Nu werden de plannen van WIlders om immigratie (vanuit niet-EU landen) te remmen als onhaalbaar gekwalificeerd. Maar als Frankrijk zonder consequenties zigeuners mag deporteren (nota bene uit een EU-land!), waarom zouden wij dan geen illegalen mogen tegenhouden?quote:Frankrijk begint met uitzetten zigeuners
PARIJS - De autoriteiten in Frankrijk beginnen donderdag met het uitzetten van circa zevenhonderd zigeuners naar Roemenië. Dat heeft Eric Besson, de Franse minister van Immigratie, dinsdag bekendgemaakt.
In eerste instantie zal een groep van 79 personen op een chartervliegtuig richting de Roemeense hoofdstad Boekarest worden gezet. Later volgen meer vluchten.
De regering van Frankrijk wil de komende maanden driehonderd van de zeshonderd illegale zigeunerkampen in het land opheffen en de bewoners terugsturen naar het land van herkomst. De repatrianten krijgen van de overheid een vliegticket en 300 euro startkapitaal per volwassen zigeuner mee. Voor vertrekkende zigeunerkinderen betaalt de Franse regering 100 euro.
Volgens schattingen zijn er ongeveer 15.000 zigeuners en Roma uit Oost-Europa in Frankrijk. Volgens de oppositie wil de regering met de zigeuneractie de aandacht afleiden van het schandaal rond de illegale financiering van de UMP-partij van president Nicolas Sarkozy.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden de zigeuners.........quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:25 schreef Wijze_appel het volgende:
Frankrijk heeft gewoon meer ballen.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog was dat ook al wel duidelijk.
Jij hebt teveel Allo Allo gekeken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:25 schreef Wijze_appel het volgende:
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij hebt teveel Allo Allo gekeken.
Want?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij hebt teveel Allo Allo gekeken.²
Heb ik het over Zigeuners of over "ballen hebben"?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:51 schreef Poncke_Princen het volgende:
[..]
Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden de zigeuners.........
Omdat wij altijd het braafste jongetje van de klas willen zijnquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu werden de plannen van WIlders om immigratie (vanuit niet-EU landen) te remmen als onhaalbaar gekwalificeerd. Maar als Frankrijk zonder consequenties zigeuners mag deporteren (nota bene uit een EU-land!), waarom zouden wij dan geen illegalen mogen tegenhouden?
Frankrijk is het enige land dat de Tweede Wereldoorlog twee keer verloren heeft, eerst tegen de Duitsers, toen sloten ze zich vrolijk aan bij de Duitsers en verloren van de Geallieerden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:25 schreef Wijze_appel het volgende:
Dat eerste is geen schande. Heel Europa verloor ervanquote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Frankrijk is het enige land dat de Tweede Wereldoorlog twee keer verloren heeft, eerst tegen de Duitsers, toen sloten ze zich vrolijk aan bij de Duitsers en verloren van de Geallieerden.
Ja hoor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:13 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dat eerste is geen schande. Heel Europa verloor ervan
Dat tweede is een nieuwtje voor mij. Ze sloten zich aan bij de Duitsers? Heb je daar bronnen voor?
Voor ik dat hele artikel lees: is het een beetje een zichzelf afzettende groep tegen de gevestigde orde? Zoals de NSB'er hier in Nederland?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja hoor.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vichy-Frankrijk
De Fransen hebben op verschillende plaatsen keihard tegen de geallieerden gevochten. De Franse marine en de Franse kolonies stonden volop aan Duitse kant.
Nee, want heel Nederland werd bezet door de Duitsers, de Nederlandse kolonies en de Nederlandse marine vochten tegen de Duitsers, niet tegen de geallieerden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:38 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Voor ik dat hele artikel lees: is het een beetje een zichzelf afzettende groep tegen de gevestigde orde? Zoals de NSB'er hier in Nederland?
Want dan maakt het weer net ff wat anders dan ik dacht dat je bedoelde.
Ja hoor..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:25 schreef Wijze_appel het volgende:
Same here. Maar voor een aantal users bekt het wel zo lekker.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 04:03 schreef Boldface het volgende:
Ik erger me aan het gebruik van het woord "deporteren", alsof die mensen in treinen naar concentratiekampen worden afgevoerd.
Spijker en kop.quote:De realiteit is bijna 180 graden anders: mensen die illegaal in Frankrijk verblijven in tentenkampen (een onwenselijke situatie) worden keurig per vliegtuig (dus ook nog relatief snel en comfortabel in vergelijking met reizen per auto) teruggestuurd naar Roemenië. En het kost ze niets. Sterker nog, ze krijgen zelfs nog een geldbedrag mee.
Het lijken mij prima maatregelen, die ook nog eens op een humane manier worden uitgevoerd.
Omdat dit zo te lezen illegalen zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu werden de plannen van WIlders om immigratie (vanuit niet-EU landen) te remmen als onhaalbaar gekwalificeerd. Maar als Frankrijk zonder consequenties zigeuners mag deporteren (nota bene uit een EU-land!), waarom zouden wij dan geen illegalen mogen tegenhouden?
Ja. Mijn moeder heeft er een paar documentaires over gemaakt. Prima volk, alleen zo hun eigen wetten en regels.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Heeft er eigenlijk iemand ook maar iets ervaring met groepen Roma's?
In Frankrijk weinig goeds in ieder geval.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
ik denk dat wilders nieuwe argumenten heeft in zijn onderhandelingspositie voor het nieuwe kabinet.quote:
Welke dan?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:48 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
ik denk dat wilders nieuwe argumenten heeft in zijn onderhandelingspositie voor het nieuwe kabinet.
Ja. In Rosmalen zitten ze heel, heel erg veel. Maar als je alles gaat posten wat ze flikken dan wordt dat toch als een leugen bestempeld hier.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Idd prima volk. Ik ken er honderden en als je ze als vriend hebt, heb je een trouwe bondgenoot. Maar hun eigen wetten en regels staan vaak haaks op de plaatselijke wetten. Hun leven bestaat grotendeels uit het paratiseren op anderen, diefstal, geweld, roof en moord terwijl practisch geen enkele Roma scholing heeft gevolgd. School en werken voor je onderhoud is not done volgens hun regels.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:36 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ja. Mijn moeder heeft er een paar documentaires over gemaakt. Prima volk, alleen zo hun eigen wetten en regels.
Ik kan mij levendig voorstellen dat geen enkel land ze wil hebben. De honderden projecten, hulpdiensten en begeleidingstrajecten waar in de loop der jaren vele miljarden aan zijn besteed heeft geen enkel nut gehad. Sterker, ze zeggen zelf dat ze NIET willen. Men fokt liever inteeltkinderen en leeft letterlijk en figuurlijk als varkens dan werken voor je onderhoud.quote:Wel een beetje dom dat Frankrijk zich niet realiseert dat je ze wel kunt uitzetten, maar dat Roemenie ze ook weer verjaagt. Die zijn zo anti-Roma dat ze nog geen dag op Roemeense bodem zullen verblijven.
Tot men ze zat is en langer opsluit.quote:Met reizen hebben ze geen probleem, dus ik voorzie nog wel ee leuke pendeldienst
En niet te vergeten als een vuile racist neergezet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja. In Rosmalen zitten ze heel, heel erg veel. Maar als je alles gaat posten wat ze flikken dan wordt dat toch als een leugen bestempeld hier.
Toch vreemd dat Roemenie ze dat toch toelaat op Roemeense bodem? Of hebben deze lui allemaal hun Roemeense paspoorten nog in bezit?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:36 schreef dalaiblama het volgende:
Wel een beetje dom dat Frankrijk zich niet realiseert dat je ze wel kunt uitzetten, maar dat Roemenie ze ook weer verjaagt. Die zijn zo anti-Roma dat ze nog geen dag op Roemeense bodem zullen verblijven.
Met reizen hebben ze geen probleem, dus ik voorzie nog wel ee leuke pendeldienst
Juist, terwijl ik denk dat als ze allemaal een gruwelijke dood sterven, niemand het erg zal vinden. Zelfs de Rosmalense hippies niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En niet te vergeten als een vuile racist neergezet.
Ja. Slechte ervaringen meequote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Misschien moeten ze hun mentaliteit en cultuur maar eens aanpassen dan. Vraag jezelf eens af waarom ze in ieder land worden uitgekotst.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:36 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ja. Mijn moeder heeft er een paar documentaires over gemaakt. Prima volk, alleen zo hun eigen wetten en regels.
Wel een beetje dom dat Frankrijk zich niet realiseert dat je ze wel kunt uitzetten, maar dat Roemenie ze ook weer verjaagt. Die zijn zo anti-Roma dat ze nog geen dag op Roemeense bodem zullen verblijven.
Met reizen hebben ze geen probleem, dus ik voorzie nog wel ee leuke pendeldienst
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:41 schreef Ringo het volgende:
Kan je ook op latere leeftijd zigeuner worden, en dan zo'n bloedmooie zigeunervrouw trouwen? Dat is nog es wat anders dan een bekering tot de islam..
Idd. TS is een beetje aan het poepen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volgens mij zet NL al met regelmaat van de klok ongewenste vreemdelingen op het vliegtuig. 2 dagen later staan de boefjes gewoon weer te skimmen in Amsterdam, lost niks op dus.
Hoezo dom? Frankrijk oefent het recht uit om zijn eigen wetten uit te voeren, ja dat is reuze domquote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:36 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Das geen Roma, maar ik zou het idee wel toejuichen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:04 schreef DrDentz het volgende:
Wordt Frans Bauer dan ook gedeporteerd?
Je begrijpt het niet volgens mij.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hoezo dom? Frankrijk oefent het recht uit om zijn eigen wetten uit te voeren, ja dat is reuze dom![]()
Ze hebben geen Frans paspoort. Of ze wel een Roemeens paspoort hebben, of wel een Roemeens paspoort maar zich niet welkom voelen in hun land, is niet Frankrijk's zorg.
Waarom moet dat? Zo leven ze al generaties. Als zigeuners zich gaan aanpassen zijn het geen zigeuners meer.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Misschien moeten ze hun mentaliteit en cultuur maar eens aanpassen dan. Vraag jezelf eens af waarom ze in ieder land worden uitgekotst.
Ik begrijp het prima. Frankrijk zet ongewenste vreemdelingen uit. Wat het land doet waar ze naar worden uitgezet is hun zorg niet. Ze hebben geen zorgplicht voor ongewenste vreemdelingen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:26 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet volgens mij.
Roemenie zet ze ook weer uit. Zigeuners hebben geen nationaliteit en zijn ook geen staatsburgers. Ze hebben hun eigen wetten, remember?
Als ze geen corrcete papieren hebben, kan Roemenie schoppen wat het wil, maar Frankrijk kan ze gewoon aan de grens weigerenquote:Zodra ze landen op Otopeni, worden ze linea recta weer de grens over geschopt als het kan. Waar dat precies is, interesseert de Roemenen geen hol, als ze maar weg zijn.
In Roemenie worden ze opgejaagd als honden, niet te vergelijken met de gastvrijheid van de rest van Europa. Niet voor niets hebben ze zich zo verspreid en vooral iN West Europa.
Zaak van Roemenie, een soevereine staat. In Frankrijk kregen ze ook niets, ze namen het gewoon. Daar heeft Frankrijk terecht schoon genoeg van.quote:in Roemenie krijgen ze geen werk, geen stromend water, geen huis, geen grond, geen plek om kamp op te slaan. Niets. Enige wat ze krijgen is celstraf of deportatie. En deportatie is een prima woord, want dat gebeurt ook gewoon.
Hier laat je dus wel erg in je kaarten kijken, alle Duitsers zijn fascisten....right.quote:De Roemenen zijn nog erger dan de Duitsers, het zijn fascisten pur sang en daar schamen ze zich niet bepaald voor.
