abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85523695
waarom hebben die zigeuners zo veel moeite met integreren?
als je ziet dat ze behoorlijk wat geld gappen kunnen ze na een paar jaar toch ergens een huisje huren, baan zoeken en de kids naar school sturen?

die mensen zullen toch ook de drang hebben om hogerop te komen?
pi_85523763
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:42 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

:')

Zigeuners zijn overal in de wereld ongeneerd en brutaal. Zigeuners zijn zigeuners, en die zijn overal ter wereld hetzelfde.
Die gaan zich niet ineens harder misdragen in een specifiek land.
Hebben ze ook een bepaald geloof? Dan kunnen we misschien een symbool op hun kleding prikken.,
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:38:45 #203
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85524347
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:19 schreef elisahaarman het volgende:
als je ziet dat ze behoorlijk wat geld gappen kunnen ze na een paar jaar toch ergens een huisje huren, baan zoeken en de kids naar school sturen?

Ja want een vaste baan van 9 tot 5 met een modaal salaris en een gegarandeerd pensioentje is inderdaad iets waar íedereen van droomt. :D!

Met alle respect, maar wat een burgermansopmerking. :X.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85524443
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:21 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Hebben ze ook een bepaald geloof? Dan kunnen we misschien een symbool op hun kleding prikken.,
:o
pi_85524677
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja want een vaste baan van 9 tot 5 met een modaal salaris en een gegarandeerd pensioentje is inderdaad iets waar íedereen van droomt. :D!

plus een vast dak boven je hoofd.
de politie en burgers die niet iedere keer met een buldozer je krakkemikkige huisje omver duwen
je kinderen die een normaal leven kunnen gaan leiden
sociale zekerheden
gezondheidszorg
sociale banden opbouwen die langer dan een kamp duren
respect
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:00:32 #206
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85525031
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:47 schreef elisahaarman het volgende:

[..]

plus een vast dak boven je hoofd.
de politie en burgers die niet iedere keer met een buldozer je krakkemikkige huisje omver duwen
je kinderen die een normaal leven kunnen gaan leiden
sociale zekerheden
gezondheidszorg
sociale banden opbouwen die langer dan een kamp duren
respect
"Een normaal leven". Dat gaat er nou net niet in hè. Dat burgerlijke gelul over een vast dak, scholing en sociale zekerheden. Precies zoals het hoort. Precies zoals "wij allemaal" het doen. Een beproefde en bewezen formule. — Join us, please! *).

Nee. Sommige mensen kiezen nu eenmaal voor de overkant.
pi_85525078
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

"Een normaal leven". Dat gaat er nou net niet in hè. Dat burgerlijke gelul over een vast dak, scholing en sociale zekerheden. Precies zoals het hoort. Precies zoals "wij allemaal" het doen. Een beproefde en bewezen formule. — Join us, please! *).

naja, zeiken op burgers kan altijd maar wat is er zo mooi aan het leven van roma?
pi_85525207
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:02 schreef elisahaarman het volgende:

[..]

naja, zeiken op burgers kan altijd maar wat is er zo mooi aan het leven van roma?
Vraag het ze. Blijkbaar bevalt het nl.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:13:34 #209
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85525449
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:02 schreef elisahaarman het volgende:

[..]

Weet ik veel! :D. Of weet ik het wel hoor, dan moet ik mijn diep-romantisch geschoolde onderbuik laten ronken, die lust ze rauw, de goedgekamde vinexprofeten.
Die Roma, die doen het al eeuwen "zo". En op hun eigen gebied hebben ze daar flink succes mee. Ze genieten meer vrijheid dan de gemiddelde proletariër aan "onze" kant, ingekapseld als ie is in een burgerlijk waardenstelsel waarvan ie de zin nooit goed heeft begrepen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:32:41 #210
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_85526202
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:19 schreef elisahaarman het volgende:

Je bedoelt dat je door sommige mensen de beste gitarist ter wereld genoemd wordt?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Django_Reinhardt

OK, geen Roma, maar Sinti, maar dat zijn ook zigeuners.

Sommige zigeuners zijn zelfs onderscheiden tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw
(wel Roma overigens)
Non possumus non loqui
pi_85526973
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:03 schreef Ringo het volgende:
Nou, nog maar 'n moppie muziek dan, 't leven is al zo zwaar.

Dat je dit hebt gevonden zeg. Is een leuk liefdesliedje!
Ik heb nog steeds casettebandjes van de zanger Albatros uit Boekarest. Prachtige zigeunerschlager, met bloedgeschreven liefdesverklaringen, overspel , tranen en hartstocht.
Mijn favoriete nummer is Anna Maria

Vrij vertaald refrein:

' Anna Maria, Anna Maria wat heb ik je toch misdaan. Dat je me altijd huilend wil zien '

en dan met een rauwe zangstem die magisch blijft hangen op elke klemtoon.
Poezie! ( en nog mooier na een fles tuica! )
pi_85527547
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:50 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Dat je dit hebt gevonden zeg. Is een leuk liefdesliedje!
Ik heb nog steeds casettebandjes van de zanger Albatros uit Boekarest. Prachtige zigeunerschlager, met bloedgeschreven liefdesverklaringen, overspel , tranen en hartstocht.
Mijn favoriete nummer is Anna Maria

Vrij vertaald refrein:

' Anna Maria, Anna Maria wat heb ik je toch misdaan. Dat je me altijd huilend wil zien '

en dan met een rauwe zangstem die magisch blijft hangen op elke klemtoon.
Poezie! ( en nog mooier na een fles tuica! )
zeker geen link ervan :P

mwah de bovenstaande ubuis links vind ik niet echt mooi, lijkt trouwens wel op spaans
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:20:55 #213
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85528102
Taraf de Haidouks is vrij bekend, of in elk geval, ik kende dit liedje, het staat al lang in mijn favorieten. Ik ben gek op zigeunermuziek, het is de blues en de jazz van Europa. Het raakt iets heel dieps in me, ik wil het echt uitschreeuwen als ik die muziek hoor, helemaal als ik gedronken heb, alsof ik door een slang gebeten ben.
pi_85528268
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:04 schreef elisahaarman het volgende:

[..]

zeker geen link ervan :P

mwah de bovenstaande ubuis links vind ik niet echt mooi, lijkt trouwens wel op spaans
Helaas, ik ben daar al jaren naar op zoek. Het is alleen geen bekende zanger en zelfs voor de Roemenen erg underground. Alleen zigeuners uit die regio kennen het en die zitten niet op internet vrees ik.
Ik weet niet of je casettebandjes kunt digitaliseren?

Het is erg romantisch in elk geval, ik word er altijd melancholisch van.
pi_85528594
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:20 schreef Ringo het volgende:
Taraf de Haidouks is vrij bekend, of in elk geval, ik kende dit liedje, het staat al lang in mijn favorieten. Ik ben gek op zigeunermuziek, het is de blues en de jazz van Europa. Het raakt iets heel dieps in me, ik wil het echt uitschreeuwen als ik die muziek hoor, helemaal als ik gedronken heb, alsof ik door een slang gebeten ben.
Hahahahaha, gadzo romanes!! Spoken like a true bulubasha _O-

die laatste zin zou zo uit hun mond kunnen komen. Jij bent een Tsigane in je hart blijkbaar. Vorig leven?
Ik herken het hoor, maar ik ben dan ook een hopeloze dromer en spoelbak. :7
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:24:08 #216
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85530477
Hahaha, wie weet. :P. Het zou zomaar kunnen, mijn familie zou niet raar opkijken, altijd een hang gehad naar leven op de rand. Aan de andere kant is het pure compensatie, ik ben de ideale schooljongen met een rits klassieke diploma's op zak, allemaal zo bourgeois as hell. Maar ook zeker een dromer en een spoelbak

Iedere "beschaafde" Europeaan met een hang naar een rafelig leven, wil zigeuner zijn. We drinken van dezelfde rivier, maar wonen aan de andere oever. Zigeuners zijn de koningen van het alternatieve leven, wat 'alternatief' dan ook precies mag betekenen. Onafhankelijk, dwars, wetteloos, maar ook buitengewoon stijlvol, gedistingeerd, van een haast Middeleeuwse klasse. In zekere zin zijn zij de laatste dragers van een oude Europese cultuur, die over nationale grenzen heengaat en die (helaas) langzaam verdwijnt. Zonder de zigeunercultuur zou de Europese muziek volmaakt ondenkbaar zijn, Bach had het nog wel gered zonder hen, Mozart misschien ook, maar daarna? Een kille leegte..
Het is dat de huidige McDonald's-welvaart ons dagelijks luidkeels toeschreeuwt, we vreten tegenwoordig bijna allemaal eenheidsworst, we weten goddomme niet beter – maar Europa zou wel eens wat trotser mogen zijn op alle dissidente volkeren die hier hebben rondgebanjerd in de loop der eeuwen. Zij zijn ons bloed en onze adem.
pi_85530761
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:o
Wat dan? Ik hou het toch netjes? Formulering en spelling is correct.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:54:06 #218
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85531516
Nee, ja, spam.

[ Bericht 94% gewijzigd door Ringo op 21-08-2010 08:43:12 ]
pi_85564424
Nou gelukkig maar dat die stakkers in Friesland terecht kunnen,wat wonen daar toch een verstandige mensen..http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland

8)7
pi_85825366
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:51 schreef Ringo het volgende:
Godverdomme, krijg even de vliegende vinkentering, ik word hier toch wel moedeloos van.

KAN IK NOU NOG ZIGEUNER WORDEN OP MIJN VIJFENDERTIGSTE JA OFTE NEE?

If you can't beat them, join them. ;(.
Krijg toch koperen hartkleppen en ga je de tyves poetsen ;)

Je moet soms buiten kunnen poepen en slapen.
Je moet van reizen houden.
Je moet een willekeurige auto kunnen starten in 2mn.
Je moet je vrouw en kinderen slaan.
Je moet door hun geadopteerd zijn en bij hun opgegroeid.

NEE dus. w/
pi_85825420
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:24 schreef Ringo het volgende:
Hahaha, wie weet. :P. Het zou zomaar kunnen, mijn familie zou niet raar opkijken, altijd een hang gehad naar leven op de rand. Aan de andere kant is het pure compensatie, ik ben de ideale schooljongen met een rits klassieke diploma's op zak, allemaal zo bourgeois as hell. Maar ook zeker een dromer en een spoelbak

Iedere "beschaafde" Europeaan met een hang naar een rafelig leven, wil zigeuner zijn. We drinken van dezelfde rivier, maar wonen aan de andere oever. Zigeuners zijn de koningen van het alternatieve leven, wat 'alternatief' dan ook precies mag betekenen. Onafhankelijk, dwars, wetteloos, maar ook buitengewoon stijlvol, gedistingeerd, van een haast Middeleeuwse klasse. In zekere zin zijn zij de laatste dragers van een oude Europese cultuur, die over nationale grenzen heengaat en die (helaas) langzaam verdwijnt. Zonder de zigeunercultuur zou de Europese muziek volmaakt ondenkbaar zijn, Bach had het nog wel gered zonder hen, Mozart misschien ook, maar daarna? Een kille leegte..
Het is dat de huidige McDonald's-welvaart ons dagelijks luidkeels toeschreeuwt, we vreten tegenwoordig bijna allemaal eenheidsworst, we weten goddomme niet beter – maar Europa zou wel eens wat trotser mogen zijn op alle dissidente volkeren die hier hebben rondgebanjerd in de loop der eeuwen. Zij zijn ons bloed en onze adem.
Tering mooie muziek ja.
Vind het ook een zeer intrigerend volk.

Doet me denken aan dat jochie wat vroegaaah mijn brommer had gestolen.
Via via kende ik er een paar half.
Ik naar dat huis,ja huis,linkse subsidie,hoor je ze nooit over. 8)7 ;)
Krijgt tie klappen van ze pa omdat hij gepakt was. ^O^
Het is allemaal niet goed te praten maar ze leven voor ons echt in een sprookjeswereld.
Mooiste is nog,,ze komen er elke keer mee weg.
Zorgen helaas wel voor veel problemen
pi_85825465
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Burgermansopmerking. :X.
Ze ziet er best lief uit.
Spreek haar nu voor 5 euro 06429990 das te te he. ;)
De zigeuner in mij :LA MAMAAA
Voor de liefhebber..
Bij misbruik van deze post kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking.
Me sim andao Canada

[ Bericht 14% gewijzigd door MantaGSi op 29-08-2010 09:20:58 ]
pi_85825584
Ik vind deporteren zo'n verkeerd woordgebruik ; het wordt nl meteen in verband gebracht met de Tweede Wereldoorlog en het is toch niet dat Frankrijk de Roma's an mas op treinen hebben gezet richting concentratiekampen.

:?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_85825845
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daar kiezen ze voor ja. Moeten ze ook niet gaan zeiken als daar een antwoord op komt van de rest van de bevolking.
pi_85825852
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 09:22 schreef TLC het volgende:
Ik vind deporteren zo'n verkeerd woordgebruik ; het wordt nl meteen in verband gebracht met de Tweede Wereldoorlog en het is toch niet dat Frankrijk de Roma's an mas op treinen hebben gezet richting concentratiekampen.

:?
Ja net zoals TLC. Dan denk ik meteen aan die drie negerinnen met Waterfall etc.

:{
pi_85827629
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:24 schreef Ringo het volgende:

en hoe vaak heb jij al in een moeilijke situatie gezeten :')

het zijn altijd de westerlingen die zo dromerig doen over een dergelijk bestaan.

beetje met je banjo rond een kampvuur waar een stuk vlees in hangt te garen en een fles whisky die broederlijk rond gaat :')
pi_85851712
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 09:55 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Ja net zoals TLC. Dan denk ik meteen aan die drie negerinnen met Waterfall etc.

:{
_O- dat slaat werkelijk als n tang op een varken :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 5 september 2010 @ 13:59:20 #228
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_86087905
w/
Lost my ipod :`(
pi_86088167
Fransen zijn niet zo gelukkig met de deportatie van de zigeuners.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 september 2010 @ 14:10:47 #230
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_86088253
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:27 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Misschien moeten ze hun mentaliteit en cultuur maar eens aanpassen dan. Vraag jezelf eens af waarom ze in ieder land worden uitgekotst. :{
Jij bent zoiezo een vuilak ;)
Lost my ipod :`(
pi_86088284
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Ja er zijn altijd types die ergens tegen moeten ageren, dat zit ze gewoon in het bloed. Als ze dan zo gesteld zijn op die zigeuners, waarom nemen ze er allemaal niet een in huis, adopteer een zigeuner of zo.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Donald Duck held zondag 5 september 2010 @ 14:12:55 #232
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_86088323
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Dat protest valt wel mee. Het zijn vooral Roma zelf en nog een zooitje links en anarchistisch tuig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_86088406
quote:
Op zondag 5 september 2010 14:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat protest valt wel mee. Het zijn vooral Roma zelf en nog een zooitje links en anarchistisch tuig.
Ik las dat er in 150 steden werd geprotesteerd. Geen idee hoeveel mensen er aanwezig waren, maar vond het een aardig indrukwekkend aantal. Overigens heb ik verder geen mening over deze kwestie. Ken die Roma-figuren niet en heb er ook nooit mee te maken gehad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 september 2010 @ 00:36:36 #234
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86190870
Groeiende zorgen over uitzetten Roma
Europarlement: Commissie moet Frankrijk kapittelen

bron: trouw

Gijs Moes Brussel De Europese Commissie moet Frankrijk tot de orde roepen over het uitzetten van Roma, zo liet het Europees Parlement gisteren weten. De commissie is bezorgd over het Franse beleid.

Overleg met de Franse regering heeft de zorgen niet weggenomen, zo bleek in een debat in het Europarlement. De ministers Besson van immigratie en Lellouche van Europese zaken kwamen dinsdag tekst en uitleg geven over het Franse beleid. Zij lieten achteraf weten dat alles volgens de regels gebeurt.

Maar de commissie is daar niet van overtuigd. „Het is nodig om aanvullende informatie te krijgen”, zei Francoise Le Bail, de hoogste ambtenaar van eurocommissaris Viviane Reding (justitie). Vandaag komen juridische experts uitleggen hoe de uitzettingen precies in hun werk gaan.

In een voorlopige analyse zetten Reding en twee andere commissarissen veel vraagtekens bij de Franse uitzettingen. Zo is het niet duidelijk of alle Roma een individuele beoordeling krijgen voor hun uitzetting. Dat moet volgens de EU-regels; het collectief uitzetten van een groep mensen is niet toegestaan.

Omdat de Roma burgers zijn van EU-lidstaten – vooral Roemenië en Bulgarije – gelden ook strenge voorwaarden voor het individueel uitzetten. De personen moeten een gevaar voor de openbare veiligheid of volksgezondheid vormen. Volgens Frankrijk is dat steeds het geval, maar de commissie is niet overtuigd. Europarlementariërs spraken van ’deportaties’. Frankrijk heeft de voorbije weken ongeveer duizend Roma naar Roemenië gestuurd. Ze kregen 300 euro per persoon mee, de kinderen 100 euro. Dit jaar zijn er al bijna 9000 uitgezet. Frankrijk kan overigens niet voorkomen dat uitgezette personen terugkeren.

Europarlementariër Sophie in ’t Veld (D66) vindt dat Reding tot nu toe te terughoudend is geweest, maar dat verandert volgens haar. „Ik krijg de indruk dat de commissie het nu wel heel serieus neemt.”

===========================
Nog extremere ideeën in Hongarije
De EU mag zich druk maken over de Franse Roma-plannen, in Hongarije circuleren nog extremere ideeën. De radicaal-rechtse partij Jobbik, in april voor het eerst in het parlement gekozen, bepleit het oprichten van kampen voor Roma ’die de publieke veiligheid bedreigen’.

Bewoners zouden toestemming moeten vragen het kamp te verlaten en voor 10 uur weer terug moeten zijn. Alleen degenen die zich rehabiliteren (hun kinderen naar school sturen, publieke werken willen doen) mogen terug de samenleving in. Maar het zijn géén getto's, aldus de vicevoorzitter van de partij, tevens Europarlementariër.

Altijd zijn er wel die trieste lui die wel heel mooi kunnen kletsen vanaf de zijlijn maar zelf geen werkbare oplossing aandragen. Net zoals je ongewenste gasten in je huis eruit mag trappen hoor je ongewenste parasieten je land te kunnen gooien.

Middelvinger omhoog naar het Europarlement en gewoon doorgaan. Kom maar met een betere oplossing voor het Roma probleem als je kritiek hebt.
  woensdag 8 september 2010 @ 13:55:53 #235
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86202969
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Groeiende zorgen over uitzetten Roma
Europarlement: Commissie moet Frankrijk kapittelen

bron: trouw

Gijs Moes Brussel De Europese Commissie moet Frankrijk tot de orde roepen over het uitzetten van Roma, zo liet het Europees Parlement gisteren weten. De commissie is bezorgd over het Franse beleid.

Overleg met de Franse regering heeft de zorgen niet weggenomen, zo bleek in een debat in het Europarlement. De ministers Besson van immigratie en Lellouche van Europese zaken kwamen dinsdag tekst en uitleg geven over het Franse beleid. Zij lieten achteraf weten dat alles volgens de regels gebeurt.

Maar de commissie is daar niet van overtuigd. „Het is nodig om aanvullende informatie te krijgen”, zei Francoise Le Bail, de hoogste ambtenaar van eurocommissaris Viviane Reding (justitie). Vandaag komen juridische experts uitleggen hoe de uitzettingen precies in hun werk gaan.

In een voorlopige analyse zetten Reding en twee andere commissarissen veel vraagtekens bij de Franse uitzettingen. Zo is het niet duidelijk of alle Roma een individuele beoordeling krijgen voor hun uitzetting. Dat moet volgens de EU-regels; het collectief uitzetten van een groep mensen is niet toegestaan.

Omdat de Roma burgers zijn van EU-lidstaten – vooral Roemenië en Bulgarije – gelden ook strenge voorwaarden voor het individueel uitzetten. De personen moeten een gevaar voor de openbare veiligheid of volksgezondheid vormen. Volgens Frankrijk is dat steeds het geval, maar de commissie is niet overtuigd. Europarlementariërs spraken van ’deportaties’. Frankrijk heeft de voorbije weken ongeveer duizend Roma naar Roemenië gestuurd. Ze kregen 300 euro per persoon mee, de kinderen 100 euro. Dit jaar zijn er al bijna 9000 uitgezet. Frankrijk kan overigens niet voorkomen dat uitgezette personen terugkeren.

Europarlementariër Sophie in ’t Veld (D66) vindt dat Reding tot nu toe te terughoudend is geweest, maar dat verandert volgens haar. „Ik krijg de indruk dat de commissie het nu wel heel serieus neemt.”

Nog extremere ideeën in Hongarije
De EU mag zich druk maken over de Franse Roma-plannen, in Hongarije circuleren nog extremere ideeën. De radicaal-rechtse partij Jobbik, in april voor het eerst in het parlement gekozen, bepleit het oprichten van kampen voor Roma ’die de publieke veiligheid bedreigen’.

Bewoners zouden toestemming moeten vragen het kamp te verlaten en voor 10 uur weer terug moeten zijn. Alleen degenen die zich rehabiliteren (hun kinderen naar school sturen, publieke werken willen doen) mogen terug de samenleving in. Maar het zijn géén getto's, aldus de vicevoorzitter van de partij, tevens Europarlementariër.

Altijd zijn er wel die trieste lui die wel heel mooi kunnen kletsen vanaf de zijlijn maar zelf geen werkbare oplossing aandragen. Net zoals je ongewenste gasten in je huis eruit mag trappen hoor je ongewenste parasieten je land te kunnen gooien.

Middelvinger omhoog naar het Europarlement en gewoon doorgaan. Kom maar met een betere oplossing voor het Roma probleem als je kritiek hebt.
Ik zou ze letterlijk in de tuin van die zeurende europarlementariers achterlaten. Alsjeblieft, laat maar zien wat jij ermee kan, met je makkelijke gezeur.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_86230413
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Kijk, zo doe je het. Wegbonjouren die gasten.
Mag ik jou ook op de nominatie zetten :Y
pi_86230755
Wat heeft het eigenlijk voor nut als je ze na uitzetting niet kan verhinderen om terug te komen? Je geeft ze die 300¤, ze pakken het vliegtuig naar Roemenie, en twee dagen later staan ze weer op je stoep? Wat dan....weer 300¤ geven en uitzwaaien? Want als dat zo gaat, stop ik onmiddelijk met werken, neem ik een zigeuneridentiteit aan, en pendel ik 3 a 4 keer per week op en neer tussen Nederland en Frankrijk. 900-1200¤ per week kan ik hier niet verdienen. :')
pi_86230766
quote:
Op donderdag 9 september 2010 03:33 schreef Hathor het volgende:
Wat heeft het eigenlijk voor nut als je ze na uitzetting niet kan verhinderen om terug te komen? Je geeft ze die 300¤, ze pakken het vliegtuig naar Roemenie, en twee dagen later staan ze weer op je stoep? Wat dan....weer 300¤ geven en uitzwaaien? Want als dat zo gaat, stop ik onmiddelijk met werken, neem ik een zigeuneridentiteit aan, en pendel ik 3 a 4 keer per week op en neer tussen Nederland en Frankrijk. 900-1200¤ per week kan ik hier niet verdienen. :')
Doe je best zou ik zeggen! Een andere indentiteit aannemen is vast heel simpel in jouw kringen.
pi_86230784
quote:
Op donderdag 9 september 2010 03:37 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Doe je best zou ik zeggen! Een andere indentiteit aannemen is vast heel simpel in jouw kringen.
Mijn kringen? je kent me niet eens mafkees.
pi_86230792
quote:
Op donderdag 9 september 2010 03:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mijn kringen? je kent me niet eens mafkees.
Je schreef het zelf idioot. Jij komt met de suggestie dat je zomaar even van identiteit kunt veranderen.
Wat ben jij voor zwakzinnige dat je nu mij aanvalt op het feit dat jij die suggestie wekte?
pi_86234828
quote:
Op donderdag 9 september 2010 03:44 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Je schreef het zelf idioot. Jij komt met de suggestie dat je zomaar even van identiteit kunt veranderen.
Wat ben jij voor zwakzinnige dat je nu mij aanvalt op het feit dat jij die suggestie wekte?
Je miste het cynisme in die post? Goh...dat je dan nog anderen zwakzinnig durft te noemen. :')
  donderdag 9 september 2010 @ 11:52:23 #242
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86236475
quote:
Op donderdag 9 september 2010 03:33 schreef Hathor het volgende:
Nee, er wordt een profiel van ze gemaakt bij vertrek zodat ze niet opnieuw voor deze regeling in aanmerking kunnen komen. Ik weet de details niet, maar ik neem aan dat het om fotos en vingerafdrukken gaat.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_86237499
Hoe kan Frankrijk dit trouwens doen zonder flink op de vingers getikt te worden door de EU? Is dit enkel en alleen de machtspositie die het land inneemt in de EU?
  donderdag 9 september 2010 @ 12:29:55 #244
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86237628
quote:
Op donderdag 9 september 2010 12:24 schreef Big-Ern het volgende:
Hoe kan Frankrijk dit trouwens doen zonder flink op de vingers getikt te worden door de EU? Is dit enkel en alleen de machtspositie die het land inneemt in de EU?
Zelfs in de EU zijn er regels waar je je aan te houden hebt als je in een ander EU land wil wonen. Een van die regels is dat je binnen zes maanden na verhuizing ofwel een studie doet ofwel een betalende baan hebt, of een ander legaal inkomen (pensioen ed). Hou je je niet aan die regels dan kan je gewoon het land uitgezet worden, wat Frankrijk nu dus ook echt doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')