorden: Nee, heb de bevalling zelf niet overleefd, helaas.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het ook stom dat ze heel verbaasd vroeg bij de mededeling dat Ivan 10 pond zwaar was: "En dat is goed gegaan???" Daar kun je iemand behoorlijk angstig mee krijgen, dat soort opmerkingen.
Mijn lievelingsverloskundige bij de zwangerschap van Ivan benadrukte elke controle weer dat zijn omvang niets hoefde te zeggen over het verloop van de bevalling. Het is veel belangrijk hoe jijzelf gebouwd bent (dat valt overigens niet van buiten te zien; ook kleine en tengere vrouwen kunnen prima heupen hebben om te baren, zeg maar) en of je je tijdens de bevalling goed kunt ontspannen (maar da's vooral voor het ontsluiten en niet het persen).quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:21 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Dat is gewoon lomp, ik zou antwoorden: Nee, heb de bevalling zelf niet overleefd, helaas.
En daarnaast, hangt natuurlijk ook gewoon een beetje van jouw bouw/bouw baby af. Zo lang alles een beetje in proporties is, en je niet te maken hebt met een ultiem groot hoofd of iets dergelijks lijkt me dat het niet standaard een zwaardere bevalling hoeft te zijn... De kans zal wel iets groter zijn, maar hoeft niet natuurlijk.
Maar jij gaat nu toch voor de all natural birth met kaarsjes en het geluid van ochtendgloren op de achtergrond?quote:Maar goed, zegt zij, wiens dochter ontzettend gemiddeld precies 6 pond was en die er gewoon is uitgesneden....
www.gendercide.orgquote:India is also the heartland of sex-selective abortion. Amniocentesis was introduced in 1974 "to ascertain birth defects in a sample population," but "was quickly appropriated by medical entrepreneurs. A spate of sex-selective abortions followed." (Karlekar, "The girl child in India.") Karlekar points out that "those women who undergo sex determination tests and abort on knowing that the foetus is female are actively taking a decision against equality and the right to life for girls. In many cases, of course, the women are not independent agents but merely victims of a dominant family ideology based on preference for male children."
Dahlburg notes that "In Jaipur, capital of the western state of Rajasthan, prenatal sex determination tests result in an estimated 3,500 abortions of female fetuses annually," according to a medical-college study. (Dahlburg, "Where killing baby girls 'is no big sin'.") Most strikingly, according to UNICEF, "A report from Bombay in 1984 on abortions after prenatal sex determination stated that 7,999 out of 8,000 of the aborted fetuses were females. Sex determination has become a lucrative business." (Zeng Yi et al., "Causes and Implications of the Recent Increase in the Reported Sex Ratio at Birth in China," Population and Development Review, 19: 2 [June 1993], p. 297.)
En een kopje thee.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn lievelingsverloskundige bij de zwangerschap van Ivan benadrukte elke controle weer dat zijn omvang niets hoefde te zeggen over het verloop van de bevalling. Het is veel belangrijk hoe jijzelf gebouwd bent (dat valt overigens niet van buiten te zien; ook kleine en tengere vrouwen kunnen prima heupen hebben om te baren, zeg maar) en of je je tijdens de bevalling goed kunt ontspannen (maar da's vooral voor het ontsluiten en niet het persen).
Toch lijkt het me evident dat een vrouw van welke bouw ook altijd een makkelijkere persfase heeft bij een kleiner kind (niet makkelijker dan andere vrouwen, maar makkelijker dan dezelfde bevalling met een groter kind).
[..]
Maar jij gaat nu toch voor de all natural birth met kaarsjes en het geluid van ochtendgloren op de achtergrond?
Psies, jij voelt het goed aan. Vergeet de wierook niet en de mantra's, en ik heb ook de ideale geboorte positie bedacht, iets met op 1 been staan terwijl de man om me heen danst. Daarna gaan we gezamelijk de moederkoek begraven onder een oude eikenboom en ik ga mezelf wassen in het koele water van het meer hierzo. Niets zo reinigend als moeder natuur.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
Maar jij gaat nu toch voor de all natural birth met kaarsjes en het geluid van ochtendgloren op de achtergrond?
Nee, die energie geven we weer terug aan Gaia, onze Moederquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:34 schreef Vanyel het volgende:
Begraven? Die moederkoek moet je toch eten (of aan de hond voeren oid)!
Ja, ietsjes... Normaal is mijn score 100 of 110 over 60 of 65... Nu was het 140/75... Dus dat vond ik wel hoog ja.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:43 schreef huuphuup het volgende:
geen idee![]()
maar het klinkt wel logisch op zich, al weet ik niet waarom![]()
is je bloeddruk hoger dan normaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |