abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85567437
Dynamite Warrior

Thailand
Actie / Komedie
103 minuten

geregisseerd door Chalerm Wongpim
met Dan Chupong, Leo Putt en Panna Rittikrai

Lord Wang is een gluiperige zakenman die rond 1850 een nieuwe uitvinding, namelijk de tractor, wil verkopen aan de lokale boeren, waarna die hun waterbuffels tegen een schijntje kunnen afstaan aan een stel rijke veehouders. Jone Bang Fai, een jonge gemaskerde vechter, ziet het als zijn taak om, samen met zijn helpers, de buffels weer te stelen van de veehouders en ze terug te geven aan de arme vroegere eigenaars

Beetje over-the-top :)
Toffe vechtscènes, maar heeft heel veel weg van Ong Bak. Verhaal is wel o.k.
Ik geef een 6/10
IMDB 5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_85567858
Valhalla Rising

Denemarken / Verenigd Koninkrijk
Drama / Avontuur
100 minuten

geregisseerd door Nicolas Winding Refn
met Mads Mikkelsen, Gary Lewis en Ewan Stewart

De stomme slaaf One-Eye wordt gedwongen te vechten tegen andere slaven zodat zijn meester geld kan winnen met het afsluiten van weddenschappen. Wanneer een nieuwe meester zich aandient, weet One-Eye zich te bevrijden. Gevolgd door zijn jonge verzorger Are laat hij zijn oude bestaan achter zich. Niet lang na zijn ontsnapping komen One-Eye en Are een groep vroeg-Christelijke Vikingen tegen. Ze worden ingelijfd om samen met hen het Beloofde Land en de Heilige Stad te bevrijden. Na een zeetocht die eeuwig lijkt te duren bereiken de kruisvaarders eindelijk land. Tijdens verkenningstochten wordt de groep aangevallen door een onzichtbare vijand. Zijn ze wel aangekomen in het Beloofde Land of zijn ze in de Hel beland?

Hail the Vikings _O_
Erg aparte film. Het geweld in de film is uitermate bruut. (de filmmaker staat daarom bekend)
De sfeer is vanaf het begin van de film zeer mystiek te noemen. Het laatste stuk van de film ga je jezelf afvragen of je paddo's hebt gegeten :)
Het geruik van beeld, muziek en dialogen is op z'n minst 'onconventioneel' te noemen.

Ik geef 6.9/10
IMDB 5.9/10

Ik heb destijds ook een topic gemaakt hier
Valhalla Rising (2010)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_85569365
Octopussy (1983)
Erg flauwe, maar toch vermakelijke Bondfilm waarin Roger Moore naar India gaat.
Hij strooit met one-liners (It's all in the wrist / Thank God for hard currency), slingert door het bos met Tarzankreten, krijgt Bratwurst aangeboden door Duitsers, biedt op een Fabergé-ei, zit op een eiland vol vrouwen, en zit in een waanzinnige (maar grappige) tuk tuk achtervolging.
De schurk: een kwaadaardige bediende met een tulband die dobbelsteentjes kan verpulveren, en een man met een cirkelzaag die hij als een jojo gebruikt. (Wordt helaas niet veel gebruik van gemaakt)

Ze hebben geprobeerd de klassieker Goldfinger na te maken, maar er zitten niet echt briljante momenten in de film.
Verwacht geen spetterende vechtscenes, en een goed doordacht verhaal, maar gewoon een lekkere film als je 's avonds niets beters te doen hebt.
IMDB: 6,6
Mijn cijfer: 7
pi_85569897
Wall Street
A young and impatient stockbroker is willing to do anything to get to the top, including trading on illegal inside information taken through a ruthless and greedy corporate raider whom takes the youth under his wing.

Toffe film. Dat het op sommige momenten gedateerd overkomt (die mobieltjes :D e.d.), doet helemaal niks af aan het verhaal zelf.
Een speciale vermelding voor Michael Douglas _O_

IMDb: 7,3
Mijn cijfer: 8,0
  zondag 22 augustus 2010 @ 14:54:57 #105
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_85570765
Dat is inderdaad de beste filmrol van Douglas. _O_
Bedankt Hans.
pi_85570889
Ik heb Happy-go-Lucky gezien een paar dagen geleden. Was erg benieuwd, leek me wel aardig, hij kreeg goede recensies, hoge punten. Het is een feelgood en op de cover stond al "net zo hartverwarmend als Amelie" wat met meteen sceptisch maakte natuurlijk.

Het was een zeer vermakelijke film met een paar hele memorabele scene's met een rij-instructeur. Erg genoten van de film. Net zo hartverwarmend als Amelie was de film dus NIET, Amelie is nog steeds stukken beter, en dat terwijl veel hoogstaande sites (Rottentomatoes) Happy-go-Lucky (vooralsnog) een hoger punt geven dan Amelie. Daar ben ik het dus niet mee eens, maar hartverwarmend was de film zeker.(al vond ik het einde brak)
  Moderator zondag 22 augustus 2010 @ 15:34:57 #107
9859 crew  Karina
Woman
pi_85572036
The September Issue
Documentaire

Ik zat naar AT5 te kijken, de Zwoele Stad, interview met Jort Kelder en een dame die iets in de mode deed en daar werd kort even gesproken over deze documentaire, leek me interessant en vandaar dat ik deze docu vandaag heb gekeken.

Tijdens de film wordt de redactie van de Amerikaanse Vogue gevolgd op weg naar The September Issue, belangrijkste uitgave van het jaar, superdik, met heel veel reportages. Je ziet hoeveel macht Anna Wintour heeft in de modewereld (zij is hoofd redactie bij Vogue). Ze wordt uitgenodigd bij alle bekende ontwerpers en ze heeft het eindoordeel over de reportages.

Goede documentaire, interessant om te zien hoe zoiets in zijn werk gaat, al heb je niet zoveel met mode (heb ik dus niet). Wat me vooral verbaasde is dat niemand van het personeel ook maar 1 keer tegen Anna ingaat, als ze bijvoorbeeld een reportage of een aantal foto's "killt" (zoals ze dat noemen).

Tegen de cameraman of onder elkaar wordt er genoeg geklaagd, maar nooit in haar gezicht, wat een hielenlikkers allemaal daar! Zelfs iemand die haar al 20 jaar kent zegt helemaal niets en doet supervriendelijk tegen Anna, terwijl net daarvoor een groot deel van een mooie reportage van haar is afgekeurd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  † In Memoriam † zondag 22 augustus 2010 @ 16:11:30 #108
264940 8108139dpths
pi_85573183

Godverdomme, wat een gave film. :D _O_
Spanning om te snijden, die continu blijft hangen. Bij vlagen behoorlijk gewelddadig. :9 ~O>

IMDB: 6.7, ik: 9.0 :Y
  Moderator zondag 22 augustus 2010 @ 16:14:17 #109
9859 crew  Karina
Woman
pi_85573261
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 16:11 schreef 8108139dpths het volgende:
[ afbeelding ]

Godverdomme, wat een gave film. :D _O_
Spanning om te snijden, die continu blijft hangen. Bij vlagen behoorlijk gewelddadig. :9 ~O>

IMDB: 6.7, ik: 9.0 :Y
Aan de poster te zien heb je de remake gekeken, ik vind de originele uit 1972 indrukwekkender.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 22 augustus 2010 @ 16:30:52 #110
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_85573719
Tombraider II

verhaal: lara croft komt op het spoor van een oude ruine van alexander de grote. haar tomb raiding loopt spaak en haar collegas worden vermoord. dan wordt zij opgedragen door mi5 om gestolen items terugtehalen, blablabla.. raar verhaal, loopt niet. veel stoere lara croft.

oordeel: dr lippen en die closeups. ik heb afentoe zin om dr vol op dr smoel te slaan :D. verder vraag ik mij af of wat ik zie precies wat vrouwen vinden van die overdreven mannen aktiefilms. irritant over the top. maar de special effects zijn wel okay. het leukste vind ik de scene met die haai..

mijn cijfer: 7

The Matrix III:

verhaal: software programma 'agent smith' wordt een gevaar voor Machine City, de overkoepelende cyborg instantie dat alle mensen op de wereld in een virtuele gedachtenwereld houdt.Smith's bewustzijn groeit en zijn macht reikt tot in de echte wereld. Neo reist samen met Trinity af naar machine city om te onderhandelen over vrede tussen mens en machine. in ruil daarvoor zal hij de programma agent smith verslaan in the matrix. Ondertussen wordt Zion-city half verwoest door Squids.

oordeel: ik vind dit deel weer een stuk beter dan de vorige. Naar mijn menign zijn deel 1 en 3 de beste uit de trilogie. het einde was een een anti-climax.

mijn cijfer: 8.5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 22 augustus 2010 @ 17:29:28 #111
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85575293
I Love You Phillip Morris
Ik wist niet goed wat ik van de film moest verwachten en nu ik 'm heb gezien, weet ik nog altijd niet goed wat ik er mee aan moet. Ik vond 'm wel prettig wegkijken met vooral een goede Carrey. Het is natuurlijk geen dijenkletser, maar dat leek me ook niet bedoeling, eerder een tragikomedie. Het is soms wat onevenwichtig, maar de grootste flop uit de carriere van Carrey die sommigen ervan maken, zie ik er toch ook niet in.

Twilight: Eclipse
Deze zou naar het schijnt beter zijn dan de vorige twee, maar ik zie niet echt waarop dat dan gebaseerd is. Uiteindelijk is 't meer van hetzelfde, dus de gebruikelijke puberale aanstellerij die vooral bestaat uit praten, discussiëren, lullen en babbelen over vanalles zonder dat er veel gebeurt. OK, in de andere films wordt er vooral gezeurd over een oninteressante driehoeksverhouding en deze keer hangt er iets meer dreiging in de lucht, al komt dat vooral doordat er gewoon anderhalf uur wordt gepraat over het feit dat er iets meer dreiging in de lucht hangt. Het blijft vrij slecht, met acteurs en een regisseur die in andere films bewezen veel beter te kunnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85578397
The kingdom

quote:
FBI agent Ronald Fleury (Jamie Foxx) krijgt de opdracht van zijn leven: een team samenstellen om de terrorist op te sporen en gevangen te nemen die verantwoordelijk is voor een dodelijke aanval op Amerikanen in Saoedi Arabië. Ze hebben slechts een week om in de terroristencel te infiltreren. Het onderzoek wordt gehinderd door zand, hitte en taalproblemen, maar de belangrijkste hinderpaal is het cultuurverschil. Het onderzoek wordt nog iets moeizamer als blijkt dat de Saoedische autoriteiten Fleury en zijn medewerkers voor geen cent vertrouwen. Voor hen is de aanslag op het Amerikaanse kamp een Saoedische kwestie waarvoor geen buitenlandse hulp nodig is - en zeker geen hulp van niet-moslims
Leuke actiefilm die me de eerste 5 minuten al geljk wist te boeien.
Voor ik het wist was de film afgelopen, en dat is altijd een goed teken!
pi_85578470
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:29 schreef SaintOfKillers het volgende:

Twilight: Eclipse
Deze zou naar het schijnt beter zijn dan de vorige twee, maar ik zie niet echt waarop dat dan gebaseerd is. Uiteindelijk is 't meer van hetzelfde, dus de gebruikelijke puberale aanstellerij die vooral bestaat uit praten, discussiëren, lullen en babbelen over vanalles zonder dat er veel gebeurt. OK, in de andere films wordt er vooral gezeurd over een oninteressante driehoeksverhouding en deze keer hangt er iets meer dreiging in de lucht, al komt dat vooral doordat er gewoon anderhalf uur wordt gepraat over het feit dat er iets meer dreiging in de lucht hangt. Het blijft vrij slecht, met acteurs en een regisseur die in andere films bewezen veel beter te kunnen.
misschien moet je wel een meisje zijn om het leuk te vinden.
Maar zelfs ik vond de boeken wel goed, maar de films bagger.
pi_85579460
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:12 schreef Klipnap het volgende:

[..]

misschien moet je wel een meisje zijn om het leuk te vinden.
Maar zelfs ik vond de boeken wel goed, maar de films bagger.
Ooh, ik ben een man en vind de films van twiflight wel leuk... en toch aanraders! (heb d eboeken niet gelezen) wel vind ik dat elke film infeite over het zelfde verhaal gaat. Maar toch leuk om te zien
pi_85579808
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:41 schreef casper019 het volgende:

[..]

Ooh, ik ben een man en vind de films van twiflight wel leuk... en toch aanraders! (heb d eboeken niet gelezen) wel vind ik dat elke film infeite over het zelfde verhaal gaat. Maar toch leuk om te zien
Echt :o
Na 30 minuten wil je Stewart toch door het scherm heentrekken en haar heel hard door elkaar schudden zodat er misschien wat emotie uitkomt? Geldt trouwens net zo voor Pattinson.
Het verhaal is eigenlijk ook helemaal niks, maar dat is persoonlijk.
pi_85579906
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:51 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Echt :o
Na 30 minuten wil je Stewart toch door het scherm heentrekken en haar heel hard door elkaar schudden zodat er misschien wat emotie uitkomt? Geldt trouwens net zo voor Pattinson.
Het verhaal is eigenlijk ook helemaal niks, maar dat is persoonlijk.
Dus dat ik me irriteerde aan haar (acteerwerk) ligt niet aan mij? :P
pi_85579977
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:54 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Dus dat ik me irriteerde aan haar (acteerwerk) ligt niet aan mij? :P
Oh nee absoluut niet :P . Ik zat me spreekwoordlijk op te vreten, zo tenenkrommend.
pi_85580531
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:56 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Oh nee absoluut niet :P . Ik zat me spreekwoordlijk op te vreten, zo tenenkrommend.
En toch een enorme hype
Alleen komt dat toch meer door het lichaam van Taylor Lautner..
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:34:25 #119
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_85581202
Etsuraku (Pleasures Of The Flesh)
Nagisa Ôshima wordt ook wel "De Japanse Godard" genoemd. Dat die vergelijking helemaal geen gekke is wordt in de eerste van vijf films uit de pas uitgebrachte Eclipse box nogmaals bevestigd.
Zich niet houdend aan de geldende genre conventies doet Ôshima wat we bij films van Godard, vooral zijn latere films, vaak zien: het spelen met montage (verschillende beelden over elkaar heen monteren), ongewone beeldcomposities en een niet allerdaagse geluidmixage. Het zijn de dingen die dit alles maken tot een film die niet iedereen zal kunnen bekoren, vaak het stempel "style over substance" zal krijgen maar bovenal (als je er voor open staat) een indrukwekkende film oplevert die van begin tot einde weet te boeien. Zowel op verhalend als op visueel gebied.
Een erg fijn begin van de Eclipse box waarmee de eerste indruk die ik kreeg na het zien van Empire Of Passion, dat Oshima een regisseur zou kunnen worden die me kan bekoren, nog eens bevestigt.

IMDB Cifjer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
pi_85582820

L'uomo senza memoria (1975) Puzzle
Een van de betere giallo films uit de jaren 70. Verlaagt zich niet tot een overdosis aan geweld en naakt om op te vallen tussen zijn genregenoten, maar stijgt er bovenuit door spannende scènes, een steeds dreigendere bad guy, enkele twists die gelukkig niet compleet uit de lucht gegrepen worden en de mooie Senta Berger die een sympathieke en vechtlustige hoofdrol neerzet.

Mijn Cijfer: 8
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_85586219
Centurion

Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur
97 minuten

geregisseerd door Neil Marshall (I)
met Michael Fassbender, Olga Kurylenko en Dominic West

Groot Brittanië, het jaar 117. Quintus Dias, de enige overlevende van een aanval van een guerilla groepering op zijn familie, trekt samen met Generaal Virilus' legendarische 'Ninth Legion' leger door het land, om een aanval voor te bereiden op de groepering en om hun leider Gorlacon te vernietigen.

Bij het lezen van de omschrijving van de film had ik iets heel anders verwacht, ik had een spannende actie film verwacht maar vond em een beetje tegen vallen. gEWOON een redelijke niet al te speciale film....
6je
pi_85586395
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
I Love You Phillip Morris
Ik wist niet goed wat ik van de film moest verwachten en nu ik 'm heb gezien, weet ik nog altijd niet goed wat ik er mee aan moet. Ik vond 'm wel prettig wegkijken met vooral een goede Carrey. Het is natuurlijk geen dijenkletser, maar dat leek me ook niet bedoeling, eerder een tragikomedie. Het is soms wat onevenwichtig, maar de grootste flop uit de carriere van Carrey die sommigen ervan maken, zie ik er toch ook niet in.
Vond dit ook een goede film en jammer dat er zoveel domme kritieken op kwamen. Homo film, overdadige sex. :')

Ik vond juist erg interessant dat het allemaal ook nog eens op een waargebeurd verhaal was gebasseerd. Bizar wat die vent allemaal heeft gedaan :{
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85587447
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vond dit ook een goede film en jammer dat er zoveel domme kritieken op kwamen. Homo film, overdadige sex. :')

Ik vond juist erg interessant dat het allemaal ook nog eens op een waargebeurd verhaal was gebasseerd. Bizar wat die vent allemaal heeft gedaan :{
I Love you philip morris wat een waardeloze k*t film is dat
of moet ik zeggen waardeloz e l*l film
pi_85587473
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:36 schreef casper019 het volgende:

[..]

I Love you philip morris wat een waardeloze k*t film is dat
of moet ik zeggen waardeloz e l*l film
Want? Do explain? Het was niet altijd best maar de overdreven harde kritieken slaan nergens op.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85589570
The Expendables

Idd zoals al eerder gezegd een erg magere film, je moet er alleen heen gaan voor de actie, en zelfs die is erg karig. Het begint top, maar daarna zakt t gauw in. Wel een aantal leuke grapjes en leuk dat er zoveel bekende acteurs in spelen, maar dat is het ook wel. Ojah, mooi vrouwtje ook nog! 2 zelfs. ;)

6,5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')