Wat een gelulquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:09 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ja kut, daar mag van de een of andere mod geen kritische vraag gesteld worden, daar mag je alleen posten als je ook Reiki gedaan of beleefd hebt, waarop je dan 10 posts lang wordt ondergekwijld door de anderen, dat is inderdaad veul neutraler allemaal..
Kweenie. Topic gaat eigenlijk nergens over.quote:
Lees 't anders nog eens ff terug ...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nee hoor. Geen angst, maar de uiteindelijke onthechting om alles weer tegen beter weten in te moeten uitleggen.
Dat hebben we al zo vaak gedaan, waarde gnoom. Zo vaak al proberen uit te leggen. Maar tegenover JP werkt dat toch niet. Dat zal menige mod en TRU poster beamen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:23 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Lees 't anders nog eens ff terug ...
En als je het toch zo goed kan uitleggen ... en alles 100x beter (DENKT!) te weten ... DOE DAT DAN !
i.p.v. alleen maar op JP te komen vitten !
Zwakker kan haast niet.
Of heb je geen argumenten, en ga je daarom maar de 'boodschapper/vraagsteller' aanvallen ???
Van mij was je gelijk af geweest hoor, en van vele anderen ook denk ik, MET 1 GELDIG argument.
Dan had je alleen JP nog tegenover je gehad
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat hebben we al zo vaak gedaan, waarde gnoom. Zo vaak al proberen uit te leggen. Maar tegenover JP werkt dat toch niet. Dat zal menige mod en TRU poster beamen.
Maar begrijp je dat het eigenlijk niet uit te leggen is aan iemand die het sowieso niet wil geloven.Ze vraagt om keiharde bewijzen....Wetenschappelijk gezien zijn die dr niet. Alleen maar persoonlijke ervaringen van anderen.ik meen ook ergens gelezen te hebben dat Joepie zelf ook een keer reiki heeft mogen ontvangen en daar niets bij voelde.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:23 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Lees 't anders nog eens ff terug ...
En als je het toch zo goed kan uitleggen ... en alles 100x beter (DENKT!) te weten ... DOE DAT DAN !
i.p.v. alleen maar op JP te komen vitten !
Zwakker kan haast niet.
Of heb je geen argumenten, en ga je daarom maar de 'boodschapper/vraagsteller' aanvallen ???
Van mij was je gelijk af geweest hoor, en van vele anderen ook denk ik, MET 1 GELDIG argument.
Dan had je alleen JP nog tegenover je gehad
Ja sorry, ik zal me er niet meer mee bemoeien, ik ben iets minder in Reiki-ying-yang-yoga-balans dan jij bent ben ik bang en kan me niet zo goed beheersen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:20 schreef JoepiePoepie het volgende:
Zo! Missie geslaagd!
Ik heb mijn hele topic ondergetrolld, iedereen uitgescholden, iedereen aangevallen en in een kwaad daglicht gezet, iedereen uitgelachen, allemaal sarcastische opmerkingen gemaakt...![]()
...
Of eeeh...
Ja af en toe zijn de_kardinaal's vragen best pittig van aard, maar hij staat aan de andere kant zeer zeker open voor wat je zegt, accepteert het ook en vraagt er dan op door. Dat kan ik weer WEL waarderen!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:32 schreef Laysa het volgende:
[..]
Maar begrijp je dat het eigenlijk niet uit te leggen is aan iemand die het sowieso niet wil geloven.Ze vraagt om keiharde bewijzen....Wetenschappelijk gezien zijn die dr niet. Alleen maar persoonlijke ervaringen van anderen.ik meen ook ergens gelezen te hebben dat Joepie zelf ook een keer reiki heeft mogen ontvangen en daar niets bij voelde.
Persoonlijk vind ik het heel moeilijk uit te leggen wat reiki nu eigenlijk echt inhoudt.
Voor mij is het heel erg een gevoelsmatig iets en benader het ws minder rationeel dan anderen. Daarmee bedoel ik niet dat ik zweverig ben, want dat ben ik absoluut niet.
Een goed voorbeeld zijn mijn vriend en ik (De-Kardinaal) Hij is er op een hele andere manier mee bezig en vraagt ook veel en veel meer en verder.( Heeft ToT al ondervonden)
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat het eigenlijk onmogelijk is om aan Joepie uit te leggen hoe het nu werkt, gewoon om het simpele feit dat ze dr niet in wil geloven of geen argument wil aannemen. Dat is ook niet erg, begrijp me niet verkeerd want imo heeft iedereen recht op zn eigen mening
Als uiterst conservatieve katholiek houd ik de concurrentie dan ook nauwlettend in de gaten!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:35 schreef ToT het volgende:
Ja af en toe zijn de_kardinaal's vragen best pittig van aard, maar hij staat aan de andere kant zeer zeker open voor wat je zegt, accepteert het ook en vraagt er dan op door. Dat kan ik weer WEL waarderen!
