abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85446253
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hoe heette die kardinaal oaw die het daarmee oneens was? Ook ik denk dat er een moreel verschil is tussen stelen om te overleven en stelen zodat je met je vette reet voor een breedbeeld kunt gaan zitten vegeteren op de samenleving.
[..]

Ja maar hun "aankutten zonder wetten en regels" behelst dus kindermishandeling en vrouwenonderdrukking. Genocide is weer het andere uiterste. Ik ben ervan overtuigd dat er in het grijze gebied ertussen voor ons weldenkende homo sapiens sapiens een oplossing te vinden moet zijn.
Ach kom op, die benaming geef jij eraan. Denk jij nou echt dat zigeuners niet weg kunnen lopen? of vluchten?
Zeker ouders kijken nauwelijks naar de kids om. Die kunnen 'm zo smeren.
JIj vergeet alleen dat die familiebanden zo gruwelijk sterk zijn dat zelfs dingen die wij in afgrijzen aanschouwen voor hen de normaalste zaak van de wereld is.

Je redeneert als een beschaafde en kunt je overduidelijk niet verplaatsen in hun wereld. Zij hebben nogmaals eigen wetten en regels. Die van jou kunnen door de plee wat hun betreft.
pi_85446271
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja en? De mens is van nature ook niet zindelijk maar ik ken geen enkel volk dat trots verkondigt alles te laten lopen in het kader van de vrijheid.
Alles laten lopen levert dan ook niets op.
Jatten wel.
pi_85446388
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:53 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Jij bent ook een mooie; stelen om het stelen is minder erg dan stelen voor luxe? Dus het ene stelen is minder erg dan het andere? Stelen is stelen dame, dat is hoe dan ook een slechte zaak.
Vroeger moest een landman zoveel procent laten liggen voor de armen..en ja, je hebt gelijk...stelen is stelen, maar heb minder problemen met iemand die steelt puur om de honger te stillen, dan stelen om luxe te kunnen hebben.

quote:
Al vind ik het erg moeilijk om te geloven dat je lang last hebt gehad van een paar vergeelde koolbladeren. Niet zo theatraal doen, je lijkt wel een zigeuner :+
Een zigeuner die steelt...of een persoon die steelt..heeft daar geen last van. Ik ben streng gelovig opgevoed, dus ja, had daar last van :+

quote:
Ik zeg overigens niet dat je ze moet laten stelen. ( c'mon people...READ )
Ik zei dat je de aard van het beestje nooit zult veranderen. Zeker niet in het geval van een zigeuner. Daarbij zei ik ook dat deportatie geen zin heeft. Het zijn namelijk nomaden en als zij willen, staan ze binnen een week weer doodleuk op je stoep je fiets te jatten.
Ik geloof niet in generaliseren...vergeef mij.

quote:
Wat in mijn optiek wel werkt, is ze hun eigen land geven. Laat ze daar maar aankutten zonder wetten en regels. Bij voorkeur zo ver mogelijk bij de beschaving vandaan. Vinden ze zelf prettig, wij hebben iets minder last en er hoeft geen genocide plaats te vinden.

" Kumbaya, my lord.. "

[ afbeelding ]
Hun eigen land? wanneer ze dat hadden gewild hadden veel landen dat al eerder gemerkt. :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_85446422
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:05 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ach kom op, die benaming geef jij eraan.
Waaraan?
quote:
Denk jij nou echt dat zigeuners niet weg kunnen lopen? of vluchten?
Nee, zeg ik dat?
quote:
Zeker ouders kijken nauwelijks naar de kids om. Die kunnen 'm zo smeren.
Spreek je jezelf niet tegen met:
quote:
JIj vergeet alleen dat die familiebanden zo gruwelijk sterk zijn dat zelfs dingen die wij in afgrijzen aanschouwen voor hen de normaalste zaak van de wereld is.

Je redeneert als een beschaafde en kunt je overduidelijk niet verplaatsen in hun wereld. Zij hebben nogmaals eigen wetten en regels. Die van jou kunnen door de plee wat hun betreft.
Ja, dat heb je nu al vaak genoeg herhaald. Ik snap het. ;)

Ik snap alleen niet zo waar je op doelt met deze reactie.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_85446440
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:10 schreef paddy het volgende:

[..]

Vroeger moest een landman zoveel procent laten liggen voor de armen..en ja, je hebt gelijk...stelen is stelen, maar heb minder problemen met iemand die steelt puur om de honger te stillen, dan stelen om luxe te kunnen hebben.
[..]

Een zigeuner heeft daar geen last van. Ik ben streng gelovig opgevoed, dus ja, had daar last van :+
[..]

Ik geloof niet in generaliseren...vergeef mij.
[..]

Hun eigen land? wanneer ze dat hadden gewild hadden veel landen dat al eerder gemerkt. :)
Een eigen stuk land ja. En dat willen ze, want ze pakken het gewoon al jaren.
Dus waar heb jij precies gemist dat ze dat niet wilden? :')

Je opmerking over generaliseren begrijp ik niet helemaal.
pi_85446574
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waaraan?
[..]

Nee, zeg ik dat?
[..]

Spreek je jezelf niet tegen met:
[..]

Ja, dat heb je nu al vaak genoeg herhaald. Ik snap het. ;)

Ik snap alleen niet zo waar je op doelt met deze reactie.
Kindermishandeling is een term die zij niet kennen. Net als onderdrukking.

En ik spreek mezelf niet tegen. Jij begrijpt de implicaties niet helemaal. Voor jou is een familieband blijkbaar pas sterk als je als een moederkloek op je kroost zit en ze vooral veel aait.
Voor hen is de familieband een onuitgesproken , onverwoestbare connectie die onder alle omstandigheden intact blijft.

Probeer je niet te verplaatsen en dus voor ze te spreken. Je hebt echt geen idee hoe het er in zo 'n familie aan toe gaat.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:17:29 #132
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_85446625
Hulde voor dit initiatief _O_ Alles op alles om remigratie van het merendeel van de allochtonen te realiseren.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_85446665
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:17 schreef Outlined het volgende:
Hulde voor dit initiatief _O_ Alles op alles om remigratie van het merendeel van de allochtonen te realiseren.
Helder.
En naar welk land moeten die zigeuners dan precies?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:24:13 #134
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85446865
quote:
O, jij hebt het ook meteen maar over *alle* allochtonen? Blafkop. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85446875
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:16 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Kindermishandeling is een term die zij niet kennen. Net als onderdrukking.

En ik spreek mezelf niet tegen. Jij begrijpt de implicaties niet helemaal. Voor jou is een familieband blijkbaar pas sterk als je als een moederkloek op je kroost zit en ze vooral veel aait.
Voor hen is de familieband een onuitgesproken , onverwoestbare connectie die onder alle omstandigheden intact blijft.
Ik denk niet dat Romanipen behelst dat je je kinderen verminkt. En ook denk ik niet dat een verminkt kind een fijne onverwoestbare band opbouwt met zijn familie. Dat is gewoon toegepaste ontwikkelingspsychologie.

Het zijn gewoon mensen en mensen hebben het instinct om hun kinderen "vooral veel te aaien" cq beschermen en koesteren. Alles wat daarvan afwijkt is cultuur en dus aangeleerd. Kindermishandeling is een uitwas, geen standaard. En ja, er zijn geritualiseerde vormen van klinisch gezien kindermishandeling zoals besnijdenis maar je kinderen iets aandoen omdat je zogenaamd geen benul hebt van het begrip "kindermishandeling" in je cultuur gaat er bij mij niet in.
quote:
Probeer je niet te verplaatsen en dus voor ze te spreken. Je hebt echt geen idee hoe het er in zo 'n familie aan toe gaat.
Ik probeer me in ze te verplaatsen, niet om voor ze te spreken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_85446891
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:18 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Helder.
En naar welk land moeten die zigeuners dan precies?
Naar Zigeunerië.
pi_85446983
quote:
VB, FN, PVV, DF.

Normaal geluid in Europa hoor tegenwoordig.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:34:01 #138
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_85447215
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

VB, FN, PVV, DF.

Normaal geluid in Europa hoor tegenwoordig.
Als ik kon kiezen zou ik echt niet voor een multi-culturele samenleving kiezen. Niet dat het mij überhaupt ooit gevraagd is. Door de strot geduwd door ondemocratische belangen-groepjes die zogenaamd het maatschappelijke debat voeren.
pi_85447315
Dubbel
pi_85447327
Weet ik. Mij is ook niets gevraagd.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:42:03 #141
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85447476
quote:
Waar HEB je het over knulletje? :D
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:42:58 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85447512
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:34 schreef Outlined het volgende:

[..]

Als ik kon kiezen zou ik echt niet voor een multi-culturele samenleving kiezen. Niet dat het mij überhaupt ooit gevraagd is. Door de strot geduwd door ondemocratische belangen-groepjes die zogenaamd het maatschappelijke debat voeren.
Ik zou in een duinpan gaan wonen. :).
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:46:31 #143
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85447621
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:34 schreef Outlined het volgende:

[..]

Niet dat het mij überhaupt ooit gevraagd is.
Jij boft vandaag, want ik wil je graag vragen wat het nieuwsbericht uit de OP met jouw post te maken heeft :)
pi_85447784
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Romanipen behelst dat je je kinderen verminkt. En ook denk ik niet dat een verminkt kind een fijne onverwoestbare band opbouwt met zijn familie. Dat is gewoon toegepaste ontwikkelingspsychologie.

Het zijn gewoon mensen en mensen hebben het instinct om hun kinderen "vooral veel te aaien" cq beschermen en koesteren. Alles wat daarvan afwijkt is cultuur en dus aangeleerd. Kindermishandeling is een uitwas, geen standaard. En ja, er zijn geritualiseerde vormen van klinisch gezien kindermishandeling zoals besnijdenis maar je kinderen iets aandoen omdat je zogenaamd geen benul hebt van het begrip "kindermishandeling" in je cultuur gaat er bij mij niet in.
[..]

Ik probeer me in ze te verplaatsen, niet om voor ze te spreken.
Dat is bewonderingswaardig, maar ik kan je alleen zeggen dat je maar moet vertrouwen dat ontwikkelingspsychologie op geen van de zigeuners van toepassing is.
Natuurlijk zijn er ook warme gezinnen onder hen. Er zijn veel takken zigeuners, met elk hun eigen taal en gewoonten.
Ook zijn er zigeuners die niet rondtrekken, niet stelen en niet hun kinderen verminken.

De groep waarbij dat wel gebruikelijk is, heeft echt geen last van deze 'mishandeling' . Zij kennen het niet.
Het heeft dan ook niets met onderdrukking of mishandeling te maken; het hoort erbij.

Als je een kind dat misbruikt is in een cocon opsluit en hem verteld dat sex met je vader heel normaal is, zal hij dat ook nooit als misbruik ervaren.

Snappie?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:54:20 #145
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_85447888
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Jij boft vandaag, want ik wil je graag vragen wat het nieuwsbericht uit de OP met jouw post te maken heeft :)
Ze hadden ook een generaal pardon kunnen doen, maar zo laf zijn die Fransen gelukkig niet. :)
pi_85447905
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:12 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Een eigen stuk land ja. En dat willen ze, want ze pakken het gewoon al jaren.
Dus waar heb jij precies gemist dat ze dat niet wilden? :')
Zolang ze het willen. Ik heb geen idee, maar van wat ik er van begrijp is het een rondreizend volk wat je niet op één plek vast moet houden. Waren ze zo honkvast waren de voorouders wel in Roemenië gebleven toch? En wat bedoel jij met eigen land? Dat hadden ze toch in Roemenië?

quote:
Je opmerking over generaliseren begrijp ik niet helemaal.
quote:
Ik zei dat je de aard van het beestje nooit zult veranderen. Zeker niet in het geval van een zigeuner.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:55:52 #147
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85447951
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:54 schreef Outlined het volgende:

[..]

Ze hadden ook een generaal pardon kunnen doen, maar zo laf zijn die Fransen gelukkig niet. :)
Dat is geen antwoord op mn vraag.

Dus nogmaals: wat hebben jouw posts van doen met het verhaal uit de OP? :)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:56:52 #148
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_85447991
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mn vraag.

Dat bepaal jij niet menneke, dat was mijn antwoord.
pi_85448070
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:51 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Dat is bewonderingswaardig, maar ik kan je alleen zeggen dat je maar moet vertrouwen dat ontwikkelingspsychologie op geen van de zigeuners van toepassing is.
Natuurlijk zijn er ook warme gezinnen onder hen. Er zijn veel takken zigeuners, met elk hun eigen taal en gewoonten.
Ook zijn er zigeuners die niet rondtrekken, niet stelen en niet hun kinderen verminken.

De groep waarbij dat wel gebruikelijk is, heeft echt geen last van deze 'mishandeling' . Zij kennen het niet.
Het heeft dan ook niets met onderdrukking of mishandeling te maken; het hoort erbij.

Als je een kind dat misbruikt is in een cocon opsluit en hem verteld dat sex met je vader heel normaal is, zal hij dat ook nooit als misbruik ervaren.

Snappie?
wordt iedereen dan opgesloten? Mogen ze niet uit? Contact met anderen hebben? Kennen ze geen Nederlands?(heb het nu over de zigeuners hier) Ik geloof daar niet in. je wordt doodgegooid met reclame en 555 borden. net als borden over incest kindermishandeling etc
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:00:59 #150
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85448152
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:56 schreef Outlined het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet menneke
Oh jawel.

quote:
dat was mijn antwoord.
Dus je lepelt gewoon je mening op en bent niet voornemens een relevant antwoord te geven op een simpele vraag?

Volgende vraag dan: waarom is dat? Waarom kun je geen relevant antwoord geven op de vraag die ik stelde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')