abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:44:35 #76
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85399144
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:33 schreef ToT het volgende:
<snip>
Mijn reactie hier is misschien wat kinderachtig en over the top, <snip>
Van mij mag je dat 'misschien' weglaten. Sjeez.

Haal anders even diep adem & zo langzaam mogelijk uitademen. Oooohmmmmm. :*
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_85399175
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:26 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Daar zit wel wat in :D
Maar voor de 'balans' zou het wel weer goed zijn. Maar ja, dan moet er wel serieus op ingegaan worden door ToT, Bastard e.d. ipv bagetalliseren :Y)
Nee, want dan had ze net zo goed in deel 4 kunnen blijven. Maar ja, daar kreeg ze geen gelijk :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85399187
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:43 schreef senesta het volgende:

[..]

Je hoeft toch niet te rijden straks he? :o
:D _O-
pi_85399253
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Van mij mag je dat 'misschien' weglaten. Sjeez.

Haal anders even diep adem & zo langzaam mogelijk uitademen. Oooohmmmmm. :*
Sorry, maar als ik al 5 keer uitleg hoe de vork in de steel zit, word ik er gewoon ondertussen goed gallisch van.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:47:46 #80
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85399301
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:38 schreef ToT het volgende:
Yup, je hebt gelijk, je kunt het nooit zeker weten. Er zullen echt wel Reiki-mensen rondlopen die mensen er mee benadelen, er zullen echt wel mensen zijn die het ongevraagd sturen, er zullen daardoor ook echt wel ongelukken gebeuren. Reiki is ideaal om mensen er negatief te beïnvloeden als je pissig op ze bent. Met Reiki kun je inderdaad de boel bewust, maar ook onbewust verprutsen als je even iets verkeerd doet tijdens een behandeling of je aandacht even verslapt.
^O^

Kijk, dat is nou mijn hele punt. Was dat nou zo moeilijk ? ;)
pi_85399358
De doorgegeven energie zou een voedende en harmoniserende werking hebben op energiebanen (nadi's) en chakra’s. Het doorgeven van deze energie zou zowel kunnen plaatsvinden door directe handoplegging als op afstand. Dit doorgeven van energie zou een positieve invloed uitoefenen op disharmonie in ieder deel van het menselijk wezen. Het zou een alomvattende harmoniserende uitwerking hebben op alles waaraan energie ten grondslag ligt, zowel mensen, dieren, planten, objecten als situaties.

Bron : Wiki

Of mag je wiki hier niet aanhalen? :P
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:50:25 #82
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85399436
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nee, want dan had ze net zo goed in deel 4 kunnen blijven. Maar ja, daar kreeg ze geen gelijk :')
Gelijk in wat?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85399440
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:31 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik vatte jouw post ook op alsof het HEEL GEVAARLIJK is om ongevraagd en onvoorbereid reiki te geven omdat er dan DRAMATISCHE ONGELUKKEN konden gebeuren. Is toch niet zo gek dat dit dan vragen oproept?

De vraag of je bewust mensen kwaad kunt doen met reiki is dan de meest voor de hand liggende maar ook andere vragen die ik voorbij heb zien komen en de vraag of mensen wel eens meegemaakt hebben dat hun goedbedoelde reiki verkeerd overkwam zijn dan legitieme vragen.

Als de waarschuwing gegeven moet worden dat het alleen voorbereid en met toestemming mag dan zijn er dus blijkbaar ook evidente risico's. Dat, of de waarschuwing gaat echt helemaal nergens over en is alleen bedoeld om de eigen mening over de kracht van reiki kracht bij te zetten.
Er zijn hier een aantal mensen die al een hele tijd aan reiki doen. Masters. Wie zijn jullie? Weten jullie sceptici het beter?

Als jullie denken het beter te weten dan mensen die al jaren behoorlijk door de wol geverfd zijn, please go ahead en roep, niet gehinderd door ook maar enige kennis, dat elke reiki beoefenaar een potentiele moordenaar is.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85399465
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:43 schreef MinderMutsig het volgende:

Waarom zou neutrale energie niet gebruikt kunnen worden om mensen bewust kwaad te doen?
Waarom zou neutrale energie die met de beste bedoelingen gestuurd wordt niet per ongeluk mensen kwaad kunnen doen?

Hell, als het concentratieverlies door het ontvangen van reiki vergelijkbaar is met bellen tijdens het autorijden dan zou je zelfs iemands carrière volledig kunnen dwarsbomen door iedere keer als iemand een sollicitatiegesprek heeft reiki te sturen. Ontvanger bakt niks van het gesprek omdat hij afgeleid is en krijgt de baan niet. Herhaal dat een aantal maal en je komt toch aardig dicht bij iemands leven verstieren.
In dit voorbeeld zou dat zelfs zowel bewust negatief als goedbedoeld kunnen.

Energie op een negatieve manier gebruiken is geen Reiki, maar zwarte magie.
Reiki is universele LEVENSenergie. Ja, als je het in één of andere voodoo-achtig ritueel zou gebruiken, zet je dat wel extra kracht bij, ja, maar dan ben je niet meer met Reiki bezig.

@ verprutsen: met Reiki vul je iemand's energie aan, haal je blokkades weg en vul je chakra's op. Hoe wil je dat verprutsen?

@ concentratieverlies vergelijkbaar met bellen tijdens het autorijden: waar wordt dat gezegd? Het kan alleen in de meest uitzonderlijke gevallen een keertje voor wat desoriëntatie of whatever zorgen, maar dat komt echt nagenoeg nooit voor. Ook....voor de zoveelste keer....ben je als je ergens geconcentreerd mee bezig bent eigenlijk altijd gewoon afgeschermd tegen externe energieën.
Een zeer onwaarschijnlijk scenario wordt hier ongelooflijk uitgediept en opgeblazen.
pi_85399552
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Pfff ik had geen idee dat mijn woorden zó verkeerd opgevat konden worden. Daarbij heb ik ondertussen wel ongelooflijk vaak verteld dat het allemaal echt wel meevalt, ook in het andere topic al! Ik blijf mezelf steeds herhalen hier.
Ja maar goed, je weet toch om wie het gaat? Dan weet je toch al bij voorbaat dat daar geen discussie mee mogelijk is omdat ze met haar non-argumenten en uit de context getrokken hersenspinsels elk topic verziekt?
pi_85399594
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er zijn hier een aantal mensen die al een hele tijd aan reiki doen. Masters. Wie zijn jullie? Weten jullie sceptici het beter?

Als jullie denken het beter te weten dan mensen die al jaren behoorlijk door de wol geverfd zijn, please go ahead en roep, niet gehinderd door ook maar enige kennis, dat elke reiki beoefenaar een potentiele moordenaar is.
Precies, Reiki is gewoon een energie die ontzettend liefdevol kan aanvullen en die jarenlang vastzittende ellende kan weghalen. Ik heb er echt wonderen mee mogen meemaken, en hier wordt ENORM vastgebeten op zeer onwaarschijnlijke scenario's.
pi_85399624
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ja maar goed, je weet toch om wie het gaat? Dan weet je toch al bij voorbaat dat daar geen discussie mee mogelijk is omdat ze met haar non-argumenten en uit de context getrokken hersenspinsels elk topic verziekt?
True, maar ze krijgt zo te zien bijval van anderen en dát vind ik gewoon rot.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:54:19 #88
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_85399669
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Energie op een negatieve manier gebruiken is geen Reiki, maar zwarte magie.
Reiki is universele LEVENSenergie. Ja, als je het in één of andere voodoo-achtig ritueel zou gebruiken, zet je dat wel extra kracht bij, ja, maar dan ben je niet meer met Reiki bezig.

@ verprutsen: met Reiki vul je iemand's energie aan, haal je blokkades weg en vul je chakra's op. Hoe wil je dat verprutsen?

@ concentratieverlies vergelijkbaar met bellen tijdens het autorijden: waar wordt dat gezegd? Het kan alleen in de meest uitzonderlijke gevallen een keertje voor wat desoriëntatie of whatever zorgen, maar dat komt echt nagenoeg nooit voor. Ook....voor de zoveelste keer....ben je als je ergens geconcentreerd mee bezig bent eigenlijk altijd gewoon afgeschermd tegen externe energieën.
Een zeer onwaarschijnlijk scenario wordt hier ongelooflijk uitgediept en opgeblazen.
dat laatste van dat bellen heb ik gezegd. Ik zei dat je het beter kan vergelijken met het concentratieverlies wat je ook krijgt van bijvoorbeeld bellen in de auto dan dat je helemaal in de war raakt en gaat slingeren. Want volgens mij lazen meerdere mensen dat autorij verhaal meer op de laatste manier.
吴 曼 迪
pi_85399703
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:02 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Kan gebeuren. :Y Geeft verder niks maar een beetje meer uitleg over waarom we er zo vreselijk naast zitten zou dan wel fijn zijn. :)
[..]

Eigenlijk is er daarna alleen maar gezegd dat het helemaal niet kon omdat reiki neutraal is. Om een vergelijking te maken: elektriciteit is ook neutraal. Niet goed, niet slecht. Maar afhankelijk van hoe je het gebruikt kán je er wel negatieve dingen mee doen.

Het is mij niet duidelijk waarom dit niet ook voor reiki op zou gaan. Het draait toch allemaal om degene die het stuurt en de intentie waarmee die het stuurt? Ik snap niet waarom reiki, in tegenstelling tot andere energievormen en zwarte magie-achtige dingen, dan niet negatief gebruikt zou kunnen worden.

Ik beschuldig dus niemand hier ervan dat ze het ook daadwerkelijk doen maar het gaat om de vraag of het kan en zo niet, waarom dan niet.
Zoals ook in het andere topic:

Dan moet ik diep in gaan op de essentie van reiki en hoe een en ander werkt (of we denken hoe het werkt). Er zijn een paar basisregels. De belangrijkste is dat reiki geen kwaad kan doen. Punt. Reiki is neutraal. Ook het geleide"systeem" (voor zover ik daarover kan spreken) waarmee reiki verstuurd kan worden is neutraal. Het idee daarachter is namelijk dat reiki een van de frequenties is waaruit het universum is samengesteld. Die frequenties zijn er altijd geweest en reiki maakt daar gebruik van, en ze zijn neutraal van aard. Ze zijn gewoon.

Begrippen zoals positief en negatief worden gehanteerd door mensen, om betekenis aan bepaalde zaken te geven. Om de dagelijkse zaken in het leven te kunnen definieren en begrijpelijk te maken. Op basis daarvan handelen wij mensen. Op basis daarvan is alles wat wij doen gestoeld. Er is niets dat wij volkomen objectief of neutraal doen. We geven er altijd een of andere lading aan. En die lading kan in meerdere of mindere mate positief of negatief zijn. En zo geven wij ook een lading mee aan wat wij met reiki versturen. Je kunt het het beste als een bijproduct zien, iets dat je tegelijk met reiki verstuurt.

Je kunt het niet los van elkaar zien qua manier van verzenden. Het een gaat hand in hand met het ander. Maar qua essentie staat het wel los van elkaar. Omdat het een een frequentie is die zo oud is als het heelal en omdat de onvermijdelijke intentie waarmee wij mensen het verzenden iets heel anders is. En eventueel kwaad kan alleen geschieden via de intentie van de mens die het verzendt.

Wat niet wil zeggen dat de intelligentie achter reiki niet kan compenseren voor een eventueel negatieve lading die tegelijk meeverzonden wordt ;)
pi_85399787
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:44 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nou, even heel simpel dan: reiki kan geen schade berokkenen. Wat je eventueel bewust aan negatieve intenties meestuurt wel. Het een heeft niets met het ander te maken.
Dit is natuurlijk gewoon taalkundig gemierenneuk in de trant "guns don't kill people, people do".
Als de meegestuurde intenties kwaad kunnen doen dan kan je dus met reiki mensen kwaad doen. Dat wilde ik weten, dankjewel. :)

Zit ik alleen nog met het punt dat jij zegt dat de intentie het belangrijkst is en dat ToT zegt dat onvoorbereid en ongevraagd reiki sturen gevaarlijk is. Dat spreekt elkaar een beetje tegen imho.

Als het ongevraagd en onvoorbereid met de beste bedoelingen gebeurt kan er volgens jouw gedachtengang alsnog niets verkeerd gaan omdat de intentie goed is maar als het wel gevaarlijk kan zijn (en waarom wordt die waarschuwing anders gegeven aan beginnende reiki behandelaars?) dan is de meegestuurde intentie dus van ondergeschikt belang. Ik snap er niks meer van.

Ben jij trouwens ook reikimeester of heb je reiki 1,2 of 3?
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:58:03 #91
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85399886
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:48 schreef Laysa het volgende:
De doorgegeven energie zou een voedende en harmoniserende werking hebben op energiebanen (nadi's) en chakra’s. Het doorgeven van deze energie zou zowel kunnen plaatsvinden door directe handoplegging als op afstand. Dit doorgeven van energie zou een positieve invloed uitoefenen op disharmonie in ieder deel van het menselijk wezen. Het zou een alomvattende harmoniserende uitwerking hebben op alles waaraan energie ten grondslag ligt, zowel mensen, dieren, planten, objecten als situaties.

Bron : Wiki

Of mag je wiki hier niet aanhalen? :P
Van mij wel, en dit was een redelijk acceptabel antwoord op de 'waarom' (kan het geen kwaad) vraag geweest ... 150 posts geleden ;)

Maar diegene die beweren expert te zijn bijten zich weer vast in de veronderstelde 'aanval', en gaan met non-argumenten, drog-redenaties, bagetallisering etc. in de 'tegenaanval' ipv met onderbouwde argumenten te komen.

Edit:
Aah, ik had gelijk. Het komt door de boodschapper ! :D
pi_85399896
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:30 schreef JoepiePoepie het volgende:
Jij dacht pas dat ik _Led_ ben
Ze is de enige niet.
pi_85399979
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:56 schreef MinderMutsig het volgende:

Zit ik alleen nog met het punt dat jij zegt dat de intentie het belangrijkst is en dat ToT zegt dat onvoorbereid en ongevraagd reiki sturen gevaarlijk is. Dat spreekt elkaar een beetje tegen imho.

Je merkte de sarcasme niet op in mijn post? :? Fuck, ik moet blijkbaar alles ONTZETTEND letterlijk typen en EXTREEM goed op mijn woorden letten! :')
pi_85399994
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:05 schreef R0N1N het volgende:
Door te expirimenteren ?
Het niet goed te doen ?
Een foutje te maken ?
De verkeerde 'snaar' te raken ?
Op het verkeerde moment ?
Niet geconcentreerd (genoeg) ?
Door het ongevraagd te doen ?
Vertel het me eens! Vertel me eens concreet, in stappen, hoe je een reiki sessie kan verprutsen. Je bent kennelijk goed op de hoogte, en ik altijd bereid om van anderen te leren, dus vertel het maar eens.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:00:40 #95
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85400032
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het enige wat ik deed was vragen stellen en heb niks uit de context getrokken.

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ze is de enige niet.
Was ik _Led_ maar, dan zat ik de hele dag met mijn pik te spelen :9.

Kun je dan nu weer ontopic gaan doen met je goede intenties, vogeltjesdans?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85400034
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Vertel het me eens! Vertel me eens concreet, in stappen, hoe je een reiki sessie kan verprutsen. Je bent kennelijk goed op de hoogte, en ik altijd bereid om van anderen te leren, dus vertel het maar eens.
Tja verder dan tijdens autorijden of sollicitatiegesprekken kunnen ze blijkbaar niet komen.
pi_85400109
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:28 schreef senesta het volgende:
Mensen kunnen al ongelukken veroorzaken als ze een vogel zien vliegen en daardoor niet opletten.
Of als Joepiepoepie met een kort rokje op een brug boven de snelweg gaat staan enz.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:04:15 #98
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85400220
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ah nee jij bent 'master' !!!
Die maakt NOOOOOOIT fouten, is ALTIJD geconcentreerd e.d.
& uiteraard, IEDEREEN is goody 2 shoes master, anders doe je geen Reiki ^O^

|:( |:( |:(

:Z
pi_85400243
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:33 schreef ToT het volgende:
Goed, Reiki is fucking levensgevaarlijk zoals ik al eerder zei. Je kunt er de grootste ongelukken mee krijgen, je verneukt iemands aura en karma er mee en ook in het hieramaals zal diegene de gevolgen van jouw gepruts als amateurtje in energiewerken ondervinden.
En wanneer gaan we dat oefenen op Joepie? >:)
pi_85400310
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:04 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ah nee jij bent 'master' !!!
Die maakt NOOOOOOIT fouten, is ALTIJD geconcentreerd e.d.
& uiteraard, IEDEREEN is goody 2 shoes master, anders doe je geen Reiki ^O^

|:( |:( |:(

:Z
Dat over dat geconcentreerd moeten zijn enzo was gewoon, net als de rest van die hele post, compleet sarcastisch bedoeld, voor als dat niet duidelijk was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')