Whehehe!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als uiterst conservatieve katholiek houd ik de concurrentie dan ook nauwlettend in de gaten!
Zal ik je even Reiki sturen danquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:32 schreef keesjeislief het volgende:
Ja sorry, ik zal me er niet meer mee bemoeien, ik ben iets minder in Reiki-ying-yang-yoga-balans dan jij bent ben ik bang en kan me niet zo goed beheersen..
In principe zou je het gewoon moeten kunnen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Zal ik je even Reiki sturen dan? Je zit op dit moment toch niet in de auto he
?
laat hem dan tenminste eerst uitloggenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
?
Ik ging er niet zo heel veel mee om eigenlijk, heb wel moeten leren dat de dingen niet onvoorwaardelijk waren, dat ging al vrij snel toen ik zelf koos om snel doorgewijd te worden, dat was een redelijk heftige ervaring die de aarde wel een beetje geschud heeft.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:08 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
voor Erdome, dit is het eerste serieuze antwoord van de Reikibeoefenaars in dit hele topic (de rest heb ik maar langs me heen laten gaan, ongelooflijk hoe kinderachtig de rest op JP reageert. Jullie hebben werkelijk geen idee, zij wil met open vizier en op basis van argumenten een discussie aangaan - er zijn niet veel 'skeptici' die die moeite nemen! - en het enige wat er aan reacties komt zijn pogingen om het topic dood te maken). Erodome, hoe ga jij er precies mee om, kun je altijd van te voren weten of Reiki op een bepaald moment bij een bepaald persoon geen goed idee is?
Hoezo? Mag je niet op FOK ingelogd zijn om Reiki te ontvangen?quote:
Heet ik soms JP ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat hebben we al zo vaak gedaan, waarde gnoom. Zo vaak al proberen uit te leggen. Maar tegenover JP werkt dat toch niet. Dat zal menige mod en TRU poster beamen.
"e:Persoonlijke aanval.
Reden:
De reden van persoonlijke aanvallen varieert eveneens, al is het vaak de enige uitweg die een persoon nog ziet aangezien hij/zij het meningsverschil met een gewone discussie niet meer weet op te lossen. Het is ook afhankelijk van de sociale en/of communicatieve vaardigheden van de gesprekspartners, of zij alternatieve oplossingsmogelijkheden zien. De 'aanleiding' wordt vaak gevormd door een meningsverschil dat de personen in kwestie met elkaar hebben. Ook kan een bepaald persoon een bepaalde handeling hebben verricht, waardoor de ander zich genoodzaakt voelt over te gaan tot een persoonlijke aanval. Verder kunnen verschillen in karakter of leefwijze tot dit soort conflicten leiden.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Persoonlijke_aanval
... en ga je de ander persoonlijk aanvallen ... heb je de discussie verloren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:11 schreef keesjeislief het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet, als je de argumenten kunt weerleggen dan doe je dat. Kun je dat niet, dan heeft de ander blijkbaar een punt. Zo werkt het bij een discussie...
toch niet als ie aan het rijden isquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Hoezo? Mag je niet op FOK ingelogd zijn om Reiki te ontvangen?
Leg uit!
Ja o.k., in het Engels, maar in het Nederlands is het toch echt 'gnoom'. Of eigenlijk meneer gnoom, als iemand jou ermee aanspreektquote:
Volgens je naamkaartje heet je: R0N1Nquote:
Ja dat begrijp ik, zelfs hoe frustrerend dat kan zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:32 schreef Laysa het volgende:
Maar begrijp je dat het eigenlijk niet uit te leggen is aan iemand die het sowieso niet wil geloven.Ze vraagt om keiharde bewijzen....Wetenschappelijk gezien zijn die dr niet. Alleen maar persoonlijke ervaringen van anderen.ik meen ook ergens gelezen te hebben dat Joepie zelf ook een keer reiki heeft mogen ontvangen en daar niets bij voelde.
Ook dat is geen punt.quote:Persoonlijk vind ik het heel moeilijk uit te leggen wat reiki nu eigenlijk echt inhoudt.
Voor mij is het heel erg een gevoelsmatig iets en benader het ws minder rationeel dan anderen. Daarmee bedoel ik niet dat ik zweverig ben, want dat ben ik absoluut niet.
Dat ben ik niet met je eens. & zeker een 'alwetende' Master als Vogeltjesdans zou een JP met argumenten om de oren moeten kunnen slaan. Of hij/zij is toch wat minder 'alwetend' op het gebied van Reiki als gedacht. imho.quote:Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat het eigenlijk onmogelijk is om aan Joepie uit te leggen hoe het nu werkt, gewoon om het simpele feit dat ze dr niet in wil geloven of geen argument wil aannemen. Dat is ook niet erg, begrijp me niet verkeerd want imo heeft iedereen recht op zn eigen mening
Whoops, right, my badquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:06 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ja o.k., in het Engels, maar in het Nederlands is het toch echt 'gnoom'. Of eigenlijk meneer gnoom, als iemand jou ermee aanspreekt.
Als ik het voor het zeggen had, dan had ik je ietwat van het forum afgeschopt. In positieve zin dan hè.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
?
Laat gaan, ToT. Het heeft geen zin, echt niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:35 schreef ToT het volgende:
Yup, ik sprak mezelf tegen, omdat ik gewoon niet in een bepaalde richting gedrukt wens te worden die nergens op slaat.
Misschien is het zwak en laf om dan voor de makkelijkste uitweg te kiezen, maar als men je echt in een bepaald hoekje wil drukken en niet wil luisteren, tja geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
Gelijk heb je!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:38 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Laat gaan, ToT. Het heeft geen zin, echt niet.
Hoezo 'nergens op slaat' ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:35 schreef ToT het volgende:
Yup, ik sprak mezelf tegen, omdat ik gewoon niet in een bepaalde richting gedrukt wens te worden die nergens op slaat.
Misschien is het zwak en laf om dan voor de makkelijkste uitweg te kiezen, maar als men je echt in een bepaald hoekje wil drukken en niet wil luisteren, tja geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:54 schreef ToT het volgende:
Reiki is gewoon geen spelletje en je moet er gewoon verantwoord mee omgaan. Er kunnen heel heftige emoties bij vrij komen, maar dat is een heel andere discussie als die non-discussie over die gevaren met het autorijden.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
Even kort samengevat:
- Volgens Bastard kan Reiki geen schade aanrichten
- Volgens ToT kan Reiki heel misschien een beetje schade aanrichten
- Volgens erodome moet men een stuk voorzichtiger met Reiki omspringen dan de meesten denken, vooral omdat Reiki als genezend middel gebruikt wordt
- Volgens vogeltjesdans kan Reiki geen schade aanrichten, omdat Reiki-masters mensen zijn met goede intenties
Ben ik nog iemand vergeten of heb ik iemand verkeerd begrepen? Dan hoor ik dat graag!
Nou...zijn jullie nu blijquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:02 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
Dat was ook een extreem voorbeeld, maar dat heb je wel vaker met discussies
Maar goed, het zou kunnen, in de handen van een prutser, maar is te subtiel om werkelijk gevaar op te leveren omdat het eigenlijk vooral een harmonizerend effect heeft op de zogeheten energiebanen & bij gebruik voor genezing moet je oppassen. (om evidente redenen)![]()
& daar was een zinloze (maar stiekem wel boeiende) discussie van ~200 posts voor nodig.
Nee.quote:
Vertel !quote:
Of zullen we het nu over Reiki en parachute springen hebben?
haha
oh je hebt weer nieuw voer gevonden, tja internet op zich is onpartijdig...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:27 schreef JoepiePoepie het volgende:
Interessant leesvoer over de gevaren van Reiki:
http://www.reiki-lotus.com/Gevaren.asp
Ook wordt er daar geschreven dat Reiki geen intelligente energie is, terwijl ik het de Reiki-masters op FOK vaak zie schrijven dat dat het wel is!
Dan begin ik me af te vragen wie er dan gelijk heeft... Of is het zo dat het in de 'Reiki-gemeenschap' meer draait om meningen dan om feiten over wat Reiki allemaal precies kan en is?
Het jammeren van dit topic was dat het autovoorbeeld wel steeds teruggehaald werd, daardoor bleef het ook een beetje vastzitten en kreeg je een soort welles-nietes topic.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:02 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
Dat was ook een extreem voorbeeld, maar dat heb je wel vaker met discussies
Exactly. Ik geef gewoon graag eerlijke voorbeelden, maar met dit scenario kon ik verder gewoon niets constructiefs.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:39 schreef megamandy het volgende:
[..]
Het jammeren van dit topic was dat het autovoorbeeld wel steeds teruggehaald werd, daardoor bleef het ook een beetje vastzitten en kreeg je een soort welles-nietes topic.
Gelieve het woord 'sceptici' in deze zin te vervangen met 'tegenstanders'.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:37 schreef Nightanimal het volgende:
oh je hebt weer nieuw voer gevonden, tja internet op zich is onpartijdig...
het bevat net zoveel informatie voor sceptici dan wel voorstanders.
Oew, maar je weet toch dat Reiki en alcohol niet samengaan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:49 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Doet u maar en een beetje Reiki graag.
Wat maakt Reiki Lotus zo omstreden dan? Ik heb Reiki Lotus trouwens van de Spiriwiki. Is Spiriwiki dan ook niks voor als ik wil lezen over dat soort zaken?quote:
Hmm, maar dan is het toch zo dat jij Reiki Lotus omstreden vindt! En misschien vindt Reiki Lotus jou dan weer omstreden, omdat jij andere meningen hebt over Reiki. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:35 schreef ToT het volgende:
En het draait idd voor een groot deel om meningen ja.
Reiki Lotus heeft het ook over autorijden. Het lijkt er dus op dat het voorbeeld 'autorijden' gewoon graag aangehaald wordt door de Reiki-masters zelfquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:39 schreef megamandy het volgende:
Het jammeren van dit topic was dat het autovoorbeeld wel steeds teruggehaald werd, daardoor bleef het ook een beetje vastzitten en kreeg je een soort welles-nietes topic.
quote:De afstandsbehandeling wordt geleerd bij Reiki II. Je gaat hier Reiki sturen over afstand (naar iemand die dus ergens anders is) of over tijd (naar jezelf in het verleden of in de toekomst).
Het sturen van Reiki kan wel eens heftiger aankomen bij iemand dan tijdens een tafelbehandeling. En zelfs een tafelbehandeling kan heel heftig zijn. Mensen kunnen duizelig worden, licht in het hoofd, even weg zijn, gaan trillen of anderszins. Daarom is het altijd belangrijk dat je niet ongevraagd Reiki stuurt aan iemand. Stel dat diegene op dat moment met 120 km per uur over de snelweg raast, stel dat iemand net op dat moment met een pincet iets uit iemands oog haalt, stel dat iemand een presentatie houdt voor een volle zaal met mensen en ontvangt van iemand Reiki zonder dit te weten. Als diegene dan heftige verschijnselen krijgt is dit zeer gevaarlijk. Daarnaast weet diegene niet wat er gebeurt en wordt angstig omdat hij opeens rare dingen ervaart.
Altijd van tevoren toestemming vragen dus !
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:39 schreef megamandy het volgende:
quote:En verkeerd is meer (en subtieler) dan met 120 km/pu een boom knuffelen door een Reiki behandeling, al krijg je een lichte hoofdpijn, OOK DAT is een 'foutje'.
Maar goed, jullie waren dan ook meer op JoepiePoepie gefocusedquote:Het is zo'n simpele vraag:
Als ik als ongeoefend leek ga prutsen met Reiki, kan het dan kwaad ?
Kan ik b.v. iemands rugpijn verergeren als ik op de verkeerde manier probeer die te 'behandelen' ?
Ja of nee (+ GELDIG argument)
Yup, allemaal mijn mening, ik ben een slecht mens.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:52 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wat maakt Reiki Lotus zo omstreden dan? Ik heb Reiki Lotus trouwens van de Spiriwiki. Is Spiriwiki dan ook niks voor als ik wil lezen over dat soort zaken?
[..]
Hmm, maar dan is het toch zo dat jij Reiki Lotus omstreden vindt! En misschien vindt Reiki Lotus jou dan weer omstreden, omdat jij andere meningen hebt over Reiki. Of zie ik dat verkeerd?
[..]
Reiki Lotus heeft het ook over autorijden. Het lijkt er dus op dat het voorbeeld 'autorijden' gewoon graag aangehaald wordt door de Reiki-masters zelf.
[..]
Nee, daar had ik geen idee van. Vandaar dat het hele boek op mij geen uitwerking had. Jij drinkt ook alcohol bedenk ik me net.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Oew, maar je weet toch dat Reiki en alcohol niet samengaan?
Hehehe nee Reiki geven of ontvangen als je gedronken hebt is volgens de gevestigde orde niet goed!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:56 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Nee, daar had ik geen idee van. Vandaar dat het hele boek op mij geen uitwerking had. Jij drinkt ook alcohol bedenk ik me net.Naja, on-topic maar weer.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Hehehe nee Reiki geven of ontvangen als je gedronken hebt is volgens de gevestigde orde niet goed!Ikzelf heb gewoon ervaren dat het best meevalt, zolang je het maar niet te gek maakt.
En dit is JUIST on topic, want dit is weer een "gevaarlijke" kant van Reiki!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |