Dat eerste was inderdaad op JoepiePoepie, zij kwam steeds met die quote aan. Jij nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:52 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
Daar heb ik toch echt expres nuanceringen voor gepost hoor:
[..]
[..]
Maar goed, jullie waren dan ook meer op JoepiePoepie gefocused
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:03 schreef megamandy het volgende:
Dat eerste was inderdaad op JoepiePoepie, zij kwam steeds met die quote aan. Jij nietOp dat laatste wat je van jezelf quote heb ik dan ook gewoon geantwoord. Maar omdat JoepiePoepie die quote om de paar pagina's weer aanhaalde bleef het topic vooral over die discussie gaan
![]()
Snap je mij?
Daar moet je sowieso na middernacht nooit aan beginnen, of je moet een voorraadje kikkers en salamanderogen binnen handbereik hebben.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:14 schreef ToT het volgende:
Owjah, nog een gevaar: behandelen met suikerziekte!
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:19 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Daar moet je sowieso na middernacht nooit aan beginnen, of je moet een voorraadje kikkers en salamanderogen binnen handbereik hebben.
Suikertekort dus!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:24 schreef Apuleius het volgende:
Een watte?Ik ga slapen en het resterende beetje energie wat er nog rest weer teruggeven aan het universum. Slaap lekker straks, ToT en succes met het topic.
Waarom is het rot als er mensen posten met dezelfde visies als ik op dit gebied?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:53 schreef ToT het volgende:
True, maar ze krijgt zo te zien bijval van anderen en dat vind ik gewoon rot.
Frappant dan dat ik niet de enige ben die geen normaal antwoord op de vraag kon vinden (MinderMutsig, R0N1N, keesjeislief). Verder heb ik nergens iets verdraaid. Ik heb letterlijke quotes gegeven en een linkje naar de post in het topic van Bastard waarin de discussie begon, zodat iedereen die geinteresseerd is, alles kan teruglezenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:41 schreef ToT het volgende:
De reden dat ik hier niet open en volledig op zaken in ga is dat joepiepoepie mijn woorden enorm zit te verdraaien om alles maar zo negatief mogelijk over te laten komen, en uitleggen wat het positief zou kunnen uit laten pakken, worden volledig genegeerd.
Ik vind het nogal schijnheilig om je 'eigen' Reiki-topics 'schoon' te willen houden van discussies. Waardoor ik het respect opbracht om zelf een Reiki-topic te openen, waarin alle facetten van Reiki bediscussieerd en bekritiseerd mogen worden, om dan vervolgens hier in dit topic (samen met nog wat Reiki-aanhangers) te komen schelden, met vuige insinuaties te komen, frustraties te uiten, gepikeerd te gaan zitten doen, kinderachtig gaan zitten trollen, offtopic gaan lopen doen, slowchatten... Je hoeft hier niet te reageren hoor, als je het zo'n verachtelijk topic vindt.quote:En sorry dat ik het zeg joepiepoepie, maar ik vind je gewoon schijnheilig.
Ik ben hier ook niet echt om theorieen, feiten, fabels over wat dan ook, te leren. Die hoeven mij niet voorgekauwd te worden, dat kan ik allemaal zelf opzoeken. Het gaat mij vooral om visies:quote:Hier, in andere topics in TRU en in BNW stel je je zogenaamd op alsof je een eerlijke discussie wil houden, maar feitelijk probeer je alleen maar er voor te zorgen dat de ander zijn ongelijk gaat erkennen. Je zit eigenlijk nergens in een topic met een houding van dat je oprecht iets wil leren. Dat straalt er aan alle kanten vanaf.
Ik snap niet wat jij en de andere Reiki-aanhangers bedoelen met 'gelijk geven'. Gelijk geven in wat? Ik wilde meer weten over de gevaren van Reiki, omdat ik niet weet hoe en waarom het gevaarlijk is en daar dus ook geen keiharde uitspraken over doe.quote:Als je op een gewone manier onbevooroordeeld vragen zou stellen en niet meteen door zou blijven drammen dat de tegenpartij wel op zijn knieen jou gelijk moet gaan geven, zou ik je best alle ins en outs over Reiki willen vertellen.
Blijkbaar vonden mijn 'mede-sceptici' (R0N1N, keesjeislief, MinderMutsig) niet dat er iets verdraaid werd.quote:En dan kunnen sommigen in dit topic misschien wel zeggen dat ik en alle andere Reiki-beoefenaars in dit topic erg kinderachtig doen, maar als alles wat je zegt op een negatieve manier verdraaid wordt, ga je op een gegeven moment ook zo reageren.
Nou, wijs me dan nu maar die stapels recente posts aan in TRU en BNW waar ik zo ontzettend loop te trollenquote:Als jij een vraag stelt, kun je al bij voorbaat zien wat voor antwoord jij op het antwoord gaat geven.
"Ja dat zegt meer over jou dan over mij!"
Bullshit, want het GEBEURT ook gewoon als we er op in gaan.
Je bent hier gewoon ECHT om te trollen. Hier en in BNW!
Dat is niet zo raar, want volgens sommige theorieen gaan (zeik)wijven na een tijdje tegelijkertijd menstrueren. Volgens andere theorieen ligt dat aan de maanquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:05 schreef keesjeislief het volgende:
Wat zijn jullie ook een klef stelletje tegelijk menstruerende zeikwijven..
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:25 schreef keesjeislief het volgende:
Ik word altijd al een beetje melig van het gezever als je in zo'n topic een kritische maar beleefde vraag stelt en er reageren een paar mensen met "nou, zo voel ik me hier niet meer prettig om te posten, mijn chakra's zijn spontaan dichtgeklapt en nu moet ik de hele middag Reiki-en om ze weer opengestraald te krijgen";
Inderdaad lachwekkend jaquote:
Dat vind ik ook altijd weer zoiets. Ongefundeerd met woorden smijten en beschuldigingen uiten, maar met relevante links komen: Ho maarquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:36 schreef ToT het volgende:
Je weet best hoe je de woorden van mensen gebruikt, zowel hier als in andere topics.
Het getroll van jou is gewoon geraffineerd.
Toch hebben ik, keesjeislief, R0N1N, en MinderMutsig die post van jou over autorijden en onverwacht Reiki ontvangen, aanvankelijk zo geinterpreteerdquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:36 schreef ToT het volgende:
Dat anderen zeggen dat het gevaarlijk zou zijn: in dit topic wordt gezegd dat het soms uitwerkingen kan hebben wat in de eerste instantie erg vervelend lijkt, maar echt gevaarlijk, dat het schade kan berokkenen, heeft niemand gezegd behalve ikzelf in die laatste paar posts van gisterenavond.
Vlgs mij doet ze het niet bewust... is het gewoon des JP's ..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:36 schreef ToT het volgende:
Je weet best hoe je de woorden van mensen gebruikt, zowel hier als in andere topics.
Het getroll van jou is gewoon geraffineerd. Je lijkt oprechte vragen te stellen, maar blijft net zo lang doordrammen tot mensen jou onvoorwaardelijk gelijk moeten gaan geven. Vandaar een tijdje terug ook mijn sarcastische post waarin ik alles zogenaamd opbiechtte.
Dat anderen zeggen dat het gevaarlijk zou zijn: in dit topic wordt gezegd dat het soms uitwerkingen kan hebben wat in de eerste instantie erg vervelend lijkt, maar echt gevaarlijk, dat het schade kan berokkenen, heeft niemand gezegd behalve ikzelf in die laatste paar posts van gisterenavond.
Maar je hebt gelijk: ik HOEF niet te reageren, dus bij deze kick ik dit topic uit mijn active topics lijst!
Volgens mij zijn sommige mensen een beetje paranoia... en zien ze dingen die er niet zijn...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:14 schreef Bastard het volgende:
Vlgs mij doet ze het niet bewust... is het gewoon des JP's ..
Mensen met een overmatige dwang veel smilies te gebruiken zien ook dingen die er niet zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn sommige mensen een beetje paranoia... en zien ze dingen die er niet zijn...
Neuh, er zijn er veul meer die het opvallen hoor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:26 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn sommige mensen een beetje paranoia... en zien ze dingen die er niet zijn...
Leg uitquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:32 schreef Wijze_appel het volgende:
Mensen met een overmatige dwang veel smilies te gebruiken zien ook dingen die er niet zijn.
Ja, en ook die het niet 'opvallen'. Wat is je punt? Je hebt pas een punt als je daadwerkelijk met links naar posts kunt komen waarin ik alles zou verdraaien.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:32 schreef Bastard het volgende:
Neuh, er zijn er veul meer die het opvallen hoor.
Nee ga ik niet.. energie ergens insteken wat geen nut zal hebbenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:35 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Leg uit! En dan graag met de link naar Reiki, want daar gaat dit topic tenslotte over.
[..]
Ja, en ook die het niet 'opvallen'. Wat is je punt? Je hebt pas een punt als je daadwerkelijk met links naar posts kunt komen waarin ik alles zou verdraaien.
Lol, zie hier een sputter reactie van iemand die aanvoelt dat ie een draai om de oren krijgt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:35 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Leg uit! En dan graag met de link naar Reiki, want daar gaat dit topic tenslotte over.
Nee, waarom reageer je niet gewoon inhoudelijk op mijn vraag? Of was het je alleen maar te doen om even legitiem een trollreactie in dit topic te mogen plaatsenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:45 schreef Wijze_appel het volgende:
Lol, zie hier een sputter reactie van iemand die aanvoelt dat ie een draai om de oren krijgt.
Ten eerste: ja.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nee, waarom reageer je niet gewoon inhoudelijk op mijn vraag? Of was het je alleen maar te doen om even legitiem een trollreactie in dit topic te mogen plaatsen?
Als ik het zelfbeeld van een allesweter zou hebben, dan zou ik toch niet met zoveel vragen zittenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:55 schreef Wijze_appel het volgende:
Ten eerste: ja.
De vervolg conclusies kloppen niet. Het is meer om aan te geven dat jij met je zelfbeeld van allesweter soms duidelijk laat zien maar gemiddeld te zijn.
Psychologie van de kouwe grond dusquote:Dat is geen trollen. Dat is je herinneren even kalm aan te doen met je ontplofte ego.
Uit: Intelligentie *quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:32 schreef Wijze_appel het volgende:
Mensen met een overmatige dwang veel smilies te gebruiken zien ook dingen die er niet zijn.
* Tja, zo'n topictitel spreekt een allesweter zoals ik natuurlijk enorm aanquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:14 schreef Wijze_appel het volgende:
Klopt. Ik heb dan ook een hoge pet op van je reacties en zee aan smilies die er kracht bij moeten zetten.
Tis jouw feestje.
Goede intentie's, daar is het pad naar de hel van gemaakt...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
Even kort samengevat:
- Volgens Bastard kan Reiki geen schade aanrichten
- Volgens ToT kan Reiki heel misschien een beetje schade aanrichten
- Volgens erodome moet men een stuk voorzichtiger met Reiki omspringen dan de meesten denken, vooral omdat Reiki als genezend middel gebruikt wordt
- Volgens vogeltjesdans kan Reiki geen schade aanrichten, omdat Reiki-masters mensen zijn met goede intenties
Ben ik nog iemand vergeten of heb ik iemand verkeerd begrepen? Dan hoor ik dat graag!
Dat klopt, in lesmatriaal wordt dat vb vaak aangehaald om te laten zien dat een behandelaar altijd moet nadenken over eventuele consequentie's.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:52 schreef JoepiePoepie het volgende:
Reiki Lotus heeft het ook over autorijden. Het lijkt er dus op dat het voorbeeld 'autorijden' gewoon graag aangehaald wordt door de Reiki-masters zelf:
[..]
Nou, zeg het maar Bastard! Heb je nog iets op je lever? Dit is je kans, je kunt het hier en nu kwijtquote:
Ik ben het niet met je eens, ik heb Nightanimal alleen in het begin 1 of 2 ontopic posts zien plaatsen, verder heeft hij niks relevants meer gepost. Ik schreef trouwens ook 'gepoogde'quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:00 schreef R0N1N het volgende:
Ja ho maar.![]()
Nightanimal kun je (hier in elk geval) toch niet van getroll of stemmingmakerij beschuldigen ... imo.
Die 'goeie intenties' zeggen mij ook helemaal niks inderdaad.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:01 schreef erodome het volgende:
Goede intentie's, daar is het pad naar de hel van gemaakt...
Ja, was al bijna volquote:
Hoe wil je intelligentie beschrijven?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:24 schreef JoepiePoepie het volgende:
Erodome, hoe denk jij eigenlijk over de term 'intelligente energie' die heel vaak i.c.m. Reiki wordt gebruikt?
Hier op FOK lees ik vaak dat het zo genoemd wordt, maar ik heb gisteren andere sites bekeken die zeggen dat (universele) energie geen intelligentie kan hebben.
Als ik jouw bijdrages zo lees, heb ik het idee dat jij bij 'het kamp' hoort dat van mening is dat (universele) energie geen intelligentie kan hebben.
Ik ben benieuwd!
Ik zou zeggen: probeer hetquote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:26 schreef Mathematics het volgende:
Klopt het dat je reikiskills verbeteren door het drinken van menstruatiebloed van giraffen?
Ja, maar dan moet je het wel direct uit de giraffe drinken, het verliest snel zijn kracht anders.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:26 schreef Mathematics het volgende:
Klopt het dat je reikiskills verbeteren door het drinken van menstruatiebloed van giraffen?
In haar post? Wat is dat?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:09 schreef Bastard het volgende:
Reiki is wel in zoverre intelligent dat het daar heengaat waar het hardste nodig is, ondanks dat je handen ergens anders geplaatst zijn.
Zo heb ik eens iemand geholpen die meteen al energie in haar post voelde stromen, zonder dat ik daar bezig was.. bleek een oude breuk te zijn waar ze nog last van had.
Plus, intelligentie kan ook gestuurd worden door de helpers die er bij aanwezig kunnen zijn, ook al zijn ze niet zichtbaar voor je menselijke oog
Nou, ik denk dat je niet zomaar kunt zeggen of het goed of slecht is. Allereerst gaat het er natuurlijk om in hoeverre je erin gelooft en hoe sceptisch je er tegenover staat en hoe je ermee omgaat en je eventuele ervaringen ermee. Afhankelijk daarvan heb je je eigen visie daarop.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:04 schreef Italo het volgende:
En.... even tussendoor.... Zijn jullie er al uit? Is Reiki goed of slecht?
En wat is jouw visie erop Italo?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
Tja, ik sta sowieso zeer sceptisch tegenover Reiki op afstand. Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Reiki 'van dichtbij' sta ik ook sceptisch tegenover, maar daar kan ik me nog iets bij voorstellen dat mensen (denken) daar baat (te) hebben. Alhoewel ik die effecten dan vooral wijt aan de ontspanning, aandacht, en placebo.
Neutraalquote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:04 schreef Italo het volgende:
En.... even tussendoor.... Zijn jullie er al uit? Is Reiki goed of slecht?
Mijn visie op jou is dat je een denker bent. Reiki = energie. Energie = gevoel. Gevoel staat los van denken. Het is voor jou, als denker, volstrekt logisch dat je sceptisch bent tav Reiki. Punt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:13 schreef JoepiePoepie het volgende:
En wat is jouw visie erop Italo?
Klopt, kun je ook niet vangen en afkaderenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:13 schreef Italo het volgende:
[..]
Mijn visie op jou is dat je een denker bent. Reiki = energie. Energie = gevoel. Gevoel staat los van denken. Het is voor jou, als denker, volstrekt logisch dat je sceptisch bent tav Reiki. Punt.
Reiki is een universele, milde levensenergie. Iemand die een Reiki-inwijding heeft gehad (google) kan vervolgens de Reiki-energie doorgeven aan een ander.
Simpel en to-the-point gezegd, iemand die Reiki geeft, geeft via zijn/haar handen de Reiki-energie door aan een ander. Het doorgeven van de Reiki-energie zelf is een pure energie, niet afhankelijk van de persoon die het geeft, niet afhankelijk van de persoon die het ontvangt.
Zie Reiki als liefde/verliefd zijn (zijn natuurlijk niet hetzelfde maar wel allebei gevoel/energie).
Kijk voor jezelf hoe je liefde beleefd, ziet, interpreteert. Liefde voor je familie, partner, huisdier, kinderen etc etc.. In hoeverre kun je liefde interpreteren/ controleren/rationaliseren?
x
Chipolatapudding ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:22 schreef senesta het volgende:
[..]
Right![]()
Anyway, denk je niet dat bijna alles in de verkeerde handen een wapen kan zijn?
Bind je vast op een stoel, trechter in je kont mond, en gieten maar ...quote:
Dan is het een middel, geen wapen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:54 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Bind je vast op een stoel, trechter in je kont mond, en gieten maar ...![]()
(in de middeleeuwen deden ze dat met water)
quote:
Ik vind liefde/verliefd toch echt heel wat anders dan hoe Reiki omschreven wordt. Zo kun je elk gevoel wel vergelijken met de energie van Reiki. Als ik verliefd ben/liefde wil geven en dat duidelijk wil maken, dan moet ik dat toch echt duidelijk duidelijk maken aan die persoon, eventueel aangevuld met woorden. Ik kan niet op de bank gaan zitten 'energie stralen' en er vanuit gaan dat het wel aankomt bij die persoonquote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:13 schreef Italo het volgende:
Mijn visie op jou is dat je een denker bent. Reiki = energie. Energie = gevoel. Gevoel staat los van denken. Het is voor jou, als denker, volstrekt logisch dat je sceptisch bent tav Reiki. Punt.
Reiki is een universele, milde levensenergie. Iemand die een Reiki-inwijding heeft gehad (google) kan vervolgens de Reiki-energie doorgeven aan een ander.
Simpel en to-the-point gezegd, iemand die Reiki geeft, geeft via zijn/haar handen de Reiki-energie door aan een ander. Het doorgeven van de Reiki-energie zelf is een pure energie, niet afhankelijk van de persoon die het geeft, niet afhankelijk van de persoon die het ontvangt.
Zie Reiki als liefde/verliefd zijn (zijn natuurlijk niet hetzelfde maar wel allebei gevoel/energie).
Kijk voor jezelf hoe je liefde beleefd, ziet, interpreteert. Liefde voor je familie, partner, huisdier, kinderen etc etc.. In hoeverre kun je liefde interpreteren/ controleren/rationaliseren?
x
Wat een lief schattig woord eigenlijk: Reikiquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
Tja, ik sta sowieso zeer sceptisch tegenover Reiki op afstand. Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Reiki 'van dichtbij' sta ik ook sceptisch tegenover, maar daar kan ik me nog iets bij voorstellen dat mensen (denken) daar baat (te) hebben. Alhoewel ik die effecten dan vooral wijt aan de ontspanning, aandacht, en placebo.
Reiki en liefde zijn beide gevoel/energie, voor de rest lijkt het niet op elkaar. Dit had ik ook al aangegeven. Boosheid, blijdschap en verdriet zijn ook gevoel en zijn ook niet hetzelfde. Prima dat je dit ook in je eigen woorden herhaald maar het had niet gehoeven.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:43 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik vind liefde/verliefd toch echt heel wat anders dan hoe Reiki omschreven wordt. Zo kun je elk gevoel wel vergelijken met de energie van Reiki.
Dat jij dat duidelijk moet maken is je eigen logica. Jij als denker/rationeel persoon moet bv. verliefdheid ook vangen in woorden en dit uiten in aangeleerde gedragspatronen. Dat "moeten" komt puur vanuit jezelf en zo benader je ook de ander.quote:Als ik verliefd ben/liefde wil geven en dat duidelijk wil maken, dan moet ik dat toch echt duidelijk duidelijk maken aan die persoon, eventueel aangevuld met woorden. Ik kan niet op de bank gaan zitten 'energie stralen' en er vanuit gaan dat het wel aankomt bij die persoonom het te vergelijken met Reiki op afstand.
Qua vergelijking met Reiki 'van dichtbij': Zelfs als die persoon bij mij in de buurt is zal ik het verbaal of lichamelijk duidelijk moeten maken, want anders merkt hij het niet. Ja, en Reiki van dichtbij werkt ook d.m.v. lichamelijk contact, maar dan blijf ik tot nu toe toch echt bij dit:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |