abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85492396
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ben je wel eens in Roemenië geweest?
En jij in Adana?

Ik ben inderdaad nooit in Roemenië geweest maar ik ken wel mensen die er vandaan komen. En als ik hun verhalen mag mag geloven dan is het bij ons net zo erg.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 23:00:07 #177
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_85493298
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:39 schreef Bortecinem het volgende:
En jij in Adana?

Ik ben inderdaad nooit in Roemenië geweest maar ik ken wel mensen die er vandaan komen. En als ik hun verhalen mag mag geloven dan is het bij ons net zo erg.
Nope, wel andere steden en dorpen in Turkije én in Roemenië. Geloof mij maar dat de Roemeense zigeuners écht ongegeneerd en hondsbrutaal zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_85500069
En dan vraag ik mij af of de tegenstanders van het uitzetten in Frankrijk wel de inmiddels hier iniedergeval op Fok! bekende Britse documantaire gezien hebben.
Of mensen gratis naar huis sturen en ze 300 euro meegeven ze nou echt afschrikt betwijfel ik trouwens.

http://www.documentariest(...)video_763dc6751.html
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 03:33:27 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85500512
Het zag er allemaal heel lief en gezellig uit op het journaal. Bij Hello Goodbye worden meer tranen vergoten en daar heeft Amnesty International ook nog nooit over geklaagd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85502897
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nope, wel andere steden en dorpen in Turkije én in Roemenië. Geloof mij maar dat de Roemeense zigeuners écht ongegeneerd en hondsbrutaal zijn.
:')

Zigeuners zijn overal in de wereld ongeneerd en brutaal. Zigeuners zijn zigeuners, en die zijn overal ter wereld hetzelfde.
Die gaan zich niet ineens harder misdragen in een specifiek land.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:52:36 #181
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85504504
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu werden de plannen van WIlders om immigratie (vanuit niet-EU landen) te remmen als onhaalbaar gekwalificeerd. Maar als Frankrijk zonder consequenties zigeuners mag deporteren (nota bene uit een EU-land!), waarom zouden wij dan geen illegalen mogen tegenhouden?
Deporteren?

Deze zigeuners worden niet doodgemaakt hoor. Ze worden met het vliegtuig terug naar huis gebracht en krijgen per persoon ¤ 300 mee. Veel Roemenen zijn boos: het gemiddelde arbeidersloon in Roemenie is ¤ 150/ maand.

Boehoehoe wat zijn die zigeuners zielig.

Typisch links gelul.

Ik verzoek daarom dat je de topictitel wijzigt in "Frankrijk brengt zigeuners vorstelijk naar huis"

[ Bericht 4% gewijzigd door Linkerrijtje op 20-08-2010 10:58:13 ]
pi_85505600
Heeft iemand ooit de documentaire: "Sinti en Roma in Beeld" van Bob Entrop gezien?
Enkele Sinti families (uit Nuenen volgens mij) werden gevolgd en gevraagd naar hun cultuur. Ik wist vrij weinig van hun cultuur voordat ik de film zag en hoewel er sommige dingen voor ons "vreemd" aandoen, leken me het best sympathieke mensen.
Enkele vreemde dingen waren hun geloof en bijgeloof, hun zorg voor de eigen familie en een oudere generatie die veel meegemaakt had.
Er was in ieder geval nu redelijk contact met de lokale bevolking en de jongere generatie ging gewoon naar school. En van de schattige dochter van een jaar of twintig geloof ik echt niet dat zij crimineel is.
De documentaire staat trouwens als tip op uitzending gemist.
pi_85506175
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:24 schreef dr_Pieters het volgende:
Heeft iemand ooit de documentaire: "Sinti en Roma in Beeld" van Bob Entrop gezien?
Enkele Sinti families (uit Nuenen volgens mij) werden gevolgd en gevraagd naar hun cultuur. Ik wist vrij weinig van hun cultuur voordat ik de film zag en hoewel er sommige dingen voor ons "vreemd" aandoen, leken me het best sympathieke mensen.
Enkele vreemde dingen waren hun geloof en bijgeloof, hun zorg voor de eigen familie en een oudere generatie die veel meegemaakt had.
Er was in ieder geval nu redelijk contact met de lokale bevolking en de jongere generatie ging gewoon naar school. En van de schattige dochter van een jaar of twintig geloof ik echt niet dat zij crimineel is.
ja leuk dat er een of twee families rondlopen die het in ieder geval proberen, of laten doen lijken, maar ik kan dat nauwelijks noemenswaardig vinden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_85506476
Ik vond ze eigenlijk een stuk minder verdacht overkomen dan Nederlandse woonwagenbewoners.
pi_85507692
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 11:24 schreef dr_Pieters het volgende:
Dat waren sinti en die zijn overal anders. Sinti gaan ook in Roemenie naar school, hebben soms werk en doen behalve vreemde dingen ook niet zoveel kwaad.
Ik ken de docu en de bewuste zigeuners, totaal niet te vergelijken met de andere roma.
De sinti zitten al eeuwen in West-Europa. Die trekken niet meer rond en doen al helemaal niet aan bedelwerk.

Het zijn meer kampers dan zigeuners.
pi_85507846
En wat je zegt..die Sinti familie is respectabeler dan die lui van de Vinkeslag. Hoe bizar is dat :D

Overigens geeft die docu een slecht beeld van de zigeuners. Dat zijn niet de doorsnee zigeuners en er waren in de verste verte geen tradities te herkennen binnen deze familie.
Die waren zo geintegreerd dat het zeer deed.
Dat is ook de reden dat Entrop erbij kon; je krijgt als buitenstaander echt no way toegang tot een echt kamp en al helemaal niet met een camera.
Zelfs wij hebben moeite gehad destijds om erbij te komen en de enige reden dat we mochten was omdat mijn vader vroeger het speelkameraadje van de huidige koning was. Vroeger boezemvriendjes en volgens zigeunerwetten ben je dan 1 van hen.
Anders hadden we een dikke middelvinger en klap met een wijnfles toe gehad.
pi_85508858
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 02:42 schreef WammesWaggel het volgende:
En dan vraag ik mij af of de tegenstanders van het uitzetten in Frankrijk wel de inmiddels hier iniedergeval op Fok! bekende Britse documantaire gezien hebben.
Of mensen gratis naar huis sturen en ze 300 euro meegeven ze nou echt afschrikt betwijfel ik trouwens.

http://www.documentariest(...)video_763dc6751.html
Leuke huizen die ze daar bouwen in Roemenië. Ik gaf al nooit aan zigeunerkinderen en nu absoluut nooit meer. Hopelijk dat die zigeuners niet richting Nederland trekken nu Italië en Frankrijk harder aan het optreden zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door FreedonNadd op 20-08-2010 13:10:54 ]
pi_85509985
Dalaiblama, hoe ben jij zo verzeild geraakt tussen de zigeuners? Door het werk van je moeder?
pi_85510459
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 13:31 schreef Stali het volgende:
Dalaiblama, hoe ben jij zo verzeild geraakt tussen de zigeuners? Door het werk van je moeder?
Neh, dat was pas veel later.
Mijn vader komt uit een voorstad van Boekarest. In die tijden ( jaren 60 en 70 ) woonden zigeuners nog gewoon tussen de Roemenen. Hij speelde vaak buiten en hing rond met de zigeunerkindjes, want die waren leuk en spannend. Zijn beste vriendje destijds was een zigeuner en die vriendschap bleef tot het jochie stierf door een eng ongeluk. Hij groeide alleen op met zijn moeder ( mijn oma scheidde van mijn opa ) en ondanks dat ze behoorlijk wat geld hadden, was het een verloren romanticus die schijt had aan zijn opleiding en extra curriculair ( hij was professioneel schaker en deed aan waterpolo ) en besloot om in een band te gaan spelen tijdens zijn studie. Met die band speelden ze in nachtclubs langs de kuststrook.
In die band zat ook een zigeuner. Wederom vond hij in die man een vriend voor het leven. Deze man ( Bibi ), is mijn peetvader zelfs :+

Pas veel later, toen mijn moeder voor televee ging werken hier in NL maakten we documentaires. We hadden immers de ingangen.
pi_85511191
Ik moet er overigens wel bij vermelden dat Bibi een koning is ( dat is geen koning zoals wij dat kennen hoor :P )
Zijn familie woont dan ook in een prachtige oude villa, waar je behalve aan de oude instrumenten, niet kunt zien dat het bewoond wordt door een zigeunerfamilie.
Ze wonen de ene helft van het jaar in Keulen, de andere helft in hun villa aan de zwarte zee. Zij verdienen geld met muziek maken en betalen nergens belasting of ziektekosten of verzekeringen ; plus dat er van oudsher nogal wat geld in de familie zat ( ook door huwelijken e.d. )
Niet vergelijkbaar met de lui op straat en in kampen; dat is echt een andere orde . Dit is veel minder 'stoer' en heftig.

Zo vertelden mijn ouders ook altijd dat Bibi zich nogal druk kon maken als zijn vrienden dronken of scholden in mijn bijzijn. Dat vond hij vreselijk.
Ook is hij lang boos geweest om het feit dat ik rookte en hebben mijn ouders altijd verzwegen dat ik weleens drugs heb gebruikt.
Dan had hij mijn benen gebroken denk ik.

Als mijn ouders er niet meer zijn, word ik automatisch zijn verantwoordelijkheid. Al denk ik dat ik hem wel overleef.
Verder stelt het niet zoveel voor, behalve dat ik wanneer ik kinderen krijg het peetouderschap ook moet overdragen aan iemand in zijn familie.
( aan zijn zoons of dochters dus )

En behalve de standaard gouden sieraden die ik cadeau krijg elke verjaardag heeft het maar weinig voordelen.
pi_85512176
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 13:42 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Neh, dat was pas veel later.
Mijn vader komt uit een voorstad van Boekarest. In die tijden ( jaren 60 en 70 ) woonden zigeuners nog gewoon tussen de Roemenen. Hij speelde vaak buiten en hing rond met de zigeunerkindjes, want die waren leuk en spannend. Zijn beste vriendje destijds was een zigeuner en die vriendschap bleef tot het jochie stierf door een eng ongeluk. Hij groeide alleen op met zijn moeder ( mijn oma scheidde van mijn opa ) en ondanks dat ze behoorlijk wat geld hadden, was het een verloren romanticus die schijt had aan zijn opleiding en extra curriculair ( hij was professioneel schaker en deed aan waterpolo ) en besloot om in een band te gaan spelen tijdens zijn studie. Met die band speelden ze in nachtclubs langs de kuststrook.
In die band zat ook een zigeuner. Wederom vond hij in die man een vriend voor het leven. Deze man ( Bibi ), is mijn peetvader zelfs :+

Pas veel later, toen mijn moeder voor televee ging werken hier in NL maakten we documentaires. We hadden immers de ingangen.
Grappig. Dank voor je uitleg.
pi_85512253
Apart trouwens dat hij in villa's woont ook. Krijg daar wel een romantisch idee bij.
Het zal wel twee gezichten hebben.
pi_85513866
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 14:28 schreef Stali het volgende:
Apart trouwens dat hij in villa's woont ook. Krijg daar wel een romantisch idee bij.
Jij hebt gewoon teveel Marc Dorcel films gekeken. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_85513943
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 15:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij hebt gewoon teveel Marc Dorcel films gekeken. :')
Nee, ik heb de posts van Dalaiblama allemaal gelezen.
pi_85519589
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 14:28 schreef Stali het volgende:
De meeste zigeunerkampen in Roemenie staan vol met pompeuze villa's hoor. Er zijn gewoon veel gradaties; van smerige straatratten tot goed in de slappe was zittende muzikanten.
Het zijn net mensen!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:08:29 #196
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_85521491
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:42 schreef dalaiblama het volgende:
:')

Zigeuners zijn overal in de wereld ongeneerd en brutaal. Zigeuners zijn zigeuners, en die zijn overal ter wereld hetzelfde.
Die gaan zich niet ineens harder misdragen in een specifiek land.
En toch constateer ik duidelijk verschillen...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_85521543
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:16 schreef Metalfrost het volgende:
Omdat Nederland geen Frankrijk is.
EU zit aan regels vast en beide landen zitten in de EU, daar gaat het om.
pi_85522702
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 17:49 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

De meeste zigeunerkampen in Roemenie staan vol met pompeuze villa's hoor. Er zijn gewoon veel gradaties; van smerige straatratten tot goed in de slappe was zittende muzikanten.
Het zijn net mensen!
Dit vond ik inderdaad zo leuk aan jouw posts. Het heeft niet 1 kleur.
Jij weet net zoveel kritiek als positieve punten te brengen en daaruit blijkt maar weer dat je een heel volk niet over een kam kunt scheren. Het zijn mensen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:03:15 #199
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85523222
Nou, nog maar 'n moppie muziek dan, 't leven is al zo zwaar.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85523546
Waarom dacht ik aan Cosmo Kramer?

:@ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')