Daar heb je een mooi rollen spel voor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik kom hier voor de discussies en input van verschillende visies, niet voor een blog
Ik vraag me overigens af wat er zou gebeuren als leaks echt schadelijke info voor de US zou plaatsen. Zou de us machtig genoeg zijn om de boel op te doeken?
de 'stelling' vind ik ook interssant ... maar ook behoorlijk verregaand en vergezocht om zomaar te gaan stellen dat alle voorbeelden van complotten, zélf ook weer een complot zou zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:30 schreef Orchestra. het volgende:
[..]
Doch niet oninteressant. Vind ik dan.
Het is allemaal veel simpeler dan alles een complot te noemen, ja.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:11 schreef RM-rf het volgende:[..]
de 'stelling' vind ik ook interssant ... maar ook behoorlijk verregaand en vergezocht om zomaar te gaan stellen dat alle voorbeelden van complotten, zélf ook weer een complot zou zijn.
Watergate was idd een soap in scene gezet om Nixon weg te krijgen.quote:Dat Watergate in scene gezet ....
Onderbouwingen in BNW geven helpt in het algemeen niet; kijk maar naar het werk van Mediacurator en Lambiekje: een al verwijzingen, bronnen en onderbouwingen.quote:zo'n soort van russisch matrouschka-poppetje dat als je het open maakt telkens weer nóg een poppetje eruitkomt....
enkel ...., om daarover te discussieren of de 'geloofwaardigheid' in te schatten zou ik dan eigenlijk wel wat meer hebben dan domweg een oproep om die user op zn woord te geloven, omdat 'dat allemaal echt gewoon zo is' of "Ach, die informatie die ik poste is allang bekend. " ...
En die dan continu weigert om dan een onderbouwing te geven, kennelijk is hem dat 'te min.'
Je kunt ook je bewijzen zelf zoeken; dat hangt af van wat je al zelf weet of al overtuigd van bent.quote:nee sorry, maar ik geloof niet zomaar een anoniem persoontje op internet op zn woord 'omdat hij het zegt'...
ik ben zelf dol op complot-verhalen en theorieen, maar juist ook vanwege de onderbouwing, ook bv de bewijsvoering te doorkijken.
Het heeft nog minder nieuwswaarde dan RTL-boulevard.quote:Sowieso is duidelijk aand e lijst van publicaties dat Wikileaks _niet_ politiek een richting kiest, maar gewoon objectief en neutraal allerhande geheimgehouden documenten wél openlijk toegankelijk maakt:
interssant, leg dan uit... of is dat weer een van je doodlopende 'roept-u-maar'-uitspraken ?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:06 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het is allemaal veel simpeler dan alles een complot te noemen, ja.
Waarom zo onhandig...? Watergate is een behoorlijk onhandig schandaal dat eigenlijk meermaals heel succesvol in de doofpot verdween... intitieel na de veroordeling van de inbrekers ... wat nauwelijks opzien gaf en niemand die zelfs maar navroeg..quote:Watergate was idd een soap in scene gezet om Nixon weg te krijgen.
Alles wordt heel helder als je meer uitzicht hebt en alle rookwolken verdwijnen, ja.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
interssant, leg dan uit... of is dat weer een van je doodlopende 'roept-u-maar'-uitspraken ?
Wàt bedoel je dmet die uitspraak en wat wil je ermee bewijzen... is nu 'alles wél een complot of niet...?
Sirica deed wat z'n bazen hem opdroegen te gaan doen. Die 2 journalisten hadden ook een opdracht.quote:waarom zo onhandig...? .. het was enkel rechter John Sirica, ..vervolgens waren het twee journalisten van een relatief kleine lokale krant die ook verder veel werk erin staken en tegen alle druk doorzochten...
Nixon kon niet anders. Wie zegt dat die bandjes echt relevant waren ? nog afgezien of er iets gewist was. Het was een mooi toneelspel, dat Nixon MOEST spelen.quote:.. ... overigens heeft kort voor het rvijgeven zn assistent ruim een half uur van die tapes gewist ... waarschijnlijk omdat daarop dingen stonden die écht niemand mocht weten...
Nixon was een taaie, ja. Maar ook dit hoorde bij het spel.quote:...waarom waren drie stemmingen voor Impeachment nodig, alledrie 'won' Nixon (hij trad af toen de vierde eraan zat te komen en na de laatste onthullingen via de wiite-huis-tapes' hij de stemmen van 10 belangrijke republikeinse senatoren verloren bleek te hebben en naar alle waarschijnlijkheid hij die stemming zou verliezen)..
Deels heb je gelijk, maar Watergate was ook de aanzet van een grote schoonmaak in de gehele Amerikaans-Europese politiek en industrie. Vele lastige personen werden gedumpt, en oude sporen werden gewist.quote:Watergate was juist voor heel amerika, maar zeker ook de politieke elite een behoorlijke ramp... het verzwakte ook stevig het aanzien van de politieke elite in de ogen van het volk, en in de nasleep kwamen juist ook enorm veel mer 'complot-theorieen' naar boven..
juzist omdat inderdaad gebleken was dat de Overheid zo duidelijk actief was in allerhande 'duistere' zaken.
Tja. dat laat de vraag open waarom de 'Super-macht' een 'schandaal' a la watergate nodig zou hebben...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:38 schreef Bankfurt het volgende:
Deels heb je gelijk, maar Watergate was ook de aanzet van een grote schoonmaak in de gehele Amerikaans-Europese politiek en industrie. Vele lastige personen werden gedumpt, en oude sporen werden gewist.
De nieuwe (Amerikaanse) internationale politiek kon nu zonder die lastige Nixon en zijn staf en al die lastige oude structuren worden ingevoerd;
Of natuurlijk gewoon door de baas ervan in diskrediet te brengen:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:07 schreef HAKIM_1988 het volgende:
De Amerikaanse inlichtingengemeenschap schijnt Wikileaks te hebben willen vernietigen. Dat doe je vooral door hun geloofwaardigheid te ondermijnen.
http://slashdot.org/story(...)To-Destroy-WikiLeaks
Man achter Wikileaks gezocht voor verkrachtingquote:Twee vrouwen uit Zweden hebben Julian Assange, de grote man achter de website Wikileaks, beschuldigd van verkrachting. De twee vrouwen, beiden tussen de twintig en dertig jaar, zijn naar de politie gestapt.
Assange zou tegen één van de vrouwen vorig weekend in Stockholm seksueel geweld hebben gebruikt. De andere vrouw zou dinsdagochtend zijn verkracht in het nabij Stockholm gelegen Enköping. Volgens het Openbaar Ministerie in Stockholm zijn de verklaringen afdoende aanleiding voor een opsporingsbevel.
Het is niet bekend waar Assange zich bevindt. Wikileaks draait op computers in een schuilkelder in Solna, vlakbij Stockholm. De site kwam de laatste tijd regelmatig in het nieuws na het publiceren van oorlogsdocumenten over Afghanistan.
Obvious set-up is obvious.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of natuurlijk gewoon door de baas ervan in diskrediet te brengen:
[..]
Man achter Wikileaks gezocht voor verkrachting
Veel schandalen zijn gewoon gefabriceerd en toneelspel.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]....
Mocht je echter opeens met de stelling komen dat kennelijk die 'super-macht' in een hoek gedrongen was en bezig was hun 'gezag' over de politiek te verliezen... bv Nixon onafhankelijk van hen was en ted Kennedy ook _niet_ onder hun controle stond ... hoe kan het dan zijn dat die macht 'supermacht' had over alles en alles gebeurde 'volgens hun plan'...
kennelijk zijn dan die 'plannen' niet zo perfect als jij meermaals stelt, als die zo ver in de problemen kwamen dat ze afhankelijk werden van 'kleine' rechters als John Sirica of de journalisten van een kleine lokale krant, Woodward en Bernstein (die vast veel 'lastiger' voorspelbaar en controleerbaar zijn).. om hun 'tegenstanders' die het tot president van de VS gebracht had en hen kennelijk een 'bedreiging' werd (ondanks dat hij bij zn terugtreden aan de 'eindfase' van zn presidentiele termijnen zat)...
Het vervolg zou een tegenaanklacht moeten zijn, je laat je toch niet vals beschuldigen ?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:31 schreef hondjes het volgende:
Julian A. is niet langer verdachte.
Ben benieuwd wat het vervolg hierop is, in overspannen toestand zelfmoord gepleegd of blijft het hierbij.
hondjes bedoelt volgens mij: hoe leggen ze hem nu het zwijgen op?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het vervolg zou een tegenaanklacht moeten zijn, je laat je toch niet vals beschuldigen ?
Een ongelukje is zo gebeurd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:09 schreef ToT het volgende:
[..]
hondjes bedoelt volgens mij: hoe leggen ze hem nu het zwijgen op?
Tuurlijk kan dat. Valse aangifte is strafbaar.quote:Op zondag 22 augustus 2010 05:19 schreef oompaloompa het volgende:
tegenaanklacht is een beetje kansloos. Wie moet hij dan aanklagen, die twee vrouwen? Net zo goed zijn woord tegen dat van hen, denk niet dat dat mogelijk is.
ik denk niet dat dat ook maar enigszins verband houd, immers de aanklacht in zweden was een héél andere...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 08:31 schreef hondjes het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland.
Misschien was dit de reden van de zogenaamde aanklacht tegen Julian A.
Het rapport over de zaak Dutroux is te downloaden op Wikileaks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |