abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78469211
Valhalla Rising (2010)

Denemarken / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur
100 minuten

geregisseerd door Nicolas Winding Refn
met Mads Mikkelsen, Gary Lewis en Ewan Stewart

Gewelddadige en mystieke Vikingfilm met Mads Mikkelsen in de hoofdrol. Hij speelt een eenogige, maar onverslaanbare barbaar die door tot het christendom bekeerde Vikingen op sleeptouw wordt genomen om het Heilige Land te bevrijden. Van de regisseur van de bikkelharde Pusher-trilogie.

Eenoog neemt in zijn voetspoor een klein jongetje mee die hem elke dag van voedsel en water voorziet. Na een bloeddorstige en barre tocht door desolate landschappen belanden ze aan een onbekende, verlaten kust. En dan wordt het al maar mystieker. Regisseur Nicolas Winding Refn, befaamd en berucht vanwege zijn bikkelharde Pusher-trilogie, blaast met Valhalla Rising de Vikingfilm eigenhandig nieuw leven in. De film stelt zinvolle vragen over het voeren van oorlogen en het verschil tussen heidenen en christenen, die zich even bloeddorstig tonen als hun ongelovige tegenhangers. Met poëzie van de gewelddadige soort als resultaat. Een hypnotiserende trip.

Release Date:5 March 2010

(bron: filmfestivalrotterdam)

Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_78470412
trailers zien er wel okee uit, ben benieuwd naar de hele film
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_78471143
Ik vind het maar een wazig verhaal wat ik er zoal over lees (heb ook op Google gezocht). En is de hele film alleen maar vechten of hebben ze in de trailer expres veel vechtstukjes erin gedaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2010 10:31:05 ]
pi_78522936
Ik heb deze film op het IFFR gezien en weet nog steeds niet wat ik er van vind.
Hij is supertraag, er gebeurt bijna niets en denk vooral niet dat het een actiefilm is (de actie in de trailer is bijna alle actie uit de hele film). Ondanks het feit dat ik af en toe bijna wegviel, had het daarentegen ook waanzinnig sterke delen en ademde de hele film een ontzettend sfeervolle mystiek uit. De dreunende muziek, mooie plaatjes en stille personages konden af en toe grote indruk maken.
Maar hij is wel echt heel, heel saai...
  zaterdag 27 februari 2010 @ 16:50:44 #5
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_78523366
vikingfilm

die moet ik zien
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  zondag 19 juni 2011 @ 06:13:12 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98362289
*kick*

Geweldige film. Erg 'traag' maar fantastische beelden. En als er actie is is het vrij bloedig. ;) Maar gewoon het hele gebeuren op zich spreekt me erg aan.

Als je actie en sensatie zoekt dan ben je met deze titel aan 't verkeerde adres.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_98469937
Klinkt als een film voor mij 8-)
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')