De 3 Roemenen die ik ken zijn uitermate vriendelijk en ik heb ze nog nooit op een fascistische uitspraak kunnen betrappen. Ze hebben idd een hekel aan Roma, maar is dat gek als Roma zich zo gedragen?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:26 schreef dalaiblama het volgende:
De Roemenen zijn nog erger dan de Duitsers, het zijn fascisten pur sang en daar schamen ze zich niet bepaald voor.
Totdat ze jouw tuin gebruiken om te kamperen, je volkstuintje leeghalen of zich op een andere manier 'lekker vrij' gedragen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:29 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik heb een broertje dood aan die ongepaste assimilatie.
Prima, laat ze maar in jouw tuin Zigeuneren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:29 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Waarom moet dat? Zo leven ze al generaties. Als zigeuners zich gaan aanpassen zijn het geen zigeuners meer.
Ik heb een broertje dood aan die ongepaste assimilatie. Het zijn zigeuners, geen Jan, Jans en de kinderen.
Welk punt wil je nu eigenlijk maken ?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik begrijp het prima. Frankrijk zet ongewenste vreemdelingen uit. Wat het land doet waar ze naar worden uitgezet is hun zorg niet. Ze hebben geen zorgplicht voor ongewenste vreemdelingen.
[..]
Als ze geen corrcete papieren hebben, kan Roemenie schoppen wat het wil, maar Frankrijk kan ze gewoon aan de grens weigeren
[..]
Zaak van Roemenie, een soevereine staat. In Frankrijk kregen ze ook niets, ze namen het gewoon. Daar heeft Frankrijk terecht schoon genoeg van.
[..]
Hier laat je dus wel erg in je kaarten kijken, alle Duitsers zijn fascisten....right.
Ah, het hollandse 'niet in mijn achtertuintje heurrr'quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Totdat ze jouw tuin gebruiken om te kamperen, je volkstuintje leeghalen of zich op een andere manier 'lekker vrij' gedragen.
Dat volgens jouw logica Frankrijk alleen mensen mag uitzetten als ze van te voren zeker weten dat ze niet terugkomen. Dus dat ze hun vreemdelingen beleid moeten laten sturen door wat het buitenland doet. dat is lariekoek.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:40 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Welk punt wil je nu eigenlijk maken ?
Bang voor je eigen woorden opeens?quote:Overigens heb ik nergens gezegd dat ALLE duitsers fascisten zijn.
De hoeveelheid negers in een land bepaalt de beschaving? Of hoe hoog het scoort op de mensenrechten knuffel schaal? Maar je snapt het nog steeds niet, hoe Roemenie de Roma's behandeld zal Frankriijk aan de reet roesten. En zo hoort het ook.quote:Van de Roemenen is bekend dat ze het niet bepaald op vreemd volk hebben en iedereen die er weleens is geweest, kent dit fenomeen. Tot jaren na de val van de dictator was er nooit 1 neger gezien in dat land, om maar eens iets te noemen. Dus wat je bedoeld met mijn kaarten is mij een raadsel, ik kom er vandaan, ik weet wel hoe het werkt hoor.
Wat is dit nou weer voor een belachelijke opmerking. Dat ze eeuwen zo leven legitimeert niet roof, diefstal & overlast. Dat ze met z'n allen als zwervers op een woonwagenkamp willen leven kan mij geen reet schelen. Maar ik hoef het niet te accepteren dat ik beroofd wordt omdat dat bij hun leefstijl en cultuur hoort.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:29 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Waarom moet dat? Zo leven ze al generaties. Als zigeuners zich gaan aanpassen zijn het geen zigeuners meer.
Ik heb een broertje dood aan die ongepaste assimilatie. Het zijn zigeuners, geen Jan, Jans en de kinderen.
Ik woon in Frankrijk en het is inderdaad zo dat deze mensen zich aan geen enkele regel of wet houden. Ze strijken met grote groepen neer op terreinen die daarvoor niet bestemd zijn en als ze vinden dat ze daar lang genoeg hebben gestaan trekken ze weer verder. Ze jatten alles wat los en vast zit en zorgen voor veel overlast. Gewoon tuig dus.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een belachelijke opmerking. Dat ze eeuwen zo leven legitimeert niet roof, diefstal & overlast. Dat ze met z'n allen als zwervers op een woonwagenkamp willen leven kan mij geen reet schelen. Maar ik hoef het niet te accepteren dat ik beroofd wordt omdat dat bij hun leefstijl en cultuur hoort.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik woon in Frankrijk en het is inderdaad zo dat deze mensen zich aan geen enkele regel of wet houden. Ze strijken met grote groepen neer op terreinen die daarvoor niet bestemd zijn en als ze vinden dat ze daar lang genoeg hebben gestaan trekken ze weer verder. Ze jatten alles wat los en vast zit en zorgen voor veel overlast. Gewoon tuig dus.
En jij hoeft ook niet voor andere mensen te bepalen hoe ze moeten leven, dictatortje.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een belachelijke opmerking. Dat ze eeuwen zo leven legitimeert niet roof, diefstal & overlast. Dat ze met z'n allen als zwervers op een woonwagenkamp willen leven kan mij geen reet schelen. Maar ik hoef het niet te accepteren dat ik beroofd wordt omdat dat bij hun leefstijl en cultuur hoort.
Of ze gaan met een auto langs de kant van de weg staan. Motorkap open, auto zogenaamd stuk. Dan proberen ze automobilisten aan te houden en ze iets waardeloos te verkopen om hun auto te kunnen laten reparen. Dikke kans dat als je zo dom bent te stoppen en je autoraampje helemaal naar beneden te draaien dat je later tot de ontdekking komt dat je tas met daarin je portemonnee weg is.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Ik was het afgelopen weekend nog in Frankrijk. En ik had echt last van ze. Volgens mij ben ik in een dag wel 15 keer aangesproken door een zigeunerin die op de een of andere manier geld van mij wilde. Erg irritant. Ze gaan ook niet weg als je niet naar hun verhaal wilt luisteren. Ze sturen gewoon iemand anders op je af of blijven je achterna lopen.![]()
Maar goed, het bedelen van geld en al vind ik nog bij hun onschuldige praktijken horen. Hoe jij ze beschrijft, zo zijn ze ook in Turkije. Mijn moeder is vorig jaar nog beroofd door zo'n straatparasiet.Echt waar ze ook leven, overal zijn ze hetzelfde.
Frankrijk werd al na enkele weken vechten verslagen. Nogal treurig voor zo'n gigantische natie. Toen de strijd voorbij was sloot Zuid-Frankrijk (Vichy-Frankrijk) een verdrag met de nazi's. Jaja, de Fransen hebben echt meer ballenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:25 schreef Wijze_appel het volgende:
Ik krijg een beetje het gevoel dat ik met een debiel in gesprek ben. Dat, of je hebt zin om een of andere meta discussie te voeren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat volgens jouw logica Frankrijk alleen mensen mag uitzetten als ze van te voren zeker weten dat ze niet terugkomen. Dus dat ze hun vreemdelingen beleid moeten laten sturen door wat het buitenland doet. dat is lariekoek.
[..]
Bang voor je eigen woorden opeens?
[..]
De hoeveelheid negers in een land bepaalt de beschaving? Of hoe hoog het scoort op de mensenrechten knuffel schaal? Maar je snapt het nog steeds niet, hoe Roemenie de Roma's behandeld zal Frankriijk aan de reet roesten. En zo hoort het ook.
Komop zeg!! Dus omdat je zigeuner bent hoef je je aan geen enkele regel of wet te houden? Omdat dat hun manier van leven is? Uitvreters zijn het vaak, die leven van wat ze bij anderen jatten!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:14 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
En jij hoeft ook niet voor andere mensen te bepalen hoe ze moeten leven, dictatortje.
Ik praat het niet goed hoor. Het zijn bloedhonden. Maar zo zijn ze en dat zijn ze al eeuwen. Daar gaat niets of niemand ooit iets aan veranderen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:56 schreef Ringo het volgende:
Nou ja, mooi en inspirerend volk of niet, feit blijft dat zigeuners zich op geen enkele manier willen aanpassen aan de gebruiken van het land waar ze wonen en, veel ernstiger, de wetten van dat land met voeten treden. Je kan grote vraagtekens stellen bij het heil van een ingeslapen, defensieve en achterdochtige burgersamenleving, maar het lijkt me nu ook weer niet de bedoeling om diefstal, fraude, roof en grootschalige ontduiking van de leerplicht laatdunkend goed te praten..
Nou boehoe; zeg het ze. Ze zullen vast onder de indruk zijn van je door uitroeptekens gesterkte verontwaardigingquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:21 schreef spuitje het volgende:
[..]
Komop zeg!! Dus omdat je zigeuner bent hoef je je aan geen enkele regel of wet te houden? Omdat dat hun manier van leven is? Uitvreters zijn het vaak, die leven van wat ze bij anderen jatten!
Hmm......quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:14 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
En jij hoeft ook niet voor andere mensen te bepalen hoe ze moeten leven, dictatortje.
Dat is blijkbaar hoe het in zijn hoofd werkt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:21 schreef spuitje het volgende:
[..]
Komop zeg!! Dus omdat je zigeuner bent hoef je je aan geen enkele regel of wet te houden? Omdat dat hun manier van leven is? Uitvreters zijn het vaak, die leven van wat ze bij anderen jatten!
Dan wordt het tijd dat ze leren accepteren dat ze niet overal gewenst zijn! 600 Illegale kampen, terwijl er in Frankrijk zat legale zijn maar daar willen ze niet staan want dat past zogenaamd niet bij hun levensstijl! Niet aanpassen? Prima, opzouten dan maar en dat is wat nu gaat gebeuren. En ineens gaan allerlei andere landen en de VN zich druk maken om deze "zielige" zigeuners, maar ik durf te wedden dat ze ze in Nederland ook niet willen! Of Duitsland, of Engeland, of weet ik veel waar.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:23 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed hoor. Het zijn bloedhonden. Maar zo zijn ze en dat zijn ze al eeuwen. Daar gaat niets of niemand ooit iets aan veranderen.
Het is hun cultuur. De arrogantie van westerlingen om dit soort gajes wel even in het gareel te krijgen is lachwekkend. Zigeuners zijn anarchisten van de hoogste orde. Die vegen hun reet en die van hun moeders met jouw ideeen.
Echt niet, want de meeste kunnen niet lezen omdat ze onderwijs onnodig vindenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:24 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Nou boehoe; zeg het ze. Ze zullen vast onder de indruk zijn van je door uitroeptekens gesterkte verontwaardiging
Toen wij vroeger met de auto naar Turkije gingen mochten wij van mijn vader bij de douane's nooit de ramen open doen omdat zigeuners dan van alles uit de auto jatten - ja ook als er mensen in de auto's zaten - of je net zo lang lastig vielen totdat ze een paar euro hadden gekregen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Of ze gaan met een auto langs de kant van de weg staan. Motorkap open, auto zogenaamd stuk. Dan proberen ze automobilisten aan te houden en ze iets waardeloos te verkopen om hun auto te kunnen laten reparen. Dikke kans dat als je zo dom bent te stoppen en je autoraampje helemaal naar beneden te draaien dat je later tot de ontdekking komt dat je tas met daarin je portemonnee weg is.
En op stations en in drukke winkelcentra is het helemaal oppassen geblazen. Evenals bij touristische trekpleisters.
Ik reageerde op jouw enge manier van anderen de wet voorschrijven. Het slaat mij iets tever door naar overheersing.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hmm......
Dus zigeuners mogen niet aangepakt worden voor hun daden omdat dat bij hun cultuur hoort? Is het dan ook toegestaan dat de 'gewone' burger de zigeuners even goed aanpakt wanneer die weer eens is beroofd door een straatparasiet?
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat ze leren accepteren dat ze niet overal gewenst zijn! 600 Illegale kampen, terwijl er in Frankrijk zat legale zijn maar daar willen ze niet staan want dat past zogenaamd niet bij hun levensstijl! Niet aanpassen? Prima, opzouten dan maar en dat is wat nu gaat gebeuren. En ineens gaan allerlei andere landen en de VN zich druk maken om deze "zielige" zigeuners, maar ik durf te wedden dat ze ze in Nederland ook niet willen! Of Duitsland, of Engeland, of weet ik veel waar.
Ik ga ook niet voor anderen bepalen hoe ze moeten leven, ik wil alleen geen last van ze hebben en ik wil ook niet door ze bestolen worden. We weten allemaal dat iedereen zich aan bepaalde regels en wetten heeft te houden en dat doen zij dus niet. En daarom worden ze dus uitgezet. Klaar.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:32 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik reageerde op jouw enge manier van anderen de wet voorschrijven. Het slaat mij iets tever door naar overheersing.
[Roemeens grapje] maar dat zit dan ook in JOUW cultuur[/Roemeens grapje]
Je kunt niet voor anderen bepalen hoe ze leven. Ik vind de zigeunergemeenschap een hele fascinerende en heb er middenin geleefd. Ik ben nooit beschimpt, belazerd of bestolen, want ik was een vriend. Ik ken de romantische en warme kant en zou ze oprecht missen als ze er niet meer waren.
Ik kan me ook wel iets bij dat afzetten voorstellen. Niets vervelender dan iemand anders die je vertelt hoe je moet leven. Alleen accepteer ik dat er wetten en regels zijn. Ik kies ervoor die te volgen.
Ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die daar niet voor kiezen.
Het gaat mijns inziens alleen een beetje ver om mensen zo in het gareel te willen duwen. Wereldheerschappij is zooooo last century.
Het zijn zigeuners, daar moeten we het mee doen. Ik zou alleen geen tickets aan ze verspillen. Dat is naieve stupiditeit.
Ze aanpakken moedig ik aan. Ik denk alleen niet dat de gewone burger een match is voor een zigeuner.
In het geval van de zigeuners is het heel normaal dat ze wordt verteld hoe ze moeten leven. De levensstijl van een gemiddelde zigeuner staat lijnrecht tegenover de wet. Zigeuners werken niet - uitzonderingen daargelaten - en om rond te komen stelen ze, roven ze en vallen ze mensen lastig door hun kinderen niet naar school te sturen en hun te dwingen om geld te bedelen door de zielige zigeuner uit te hangen. En dat laatste is nog wel het ergste. Want die kinderen weten niet beter en groeien op met het idee dat hun levensstijl normaal is. Het is een vicieuze cirkel.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:32 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik reageerde op jouw enge manier van anderen de wet voorschrijven. Het slaat mij iets tever door naar overheersing.
[Roemeens grapje] maar dat zit dan ook in JOUW cultuur[/Roemeens grapje]
Je kunt niet voor anderen bepalen hoe ze leven. Ik vind de zigeunergemeenschap een hele fascinerende en heb er middenin geleefd. Ik ben nooit beschimpt, belazerd of bestolen, want ik was een vriend. Ik ken de romantische en warme kant en zou ze oprecht missen als ze er niet meer waren.
Ik kan me ook wel iets bij dat afzetten voorstellen. Niets vervelender dan iemand anders die je vertelt hoe je moet leven. Alleen accepteer ik dat er wetten en regels zijn. Ik kies ervoor die te volgen.
Ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die daar niet voor kiezen.
Het gaat mijns inziens alleen een beetje ver om mensen zo in het gareel te willen duwen. Wereldheerschappij is zooooo last century.
Het zijn zigeuners, daar moeten we het mee doen. Ik zou alleen geen tickets aan ze verspillen. Dat is naieve stupiditeit.
Ze aanpakken moedig ik aan. Ik denk alleen niet dat de gewone burger een match is voor een zigeuner.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:01 schreef spuitje het volgende:
dalaiblama, je zegt tussen ze gewoond te hebben. Heb je toen ook met ze gepraat over het feit dat stelen niet kan? Dat mensen die een dagje uit zijn het helemaal niet leuk vinden dat hun zuur verdiende centjes op een metro station worden geroofd door hun kindjes? Die vervolgens binnen 5 minuten met jou creditcard leuk gaan shoppen bij de Disney-store? Of dat mensen het ook niet echt leuk vinden dat al hun tafelzilver is gestolen? Noem gewoon even een paar dingetjes die hier zo ongeveer dagelijkse kost zijn hoor.
Als er hier weer eens een illegaal kamp is bij de rondweg als ik naar het winkelcentrum wil keer ik om. Heb geen zin in een open gebroken auto (hoe romantisch!) of om gerold te worden.
Als je weer gezellig naar ze toe gaat vertel ze dat dan even. Want echt, al die illegale kampers zijn een ware plaag hier!
Dus de romantische, warme kant bestaat niet omdat ze roven en stelen?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
In het geval van de zigeuners is het heel normaal dat ze wordt verteld hoe ze moeten leven. De levensstijl van een gemiddelde zigeuner staat lijnrecht tegenover de wet. Zigeuners werken niet - uitzonderingen daargelaten - en om rond te komen stelen ze, roven ze en vallen ze mensen lastig door hun kinderen niet naar school te sturen en hun te dwingen om geld te bedelen door de zielige zigeuner uit te hangen. En dat laatste is nog wel het ergste. Want die kinderen weten niet beter en groeien op met het idee dat hun levensstijl normaal is. Het is een vicieuze cirkel.
Dat jij je er dan bij neerlegt en accepteert dat dit hun cultuur is en er verder niks aan wilt doen is prima. Maar ga ajb niet lullen over de o zo mooie romantische cultuur en blablabla. Want dat is niet de kant van hun cultuur die ik zie. Die kant wil ik best zien. Maar dan moeten ze wel leren om als beschaafde mensen te leven - dus hun kinderen naar school sturen en niet stelen, roven en mensen lastig vallen.
Dat geloof ik meteen, ik weet er wel wat van af. Maar eigenlijk zeg je dus: zigeuners kunnen een groot maatschappelijk probleem vormen, en grote kans dat dat ook zo is, maar eigenlijk kunnen we er niks aan doen want ze luisteren toch niet. Er is, kortom, géén oplossing, behalve dan het telkens over de grens zetten van de grootste onruststokers of een keiharde zero-tolerance aanpak (waar niemand echt op zit te wachten).quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:23 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed hoor. Het zijn bloedhonden. Maar zo zijn ze en dat zijn ze al eeuwen. Daar gaat niets of niemand ooit iets aan veranderen.
Het is hun cultuur. De arrogantie van westerlingen om dit soort gajes wel even in het gareel te krijgen is lachwekkend. Zigeuners zijn anarchisten van de hoogste orde. Die vegen hun reet en die van hun moeders met jouw ideeen.
Ben je nu van plan net zo lang door te gaan tot iemand zegt: 'Als ze zich niet willen aanpassen dan bouwen we wel een leuk kampje voor ze, met een fijne oven erbij?'quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:24 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
ik zie me al staan: " Jongens, stelen mag dus niet he! "![]()
Ze verminken hun eigen kinderen om het bedelen te bevorderen, vermoorden of verstoten eigen familie en brandmerken hun vrouwen.
En jij denkt dat het indruk maakt als je ze vraagt niet meer te stelen?
Sowieso gaat die jullie/hullie houding van je niet helpen. En je opgeheven vingertje al helemaal niet.
Ik denk dat ze opnemen in de samenleving beter werkt. Keep your friends close, and your enemies closer.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen, ik weet er wel wat van af. Maar eigenlijk zeg je dus: zigeuners kunnen een groot maatschappelijk probleem vormen, en grote kans dat dat ook zo is, maar eigenlijk kunnen we er niks aan doen want ze luisteren toch niet. Er is, kortom, géén oplossing, behalve dan het telkens over de grens zetten van de grootste onruststokers of een keiharde zero-tolerance aanpak (waar niemand echt op zit te wachten).
Óf je moet het maar over je heen laten komen en accepteren dat "ze nu eenmaal zo zijn".
Ik ben niets van plan. De Roma's zijn de laatste van mijn zorgenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ben je nu van plan net zo lang door te gaan tot iemand zegt: 'Als ze zich niet willen aanpassen dan bouwen we wel een leuk kampje voor ze, met een fijne oven erbij?'
Of bedoel je dat Frankrijk de zaken niet zo slapjes moet opvatten en gewoon zo'n kamp moet platknuppelen en de Roma's bloedend en al de grens over moet gooien omdat ze anders niet snappen dat ze niet welkom zijn?
Ik snap niet goed wat je wil bereiken, eerlijk gezegd.
Ah, een beetje het Vinkenslag-idee: laat de aso lekker in zijn enclave de aso uithangen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:43 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik denk dat ze opnemen in de samenleving beter werkt. Keep your friends close, and your enemies closer.
Geef ze een plek, zodat je er grip op hebt. Enige manier om te weten wat er speelt, wie wat uitvreet en waar ze zijn. Opsluiten als ze de grens overschrijden, straffen zoals je met iedereen doet.
De diefstallen kun je nauwelijks voorkomen, behalve door voorlichting. Maar ze lukraak overal de grens overzetten heeft echt totaal geen zin.
Ik bedoel, een stel nomaden je land uitsturen.yeah, that'll show them!! Ze doen niet anders dan verhuizen. Soms dagelijks.
Er zijn nu wel een aantal progressieve gemeenten die op deze manier werken ( in Roemenie. Groot stuk land, hek eromheen, klaar.
Worden opgepakt als ze rottigheid uithalen, maar verder ook met rust gelaten.
Ze mogen dus op dat stuk land doen wat ze willen en dus is dat inmiddels net de efteling, met potsierlijke villa's, autokerkhoven en gejatte attracties door elkaar heen. Het is een dorp in een stad, ver weg van woonwijken en beschaving.
Ok, af en toe mist een boer wat vee, of zijn traktor, of iets anders essentieels. Maar het is wel minder overlast dan ze verspreid over de stad hebben, waar ze toeristen en winkeliers lastig vallen. Dat was toch wel afgenomen. ( mede ook door de landelijke campagnes voor zakkenrollers en bedelaars ).
Duh, waarom denk je? Omdat het geen reet uitmaakt. Je verandert ze toch niet. Als je ze niet meer laat uithuwelijken, verminken en weetikveelwatten dan zijn het geen Roma's meer.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:45 schreef Mwanatabu het volgende:
In Roemenië investeren ze er al eeuwen niks in,
Ja, maar we hebben het hier denk ik over het tuig van de vuilnisbelt en niet de uit eigen beweging geïntegreerde Roma.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:51 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Duh, waarom denk je? Omdat het geen reet uitmaakt. Je verandert ze toch niet. Als je ze niet meer laat uithuwelijken, verminken en weetikveelwatten dan zijn het geen Roma's meer.
En er zijn Roma die naar school gaan hoor, zeker die in west europa. Er zijn ook families die gewoon tussen ons in leven waarvan jij niet eens weet dat ze Roma zijn.
Die herken je alleen nog aan de sterretjes in hun ogen.![]()
Je moet zeker wel willen dat de overlast tot een minimum beperkt wordt, en dat er geen mensenrechten meer geschonden worden. Kinderen verminken of uithuwelijken, onderwijs ontzeggen dan moet je niet tolereren met het excuus van cultuur.quote:Maar dat zijn families die daar zelf voor kiezen. Dwingen op Europees niveau slaat nergens op, dat is weer verspilde moeite die de gegoede burger zijn belastingcenten kost.
Moet je niet willen denk ik.
Alles kan, als je er maar in gelooft.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:51 schreef Ringo het volgende:
Godverdomme, krijg even de vliegende vinkentering, ik word hier toch wel moedeloos van.
KAN IK NOU NOG ZIGEUNER WORDEN OP MIJN VIJFENDERTIGSTE JA OFTE NEE?
If you can't beat them, join them..
Hangt er van af, je geeft aan dat ze schijt hebben aan iedereen die geen Roma is, en alleen maar de taal van de zweep verstaan. Als uitzetten geen indruk maakt, is dus kennelijk het land uitmeppen de enige optie als je ze ook weg wil hebben. Alleen is een overheid die mensen aan stukken mept als ze niet luisteren niet zo geweldig op de lange duur, leert de geschiedenis.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:47 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik gaf alleen aan dat uitzetten zonde van je geld is.
Doodknuppelen lijkt me wat primitief denk je niet?
Als jij je viool bespeelt on cam wil ik wel even keuren of het nog kan hoorquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:51 schreef Ringo het volgende:
Godverdomme, krijg even de vliegende vinkentering, ik word hier toch wel moedeloos van.
Ach, zij krijgen op hun beurt weer geen gratis onderwijs, geen stufi, geen stromend water, geen riolering, geen aow, geen wao, geen salaris enz enz.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ah, een beetje het Vinkenslag-idee: laat de aso lekker in zijn enclave de aso uithangen.
Ergens wringt het, het is niet eerlijk dat je als je je gedraagt belasting moet betalen, en dat je anders een stuk land krijgt en zelfbeschikking.
Maar ik denk ook dat het een praktischer oplossing is dan deporteren.
Dat gaat hem niet worden,quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als jij je viool bespeelt on cam wil ik wel even keuren of het nog kan hoor
Maar dat maakt het dus geen werkbare oplossing voor een land dat bijv. de leerplicht wil afdwingen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:03 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ach, zij krijgen op hun beurt weer geen gratis onderwijs, geen stufi, geen stromend water, geen riolering, geen aow, geen wao, geen salaris enz enz.
Dat lapje grond staat niet in verhouding tot de overlast lijkt me.
Het hele idee van een overheid of staat die al zijn burgers wil afdwingen zich te voegen naar een zeker leefpatroon, is hier natuurlijk heilloos. Dat is weer de bemoeizucht die je parten speelt. Je moet durven accepteren dat, los van de criminele uitwassen, want die zijn niet toelaatbaar, er groepen mensen in je land wonen die op geen enkele manier meedoen met wat "wij" niet alleen gebruikelijk maar ook noodzakelijk achten.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Maar dat maakt het dus geen werkbare oplossing voor een land dat bijv. de leerplicht wil afdwingen.
Oh ja, prima, leerplicht ook nog inruilen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:03 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ach, zij krijgen op hun beurt weer geen gratis onderwijs
Nee, dat jatten ze wel bij elkaar van een anderquote:, geen stufi, geen stromend water, geen riolering, geen aow, geen wao, geen salaris enz enz.
De overlast is grotendeels weg inderdaad. Maar dat is hetzelfde als je een chronische uitkeringstrekker een miljoen geeft, heb je er ook geen last meer van.quote:Dat lapje grond staat niet in verhouding tot de overlast lijkt me.
Ik bedoelde dat ik je piemel wilde zien, daar moet je toch niet serieus op ingaan jochiequote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat gaat hem niet worden,. Ik kan er wel diabolisch bij dansen. En mijn haren zijn zwart, mijn ogen als gloeiende kooltjes. Als ik heel erg dronken van de wodka ben, als de rest van de mensheid al plat op zijn gat ligt, ga ik huilen naar de maan.
O maar dat valt wel te regelen hoor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik je piemel wilde zien, daar moet je toch niet serieus op ingaan jochie
We hebben meer met elkaar gemeen dan ik dachtquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:
Zelf krijg ik daar ook een pietsie jeuk van en dus is mijn thuis mijn kleine anarchistische staat. Die vrijheid heb ik gelukkig nog wel. Uiteraard wel met respect voor mens, dier en buur.
Door al die regels hebben we een veilig, schoon en welvarend land opgebouwd.quote:Maar wie van bepaalde vrijheden wil profiteren in deze wereld, moet zich eerst laten vangen zo blijkt.
Wil je geld, dan moet je werken. Wil je zorg, dan moet je dokken. Wil je een paspoort, dan moeten we je vingerdruk, wil je meedraaien dan moet je regels volgen. Veel regels.
Vroeger riskeerde een Roma die een kip stal, dat zijn hand er door de landheer werd afgehakt. Dus gebeurde het weinig. Een paar daagjes cel, met een lage pakkans, lijkt dan toch een vrij impotent handhavingsmiddel.quote:Zij kiezen er dan maar voor helemaal niets te krijgen. en af en toe gewoon wat te nemen als ze ermee wegkomen.
Eigen cultuur is prima, zolang dat niet betekent dat je anderen ermee lastig valt. En dat is voor zover ik kan zien een essentieel deel van hun cultuur.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:29 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik heb mijn ervaringen met zigeuners juist op mijn reizen opgedaan. Tientallen ervaringen met die lui in Belgie, Frankrijk, Spanje en Italie, en 100% negatief.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:41 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ah, het hollandse 'niet in mijn achtertuintje heurrr'
wij hebben ze in huis gehad zelfs.![]()
Ga eens wat reizen jongens, jullie zit zo vast in onwetendheid dat het pathetisch wordt.
Dictatortje omdat hij liever niet bestolen wordt?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:14 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Nee, maar als kleuter is me al het verschil tussen "mijn en dijn" geleerd, dat dus. Dus niets van neem maar van een ander die zich er misschien de pleuris voor heeft gewerkt als het je uitkomt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:
Ja, dat is precies het heikele punt. Ik ben benieuwd hoe de Roma verder gaan.
Helaas zijn wij allemaal alleen maar intoleranter aan het worden. Ordnung muss sein, is een wereldbrede boodschap.
Zelf krijg ik daar ook een pietsie jeuk van en dus is mijn thuis mijn kleine anarchistische staat. Die vrijheid heb ik gelukkig nog wel. Uiteraard wel met respect voor mens, dier en buur.
Maar wie van bepaalde vrijheden wil profiteren in deze wereld, moet zich eerst laten vangen zo blijkt.
Wil je geld, dan moet je werken. Wil je zorg, dan moet je dokken. Wil je een paspoort, dan moeten we je vingerdruk, wil je meedraaien dan moet je regels volgen. Veel regels.
Zij kiezen er dan maar voor helemaal niets te krijgen. en af en toe gewoon wat te nemen als ze ermee wegkomen. De droom van elke romantische kleuter toch? Of zijn jullie allemaal heel volgzaam geboren?
Leuke vrienden heb jij zeg. Heerlijk romantisch. En nee, onze houding zal inderdaad niet helpen. Je geeft mensen die ze willen uitroeien alleen maar meer argumenten daarvoor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:24 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
ik zie me al staan: " Jongens, stelen mag dus niet he! "![]()
Ze verminken hun eigen kinderen om het bedelen te bevorderen, vermoorden of verstoten eigen familie en brandmerken hun vrouwen.
En jij denkt dat het indruk maakt als je ze vraagt niet meer te stelen?
Sowieso gaat die jullie/hullie houding van je niet helpen. En je opgeheven vingertje al helemaal niet.
Tis vrij simpel. Elke Roma of ander gespuis dat iets jat, hakken we het handje vanaf. Kijken hoeveel romantische Roma`s er nog zullen zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Leuke vrienden heb jij zeg. Heerlijk romantisch. En nee, onze houding zal inderdaad niet helpen. Je geeft mensen die ze willen uitroeien alleen maar meer argumenten daarvoor.
Het is niet mijn plaats om te bepalen wat de Chinezen wel of niet moeten doen. Sowieso denk ik niet dat de Chinezen zich iets van mij aantrekken.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Eigen cultuur is prima, zolang dat niet betekent dat je anderen ermee lastig valt. En dat is voor zover ik kan zien een essentieel deel van hun cultuur.
Vind je ook dat Chinezen hun cultuur niet hoeven aan te passen? Inclusief het deel van hun cultuur dat Tibetanen als minderwaardig ziet en daar ook naar handelt?
Ik weet het niet zeker, maar als je als buitenstaander bij een familie wilt krijg je nooit alle privileges. Je kunt geen koning worden en je krijgt niet de lekkerste wijven.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:40 schreef Ringo het volgende:
Nou, ik ben bereid om mijn morele principes opzij te zetten, heur! In ruil voor een bloedmooi mokkel
Zolang je haatzaaiende alcoholisten aanbidt zal daar inderdaad vrij weinig van terecht komen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:47 schreef Ringo het volgende:
Godver, en die amandelogige Marokkaanse van een jaar of 20 gaat 'm ook al niet worden, is me verteld..
Is Ringo kemalistquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zolang je haatzaaiende alcoholisten aanbidt zal daar inderdaad vrij weinig van terecht komen.
Sorry...ik kan verder niet over Roma's praten want ken ze niet, en stelen is niet alleen aan Roma's voorbehouden...maaar wanneer ik dat dikgedrukte lees en dan wij noemen? Wie zijn er nu eigenlijk intolerant? Je moet ze laten stelen?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:
Ja, dat is precies het heikele punt. Ik ben benieuwd hoe de Roma verder gaan.
Helaas zijn wij allemaal alleen maar intoleranter aan het worden. Ordnung muss sein, is een wereldbrede boodschap.
Ik vind wat je hier op noemt iets heel anders dan moorden, stelen en dreigen om je vrijheid te kunnen houden.quote:Zelf krijg ik daar ook een pietsie jeuk van en dus is mijn thuis mijn kleine anarchistische staat. Die vrijheid heb ik gelukkig nog wel. Uiteraard wel met respect voor mens, dier en buur.
Maar wie van bepaalde vrijheden wil profiteren in deze wereld, moet zich eerst laten vangen zo blijkt.
Af en toe wat wegnemen? Wat ik er van lees is het niet een paar schoenen jatten omdat je kind geen schoenen heeft. Is het niet het brood stelen omdat je die dag geen eten hebt. het lijkt me meer....zoveel stelen dat je spullen moet weggooien omdat je het niet op krijgt. Zoveel stelen omdat je vind dat jij die nieuwe tv ook hoort te hebben.quote:Zij kiezen er dan maar voor helemaal niets te krijgen. en af en toe gewoon wat te nemen als ze ermee wegkomen. De droom van elke romantische kleuter toch? Of zijn jullie allemaal heel volgzaam geboren?
En anders zal jij d'r wel een stokje voor steken of niet dan!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zolang je haatzaaiende alcoholisten aanbidt zal daar inderdaad vrij weinig van terecht komen.
Jij bent ook een mooie; stelen om het stelen is minder erg dan stelen voor luxe? Dus het ene stelen is minder erg dan het andere? Stelen is stelen dame, dat is hoe dan ook een slechte zaak.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Sorry...ik kan verder niet over Roma's praten want ken ze niet, en stelen is niet alleen aan Roma's voorbehouden...maaar wanneer ik dat dikgedrukte lees en dan wij noemen? Wie zijn er nu eigenlijk intolerant? Je moet ze laten stelen?
[..]
Ik vind wat je hier op noemt iets heel anders dan moorden, stelen en dreigen om je vrijheid te kunnen houden.
[..]
Af en toe wat wegnemen? Wat ik er van lees is het niet een paar schoenen jatten omdat je kind geen schoenen heeft. Is het niet het brood stelen omdat je die dag geen eten hebt. het lijkt me meer....zoveel stelen dat je spullen moet weggooien omdat je het niet op krijgt. Zoveel stelen omdat je vind dat jij die nieuwe tv ook hoort te hebben.
Ik vind het geen probleem wanneer iemand om te overleven van de honger moet stelen. Als in...een brood...een deken.. Maar die voorbeelden die jij noemt en dat goedpraten?
Ik heb ooit haarspannetjes (die ging ook nog eens per ongeluk, maar had terug kunnen gaan) en een paar vergeelde boerenkoolbladen voor het konijn gestolen en daar heb ik lang last van gehad. Dus nee, ik ga niet stelen voor luxe. Tenminste, hoop dat ik dat nooit zal doen.
Hoe heette die kardinaal oaw die het daarmee oneens was? Ook ik denk dat er een moreel verschil is tussen stelen om te overleven en stelen zodat je met je vette reet voor een breedbeeld kunt gaan zitten vegeteren op de samenleving.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:53 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Jij bent ook een mooie; stelen om het stelen is minder erg dan stelen voor luxe? Dus het ene stelen is minder erg dan het andere? Stelen is stelen dame, dat is hoe dan ook een slechte zaak.
Ja maar hun "aankutten zonder wetten en regels" behelst dus kindermishandeling en vrouwenonderdrukking. Genocide is weer het andere uiterste. Ik ben ervan overtuigd dat er in het grijze gebied ertussen voor ons weldenkende homo sapiens sapiens een oplossing te vinden moet zijn.quote:Al vind ik het erg moeilijk om te geloven dat je lang last hebt gehad van een paar vergeelde koolbladeren. Niet zo theatraal doen, je lijkt wel een zigeuner![]()
Ik zeg overigens niet dat je ze moet laten stelen. ( c'mon people...READ )
Ik zei dat je de aard van het beestje nooit zult veranderen. Zeker niet in het geval van een zigeuner. Daarbij zei ik ook dat deportatie geen zin heeft. Het zijn namelijk nomaden en als zij willen, staan ze binnen een week weer doodleuk op je stoep je fiets te jatten.
Wat in mijn optiek wel werkt, is ze hun eigen land geven. Laat ze daar maar aankutten zonder wetten en regels. Bij voorkeur zo ver mogelijk bij de beschaving vandaan. Vinden ze zelf prettig, wij hebben iets minder last en er hoeft geen genocide plaats te vinden.
" Kumbaya, my lord.. "
[ afbeelding ]
Ohhh..shut upquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:34 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee, maar als kleuter is me al het verschil tussen "mijn en dijn" geleerd, dat dus. Dus niets van neem maar van een ander die zich er misschien de pleuris voor heeft gewerkt als het je uitkomt.
Als ze zo graag hun eigen leven willen leven moeten ze dat vooral doen, maar laat ze dat dan op een plek doen waar een ander er geen last van heeft! En dat heb ik nu dus regelmatig wel!
Ja en? De mens is van nature ook niet zindelijk maar ik ken geen enkel volk dat trots verkondigt alles te laten lopen in het kader van de vrijheid.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:03 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ohhh..shut up
Kinderen zijn in essentie zigeuners. Kinderen hebben niet voor niets totaal geen besef van goed of kwaad. Geen besef van 'bezit' en delen doen we ook alleen maar omdat onze ouders dat erin geramd hebben.
"people of the lie"
Ach kom op, die benaming geef jij eraan. Denk jij nou echt dat zigeuners niet weg kunnen lopen? of vluchten?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hoe heette die kardinaal oaw die het daarmee oneens was? Ook ik denk dat er een moreel verschil is tussen stelen om te overleven en stelen zodat je met je vette reet voor een breedbeeld kunt gaan zitten vegeteren op de samenleving.
[..]
Ja maar hun "aankutten zonder wetten en regels" behelst dus kindermishandeling en vrouwenonderdrukking. Genocide is weer het andere uiterste. Ik ben ervan overtuigd dat er in het grijze gebied ertussen voor ons weldenkende homo sapiens sapiens een oplossing te vinden moet zijn.
Alles laten lopen levert dan ook niets op.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja en? De mens is van nature ook niet zindelijk maar ik ken geen enkel volk dat trots verkondigt alles te laten lopen in het kader van de vrijheid.
Vroeger moest een landman zoveel procent laten liggen voor de armen..en ja, je hebt gelijk...stelen is stelen, maar heb minder problemen met iemand die steelt puur om de honger te stillen, dan stelen om luxe te kunnen hebben.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:53 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Jij bent ook een mooie; stelen om het stelen is minder erg dan stelen voor luxe? Dus het ene stelen is minder erg dan het andere? Stelen is stelen dame, dat is hoe dan ook een slechte zaak.
Een zigeuner die steelt...of een persoon die steelt..heeft daar geen last van. Ik ben streng gelovig opgevoed, dus ja, had daar last vanquote:Al vind ik het erg moeilijk om te geloven dat je lang last hebt gehad van een paar vergeelde koolbladeren. Niet zo theatraal doen, je lijkt wel een zigeuner![]()
Ik geloof niet in generaliseren...vergeef mij.quote:Ik zeg overigens niet dat je ze moet laten stelen. ( c'mon people...READ )
Ik zei dat je de aard van het beestje nooit zult veranderen. Zeker niet in het geval van een zigeuner. Daarbij zei ik ook dat deportatie geen zin heeft. Het zijn namelijk nomaden en als zij willen, staan ze binnen een week weer doodleuk op je stoep je fiets te jatten.
Hun eigen land? wanneer ze dat hadden gewild hadden veel landen dat al eerder gemerkt.quote:Wat in mijn optiek wel werkt, is ze hun eigen land geven. Laat ze daar maar aankutten zonder wetten en regels. Bij voorkeur zo ver mogelijk bij de beschaving vandaan. Vinden ze zelf prettig, wij hebben iets minder last en er hoeft geen genocide plaats te vinden.
" Kumbaya, my lord.. "
[ afbeelding ]
Waaraan?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:05 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ach kom op, die benaming geef jij eraan.
Nee, zeg ik dat?quote:Denk jij nou echt dat zigeuners niet weg kunnen lopen? of vluchten?
Spreek je jezelf niet tegen met:quote:Zeker ouders kijken nauwelijks naar de kids om. Die kunnen 'm zo smeren.
Ja, dat heb je nu al vaak genoeg herhaald. Ik snap het.quote:JIj vergeet alleen dat die familiebanden zo gruwelijk sterk zijn dat zelfs dingen die wij in afgrijzen aanschouwen voor hen de normaalste zaak van de wereld is.
Je redeneert als een beschaafde en kunt je overduidelijk niet verplaatsen in hun wereld. Zij hebben nogmaals eigen wetten en regels. Die van jou kunnen door de plee wat hun betreft.
Een eigen stuk land ja. En dat willen ze, want ze pakken het gewoon al jaren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Vroeger moest een landman zoveel procent laten liggen voor de armen..en ja, je hebt gelijk...stelen is stelen, maar heb minder problemen met iemand die steelt puur om de honger te stillen, dan stelen om luxe te kunnen hebben.
[..]
Een zigeuner heeft daar geen last van. Ik ben streng gelovig opgevoed, dus ja, had daar last van
[..]
Ik geloof niet in generaliseren...vergeef mij.
[..]
Hun eigen land? wanneer ze dat hadden gewild hadden veel landen dat al eerder gemerkt.
Kindermishandeling is een term die zij niet kennen. Net als onderdrukking.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waaraan?
[..]
Nee, zeg ik dat?
[..]
Spreek je jezelf niet tegen met:
[..]
Ja, dat heb je nu al vaak genoeg herhaald. Ik snap het.
Ik snap alleen niet zo waar je op doelt met deze reactie.
Helder.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:17 schreef Outlined het volgende:
Hulde voor dit initiatiefAlles op alles om remigratie van het merendeel van de allochtonen te realiseren.
O, jij hebt het ook meteen maar over *alle* allochtonen? Blafkop.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:17 schreef Outlined het volgende:
Hulde voor dit initiatiefAlles op alles om remigratie van het merendeel van de allochtonen te realiseren.
Ik denk niet dat Romanipen behelst dat je je kinderen verminkt. En ook denk ik niet dat een verminkt kind een fijne onverwoestbare band opbouwt met zijn familie. Dat is gewoon toegepaste ontwikkelingspsychologie.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:16 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Kindermishandeling is een term die zij niet kennen. Net als onderdrukking.
En ik spreek mezelf niet tegen. Jij begrijpt de implicaties niet helemaal. Voor jou is een familieband blijkbaar pas sterk als je als een moederkloek op je kroost zit en ze vooral veel aait.
Voor hen is de familieband een onuitgesproken , onverwoestbare connectie die onder alle omstandigheden intact blijft.
Ik probeer me in ze te verplaatsen, niet om voor ze te spreken.quote:Probeer je niet te verplaatsen en dus voor ze te spreken. Je hebt echt geen idee hoe het er in zo 'n familie aan toe gaat.
Naar Zigeunerië.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:18 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Helder.
En naar welk land moeten die zigeuners dan precies?
VB, FN, PVV, DF.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:17 schreef Outlined het volgende:
Als ik kon kiezen zou ik echt niet voor een multi-culturele samenleving kiezen. Niet dat het mij überhaupt ooit gevraagd is. Door de strot geduwd door ondemocratische belangen-groepjes die zogenaamd het maatschappelijke debat voeren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
VB, FN, PVV, DF.
Normaal geluid in Europa hoor tegenwoordig.
Waar HEB je het over knulletje?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:17 schreef Outlined het volgende:
Ik zou in een duinpan gaan wonen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:34 schreef Outlined het volgende:
[..]
Als ik kon kiezen zou ik echt niet voor een multi-culturele samenleving kiezen. Niet dat het mij überhaupt ooit gevraagd is. Door de strot geduwd door ondemocratische belangen-groepjes die zogenaamd het maatschappelijke debat voeren.
Jij boft vandaag, want ik wil je graag vragen wat het nieuwsbericht uit de OP met jouw post te maken heeftquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:34 schreef Outlined het volgende:
[..]
Niet dat het mij überhaupt ooit gevraagd is.
Dat is bewonderingswaardig, maar ik kan je alleen zeggen dat je maar moet vertrouwen dat ontwikkelingspsychologie op geen van de zigeuners van toepassing is.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Romanipen behelst dat je je kinderen verminkt. En ook denk ik niet dat een verminkt kind een fijne onverwoestbare band opbouwt met zijn familie. Dat is gewoon toegepaste ontwikkelingspsychologie.
Het zijn gewoon mensen en mensen hebben het instinct om hun kinderen "vooral veel te aaien" cq beschermen en koesteren. Alles wat daarvan afwijkt is cultuur en dus aangeleerd. Kindermishandeling is een uitwas, geen standaard. En ja, er zijn geritualiseerde vormen van klinisch gezien kindermishandeling zoals besnijdenis maar je kinderen iets aandoen omdat je zogenaamd geen benul hebt van het begrip "kindermishandeling" in je cultuur gaat er bij mij niet in.
[..]
Ik probeer me in ze te verplaatsen, niet om voor ze te spreken.
Ze hadden ook een generaal pardon kunnen doen, maar zo laf zijn die Fransen gelukkig niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Jij boft vandaag, want ik wil je graag vragen wat het nieuwsbericht uit de OP met jouw post te maken heeft
Zolang ze het willen. Ik heb geen idee, maar van wat ik er van begrijp is het een rondreizend volk wat je niet op één plek vast moet houden. Waren ze zo honkvast waren de voorouders wel in Roemenië gebleven toch? En wat bedoel jij met eigen land? Dat hadden ze toch in Roemenië?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:12 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Een eigen stuk land ja. En dat willen ze, want ze pakken het gewoon al jaren.
Dus waar heb jij precies gemist dat ze dat niet wilden?
quote:Je opmerking over generaliseren begrijp ik niet helemaal.
quote:Ik zei dat je de aard van het beestje nooit zult veranderen. Zeker niet in het geval van een zigeuner.
Dat is geen antwoord op mn vraag.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:54 schreef Outlined het volgende:
[..]
Ze hadden ook een generaal pardon kunnen doen, maar zo laf zijn die Fransen gelukkig niet.
Dat bepaal jij niet menneke, dat was mijn antwoord.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mn vraag.
wordt iedereen dan opgesloten? Mogen ze niet uit? Contact met anderen hebben? Kennen ze geen Nederlands?(heb het nu over de zigeuners hier) Ik geloof daar niet in. je wordt doodgegooid met reclame en 555 borden. net als borden over incest kindermishandeling etcquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:51 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dat is bewonderingswaardig, maar ik kan je alleen zeggen dat je maar moet vertrouwen dat ontwikkelingspsychologie op geen van de zigeuners van toepassing is.
Natuurlijk zijn er ook warme gezinnen onder hen. Er zijn veel takken zigeuners, met elk hun eigen taal en gewoonten.
Ook zijn er zigeuners die niet rondtrekken, niet stelen en niet hun kinderen verminken.
De groep waarbij dat wel gebruikelijk is, heeft echt geen last van deze 'mishandeling' . Zij kennen het niet.
Het heeft dan ook niets met onderdrukking of mishandeling te maken; het hoort erbij.
Als je een kind dat misbruikt is in een cocon opsluit en hem verteld dat sex met je vader heel normaal is, zal hij dat ook nooit als misbruik ervaren.
Snappie?
Oh jawel.quote:
Dus je lepelt gewoon je mening op en bent niet voornemens een relevant antwoord te geven op een simpele vraag?quote:dat was mijn antwoord.
Veel Roma's zijn analfabeet. En spreken maar heel mager Nederlands.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:59 schreef paddy het volgende:
[..]
wordt iedereen dan opgesloten? Mogen ze niet uit? Contact met anderen hebben? Kennen ze geen Nederlands?(heb het nu over de zigeuners hier) Ik geloof daar niet in. je wordt doodgegooid met reclame en 555 borden. net als borden over incest kindermishandeling etc
De categorie Roma waar we het over hebben kunnen niet lezen of schrijven en zitten al helemaal niet op internet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:59 schreef paddy het volgende:
[..]
wordt iedereen dan opgesloten? Mogen ze niet uit? Contact met anderen hebben? Kennen ze geen Nederlands?(heb het nu over de zigeuners hier) Ik geloof daar niet in. je wordt doodgegooid met reclame en 555 borden. net als borden over incest kindermishandeling etc
Ja nee, dat krijg je er bij mij niet in. Het zijn gewoon mensen en dus met een normale ontwikkeling. Orale en anale fase, hechtingsfase, the works.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:51 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dat is bewonderingswaardig, maar ik kan je alleen zeggen dat je maar moet vertrouwen dat ontwikkelingspsychologie op geen van de zigeuners van toepassing is.
Die hebben wel een normale ontwikkeling blijkbaar?quote:Natuurlijk zijn er ook warme gezinnen onder hen. Er zijn veel takken zigeuners, met elk hun eigen taal en gewoonten.
Ook zijn er zigeuners die niet rondtrekken, niet stelen en niet hun kinderen verminken.
Nee, het is een groep onaangepast tuig die hun cultuur als excuus gebruiken om de misstanden niet zo te hoeven duiden. Lees anders dit even. Met input van aangepaste Roma.quote:De groep waarbij dat wel gebruikelijk is, heeft echt geen last van deze 'mishandeling' . Zij kennen het niet.
Het heeft dan ook niets met onderdrukking of mishandeling te maken; het hoort erbij.
Ja, dat snap ik. Het is hetzelfde principe als dat slachtoffers van kindermisbruik soms meer schade ondervinden door de hysterische reactie erop dan van het misbruik an sich. Maar het blijft nog steeds kindermisbruik.quote:Als je een kind dat misbruikt is in een cocon opsluit en hem verteld dat sex met je vader heel normaal is, zal hij dat ook nooit als misbruik ervaren.
Snappie?
Pfoe, je bent wel vermoeiendquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja nee, dat krijg je er bij mij niet in. Het zijn gewoon mensen en dus met een normale ontwikkeling. Orale en anale fase, hechtingsfase, the works.
[..]
Die hebben wel een normale ontwikkeling blijkbaar?
[..]
Nee, het is een groep onaangepast tuig die hun cultuur als excuus gebruiken om de misstanden niet zo te hoeven duiden. Lees anders dit even. Met input van aangepaste Roma.
http://www.monitorracisme.nl/content.asp?PID=30&LID=1
[..]
Ja, dat snap ik. Het is hetzelfde principe als dat slachtoffers van kindermisbruik soms meer schade ondervinden door de hysterische reactie erop dan van het misbruik an sich. Maar het blijft nog steeds kindermisbruik.
Vrouwenbesnijdenis heet ook geen kutverminking, maar het is het wel.
HUh?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Zolang ze het willen. Ik heb geen idee, maar van wat ik er van begrijp is het een rondreizend volk wat je niet op één plek vast moet houden. Waren ze zo honkvast waren de voorouders wel in Roemenië gebleven toch? En wat bedoel jij met eigen land? Dat hadden ze toch in Roemenië?
[..]
[..]
Ik heb het idd fout. Ze komen uit Pakistan en India oorspronkelijkquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:18 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
HUh?
Eigen land in Roemenie?
Zigeuners zijn een volk. Zonder land. Roemenen zijn geen zigeuners.
Lees je even in, ok?
werden als slaven weggevoerd door de Afghanen http://nl.wikipedia.org/wiki/Roma_%28volk%29#Geschiedenisquote:Het westen van India en het oosten van Pakistan zijn de streken van herkomst. Het oervolk van de Roma leefde in Noord India. De aanwezigheid van veel Griekse elementen in de Roma-taal is te verklaren uit het feit dat de Roma later enkele eeuwen hebben verbleven in het Byzantijnse Rijk, waar Grieks de overheersende taal was. Het zwervend bestaan werd onvrijwillig ingezet door de aanvallen door de Afghaanse heerser Mahmoud van Ghazna. Hij drong vaak Noord-India binnen en nam dan jongens en mannen als slaven mee en jonge meisjes als 'dienaressen'. Van Ghazna komt het woord "Gaucho", een vreemdeling waarvoor je moet opletten.
Zij hoeven mijn pseudopsychologisch geneuzel ook niet te begrijpen. Ik heb meiose en mitose ook nooit erkend, en toch delen mijn cellen zich.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:16 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Pfoe, je bent wel vermoeiend
Wat begrijp je niet aan het feit dat zij jouw pseudopsychologisch geneuzel echt niet begrijpen?
Zij leven niet in jouw wereld.
Precies. Het is tuig. Het is dezelfde groep die sinds ergens in de jaren 70 overal de boel loopt te versjteren en zodra er een wet in zicht komt "koeltoer!" begint te brullen.quote:En de Roma die wel normaal opgroeien zijn Roma die al generaties lang in West Europa wonen. Die gaan hier naar school, kunnen lezen en schrijven en wonen in stenen huizen.
Die kun je niet vergelijken met de zigeuners uit kampen, die bedelen op straat en allerhande gekke dingen uitvreten.
Dat stuk heb ik ook allang begrepen. Mijn punt is dan ook dat, ja, de minst slechte oplossing van het moment zou zijn om ze het lekker zelf te laten uitzoeken in hun eigen enclave maar, nee, dit moreel niet verantwoord is naar de mensenrechtensituatie toe. Je moet als staat, vanuit je eigen normen en waarden zoals vertaald in wetten, niet accepteren dat er onder je neus kinderen worden mishandeld, of het nu door die groep niet als zodanig wordt gezien of wel.quote:Ik betwist niet dat het mishandeling of onderdrukking is. Ik probeer je aan je verstand te peuteren dat ZIJ die begrippen niet herkennen of als zodanig erkennen.
Dan kun je dat wel niet geloven, maar dat is toch echt jouw beperking.
Het blijft lastig uit te leggen hoe een wereld, in die van jou, zo wezenlijk kan verschillen. Daarvoor moet je het van dichtbij hebben gezien denk ik.
Dus het zat niet in hun genen zeg maarquote:Toen deze slavenvolken vrij kwamen rond 1200, hadden ze geen territorium waar ze zich konden vestigen. De groepen trokken naar het westen en verdienden hun geld met handel, diverse ambachten en vermaak met muziek en dans. Het is bekend dat zij niet onbemiddeld waren. Er is uit de periode van 1200 tot 1400 ook geen bewijs gevonden dat deze groepen zich schuldig maakten aan criminele activiteiten.
Nee paddy, maar het idee dat een heel volk met 'criminele' genen begiftigd zou zijn, gaat zelfs professor Buikhuisen veel te ver. Het is typische outcast die, terwijl Europese samenlevingen zich steeds hechter gingen organiseren, steeds verder afdreven van de 'gewone mensen' en zich zo gedwongen zagen afstand te nemen van de gewone-mensen-regels en -wetten. Geen genetica, wel cultuur en geschiedenis, die diep in de mensen zit verankerd. Om daarvan af te geraken, kost generaties tijd en heel veel energie en goodwill.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:30 schreef paddy het volgende:
[..]
Dus het zat niet in hun genen zeg maar
Interessant stuk om te lezen. Ik wist niet dat de Roma zigeuners pas in 1970 naar Nederland waren gekomen en een tweede golf in 1990 vanuit de Balkan. Ik dacht dat ze hier altijd al woonden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[
Nee, het is een groep onaangepast tuig die hun cultuur als excuus gebruiken om de misstanden niet zo te hoeven duiden. Lees anders dit even. Met input van aangepaste Roma.
http://www.monitorracisme.nl/content.asp?PID=30&LID=1
[..]
Tsigan ( ev ) of Tsiganii ( mv ) is dan ook een scheldwoord in het Roemeens. Betekent zoiets als onbetrouwbare hufter. Wat we hier tokkies noemenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:08 schreef ACT-F het volgende:
Ik zei 10 jaar geleden ooit eens tegen een Roemeense collega:
"Die zigeuners in Roemenië zijn vreselijk zeg, het zijn net kraaien, ze móéten iets van je hebben".
Roemeense collega:
"Kraaien, zo noemen we ze ook in Roemenië!"
En dat is precies het hardnekkige aan Roma zigeuners, het zit gewoon in hun genen om te stelen. Een kraai kun je toch ook niet africhten om geen glimmende voorwerpen te pikken? Als je er vanaf wilt moet je ze voorgoed opsluiten en niet meer laten vermenigvuldigen.
Hayde is in het Turks 'kom op' of 'schiet op'. Zou het niet daar vandaan komen? De zigeuners in Turkije zijn een stuk beschaafder dan hun Roemeense evenknie. Wat zeg ik, de Roemeens zijn de ergste in hun soort. Ook in Bulgarije zijn ze niet zo erg.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:14 schreef dalaiblama het volgende:
Maar ondanks die status heeft het Roemeens wel een hoop woorden uit het Roma overgenomen in de taal; zoals haide ( kom! ) en misto ( mooi )
Ik ben al bijna 10 jaar niet in Roemenië geweest, maar ik had het idee dat ze toen ook al niet zo populair waren bij de lokale bevolking. Mijn eerste bezoek aan Roemenië was volgens mij in 1991. Wat me opviel is dat de douanebeambten niet al te moeilijk deden over de aanwezigheid van de zigeuners die bij de wachtenden zaten te leuren. Hoe is dat nu? Zou het te maken hebben dat Ceauşescu nog maar net gevallen was en ze eigenlijk gewend waren met elkaar opgescheept te zitten en dus het beste ervan maakten? En zou het met de open grenzen te maken hebben nu de Roemenen een mogelijkheid zien om ze weg te jagen?quote:Op de een of andere manier is de relaties tussen Roemenen en zigeuners de laatste decennia nogal verslechterd.
Ja. Grootste schorem dat er is. Veroorzaken waar ze wonen meer overlast dan 100 'straat terroristen' bij elkaar.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je moet ergens beginnen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:14 schreef Marlan het volgende:
Hoeveel miljoen illegalen telt Frankrijk? Waarom alleen de zigeuners verbannen? Er lopen meer criminele illegalen in Frankrijk (ook in Nederland) rond.
In Turkije noemen wij ze 'Cingene' (spreek uit als 'Tsjingene'). Ook een soort van scheldwoord eigenlijk. De meeste willen liever Roman genoemd worden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:14 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Tsigan ( ev ) of Tsiganii ( mv ) is dan ook een scheldwoord in het Roemeens. Betekent zoiets als onbetrouwbare hufter. Wat we hier tokkies noemen![]()
Maar ondanks die status heeft het Roemeens wel een hoop woorden uit het Roma overgenomen in de taal; zoals haide ( kom! ) en misto ( mooi )
Op de een of andere manier is de relaties tussen Roemenen en zigeuners de laatste decennia nogal verslechterd.
Oh?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hayde is in het Turks 'kom op' of 'schiet op'. Zou het niet daar vandaan komen? De zigeuners in Turkije zijn een stuk beschaafder dan hun Roemeense evenknie. Wat zeg ik, de Roemeens zijn de ergste in hun soort. Ook in Bulgarije zijn ze niet zo erg.
[..]
De zigeuners bij ons zijn anders helemaal niet minder erg. In Adana heeft iedereen last van ze.quote:
Ben je wel eens in Roemenië geweest?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:25 schreef Bortecinem het volgende:
De zigeuners bij ons zijn anders helemaal niet minder erg. In Adana heeft iedereen last van ze.
En jij in Adana?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ben je wel eens in Roemenië geweest?
Nope, wel andere steden en dorpen in Turkije én in Roemenië. Geloof mij maar dat de Roemeense zigeuners écht ongegeneerd en hondsbrutaal zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:39 schreef Bortecinem het volgende:
En jij in Adana?
Ik ben inderdaad nooit in Roemenië geweest maar ik ken wel mensen die er vandaan komen. En als ik hun verhalen mag mag geloven dan is het bij ons net zo erg.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nope, wel andere steden en dorpen in Turkije én in Roemenië. Geloof mij maar dat de Roemeense zigeuners écht ongegeneerd en hondsbrutaal zijn.
Deporteren?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
ja leuk dat er een of twee families rondlopen die het in ieder geval proberen, of laten doen lijken, maar ik kan dat nauwelijks noemenswaardig vinden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:24 schreef dr_Pieters het volgende:
Heeft iemand ooit de documentaire: "Sinti en Roma in Beeld" van Bob Entrop gezien?
Enkele Sinti families (uit Nuenen volgens mij) werden gevolgd en gevraagd naar hun cultuur. Ik wist vrij weinig van hun cultuur voordat ik de film zag en hoewel er sommige dingen voor ons "vreemd" aandoen, leken me het best sympathieke mensen.
Enkele vreemde dingen waren hun geloof en bijgeloof, hun zorg voor de eigen familie en een oudere generatie die veel meegemaakt had.
Er was in ieder geval nu redelijk contact met de lokale bevolking en de jongere generatie ging gewoon naar school. En van de schattige dochter van een jaar of twintig geloof ik echt niet dat zij crimineel is.
De documentaire staat trouwens als tip op uitzending gemist.
Dat waren sinti en die zijn overal anders. Sinti gaan ook in Roemenie naar school, hebben soms werk en doen behalve vreemde dingen ook niet zoveel kwaad.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:24 schreef dr_Pieters het volgende:
Heeft iemand ooit de documentaire: "Sinti en Roma in Beeld" van Bob Entrop gezien?
Enkele Sinti families (uit Nuenen volgens mij) werden gevolgd en gevraagd naar hun cultuur. Ik wist vrij weinig van hun cultuur voordat ik de film zag en hoewel er sommige dingen voor ons "vreemd" aandoen, leken me het best sympathieke mensen.
Enkele vreemde dingen waren hun geloof en bijgeloof, hun zorg voor de eigen familie en een oudere generatie die veel meegemaakt had.
Er was in ieder geval nu redelijk contact met de lokale bevolking en de jongere generatie ging gewoon naar school. En van de schattige dochter van een jaar of twintig geloof ik echt niet dat zij crimineel is.
De documentaire staat trouwens als tip op uitzending gemist.
Leuke huizen die ze daar bouwen in Roemenië. Ik gaf al nooit aan zigeunerkinderen en nu absoluut nooit meer. Hopelijk dat die zigeuners niet richting Nederland trekken nu Italië en Frankrijk harder aan het optreden zijn.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 02:42 schreef WammesWaggel het volgende:
En dan vraag ik mij af of de tegenstanders van het uitzetten in Frankrijk wel de inmiddels hier iniedergeval op Fok! bekende Britse documantaire gezien hebben.
Of mensen gratis naar huis sturen en ze 300 euro meegeven ze nou echt afschrikt betwijfel ik trouwens.
http://www.documentariest(...)video_763dc6751.html
Neh, dat was pas veel later.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:31 schreef Stali het volgende:
Dalaiblama, hoe ben jij zo verzeild geraakt tussen de zigeuners? Door het werk van je moeder?
Grappig. Dank voor je uitleg.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:42 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Neh, dat was pas veel later.
Mijn vader komt uit een voorstad van Boekarest. In die tijden ( jaren 60 en 70 ) woonden zigeuners nog gewoon tussen de Roemenen. Hij speelde vaak buiten en hing rond met de zigeunerkindjes, want die waren leuk en spannend. Zijn beste vriendje destijds was een zigeuner en die vriendschap bleef tot het jochie stierf door een eng ongeluk. Hij groeide alleen op met zijn moeder ( mijn oma scheidde van mijn opa ) en ondanks dat ze behoorlijk wat geld hadden, was het een verloren romanticus die schijt had aan zijn opleiding en extra curriculair ( hij was professioneel schaker en deed aan waterpolo ) en besloot om in een band te gaan spelen tijdens zijn studie. Met die band speelden ze in nachtclubs langs de kuststrook.
In die band zat ook een zigeuner. Wederom vond hij in die man een vriend voor het leven. Deze man ( Bibi ), is mijn peetvader zelfs![]()
Pas veel later, toen mijn moeder voor televee ging werken hier in NL maakten we documentaires. We hadden immers de ingangen.
Jij hebt gewoon teveel Marc Dorcel films gekeken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:28 schreef Stali het volgende:
Apart trouwens dat hij in villa's woont ook. Krijg daar wel een romantisch idee bij.
Het zal wel twee gezichten hebben.
Nee, ik heb de posts van Dalaiblama allemaal gelezen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon teveel Marc Dorcel films gekeken.
De meeste zigeunerkampen in Roemenie staan vol met pompeuze villa's hoor. Er zijn gewoon veel gradaties; van smerige straatratten tot goed in de slappe was zittende muzikanten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:28 schreef Stali het volgende:
Apart trouwens dat hij in villa's woont ook. Krijg daar wel een romantisch idee bij.
Het zal wel twee gezichten hebben.
En toch constateer ik duidelijk verschillen...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:42 schreef dalaiblama het volgende:
Zigeuners zijn overal in de wereld ongeneerd en brutaal. Zigeuners zijn zigeuners, en die zijn overal ter wereld hetzelfde.
Die gaan zich niet ineens harder misdragen in een specifiek land.
EU zit aan regels vast en beide landen zitten in de EU, daar gaat het om.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:16 schreef Metalfrost het volgende:
Omdat Nederland geen Frankrijk is.
Dit vond ik inderdaad zo leuk aan jouw posts. Het heeft niet 1 kleur.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:49 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
De meeste zigeunerkampen in Roemenie staan vol met pompeuze villa's hoor. Er zijn gewoon veel gradaties; van smerige straatratten tot goed in de slappe was zittende muzikanten.
Het zijn net mensen!
Hebben ze ook een bepaald geloof? Dan kunnen we misschien een symbool op hun kleding prikken.,quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:42 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Zigeuners zijn overal in de wereld ongeneerd en brutaal. Zigeuners zijn zigeuners, en die zijn overal ter wereld hetzelfde.
Die gaan zich niet ineens harder misdragen in een specifiek land.
Ja want een vaste baan van 9 tot 5 met een modaal salaris en een gegarandeerd pensioentje is inderdaad iets waar íedereen van droomt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:19 schreef elisahaarman het volgende:
waarom hebben die zigeuners zo veel moeite met integreren?
als je ziet dat ze behoorlijk wat geld gappen kunnen ze na een paar jaar toch ergens een huisje huren, baan zoeken en de kids naar school sturen?
die mensen zullen toch ook de drang hebben om hogerop te komen?
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:21 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Hebben ze ook een bepaald geloof? Dan kunnen we misschien een symbool op hun kleding prikken.,
plus een vast dak boven je hoofd.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja want een vaste baan van 9 tot 5 met een modaal salaris en een gegarandeerd pensioentje is inderdaad iets waar íedereen van droomt.!
Met alle respect, maar wat een burgermansopmerking..
"Een normaal leven". Dat gaat er nou net niet in hè. Dat burgerlijke gelul over een vast dak, scholing en sociale zekerheden. Precies zoals het hoort. Precies zoals "wij allemaal" het doen. Een beproefde en bewezen formule. — Join us, please!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:47 schreef elisahaarman het volgende:
[..]
plus een vast dak boven je hoofd.
de politie en burgers die niet iedere keer met een buldozer je krakkemikkige huisje omver duwen
je kinderen die een normaal leven kunnen gaan leiden
sociale zekerheden
gezondheidszorg
sociale banden opbouwen die langer dan een kamp duren
respect
naja, zeiken op burgers kan altijd maar wat is er zo mooi aan het leven van roma?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
"Een normaal leven". Dat gaat er nou net niet in hè. Dat burgerlijke gelul over een vast dak, scholing en sociale zekerheden. Precies zoals het hoort. Precies zoals "wij allemaal" het doen. Een beproefde en bewezen formule. — Join us, please!.
Nee. Sommige mensen kiezen nu eenmaal voor de overkant.
Vraag het ze. Blijkbaar bevalt het nl.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:02 schreef elisahaarman het volgende:
[..]
naja, zeiken op burgers kan altijd maar wat is er zo mooi aan het leven van roma?
Weet ik veel!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:02 schreef elisahaarman het volgende:
[..]
naja, zeiken op burgers kan altijd maar wat is er zo mooi aan het leven van roma?
Je bedoelt dat je door sommige mensen de beste gitarist ter wereld genoemd wordt?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:19 schreef elisahaarman het volgende:
waarom hebben die zigeuners zo veel moeite met integreren?
als je ziet dat ze behoorlijk wat geld gappen kunnen ze na een paar jaar toch ergens een huisje huren, baan zoeken en de kids naar school sturen?
die mensen zullen toch ook de drang hebben om hogerop te komen?
Dat je dit hebt gevonden zeg. Is een leuk liefdesliedje!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:03 schreef Ringo het volgende:
Nou, nog maar 'n moppie muziek dan, 't leven is al zo zwaar.
zeker geen link ervanquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:50 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dat je dit hebt gevonden zeg. Is een leuk liefdesliedje!
Ik heb nog steeds casettebandjes van de zanger Albatros uit Boekarest. Prachtige zigeunerschlager, met bloedgeschreven liefdesverklaringen, overspel , tranen en hartstocht.
Mijn favoriete nummer is Anna Maria
Vrij vertaald refrein:
' Anna Maria, Anna Maria wat heb ik je toch misdaan. Dat je me altijd huilend wil zien '
en dan met een rauwe zangstem die magisch blijft hangen op elke klemtoon.
Poezie! ( en nog mooier na een fles tuica! )
Helaas, ik ben daar al jaren naar op zoek. Het is alleen geen bekende zanger en zelfs voor de Roemenen erg underground. Alleen zigeuners uit die regio kennen het en die zitten niet op internet vrees ik.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:04 schreef elisahaarman het volgende:
[..]
zeker geen link ervan
mwah de bovenstaande ubuis links vind ik niet echt mooi, lijkt trouwens wel op spaans
Hahahahaha, gadzo romanes!! Spoken like a true bulubashaquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:20 schreef Ringo het volgende:
Taraf de Haidouks is vrij bekend, of in elk geval, ik kende dit liedje, het staat al lang in mijn favorieten. Ik ben gek op zigeunermuziek, het is de blues en de jazz van Europa. Het raakt iets heel dieps in me, ik wil het echt uitschreeuwen als ik die muziek hoor, helemaal als ik gedronken heb, alsof ik door een slang gebeten ben.
Krijg toch koperen hartkleppen en ga je de tyves poetsenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:51 schreef Ringo het volgende:
Tering mooie muziek ja.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:24 schreef Ringo het volgende:
Hahaha, wie weet.. Het zou zomaar kunnen, mijn familie zou niet raar opkijken, altijd een hang gehad naar leven op de rand. Aan de andere kant is het pure compensatie, ik ben de ideale schooljongen met een rits klassieke diploma's op zak, allemaal zo bourgeois as hell. Maar ook zeker een dromer en een spoelbak
Iedere "beschaafde" Europeaan met een hang naar een rafelig leven, wil zigeuner zijn. We drinken van dezelfde rivier, maar wonen aan de andere oever. Zigeuners zijn de koningen van het alternatieve leven, wat 'alternatief' dan ook precies mag betekenen. Onafhankelijk, dwars, wetteloos, maar ook buitengewoon stijlvol, gedistingeerd, van een haast Middeleeuwse klasse. In zekere zin zijn zij de laatste dragers van een oude Europese cultuur, die over nationale grenzen heengaat en die (helaas) langzaam verdwijnt. Zonder de zigeunercultuur zou de Europese muziek volmaakt ondenkbaar zijn, Bach had het nog wel gered zonder hen, Mozart misschien ook, maar daarna? Een kille leegte..
Het is dat de huidige McDonald's-welvaart ons dagelijks luidkeels toeschreeuwt, we vreten tegenwoordig bijna allemaal eenheidsworst, we weten goddomme niet beter – maar Europa zou wel eens wat trotser mogen zijn op alle dissidente volkeren die hier hebben rondgebanjerd in de loop der eeuwen. Zij zijn ons bloed en onze adem.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja want een vaste baan van 9 tot 5 met een modaal salaris en een gegarandeerd pensioentje is inderdaad iets waar íedereen van droomt.!
Met alle respect, maar wat een burgermansopmerking..
Daar kiezen ze voor ja. Moeten ze ook niet gaan zeiken als daar een antwoord op komt van de rest van de bevolking.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee. Sommige mensen kiezen nu eenmaal voor de overkant.
Ja net zoals TLC. Dan denk ik meteen aan die drie negerinnen met Waterfall etc.quote:Op zondag 29 augustus 2010 09:22 schreef TLC het volgende:
Ik vind deporteren zo'n verkeerd woordgebruik ; het wordt nl meteen in verband gebracht met de Tweede Wereldoorlog en het is toch niet dat Frankrijk de Roma's an mas op treinen hebben gezet richting concentratiekampen.
en hoe vaak heb jij al in een moeilijke situatie gezetenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:24 schreef Ringo het volgende:
Hahaha, wie weet.. Het zou zomaar kunnen, mijn familie zou niet raar opkijken, altijd een hang gehad naar leven op de rand. Aan de andere kant is het pure compensatie, ik ben de ideale schooljongen met een rits klassieke diploma's op zak, allemaal zo bourgeois as hell. Maar ook zeker een dromer en een spoelbak
Iedere "beschaafde" Europeaan met een hang naar een rafelig leven, wil zigeuner zijn. We drinken van dezelfde rivier, maar wonen aan de andere oever. Zigeuners zijn de koningen van het alternatieve leven, wat 'alternatief' dan ook precies mag betekenen. Onafhankelijk, dwars, wetteloos, maar ook buitengewoon stijlvol, gedistingeerd, van een haast Middeleeuwse klasse. In zekere zin zijn zij de laatste dragers van een oude Europese cultuur, die over nationale grenzen heengaat en die (helaas) langzaam verdwijnt. Zonder de zigeunercultuur zou de Europese muziek volmaakt ondenkbaar zijn, Bach had het nog wel gered zonder hen, Mozart misschien ook, maar daarna? Een kille leegte..
Het is dat de huidige McDonald's-welvaart ons dagelijks luidkeels toeschreeuwt, we vreten tegenwoordig bijna allemaal eenheidsworst, we weten goddomme niet beter – maar Europa zou wel eens wat trotser mogen zijn op alle dissidente volkeren die hier hebben rondgebanjerd in de loop der eeuwen. Zij zijn ons bloed en onze adem.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 09:55 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Ja net zoals TLC. Dan denk ik meteen aan die drie negerinnen met Waterfall etc.
Jij bent zoiezo een vuilakquote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Misschien moeten ze hun mentaliteit en cultuur maar eens aanpassen dan. Vraag jezelf eens af waarom ze in ieder land worden uitgekotst.
Ja er zijn altijd types die ergens tegen moeten ageren, dat zit ze gewoon in het bloed. Als ze dan zo gesteld zijn op die zigeuners, waarom nemen ze er allemaal niet een in huis, adopteer een zigeuner of zo.quote:Op zondag 5 september 2010 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Fransen zijn niet zo gelukkig met de deportatie van de zigeuners.
Dat protest valt wel mee. Het zijn vooral Roma zelf en nog een zooitje links en anarchistisch tuig.quote:Op zondag 5 september 2010 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Fransen zijn niet zo gelukkig met de deportatie van de zigeuners.
Ik las dat er in 150 steden werd geprotesteerd. Geen idee hoeveel mensen er aanwezig waren, maar vond het een aardig indrukwekkend aantal. Overigens heb ik verder geen mening over deze kwestie. Ken die Roma-figuren niet en heb er ook nooit mee te maken gehad.quote:Op zondag 5 september 2010 14:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat protest valt wel mee. Het zijn vooral Roma zelf en nog een zooitje links en anarchistisch tuig.
Ik zou ze letterlijk in de tuin van die zeurende europarlementariers achterlaten. Alsjeblieft, laat maar zien wat jij ermee kan, met je makkelijke gezeur.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Groeiende zorgen over uitzetten Roma
Europarlement: Commissie moet Frankrijk kapittelen
bron: trouw
Gijs Moes Brussel De Europese Commissie moet Frankrijk tot de orde roepen over het uitzetten van Roma, zo liet het Europees Parlement gisteren weten. De commissie is bezorgd over het Franse beleid.
Overleg met de Franse regering heeft de zorgen niet weggenomen, zo bleek in een debat in het Europarlement. De ministers Besson van immigratie en Lellouche van Europese zaken kwamen dinsdag tekst en uitleg geven over het Franse beleid. Zij lieten achteraf weten dat alles volgens de regels gebeurt.
Maar de commissie is daar niet van overtuigd. „Het is nodig om aanvullende informatie te krijgen”, zei Francoise Le Bail, de hoogste ambtenaar van eurocommissaris Viviane Reding (justitie). Vandaag komen juridische experts uitleggen hoe de uitzettingen precies in hun werk gaan.
In een voorlopige analyse zetten Reding en twee andere commissarissen veel vraagtekens bij de Franse uitzettingen. Zo is het niet duidelijk of alle Roma een individuele beoordeling krijgen voor hun uitzetting. Dat moet volgens de EU-regels; het collectief uitzetten van een groep mensen is niet toegestaan.
Omdat de Roma burgers zijn van EU-lidstaten – vooral Roemenië en Bulgarije – gelden ook strenge voorwaarden voor het individueel uitzetten. De personen moeten een gevaar voor de openbare veiligheid of volksgezondheid vormen. Volgens Frankrijk is dat steeds het geval, maar de commissie is niet overtuigd. Europarlementariërs spraken van ’deportaties’. Frankrijk heeft de voorbije weken ongeveer duizend Roma naar Roemenië gestuurd. Ze kregen 300 euro per persoon mee, de kinderen 100 euro. Dit jaar zijn er al bijna 9000 uitgezet. Frankrijk kan overigens niet voorkomen dat uitgezette personen terugkeren.
Europarlementariër Sophie in ’t Veld (D66) vindt dat Reding tot nu toe te terughoudend is geweest, maar dat verandert volgens haar. „Ik krijg de indruk dat de commissie het nu wel heel serieus neemt.”
===========================
Nog extremere ideeën in Hongarije
De EU mag zich druk maken over de Franse Roma-plannen, in Hongarije circuleren nog extremere ideeën. De radicaal-rechtse partij Jobbik, in april voor het eerst in het parlement gekozen, bepleit het oprichten van kampen voor Roma ’die de publieke veiligheid bedreigen’.
Bewoners zouden toestemming moeten vragen het kamp te verlaten en voor 10 uur weer terug moeten zijn. Alleen degenen die zich rehabiliteren (hun kinderen naar school sturen, publieke werken willen doen) mogen terug de samenleving in. Maar het zijn géén getto's, aldus de vicevoorzitter van de partij, tevens Europarlementariër.
===========================
Altijd zijn er wel die trieste lui die wel heel mooi kunnen kletsen vanaf de zijlijn maar zelf geen werkbare oplossing aandragen. Net zoals je ongewenste gasten in je huis eruit mag trappen hoor je ongewenste parasieten je land te kunnen gooien.
Middelvinger omhoog naar het Europarlement en gewoon doorgaan. Kom maar met een betere oplossing voor het Roma probleem als je kritiek hebt.
Mag ik jou ook op de nominatie zettenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Kijk, zo doe je het. Wegbonjouren die gasten.
Doe je best zou ik zeggen! Een andere indentiteit aannemen is vast heel simpel in jouw kringen.quote:Op donderdag 9 september 2010 03:33 schreef Hathor het volgende:
Wat heeft het eigenlijk voor nut als je ze na uitzetting niet kan verhinderen om terug te komen? Je geeft ze die 300¤, ze pakken het vliegtuig naar Roemenie, en twee dagen later staan ze weer op je stoep? Wat dan....weer 300¤ geven en uitzwaaien? Want als dat zo gaat, stop ik onmiddelijk met werken, neem ik een zigeuneridentiteit aan, en pendel ik 3 a 4 keer per week op en neer tussen Nederland en Frankrijk. 900-1200¤ per week kan ik hier niet verdienen.
Mijn kringen? je kent me niet eens mafkees.quote:Op donderdag 9 september 2010 03:37 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Doe je best zou ik zeggen! Een andere indentiteit aannemen is vast heel simpel in jouw kringen.
Je schreef het zelf idioot. Jij komt met de suggestie dat je zomaar even van identiteit kunt veranderen.quote:Op donderdag 9 september 2010 03:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mijn kringen? je kent me niet eens mafkees.
Je miste het cynisme in die post? Goh...dat je dan nog anderen zwakzinnig durft te noemen.quote:Op donderdag 9 september 2010 03:44 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Je schreef het zelf idioot. Jij komt met de suggestie dat je zomaar even van identiteit kunt veranderen.
Wat ben jij voor zwakzinnige dat je nu mij aanvalt op het feit dat jij die suggestie wekte?
Nee, er wordt een profiel van ze gemaakt bij vertrek zodat ze niet opnieuw voor deze regeling in aanmerking kunnen komen. Ik weet de details niet, maar ik neem aan dat het om fotos en vingerafdrukken gaat.quote:Op donderdag 9 september 2010 03:33 schreef Hathor het volgende:
Wat heeft het eigenlijk voor nut als je ze na uitzetting niet kan verhinderen om terug te komen? Je geeft ze die 300¤, ze pakken het vliegtuig naar Roemenie, en twee dagen later staan ze weer op je stoep? Wat dan....weer 300¤ geven en uitzwaaien? Want als dat zo gaat, stop ik onmiddelijk met werken, neem ik een zigeuneridentiteit aan, en pendel ik 3 a 4 keer per week op en neer tussen Nederland en Frankrijk. 900-1200¤ per week kan ik hier niet verdienen.
Zelfs in de EU zijn er regels waar je je aan te houden hebt als je in een ander EU land wil wonen. Een van die regels is dat je binnen zes maanden na verhuizing ofwel een studie doet ofwel een betalende baan hebt, of een ander legaal inkomen (pensioen ed). Hou je je niet aan die regels dan kan je gewoon het land uitgezet worden, wat Frankrijk nu dus ook echt doet.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:24 schreef Big-Ern het volgende:
Hoe kan Frankrijk dit trouwens doen zonder flink op de vingers getikt te worden door de EU? Is dit enkel en alleen de machtspositie die het land inneemt in de EU?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |