OOk bij inlichtingendiensten wekren mensen en die kunnen best morele problemen hebben als ze merken dat er zware misstanden zijn, waartegen ze graag in zouden willengaan maar door meerderen bv overrullen worden en toch tegen hun zin ergens aan mee moeten werken, dat tegen hun eigen moreel ingaat:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:53 schreef Ticker het volgende:
WikiLeaks is mij idd een raadsel... dat hetgeen wat er naar buiten komt, klopt, is een feit.. maar waarom zo ineens..
Klopt iets niet aan Wiki.
Dat zou volgens de geruchten het bestand met de overige 10.000 pagina's zijn die ze kunnen ontsleutelen als de oprichters iets overkomt...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:44 schreef boyv het volgende:
Er staat een hele dikke secured file op wikileaks, iemand al toegang tot gehad? Misschien dat dat opheldering brengt.
de meeste documenten zijn meestal wel enigszins controleerbaar....d e herkomst kan ook blijken doordat er velal veel gegevens in voorkomen die minder 'brisant' zijn, maar men bv enkel kan weten als men dus inderdaad beschikking heeft over 'originelen'..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:57 schreef Peter het volgende:
Wikileaks houdt haar bronnen geheim onder het mom van bescherming, maar is dus niet controleerbaar.
goed punt inderdaad.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:57 schreef Peter het volgende:
Als je als overheid maar heel hard roept dat het een schande is en schadelijk. Worden de details dus ook wel meer op waarde geschat en zijn ze geloofwaardiger..Wie zegt dat wat er gelekt is niet gefabriceerd of opgeschoond is?
Wikileaks houdt haar bronnen geheim onder het mom van bescherming, maar is dus niet controleerbaar. Prima instrument...
wikileaks deed dat niet, mar Amnesty International vroeg heel gericht daarom:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:05 schreef Peter het volgende:
En de 10k-15k documenten die ze nu 'redigeren' om mensen niet in gevaar te brengen?
natuurlijk ... enkel, rapporten met door de overheid gewenste uitkomsten worden helemaal niet geheim gehouden en meestal zijn juistd e rapporten die door 'klokkeluiders' gelekt worden altijd wel 'brisant'... domweg omdat ook klokkeluiders weinig zin hebben die te gaan lekkenquote:En publiceren ze ook positieve (maar geheime) rapporten?
niemand zegt dat je het 100% moet vertrouwen... Wel is er bij mijn weten nog nooit bewezen dat tussen de documenten die Wikileaks tot nu toe geplaatst heeft (miljoenen nu), ook fakes waren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:27 schreef Peter het volgende:
De meeste stukken zijn niet te controleren omdat betrokkenen er niet over willen praten. Wel gevaarlijk om het 100% te vertrouwen, ookal ziet het er wel vaak goed uit.
Je zou je kunnen afvragen;quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:54 schreef RM-rf het volgende:
Wikileaks is imho een duidelijke reactie op de steeds sterkere politieke en economische druk die er op journalisten ligt om bepaalde 'onwenselijke' infoirmatie niet te publiceren...
Dat is mosterd na de maaltijd.quote:Juist hierdoor heeft een website als Wikileaks een duidelijk nut en de amerikanen zullen er zéker niet blij mee zijn... anderszijds zullen ze vast heel hard hun best doen te ontdekken wie er precies achterzit en mogelijk pogingen doen er te 'infiltreren', en zo de website van binnenuit mogelijk kapot te maken.
[..]
je ... en natuurlijk is via dezelfde gedachtegang het hele internet een complot...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:49 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je zou je kunnen afvragen;
Welke groepering op Aarde is machtiger dan de Amerikaanse en Britse inlichtingendiensten ?
Wikileaks kon blijkbaar ongestoord zijn gang gaan, zonder enig protest en sabotage van de USA en UK.
Nee, in dit geval juist niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je ... en natuurlijk is via dezelfde gedachtegang het hele internet een complot...
Dat zal best; maar de info werd verzameld VOORDAT het op het internet werd gezet.quote:Internet is dan opgezet door het amerikaanse leger zodat het juist als 'alomtegenwoordig' communicatiemiddel zou gaan fungeren waarna iederee dus continu op internet aangesloten zou worden...
en vervolgens door het amerikaanse leger exact in de gaten gehouden zou kunnen worden....
Ik suggereerde een echt machtsblok, die machtiger is dan de inlichtingendiensten der USA en UK en ook betrokken is in Afghanistan en Irak: Duitsland, Frankrijk, Italie, Rusland.quote:dat is niet meer of minder 'geloofwaardig', sterker nog er zijn vast een hoop 'bewijzen' voor te vinden (zo is bv Internet idd door het amerikaanse leger ontwikkeld als ARPA-net)..
enkel, bewijs je dan niet eerder hoe 'creatief' de menselijke gedachte is, en hoe enorm goed mensen bijna oneindig verbanden kunnen ontdekken...
Terwijl het niet noodzakelijk ook is dat het erg 'geloofwaardig' is zo te denken, tenzij je sterk 'paranoide' aangelegd bent en 'veral' een complot in wil zien, zelfs de meest normale en dagelijkse dingen.
Natuurlijk.. maar dat is toch geeh geheim an sich, dat instituten als het amerikanse leger, of bv financiele instellingen als banken veel rapporten hebben met informatie die ze liever strict geheim houden en zeker niet graag geopenbaard zien?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:18 schreef Bankfurt het volgende:
Dat zal best; maar de info werd verzameld VOORDAT het op het internet werd gezet.
tja... 'suggereren' kan iedereen doen... maar met alle respect, eerlijk gezegd vind ik het een beetje 'loos' om dat soort suggesties itzonder enige onderbouwing en gevat in leuke 'geheimzinnigheid en cryptische zinnetjes erg serieus te nemen... nofi.quote:Ik suggereerde een echt machtsblok, die machtiger is dan de inlichtingendiensten der USA en UK en ook betrokken is in Afghanistan en Irak: Duitsland, Frankrijk, Italie, Rusland.
Ja, mooi voorbeeld trouwens; de ware Deep Throat hierbij was trouwens Henry Kissinger en ook hij volgde slechts instructies op van zijn bazen: de Rockefellers.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Natuurlijk.. maar dat is toch geeh geheim an sich, dat instituten als het amerikanse leger, of bv financiele instellingen als banken veel rapporten hebben met informatie die ze liever strict geheim houden en zeker niet graag geopenbaard zien?
zulke organisaties willen die informatie wel intern gebruiken of sowieso slaan ze bv. een hoop gegevens sowieso in archieven op, 'verwijderen' doen ze niet zomaar .. tenzij er bv een gerechterlijk bevel komt om die te openbaren en opeens blijkt dat de betreffende gegevens 'plotsklaps gewist zijn of verkeerd ontwikeld...
zoals bv met een deel van de Pantagon-tapes' gebeurt bleek te zijn, nadat de rechter bevolen had deze te openbaren bij de Watergate-affaire (overigens, het 'bestaan' van die tapes was niet bekend totdat een 'lek' binnend e inlichtingendienst, welke genoemd werd: Deep Throat daarover journalisten ingelicht had)..
Dat is weer een andere doofpot; maar het zijn idd krachten die ver boven de inlichtingendiensten staan.quote:Of in nederland was er het foto-rolletje van Srebrenica-veteranen welke 'toevallig' foutief ontwikkeld werd waardoor alle foto's erop vernietigd werden
Er zijn geen deep throats, tenzij de Illuminati families dit onderling laten gebeuren.quote:Momenteel is er een site als Wiki-leaks die dat soort 'lekken' publiceert ...
De 'Deep Throats' van de vandaag zullen eerder naar ee site als wikileaks stappen, dan naar journalisten (overigens, dat speelde ook al enigszins bij de Watergate affaire... ook die werd initieel door de pers genegeerd en zeker de grotere media lieten het erg lang links liggen, ook uit anbst voor 'represailles' uit het witte huis... de affaire lag er zelfs vooral in dat onder verantwoordelijkheid van Nixon ook faciliteiten van het Witte Huis gebruikt waren in de 'coverup' )
[..]
De machtigste families Rothschild en Romanov opereren vanuit Rusland, Frankrijk en Duitsland. Zij blokkeren een invasie van Iran door Israel en de USA, vandaar die hele Wikileaks soap.quote:tja... 'suggereren' kan iedereen doen... maar met alle respect, eerlijk gezegd vind ik het een beetje 'loos' om dat soort suggesties itzonder enige onderbouwing en gevat in leuke 'geheimzinnigheid en cryptische zinnetjes erg serieus te nemen... nofi.
Nou in dit geval zijn het families die onderling verdeeld zijn. Wikileaks is hooguit een spel van moddergooien.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:04 schreef RM-rf het volgende:
... is het een speletje 'roept-u-maar' ..?
leuke beweringen hoor dat er kennelijk nooit 'deep throats' zouden bestaan, en alles terugkomt bij één en dezelfde persoon of familie... maar vergezocht en volgens mij heb je gewoon een iets te verregaand 'vertrouwen' in hoeveel macht iemand of iets zou kunnen hebben, om schijnbaar _alles_ te controleren.
Ach, die informatie die ik poste is allang bekend.quote:het is bijna 'religieus' als je zo denkt, omdat de persoon die zoveel macht toeschrijft bijna iets 'goddelijks' zou moeten hebben om zoveel oneindige macht over gebeurtenissen te hebben als hij alles kan controleren...
Persoonlijk neig ik wat dat ongebreidelde geloof in een 'deterministische goddelijke macht' toch liever naar een gezond atheistisch vertrouwen dat de werekelijkheid niet zo centralistisch te 'controleren' is ..
en ook diegenen die idd een hoop 'macht' kunnen uitoefenen, daarbij ook continue moeten reageren op verandereende omstandigheden, 'onverwwachte' dingen en veelal ook de invloed van 'andere' machtsfactoren.
Wikileaks is een soort poppenkast; over een paar maanden hoor je er nooit meer iets van.quote:Waarbij veelal ook de loyaliteit van de eigen medewerkers lang geen 'zekerheid' is ... en dat is dan weer de basis voor het bestaan van 'deep throats' én van een site als 'wikileaks'..
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:04 schreef RM-rf het volgende:
... is het een speletje 'roept-u-maar' ..?
leuke beweringen hoor dat er kennelijk nooit 'deep throats' zouden bestaan, en alles terugkomt bij één en dezelfde persoon of familie... maar vergezocht en volgens mij heb je gewoon een iets te verregaand 'vertrouwen' in hoeveel macht iemand of iets zou kunnen hebben, om schijnbaar _alles_ te controleren.
het is bijna 'religieus' als je zo denkt, omdat de persoon die zoveel macht toeschrijft bijna iets 'goddelijks' zou moeten hebben om zoveel oneindige macht over gebeurtenissen te hebben als hij alles kan controleren...
Persoonlijk neig ik wat dat ongebreidelde geloof in een 'deterministische goddelijke macht' toch liever naar een gezond atheistisch vertrouwen dat de werekelijkheid niet zo centralistisch te 'controleren' is ..
en ook diegenen die idd een hoop 'macht' kunnen uitoefenen, daarbij ook continue moeten reageren op verandereende omstandigheden, 'onverwwachte' dingen en veelal ook de invloed van 'andere' machtsfactoren.
Waarbij veelal ook de loyaliteit van de eigen medewerkers lang geen 'zekerheid' is ... en dat is dan weer de basis voor het bestaan van 'deep throats' én van een site als 'wikileaks'..
Doch niet oninteressant. Vind ik dan.quote:
Ik kom hier voor de discussies en input van verschillende visies, niet voor een blogquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:30 schreef Orchestra. het volgende:
[..]
Doch niet oninteressant. Vind ik dan.
Daar heb je een mooi rollen spel voor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik kom hier voor de discussies en input van verschillende visies, niet voor een blog
Ik vraag me overigens af wat er zou gebeuren als leaks echt schadelijke info voor de US zou plaatsen. Zou de us machtig genoeg zijn om de boel op te doeken?
de 'stelling' vind ik ook interssant ... maar ook behoorlijk verregaand en vergezocht om zomaar te gaan stellen dat alle voorbeelden van complotten, zélf ook weer een complot zou zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:30 schreef Orchestra. het volgende:
[..]
Doch niet oninteressant. Vind ik dan.
Het is allemaal veel simpeler dan alles een complot te noemen, ja.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:11 schreef RM-rf het volgende:[..]
de 'stelling' vind ik ook interssant ... maar ook behoorlijk verregaand en vergezocht om zomaar te gaan stellen dat alle voorbeelden van complotten, zélf ook weer een complot zou zijn.
Watergate was idd een soap in scene gezet om Nixon weg te krijgen.quote:Dat Watergate in scene gezet ....
Onderbouwingen in BNW geven helpt in het algemeen niet; kijk maar naar het werk van Mediacurator en Lambiekje: een al verwijzingen, bronnen en onderbouwingen.quote:zo'n soort van russisch matrouschka-poppetje dat als je het open maakt telkens weer nóg een poppetje eruitkomt....
enkel ...., om daarover te discussieren of de 'geloofwaardigheid' in te schatten zou ik dan eigenlijk wel wat meer hebben dan domweg een oproep om die user op zn woord te geloven, omdat 'dat allemaal echt gewoon zo is' of "Ach, die informatie die ik poste is allang bekend. " ...
En die dan continu weigert om dan een onderbouwing te geven, kennelijk is hem dat 'te min.'
Je kunt ook je bewijzen zelf zoeken; dat hangt af van wat je al zelf weet of al overtuigd van bent.quote:nee sorry, maar ik geloof niet zomaar een anoniem persoontje op internet op zn woord 'omdat hij het zegt'...
ik ben zelf dol op complot-verhalen en theorieen, maar juist ook vanwege de onderbouwing, ook bv de bewijsvoering te doorkijken.
Het heeft nog minder nieuwswaarde dan RTL-boulevard.quote:Sowieso is duidelijk aand e lijst van publicaties dat Wikileaks _niet_ politiek een richting kiest, maar gewoon objectief en neutraal allerhande geheimgehouden documenten wél openlijk toegankelijk maakt:
interssant, leg dan uit... of is dat weer een van je doodlopende 'roept-u-maar'-uitspraken ?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:06 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het is allemaal veel simpeler dan alles een complot te noemen, ja.
Waarom zo onhandig...? Watergate is een behoorlijk onhandig schandaal dat eigenlijk meermaals heel succesvol in de doofpot verdween... intitieel na de veroordeling van de inbrekers ... wat nauwelijks opzien gaf en niemand die zelfs maar navroeg..quote:Watergate was idd een soap in scene gezet om Nixon weg te krijgen.
Alles wordt heel helder als je meer uitzicht hebt en alle rookwolken verdwijnen, ja.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
interssant, leg dan uit... of is dat weer een van je doodlopende 'roept-u-maar'-uitspraken ?
Wàt bedoel je dmet die uitspraak en wat wil je ermee bewijzen... is nu 'alles wél een complot of niet...?
Sirica deed wat z'n bazen hem opdroegen te gaan doen. Die 2 journalisten hadden ook een opdracht.quote:waarom zo onhandig...? .. het was enkel rechter John Sirica, ..vervolgens waren het twee journalisten van een relatief kleine lokale krant die ook verder veel werk erin staken en tegen alle druk doorzochten...
Nixon kon niet anders. Wie zegt dat die bandjes echt relevant waren ? nog afgezien of er iets gewist was. Het was een mooi toneelspel, dat Nixon MOEST spelen.quote:.. ... overigens heeft kort voor het rvijgeven zn assistent ruim een half uur van die tapes gewist ... waarschijnlijk omdat daarop dingen stonden die écht niemand mocht weten...
Nixon was een taaie, ja. Maar ook dit hoorde bij het spel.quote:...waarom waren drie stemmingen voor Impeachment nodig, alledrie 'won' Nixon (hij trad af toen de vierde eraan zat te komen en na de laatste onthullingen via de wiite-huis-tapes' hij de stemmen van 10 belangrijke republikeinse senatoren verloren bleek te hebben en naar alle waarschijnlijkheid hij die stemming zou verliezen)..
Deels heb je gelijk, maar Watergate was ook de aanzet van een grote schoonmaak in de gehele Amerikaans-Europese politiek en industrie. Vele lastige personen werden gedumpt, en oude sporen werden gewist.quote:Watergate was juist voor heel amerika, maar zeker ook de politieke elite een behoorlijke ramp... het verzwakte ook stevig het aanzien van de politieke elite in de ogen van het volk, en in de nasleep kwamen juist ook enorm veel mer 'complot-theorieen' naar boven..
juzist omdat inderdaad gebleken was dat de Overheid zo duidelijk actief was in allerhande 'duistere' zaken.
Tja. dat laat de vraag open waarom de 'Super-macht' een 'schandaal' a la watergate nodig zou hebben...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:38 schreef Bankfurt het volgende:
Deels heb je gelijk, maar Watergate was ook de aanzet van een grote schoonmaak in de gehele Amerikaans-Europese politiek en industrie. Vele lastige personen werden gedumpt, en oude sporen werden gewist.
De nieuwe (Amerikaanse) internationale politiek kon nu zonder die lastige Nixon en zijn staf en al die lastige oude structuren worden ingevoerd;
Of natuurlijk gewoon door de baas ervan in diskrediet te brengen:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:07 schreef HAKIM_1988 het volgende:
De Amerikaanse inlichtingengemeenschap schijnt Wikileaks te hebben willen vernietigen. Dat doe je vooral door hun geloofwaardigheid te ondermijnen.
http://slashdot.org/story(...)To-Destroy-WikiLeaks
Man achter Wikileaks gezocht voor verkrachtingquote:Twee vrouwen uit Zweden hebben Julian Assange, de grote man achter de website Wikileaks, beschuldigd van verkrachting. De twee vrouwen, beiden tussen de twintig en dertig jaar, zijn naar de politie gestapt.
Assange zou tegen één van de vrouwen vorig weekend in Stockholm seksueel geweld hebben gebruikt. De andere vrouw zou dinsdagochtend zijn verkracht in het nabij Stockholm gelegen Enköping. Volgens het Openbaar Ministerie in Stockholm zijn de verklaringen afdoende aanleiding voor een opsporingsbevel.
Het is niet bekend waar Assange zich bevindt. Wikileaks draait op computers in een schuilkelder in Solna, vlakbij Stockholm. De site kwam de laatste tijd regelmatig in het nieuws na het publiceren van oorlogsdocumenten over Afghanistan.
Obvious set-up is obvious.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of natuurlijk gewoon door de baas ervan in diskrediet te brengen:
[..]
Man achter Wikileaks gezocht voor verkrachting
Veel schandalen zijn gewoon gefabriceerd en toneelspel.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]....
Mocht je echter opeens met de stelling komen dat kennelijk die 'super-macht' in een hoek gedrongen was en bezig was hun 'gezag' over de politiek te verliezen... bv Nixon onafhankelijk van hen was en ted Kennedy ook _niet_ onder hun controle stond ... hoe kan het dan zijn dat die macht 'supermacht' had over alles en alles gebeurde 'volgens hun plan'...
kennelijk zijn dan die 'plannen' niet zo perfect als jij meermaals stelt, als die zo ver in de problemen kwamen dat ze afhankelijk werden van 'kleine' rechters als John Sirica of de journalisten van een kleine lokale krant, Woodward en Bernstein (die vast veel 'lastiger' voorspelbaar en controleerbaar zijn).. om hun 'tegenstanders' die het tot president van de VS gebracht had en hen kennelijk een 'bedreiging' werd (ondanks dat hij bij zn terugtreden aan de 'eindfase' van zn presidentiele termijnen zat)...
Het vervolg zou een tegenaanklacht moeten zijn, je laat je toch niet vals beschuldigen ?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:31 schreef hondjes het volgende:
Julian A. is niet langer verdachte.
Ben benieuwd wat het vervolg hierop is, in overspannen toestand zelfmoord gepleegd of blijft het hierbij.
hondjes bedoelt volgens mij: hoe leggen ze hem nu het zwijgen op?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het vervolg zou een tegenaanklacht moeten zijn, je laat je toch niet vals beschuldigen ?
Een ongelukje is zo gebeurd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:09 schreef ToT het volgende:
[..]
hondjes bedoelt volgens mij: hoe leggen ze hem nu het zwijgen op?
Tuurlijk kan dat. Valse aangifte is strafbaar.quote:Op zondag 22 augustus 2010 05:19 schreef oompaloompa het volgende:
tegenaanklacht is een beetje kansloos. Wie moet hij dan aanklagen, die twee vrouwen? Net zo goed zijn woord tegen dat van hen, denk niet dat dat mogelijk is.
ik denk niet dat dat ook maar enigszins verband houd, immers de aanklacht in zweden was een héél andere...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:31 schreef hondjes het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland.
Misschien was dit de reden van de zogenaamde aanklacht tegen Julian A.
Het rapport over de zaak Dutroux is te downloaden op Wikileaks.
quote:STOCKHOLM - Het Zweedse Openbaar Ministerie heeft het voorlopig onderzoek wegens verkrachting tegen oprichter Julian Assange van de onthullingssite WikiLeaks heropend.
Hoofdaanklaagster Marianne Ny heeft dat woensdag gemeld. Eerder had een lagere officier het onderzoek stopgezet.
''Er is reden om aan te nemen dat er een misdrijf is gepleegd. Gezien de informatie die nu beschikbaar is, is mijn oordeel dat het misdrijf verkrachting is'', zei Ny. Het Openbaar Ministerie had Assange maandagavond verhoord.
Klokkenluider
De Australiër Assange was recentelijk in Zweden beschuldigd van twee verkrachtingen. Zelf meent hij dat de beschuldigingen zijn bedoeld om zijn werk als zogeheten klokkenluider te ontwrichten.
Zijn website WikiLeaks publiceerde de afgelopen maanden tienduizenden geheime documenten van het Amerikaanse ministerie van Defensie en de inlichtingendienst CIA over de oorlog in Afghanistan, tot onvrede van de Amerikaanse overheid.
bron
Ik ben benieuwd wat voor informatie dat isquote:Gezien de informatie die nu beschikbaar is, is mijn oordeel dat het misdrijf verkrachting is'', zei Ny.
Er komt vast nog veel meer aan. We gaan wat meemaken de komende tijdquote:Op donderdag 9 december 2010 16:46 schreef boyv het volgende:
Ik zie helemaal niks meer behalve twee crappy filmpjes op de mirrors.
Duidelijk Assenge is een Rothschild pionquote:Advocaat werkt ook voor rijkste bankiers ter wereld
Is Assange een agent van de Rothschilds?
De raadsman van Julian Assange blijkt een peperdure high-society advocaat te zijn wiens kantoor ook de Rothschild-familie tot zijn klanten rekent. Het is weer een stukje bewijs voor het feit dat Assange helemaal geen oprechte klokkenluider is, maar niets anders dan een van de vele misinformatieinstrumenten van de elite. Net als Israël is ook Wikileaks niets anders dan een dekmantel voor de twijfelachtige praktijken van deze puissant rijke bankiersfamilie, van wie velen denken dat ze de spin in het web zijn.
Toeval?
Er wordt al zeer lang getwijfeld over de beweegredenen en bronnen van Wikileaks en zijn oprichter Julian Assange. Voor ons rees de eerste twijfel toen Assange in een interview met de Belfast Telegraph het volgende zei: "Ik erger me doorlopend aan valse complotten als 11 september, terwijl wij steeds weer bewijs leveren voor echte complotten, voor oorlog en grootschalige bankfraude."
Pardon?
Hoewel de bewijzen dat er iets niet klopt aan de officiële lezing van 19 Arabieren die - geleid door een rijkeluiszoontje met een GSM in een grot in het grensgebied tussen Afghanistan en Pakistan - het gehele Amerikaanse veiligheidsapparaat weten te omzeilen en ongehinderd het zwaar bewaakte Amerikaanse luchtruim doorkruisen overduidelijk zijn, en hoewel er tal van documenten moeten zijn die dat - zij het ook slechts zijdelings - zouden kunnen bewijzen, veegt de opperklokkenluider het allemaal van tafel. Daarmee bereikt hij twee dingen. Enerzijds claimt hij een soort van alleenrecht op geloofwaardige complottheorieën, maar anderzijds zet hij daarmee ook een aantal mensen flink uit de wind. En een aantal van die mensen wordt bij de nieuwste Wiki-lekken opnieuw volledig uit de wind gezet. U weet wie ik bedoel.
Dat dat allemaal geen toeval is wordt nu weer maar eens aangetoond door iemand die wat speurwerk deed naar de advocaten die de verdediging van Julian Assange hebben opgenomen in het geval van de uiterst vreemde 'verkrachtingszaak' tegen de opperlekker.
Daaruit bleek dat er toch wel een heel duidelijke link is tussen mijnheer Julian Assange en de rijkste bankiersfamilie - en waarschijnlijk de rijkste familie überhaupt - van deze planeet: de Rothschilds.
Ten eerste bleek bij het bekend worden van de details over de aanklacht tegen Assange dat hij zich de afgelopen drie maanden in Londen heeft opgehouden, en dat het hele spel rondom de 250.000 gelekte documenten vanuit de directe nabijheid van de hoofdkwartieren van het Rothschildimperium werd geregisseerd.
Een directe link met dat Rothschildimperium blijkt er echter ook te zijn. Die wordt duidelijk wanneer we de handel en wandel van de advocaat van Assange eens nader bekijken.
De verdediging van Assange in de verkrachtingszaak is opgenomen door advocaat mr. Mark Stephens, verbonden aan het prominente en peperdure advocatenkantoor Finers Stephens Innocent. Nu is het sowieso al vreemd dat een man die steeds op de vlucht is, niet over duidelijke bronnen van inkomsten beschikt, geen vermogende familie heeft en op zijn website Wikileaks pauzeloos om donaties vraagt, een dergelijk kostelijk advocatenkantoor in de arm kan nemen. Des te vreemder is het allemaal wanneer we zien dat Finers Stephens Innocent het Waddesdon Trust tot zijn klanten rekent.
Wat is het Waddesdon Trust?
Op de website van dit fonds lezen we dat ze zich bezighouden met het "onderhouden, uitbreiden en het betalen van een deel van de rekeningen van Waddesdon Manor in de Vale of Aylesbury, Buckinghamshire." Voor hen die dit niet weten: Waddesdon Manor is het meest prestigieuze eigendom van de famlie Rothschild in het Verenigd Koninkrijk.
Voorzitter van de Raad van Bewindvoerders van het Wadesdon Trust is de voormalig privé-secretaris van de koningin van Engeland Lord Fellowes, en drie prominente leden van de Rothschild-familie behoren tot die Raad: de huidige patras familias van de Engelse Rothschilds, Lord Jacob Rothschild, zijn echtgenote Lady Rothschild en zijn dochter Beth Matilda Rothschild. Overigens is de hoogwelgeboren Nathaniel Charles Jacob Rothschild, de 4e baron De Rothschild - zoals zijn volledige naam luidt - ook Erevoorzitter van het Institute for Jewish Policy Research. Maar dat uiteraard geheel terzijde...
Het adres van het Waddesdon Trust is 14 St James's Place in Londen, en dat is ook het adres van de vermogensbeheerfirma van Lord Jacob Rothschild St. James's Place Group (vroeger J. Rothschild Assurance Group).
Daarnaast mag worden opgemerkt dat de Finers Stephens Innocent zich vooral lijkt te richten op het bedenken van belastingconstructies van de ultra-rijken.
Nog een keer resumerend:
• Julian Assange wordt als 20-jarige hacker gearresteerd
• hij wordt daar nooit voor veroordeeld
• 10 jaar later duikt hij vanuit het niets op met een internationaal netwerk van klokkenluiders dat toegang heeft tot de meest onwaarschijnlijke lekken uit de wereld van de politiek, diplomatie, defensie en het zakenleven
• Assange ondersteunt het officiële verhaal over 11 september en houdt zo bepaalde organisaties de hand boven het hoofd
• de spectaculairste hoeveelheid lekken is beschamend voor vrijwel alle landen op de wereld
• alleen Israël komt er goed vanaf
• de lekken ondersteunen de plannen van Israël, dat de Westerse wereld al jaren probeert aan te zetten tot een aanval op Iran
• de wereld van de bloggers en alternatieve media is verdeeld over de zaak
• politici die meer controle over het internet willen hebben een nieuwe stok om mee te slaan
• de elite heeft enige tijd een nieuw propagandamiddel in handen nu de gevestigde media door vrijwel niemand meer serieus genomen worden
• Assange opereert vanuit de City in Londen, het financieel centrum van de wereld en hoofdkwartier van de rijkste (Joodse) familie ter wereld
• een peperduur advocatenkantoor dat eveneens voor die familie werkt neemt de verdediging van Assange op zich wanneer deze als 'geloofwaardige' dekmantel 'zogenaamd' wordt aangeklaagd wegens verkrachting
“If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, it must be a duck”
bron
Ja, ik zie ook enige discrepantie in dit artikel. Tegenstrijdige belangen.quote:Op maandag 20 december 2010 11:56 schreef ToT het volgende:
Ehhhh....hij wil grootschalige bankfraude aan het licht brengen, maar zou wel connecties met de Rothchilds hebben?Zit er niet ergens één of ander wazig linkje tussen banken en de Rothchilds?
Daarbij dat de ontkenning van 9/11 keihard bewijs is dat wikileaks fake zou zijn, vind ik ook weer een klein beetje kortzichtig!quote:Op maandag 20 december 2010 12:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik zie ook enige discrepantie in dit artikel. Tegenstrijdende belangen.
*voegt kortzichtig toe aan lijstjequote:Op maandag 20 december 2010 12:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Daarbij dat de ontkenning van 9/11 keihard bewijs is dat wikileaks fake zou zijn, vind ik ook weer een klein beetje kortzichtig!
In dit geval hebben we gewoon een eendje dat waggelt, kwaakt, veren heeft kan vliegen en zwemmen in het water... en daarvan loopt iemand te beweren dat het een ultrageheime onderzeeduikboot is met veren en vlieg-functie, terwijl ik toch gewoon zou zeggen dat dit een eendje is, en niets meer....quote:“If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, it must be a duck”
maar wat is fake? Zelfs als ze een dubbele agenda hebben en bepaalde zaken negeren of niet openbaar maken, bevatten de documenten die ze vrijgeven nog wel informatie die nog niet in the picture stond en een redelijk lullig beeld van sommige hoge bomen neerzet.quote:Op maandag 20 december 2010 12:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Daarbij dat de ontkenning van 9/11 keihard bewijs is dat wikileaks fake zou zijn, vind ik ook weer een klein beetje kortzichtig!
hoogstens 1% van de gelekte dat is enigszins secret. De rest is gewoon al járen bekend en niets nieuws onder de zon.quote:Op maandag 20 december 2010 15:46 schreef RM-rf het volgende:
PersonalAssistant, wat bedoel je precies ... deel jijzelf kennelijk de wereld nu niet juist op een heel kinderachtige wijze in in 'wakkeren' of 'schaapjes'...?
de informatie die bv geopenbaard wordt via WikiLeaks maakt mensen niet zomaar 'wakker'.. domweg omdat het ook maar 'informatie' is, in dit geval analyses van de diplomatieke dienst van de VS die ze naar hun eigen regering doorsturen...
het is helemaal geen 'heilige graal' of zoiets, hooguit een soort van 'werk-gegevens' die normaal enkel voor 'intern gebruik' bedoeld zijn, en het 'uitlekken is vooral 'pijnlijk' op dezelfde manier dat bedrijven bv niet blij zijn met werknemers die iets al te enthousiast interne bedrijfsgegevens publiek gebruiken of verderspelen naar mensen buiten dat bedrijf.
Ook waar die gegevens zelf niet eens de 'topgeheimen' zijn of anderszin dingen die men wel 'vermoeden' kan.
Dit hele topic is een beetje gebaseerd op een vooropstaand 'aanname' van mensen die kennelijk véél 'shockerende' informatie hopen te vinden en voor wie Wikileaks eigenlijk 'te min' is, omdat het allemaal niet spannend genoeg is..
het is niet echt 'hollywood-film-materiaal' en een beetje James Bond of Jason Bourne film is veul spannder....
en dat soort mensen gaan dan roepen dat 'wikileaks vast fake is... ermoedelijk vooral omdat ze in véél spanndere 'geheimen' geloven ... en ook mischien juist erin dat door het lezen van 'geheime dingen', of alles te geloven wat iemand anders schrijft daarover, iemand een beter mens zou worden, je opeens zou 'uitstijgen' boven andere medemensen die dan nog maar 'domme schapen' zijn.
o boy, blijf je dit soort cliché-riedeltjes afsteken, jezus, de devaluatie van woordjes als 'fascisme' en 'wereldoorlog die uitbreekt' is bij jou schijnbaar net zo groot als bij de heren politici, die ook dolgraag naar dat soort vergelijkingen grijpenquote:Op maandag 20 december 2010 17:21 schreef Lambiekje het volgende:
ik neem aan dat ik je niet hoef te wijzen op dat het fascisme is. Dit is een signaal van wereldoorlog in de maak.
Wat ik me afvraag of er niet 'n andere mogendheid dan de US achter zit.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:37 schreef Peter het volgende:
Wat ik me nu afvraag. Veel veiligheidsdiensten hebben invloed op/in belangrijke instanties, althans, dat neem ik aan. Welke invloed heeft dan de Amerikaanse overheid op Wikileaks? Zijn ze echt zo onafhankelijk? Of is de 'publicatie' van de recente stukken ook passend in een strategie van de US gov.? Welke strategie dan?
Idd, Wikileaks = Rothschildquote:Op dinsdag 21 december 2010 02:43 schreef DeMolay het volgende:
Wat lambiekje zegt zit wal wat in........
Ik dacht niet dat ik dit ooit zou zeggen lambiekje
En dit ontdekte je toen je een geheim genootschap infiltreerde?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:47 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Idd, Wikileaks = Rothschild
W.b.t. banken:
Er zijn plannen om de soevereine Europese staten te vernietigen m.b.v. de opgezette Euro-crisis.
Griekenland, Ierland, Portugal, Spanje, Italie, Belgie, de rest volgt daarna; net als de USA trouwens.
Maar dit staat uiteraard niet op wikileaks.
Idd briljant uitgedacht, als het zo is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:06 schreef HolyGhost het volgende:
Wikileaks: Syria would trade Iran for peace with Israel
Mubarak: 'Iranian influence spreading like a cancer' across Arab world
WikiLeaks cables: Saudis proposed Arab force to invade Lebanon
Cables Shed Light On Iran's Influence In Iraq."
Wikileaks: Saudis on Iran: "Cut off the head of the snake"
Wat de rol van de VS ook moge zijn, dit soort berichten zijn dodelijk voor Iran.
Ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken, gezien het grote aantal berichten dat wel degelijk schadelijk is voor de VS, maar word erg sceptisch van bovenstaande berichten.
(Even puur vanuit strategisch oogpunt: mocht dit echt allemaal zo bedacht zijn, en resulteren in een verzwakking van Iran, dan is dit natuurlijk tamelijk briljant opgezet allemaal; hoe slecht ook)
Denk jij werkelijk dat het dikke koek-en-ei was tussen Iran en de Arabieren vóór de publicatie van Wikileaks ....?quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:06 schreef HolyGhost het volgende:
Wikileaks: Syria would trade Iran for peace with Israel
Mubarak: 'Iranian influence spreading like a cancer' across Arab world
WikiLeaks cables: Saudis proposed Arab force to invade Lebanon
Cables Shed Light On Iran's Influence In Iraq."
Wikileaks: Saudis on Iran: "Cut off the head of the snake"
Wat de rol van de VS ook moge zijn, dit soort berichten zijn dodelijk voor Iran.
Ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken, gezien het grote aantal berichten dat wel degelijk schadelijk is voor de VS, maar word erg sceptisch van bovenstaande berichten.
(Even puur vanuit strategisch oogpunt: mocht dit echt allemaal zo bedacht zijn, en resulteren in een verzwakking van Iran, dan is dit natuurlijk tamelijk briljant opgezet allemaal; hoe slecht ook)
Koek-en-ei zeker niet, maar zo scherp heb ik het nog nooit gehoord in ieder geval. Ik denk wel dat dit soort berichten inderdaad voor onrust kunnen zorgen. Landen als Syrie en Iran zijn toch altijd wel redelijke bondgenoten geweest. Als er dan opeens berichten verschijnen dat Syrie Iran best links wil laten liggen in ruil voor wat anders, dan kan ik me voorstellen dat ze wat argwanend worden t.a.v. Syrie.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk dat het dikke koek-en-ei was tussen Iran en de Arabieren vóór de publicatie van Wikileaks ....?
Dat de arabieren in Syrie, Soennietische Saudi's en Iraki's helemaal dol waren op Iran met zn Sjitische regering?
en dat dat _nu_ opeens zou veranderen?
Idd...in dit interview zet hij dat ook uiteen:quote:Op donderdag 23 december 2010 11:13 schreef ToT het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)journalisten_VS.html
De MSM is volgens hem misschien als volgende aan de beurt.
Wordt de vrijheid van meningsuiting aan banden gelegd, of doet de NWO zijn intrede door de MSM (die in het complot zit) ZOGENAAMD de das om te doen?
Dit is natuurlijk heel vaak het geval, dat landen 'bondgenoten' zijn omdat ze dezelfde vijanden hebben. Zeker in dit soort landen.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:52 schreef RM-rf het volgende:
Syrie en Iran waren hooguit bondgenoten vanwege gedeelde vijanden, en doordatze juist hun eigen belangen konden beschermen via elkaars steun...
[...]
Nee, dit werd in Buitenhof op TV verteld door Herman van Rompuy, en het stond vrijdag 24-december j.l. nog eens bevestigd met grote koeieletters op de voorpagina van de NRC.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:17 schreef boyv het volgende:
[..]
En dit ontdekte je toen je een geheim genootschap infiltreerde?
Rare knaap wat betreft z'n achtergrond, maar het is duidelijke taalquote:Op donderdag 23 december 2010 16:33 schreef Aurora025 het volgende:
Alles om de zekerheid van Israel te garanteren.
Hier een gesprek opp CNN met David Duke die zegt dat de oorlog met Irak een oorlog was voor Israel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |