quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:18 schreef Drassss het volgende:
Eindelijk ik kan weer posten, ik heb een hekel aan om zelf een nieuw topic te maken
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Naja zeg, een ander het laten opknappen....
Maar goed, ik moet niet te veel zeggen want ben zelf vergeten de nummering aan te passen.
Maar nu schijnt de zon!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:16 schreef Kutjelik het volgende:
Het had beter kunnen heten.... De Herfst komt eraan! vanaf zondag word het wisselvallig
Ik denk het wel, iig een lagedrukgebied, hij draait tegen de klok in.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:57 schreef gerard96 het volgende:
en op http://www.sat24.nl/ zie je zo,n krul die zicht steeds uitbreid is dit die koutefront?
Was, hier in Zeeland is het bewolkt geraakt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:46 schreef Drassss het volgende:
Mmmmmmm wat was/is het heerlijk fietsweer.
Vreemd, http://sat24.nl/nl laat bijna niets aan wolken op zee zien.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:17 schreef Drassss het volgende:
Toch veel regen zo op de Noordzee, maar dat wil niet echt het land in.
Ah dan het probleem zijn dat het ruis/ vocht is wat de radar detecteert als regen? Dat heb je wel eens vaker.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:25 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Vreemd, http://sat24.nl/nl laat bijna niets aan wolken op zee zien.
Lokaal buitje is mogelijk ja.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:38 schreef gerard96 het volgende:
Ik zag net dat sbs voor morgen al wat onweerkans meldde in het noorden van nederland? Ik dacht dat t zondag pas verwacht was of??
Noord oost Brabant, Bewolkt, maar heel langzaam ( half 12! ) begint de zon erdoor te komen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:23 schreef INViCTuS het volgende:
Gister naar Sail geweest en het weer was perfect.
weeronline zegt voor vandaag;
In de ochtend is het grotendeels zonnig en droog, de meeste bewolking vinden we in het noordwesten van het land. De wind is matig tot aan zee vrij krachtig tot krachtig en waait uit het zuidwesten.
welke lolbroek schreef dat? Ik woon in de achterhoek dus dat is toch echt het oosten en niet noordwesten maar heb hier nog geen zon gezien. helemaal bewolkt. conjo's
Boven België ontstaan nieuwe wolken. Ik hoop toch wel dat het vanmiddag wat gaat zonnen, aangezien ik op Decibel staquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:36 schreef Drassss het volgende:
[..]
Noord oost Brabant, Bewolkt, maar heel langzaam ( half 12! ) begint de zon erdoor te komen.
Leuk toch?? wil ik hier wel hebbenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 16:56 schreef BattleCow het volgende:
Wat zie ik nou? GFS die 7/10 graden in duitsland en frankrijk aangeeft voor over een paar dagen?
Same herequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ok ben vanaf vandaag de zomer zat, doe maar weer winter.
Herfst koud?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:11 schreef Frankz0rz het volgende:
Waarom kan het toch niet is lekker weer zijn in NederlandHet is of plakkerig/broeierig/benauwd warm of herfst achtig koud.
Hangt er een beetje vanaf wat er allemaal gaat gebeurenquote:Op zondag 22 augustus 2010 10:50 schreef DemonRage het volgende:
Dit topic zal vandaag weer hard gaan.
Winterjas? vorige week was toch prima weer?quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:11 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Vorige week nog met een winterjas gelopenEn jij vindt de herfst warm?
Wat is in vredesnaam 'leuk' aan 7 tot 10 graden in augustus?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:04 schreef gerard96 het volgende:
[..]
Leuk toch?? wil ik hier wel hebben
Nou, ik kon er gewoon niet van slapen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 10:35 schreef Skwish het volgende:
Gisterenavond/nacht was het wel een heerlijke termperatuurtje. 20,5 graden
Laatste beeldje laat 8 km zien... bij 9 a 10 zit er vaak pas onweer op en als ze doorschieten naar 13 dan is er aardig wat kans op grote hagel.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:25 schreef kahaarin het volgende:
Er ontstaan boven België nu buien: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Met tophoogtes van 9 km, Brabant zal zo wel aan de beurt zijn.
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1
Ik ben even wezen zoeken maar kan er maar weinig vinden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Laatste beeldje laat 8 km zien... bij 9 a 10 zit er vaak pas onweer op en als ze doorschieten naar 13 dan is er aardig wat kans op grote hagel.
Ik heb wel eens 15 gezien, dat waren echt supercells... volgens mij was dat op 21 juli 2009. Ik weet niet of iemand daar nog wolkenhoogte plaatjes van heeft?
Voor morgen?quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:55 schreef aloa het volgende:
Lijkt wel op een Kanaalrat morgen.
Kan wel eens een windkracht 8 worden aan de kust.
Morgen ja...quote:Op zondag 22 augustus 2010 14:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ben even wezen zoeken maar kan er maar weinig vinden.
[..]
Voor morgen?
Dat zal er best wel eens in kunnen zitten, hou vooral vrijdag maar in de gaten, voor nu hier in het noorden 17m/s verwacht, Gister was dit nog 15m/s.
Dat zal me niks verbazen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Morgen ja...
Misschien dat de wadden morgenmiddag wel een windkracht 8 gaat krijgen. Lijkt me een venijnig systeem.
En de ramen open zetten, dan kan het flink doorwaaien.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:41 schreef rubje het volgende:
ik vind het ondanks het zachte weer nog steeds broeierig en het koelt niet echt af.
Heerlijk als het morgen echt naar de 20 graden gaat emn echt afkoelt.
Ik zit ook precies tussen alles inquote:Op zondag 22 augustus 2010 15:41 schreef Fredo55 het volgende:
Als ik zo naar buienradar/meteox kijk, ga ik het droog krijgen vandaag.
Of er moet nog wat ontstaan?
is een systeem om in de gaten te houden idd...quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Morgen ja...
Misschien dat de wadden morgenmiddag wel een windkracht 8 gaat krijgen. Lijkt me een venijnig systeem.
Lol, van die regen waarvan je zeiknat wordt als je er door fietst maar die verder bijna geen zoden aan de dijk zet?quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:02 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven komt er van die slappe zeik uit de lucht... zo'n bui waaruit heel veel hele kleine druppels vallen.
Zo'n bui waarvan je kan zeggen dat het er niet uit regent als een bui.
Lol, in het Philips Stadion goot het een half uurtje terugquote:Op zondag 22 augustus 2010 17:02 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven komt er van die slappe zeik uit de lucht... zo'n bui waaruit heel veel hele kleine druppels vallen.
Zo'n bui waarvan je kan zeggen dat het er niet uit regent als een bui.
kreeg ik ook, maar is geen officieel KNMI alarm.quote:
Ja het is een lijntje geworden. Hij is ook bijna hier...quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:16 schreef DemonRage het volgende:
Ik meen gedonder te horen hier in Eindhoven (noord).
Die cel onderin het lijntje heeft btw een veel langzamere treksnelheid.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:17 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja het is een lijntje geworden. Hij is ook bijna hier...
Ten oosten van Tilburg heb ik ook donder waargenomen. Buienlijn is daar een beetje ontstaan.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:16 schreef DemonRage het volgende:
Ik meen gedonder te horen hier in Eindhoven (noord).
Er onstaan weer nieuwe buien ten (zuid)westen van Namen, ook voor Limburg bedoelt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:57 schreef Drassss het volgende:
Ergste lijkt in Limburg wel voorbij..
Ik zie dat op de grens van België een klein pitje ontstaat die op ramkoers is naar mijn huis
Lijkt erop dat het Ned-Limburg net niet gaat raken, maar idd er ontstaan toch nog wat buien.quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:10 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Er onstaan weer nieuwe buien ten (zuid)westen van Namen, ook voor Limburg bedoelt.
Waar haal jij dit vandaan?quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:51 schreef gerard96 het volgende:
bron:knmi Vannacht kan er plaatselijk overlast komen door regenval in het midden en heel nederland.
Verder vallen er nog een paar stevige buien in gelderland en limburg.
50mm/24hours
Het was link inderdaad... en dan rij je 60 km/u, omdat je simpelweg niks ziet, en dan komen de vrachtwagens je voorbij met 80-90 km/uquote:Op maandag 23 augustus 2010 08:13 schreef wobbel het volgende:
Wat een teeeringregen...kon op momenten nog maar weinig zien op de weg...
Recht op me af... en onze honden hebben al geen oog dicht gegaan vannachtquote:Op maandag 23 augustus 2010 09:56 schreef kahaarin het volgende:
Er komt een nieuwe lijn aan, schiet boven België de lucht in: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Hmm, zouden ze ook earplugs voor honden hebben?quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:00 schreef Drassss het volgende:
[..]
Recht op me af... en onze honden hebben al geen oog dicht gegaan vannacht
Een blinddoek is beter, omdat ze helemaal flippen van de flitsenquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, zouden ze ook earplugs voor honden hebben?In Groningen alleen wat nattigheid gehad, nu is het wat onstuimig maar geen reden om pontjes in te zetten voor over de straten of alles vast te nagelen.
Ah okay, ik ben vogels gewend, handdoek eroverheen, de radio aan en die theemutsjes vinden het al best.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:10 schreef Drassss het volgende:
[..]
Een blinddoek is beter, omdat ze helemaal flippen van de flitsen
Die lijn in België heeft toch ook alweer hoogtes van 7/8km..
Ik welquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah okay, ik ben vogels gewend, handdoek eroverheen, de radio aan en die theemutsjes vinden het al best.
Wat sneu dat ze er zo op reageren, heb je zelf wel een beetje geslapen dan?
Brabant staat nog wel in het onweer lijstje, Groningen ook trouwens, we wachten af.
edit, link: http://www.meteoalarm.eu/index2.php?country=NL&day=0&lang=
Aw.... flippende honden zingen iid geen slaapliedjes.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:18 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik welniks van gehoord. Maar mijn ouders hebben geen oog dicht gedaan vanaf 05.00
Warm is het ook weer he, 20 graden.
Het lijkt er wel op, als je hier kijkt: http://www.sat24.nl/quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:52 schreef Drassss het volgende:
Ik heb geen idee hoe de draai in het systeem zal zijn? Krijgen we nog een tweede golf?
Oke ik ben nog half aan het slapen dus heb nog geen " research " gedaan hehe.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op, als je hier kijkt: http://www.sat24.nl/
"duwt' de aanvoer de buien naar voren, er zit verder niet echt een draai in, waar zich actieve buien gaan ontwikkelen is nog de vraag maar dat er genoeg aankomt is goed te zien.
Als je hier kijkt zie je ook 2 verschillende meldingen, 1 voor onweer en 1 voor windstoten, ik denk dat dit die 2 systemen zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 10:59 schreef Drassss het volgende:
[..]
Oke ik ben nog half aan het slapen dus heb nog geen " research " gedaan hehe.
Ik las al dat vanmiddag vanuit het westen een systeem naar het oosten zal trekken. Weer wat buien etc etc..
Een laffe 3 hier in NO Brabantquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inmiddels een 5bft hierdood normale zaak
Weet je het zeker: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uurquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:49 schreef Drassss het volgende:
Pluk regen trekt hier net oost van me voorbij. Daar achter is het behoorlijk schoon dus het ergste is wel voorbij in Brabant.
Ik denk dat de delen van Frankrijk/Belgie allemaal over Duitsland gaan trekken. Het " gevaar " zal meer vanuit het kanaal moeten komen denk ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Weet je het zeker: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Het blijft activeren in Noord Frankrijk en België, er is nog niet zo veel van te zeggen imo.
De wind/richting van de buien gaat dus een tikje draaien denk je?quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:59 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik denk dat de delen van Frankrijk/Belgie allemaal over Duitsland gaan trekken. Het " gevaar " zal meer vanuit het kanaal moeten komen denk ik.
Ja, ik denk dat we langzaam echt westenwind gaan krijgen, zodat de staart van de buien helemaal om Nederland gaan zwaaien. Puur het gevoel wat ik heb als ik naar de weerkaarten kijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De wind/richting van de buien gaat dus een tikje draaien denk je?
Nee, als het goed is blijft dat mooi bij Engeland en komt hier juist niks volgens die kaartenquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:23 schreef gerard96 het volgende:
ja je ziet ook level 1 bij engeland!! dat komt hier ook nog wel
... S UK...
Aantal lijn segmenten en/of mesocyclines kunnen ontwikkelen in een nogal oppervlakkig, maar sterk sheared airmass over het S Verenigd Konink rijk. Geïsoleerde wind vlagen/hagel kort van ernstige niveaus en misschien ook een korte trechter/tornado of twee meer dan verwacht.
mooie vertalingquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:24 schreef gerard96 het volgende:
DISCUSSIE
... Frankrijk en Duitsland...
Het sems die eerder vrij uitgebreid warm advection/DCVA in de ontwikkelende warme sector zal bestaan over Frankrijk en Duitsland, wat leidt tot grote opwaartse beweging. Dit zal steun convectieve ontwikkeling zo vroeg in de ochtend samen en voor de koude front over Frankrijk en Duitsland. Nochtans, zal er 20 m/s DLS en 10 m/s LLS... die suggereert dat duurzame oppervlak gebaseerde cellen kunnen worden supercellular, met het potentieel schadelijk wind en korte tornado's te produceren. Het lijkt er echter op dat de hodographs lineaire, wat suggereert dat de cellen worstelen kunnen te ontwikkelen tot permanent supercells zal worden. Nog, geïsoleerde schadelijk wind, hagel marginaal ernstig, en een geïsoleerd tornado of twee moeten plaats vinden. WRF suggereert een regio van verbeterde insolatie/instabilty die zich uitstrekt van Oost-Centraal Frankrijk in SW Duitsland. De cellen in dit gebied te ontwikkelen in de middag wellicht de hoogste potentieel produceren grote hagel, schadelijk wind vlagen, en waarschijnlijk ook tornado's.
... ... N-centrale Tsjechië...... Polen van extreme NE Duitsland...
Verder Oosten via de Vereenigde Tsjechië en Polen, onbelemmerd insolatie moet worden uitgevoerd door een groot deel van de dag, die MLCAPEs in het bereik van 1000 tot 1500 J/kg moet ondersteunen. WRF 12Z suggereert dat convectie in een strook van de centrale van de Tsjechische Republiek in Noordoost-Duitsland in de middag uren ontwikkelen zal. Deze activiteit moet de belangrijkste focus voor de potentieel belangrijke ernstige ontwikkeling op maandag. Op basis van het milieu, zal een geïsoleerde cel die waarschijnlijk supercellular geworden. Het hangt sterk op de hodograph vorm of de stormen hun supercellular tekens behouden terwijl u het Oosten in toenemende instabiliteit en terwijl de grootschalige shear toeneemt. Gezien de sterke cyclogenesis en concommitant ageostrophic low-flow, lijkt het erop dat zal er uitgesproken hodograph kromming, die wordt ondersteund door GFS output de neiging. Deze supercells hebben het potentieel voor produceren grote hagel, schadelijk wind en tornado's, sommigen waarvan wellicht langlevende en van > F2 in intensiteit. Echter een toenemende breuk van deze cellen zal waarschijnlijk samen voeg bui lijnen of morph in een boog echo's, dus die uiteindelijk meer van een lineaire uitstroom dominante systeem moet evolueren. De timing van de overgang van geïsoleerde supercells voor lineaire mode op dit moment onduidelijk, maar het zal van invloed zijn op de dreiging van de tornado. Hoewel de belangrijkste bedreigingen naar schadelijke ruk winden van wind en regen in de avond uren verschuiven moeten, behoudt elke afzonderlijke cel zijn potentieel om een tornadic supercel. GFS 12Z simuleert de eerste STRATIFORME precip in Polen dat gevolgen voor dit scenario hebben zou. Echter lijkt het extrapoleren van de huidige ontwikkeling in Polen te verplaatsen als van zondag 20Z, en gezien de sterke verzakking in de nasleep van deze activiteit, het onwaarschijnlijk dat veel convectieve puin over Polen op maandag hangen zal.
... Baltische staten... Wit-Rusland...
Potentieel ernstige thund % 20...
Ah okay ik snap wat je zegt, die krul gaat er voor zorgen dat we wind uit het Westen gaan krijgen, dat zal dan wel gepaard gaan met meer wind. thnx.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:06 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat we langzaam echt westenwind gaan krijgen, zodat de staart van de buien helemaal om Nederland gaan zwaaien. Puur het gevoel wat ik heb als ik naar de weerkaarten kijk.
Edit: http://www.sat24.nl/nl
Je ziet ook mooi het oog nu net west van Engeland op zee liggen. Ik vraag me af of we daarom die 2de golf vanuit Engeland zelf gaan krijgen ( buien oa ).
Hmm, natte voeten dus, 40 mm ineens is ook een beetje te veel voor de meeste rioleringne idd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:33 schreef gerard96 het volgende:
Gemeentehuis onder water
In Hellevoetsluis liep het gemeentenhuis voor een flink deel onder water door de regenoverlast. De liftschacht, de parkeergarage en de kantine stonden blank. Ook is een supermarkt gedeeltelijk onder water gelopen. Op sommige plaatsen in de regio Rijnmond is meer dan 40 millimeter gevallen.
Noh, het is ook niet goed of het deugt niet, hebben we een beetje spannend weer en jij moppert.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er staat een beetje wind, en die klote regen verpest het bereik van het station![]()
Net alweer een uitval gehad
Op dezelfde radar zie je nu de krul weer naar ons land komen ( oke Noordoost ). Hij trekt wat bewolking mee en misschien ontstaan er wat nieuwe buien.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah okay ik snap wat je zegt, die krul gaat er voor zorgen dat we wind uit het Westen gaan krijgen, dat zal dan wel gepaard gaan met meer wind. thnx.
Nou dat is nu het probleem, spannend weer zijn ook spannende metingen, en als die niet goed werken is er ook geen bal aanquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Noh, het is ook niet goed of het deugt niet, hebben we een beetje spannend weer en jij moppert.
Heb je geen ruimte voor een loggertje in de buurt van je station? Desnoods 1 die naar een USB stick schrijft, en dat je op de fiets *kuch* door weer en wind *hoest* de data voor ons op kan halen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou dat is nu het probleem, spannend weer zijn ook spannende metingen, en als die niet goed werken is er ook geen bal aanzo maar naar de pier om te kijken hoe ik dit ga oplossen.
Windscherm...?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou dat is nu het probleem, spannend weer zijn ook spannende metingen, en als die niet goed werken is er ook geen bal aanzo maar naar de pier om te kijken hoe ik dit ga oplossen.
quote:Kustdistricten en ruime binnenwateren
Texel, Harlingen, Rottum, Delfzijl: zuidwest 8
Vlissingen, Zierikzee, Hoek van Holland, IJmuiden, IJsselmeer, Marken: zuidwest 7
Oh, Stad wordt nu ook behoorlijk donker, tijd voor zandzakken?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:46 schreef gerard96 het volgende:
ik meld Spijk Noord-Oost Groningen meld wolkbreuk
quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef Sj0rSz het volgende:
Aaahhh, de Anne Frank-boom is om gewapperd
quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:12 schreef SevD het volgende:
Partytent is naar de klote, vloog op z'n zijkant tegen de bovenkant van het huis aan (bleef haken bij de dakgoot) en klapte weer naar beneden. Gelukkig niet óver het huis heen gegaan.
Mwah, het gaat om glasplaten van het winkelcentrum, de klanten hebben denk ik de eerste prioriteit.quote:
Die is weggewaaidquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:34 schreef Frutsel het volgende:
Lekker onstuimig dagje![]()
Waar is de zomer
Waait het lekker door als je alle deuren openzetquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:41 schreef Drassss het volgende:
Als je boom 2 weken terug niet is gevallen gaat hij vandaag iig
Nederland ongeveer schoon. Wat kleine buitjes die vanuit de Noordzee het land binnen dringen.. Alleen die verrekte wind is er nog
Lol, Drasss heeft al een boom door z'n serre gehad, hoeft niet weer denk ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:51 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Waait het lekker door als je alle deuren openzet
Ik niet hoor je vergist je denk ikquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, Drasss heeft al een boom door z'n serre gehad, hoeft niet weer denk ik.
Sorry voor alle betrokkenen, ik wist dat ik het gelezen had iig:quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik niet hoor je vergist je denk ik
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:03 schreef Timmetjuhs het volgende:
Yup was bij ons thuis =( Inmiddels is alles weer opgeruimd en gerepareerd
Jups, Vlieland windkracht 9 inmiddels....quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:50 schreef Drassss het volgende:
Hier ook af en toe wat windstoten, maar voor de rest prima uitwaai weer...
Uiteraard zal het nu op het IJsselmeer en de Waddenzee aan het spoken zijn
Oef hele bakken. Veel schade voor de kassen denk ik danquote:Op maandag 23 augustus 2010 18:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ben die pleuris regen nu even zat! Afgelopen dagen, weken kwam het hier af en toe echt met bakken uit de hemel
LOL, vannochtend was er wel veel overlast in het Westland ja.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:59 schreef Drassss het volgende:
[..]
Oef hele bakken. Veel schade voor de kassen denk ik dan
Helga zei het net ook al, het was een storm!quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Staat er nu niet meer maar vanmiddag echt wel!
Bij Vlieland stond windkracht 9quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Staat er nu niet meer maar vanmiddag echt wel!
quote:
Thnx, begon al aan mezelf te twijfelen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:50 schreef Drassss het volgende:
[..]
Helga zei het net ook al, het was een storm!
Vlieland en Rottum hadden een 9quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Thnx, begon al aan mezelf te twijfelen.
Heb je de problemen met de verbinding vanaf de ISS al kunnen oplossen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoezo storm![]()
10min:
[ afbeelding ]
Stoten:
[ afbeelding ]
Twee windhozen in Duitslandquote:
Zwei Windhosen sind am Montag über die Insel Usedom und den Darß hinweggefegt. Auf Usedom waren Polizei und Feuerwehr stundenlang im Einsatz, um die Schäden zu beseitigen. Augenzeugen berichten, dass die Windhose am Usedomer Achterwasser zwischen Pudagla und Neppermin durchzog. Als Feuerwehr und Polizei eintrafen, fanden sie an verschiedenen Stellen umgestürzte Bäume, zerstörte Autos, sowie beschädigte Wohnwagen auf dem Nepperminer Campingplatz. Im Bereich Pudagla wurden nach Polizeiinformationen in einem Gewerbegebiet bis zu 300 Linden entwurzelt. Von mehreren Häusern wurden die Blechdächer abgedeckt. Sie flogen bis zu 100 Meter weit.
Verkehrsbehinderungen durch Sturmschäden
Nach Beobachtungen von Urlaubern hatte die rund zehn Meter breite Windhose bei Born auf dem Darß den Weg aufs Land gefunden und auf einem nahe gelegenen Zeltplatz kleinere Schäden hinterlassen. Auch in den Seebädern Ueckeritz und Zinnowitz behinderten umgestürzte Bäume den Verkehr. In Neuendorf auf der Halbinsel Gnitz hat der Sturm außerdem ein Wohnhaus abgedeckt. Verletzte gab es nicht. Der Sachschaden beläuft sich nach Polizeiangaben auf mehrere 10.000 Euro. Thomas Globig, Meteorologe von Meteomedia, zeigte sich überrascht von dem Naturschauspiel: Es sei eine für die Bildung von Windhosen untypische Wetterlage gewesen.
Waar de fuck heb jij het over?quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:55 schreef gerard96 het volgende:
In de loop van de nacht zal de wind meer aantrekken naar NW tot W morgen NW tot Noorden wind. Er trekken dan buitjes het land binnen. En de wind zal stevig zijn. Woensdag ochtend trekt een actieve depressie van noord naar zuid en de buien zullen veel regen geven in Groningen tot aan zeeland. En een stevige wind vooral in de westkust provincies.!
Dat dacht ik ook, maar tegenwoordig heeft iedereen wel een camera bij de hand en letten ze ook steeds meer opquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:01 schreef Drassss het volgende:
Dit jaar toch veel windhozen in Europa moet ik zeggen..
quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Thnx, begon al aan mezelf te twijfelen.
Nouja dit jaar is vergeleken met vorig jaar en het jaar ervoor toch best bijzonder moet ik zeggen. Achja we hebben ook wel een bijzondere zomer gehad qua Lvl 2/3 waarschuwingen. Dat hebben we eigenlijk ook nooit gehad dus dat is dan wel de verklaring.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar tegenwoordig heeft iedereen wel een camera bij de hand en letten ze ook steeds meer opdaardoor lijkt het dat er steeds meer windhozen komen terwijl dat eigenlijk best wel mee valt.
Zou goed kunnen hoor, wilde alleen aangeven dat het windkracht 9 is geweest in den landen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Klopt niet hoor
Zelfs ik kwam aan een vette 9bft
Momentopname is dat hequote:Op maandag 23 augustus 2010 22:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Klopt niet hoor
Zelfs ik kwam aan een vette 9bft
Klopt dat mag wel vaker, al was die laatste lv 3 niet echt terecht.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:11 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nouja dit jaar is vergeleken met vorig jaar en het jaar ervoor toch best bijzonder moet ik zeggen. Achja we hebben ook wel een bijzondere zomer gehad qua Lvl 2/3 waarschuwingen. Dat hebben we eigenlijk ook nooit gehad dus dat is dan wel de verklaring.
Weet ik welquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:13 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen hoor, wilde alleen aangeven dat het windkracht 9 is geweest in den landen.
Vond je die 3 echt niet terecht?quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt dat mag wel vaker, al was die laatste lv 3 niet echt terecht.
[..]
Weet ik weltoch max 7bft op lauwersoog terwijl ik gewoon met een 80km/h gemiddeld aan kwam.
Er was kans op zwaar weer (met in het achterhoofd de eerste level 3, windhoos over camping,1 slachtoffer) maar achteraf bleek het mee te vallen.quote:
Het is idd nog belachelijk warm: http://www.buienradar.nl/quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:47 schreef aloa het volgende:
Wel apart de temperatuur bij deze storm. Het wil niet hard afkoelen in huis.
Tja, veel verschil is er niet op het vasteland, de eilanden en zeeplatformen buiten beschouwing gelaten is het bijna overal rond de 18 graden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:03 schreef Drassss het volgende:
Kan nog met mijn korte broek buiten lopen...
Volgens weerwoord wel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:02 schreef Frutsel het volgende:
kans op donder en bliksem van woensdag op donderdag nacht?
Beter dan dat ze van alle olifanten muggen maken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:10 schreef Drassss het volgende:
Moet zeggen dat ik bij weerwoord 90% van de mensen iets teveel weergeil vind en dus alle onderwerpen op dat forum net olifanten zijn
Zelfde hier, maar door veel vragen/lezen en kijken begint het nu een beetje te komen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:31 schreef Drassss het volgende:
Die foto's zijn altijd prima, alleen zie ik soms berichten dat er ergens een scheet in het land is geweesten dan 15 vraagtekens / uitroeptekens
Achja het heeft ook wel iets natuurlijk en ik ben natuurlijk ook maar een prutser die naar weer kaartjes kijkt
Dus verstand heb ik er ook zeker niet van.
http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_summer Na een paar mooie stormen e.d. zou dit toch wel errug fijn zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:40 schreef Drassss het volgende:
We hebben een leuke zomer gehad met wat buien etc.. Eigenlijk wil ik nog een toetje en dan mag het herfst worden
Teken ik voor.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_summer Na een paar mooie stormen e.d. zou dit toch wel errug fijn zijn.
Brrr laat de sneeuw maar zitten. Geef mij maar 3mnd -20 dat vind ik ook primaquote:Op maandag 23 augustus 2010 23:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heerlijk, nog ff mooi weer en dan vorst/sneeuw en ijsdagen.
NEEJ! Echt niet, te koud!quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:53 schreef Drassss het volgende:
[..]
Brrr laat de sneeuw maar zitten. Geef mij maar 3mnd -20 dat vind ik ook prima
Laat ik het zo zeggen op buienradar is alles nog zw/wquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wind is om naar NW, en dat ging best wel apartstond even achter en behoorlijke windvlagen die de bomen schreef deed doen en dan van het 1 naar het ander niks meer dan een klein vlaagje, nou dit is de oorzaak
Komt dat dan door het "omklappen" van de krul? Net een golf die breekt trouwens inde link.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wind is om naar NW, en dat ging best wel apartstond even achter en behoorlijke windvlagen die de bomen schreef deed doen en dan van het 1 naar het ander niks meer dan een klein vlaagje, nou dit is de oorzaak
De krul is wel wat geklapt, maar naar mijn weten hebben we nog gewoon Westen wind. Ook op sommige plek kan het wel iets verschillen natuurlijkquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:24 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Komt dat dan door het "omklappen" van de krul? Net een golf die breekt trouwens inde link.
http://www.sat24.nl/
Goh echt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:37 schreef Drassss het volgende:
[..]
De krul is wel wat geklapt, maar naar mijn weten hebben we nog gewoon Westen wind. Ook op sommige plek kan het wel iets verschillen natuurlijkZeker als je op 1 van de eilanden zit, omdat daar de storing best dichtbij ligt.
Doet ut niet op de linux laptop, morgen maar ff kijken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het was ook maar tijdelijk, inmiddels is de wind weer vrolijk west gewordennu de volle bak wind achter en in de straat
Live stream: Klik
Beeld is weinig te zien momenteel, maar het geluid van de bomen zegt genoeg :p
Lol, fiets heen, trein terug?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:46 schreef Drassss het volgende:
Het is jammer dat ik een rondje moet fietsen anders was ik gewoon naar het oosten gegaan en binnen 30 min was ik in Duitsland
Moet dat met hoofdletters, ja?quote:
Nee donderdag mischien? lolzquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:26 schreef wobbel het volgende:
Huh zandzakken? Ik zit momenteel op 2 hoog, heb ik ze daar ook nodig?
Nou inderdaad....waait weer aardig jaquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:48 schreef gerard96 het volgende:
De vlagen nemen toe . Wind trekt aan.
Nounou, overdrijven is ook een vak.quote:
Lol, paar maanden terug hebben we ook een bijna zondvloed gehad.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:46 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nounou, overdrijven is ook een vak.![]()
Hier in Zeeland prachtig weer, met een lekker windje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |