abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90249476
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 02:43 schreef DeMolay het volgende:
Wat lambiekje zegt zit wal wat in........

Ik dacht niet dat ik dit ooit zou zeggen lambiekje
Idd, Wikileaks = Rothschild

W.b.t. banken:

Er zijn plannen om de soevereine Europese staten te vernietigen m.b.v. de opgezette Euro-crisis.

Griekenland, Ierland, Portugal, Spanje, Italie, Belgie, de rest volgt daarna; net als de USA trouwens.

Maar dit staat uiteraard niet op wikileaks.
pi_90251304
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:47 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Idd, Wikileaks = Rothschild

W.b.t. banken:

Er zijn plannen om de soevereine Europese staten te vernietigen m.b.v. de opgezette Euro-crisis.

Griekenland, Ierland, Portugal, Spanje, Italie, Belgie, de rest volgt daarna; net als de USA trouwens.

Maar dit staat uiteraard niet op wikileaks.
En dit ontdekte je toen je een geheim genootschap infiltreerde?
pi_90251565
Lijkt me overigens niet dat het hele concept inclusief aanhang fake is.

Waarschijnlijker is dat de intelligence in de VS met intentie gelekt wordt. Dat hele gedoe met nadelig strategisch belang bij openbaarmaking van geheime documenten is dan ook verwaarloosbaar, gezien er controle is op de stroom van informatie en er zelfs neppe intel gelekt kan worden.
pi_90258094
Wikileaks: Syria would trade Iran for peace with Israel

Mubarak: 'Iranian influence spreading like a cancer' across Arab world

WikiLeaks cables: Saudis proposed Arab force to invade Lebanon

Cables Shed Light On Iran's Influence In Iraq."

Wikileaks: Saudis on Iran: "Cut off the head of the snake"

Wat de rol van de VS ook moge zijn, dit soort berichten zijn dodelijk voor Iran.
Ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken, gezien het grote aantal berichten dat wel degelijk schadelijk is voor de VS, maar word erg sceptisch van bovenstaande berichten.

(Even puur vanuit strategisch oogpunt: mocht dit echt allemaal zo bedacht zijn, en resulteren in een verzwakking van Iran, dan is dit natuurlijk tamelijk briljant opgezet allemaal; hoe slecht ook)
pi_90292065
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 22:06 schreef HolyGhost het volgende:

Wat de rol van de VS ook moge zijn, dit soort berichten zijn dodelijk voor Iran.
Ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken, gezien het grote aantal berichten dat wel degelijk schadelijk is voor de VS, maar word erg sceptisch van bovenstaande berichten.

(Even puur vanuit strategisch oogpunt: mocht dit echt allemaal zo bedacht zijn, en resulteren in een verzwakking van Iran, dan is dit natuurlijk tamelijk briljant opgezet allemaal; hoe slecht ook)
Idd briljant uitgedacht, als het zo is.
pi_90293911
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 22:06 schreef HolyGhost het volgende:

Denk jij werkelijk dat het dikke koek-en-ei was tussen Iran en de Arabieren vóór de publicatie van Wikileaks ....?
Dat de arabieren in Syrie, Soennietische Saudi's en Iraki's helemaal dol waren op Iran met zn Sjitische regering?
en dat dat _nu_ opeens zou veranderen?

Die cablegate documenten veranderen verder niks aand e werekeleijkheid en die werkelijkheid is gewoon dat het conflict Sjiieten/perziers/iraniers en Saoedi's/Arabieren/Soennieten een van de aller-allergrootste is en die twe verschillende groepen elkaar bloed verschrikkelijk kunnen drinken...

Hooguit is het altijd populair daar weer op te roepen tot haat jegens Joden/israel/Amerika, juist omdnat dat een relatief 'veilig' conflict is ...
er wonen namelijk daadwrkelijk ook substantiele sjietische minderheden in Soennieteische delen en ook in Iran hebben ze een best wel brede soennietische minderheid en het opzwepen van dat conflict tussen de 'interne' groepen kan makelijk tot een grote burgeroolog leiden....

De haat jegens Amerika/israel is voor die groepen ook een middel om afgeleid te zijn van het interne conflict.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_90301626
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Denk jij werkelijk dat het dikke koek-en-ei was tussen Iran en de Arabieren vóór de publicatie van Wikileaks ....?
Dat de arabieren in Syrie, Soennietische Saudi's en Iraki's helemaal dol waren op Iran met zn Sjitische regering?
en dat dat _nu_ opeens zou veranderen?
Koek-en-ei zeker niet, maar zo scherp heb ik het nog nooit gehoord in ieder geval. Ik denk wel dat dit soort berichten inderdaad voor onrust kunnen zorgen. Landen als Syrie en Iran zijn toch altijd wel redelijke bondgenoten geweest. Als er dan opeens berichten verschijnen dat Syrie Iran best links wil laten liggen in ruil voor wat anders, dan kan ik me voorstellen dat ze wat argwanend worden t.a.v. Syrie.
pi_90322158
Syrie en Iran waren hooguit bondgenoten vanwege gedeelde vijanden, en doordatze juist hun eigen belangen konden beschermen via elkaars steun...

beide hadden invloedsferen die elkaar niet direkteen conflict opleverden (Syrie libanon, Iran in zuidelijk Irak).
maar 'vrienden' zijn het zeker nooit geweest en het was ook nooit meerdan een 'huwelijks vanuit convenience'

bv een goede analyse, uit 2006:
http://www.cfr.org/public(...)ideast_conflict.html

datis al een analyse voor de cablegate documenten en dit lopt grotendeels er gelijk mee op qua 'analyse'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_90333656
http://www.trouw.nl/nieuw(...)journalisten_VS.html

De MSM is volgens hem misschien als volgende aan de beurt.

Wordt de vrijheid van meningsuiting aan banden gelegd, of doet de NWO zijn intrede door de MSM (die in het complot zit) ZOGENAAMD de das om te doen? :)
pi_90334967
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:13 schreef ToT het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)journalisten_VS.html

De MSM is volgens hem misschien als volgende aan de beurt.

Wordt de vrijheid van meningsuiting aan banden gelegd, of doet de NWO zijn intrede door de MSM (die in het complot zit) ZOGENAAMD de das om te doen? :)
Idd...in dit interview zet hij dat ook uiteen:
  donderdag 23 december 2010 @ 16:33:25 #86
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_90348060
Alles om de zekerheid van Israel te garanteren.

Hier een gesprek opp CNN met David Duke die zegt dat de oorlog met Irak een oorlog was voor Israel.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_90358236
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 00:52 schreef RM-rf het volgende:
Syrie en Iran waren hooguit bondgenoten vanwege gedeelde vijanden, en doordatze juist hun eigen belangen konden beschermen via elkaars steun...
[...]
Dit is natuurlijk heel vaak het geval, dat landen 'bondgenoten' zijn omdat ze dezelfde vijanden hebben. Zeker in dit soort landen.
pi_90494414
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:17 schreef boyv het volgende:

[..]

En dit ontdekte je toen je een geheim genootschap infiltreerde?
Nee, dit werd in Buitenhof op TV verteld door Herman van Rompuy, en het stond vrijdag 24-december j.l. nog eens bevestigd met grote koeieletters op de voorpagina van de NRC.
pi_90503958
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 16:33 schreef Aurora025 het volgende:
Alles om de zekerheid van Israel te garanteren.

Hier een gesprek opp CNN met David Duke die zegt dat de oorlog met Irak een oorlog was voor Israel.
Rare knaap wat betreft z'n achtergrond, maar het is duidelijke taal :Y
pi_90721784
Interessante gegevens over Julian Assange en Wikileaks:

http://www.henrymakow.com/stranger_than_fiction_life_of.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')