Oh ja, prima, leerplicht ook nog inruilen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:03 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ach, zij krijgen op hun beurt weer geen gratis onderwijs
Nee, dat jatten ze wel bij elkaar van een anderquote:, geen stufi, geen stromend water, geen riolering, geen aow, geen wao, geen salaris enz enz.
De overlast is grotendeels weg inderdaad. Maar dat is hetzelfde als je een chronische uitkeringstrekker een miljoen geeft, heb je er ook geen last meer van.quote:Dat lapje grond staat niet in verhouding tot de overlast lijkt me.
Ik bedoelde dat ik je piemel wilde zien, daar moet je toch niet serieus op ingaan jochiequote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat gaat hem niet worden,. Ik kan er wel diabolisch bij dansen. En mijn haren zijn zwart, mijn ogen als gloeiende kooltjes. Als ik heel erg dronken van de wodka ben, als de rest van de mensheid al plat op zijn gat ligt, ga ik huilen naar de maan.
O maar dat valt wel te regelen hoor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik je piemel wilde zien, daar moet je toch niet serieus op ingaan jochie
We hebben meer met elkaar gemeen dan ik dachtquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:
Zelf krijg ik daar ook een pietsie jeuk van en dus is mijn thuis mijn kleine anarchistische staat. Die vrijheid heb ik gelukkig nog wel. Uiteraard wel met respect voor mens, dier en buur.
Door al die regels hebben we een veilig, schoon en welvarend land opgebouwd.quote:Maar wie van bepaalde vrijheden wil profiteren in deze wereld, moet zich eerst laten vangen zo blijkt.
Wil je geld, dan moet je werken. Wil je zorg, dan moet je dokken. Wil je een paspoort, dan moeten we je vingerdruk, wil je meedraaien dan moet je regels volgen. Veel regels.
Vroeger riskeerde een Roma die een kip stal, dat zijn hand er door de landheer werd afgehakt. Dus gebeurde het weinig. Een paar daagjes cel, met een lage pakkans, lijkt dan toch een vrij impotent handhavingsmiddel.quote:Zij kiezen er dan maar voor helemaal niets te krijgen. en af en toe gewoon wat te nemen als ze ermee wegkomen.
Eigen cultuur is prima, zolang dat niet betekent dat je anderen ermee lastig valt. En dat is voor zover ik kan zien een essentieel deel van hun cultuur.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:29 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Waarom moet dat? Zo leven ze al generaties. Als zigeuners zich gaan aanpassen zijn het geen zigeuners meer.
Ik heb een broertje dood aan die ongepaste assimilatie. Het zijn zigeuners, geen Jan, Jans en de kinderen.
Ik heb mijn ervaringen met zigeuners juist op mijn reizen opgedaan. Tientallen ervaringen met die lui in Belgie, Frankrijk, Spanje en Italie, en 100% negatief.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:41 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ah, het hollandse 'niet in mijn achtertuintje heurrr'
wij hebben ze in huis gehad zelfs.![]()
Ga eens wat reizen jongens, jullie zit zo vast in onwetendheid dat het pathetisch wordt.
Dictatortje omdat hij liever niet bestolen wordt?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:14 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
En jij hoeft ook niet voor andere mensen te bepalen hoe ze moeten leven, dictatortje.
Nee, maar als kleuter is me al het verschil tussen "mijn en dijn" geleerd, dat dus. Dus niets van neem maar van een ander die zich er misschien de pleuris voor heeft gewerkt als het je uitkomt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:
Ja, dat is precies het heikele punt. Ik ben benieuwd hoe de Roma verder gaan.
Helaas zijn wij allemaal alleen maar intoleranter aan het worden. Ordnung muss sein, is een wereldbrede boodschap.
Zelf krijg ik daar ook een pietsie jeuk van en dus is mijn thuis mijn kleine anarchistische staat. Die vrijheid heb ik gelukkig nog wel. Uiteraard wel met respect voor mens, dier en buur.
Maar wie van bepaalde vrijheden wil profiteren in deze wereld, moet zich eerst laten vangen zo blijkt.
Wil je geld, dan moet je werken. Wil je zorg, dan moet je dokken. Wil je een paspoort, dan moeten we je vingerdruk, wil je meedraaien dan moet je regels volgen. Veel regels.
Zij kiezen er dan maar voor helemaal niets te krijgen. en af en toe gewoon wat te nemen als ze ermee wegkomen. De droom van elke romantische kleuter toch? Of zijn jullie allemaal heel volgzaam geboren?
Leuke vrienden heb jij zeg. Heerlijk romantisch. En nee, onze houding zal inderdaad niet helpen. Je geeft mensen die ze willen uitroeien alleen maar meer argumenten daarvoor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:24 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
ik zie me al staan: " Jongens, stelen mag dus niet he! "![]()
Ze verminken hun eigen kinderen om het bedelen te bevorderen, vermoorden of verstoten eigen familie en brandmerken hun vrouwen.
En jij denkt dat het indruk maakt als je ze vraagt niet meer te stelen?
Sowieso gaat die jullie/hullie houding van je niet helpen. En je opgeheven vingertje al helemaal niet.
Tis vrij simpel. Elke Roma of ander gespuis dat iets jat, hakken we het handje vanaf. Kijken hoeveel romantische Roma`s er nog zullen zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Leuke vrienden heb jij zeg. Heerlijk romantisch. En nee, onze houding zal inderdaad niet helpen. Je geeft mensen die ze willen uitroeien alleen maar meer argumenten daarvoor.
Het is niet mijn plaats om te bepalen wat de Chinezen wel of niet moeten doen. Sowieso denk ik niet dat de Chinezen zich iets van mij aantrekken.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Eigen cultuur is prima, zolang dat niet betekent dat je anderen ermee lastig valt. En dat is voor zover ik kan zien een essentieel deel van hun cultuur.
Vind je ook dat Chinezen hun cultuur niet hoeven aan te passen? Inclusief het deel van hun cultuur dat Tibetanen als minderwaardig ziet en daar ook naar handelt?
Ik weet het niet zeker, maar als je als buitenstaander bij een familie wilt krijg je nooit alle privileges. Je kunt geen koning worden en je krijgt niet de lekkerste wijven.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:40 schreef Ringo het volgende:
Nou, ik ben bereid om mijn morele principes opzij te zetten, heur! In ruil voor een bloedmooi mokkel
Zolang je haatzaaiende alcoholisten aanbidt zal daar inderdaad vrij weinig van terecht komen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:47 schreef Ringo het volgende:
Godver, en die amandelogige Marokkaanse van een jaar of 20 gaat 'm ook al niet worden, is me verteld..
Is Ringo kemalistquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zolang je haatzaaiende alcoholisten aanbidt zal daar inderdaad vrij weinig van terecht komen.
Sorry...ik kan verder niet over Roma's praten want ken ze niet, en stelen is niet alleen aan Roma's voorbehouden...maaar wanneer ik dat dikgedrukte lees en dan wij noemen? Wie zijn er nu eigenlijk intolerant? Je moet ze laten stelen?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:16 schreef dalaiblama het volgende:
Ja, dat is precies het heikele punt. Ik ben benieuwd hoe de Roma verder gaan.
Helaas zijn wij allemaal alleen maar intoleranter aan het worden. Ordnung muss sein, is een wereldbrede boodschap.
Ik vind wat je hier op noemt iets heel anders dan moorden, stelen en dreigen om je vrijheid te kunnen houden.quote:Zelf krijg ik daar ook een pietsie jeuk van en dus is mijn thuis mijn kleine anarchistische staat. Die vrijheid heb ik gelukkig nog wel. Uiteraard wel met respect voor mens, dier en buur.
Maar wie van bepaalde vrijheden wil profiteren in deze wereld, moet zich eerst laten vangen zo blijkt.
Af en toe wat wegnemen? Wat ik er van lees is het niet een paar schoenen jatten omdat je kind geen schoenen heeft. Is het niet het brood stelen omdat je die dag geen eten hebt. het lijkt me meer....zoveel stelen dat je spullen moet weggooien omdat je het niet op krijgt. Zoveel stelen omdat je vind dat jij die nieuwe tv ook hoort te hebben.quote:Zij kiezen er dan maar voor helemaal niets te krijgen. en af en toe gewoon wat te nemen als ze ermee wegkomen. De droom van elke romantische kleuter toch? Of zijn jullie allemaal heel volgzaam geboren?
En anders zal jij d'r wel een stokje voor steken of niet dan!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zolang je haatzaaiende alcoholisten aanbidt zal daar inderdaad vrij weinig van terecht komen.
