Een laffe 3 hier in NO Brabantquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inmiddels een 5bft hierdood normale zaak
Weet je het zeker: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uurquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:49 schreef Drassss het volgende:
Pluk regen trekt hier net oost van me voorbij. Daar achter is het behoorlijk schoon dus het ergste is wel voorbij in Brabant.
Ik denk dat de delen van Frankrijk/Belgie allemaal over Duitsland gaan trekken. Het " gevaar " zal meer vanuit het kanaal moeten komen denk ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Weet je het zeker: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Het blijft activeren in Noord Frankrijk en België, er is nog niet zo veel van te zeggen imo.
De wind/richting van de buien gaat dus een tikje draaien denk je?quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:59 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik denk dat de delen van Frankrijk/Belgie allemaal over Duitsland gaan trekken. Het " gevaar " zal meer vanuit het kanaal moeten komen denk ik.
Ja, ik denk dat we langzaam echt westenwind gaan krijgen, zodat de staart van de buien helemaal om Nederland gaan zwaaien. Puur het gevoel wat ik heb als ik naar de weerkaarten kijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De wind/richting van de buien gaat dus een tikje draaien denk je?
Nee, als het goed is blijft dat mooi bij Engeland en komt hier juist niks volgens die kaartenquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:23 schreef gerard96 het volgende:
ja je ziet ook level 1 bij engeland!! dat komt hier ook nog wel
... S UK...
Aantal lijn segmenten en/of mesocyclines kunnen ontwikkelen in een nogal oppervlakkig, maar sterk sheared airmass over het S Verenigd Konink rijk. Geïsoleerde wind vlagen/hagel kort van ernstige niveaus en misschien ook een korte trechter/tornado of twee meer dan verwacht.
mooie vertalingquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:24 schreef gerard96 het volgende:
DISCUSSIE
... Frankrijk en Duitsland...
Het sems die eerder vrij uitgebreid warm advection/DCVA in de ontwikkelende warme sector zal bestaan over Frankrijk en Duitsland, wat leidt tot grote opwaartse beweging. Dit zal steun convectieve ontwikkeling zo vroeg in de ochtend samen en voor de koude front over Frankrijk en Duitsland. Nochtans, zal er 20 m/s DLS en 10 m/s LLS... die suggereert dat duurzame oppervlak gebaseerde cellen kunnen worden supercellular, met het potentieel schadelijk wind en korte tornado's te produceren. Het lijkt er echter op dat de hodographs lineaire, wat suggereert dat de cellen worstelen kunnen te ontwikkelen tot permanent supercells zal worden. Nog, geïsoleerde schadelijk wind, hagel marginaal ernstig, en een geïsoleerd tornado of twee moeten plaats vinden. WRF suggereert een regio van verbeterde insolatie/instabilty die zich uitstrekt van Oost-Centraal Frankrijk in SW Duitsland. De cellen in dit gebied te ontwikkelen in de middag wellicht de hoogste potentieel produceren grote hagel, schadelijk wind vlagen, en waarschijnlijk ook tornado's.
... ... N-centrale Tsjechië...... Polen van extreme NE Duitsland...
Verder Oosten via de Vereenigde Tsjechië en Polen, onbelemmerd insolatie moet worden uitgevoerd door een groot deel van de dag, die MLCAPEs in het bereik van 1000 tot 1500 J/kg moet ondersteunen. WRF 12Z suggereert dat convectie in een strook van de centrale van de Tsjechische Republiek in Noordoost-Duitsland in de middag uren ontwikkelen zal. Deze activiteit moet de belangrijkste focus voor de potentieel belangrijke ernstige ontwikkeling op maandag. Op basis van het milieu, zal een geïsoleerde cel die waarschijnlijk supercellular geworden. Het hangt sterk op de hodograph vorm of de stormen hun supercellular tekens behouden terwijl u het Oosten in toenemende instabiliteit en terwijl de grootschalige shear toeneemt. Gezien de sterke cyclogenesis en concommitant ageostrophic low-flow, lijkt het erop dat zal er uitgesproken hodograph kromming, die wordt ondersteund door GFS output de neiging. Deze supercells hebben het potentieel voor produceren grote hagel, schadelijk wind en tornado's, sommigen waarvan wellicht langlevende en van > F2 in intensiteit. Echter een toenemende breuk van deze cellen zal waarschijnlijk samen voeg bui lijnen of morph in een boog echo's, dus die uiteindelijk meer van een lineaire uitstroom dominante systeem moet evolueren. De timing van de overgang van geïsoleerde supercells voor lineaire mode op dit moment onduidelijk, maar het zal van invloed zijn op de dreiging van de tornado. Hoewel de belangrijkste bedreigingen naar schadelijke ruk winden van wind en regen in de avond uren verschuiven moeten, behoudt elke afzonderlijke cel zijn potentieel om een tornadic supercel. GFS 12Z simuleert de eerste STRATIFORME precip in Polen dat gevolgen voor dit scenario hebben zou. Echter lijkt het extrapoleren van de huidige ontwikkeling in Polen te verplaatsen als van zondag 20Z, en gezien de sterke verzakking in de nasleep van deze activiteit, het onwaarschijnlijk dat veel convectieve puin over Polen op maandag hangen zal.
... Baltische staten... Wit-Rusland...
Potentieel ernstige thund % 20...
Ah okay ik snap wat je zegt, die krul gaat er voor zorgen dat we wind uit het Westen gaan krijgen, dat zal dan wel gepaard gaan met meer wind. thnx.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:06 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat we langzaam echt westenwind gaan krijgen, zodat de staart van de buien helemaal om Nederland gaan zwaaien. Puur het gevoel wat ik heb als ik naar de weerkaarten kijk.
Edit: http://www.sat24.nl/nl
Je ziet ook mooi het oog nu net west van Engeland op zee liggen. Ik vraag me af of we daarom die 2de golf vanuit Engeland zelf gaan krijgen ( buien oa ).
Hmm, natte voeten dus, 40 mm ineens is ook een beetje te veel voor de meeste rioleringne idd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:33 schreef gerard96 het volgende:
Gemeentehuis onder water
In Hellevoetsluis liep het gemeentenhuis voor een flink deel onder water door de regenoverlast. De liftschacht, de parkeergarage en de kantine stonden blank. Ook is een supermarkt gedeeltelijk onder water gelopen. Op sommige plaatsen in de regio Rijnmond is meer dan 40 millimeter gevallen.
Noh, het is ook niet goed of het deugt niet, hebben we een beetje spannend weer en jij moppert.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er staat een beetje wind, en die klote regen verpest het bereik van het station![]()
Net alweer een uitval gehad
Op dezelfde radar zie je nu de krul weer naar ons land komen ( oke Noordoost ). Hij trekt wat bewolking mee en misschien ontstaan er wat nieuwe buien.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah okay ik snap wat je zegt, die krul gaat er voor zorgen dat we wind uit het Westen gaan krijgen, dat zal dan wel gepaard gaan met meer wind. thnx.
Nou dat is nu het probleem, spannend weer zijn ook spannende metingen, en als die niet goed werken is er ook geen bal aanquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Noh, het is ook niet goed of het deugt niet, hebben we een beetje spannend weer en jij moppert.
Heb je geen ruimte voor een loggertje in de buurt van je station? Desnoods 1 die naar een USB stick schrijft, en dat je op de fiets *kuch* door weer en wind *hoest* de data voor ons op kan halen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou dat is nu het probleem, spannend weer zijn ook spannende metingen, en als die niet goed werken is er ook geen bal aanzo maar naar de pier om te kijken hoe ik dit ga oplossen.
Windscherm...?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou dat is nu het probleem, spannend weer zijn ook spannende metingen, en als die niet goed werken is er ook geen bal aanzo maar naar de pier om te kijken hoe ik dit ga oplossen.
quote:Kustdistricten en ruime binnenwateren
Texel, Harlingen, Rottum, Delfzijl: zuidwest 8
Vlissingen, Zierikzee, Hoek van Holland, IJmuiden, IJsselmeer, Marken: zuidwest 7
Oh, Stad wordt nu ook behoorlijk donker, tijd voor zandzakken?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:46 schreef gerard96 het volgende:
ik meld Spijk Noord-Oost Groningen meld wolkbreuk
quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef Sj0rSz het volgende:
Aaahhh, de Anne Frank-boom is om gewapperd
quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:12 schreef SevD het volgende:
Partytent is naar de klote, vloog op z'n zijkant tegen de bovenkant van het huis aan (bleef haken bij de dakgoot) en klapte weer naar beneden. Gelukkig niet óver het huis heen gegaan.
Mwah, het gaat om glasplaten van het winkelcentrum, de klanten hebben denk ik de eerste prioriteit.quote:
Die is weggewaaidquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:34 schreef Frutsel het volgende:
Lekker onstuimig dagje![]()
Waar is de zomer
Waait het lekker door als je alle deuren openzetquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:41 schreef Drassss het volgende:
Als je boom 2 weken terug niet is gevallen gaat hij vandaag iig
Nederland ongeveer schoon. Wat kleine buitjes die vanuit de Noordzee het land binnen dringen.. Alleen die verrekte wind is er nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |