abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85599267
Ja ik zie het nu. We zaten net ff midden in het lage drukgebied, zodat de wind nog meeviel " oog " :) Maar nu krijgen we weer met de randen te maken, zodat we weer naar 6/7 en plaatselijk 8 gaan.
pi_85599357
Vanmorgen rond 7.15 beetje onweer gehad hier in de Achterhoek.
pi_85599464
Regio heeft plaatselijk last van natte voeten
23 augustus 2010

De regio Rijnmond heeft lokaal last van wateroverlast. Op Voorne-Putten is op sommige plekken volgens weerman Ed Aldus in korte tijd 43 millimeter regen gevallen.

De Lidl in Hellevoetsluis is maandagochtend gedeeltelijk ondergelopen. Volgens de brandweer valt de overlast in andere delen van de regio, zoals Rotterdam, tot nu toe mee.

De regen en het einde van de zomervakantie zorgt ook voor de eerste 'serieuze' ochtendspits. Rond acht uur stond er in Nederland 250 kilometer file. Ook diverse ongelukken zorgden voor vertraging, met name op de snleweg A4.

Heeft u in de buurt last van de overvloedige regen? Laat het hieronder weten in het forum

Wateroverlast in Pijnacker-Nootdorp

23-08-2010 - 09:06

Ook een deel van de Emmastraat staat blank.
Foto: twitter.com/telstaronline

Pijnacker - In onze regio zijn enkele straten afgesloten na flinke regenval. Door de enorme hoeveelheid water zijn de riolen volgelopen en staan wegen blank.

In onze gemeente komen er meldingen van overlast vanaf de Westlaan, Emmastraat, Truckerplein, de tunnel bij Keijzershof, Kerkweg, Dorpsstraat en de Sleutelbloem. Albert Heijn Delfgauw is tot nader order gesloten na lekkage in de winkel. Ook bij Intratuin zijn er problemen. Reizigers moeten op veel plekken rekening houden met vertraging.

Heeft u wateroverlast dan kunt u dit melden aan afdeling Wijkbeheer via tel. 14 015.
pi_85599524
De wind is hier een beetje aan het afzwakken windkracht 4 a 6 ong.
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:14:39 #155
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_85599526
Inmiddels een 5bft hier :) dood normale zaak ;)
pi_85599595
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inmiddels een 5bft hier :) dood normale zaak ;)
Een laffe 3 hier in NO Brabant ;)
pi_85599718
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/ kijk hier nieuws over overlast
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:43:10 #158
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_85600563
Donkere luchten en wind nu in Groningen, ik meende een verdwaalde donderslag in de verte te horen. ;)
be nice or go away
pi_85600846
Pluk regen trekt hier net oost van me voorbij. Daar achter is het behoorlijk schoon dus het ergste is wel voorbij in Brabant.
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:56:56 #160
145755 kahaarin
pi_85601134
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:49 schreef Drassss het volgende:
Pluk regen trekt hier net oost van me voorbij. Daar achter is het behoorlijk schoon dus het ergste is wel voorbij in Brabant.
Weet je het zeker: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur

Het blijft activeren in Noord Frankrijk en België, er is nog niet zo veel van te zeggen imo.
be nice or go away
pi_85601218
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:56 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Weet je het zeker: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur

Het blijft activeren in Noord Frankrijk en België, er is nog niet zo veel van te zeggen imo.
Ik denk dat de delen van Frankrijk/Belgie allemaal over Duitsland gaan trekken. Het " gevaar " zal meer vanuit het kanaal moeten komen denk ik.
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:02:25 #162
145755 kahaarin
pi_85601327
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:59 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik denk dat de delen van Frankrijk/Belgie allemaal over Duitsland gaan trekken. Het " gevaar " zal meer vanuit het kanaal moeten komen denk ik.
De wind/richting van de buien gaat dus een tikje draaien denk je?
be nice or go away
pi_85601467
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:02 schreef kahaarin het volgende:

[..]

De wind/richting van de buien gaat dus een tikje draaien denk je?
Ja, ik denk dat we langzaam echt westenwind gaan krijgen, zodat de staart van de buien helemaal om Nederland gaan zwaaien. Puur het gevoel wat ik heb als ik naar de weerkaarten kijk.

Edit: http://www.sat24.nl/nl

Je ziet ook mooi het oog nu net west van Engeland op zee liggen. Ik vraag me af of we daarom die 2de golf vanuit Engeland zelf gaan krijgen ( buien oa ).
pi_85601874
Wind begint hier nu aan te trekken.

Moderator maandag 23 augustus 2010 @ 12:18:48 #165
8781 crew  Frutsel
pi_85601935
Zon beetje heel Duitsland en Polen een level 1 en ook wat delen een level 2 bij Estofex
Kan weer leuk gaan spoken bij onze oosterburen.
pi_85602089
ja je ziet ook level 1 bij engeland!! dat komt hier ook nog wel

... S UK...
Aantal lijn segmenten en/of mesocyclines kunnen ontwikkelen in een nogal oppervlakkig, maar sterk sheared airmass over het S Verenigd Konink rijk. Geïsoleerde wind vlagen/hagel kort van ernstige niveaus en misschien ook een korte trechter/tornado of twee meer dan verwacht.
pi_85602159
DISCUSSIE
... Frankrijk en Duitsland...
Het sems die eerder vrij uitgebreid warm advection/DCVA in de ontwikkelende warme sector zal bestaan over Frankrijk en Duitsland, wat leidt tot grote opwaartse beweging. Dit zal steun convectieve ontwikkeling zo vroeg in de ochtend samen en voor de koude front over Frankrijk en Duitsland. Nochtans, zal er 20 m/s DLS en 10 m/s LLS... die suggereert dat duurzame oppervlak gebaseerde cellen kunnen worden supercellular, met het potentieel schadelijk wind en korte tornado's te produceren. Het lijkt er echter op dat de hodographs lineaire, wat suggereert dat de cellen worstelen kunnen te ontwikkelen tot permanent supercells zal worden. Nog, geïsoleerde schadelijk wind, hagel marginaal ernstig, en een geïsoleerd tornado of twee moeten plaats vinden. WRF suggereert een regio van verbeterde insolatie/instabilty die zich uitstrekt van Oost-Centraal Frankrijk in SW Duitsland. De cellen in dit gebied te ontwikkelen in de middag wellicht de hoogste potentieel produceren grote hagel, schadelijk wind vlagen, en waarschijnlijk ook tornado's.

... ... N-centrale Tsjechië...... Polen van extreme NE Duitsland...
Verder Oosten via de Vereenigde Tsjechië en Polen, onbelemmerd insolatie moet worden uitgevoerd door een groot deel van de dag, die MLCAPEs in het bereik van 1000 tot 1500 J/kg moet ondersteunen. WRF 12Z suggereert dat convectie in een strook van de centrale van de Tsjechische Republiek in Noordoost-Duitsland in de middag uren ontwikkelen zal. Deze activiteit moet de belangrijkste focus voor de potentieel belangrijke ernstige ontwikkeling op maandag. Op basis van het milieu, zal een geïsoleerde cel die waarschijnlijk supercellular geworden. Het hangt sterk op de hodograph vorm of de stormen hun supercellular tekens behouden terwijl u het Oosten in toenemende instabiliteit en terwijl de grootschalige shear toeneemt. Gezien de sterke cyclogenesis en concommitant ageostrophic low-flow, lijkt het erop dat zal er uitgesproken hodograph kromming, die wordt ondersteund door GFS output de neiging. Deze supercells hebben het potentieel voor produceren grote hagel, schadelijk wind en tornado's, sommigen waarvan wellicht langlevende en van > F2 in intensiteit. Echter een toenemende breuk van deze cellen zal waarschijnlijk samen voeg bui lijnen of morph in een boog echo's, dus die uiteindelijk meer van een lineaire uitstroom dominante systeem moet evolueren. De timing van de overgang van geïsoleerde supercells voor lineaire mode op dit moment onduidelijk, maar het zal van invloed zijn op de dreiging van de tornado. Hoewel de belangrijkste bedreigingen naar schadelijke ruk winden van wind en regen in de avond uren verschuiven moeten, behoudt elke afzonderlijke cel zijn potentieel om een tornadic supercel. GFS 12Z simuleert de eerste STRATIFORME precip in Polen dat gevolgen voor dit scenario hebben zou. Echter lijkt het extrapoleren van de huidige ontwikkeling in Polen te verplaatsen als van zondag 20Z, en gezien de sterke verzakking in de nasleep van deze activiteit, het onwaarschijnlijk dat veel convectieve puin over Polen op maandag hangen zal.
... Baltische staten... Wit-Rusland...
Potentieel ernstige thund % 20...
pi_85602162
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:23 schreef gerard96 het volgende:
ja je ziet ook level 1 bij engeland!! dat komt hier ook nog wel

... S UK...
Aantal lijn segmenten en/of mesocyclines kunnen ontwikkelen in een nogal oppervlakkig, maar sterk sheared airmass over het S Verenigd Konink rijk. Geïsoleerde wind vlagen/hagel kort van ernstige niveaus en misschien ook een korte trechter/tornado of twee meer dan verwacht.
Nee, als het goed is blijft dat mooi bij Engeland en komt hier juist niks volgens die kaarten ;)
pi_85602202
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:24 schreef gerard96 het volgende:
DISCUSSIE
... Frankrijk en Duitsland...
Het sems die eerder vrij uitgebreid warm advection/DCVA in de ontwikkelende warme sector zal bestaan over Frankrijk en Duitsland, wat leidt tot grote opwaartse beweging. Dit zal steun convectieve ontwikkeling zo vroeg in de ochtend samen en voor de koude front over Frankrijk en Duitsland. Nochtans, zal er 20 m/s DLS en 10 m/s LLS... die suggereert dat duurzame oppervlak gebaseerde cellen kunnen worden supercellular, met het potentieel schadelijk wind en korte tornado's te produceren. Het lijkt er echter op dat de hodographs lineaire, wat suggereert dat de cellen worstelen kunnen te ontwikkelen tot permanent supercells zal worden. Nog, geïsoleerde schadelijk wind, hagel marginaal ernstig, en een geïsoleerd tornado of twee moeten plaats vinden. WRF suggereert een regio van verbeterde insolatie/instabilty die zich uitstrekt van Oost-Centraal Frankrijk in SW Duitsland. De cellen in dit gebied te ontwikkelen in de middag wellicht de hoogste potentieel produceren grote hagel, schadelijk wind vlagen, en waarschijnlijk ook tornado's.

... ... N-centrale Tsjechië...... Polen van extreme NE Duitsland...
Verder Oosten via de Vereenigde Tsjechië en Polen, onbelemmerd insolatie moet worden uitgevoerd door een groot deel van de dag, die MLCAPEs in het bereik van 1000 tot 1500 J/kg moet ondersteunen. WRF 12Z suggereert dat convectie in een strook van de centrale van de Tsjechische Republiek in Noordoost-Duitsland in de middag uren ontwikkelen zal. Deze activiteit moet de belangrijkste focus voor de potentieel belangrijke ernstige ontwikkeling op maandag. Op basis van het milieu, zal een geïsoleerde cel die waarschijnlijk supercellular geworden. Het hangt sterk op de hodograph vorm of de stormen hun supercellular tekens behouden terwijl u het Oosten in toenemende instabiliteit en terwijl de grootschalige shear toeneemt. Gezien de sterke cyclogenesis en concommitant ageostrophic low-flow, lijkt het erop dat zal er uitgesproken hodograph kromming, die wordt ondersteund door GFS output de neiging. Deze supercells hebben het potentieel voor produceren grote hagel, schadelijk wind en tornado's, sommigen waarvan wellicht langlevende en van > F2 in intensiteit. Echter een toenemende breuk van deze cellen zal waarschijnlijk samen voeg bui lijnen of morph in een boog echo's, dus die uiteindelijk meer van een lineaire uitstroom dominante systeem moet evolueren. De timing van de overgang van geïsoleerde supercells voor lineaire mode op dit moment onduidelijk, maar het zal van invloed zijn op de dreiging van de tornado. Hoewel de belangrijkste bedreigingen naar schadelijke ruk winden van wind en regen in de avond uren verschuiven moeten, behoudt elke afzonderlijke cel zijn potentieel om een tornadic supercel. GFS 12Z simuleert de eerste STRATIFORME precip in Polen dat gevolgen voor dit scenario hebben zou. Echter lijkt het extrapoleren van de huidige ontwikkeling in Polen te verplaatsen als van zondag 20Z, en gezien de sterke verzakking in de nasleep van deze activiteit, het onwaarschijnlijk dat veel convectieve puin over Polen op maandag hangen zal.
... Baltische staten... Wit-Rusland...
Potentieel ernstige thund % 20...
mooie vertaling :P
pi_85602280
ja via programma :P
pi_85602494
Gemeentehuis onder water
In Hellevoetsluis liep het gemeentenhuis voor een flink deel onder water door de regenoverlast. De liftschacht, de parkeergarage en de kantine stonden blank. Ook is een supermarkt gedeeltelijk onder water gelopen. Op sommige plaatsen in de regio Rijnmond is meer dan 40 millimeter gevallen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:07:13 #172
145755 kahaarin
pi_85603812
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:06 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat we langzaam echt westenwind gaan krijgen, zodat de staart van de buien helemaal om Nederland gaan zwaaien. Puur het gevoel wat ik heb als ik naar de weerkaarten kijk.

Edit: http://www.sat24.nl/nl

Je ziet ook mooi het oog nu net west van Engeland op zee liggen. Ik vraag me af of we daarom die 2de golf vanuit Engeland zelf gaan krijgen ( buien oa ).
Ah okay ik snap wat je zegt, die krul gaat er voor zorgen dat we wind uit het Westen gaan krijgen, dat zal dan wel gepaard gaan met meer wind. thnx. :)
be nice or go away
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:07:28 #173
34663 SpeedyGJ
pi_85603829
Er staat een beetje wind, en die klote regen verpest het bereik van het station :(
Net alweer een uitval gehad :(
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:08:30 #174
145755 kahaarin
pi_85603859
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:33 schreef gerard96 het volgende:
Gemeentehuis onder water
In Hellevoetsluis liep het gemeentenhuis voor een flink deel onder water door de regenoverlast. De liftschacht, de parkeergarage en de kantine stonden blank. Ook is een supermarkt gedeeltelijk onder water gelopen. Op sommige plaatsen in de regio Rijnmond is meer dan 40 millimeter gevallen.
Hmm, natte voeten dus, 40 mm ineens is ook een beetje te veel voor de meeste rioleringne idd. :D
be nice or go away
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:09:15 #175
145755 kahaarin
pi_85603881
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er staat een beetje wind, en die klote regen verpest het bereik van het station :(
Net alweer een uitval gehad :(
Noh, het is ook niet goed of het deugt niet, hebben we een beetje spannend weer en jij moppert. ;)
be nice or go away
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:12:28 #176
238141 SevD
Boventitel
pi_85603991
Partytent is naar de klote, vloog op z'n zijkant tegen de bovenkant van het huis aan (bleef haken bij de dakgoot) en klapte weer naar beneden. Gelukkig niet óver het huis heen gegaan.
pi_85604204
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:07 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ah okay ik snap wat je zegt, die krul gaat er voor zorgen dat we wind uit het Westen gaan krijgen, dat zal dan wel gepaard gaan met meer wind. thnx. :)
Op dezelfde radar zie je nu de krul weer naar ons land komen ( oke Noordoost ). Hij trekt wat bewolking mee en misschien ontstaan er wat nieuwe buien.
pi_85604264
Mooie buienlijn ontstaan trouwens oost van mij ( Grens Duitsland en dan noordwaarts tot aan Groningen ;)
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:21:28 #179
34663 SpeedyGJ
pi_85604346
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:09 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Noh, het is ook niet goed of het deugt niet, hebben we een beetje spannend weer en jij moppert. ;)
Nou dat is nu het probleem, spannend weer zijn ook spannende metingen, en als die niet goed werken is er ook geen bal aan ;) zo maar naar de pier om te kijken hoe ik dit ga oplossen.
pi_85604799
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:21 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Nou dat is nu het probleem, spannend weer zijn ook spannende metingen, en als die niet goed werken is er ook geen bal aan ;) zo maar naar de pier om te kijken hoe ik dit ga oplossen.
Heb je geen ruimte voor een loggertje in de buurt van je station? Desnoods 1 die naar een USB stick schrijft, en dat je op de fiets *kuch* door weer en wind *hoest* de data voor ons op kan halen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:37:54 #181
145755 kahaarin
pi_85605062
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:21 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Windscherm...? O-)

*Wegrent!*

Succes, pas maar op dat je er niet af waait!

quote:
Kustdistricten en ruime binnenwateren
Texel, Harlingen, Rottum, Delfzijl: zuidwest 8
Vlissingen, Zierikzee, Hoek van Holland, IJmuiden, IJsselmeer, Marken: zuidwest 7
be nice or go away
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:45:57 #182
145755 kahaarin
pi_85605437
Oh, en de P2000 meldingen helpen ook om te zien waar er nu last is. ;)
be nice or go away
pi_85605443
ik meld Spijk Noord-Oost Groningen meld wolkbreuk
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:47:30 #184
145755 kahaarin
pi_85605518
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:46 schreef gerard96 het volgende:
ik meld Spijk Noord-Oost Groningen meld wolkbreuk
Oh, Stad wordt nu ook behoorlijk donker, tijd voor zandzakken? ;)
be nice or go away
pi_85605749
het word nu hier ook steeds grauwer
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:56:10 #186
145755 kahaarin
pi_85605939
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem

Hm, dit is echt niet bij te houden, rode pitten schieten spontaan de lucht in en verdwijnen net zo rap. :D
be nice or go away
pi_85606156
zware regenval hiero nu
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:02:35 #188
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_85606245
Aaahhh, de Anne Frank-boom is om gewapperd :o
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_85606675
Hier in het oosten nog wel redelijk harde windstoten.
pi_85607268
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef Sj0rSz het volgende:
Aaahhh, de Anne Frank-boom is om gewapperd :o
:o Dat was een grote boom volgens mij.
pi_85608077
Windkracht 8 op Vlieland en op het IJsselmeer
pi_85609873
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:12 schreef SevD het volgende:
Partytent is naar de klote, vloog op z'n zijkant tegen de bovenkant van het huis aan (bleef haken bij de dakgoot) en klapte weer naar beneden. Gelukkig niet óver het huis heen gegaan.
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:25:23 #193
238141 SevD
Boventitel
pi_85609927
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:24 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha, nee zo erg was het ook weer niet :P .
pi_85610082

Dixons gaat eraan :o
pi_85610137
Brandmelding in Noordwijk (hier dus), zou mooi kut zijn als je met deze wind een uitslaande brand hebt _O-
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:30:11 #196
145755 kahaarin
pi_85610160
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:28 schreef Stephan1237 het volgende:
[ afbeelding ]

Dixons gaat eraan :o
Mwah, het gaat om glasplaten van het winkelcentrum, de klanten hebben denk ik de eerste prioriteit. ;)
be nice or go away
  Moderator maandag 23 augustus 2010 @ 15:34:13 #197
8781 crew  Frutsel
pi_85610330
Lekker onstuimig dagje :{

Waar is de zomer :(
pi_85610366
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:34 schreef Frutsel het volgende:
Lekker onstuimig dagje :{

Waar is de zomer :(
Die is weggewaaid
pi_85610691
Als je boom 2 weken terug niet is gevallen gaat hij vandaag iig :P

Nederland ongeveer schoon. Wat kleine buitjes die vanuit de Noordzee het land binnen dringen.. Alleen die verrekte wind is er nog ;)
pi_85611078
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:41 schreef Drassss het volgende:
Als je boom 2 weken terug niet is gevallen gaat hij vandaag iig :P

Nederland ongeveer schoon. Wat kleine buitjes die vanuit de Noordzee het land binnen dringen.. Alleen die verrekte wind is er nog ;)
Waait het lekker door als je alle deuren openzet ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')