abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:12:28 #66
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85520179
Ocean's Thirteen
Nauwelijks een verbetering ten opzichte van het eveneens warrige Ocean's Twelve. Ook al wordt een sterrencast dr tegen aangegooid, het wil maar niet boeiend worden. Enkel de funky muziek kon me bekoren. Cijfer: 5

Madagascar
Matigheid troef. De tekenstijl is niet bijzonder mooi, zo hoekig en klinisch. De hoofdrollen (onze grote vriend de zebra en zijn drie medevluchters) zijn ook niet boeiend genoeg. Enkel de pinguins en de aapjes uit de dierentuin kunnen op mijn sympathie rekenen, maar dat waren helaas bijrollen. Totdat de dieren eindelijk aangekomen zijn op Madagascar, gaat het allemaal nog wel, maar daarna kon het verhaaltje me maar weinig schelen. Cijfer: 6

Madagascar: Escape 2 Africa
Van hetzelfde kaliber en niveau als deel 1. De vier ontsnappelingen zoeken hun heil in Afrika en beleven weer een leuk avontuurtje, waar opvallend veel elementen uit The Lion King zijn overgenomen. Het is allemaal maar wat gemakkelijk en de animatie blijft niet denderend. Meer kan ik er niet van maken. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:25:06 #67
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_85521946
Johnny mad dog
Edge of darkness
Ip man 1 & 2
Punisher II
Paeschendalle
Inside ring
The ring 2
Last stop 174
Superhero movie
Max payne
9th company
Fools rush in
Goodfellas (10e keer ofzo)
Snatch ( 6e keer)
Inception in imax
Lord of war
Bad lieutenant
*nog 4 films waarvan ik titel ben vergeten

Al deze films in afgelopen 2 weken
  Moderator vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:26:22 #68
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_85521980
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:25 schreef Che_ het volgende:
Johnny mad dog
Edge of darkness
Ip man 1 & 2
Punisher II
Paeschendalle
Inside ring
The ring 2
Last stop 174
Superhero movie
Max payne
9th company
Fools rush in
Goodfellas (10e keer ofzo)
Snatch ( 6e keer)
Inception in imax
*nog 4 films waarvan ik titel ben vergeten

Al deze films in afgelopen 2 weken
Da's mooi, maar de bedoeling is eigenlijk dat je even zegt wat je van elke film vond. :+
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:35:49 #69
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85524242
Chocolat
Zoals zo vaak in de films van Lasse Hallström is ook Chocolat wel heel erg braafjes en netjes "binnen de lijntjes" gemaakt. Nooit tijdens de bijna 2 uur wordt je verrast, het kabbelt allemaal net wat te vaak voort.
Het geheel ziet er wel mooi uit met mooie zachte pastel kleuren. Ook een plus punt (of een minpunt, dat is maar hoe je het bekijkt) is dat je er wel heel erg hongerig van wordt. Die chocolade ziet er zeer fijn uit maar verder is het allemaal niet heel spannend.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 6,7/10

Revanche
De internationale doorbraak van Götz Spielmann, het voor een Oscar voor Beste Buitenlandse film genomineerde Revanche, is een mooi en indrukwekkend drama.
Met rustig camera werk en zonder soundtrack maakt hij ons deelgenoot van het relaas van Alex, een ex-gevange die in een bordeel in Wenen werkt en een relatie krijgt met de Oekrainse prostituee Tamara. Hun hoop op een beter leven samen gaat echter niet zoals Alex in gedachten had...

Spielmann`s regie is vastberaden en consequent: hij laat steeds alleen dat zien wat nodig is om het verhaal te vertellen en laat alle overbodige dingen weg, waaronder dus de soundtrack. Eindelijk een regisseur die weet wat hij wilt en (vooral) niet wilt en nodig heeft in z`n film. Dat zien we niet vaak meer.
Hij neemt ook de tijd om het verhaal te vertellen zonder het onnodig lang te rekken.
Zeker een aanrader.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_85530195
Gangsterboys

Tegen beter weten in gekeken, en de film heeft me allerminst verrast. Waarschijnlijk 1 van de slechtste film ooit gemaakt. Over de plot ga ik verder geen woorden over vuil maken.

Mijn cijfer: 1
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_85530882
Dracula Spaanse versie (1931)

Toen Universal zijn alom bekende Dracula met Bela Lugosi maakte (overdag), kon een ander team het 's avonds over nemen met een andere cast voor de spaanse markt. Deze film hanteerd dus hetzelfde script (maar dan in het spaans) en de zelfde sets.

In het begin is 't een vreemde gewaarwording, het is Dracula zoals je de film kent, maar dan met andere acteurs. De acteurs doen zeker niet onder voor de amerikaanse, maar ik kan er maar niet echt aan wennen dat Dracula niet door Bela Lugosi wordt gespeeld.

Wat wel erg opvalt, is dat de productie waarde aanzienlijk hoger is dan die van de amerikaanse. De regisseur levert hier een goede prestatie, er word meer gebruik gemaakt van bewegende en in/uit-zoomende beelden die de op effectieve wijze worden toegepast. Ook lijken de sets soms beter aangekleed.

Al in al is deze film eigenlijk beter dan de alom bekende amerikaanse versie, maar omdat Bela Lugosi er niet in speelt zal deze film toch altijd in de schaduw van zijn amerikaanse broer staan.

Mijn cijfer: 8
(vind je de amerikaanse Dracula goed, dan is deze absoluut een aanrader!!)

[ Bericht 17% gewijzigd door MrSoreto op 20-08-2010 23:46:39 ]
pi_85530953
The Twilight Saga: Eclipse

Verenigde Staten
Mystery / Thriller
124 minuten

geregisseerd door David Slade
met Kristen Stewart, Robert Pattinson en Taylor Lautner

Bella Swan (Kristen Stewart) is wederom omcirkeld met gevaar als Seattle wordt geteisterd door een opeenvolging van geheimzinnige moorden en een kwaadwillige vampier die haar zoektocht naar wraak voortzet. In het midden van dit alles wordt zij gedwongen om tussen haar liefde voor Edward (Robert Pattinson) en haar vriendschap met Jacob (Taylor Lautner) te kiezen - wetend dat haar besluit de potentie heeft om de eeuwige strijd tussen vampier en weerwolf opnieuw aan te wakkeren. Terwijl haar eindexamen snel naderbij komt, wordt Bella geconfronteerd met het belangrijkste besluit van haar leven.

Ik vind eigenlijk alle twilight films op elkaar lijken elke keer zon beetje hetzelfde verhaal, het was daarom ook geen vernieuwende film ofzo... maar toch keek ie lekker weg en heb ik me er mee vermaakt. Daarom geef ik het alsnog een 7
pi_85531133
Ik had laatst deel 2 blijkbaar gedownload, wist ik veel dat er ook nog een deel 1 was, snapte er geen fuck van en na 30 min uitgezet.
pi_85534166
Dead Snow (Død snø)

quote:
In 1945 werd in Øksfjord de Duitse bezetter door de lokale bevolking afgeslacht. Ze vluchtten hierna de bergen in, waar ze doodvroren. Jaren later is een groepje vrienden op weg naar een huisje in Øksfjord. Met ski's en een ongelofelijk hoeveelheid bier zijn ze voorbereid op een gezellig weekend. Sara is het best bekend in de bergen. Ze heeft een andere route naar het huisje gekozen, maar niemand kijkt op als zij eerder arriveren dan haar. Misschien zat ze vast door het slechte weer. Niemand vermoedt echter dat ze het slachtoffer zou kunnen zijn van het kwaad dat zich al jaren in de bergen verbergt. Dat verandert al snel wanneer de hut omringd wordt door een bataljon bloeddorstige Duitse zombiesoldaten...
Ik heb in tijden niet zo gelachen om een film. Kortom een aanrader! 7,5/10

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:31:38 #75
212101 Remco05
Want denken is een keuze.
pi_85534251
The Joneses (2009)

Het perfecte gezin is het perfecte marketing werktuig - dat is de principe dat in deze film gebruikt wordt. De Joneses is een nep familie dat de trend zet en productverkopen omhoog schroeft door er goed uit te zien.

Het concept van de film is verfrissend en leuk om te zien. Echter het plot is voorspelbaar en zoetsappig. Hoe cliche de film verder ook is, de film is goed te kijken omdat het eens wat anderd biedt.
pi_85534810
Dit waren beide aanraders van mij, idd leuke films, heb ze inmiddels ook op za. avond gekeken met wat vrienden.

Geef ze ook beide een 7,5
pi_85541337
InDeception

7.5

Had er veel meer van verwacht, zeker na de enthousiaste verhalen. Het verhaal lijkt een beetje op The Fountain (Arenofsky) die veeeeeul beuter was. O+ _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_85541975
The Fountain was gewoon lijp :P

Heb zojuist The Runaways afgekeken, was gisteravond te moe. Met Dakota Fanning, het verhaal over Cherie Currie en Joan Jett, blijkbaar rocklegende's, ben niet zo thuis in de rockwereld, maar het was wel een leuk verhaal, beetje avontuur, Rock 'n Roll en natuurlijk de drugs en depressies die erbij horen. Verder niet heel spannend. Wel goeie muziek, maar mocht wel wat meer muziek in.

6,5.
  Moderator zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:48:21 #79
9859 crew  Karina
Woman
pi_85547616
La Horde
Zombiefilm (bedankt voor de tip nog!)

Een aantal politiemensen dringen een flatgebouw in met de bedoeling een paar gangsters te arresteren/doodschieten. Ze vinden de gangsters, maar... het de hele flat zit vol met zombies. De gangsters en politieagenten gaan samenwerken om de zombies te verslaan en uit de flat te komen.

Goede film! Lekker veel zombies/bloed en gevechten. Europese/Japanse horror- of zombiefilms vind ik sowieso beter dan de Amerikaanse. In Europa en Japan is het geweld veel geloofwaardiger (voor zover je dat van zombiefilms kunt zeggen natuurlijk).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_85548539
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:48 schreef Karina het volgende:
La Horde
Zombiefilm (bedankt voor de tip nog!)

Een aantal politiemensen dringen een flatgebouw in met de bedoeling een paar gangsters te arresteren/doodschieten. Ze vinden de gangsters, maar... het de hele flat zit vol met zombies. De gangsters en politieagenten gaan samenwerken om de zombies te verslaan en uit de flat te komen.

Goede film! Lekker veel zombies/bloed en gevechten. Europese/Japanse horror- of zombiefilms vind ik sowieso beter dan de Amerikaanse. In Europa en Japan is het geweld veel geloofwaardiger (voor zover je dat van zombiefilms kunt zeggen natuurlijk).
[ afbeelding ]
dat lijkt me ook een lijpe film, moet ik ook maaris regelen!
pi_85548694
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:31 schreef casper019 het volgende:

[..]

dat lijkt me ook een lijpe film, moet ik ook maaris regelen!
Same here, klinkt als een vermakelijke filmpje. :)
pi_85548943
Ik wilde eigenlijk Kung Fu Panda bekijken op SBS6, maar SBS6 zend zo maar Bee Movie uit.... ;(
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:12:05 #83
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_85549431
Kung Fu Panda is grappig.

Ik heb laatst The Hurt Locker gezien. Ik was bang dat het een Amerikaanse patriottistische zelfverheerlijkingsfilm zou zijn, maar het was zowaar best een goede film. Verhaal is wel ok en genoeg actie en humor. Die oscar is niet onbegrijpelijk en zeker meer verdiend dan Avatar.
IMDB: 7,8
Mijn cijfer: 7,8
quote:
Iraq. Forced to play a dangerous game of cat-and-mouse in the chaos of war, an elite Army bomb squad unit must come together in a city where everyone is a potential enemy and every object could be a deadly bomb.
.
En ik heb The Bad Luitanant: Port of Call - New Orleans gezien. Althans, grofweg het eerste 2/3e van de film, toen trok ik het niet meer en heb ik 'm uit gezet. Nicolas Cage staat in mijn top 3 van favoriete acteurs, maar dit had hij echt nooit moeten doen, wat een boutfilm.
IMDB: 7,0
Mijn cijfer: 3,0
quote:
Terence McDonagh is a drug- and gambling-addled detective in post-Katrina New Orleans investigating the killing of five Senegalese immigrants.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_85549759
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:49 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Ik wilde eigenlijk Kung Fu Panda bekijken op SBS6, maar SBS6 zend zo maar Bee Movie uit.... ;(
Bee Movie is dan ook veel leuker.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:08:33 #85
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85550881
The Matrix Reloaded.

verhaal: Neo, de zg uitverkorene, is in The Matrix op zoek naar de 'Oracle' die plots leek te zijn verdwenen. Ondertussen plant de ondergrondse stad Zion een strategie tegen de aankomende aanval van een kwart miljoen Droids.

oordeel: De vechtscenes tussen Neo en the agents werden te langdradig. Duidelijk teveel touwwerk en te weinig zwaartekracht en knok-schrammen. Ik hou daar niet zo van. Dat gezeik over de Oracle werd te moeizaam. En dat verhaal over de keymaker snapte ik niet helemaal. Dit deel was vooral een poging om onduidelijkheden in het verhaal The Matrix wegtewerken. Op zich wel gelukt als je als non-ict leek/filosoof kan volgen wat de verschillende 'progams' inhouden binnen the matrix. Kan een ingewikkeld verhaal worden.

Mijn cijfer: 8.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_85550911
Date Night
In New York City, a case of mistaken identity turns a bored married couple's attempt at a glamorous and romantic evening into something more thrilling and dangerous.

Erg vermakelijke comedy. Tina Fey en Steve Carell zijn een erg leuk koppel in deze film.

IMDb: 6,6
Mijn cijfer: 7,5
pi_85551167
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:09 schreef Butterfly91 het volgende:
Date Night
In New York City, a case of mistaken identity turns a bored married couple's attempt at a glamorous and romantic evening into something more thrilling and dangerous.

Erg vermakelijke comedy. Tina Fey en Steve Carell zijn een erg leuk koppel in deze film.

IMDb: 6,6
Mijn cijfer: 7,5
1 van de slechtste films allertijden snap niet hoe het een 6.6 op imbd ka hebben
pi_85551226
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:17 schreef casper019 het volgende:

[..]

1 van de slechtste films allertijden snap niet hoe het een 6.6 op imbd ka hebben
Ik heb er op sommige momenten echt smakelijk om kunnen lachen :D . Ik kan me dan niet voorstellen dat een Twilight film een cijfer boven de 5 krijgt.
Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
pi_85552710
Street Thief (2006)

film die doet alsof t een documentaire is over een inbreker, beetje zelfde idee als c'est arrivé près de la dinges. erg goed gedaan allemaal, komt erg realistisch over, is best overtuigend. alleen die bajesklant is een beetje te. film is ook vrij spannend verder.
het einde zou prima zijn voor een echte documentaire maar had liever een wat ingenieuzer einde gezien.
IMDB: 7.1
zelf: aardige film
pi_85553303
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:12 schreef portier het volgende:

.
En ik heb The Bad Luitanant: Port of Call - New Orleans gezien. Althans, grofweg het eerste 2/3e van de film, toen trok ik het niet meer en heb ik 'm uit gezet. Nicolas Cage staat in mijn top 3 van favoriete acteurs, maar dit had hij echt nooit moeten doen, wat een boutfilm.
IMDB: 7,0
Mijn cijfer: 3,0
[..]

Ja, die vond ik ook slecht!
De mensen om ons heen in de bioscoop vonden hem geweldig maar ik vond hem ronduit vervelend.
pi_85553541
Knight & day

quote:
June stapt op een vliegtuig in Wichita, Kansas en maakt een praatje met haar charmante en mysterieuze medepassagier, Roy. Daarna verandert alles: het vliegtuig stort neer in een maisveld. June heeft geen tijd om even op adem te komen, want al snel wordt ze over de hele wereld achtervolgd.
Voordat ze het weten vormen ze een onwaarschijnlijk team en bevinden ze zich in een gevaarlijk machtsspel met onverwachte wendingen.

Leuke film, Cameron Diaz vond ik erg grappig, maar ik vind haar sowieso altijd wel leuk spelen.
Tom Cruise daarentegen vond ik wat minder geslaagd.
Leuke popcornactie, en veel grappige momenten.
pi_85553768
ik vond Bad Lieutenant erg tof juist
pi_85553790
Spider van David Cronenberg.
pi_85553848
Terug naar de kust

quote:
De alleenstaande Maria Vos (Linda de Mol) wordt door een onbekende met de dood bedreigd. Zij vlucht met haar kinderen naar haar voormalige ouderlijk huis, waar ze onderduikt bij haar oudere zus Ans (Ariane Schluter). Terwijl het winterse verblijf in de villa aan zee Maria confronteert met traumatische jeugdherinneringen en haar omgeving steeds meer aan haar geestelijke gezondheid begint te twijfelen, komt haar belager steeds dichterbij.
Ik had het boek gelezen en ik keek toch wel uit naar de film, juist omdat ik zo van het boek had genoten.
Ik dacht dat ik me zou storen aa Linda de Mol maar dat was totaal niet het geval.
Wel vond ik de film, in vergelijking met het boek, nogal rommelig, en ik vraag me af of het verhaal goed overkomt als je het boek niet kent.

De film is, in tegenstelling tot het boek, niet spannend,en sommige scenes die naar mijn idee belangrijk waren in het boekom de sfeer over te brengen mistte ik in de film.
pi_85554713
12 angry men

Een film die buitengewoon boeiend blijft ondanks dat 95% van de film in één ruimte afspeelt..

8.5/10
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_85556311
Shelter

Verenigde Staten
Thriller / Horror
112 minuten

geregisseerd door Måns Mårlind en Björn Stein
met Jonathan Rhys Meyers, Julianne Moore en Brooklynn Proulx

Alleenstaande moeder en psychiater Cara Jessup (Julianne Moore) heeft een sceptische houding die tot ontmaskering van een belangrijke theorie leidt. Kort daarna ontmoet ze een criminele patiënt (Jonathan Rhys Meyers) die over vreemde krachten lijkt te beschikken. Nadat haar vader op mysterieuze wijze overlijdt, blijkt dat haar eigen dochter in groot gevaar is.

Vanaf 7 oktober in de bioscoop (overige bioscoopreleases)

Gave film, aanrader

7+
  Moderator zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:26:11 #97
9859 crew  Karina
Woman
pi_85556700
Attach of the Mushroom People (Matango)
Horror, Japan 1963

Een aantal mensen gaat op een boottripje maar onderweg lijden ze schipbreuk en stranden op een onbewoond eiland. Geen mens te bekennen, wel een ander schip dat zo te zien al een jaar geleden is gestrand. Op het eiland is niet veel voedsel te vinden, alleen paddestoelen, maar die kun je beter niet eten...

Tja, echt spannend is het niet, maar op een of andere manier bleef ik toch geboeid kijken. De special effects zijn natuurlijk niet om aan te zien, maar de films is uit 1963, dus veel kun je niet verwachten. Volgens mij gaat het gewoon over paddo's :D Als je van cultfilms houdt, zeker kijken, ik heb me best wel vermaakt met deze film. De muziek en entourage deed me af en toe denken aan de oude Star Trek serie.
niet zo tof doen
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:40:43 #98
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_85557216
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:51 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vond Bad Lieutenant erg tof juist
Vertel volgende keer ook even waarom.
Ik vond het ook een schitterende film, omdat het door elkaar lopen van realiteit en de waarneming van Cage erg goed waren. Briljant was die scene met de leguaan :D

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:52 schreef BII het volgende:
Spider van David Cronenberg.
Aha.
Overal verstand van.
pi_85557332
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 23:40 schreef macondo het volgende:

[..]

Vertel volgende keer ook even waarom.
Ik vond het ook een schitterende film, omdat het door elkaar lopen van realiteit en de waarneming van Cage erg goed waren. Briljant was die scene met de leguaan :D
[..]

Aha.
Dat is wel erg drooooog macondo :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85557572
Vandaag ook nog Legend of Drunken Master II (1994) gezien.

Slapstick humor met Jackie Chan. Deze Aziatische film had last van over acting waar ik normaliter wel goed tegen kan was dat hier niet goed. Alleen de (lange) actiescenes met Chan waren wel tof. Verhaal? Flinterdun. Dat de film dan ook een 7.6 heeft op IMDB is me eigenlijk een raadsel. Met name omdat een soort gelijke film wat een jaar eerder uitkwam (iron monkey) ook een 7.6 heeft en ik die toch stukken beter vond.

IMDB: 7.6
Zelf: 6.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_85567437
Dynamite Warrior

Thailand
Actie / Komedie
103 minuten

geregisseerd door Chalerm Wongpim
met Dan Chupong, Leo Putt en Panna Rittikrai

Lord Wang is een gluiperige zakenman die rond 1850 een nieuwe uitvinding, namelijk de tractor, wil verkopen aan de lokale boeren, waarna die hun waterbuffels tegen een schijntje kunnen afstaan aan een stel rijke veehouders. Jone Bang Fai, een jonge gemaskerde vechter, ziet het als zijn taak om, samen met zijn helpers, de buffels weer te stelen van de veehouders en ze terug te geven aan de arme vroegere eigenaars

Beetje over-the-top :)
Toffe vechtscènes, maar heeft heel veel weg van Ong Bak. Verhaal is wel o.k.
Ik geef een 6/10
IMDB 5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_85567858
Valhalla Rising

Denemarken / Verenigd Koninkrijk
Drama / Avontuur
100 minuten

geregisseerd door Nicolas Winding Refn
met Mads Mikkelsen, Gary Lewis en Ewan Stewart

De stomme slaaf One-Eye wordt gedwongen te vechten tegen andere slaven zodat zijn meester geld kan winnen met het afsluiten van weddenschappen. Wanneer een nieuwe meester zich aandient, weet One-Eye zich te bevrijden. Gevolgd door zijn jonge verzorger Are laat hij zijn oude bestaan achter zich. Niet lang na zijn ontsnapping komen One-Eye en Are een groep vroeg-Christelijke Vikingen tegen. Ze worden ingelijfd om samen met hen het Beloofde Land en de Heilige Stad te bevrijden. Na een zeetocht die eeuwig lijkt te duren bereiken de kruisvaarders eindelijk land. Tijdens verkenningstochten wordt de groep aangevallen door een onzichtbare vijand. Zijn ze wel aangekomen in het Beloofde Land of zijn ze in de Hel beland?

Hail the Vikings _O_
Erg aparte film. Het geweld in de film is uitermate bruut. (de filmmaker staat daarom bekend)
De sfeer is vanaf het begin van de film zeer mystiek te noemen. Het laatste stuk van de film ga je jezelf afvragen of je paddo's hebt gegeten :)
Het geruik van beeld, muziek en dialogen is op z'n minst 'onconventioneel' te noemen.

Ik geef 6.9/10
IMDB 5.9/10

Ik heb destijds ook een topic gemaakt hier
Valhalla Rising (2010)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_85569365
Octopussy (1983)
Erg flauwe, maar toch vermakelijke Bondfilm waarin Roger Moore naar India gaat.
Hij strooit met one-liners (It's all in the wrist / Thank God for hard currency), slingert door het bos met Tarzankreten, krijgt Bratwurst aangeboden door Duitsers, biedt op een Fabergé-ei, zit op een eiland vol vrouwen, en zit in een waanzinnige (maar grappige) tuk tuk achtervolging.
De schurk: een kwaadaardige bediende met een tulband die dobbelsteentjes kan verpulveren, en een man met een cirkelzaag die hij als een jojo gebruikt. (Wordt helaas niet veel gebruik van gemaakt)

Ze hebben geprobeerd de klassieker Goldfinger na te maken, maar er zitten niet echt briljante momenten in de film.
Verwacht geen spetterende vechtscenes, en een goed doordacht verhaal, maar gewoon een lekkere film als je 's avonds niets beters te doen hebt.
IMDB: 6,6
Mijn cijfer: 7
pi_85569897
Wall Street
A young and impatient stockbroker is willing to do anything to get to the top, including trading on illegal inside information taken through a ruthless and greedy corporate raider whom takes the youth under his wing.

Toffe film. Dat het op sommige momenten gedateerd overkomt (die mobieltjes :D e.d.), doet helemaal niks af aan het verhaal zelf.
Een speciale vermelding voor Michael Douglas _O_

IMDb: 7,3
Mijn cijfer: 8,0
  zondag 22 augustus 2010 @ 14:54:57 #105
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_85570765
Dat is inderdaad de beste filmrol van Douglas. _O_
Bedankt Hans.
pi_85570889
Ik heb Happy-go-Lucky gezien een paar dagen geleden. Was erg benieuwd, leek me wel aardig, hij kreeg goede recensies, hoge punten. Het is een feelgood en op de cover stond al "net zo hartverwarmend als Amelie" wat met meteen sceptisch maakte natuurlijk.

Het was een zeer vermakelijke film met een paar hele memorabele scene's met een rij-instructeur. Erg genoten van de film. Net zo hartverwarmend als Amelie was de film dus NIET, Amelie is nog steeds stukken beter, en dat terwijl veel hoogstaande sites (Rottentomatoes) Happy-go-Lucky (vooralsnog) een hoger punt geven dan Amelie. Daar ben ik het dus niet mee eens, maar hartverwarmend was de film zeker.(al vond ik het einde brak)
  Moderator zondag 22 augustus 2010 @ 15:34:57 #107
9859 crew  Karina
Woman
pi_85572036
The September Issue
Documentaire

Ik zat naar AT5 te kijken, de Zwoele Stad, interview met Jort Kelder en een dame die iets in de mode deed en daar werd kort even gesproken over deze documentaire, leek me interessant en vandaar dat ik deze docu vandaag heb gekeken.

Tijdens de film wordt de redactie van de Amerikaanse Vogue gevolgd op weg naar The September Issue, belangrijkste uitgave van het jaar, superdik, met heel veel reportages. Je ziet hoeveel macht Anna Wintour heeft in de modewereld (zij is hoofd redactie bij Vogue). Ze wordt uitgenodigd bij alle bekende ontwerpers en ze heeft het eindoordeel over de reportages.

Goede documentaire, interessant om te zien hoe zoiets in zijn werk gaat, al heb je niet zoveel met mode (heb ik dus niet). Wat me vooral verbaasde is dat niemand van het personeel ook maar 1 keer tegen Anna ingaat, als ze bijvoorbeeld een reportage of een aantal foto's "killt" (zoals ze dat noemen).

Tegen de cameraman of onder elkaar wordt er genoeg geklaagd, maar nooit in haar gezicht, wat een hielenlikkers allemaal daar! Zelfs iemand die haar al 20 jaar kent zegt helemaal niets en doet supervriendelijk tegen Anna, terwijl net daarvoor een groot deel van een mooie reportage van haar is afgekeurd.
niet zo tof doen
  † In Memoriam † zondag 22 augustus 2010 @ 16:11:30 #108
264940 8108139dpths
pi_85573183

Godverdomme, wat een gave film. :D _O_
Spanning om te snijden, die continu blijft hangen. Bij vlagen behoorlijk gewelddadig. :9 ~O>

IMDB: 6.7, ik: 9.0 :Y
  Moderator zondag 22 augustus 2010 @ 16:14:17 #109
9859 crew  Karina
Woman
pi_85573261
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 16:11 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

Godverdomme, wat een gave film. :D _O_
Spanning om te snijden, die continu blijft hangen. Bij vlagen behoorlijk gewelddadig. :9 ~O>

IMDB: 6.7, ik: 9.0 :Y
Aan de poster te zien heb je de remake gekeken, ik vind de originele uit 1972 indrukwekkender.
niet zo tof doen
  zondag 22 augustus 2010 @ 16:30:52 #110
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85573719
Tombraider II

verhaal: lara croft komt op het spoor van een oude ruine van alexander de grote. haar tomb raiding loopt spaak en haar collegas worden vermoord. dan wordt zij opgedragen door mi5 om gestolen items terugtehalen, blablabla.. raar verhaal, loopt niet. veel stoere lara croft.

oordeel: dr lippen en die closeups. ik heb afentoe zin om dr vol op dr smoel te slaan :D. verder vraag ik mij af of wat ik zie precies wat vrouwen vinden van die overdreven mannen aktiefilms. irritant over the top. maar de special effects zijn wel okay. het leukste vind ik de scene met die haai..

mijn cijfer: 7

The Matrix III:

verhaal: software programma 'agent smith' wordt een gevaar voor Machine City, de overkoepelende cyborg instantie dat alle mensen op de wereld in een virtuele gedachtenwereld houdt.Smith's bewustzijn groeit en zijn macht reikt tot in de echte wereld. Neo reist samen met Trinity af naar machine city om te onderhandelen over vrede tussen mens en machine. in ruil daarvoor zal hij de programma agent smith verslaan in the matrix. Ondertussen wordt Zion-city half verwoest door Squids.

oordeel: ik vind dit deel weer een stuk beter dan de vorige. Naar mijn menign zijn deel 1 en 3 de beste uit de trilogie. het einde was een een anti-climax.

mijn cijfer: 8.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 22 augustus 2010 @ 17:29:28 #111
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85575293
I Love You Phillip Morris
Ik wist niet goed wat ik van de film moest verwachten en nu ik 'm heb gezien, weet ik nog altijd niet goed wat ik er mee aan moet. Ik vond 'm wel prettig wegkijken met vooral een goede Carrey. Het is natuurlijk geen dijenkletser, maar dat leek me ook niet bedoeling, eerder een tragikomedie. Het is soms wat onevenwichtig, maar de grootste flop uit de carriere van Carrey die sommigen ervan maken, zie ik er toch ook niet in.

Twilight: Eclipse
Deze zou naar het schijnt beter zijn dan de vorige twee, maar ik zie niet echt waarop dat dan gebaseerd is. Uiteindelijk is 't meer van hetzelfde, dus de gebruikelijke puberale aanstellerij die vooral bestaat uit praten, discussiëren, lullen en babbelen over vanalles zonder dat er veel gebeurt. OK, in de andere films wordt er vooral gezeurd over een oninteressante driehoeksverhouding en deze keer hangt er iets meer dreiging in de lucht, al komt dat vooral doordat er gewoon anderhalf uur wordt gepraat over het feit dat er iets meer dreiging in de lucht hangt. Het blijft vrij slecht, met acteurs en een regisseur die in andere films bewezen veel beter te kunnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85578397
The kingdom

quote:
FBI agent Ronald Fleury (Jamie Foxx) krijgt de opdracht van zijn leven: een team samenstellen om de terrorist op te sporen en gevangen te nemen die verantwoordelijk is voor een dodelijke aanval op Amerikanen in Saoedi Arabië. Ze hebben slechts een week om in de terroristencel te infiltreren. Het onderzoek wordt gehinderd door zand, hitte en taalproblemen, maar de belangrijkste hinderpaal is het cultuurverschil. Het onderzoek wordt nog iets moeizamer als blijkt dat de Saoedische autoriteiten Fleury en zijn medewerkers voor geen cent vertrouwen. Voor hen is de aanslag op het Amerikaanse kamp een Saoedische kwestie waarvoor geen buitenlandse hulp nodig is - en zeker geen hulp van niet-moslims
Leuke actiefilm die me de eerste 5 minuten al geljk wist te boeien.
Voor ik het wist was de film afgelopen, en dat is altijd een goed teken!
pi_85578470
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:29 schreef SaintOfKillers het volgende:

Twilight: Eclipse
Deze zou naar het schijnt beter zijn dan de vorige twee, maar ik zie niet echt waarop dat dan gebaseerd is. Uiteindelijk is 't meer van hetzelfde, dus de gebruikelijke puberale aanstellerij die vooral bestaat uit praten, discussiëren, lullen en babbelen over vanalles zonder dat er veel gebeurt. OK, in de andere films wordt er vooral gezeurd over een oninteressante driehoeksverhouding en deze keer hangt er iets meer dreiging in de lucht, al komt dat vooral doordat er gewoon anderhalf uur wordt gepraat over het feit dat er iets meer dreiging in de lucht hangt. Het blijft vrij slecht, met acteurs en een regisseur die in andere films bewezen veel beter te kunnen.
misschien moet je wel een meisje zijn om het leuk te vinden.
Maar zelfs ik vond de boeken wel goed, maar de films bagger.
pi_85579460
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:12 schreef Klipnap het volgende:

[..]

misschien moet je wel een meisje zijn om het leuk te vinden.
Maar zelfs ik vond de boeken wel goed, maar de films bagger.
Ooh, ik ben een man en vind de films van twiflight wel leuk... en toch aanraders! (heb d eboeken niet gelezen) wel vind ik dat elke film infeite over het zelfde verhaal gaat. Maar toch leuk om te zien
pi_85579808
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:41 schreef casper019 het volgende:

[..]

Ooh, ik ben een man en vind de films van twiflight wel leuk... en toch aanraders! (heb d eboeken niet gelezen) wel vind ik dat elke film infeite over het zelfde verhaal gaat. Maar toch leuk om te zien
Echt :o
Na 30 minuten wil je Stewart toch door het scherm heentrekken en haar heel hard door elkaar schudden zodat er misschien wat emotie uitkomt? Geldt trouwens net zo voor Pattinson.
Het verhaal is eigenlijk ook helemaal niks, maar dat is persoonlijk.
pi_85579906
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:51 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Echt :o
Na 30 minuten wil je Stewart toch door het scherm heentrekken en haar heel hard door elkaar schudden zodat er misschien wat emotie uitkomt? Geldt trouwens net zo voor Pattinson.
Het verhaal is eigenlijk ook helemaal niks, maar dat is persoonlijk.
Dus dat ik me irriteerde aan haar (acteerwerk) ligt niet aan mij? :P
pi_85579977
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:54 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Dus dat ik me irriteerde aan haar (acteerwerk) ligt niet aan mij? :P
Oh nee absoluut niet :P . Ik zat me spreekwoordlijk op te vreten, zo tenenkrommend.
pi_85580531
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:56 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Oh nee absoluut niet :P . Ik zat me spreekwoordlijk op te vreten, zo tenenkrommend.
En toch een enorme hype
Alleen komt dat toch meer door het lichaam van Taylor Lautner..
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:34:25 #119
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85581202
Etsuraku (Pleasures Of The Flesh)
Nagisa Ôshima wordt ook wel "De Japanse Godard" genoemd. Dat die vergelijking helemaal geen gekke is wordt in de eerste van vijf films uit de pas uitgebrachte Eclipse box nogmaals bevestigd.
Zich niet houdend aan de geldende genre conventies doet Ôshima wat we bij films van Godard, vooral zijn latere films, vaak zien: het spelen met montage (verschillende beelden over elkaar heen monteren), ongewone beeldcomposities en een niet allerdaagse geluidmixage. Het zijn de dingen die dit alles maken tot een film die niet iedereen zal kunnen bekoren, vaak het stempel "style over substance" zal krijgen maar bovenal (als je er voor open staat) een indrukwekkende film oplevert die van begin tot einde weet te boeien. Zowel op verhalend als op visueel gebied.
Een erg fijn begin van de Eclipse box waarmee de eerste indruk die ik kreeg na het zien van Empire Of Passion, dat Oshima een regisseur zou kunnen worden die me kan bekoren, nog eens bevestigt.

IMDB Cifjer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
pi_85582820

L'uomo senza memoria (1975) Puzzle
Een van de betere giallo films uit de jaren 70. Verlaagt zich niet tot een overdosis aan geweld en naakt om op te vallen tussen zijn genregenoten, maar stijgt er bovenuit door spannende scènes, een steeds dreigendere bad guy, enkele twists die gelukkig niet compleet uit de lucht gegrepen worden en de mooie Senta Berger die een sympathieke en vechtlustige hoofdrol neerzet.

Mijn Cijfer: 8
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_85586219
Centurion

Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur
97 minuten

geregisseerd door Neil Marshall (I)
met Michael Fassbender, Olga Kurylenko en Dominic West

Groot Brittanië, het jaar 117. Quintus Dias, de enige overlevende van een aanval van een guerilla groepering op zijn familie, trekt samen met Generaal Virilus' legendarische 'Ninth Legion' leger door het land, om een aanval voor te bereiden op de groepering en om hun leider Gorlacon te vernietigen.

Bij het lezen van de omschrijving van de film had ik iets heel anders verwacht, ik had een spannende actie film verwacht maar vond em een beetje tegen vallen. gEWOON een redelijke niet al te speciale film....
6je
pi_85586395
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
I Love You Phillip Morris
Ik wist niet goed wat ik van de film moest verwachten en nu ik 'm heb gezien, weet ik nog altijd niet goed wat ik er mee aan moet. Ik vond 'm wel prettig wegkijken met vooral een goede Carrey. Het is natuurlijk geen dijenkletser, maar dat leek me ook niet bedoeling, eerder een tragikomedie. Het is soms wat onevenwichtig, maar de grootste flop uit de carriere van Carrey die sommigen ervan maken, zie ik er toch ook niet in.
Vond dit ook een goede film en jammer dat er zoveel domme kritieken op kwamen. Homo film, overdadige sex. :')

Ik vond juist erg interessant dat het allemaal ook nog eens op een waargebeurd verhaal was gebasseerd. Bizar wat die vent allemaal heeft gedaan :{
pi_85587447
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vond dit ook een goede film en jammer dat er zoveel domme kritieken op kwamen. Homo film, overdadige sex. :')

Ik vond juist erg interessant dat het allemaal ook nog eens op een waargebeurd verhaal was gebasseerd. Bizar wat die vent allemaal heeft gedaan :{
I Love you philip morris wat een waardeloze k*t film is dat
of moet ik zeggen waardeloz e l*l film
pi_85587473
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:36 schreef casper019 het volgende:

[..]

I Love you philip morris wat een waardeloze k*t film is dat
of moet ik zeggen waardeloz e l*l film
Want? Do explain? Het was niet altijd best maar de overdreven harde kritieken slaan nergens op.
pi_85589570
The Expendables

Idd zoals al eerder gezegd een erg magere film, je moet er alleen heen gaan voor de actie, en zelfs die is erg karig. Het begint top, maar daarna zakt t gauw in. Wel een aantal leuke grapjes en leuk dat er zoveel bekende acteurs in spelen, maar dat is het ook wel. Ojah, mooi vrouwtje ook nog! 2 zelfs. ;)

6,5
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:33:44 #126
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85590261
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat de film compleet verkeerd verkocht is. Velen leken een platvloerse komedie te verwachten, met wat van die cliché homo typetjes die je van figuren als Sandler of Rob Schneider of zo verwacht. Een homofobe film kortom.

Dit is gewoon een indie-film
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 23 augustus 2010 @ 00:17:20 #127
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_85591921
The Chase

Zonde dat deze film zo wordt ondergewaardeerd. Het probleem is dat veel mensen deze film als een serieus bedoelde actiefilm zien, dan is ie inderdaad totaal geflopt. Het is echter een komedie, misschien flauw voor sommige mensen, maar ik vind hem geniaal. Daarnaast heeft deze film ook nog eens één van de beste scènes in de filmgeschiedenis.

9/10
Bedankt Hans.
pi_85594309
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 00:17 schreef bascross het volgende:
The Chase

[ afbeelding ]

Zonde dat deze film zo wordt ondergewaardeerd. Het probleem is dat veel mensen deze film als een serieus bedoelde actiefilm zien, dan is ie inderdaad totaal geflopt. Het is echter een komedie, misschien flauw voor sommige mensen, maar ik vind hem geniaal. Daarnaast heeft deze film ook nog eens één van de beste scènes in de filmgeschiedenis.

9/10
Ik vond hem ook zeer goed, maar echt een komedie wil ik hem ook niet noemen. Ik denk dat ie ergens tussen in zit, maar mag ik vragen welke scene jij wel niet bedoeld?
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:10:46 #129
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_85609301
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 02:00 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

Ik vond hem ook zeer goed, maar echt een komedie wil ik hem ook niet noemen. Ik denk dat ie ergens tussen in zit, maar mag ik vragen welke scene jij wel niet bedoeld?
Hij is in ieder geval absoluut niet serieus bedoeld. Je zou de film misschien ook nog kunnen kwalificeren als media-satire.

De scene die ik bedoel is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt Hans.
pi_85610304
Happy-Go-Lucky
A look at a few chapters in the life of Poppy, a cheery, colorful, North London schoolteacher whose optimism tends to exasperate those around her.

In het begin vond ik Poppy erg irritant, later ebde dat wel weg en veranderde in enige sympathie. Verder was het was wel een vermakelijke film. De scènes met de rijlessen zijn het grappigst. Maar dat komt voornamelijk door de instructeur.

IMDb: 7,0
Mijn cijfer: 7,3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')