Jij bent ook een mooie; stelen om het stelen is minder erg dan stelen voor luxe? Dus het ene stelen is minder erg dan het andere? Stelen is stelen dame, dat is hoe dan ook een slechte zaak.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Sorry...ik kan verder niet over Roma's praten want ken ze niet, en stelen is niet alleen aan Roma's voorbehouden...maaar wanneer ik dat dikgedrukte lees en dan wij noemen? Wie zijn er nu eigenlijk intolerant? Je moet ze laten stelen?
[..]
Ik vind wat je hier op noemt iets heel anders dan moorden, stelen en dreigen om je vrijheid te kunnen houden.
[..]
Af en toe wat wegnemen? Wat ik er van lees is het niet een paar schoenen jatten omdat je kind geen schoenen heeft. Is het niet het brood stelen omdat je die dag geen eten hebt. het lijkt me meer....zoveel stelen dat je spullen moet weggooien omdat je het niet op krijgt. Zoveel stelen omdat je vind dat jij die nieuwe tv ook hoort te hebben.
Ik vind het geen probleem wanneer iemand om te overleven van de honger moet stelen. Als in...een brood...een deken.. Maar die voorbeelden die jij noemt en dat goedpraten?
Ik heb ooit haarspannetjes (die ging ook nog eens per ongeluk, maar had terug kunnen gaan) en een paar vergeelde boerenkoolbladen voor het konijn gestolen en daar heb ik lang last van gehad. Dus nee, ik ga niet stelen voor luxe. Tenminste, hoop dat ik dat nooit zal doen.
Hoe heette die kardinaal oaw die het daarmee oneens was? Ook ik denk dat er een moreel verschil is tussen stelen om te overleven en stelen zodat je met je vette reet voor een breedbeeld kunt gaan zitten vegeteren op de samenleving.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:53 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Jij bent ook een mooie; stelen om het stelen is minder erg dan stelen voor luxe? Dus het ene stelen is minder erg dan het andere? Stelen is stelen dame, dat is hoe dan ook een slechte zaak.
Ja maar hun "aankutten zonder wetten en regels" behelst dus kindermishandeling en vrouwenonderdrukking. Genocide is weer het andere uiterste. Ik ben ervan overtuigd dat er in het grijze gebied ertussen voor ons weldenkende homo sapiens sapiens een oplossing te vinden moet zijn.quote:Al vind ik het erg moeilijk om te geloven dat je lang last hebt gehad van een paar vergeelde koolbladeren. Niet zo theatraal doen, je lijkt wel een zigeuner![]()
Ik zeg overigens niet dat je ze moet laten stelen. ( c'mon people...READ )
Ik zei dat je de aard van het beestje nooit zult veranderen. Zeker niet in het geval van een zigeuner. Daarbij zei ik ook dat deportatie geen zin heeft. Het zijn namelijk nomaden en als zij willen, staan ze binnen een week weer doodleuk op je stoep je fiets te jatten.
Wat in mijn optiek wel werkt, is ze hun eigen land geven. Laat ze daar maar aankutten zonder wetten en regels. Bij voorkeur zo ver mogelijk bij de beschaving vandaan. Vinden ze zelf prettig, wij hebben iets minder last en er hoeft geen genocide plaats te vinden.
" Kumbaya, my lord.. "
[ afbeelding ]
Ohhh..shut upquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:34 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee, maar als kleuter is me al het verschil tussen "mijn en dijn" geleerd, dat dus. Dus niets van neem maar van een ander die zich er misschien de pleuris voor heeft gewerkt als het je uitkomt.
Als ze zo graag hun eigen leven willen leven moeten ze dat vooral doen, maar laat ze dat dan op een plek doen waar een ander er geen last van heeft! En dat heb ik nu dus regelmatig wel!
Ja en? De mens is van nature ook niet zindelijk maar ik ken geen enkel volk dat trots verkondigt alles te laten lopen in het kader van de vrijheid.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:03 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ohhh..shut up
Kinderen zijn in essentie zigeuners. Kinderen hebben niet voor niets totaal geen besef van goed of kwaad. Geen besef van 'bezit' en delen doen we ook alleen maar omdat onze ouders dat erin geramd hebben.
"people of the lie"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |