Lol, wandelen langs het meer en zeilbootjes kijken heeft wel iets idd.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Achja beetje rondneuzelen over het prachtige zomerweer lijkt me wel iets hebben.
Kleine felle buien idd, grappig dat ze zo ineens ontwikkelen: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksemquote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:35 schreef gerard96 het volgende:
Hier groeien wolken uit tot bui...Er komt nu ook leuk lijntje aan
Het zal absoluut niks groots worden, maar een klein buitje met wat regen is zeker mogelijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:46 schreef gerard96 het volgende:
in het hele land vormen zich stapelwolken ben benieuwd of het goed uitgroeit
Jep gewoon lekker weer tussen de 15 en 22 gradenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:48 schreef gerard96 het volgende:
http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/
Al gezien?or
Voor vandaag en morgen, dat had je er niet bijgezet en ook geen bron-link:quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:23 schreef gerard96 het volgende:
SYNOPSIS
Een westelijke flow beheerst Europa. Een mid-level jet streak verspreidt in Oost-Europa, terwijl een brede rug te vormen in West-Europa begint. Een dal dat in eerste instantie is gericht op het Iberisch schiereiland zal verzwakken en verspreidt naar het Noord-Oosten samen met een mid-level jet streep aan de oostelijke flank. Op het niveau van de 850 hPa vormde een breed front zone in heel Europa. Stabiele voorwaarden zijn aanwezig in de meeste regio's vanwege lage, nogal droge lucht en warme mid-levels, wat vocht en steiler opzeggings percentage in het bereik van de bakken naar verwachting leiden tot instabiliteit in de periode.
Bron: estofex
http://www.estofex.org/quote:Storm Forecast
Valid: Thu 19 Aug 2010 06:00 to Fri 20 Aug 2010 06:00 UTC
Issued: Wed 18 Aug 2010 18:38
Forecaster: GATZEN
Lol, maakt niet uit, leest wel prettiger als je weet voor wanneer het is.quote:
Is dit geen pleonasme?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:09 schreef gerard96 het volgende:
het het is hier erg benauwd en vooral heel plakkerig
Lol! Lvl2 wat afkoeling noemen....quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:07 schreef Drassss het volgende:
Dat zijn die buien ja. Zal flink onweer + regen worden daar. Ach wat afkoeling kan ook lekker zijn op de playa!
Hmm, stad is zonnig helder en er staat een klein zuchtje wind, frappant dat het in dezelfde provincie toch echt wel kan verschillen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:09 schreef gerard96 het volgende:
het het is hier erg benauwd en vooral heel plakkerig
In een tent lijkt me dat nog wel relax. Niet te strak spannen, want anders heb je teveel "zonne raampjes "quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol! Lvl2 wat afkoeling noemen....Hmm, hopelijk valt er geen grote hagel op de caravans en tenten, dat is echt eng. Een gewone hagelbui klinkt al behoorlijk spannend als je onder het tentdoek ligt.
Wij hebben een katoenen tunneltent, die staat sowieso strak.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:18 schreef Drassss het volgende:
[..]
In een tent lijkt me dat nog wel relax. Niet te strak spannen, want anders heb je teveel "zonne raampjes "
Ach een level 2, minder dan lvl 3 doe ik het sinds 2010 niet meer voor
Lvl 3 gaat ook ver, teveel ellende meteen in dit landje. Moeten we gewoon niet willen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wij hebben een katoenen tunneltent, die staat sowieso strak.En katoen kan wel wat hebben, toch is het niet echt prettig, je bent idd wel een beetje bang voor extra luchtgaten.
Hmm, lvl3 in een tent hoop ik nooit mee te maken iig.Dan maar liever vanachter het glas.
Er heeft deze zomer al 2 keer een level 3 over bijna dit hele land gehangen.... en beide keren viel het allemaal wel mee!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Lvl 3 gaat ook ver, teveel ellende meteen in dit landje. Moeten we gewoon niet willen.
Hmm, binnenstad Groningen overspoeld, Vethuizen, wateroverlast in Twente her en der bomen omgewaaid, ik vind het nogal een beetje een understatement, valt wel mee....quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Er heeft deze zomer al 2 keer een level 3 over bijna dit hele land gehangen.... en beide keren viel het allemaal wel mee!
Plaatselijk zeker, ik gun eigenlijk niemand een lvl3, mooie buien tot daar aan toe maar het moet niet te erg worden, net als tornadoes, ik vind ze schitterend, in een open veld.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Lvl 3 gaat ook ver, teveel ellende meteen in dit landje. Moeten we gewoon niet willen.
Geweldig leuk om ineens een boom op je huis te hebben liggen jaquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Plaatselijk zeker, ik gun eigenlijk niemand een lvl3, mooie buien tot daar aan toe maar het moet niet te erg worden, net als tornadoes, ik vind ze schitterend, in een open veld.
Dit zie je ook wel op 15 daagse... behalve over regen is veel onzekerheid.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:15 schreef INViCTuS het volgende:
In Nederland lijkt de volgende omslag naar wisselvalliger en koeler weer zich aanstaande maandag aan te dienen. Dan passeert vanuit het westen een actief koufront, zoals het nu lijkt vooral in het oosten en zuidoosten met actieve regen- en onweersbuien. Vervolgens komt ook boven de oceaan en het westen van Europa de eerder besproken golvende westcirculatie op gang die onze omgeving voor langere tijd in een wisselvallig en koel weerbeeld lijkt te storten. Overigens weet je dit bij meanderende westcirculaties nooit helemaal zeker. Mocht een van de golven erin, bij voorbeeld onder invloed van een afzwaaiende orkaan eens wat verder uitslaan dan nu gedacht, dan kan het hele patroon ineens toch doorbroken worden. En ziet het weer er in onze omgeving zomaar heel anders uit. Ook dat gebeurt vaak tijdens herfsten.
Ik vind dat de herfst te vroeg is begonnen...
Ik moet toch zeggen dat de keren dat hier een level 3 was het toch behoorlijk heeft huisgehouden. Misschien niet bij jou in de buurt? Dat kan. Het vervelende van die lvl 3 gebieden is dat het nogal plaatselijk is. Hier in het dorp zijn er wegen waar 50% van de bomen om zijn gevallen. Daarin tegen is aan de andere kant van het dorp niks aan de hand. In Gelderland zijn elektrische tijdsmasten omgewaaid en caravans het water opgeblazen. Ik vraag me daarom af wat jij onder erg verstaat? Veel erger kan toch eigenlijk niet of verwacht je dat huizen omver worden geblazen?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Er heeft deze zomer al 2 keer een level 3 over bijna dit hele land gehangen.... en beide keren viel het allemaal wel mee!
Oh dusss, idd dat is vrij slordig, is dat bij jou gebeurd?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:09 schreef Timmetjuhs het volgende:
[..]
Geweldig leuk om ineens een boom op je huis te hebben liggen ja![]()
Zit je lekker te eten, begint het even flink te waaien draai je je om komt er ineens een boom jou kant uit vallen. En meteen daarna een bak water door het serre dak.
Nu in Friesland waarschuwing voor waterhozen: http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=FRquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:17 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik moet toch zeggen dat de keren dat hier een level 3 was het toch behoorlijk heeft huisgehouden. Misschien niet bij jou in de buurt? Dat kan. Het vervelende van die lvl 3 gebieden is dat het nogal plaatselijk is. Hier in het dorp zijn er wegen waar 50% van de bomen om zijn gevallen. Daarin tegen is aan de andere kant van het dorp niks aan de hand. In Gelderland zijn elektrische tijdsmasten omgewaaid en caravans het water opgeblazen. Ik vraag me daarom af wat jij onder erg verstaat? Veel erger kan toch eigenlijk niet of verwacht je dat huizen omver worden geblazen?Het is geen Amerika
Spannendquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nu in Friesland waarschuwing voor waterhozen: http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=FR
Op camping De Kemperplas viel het niet mee, veel schade en 1 dode gevallen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:45 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Yup was bij ons thuis =( Inmiddels is alles weer opgeruimd en gerepareerdquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh dusss, idd dat is vrij slordig, is dat bij jou gebeurd?
Categorie carefull what you wish for?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:03 schreef Timmetjuhs het volgende:
[..]
Yup was bij ons thuis =( Inmiddels is alles weer opgeruimd en gerepareerd
Oeh bah, overstromingsgevaar? Die regio staat toch wel vaker blank?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:57 schreef gerard96 het volgende:
Weerwaarschuwingen: Wales
Geldig van 20.08.2010 08:00 CET Tot 20.08.2010 20:00 CET
Regen Gevaarniveau: Geel There will be further periods of heavy rain on Friday giving accumulations of 15 mm or more in three hours at times, especially over high ground.
Ik zie het, Noorden blijft een beetje achter:quote:
Jullie hadden nog bewolking, dat is zo weg en zodoende krijgen jullie ook zeker 24 graden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik zie het, Noorden blijft een beetje achter:
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Het is idd nog een beetje half bewolkt, de zon doet wel haar best nu.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:35 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jullie hadden nog bewolking, dat is zo weg en zodoende krijgen jullie ook zeker 24 graden.
Potje fietsen hier straksquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het is idd nog een beetje half bewolkt, de zon doet wel haar best nu.
Lekker weertje om in huis te klussen.
Heb je deze al eens gefietst? Is een leuk rondje: http://www.routeyou.com/r(...)p-aalst-eindhoven.nlquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:38 schreef Drassss het volgende:
[..]
Potje fietsen hier straksKan niet beter idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |