abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85221673
quote:
WASHINGTON - Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft de klokkenluiderswebsite WikiLeaks gewaarschuwd niet door te gaan met de publicatie van gelekte geheime documenten over de oorlog in Afghanistan. Het Pentagon sprak over het toppunt van onverantwoordelijkheid.
Washington reageerde op de aankondiging van WikiLeaks om ongeveer 15.000 militaire documenten te publiceren die vorige maand nog niet op internet waren gezet. De website plaatste toen ruim 70.000 andere vertrouwelijke pagina's van de Amerikaanse strijdkrachten uit de periode 2004-2010.

WikiLeaks stelde in juli dat de pagina's die mogelijk gevaar voor betrokkenen opleveren, zouden worden achtergehouden. De documenten gaan over de moeizame strijd in Afghanistan tegen de radicaalislamitische Talibanbeweging.

Volgens het Pentagon vormen de publicaties een risico voor Amerikaanse troepen en Afghaanse informanten. Het ministerie eiste een week geleden alle documenten "onmiddellijk" terug. Ook zou WikiLeaks alle informatie moeten verwijderen.

De journalistenorganisatie Reporters Without Borders haalde donderdag fel uit naar WikiLeaks voor het publiceren van namen van honderden Afghanen die de internationale troepenmacht in Afghanistan hadden geholpen. De organisatie noemde die stap uiterst gevaarlijk, omdat de Taliban en andere bewapende groepen de informatie kunnen gebruiken om wraak te nemen.

Reporters Without Borders riep WikiLeaks op "deze fout geen tweede keer te maken." Volgens de organisatie wordt zelfs de toekomst van het internet als informatiemedium in gevaar gebracht. (ANP/RTR/AFP)
www.ad.nl
Onverantwoord LOL . Die dossiers lekken is dat natuurlijk niet :')
pi_85222582
die laatste alinea... :|W
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_85224497
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:17 schreef bas-beest het volgende:
die laatste alinea... :|W
inderdaad _O-
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85224606
quote:
De journalistenorganisatie Reporters Without Borders haalde donderdag fel uit naar WikiLeaks voor het publiceren van namen van honderden Afghanen die de internationale troepenmacht in Afghanistan hadden geholpen. De organisatie noemde die stap uiterst gevaarlijk, omdat de Taliban en andere bewapende groepen de informatie kunnen gebruiken om wraak te nemen.
Hier hebben ze wel een punt. De pijlen moeten voornamelijk worden gericht op de eindverantwoordelijken. Dat zijn voornamelijk politici en hogere officieren. Informanten of andere mensen in het veld krijgen natuurlijk geen vrij spel maar moeten ook niet onnodig in gevaar worden gebracht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:51:09 #5
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85226700
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:09 schreef waht het volgende:

[..]

Hier hebben ze wel een punt. De pijlen moeten voornamelijk worden gericht op de eindverantwoordelijken. Dat zijn voornamelijk politici en hogere officieren. Informanten of andere mensen in het veld krijgen natuurlijk geen vrij spel maar moeten ook niet onnodig in gevaar worden gebracht.
Eens.

Maar alles in duizenden rapporten zetten maakt je nu eenmaal kwetsbaar.

Organisatiegraad is net zo goed een sterk als een zwak punt, al zal dit meer voor de onderliggende partij gelden.
Intelligent, but fucked up.
pi_85228999
quote:
Het ministerie eiste een week geleden alle documenten "onmiddellijk" terug. Ook zou WikiLeaks alle informatie moeten verwijderen.
Oh toch wel? Ik dacht even dat ze blij zouden zijn als ze de originelen hadden maar er nog duizenden digitale kopieen op het net zweefden. Wat overigens niet alleen wikileaks is. Wat een prutsers.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:44:10 #7
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_85231722
quote:
The founder of WikiLeaks said Thursday the whistle-blower website is preparing to release another roughly 15,000 documents about the war in Afghanistan.

"We are about halfway through them," Julian Assange told reporters in London, England. "This is a very expensive process."

The Pentagon on Thursday warned WikiLeaks against releasing more documents. "It would compound a mistake that has already put far too many lives at risk," said Geoff Morrell, deputy assistant secretary of defense for public affairs.

"The only responsible course of action for them is to immediately remove all the stolen documents from their website and expunge all classified material from their computers," he said. "If they were to publish any additional documents after hearing our concerns about the harm it will cause our forces, our allies and innocent Afghan civilians, it would be the height of irresponsibility."

But Assange said he is "absolutely" committed to moving forward with the release. "A lot of the recent criticism about Afghanistan was totally expected," Assange said Thursday.

"Every time we take on one of these big organizations, they try and try to find various ways to criticize us, and there might even be some legitimate criticism in this case," he said. "But we did try hard to keep back some material."

The Defense Department has demanded WikiLeaks return all documents belonging to the Pentagon and delete any records of the documents, Morrell said last week.

"The only acceptable course is for WikiLeaks to take steps immediately to return all versions of all of these documents to the U.S. government and permanently delete them from its website, computers and records," Morrell said.

Assange has previously said his Web site has an additional 15,000 documents that it wants to publish but that it is redacting information that could endanger people named.

Through The New York Times, the organization has asked the Obama administration for its guidance on what to redact. A recently published report suggested the site has asked the Pentagon directly as well. Morrell, however, denied that claim last week.

"WikiLeaks has made no such request directly to the Department of Defense," he said. Morrell stated that other steps would be considered if WikiLeaks is not willing to cooperate.

On Thursday, Assange continued to allege that the Pentagon had been unresponsive to his requests.

"So far we have had no assistance, despite repeated requests, from the White House or the Pentagon or in fact any of the three press organizations that we partnered with for this material, (who) decided not to take responsibility for actually getting the raw data out to the public."

"That in fact appears to be our role," he said, "...to get the raw data out to the public."

Several humanitarian organizations have reached out to WikiLeaks to warn that the leaked documents it posts on its site could endanger the lives of civilians whose names appear in them.

On Thursday, the international journalists' group Reporters Without Borders wrote a letter to Assange that accused his group of showing "incredible irresponsibility," by publishing tens of thousands documents from the Afghanistan war last month.

The letter said that "revealing the identity of hundreds of people who collaborated with the coalition in Afghanistan is highly dangerous. It would not be hard for the Taliban and other armed groups to use these documents to draw up a list of people for targeting in deadly revenge attacks."

Other groups have asked WikiLeaks to redact names in the tens of thousands of secret documents already posted, as well as to be more careful to "protect civilians" in subsequent document reviews, according to an official from one of the other human rights groups. That official did not want to be identified because the communications were intended to be private.

The groups include Innocent Victims in Conflict, Amnesty International-Afghanistan and the Open Society Institute.
Flinke taal van die digibete, machtsgeile keffertjes.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:59:59 #8
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_85252325
Het is in strijd met de grondwet, dus lijkt me een terecht punt van het Pentagon.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:46:00 #9
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85279305
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:59 schreef BradleyQ het volgende:
Het is in strijd met de grondwet, dus lijkt me een terecht punt van het Pentagon.
Zaken die de US uitvoert in de rest van de wereld ook, tijd om een een en ander recht te zetten.
pi_85279433
Plaatsen dus die handel!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_85279474
quote:
:')

Alsof die lui daar om de grondwet geven, you must be joking?
pi_85279485
Amerika is baas, dus als ze slim zijn plaatsen ze het niet.

Rebels moet je doen door torrents van Britney Spears te seeden. Niet gaan fokken met een machtige staat.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:55:01 #13
271500 Captain_Zappa
Coffee and Cigarettes
pi_85279527
Gelukkig is de man van Wikileaks in bekenheid getreden anders hadden ze hem wel omgebracht denk ik.
Remember there's a big difference between kneeling down and bending over.
  Donald Duck held zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:56:06 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85279553
Ik denk dat die oprichters al echt vrezen voor hun eigen veiligheid en mogelijk zelfs hun leven. Ze lijken zichzelf al te hebben ingedekt. Op de Afghanistan-pagina op Wikileaks is een 1.4GB groot versleuteld bestand te vinden met de naam insurance. Niemand weet wat het is. Het vermoeden is dat de sleutel van het bestand wordt vrijgegeven als er iets gebeurt met de oprichters of de site zelf. Het bestand is inmiddels al vele malen gedownload en wordt ook via andere kanalen volop verspreid. De Amerikanen kunnen het dus nog onmogelijk verwijderen van het net.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:59:12 #15
271500 Captain_Zappa
Coffee and Cigarettes
pi_85279630
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat die oprichters al echt vrezen voor hun eigen veiligheid en mogelijk zelfs hun leven. Ze lijken zichzelf al te hebben ingedekt. Op de Afghanistan-pagina op Wikileaks is een 1.4GB groot versleuteld bestand te vinden met de naam insurance. Niemand weet wat het is. Het vermoeden is dat de sleutel van het bestand wordt vrijgegeven als er iets gebeurt met de oprichters of de site zelf. Het bestand is inmiddels al vele malen gedownload en wordt ook via andere kanalen volop verspreid. De Amerikanen kunnen het dus nog onmogelijk verwijderen van het net.
Oh erg slim, ook al staat er de grootste mogelijke bullcrap in het beveilligd hun wel.
Remember there's a big difference between kneeling down and bending over.
pi_85279660
Goeie zaak dat wikileaks.
pi_85280145
quote:
De grondwet bindt de Amerikaanse overheid, niet de Amerikaanse burger en al helemaal geen buitenlandse burgers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:24:17 #18
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_85285732
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:')

Alsof die lui daar om de grondwet geven, you must be joking?
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De grondwet bindt de Amerikaanse overheid, niet de Amerikaanse burger en al helemaal geen buitenlandse burgers.
Artikel 3, paragraaf 3. Verraad.

http://thehill.com/blogs/(...)alls-for-prosecution

Lijkt me duidelijk. :)
pi_85285970
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:24 schreef BradleyQ het volgende:

[..]

[..]

Een politicus zegt dat hij dat vindt, heeft helemaal niets met de wet te maken en al helemaal niet met de grondwet.

Je zou beter moeten weten dan zo iemand serieus te nemen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:34:11 #20
308842 BradleyQ
de kleine generaal
pi_85286053
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een politicus zegt dat hij dat vindt, heeft helemaal niets met de wet te maken en al helemaal niet met de grondwet.

Je zou beter moeten weten dan zo iemand serieus te nemen.
:{w Ik kwam eerst op dat idee en toen Googlede ik dat nieuwsbericht erbij.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:40:32 #21
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_85286215
quote:

[..]

[..]

Hoe weinig vrienden moet je hebben om als Nederlander de pose van republikeins Amerikaantje aan te nemen?
pi_85286241
men doet net alsof het amerikaanse leger doelbewust burgerslachtoffers maakt.

wanneer dit het geval is, waarom documenteren ze dan alles?
ze leggen ook hun fouten vast die men nu publiceert waarbij dus soldaten en informanten en helpers de klos zijn.

erg fout
pi_85286258
quote:

[..]

[..]

Mij ook. Heeft niks met de grondwet te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:48:10 #24
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_85286367
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:41 schreef emma1986 het volgende:
men doet net alsof het amerikaanse leger doelbewust burgerslachtoffers maakt.

wanneer dit het geval is, waarom documenteren ze dan alles?
ze leggen ook hun fouten vast die men nu publiceert waarbij dus soldaten en informanten en helpers de klos zijn.

erg fout
Het is aangetoond dat als ze per ongeluk burgerslachtoffers maken, dat ze er niet eerlijk over zijn. Dankzij wikileaks.
pi_85286628
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:48 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Het is aangetoond dat als ze per ongeluk burgerslachtoffers maken, dat ze er niet eerlijk over zijn. Dankzij wikileaks.
een oorlog gaat nooit zonder collateral damage.

men probeert het tot een minimum te beperken maar 0 kan niet.
wanneer de media er normaal mee om zouden gaan zou het geen probleem zijn maar sinds vietnam heeft men de vrijheid van de pers beperkt.

hetzelfde geld voor medische missers, die komen ook voor, het blijft mensenwerk.
toch als een arts of tandarts een fout maakt dan eist men dat die aan zijn ballen word opgehangen...

geen wonder dat men terughoudend is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')