Zonder eerst de rest van de topic te lezen eerst een open antwoord.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:01 schreef JoepiePoepie het volgende:
Dit is een afsplitsing van dit topic:
[Reiki] De universele levensenergie deel 3
Omdat er vanaf hier:
[..]
een discussie ontstaat over de slechte en gevaarlijke kanten van Reiki.
Mijn reactie daarop waardoor de discussie ontstond:
[..]
En inderdaad kwamen de Reiki-beoefenaars vervolgens onder andere met het non-argument dat mensen die aan Reiki doen, mensen zijn met goede intenties die nooit misbruik zullen maken van hun 'krachten'. En dat de gouden regel is, dat je nooit ongevraagd Reiki mag versturen.
Vervolgens werd er gedaan alsof ik degene was die het verzonnen had van die ongelukken, maar ook dat het maar heel weinig voorkomt dat er fouten worden gemaakt.
Mijn reactie daarop is, dat 'heel weinig' al te veel is, want als iemand d.m.v. van Reiki (bewust danwel onbewust) loopt te prutsen, dat te allen tijde ongestraft kan doen. Ook begrijp ik niet hoe men aan die 'getallen' komt dat er maar 'heel weinig' mee geprutst wordt. Zelfs in dat topic liepen mensen ermee te prutsen door de gouden regel te verbreken en het toch ongevraagd naar anderen te sturen:
[..]
[..]
Toen kwamen ook nog eens de non-argumenten dat de kosmos het wel tegenhoudt als iemand (bewust danwel onbewust) kwaad wil doen d.m.v. Reiki.
De hele discussie volgen en teruglezen kan dus vanaf hier:
[Reiki] De universele levensenergie deel 3
Maar laten we dan dat topic houden voor alleen de goede dingen van Reiki en dan kunnen we hier alles bespreken! Goede dingen, slechte dingen, en uiteraard ook scepsis
!
Nee erodome, wat maak je me nu?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Zonder eerst de rest van de topic te lezen eerst een open antwoord.
Er hangt in die regionen(toen igg) de sfeer van het kan nooit kwaad, is voor iedereen goed en eigenlijk zou iedereen het moeten doen/krijgen.
De praktijk laat alleen wat anders zien, dat het wel degelijk problemen kan veroorzaken/triggeren als het gehaast of ondoordacht gebruikt wordt.
Ik kan niet voor anderen spreken, alleen wat zeggen over wat ik zelf ervaren heb en wat ik gezien/gehoort heb.
Als reiki gebruikt wordt zoals het hoort dan is het een heel veilig middel, maar fout gebruikt kan het vooral geestelijke problemen opleveren.
Fout gaat hierin alleen wel heel breed, hoe gaat men om met bv een geestelijke opschoonactie die nodig is voor genezing?
Of hoe beoordeel je of iemand klaar is voor nog een inwijding, wat weer een grote schoonmaak eroverheen gooit, is de laatste al goed bezonken, dat in deze tijd waarin mensen graag snel willen.
Zoals gezegd, ik denk dat reiki vaak te licht opgenomen wordt, vooral door de mensen die er heilig in geloven.
Naar mijn mening is het een serieus middel tot genezing en moet je daar serieus mee omgaan.
Ook jij bedankt voor je antwoordquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:47 schreef erodome het volgende:
Er hangt in die regionen(toen igg) de sfeer van het kan nooit kwaad, is voor iedereen goed en eigenlijk zou iedereen het moeten doen/krijgen.
De praktijk laat alleen wat anders zien, dat het wel degelijk problemen kan veroorzaken/triggeren als het gehaast of ondoordacht gebruikt wordt.
Ik kan niet voor anderen spreken, alleen wat zeggen over wat ik zelf ervaren heb en wat ik gezien/gehoort heb.
Als reiki gebruikt wordt zoals het hoort dan is het een heel veilig middel, maar fout gebruikt kan het vooral geestelijke problemen opleveren.
Fout gaat hierin alleen wel heel breed, hoe gaat men om met bv een geestelijke opschoonactie die nodig is voor genezing?
Of hoe beoordeel je of iemand klaar is voor nog een inwijding, wat weer een grote schoonmaak eroverheen gooit, is de laatste al goed bezonken, dat in deze tijd waarin mensen graag snel willen.
Zoals gezegd, ik denk dat reiki vaak te licht opgenomen wordt, vooral door de mensen die er heilig in geloven.
Naar mijn mening is het een serieus middel tot genezing en moet je daar serieus mee omgaan.
Je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn? Met sommige dingen ben ik het bijvoorbeeld ook met jou eens (bijvoorbeeld hoe je BNW 'runt', maar dat wist je alquote:
Iedereen denkt toch overal anders over? Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen waar ik het 100% mee eens ben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:00 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ook jij bedankt voor je antwoord! Wel apart trouwens dat elke Reiki-gelover/gebruiker/master/mistress er blijkbaar weer anders over denkt
!
[..]
Nee het klopt wel wat erodome zegt, dat je na een behandeling of inwijding of wat dan ook behoorlijk door een hel kan gaan doordat er allerlei shit opengetrokken wordt. Ik ben het met ero eens, maar ik baal gewoon dat dit op tafel gegooid is, want ik weet gewoon dat jij dit weer zo gaat verwringen dat het weer als iets heel sterk negatiefs gezien kan worden en dat de discussie zo weer opnieuw begint.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:00 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ook jij bedankt voor je antwoord! Wel apart trouwens dat elke Reiki-gelover/gebruiker/master/mistress er blijkbaar weer anders over denkt
!
[..]
Je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn? Met sommige dingen ben ik het bijvoorbeeld ook met jou eens (bijvoorbeeld hoe je BNW 'runt', maar dat wist je al) en met heel veel andere dingen ben ik het weer niet met jou eens (en dat wist je ook al
). Maar dat maakt het toch juist leuk? Anders zouden we hier nooit allerlei leuke verrassende discussies kunnen voeren
.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet, als je de argumenten kunt weerleggen dan doe je dat. Kun je dat niet, dan heeft de ander blijkbaar een punt. Zo werkt het bij een discussie...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee het klopt wel wat erodome zegt, dat je na een behandeling of inwijding of wat dan ook behoorlijk door een hel kan gaan doordat er allerlei shit opengetrokken wordt. Ik ben het met ero eens, maar ik baal gewoon dat dit op tafel gegooid is, want ik weet gewoon dat jij dit weer zo gaat verwringen dat het weer als iets heel sterk negatiefs gezien kan worden en dat de discussie zo weer opnieuw begint.
Nee, jammer dat je het zo ziet. Want je ziet het verkeerd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:05 schreef ToT het volgende:
Nee het klopt wel wat erodome zegt, dat je na een behandeling of inwijding of wat dan ook behoorlijk door een hel kan gaan doordat er allerlei shit opengetrokken wordt. Ik ben het met ero eens, maar ik baal gewoon dat dit op tafel gegooid is, want ik weet gewoon dat jij dit weer zo gaat verwringen dat het weer als iets heel sterk negatiefs gezien kan worden en dat de discussie zo weer opnieuw begint.
Maar niet iedere doordenkertje of brainfart van iemand hoeft serieus beantwoord te worden toch?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:11 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet, als je de argumenten kunt weerleggen dan doe je dat. Kun je dat niet, dan heeft de ander blijkbaar een punt. Zo werkt het bij een discussie...
Hee psst, keesjeislief heeft alles in dit topic gevolgd hoor en is het blijkbaar niet met je eens dat het goed uitgelegd was met argumenten en allesquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:29 schreef Bastard het volgende:
Maar niet iedere doordenkertje of brainfart van iemand hoeft serieus beantwoord te worden toch?
Ze schrok even, en ik zie nu, andere ook, van de opmerking dat het gevaarlijk zou zijn, pakte dat op alsof je met reiki iemand serieus kwaad kan berokkenen, en dat is gewoon geenzins het geval. Dat is rustig uitgelegd, lacherig uitgelegd, van het een in het ander topic uitgelegd maar ergens krijg je wel een simpel gevoel erbij als bijkt dat het niet overkomt
Het is helemaal niet uitgelegd. Om maar een voorbeeld te geven, ToT geeft hierboven toe dat hij/zij niet het achterste van zijn/haar tong heeft laten zien tot Erodome met haar post kwam. Waarom kan niet gewoon meteen een volledig en zakelijk antwoord gegeven worden, zonder de vragenstelster eerst te proberen af te poeieren?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar niet iedere doordenkertje of brainfart van iemand hoeft serieus beantwoord te worden toch?
Ze schrok even, en ik zie nu, andere ook, van de opmerking dat het gevaarlijk zou zijn, pakte dat op alsof je met reiki iemand serieus kwaad kan berokkenen, en dat is gewoon geenzins het geval. Dat is rustig uitgelegd, lacherig uitgelegd, van het een in het ander topic uitgelegd maar ergens krijg je wel een simpel gevoel erbij als bijkt dat het niet overkomt
Heb vorige maand toen ik een etappe van de Tour ging kijken in Frankrijk een massage gekregen. Deze vrouw werkt met stenen, doet drukpuntmassage en werkt ook met allerlei soorten olie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:25 schreef Bastard het volgende:
Maar een huilbui of rillingen, door de Reiki noem ik niet echt een levensgevaarlijk ondervinding, ik weet niet of dat JP's bloeddorst lest
Het is nog steeds niet een situatie die je graag je ex toewenst nadat je dr met een ander betrapt hebt toch, of misschien wel, maar niet uit wraak.
Ik zou zeggen Voetreflexelogie iets wat heel goed in combinatie met Reiki te doen is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb vorige maand toen ik een etappe van de Tour ging kijken in Frankrijk een massage gekregen. Deze vrouw werkt met stenen, doet drukpuntmassage en werkt ook met allerlei soorten olie.
Ze ging aan de gang, op een gegeven moment drukte ze op een bepaalde plek onder mijn voet en ik kreeg me toch een huilbui, zomaar ineens. Ik geneerde me en verontschuldigde me voor mijn overdreven reactie, maar ze keek er helemaal niet van op, zei dat dat heel vaak gebeurde.
Weet niet of dit iets met reiki te maken heeft, ben een leek op dat gebied.
Omdat we JP ook langer kennen dan vandaag.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:44 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het is helemaal niet uitgelegd. Om maar een voorbeeld te geven, ToT geeft hierboven toe dat hij/zij niet het achterste van zijn/haar tong heeft laten zien tot Erodome met haar post kwam. Waarom kan niet gewoon meteen een volledig en zakelijk antwoord gegeven worden, zonder de vragenstelster eerst te proberen af te poeieren?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:56 schreef Bastard het volgende:
[..]
Omdat we JP ook langer kennen dan vandaag.
Denk dan ook dat ze dát gedaan heeft. Had geen idee dat zoiets zoveel emoties los kon maken. Heb de hele avond daarna een apart gevoel gehouden, beetje in de wolken, weet niet hoe ik het anders moet noemen, en de man die na mij naar haar tentje ging kwam ook gelukzalig terug, dus ze kan wel iets heel goed.(Of ze heeft met hem wat anders gedaan, dat weet ik nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zou zeggen Voetreflexelogie iets wat heel goed in combinatie met Reiki te doen is.
Iets wat ik persoonlijk ook nog wilde oppakken
Dat heerijke gevoel afterwards komt mij ook heel bekend voor, soort van diepe ontspanning en even op een ander level hangen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
[..]
Denk dan ook dat ze dát gedaan heeft. Had geen idee dat zoiets zoveel emoties los kon maken. Heb de hele avond daarna een apart gevoel gehouden, beetje in de wolken, weet niet hoe ik het anders moet noemen, en de man die na mij naar haar tentje ging kwam ook gelukzalig terug, dus ze kan wel iets heel goed.(Of ze heeft met hem wat anders gedaan, dat weet ik niet)
Ik post niet zoveel in TRU/BNW (met reden, want ik ben niet zo redelijk als JP) maar lees er nog wel eens een topic, en ik kan me niet herinneren dat ik ook maar een onredelijke post van JP heb gelezen. Ze is scherp en slim, dat is waar, maar jullie zijn toch zeker geen doetjes? Er mag toch ook wel onderbouwde kritiek zijn? Ik word altijd al een beetje melig van het gezever als je in zo'n topic een kritische maar beleefde vraag stelt en er reageren een paar mensen met "nou, zo voel ik me hier niet meer prettig om te posten, mijn chakra's zijn spontaan dichtgeklapt en nu moet ik de hele middag Reiki-en om ze weer opengestraald te krijgenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:56 schreef Bastard het volgende:
[..]
Omdat we JP ook langer kennen dan vandaag.
Já! Zo was het precies!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat heerijke gevoel afterwards komt mij ook heel bekend voor, soort van diepe ontspanning en even op een ander level hangen.
Dat voel ik dus na het Reiki geven ook zo.quote:
Dat moeten ze zelf ervaren he? Is niet uit te leggen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat voel ik dus na het Reiki geven ook zo.Maar leg maar eens uit aan mensen wat je voelt of hoe het voelt he
En daar had ik dus keihard gelijk. en dat uit ... ANGST.quote:Of is het de boodschapper soms ? "ach, daar hebben we JoepiePoepie weer, hoe sneu, ze moet weer wat te zeuren hebben."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |