abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85343599
Het vorige deel: Slank # 1127 - Met een newbie! *O*

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Ja doei.
pi_85343651
Ik houd niet van avocado. En ik lust geen meloen.
En ik háááát smurfen :+ .

Wat een slechte TVP
pi_85343698
Coco, je kunt beter zorgen dat je voldoende eet vandaag dan is het risico ook een stuk kleiner dat je straks door enorme honger toch weer allerlei ongezonde troep gaat eten.. neem op z'n minst nog wat fruit en een bakje kwark of yoghurt en een extra boterham. En zorg dat er lekker veel groente bij de nasi zit!
Van één dag slecht eten word je echt niet ineens heel dik (al ken ik die gedachtenkronkel zelf ook wel hoor).

Calimero: welke kast ga je kopen? wat een bikkel ben je dat je hem op de fiets gaat meenemen! 8-)
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:31:43 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85343727
Gisteren had ik een Toscaanse salade, best ok!
Niet meer actief op Fok!
pi_85343763
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_85343837
meteen ook maar een lijstje:

O: havermout, banaan, lijnzaad
S: 1 uur en 5 min hardlopen 8-)
T: roosvicee ferro
L: dubbele volkorenboterham met gebakken ei, ham en kaas :9, koffie met melk, bakje magere kwark met jam
T: volkoren boterham met pindakaas
T: drinkyoghurt (ik ga drinkyoghurts proeven voor een testpanel)
D: volkorenpenne met zelfgemaakte tomatengroentesaus en gehakt
T: bakje chocoladeijs

wel maar 1 stuk fruit, maar verder ben ik tevreden :)
pi_85343883
Lijstje:
O: dubbele boterham speculoospasta
T: 3 rauwe paprikas
T: cupasoup

Ben een beetje gefrustreerd dat ze weinig konden betekenen voor me, het eindadvies was beginnen bij een rustigere werkgever.
Dat stomme geld ook altijd!
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:36:55 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85343934
Ohja, nog een _O_ voor de hardloopprestaties van Blurred en Sigme! O+

Avocado lust het vriendje ook niet :+

Maar om mn vraag te herhalen: lekkere dingen bij een salade met meloen in parmaham? :P Ik dacht iig al aan veldsla met komkommer oids, maar ik denk dat er wel wat vullenders bij moet... Het is dan weliswaar een balansdag, maar geen hongerdag :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:37:44 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85343976
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:34 schreef Blurred86 het volgende:
meteen ook maar een lijstje:

O: havermout, banaan, lijnzaad
S: 1 uur en 5 min hardlopen 8-)
T: roosvicee ferro
L: dubbele volkorenboterham met gebakken ei, ham en kaas :9, koffie met melk, bakje magere kwark met jam
T: volkoren boterham met pindakaas
T: drinkyoghurt (ik ga drinkyoghurts proeven voor een testpanel)
D: volkorenpenne met zelfgemaakte tomatengroentesaus en gehakt
T: bakje chocoladeijs

wel maar 1 stuk fruit, maar verder ben ik tevreden :)
_O_
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:38:13 #10
236335 neen
schone schijn
pi_85343994
Apotheken zijn altijd zo sfeerloos hè, nooit een gezellig muziekje op voor de arbeidsvitaminen. En ook alle klanten zijn zo stil hè. Ik haalde wat op voor m'n moeder, zeggen ze zo: "recept voor mevrouw neen" dus ik "ja dat ben ik" en niemand lachen om mijn flauwe grapje dus ik ben snel weggegaan.

Nu eitje koken :9 en wat zal ik vanavond eens koken?
het lijkt niet wat het is
pi_85344123
Gezonde salades ... nou vandaag niet denk ik, broertje is jarig en zo te zien eten we vanavond shoarma :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:42:22 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85344179
Haai :W

Ik ga op zoek naar een lekker recept voor de tajine, we krijgen eters vanavond en ik wil wel even indruk maken natuurlijk (echter zonder al teveel moeite :') )

En neen _O-
Maar je hebt wel gelijk ja, ik vind er ook altijd een beetje een benauwend sfeertje hangen...
pi_85345793
Bij mij staan er ook echt van die Jordanese bitches die al gaan zuchten als je binnenkomt. That reminds me dat ik er zo langs moet.
pi_85345879
Goedendag. :s)
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:22:44 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85345995
lijst...
O.
450gr kwark
T...nectarine, appel, tomaat, komkommer, worteltjes
L... Kom chinese tomatensoep, drie sneetjes vv kaas, beker hv melk
T... Sinaasappel, b'okje choco, cracker fa
D... Halve bloemkool, gekookt asrdappeltje, gegrilde ribkarbo, kokkommersalade
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_85346482
Ik ben even de gangbare naam kwijt, dit stond op het recept, is die ene die beperkt houdbaar is en je iedere maand vervangt.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:31:44 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85346483
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:22 schreef uniekhoorn het volgende:
lijst...
O.
450gr kwark
T...nectarine, appel, tomaat, komkommer, worteltjes
L... Kom chinese tomatensoep, drie sneetjes vv kaas, beker hv melk
T... Sinaasappel, b'okje choco, cracker fa
D... Halve bloemkool, gekookt asrdappeltje, gegrilde ribkarbo, kokkommersalade
Heb je in een vlaag van honger ook een paar toetsen van je toetsenbord opgepeuzeld? :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:37:58 #18
236335 neen
schone schijn
pi_85346810
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:18 schreef shinydiscoball het volgende:
Bij mij staan er ook echt van die Jordanese bitches die al gaan zuchten als je binnenkomt. That reminds me dat ik er zo langs moet.
Hier staan van die Friese dames, die bij elkaar net zoveel wegen (of minder) als mij. En als ze met elkaar praten, doen ze dat in het Fries :r

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:20 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Goedendag. :s)
Kampioenen! :D :')
Zo zie je maar! Sinds ik een fankaart heb wordt de weg naar boven gevonden!

Weet je toevallig ook wanneer er in die regio herfstvakantie is? Op de site van m'n schule staat het niet :r en ik moet even wat plannen :') nou ja ik ga even googlen enzo dan maar.
pi_85346917
Ik had gister een driebonen salade, een groot succes! Staat op blz 75 van de dikke vegetariër.

Rode ui in ringen, teentje knoflook en 2,5 cm gember fijngehakt. Met witte wijnazijn, zout, peper en goede kerrie.
Dan sperzieboontjes met wat neutrale olie grillen in de oven.
Daarna hetzelfde met kekers & kidneybonen. Door elkaar husselen, af laten koelen en garneren met koriander.
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:46:09 #20
331 Merel
Be here now.
pi_85347154
Lijstje:
O - pak goedemorgen drinkontbijt
T - blikje sinaasappelsap
L - klein pistoletje filet americain met wat tomaat en komkommer
T - appel, mandarijn
D - uit eten

Mwah :{
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:46:29 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85347167
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:37 schreef neen het volgende:

[..]

Hier staan van die Friese dames, die bij elkaar net zoveel wegen (of minder) als mij. En als ze met elkaar praten, doen ze dat in het Fries :r
[..]

Kampioenen! :D :')
Zo zie je maar! Sinds ik een fankaart heb wordt de weg naar boven gevonden!

Weet je toevallig ook wanneer er in die regio herfstvakantie is? Op de site van m'n schule staat het niet :r en ik moet even wat plannen :') nou ja ik ga even googlen enzo dan maar.
Spreken ze hun klanten ook aan in het Fries? Ik stond vorige week voor de regen te schuilen voor de deur van een kledingwinkel in Drachten en toen zei de verkoopster: "Meist wol binnenkommen hear!" :').
Niet meer actief op Fok!
pi_85347279
Trouwens: OV!!!!!!
pi_85347426
Goeiemorgen... :)

Lijstje:
O: 2 of 3 volkoren-knäckebröd met pindakaas, koffie met melk
T: banaan
L: 3/4 bagel met roomkaas, koffie met melk
T: ?? yoghurt ofzo, moet iets halen vanaf m'n werk
D: waarschijnlijk pitabroodjes met falafel, tomaat en knoflooksaus
T: kiwi
Are you pondering what I'm pondering?
pi_85347453
Ik leen m'n auto nooit meer uit. De TomTom is weg en degene die de auto leende claimt dat hij hem niet heeft gezien. Eikel. Heeft natuurlijk de deur niet goed op slot gedaan en toen is dat ding gestolen en in plaats van dat eerlijk te zeggen nu dit. Woest ben ik. Bovendien, nu moet ik vanavond ergens in Schoorl zijn en how the fuck ga ik nu niet verdwalen.

Hoe deed ik dat vroeger eigenlijk :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:54:19 #25
236335 neen
schone schijn
pi_85347492
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Spreken ze hun klanten ook aan in het Fries? Ik stond vorige week voor de regen te schuilen voor de deur van een kledingwinkel in Drachten en toen zei de verkoopster: "Meist wol binnenkommen hear!" :').
Ja in Drachten ja, in the capital of Fryslan wil ik dat soort dingen niet hebben. Maar ze spraken wel Nederlands tegen mij gelukkig anders hadden ze er een boze klant bij.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:49 schreef P.F. het volgende:
Trouwens: OV!!!!!!
Inderdaad _O_ straks weer gratis naar huis O+
Oh, ik vroeg m'n moeder nog maar ze wist het niet. Ja met vegetarisch gehakt zei ze maar dat is opzich wel logisch. Misschien dat m'n oma het wel weet.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:53 schreef conleche het volgende:
Ik leen m'n auto nooit meer uit. De TomTom is weg en degene die de auto leende claimt dat hij hem niet heeft gezien. Eikel. Heeft natuurlijk de deur niet goed op slot gedaan en toen is dat ding gestolen en in plaats van dat eerlijk te zeggen nu dit. Woest ben ik. Bovendien, nu moet ik vanavond ergens in Schoorl zijn en how the fuck ga ik nu niet verdwalen.

Heeft je telefoon gps?
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:56:45 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85347590
quote:

Maar wel kut :{.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:56:47 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85347593
quote:

Oh dat is verrot :{.
Schoorl is wel heel mooi O+.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:57:30 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85347625
Co heeft toch een iPhone en dus gps?
Niet meer actief op Fok!
pi_85347665
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh dat is verrot :{.
Schoorl is wel heel mooi O+.
Ik denk dat ik er meer van ga zien dan me lief is. :')
pi_85347718
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:57 schreef Viking84 het volgende:
Co heeft toch een iPhone en dus gps?
Ja, da's waar, maar die praat niet tegen me. Maar het is wel een idee voor als ik echt verdwaald ben. :Y
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:59:55 #31
236335 neen
schone schijn
pi_85347731
Schoorl, daar heb ik nog wel eens een ijsje gegeten met 3 (!) bolletjes voor slechts 1 gulden en 1kwartje. Moet je bij de klimduin die "winkelstraat" :') aflopen en ergens op het eind is het dan. Wat een geweldig mooie plek zeg, heerlijk.
pi_85347746
quote:

Routeplanner op anwb.nl en dat uitprinten?

Wel echt een rotstreek van diegene die je auto heeft geleend. -O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:00:41 #33
236335 neen
schone schijn
pi_85347761
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, da's waar, maar die praat niet tegen me. Maar het is wel een idee voor als ik echt verdwaald ben. :Y
Je kunt in de appstore zo'n cheap ass navigatie ding proberen? Of een dure als je veel geld wilt uitgeven :')
maar niet iedere iphone heeft gps dacht ik?
pi_85347838
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:59 schreef neen het volgende:
Schoorl, daar heb ik nog wel eens een ijsje gegeten met 3 (!) bolletjes voor slechts 1 gulden en 1kwartje. Moet je bij de klimduin die "winkelstraat" :') aflopen en ergens op het eind is het dan. Wat een geweldig mooie plek zeg, heerlijk.
Ik dacht de Koek mee te nemen voor een strandwandeling maar:
http://www.weer.nl/nl/hom(...)cmVjdD0tMQ%253D%253D

En GB, mijn logica is anders dan die van de ANWB op de één of andere manier. Ik verdwaal altijd als ik dat probeer met zo'n uitgeprint velletje.
pi_85347840
Co, de wegnummers en afslagen onthouden. Kut zeg.. Heeft hij al een oplossing?
pi_85347878
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:02 schreef conleche het volgende:

[..]

En GB, mijn logica is anders dan die van de ANWB op de één of andere manier. Ik verdwaal altijd als ik dat probeer met zo'n uitgeprint velletje.
Oh, da's mooi kut dan.. Ik kan het altijd vinden met zoiets, maar dan ben ik wel bijrijder.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_85347958
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:02 schreef P.F. het volgende:
Co, de wegnummers en afslagen onthouden. Kut zeg.. Heeft hij al een oplossing?
Nee, hij zit ook in Italie, het is zo'n dude die weleens klusjes voor Peter doet en schilderijen wegbrengt. Krijg de auto ook altijd terug zonder benzine en zo. Heb al tegen Peter gezegd, dat hij de auto niet meer meekrijgt.

Oh en ik kom er wel hoor, ik ben gewoon boos en dan mag ik graag overdrijven.
pi_85348036
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:06 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee, hij zit ook in Italie, het is zo'n dude die weleens klusjes voor Peter doet en schilderijen wegbrengt. Krijg de auto ook altijd terug zonder benzine en zo. Heb al tegen Peter gezegd, dat hij de auto niet meer meekrijgt.

Oh en ik kom er wel hoor, ik ben gewoon boos en dan mag ik graag overdrijven.
Heb je de auto samen met Peter? Aangifte doen voor zo ver dat kan..
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:08:40 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85348058
Nouja en terecht dunkt me. Je past toch goed op andermans spullen als je die leent?!
pi_85348112
Co, wat kinderachtig om daar niet gewoon eerlijk over te zijn! Misschien heeft hij hem zelf verpatst... (waar is mijn geloof in de mensheid?)

Lijstje:

O: 2 boterhammen jam
T: komkommer
L: 2 boterhammen friesche nagelkaas
T: appel
T: nectarine
D: ?
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:10:56 #41
236335 neen
schone schijn
pi_85348133
Nou ja ik ben ook eerlijk gezegd een beetje te lui om het goed uit te zoeken maar volgens mij is dit nog wel een aardig (tijdelijk?) alternatief als je echt niet met kaart wil gaan rijden. 3.99 dus dat valt ook wel mee, en met stem + het ziet er aardig uit.
pi_85348226
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:08 schreef P.F. het volgende:

[..]

Heb je de auto samen met Peter? Aangifte doen voor zo ver dat kan..
Auto staat nog steeds op zijn naam en hij wordt ook voornamelijk gebruikt om schilderijen in te vervoeren, want in A'dam doe ik alles wel op de fiets zo'n beetje. En aangifte niet hoor, hij mag kiezen: of mij een nieuwe TomTom geven of zijn zeer relaxte baantje opgeven. Peter is zo'n beetje de beste 'werkgever' die er is. Zo mocht hij met dat mooie weer een beetje aan de boot klussen en er ook mee varen.

Dus ik denk dat ik wel een nieuwe TomTom krijg. Weet je: dat dat ding kwijt is kan gebeuren, maar ik vind het misselijk dat hij dan zegt dat hij hem niet heeft gezien na Amerika. Want da's gewoon liegen. En daar heb ik een broertje dood aan.

Zo en nu hou ik erover op en ga ik afwassen. Jottem! :+
pi_85348438
Ik ga even een kijkje nemen bij de uitweek!
pi_85348565
Die uitgeprinte routevelletjes sturen mij altijd over fietsbruggen en nog niet afgebouwde straten! :( Of dan zeggen ze niet gewoon: neem de N334, afslag 3, maar: Rechts aanhouden bij Burgemeester Nietermanslaan, vervolg weg langs het Kennedyplein. Alsof je op de snelweg de namen kan zien!

En wb auto's uitlenen: ik ben daar heel erg hypocriet in. Vroeger leende ik altijd heel gemakkelijk auto's van iedereen (was er wel netjes op), en als nu iemand de mijne wil lenen denk ik: }:| Moet dat?! :@
pi_85348759
Ik rijd wel altijd iedereen en alles overal heen, dat moet ik nog even zeggen tot verdediging van mijzelf.
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:30:19 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85348865
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:27 schreef Laureline het volgende:
Ik rijd wel altijd iedereen en alles overal heen, dat moet ik nog even zeggen tot verdediging van mijzelf.
Ik las "ik rijd wel altijd over iedereen en alles heen"

:') :D
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:31:00 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85348895
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:59 schreef neen het volgende:
De klimduin idd :').
Niet meer actief op Fok!
pi_85350122
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:42 schreef LadyBlack het volgende:
Haai :W

Ik ga op zoek naar een lekker recept voor de tajine, we krijgen eters vanavond en ik wil wel even indruk maken natuurlijk (echter zonder al teveel moeite :') )
Wat heb je allemaal in huis? Ik ben gek op tajine. :9

Pas een gemaakt met kipfilet, gemengde bonen (kidney, black-eyed, boterbonen en kikkererwten), paprika, ui, knof, blikje gepelde en gehakte tomaten en wat chinese kool. Qua kruiden ongeveer een theelepel piment, theelepel gemalen komijn, theelepel chilipoeder, wat ras el hanout en zout en peper. Was erg lekker! :9

@Co: shit van die tomtom. Ik leen onze auto nooit meer uit sinds een vriend van ons de deur uit onze caddy gereden heeft door in een parkeergarage met de passagiersdeur open achteruit te rijden tegen een andere auto aan. En dan nog weigeren om de kosten op zich te nemen ook hè? "Daar zijn jullie toch voor verzekerd?"
Heeft ons in totaal bijna 1000 euro gekost. Dat is dus geen vriend meer.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:03:19 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_85350193
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:02 schreef conleche het volgende:

[..]

Doorrijden naar Camperduin of terug naar Bergen. Bergen aan Zee is natuurlijk mooier, maar Camperduin heeft ook wel wat met de overgang van dijk naar strand (of andersom). Overigens zijn de duinen bij Schoorl een aanrader.

het ging dus om het weer :') Mocht het trouwens wel goed weer zijn: Schoorl ligt echt een flink stuk va het strand af. Ik zou dus naar Bergen of Camperduin gaan.
Enne, ik heb wel navi op mijn telefoon die tegen me praat. Kan alleen niet nakijken welke, wat die telefoon ligt thuis.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:04:55 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_85350267
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De klimduin idd :').
Waarom :') ?
pi_85350321
Oja, lijstje.

O: Cornflakes met melk en een beetje suiker
T: Perzik
L: Halve gebraden kip
D: Salade met tomaat, uitgebakken spekjes en boterbonen
T: kwark
S: Wandeling in het bos met de honden en verder helemaal niks want rustdag :+

:@
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:07:50 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_85350381
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Oja, lijstje.

O: Cornflakes met melk en een beetje suiker
T: Perzik
L: Halve gebraden kip
D: Salade met tomaat, uitgebakken spekjes en boterbonen
T: kwark
S: Wandeling in het bos met de honden en verder helemaal niks want rustdag :+

Meer eten zou je goed doen :Y
pi_85350678
Iemand nog ideetjes voor makkelijke tussendoortjes voor een man? Mijn vriend eet tussendoor écht te weinig, maar vanwege zijn functie kan hij echt niet aan de bakken kwark gaan zitten en zelfs boterhammen aan zijn bureau wil hij niet (probeer hem al te overtuigen dat er geen verschil zit in een sultana of een boterham achter je bureau naar binnen te werken).

Lastige mannen :+ Zelf zit ik op mijn werk echt van alles en nog wat weg te eten. Volgende week nieuwe baan, even kijken wat daar kan en mag. :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:20:21 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85350871
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:01 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal in huis? Ik ben gek op tajine. :9

Pas een gemaakt met kipfilet, gemengde bonen (kidney, black-eyed, boterbonen en kikkererwten), paprika, ui, knof, blikje gepelde en gehakte tomaten en wat chinese kool. Qua kruiden ongeveer een theelepel piment, theelepel gemalen komijn, theelepel chilipoeder, wat ras el hanout en zout en peper. Was erg lekker! :9
Ik ben dol op ras el hanout! :9 Had de eerste keer in de tajine zonder geprobeerd, maar wat maakt dat een verschil zeg!

Zat zelf te denken aan een wat zoetere tajine, ik ben bijvoorbeeld dol op dadels, maar ik zag laatst ook een gerecht met honing-tijmsaus, en dat leek me ook heerlijk! Ik ben alleen niet zo'n ster in bedenken welke groenten ik daar allemaal bij kan doen....?

Misschien maak ik er nog een kikkererwtensalade met spinazie bij :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:23:09 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85350988
Wat zijn jullie toch allemaal creatief met koken zeg! Ik weet niet eens wat een taijne is, dadels heb ik nog nooit gegeten en kikkererwten alleen in de houmous, dat is daar toch van gemaakt.. toch? :?
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:27:11 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85351168
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat zijn jullie toch allemaal creatief met koken zeg! Ik weet niet eens wat een taijne is, dadels heb ik nog nooit gegeten en kikkererwten alleen in de houmous, dat is daar toch van gemaakt.. toch? :?
Tot een paar jaar geleden was ik ook niet zo creatief hoor, ik kookte voor mezelf toen ik nog op kamers woonde voornamelijk tortellini met diepvriesspinazie a la creme :') en af en toe een vegaburger erbij.

Vaak kookten mijn 2 vriendinnen (behoorlijk culinair ook nog), en sinds zij verhuisd zijn en ik samenwoon vind ik het toch ook wel leuk om iets fatsoenlijks op tafel te zetten. Helemaal als er mensen komen eten :Y ik kán namelijk best koken, ik ben er alleen vaak wat te lui voor oO<

Voor mij is dé truc echt om regelmatig voorraden in te slaan, waar je dan een beetje simpele gerechten (eventueel afhaal of instant) mee kunt pimpen, dat doet al zoveel :Y
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:28:12 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_85351201
Tajine, stoofpotjes, stomen, romertopf ed. zijn zo makkelijk! Gewoon verschillende ingredienten bij elkaar gooien en in de oven, op het vuur, stekker in het stopcontact en dan gewoon wachten tot het klaa is. Je hebt er nog minder afwas mee dan met normaal koken en qua werk lijkt het op het maken van een salade. Eigenlijk echt iets voor jou XM.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:31:43 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85351369
wtf is een romertopf nou weer :D :').

Hm.. zal me er wel een keer in verdiepen dan.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:35:01 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85351518

Romertopf en tajine :) aardig hetzelfde principe: namelijk stoven. Inderdaad heel makkelijk!!

Afhankelijk van de ingrediënten moet het wel een tijdje op het vuur staan.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:36:15 #60
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85351571
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:35 schreef LadyBlack het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Romertopf en tajine :) aardig hetzelfde principe: namelijk stoven. Inderdaad heel makkelijk!!

Afhankelijk van de ingrediënten moet het wel een tijdje op het vuur staan.
Das dus niet zo handig op werkdagen... hmhm... geen ervaring met stoven en moet er dus ook dingen voor aanschaffen.. hmm... ik ga het in de week leggen bij mezelf :P
pi_85351816
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:20 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik ben dol op ras el hanout! :9 Had de eerste keer in de tajine zonder geprobeerd, maar wat maakt dat een verschil zeg!

Zat zelf te denken aan een wat zoetere tajine, ik ben bijvoorbeeld dol op dadels, maar ik zag laatst ook een gerecht met honing-tijmsaus, en dat leek me ook heerlijk! Ik ben alleen niet zo'n ster in bedenken welke groenten ik daar allemaal bij kan doen....?

Misschien maak ik er nog een kikkererwtensalade met spinazie bij :)
Salade erbij is ook prima toch? Eenpansgerechten zijn leuk maar je moet niet altijd alles in een pan willen mikken. Soms is het lekkerder om dingen gescheiden klaar te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@XM: Gewoon af en toe iets meenemen van de markt of de super wat je nog nooit gehad hebt of geen idee hebt wat het is en dan recepten googelen. Bij gebrek aan tajine of romertopf kan je overigens ook best een braadpannetje gebruiken hoor. Als je het wat vindt kan je altijd nog zo'n ding aanschaffen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:43:01 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85351877
MM: ik heb ook geen braadpan :@. Ik heb een grote hekel aan koken en besteed daar echt het liefst zo min mogelijk tijd en moeite aan :@.
pi_85351880
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Das dus niet zo handig op werkdagen... hmhm... geen ervaring met stoven en moet er dus ook dingen voor aanschaffen.. hmm... ik ga het in de week leggen bij mezelf :P
Juist wel geschikt voor werkdagen! Je mikt alles er 's ochtends in en als je thuis komt hoef je alleen het gas aan te steken en te wachten tot het klaar is. Couscous of bulgur is ook zo klaar dus dan hoef je bijna niets te doen.
pi_85351903
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
MM: ik heb ook geen braadpan :@. Ik heb een grote hekel aan koken en besteed daar echt het liefst zo min mogelijk tijd en moeite aan :@.
Wok met een deksel misschien?
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:44:19 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85351934
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:43 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wok met een deksel misschien?

Het wordt nu wel genant he _O-
pi_85352228
Kan je niet, net als dat mens in die irritante Knorr-reclame, naar je moeder fietsen om er een te lenen? :@
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:52:16 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85352272
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Kan je niet, net als dat mens in die irritante Knorr-reclame, naar je moeder fietsen om er een te lenen? :@
Beetje ver fietsen vanuit Gouda naar de Achterhoek :+. Misschien kan ik er eens eentje lenen ofzo.
pi_85352442
Slecht lijstje vandaag want weinig tijd:

O: -
L: -
T (of verlate L): multigraanbagel met zalm, kappertjes, uitjes en walnoten
T: frambozen/ananas sap
D: spaghetti met iets, moeder kookt
pi_85352469
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Meer eten zou je goed doen :Y
Dit is al veeeeeel meer dan ik eerder at maar je hebt gelijk. Omdat ik niet gewend ben om zoveel en zo vaak te eten vergeet ik ook om er de tijd voor te nemen om iets te eten of iets mee te nemen. Die knop moet nog om.

Ik was rond lunchtijd bijvoorbeeld boodschappen aan het doen en voor je dan weer terug bent is het zo een uur of twee en had ik dus al sinds het ontbijt niks gehad. Ben wel zo slim geweest om in de auto een perzik achterover te drukken. Vind het eigenlijk al wel een goed teken dat ik in ieder geval wel trek had. :@

Aan de andere kant is vandaag ook een dag met weinig activiteit dus iets minder kan niet zoveel kwaad toch?
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:15:45 #70
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85353162
Ik hou van eten koken, niet voor mijzelf maar voor mijn lief... Ben een echte feeder ;')

Eten vergeten, kan me er helemaal niks bij voorstellen! Heb eigenlijk altijd trek...
En nu eet ik nibb-its :6
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:20:39 #71
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_85353362
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Uurtje met de Romertofp. Kant en klare groente, of wat groente in grote stukken hakken, kip erop, kruiden eroverheen, evt. klein beetje water of wijn, uurtje in de oven (niet voorverwarmen!). Klaar. Als je kant-en-klare groente gebruikt ben je netto 5 minuten bezig.

Er zijn ook iets ingewikkelder recepten (dan leg je bijvoorbeeld een schijfje sinaasappel op de kip en open je en blikje tomatenpuree en kruid je met o.a. kaneel, maar daar zal ik je niet meer vermoeien.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:21:22 #72
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85353390
*inzichtmomentje*

Waar ik vroeger 3/4 boterhammen SUPERveel vond, heb ik er nu 4 op, plus wortels, en ik heb alweer honger :') Aangezien het nog even gaat duren tot mn avondeten ga ik zo nog wat scoren op el station :+
pi_85353472
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:20 schreef Tinkepink het volgende:
Er zijn ook iets ingewikkelder recepten (dan leg je bijvoorbeeld een schijfje sinaasappel op de kip en open je en blikje tomatenpuree en kruid je met o.a. kaneel, maar daar zal ik je niet meer vermoeien.
_O-
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:27:43 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85353651
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

_O-
Maar ze heeft me wel goed in de peiling _O- :D
pi_85353767
Ik heb ooit in een grijs verleden wel eens zo'n shakes dieet gedaan omdat ik wilde afvallen. Daar kwam ik van aan omdat het meer calorieën waren dan ik normaal gesproken at. :@

Ik ben al heel lang aan het worstelen om meer te eten en de problemen met mijn darmen en gewrichten helpen daar ook niet echt bij. Ik ben gék op lekker eten maar ik eet echt veel te weinig. Helemaal omdat mijn darmen toch al minder opnemen dan bij een gezond mens. Het structurele gebrek aan beweging hielp natuurlijk ook niet want daardoor had ik ook geen behoefte aan eten. Het zou me niks verbazen als ik in de categorie 'overgewicht maar toch ondervoed' zou vallen.

Maar goed, dat is het verleden. Ik zit nu in ieder geval op drie maaltijden per dag en ik krijg wat beweging dus het kan alleen maar beter gaan nu. *O*
pi_85354044
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dit is al veeeeeel meer dan ik eerder at maar je hebt gelijk. Omdat ik niet gewend ben om zoveel en zo vaak te eten vergeet ik ook om er de tijd voor te nemen om iets te eten of iets mee te nemen. Die knop moet nog om.

Ik was rond lunchtijd bijvoorbeeld boodschappen aan het doen en voor je dan weer terug bent is het zo een uur of twee en had ik dus al sinds het ontbijt niks gehad. Ben wel zo slim geweest om in de auto een perzik achterover te drukken. Vind het eigenlijk al wel een goed teken dat ik in ieder geval wel trek had. :@

Aan de andere kant is vandaag ook een dag met weinig activiteit dus iets minder kan niet zoveel kwaad toch?
Dat is inderdaad een goed teken! :Y

Dat van die activiteit wordt volgens mij eerder te vaak als excuus gebruikt om te weinig te eten. Het overgrote deel van de calorieën die je lichaam gebruikt gaat op aan processen die toch wel doorlopen als je stilzit. Daarom is het ook zo goed om je BMR te berekenen (op die ene site die ik alweer kwijt ben :@), dat is wat je zou gebruiken als je de hele dag zou slapen bij wijze van spreken en daar moet je dus nooit onder gaan zitten.

Welkom nog trouwens. :)
pi_85354274
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:30 schreef MinderMutsig het volgende:Helemaal omdat mijn darmen toch al minder opnemen dan bij een gezond mens. Het structurele gebrek aan beweging hielp natuurlijk ook niet want daardoor had ik ook geen behoefte aan eten. Het zou me niks verbazen als ik in de categorie 'overgewicht maar toch ondervoed' zou vallen.
Ik heb zelf colitis, geen idee eigenlijk of mijn darmen ook minder opnemen (denk dat dat bij mij iets anders zit dan bij jou), maar ik merk wel ook heel goed dat probleemdarmen geen positieve invloed hebben op het eetpatroon.

Bij buikpijn dagen heb ik sowieso minder honger. En andere dagen eet ik weer niet/minder om juist pijn/krampen/diarree te voorkomen.

Als ik vanaf september weer voor de klas sta, wordt het ook weer lachen ^^. Dan eet ik vaak niks totdat mijn laatste les voor die dag erop zit (stel ik krijg krampen, etc). Alhoewel dat voor een deel tussen mijn oren zit, denk ik (bang om krampen te krijgen? Dan krijg je juist krampen).

Ik hoop in ieder geval dat je je lekker genoeg blijft voelen om het vanaf nu alleen maar vooruit te laten gaan! :)
pi_85354441
Zo eerste werkdag achter de rug, mn klas is ingedeeld en paar kleine dingen gedaan!
Ik ga straks bijlezen en nu eerst een nieuwe auto zoeken, mn oma bellen voor een lening, want ik ben het zat. Ding weer enorm schokken vanmorgen en ik voel me niet meer veilig.
Ik wil deze week een nieuwe voor de deur!
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:47:59 #79
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_85354459
Kunnen jullie de subtekstjes ook nauwelijks meer lezen?
pi_85354493
Ik heb mijn lijstje voor vandaag trouwens op aanraden van jullie aangepast.

Dit was het:
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
Lijstje:

O: boterham met pasta
T: niks
L: 2 hardgekookte eitjes nog lekker warm <3
T: bouillon
D: nasi
T: ?
Dit is het nu:
O: boterham met pasta
T: hardgekookt eitje
L: croissantje, boterham met boterhamworst, beker melk
T: hardgekookte eitje, plakje boterhamworst voor de lekker <3
D: nasi
T: banaan

Ok, het is nog lang niet ideaal, maar in ieder geval wat beter dan ik vanmorgen nog van plan was :)
pi_85354516
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:47 schreef Tinkepink het volgende:
Hier geen last van.
pi_85354567
quote:
nee, mijn browser staat op standje blind :@ O+
Ja doei.
pi_85354645
quote:
Ja, kan ik al een paar dagen niet meer. Snap ook niet waarom, met mn andere account kan ik het nog wel.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:58:41 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85354924
Geen last van Tink!
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:05:27 #85
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85355196
Kan de subs ook bijna niet meer lezen :N

MM -> fijn dat je zelf inziet dat het beter gaat nu en wat je struikelblokken zijn, heel belangrijk! De rest komt wel.
Jij kan misschien niet veel eten maar wel lekker calorierijke producten wegwerken en dan vol zijn, zelf heb ik het totaal andersom, ik eet zoveel dat het gewoon calorie arm moet zijn...
Ook niet goed, dat weet ik maar ik weet nog niet echt hoe ik dat op moet lossen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:05:57 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85355223
Ik heb met control + alles een beetje groter gezet, mn bril is misschien overmorgen pas klaar :')

Ze gingen er andere pootjes bij zoeken voor 7 euro ^O^
pi_85355268
Heeft iemand een beetje verstand van auto's? :P Heb er 3, maar weet niet wat beste keus is. Allemaal ford focussen :9
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:11:37 #88
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85355508
Mijn vriend heeft een Ford Focus
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:13:26 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85355596
Besloten dat ik toch ga RPMen vanaaf, anders zit ik ook maar stil. Ga wel op kneusjestempo meefietsen. Dat wel.
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:14:20 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85355639
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb met control + alles een beetje groter gezet, mn bril is misschien overmorgen pas klaar :')

Ze gingen er andere pootjes bij zoeken voor 7 euro ^O^
Netjes! :Y

En geen verstand van auto's hier.
pi_85355881
Ik vind na mijn Ka waar ik door alle reparaties haast failliet aan ben gegaan Ford maar een stom merk. We hebben nu een Golf en ik ben nu VW-fan O+ . Maar stiekem heb ik er gewoon geen verstand van. Ik zou dan ook de auto die je kiest door de ANWB laten keuren, dan weet je precies wat je koopt.

Verder is m'n lief laat thuis, dus ik gooi er een extra T in, namelijk twee rijstwafels met appelstroop. We willen voor het eten nog rennen, maar dat kan ik niet met honger en hij is pas om 19u thuis.
pi_85355967
Wilde eerst ook voor een Ka gaan, maar er staan er ZOveel te koop, ik dacht dat kan niet goed zijn! En wat betaal je voor zo'n anwb keuring?
pi_85356011
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:37 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goed teken! :Y

Dat van die activiteit wordt volgens mij eerder te vaak als excuus gebruikt om te weinig te eten. Het overgrote deel van de calorieën die je lichaam gebruikt gaat op aan processen die toch wel doorlopen als je stilzit. Daarom is het ook zo goed om je BMR te berekenen (op die ene site die ik alweer kwijt ben :@), dat is wat je zou gebruiken als je de hele dag zou slapen bij wijze van spreken en daar moet je dus nooit onder gaan zitten.

Welkom nog trouwens. :)
Dankje :)

Heb het even opgezocht en mijn BMR zou 1874 calorieën per dag zijn maar ik moet zeggen dat ik dat niet helemaal snap. Ik heb echt ruim twee jaar daar ver onder gezeten (niet bewust maar geen trek, darmproblemen waardoor eten niet ging etc.) en ik ben toch echt niks afgevallen. oO<
Het voelde eerder alsof mijn lijf gewoon stil stond. Ik ben ook enorm aangekomen toen ik uiteindelijk weer begon met min of meer normaal te eten maar dat extra gewicht is er inmiddels weer af.

Voor lichte activiteit zou ik nu al rond de 3000 calorieën per dag moeten hebben volgens die calculator. Dat is dan om op hetzelfde gewicht te blijven? Hoeveel mag je daar veilig onder zitten om verantwoord af te vallen?
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:23:04 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85356048
Waarom niet een auto zonder wegenbelasting dan? Peugeot 107 (heb ik, heel blij mee!!) Citroen C1 of een toyota aygo?
Prima autootjes!
pi_85356095
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Waarom niet een auto zonder wegenbelasting dan? Peugeot 107 (heb ik, heel blij mee!!) Citroen C1 of een toyota aygo?
Prima autootjes!
Omdat ik heel veel snelweg rijd ... en ik heb nu een 1.3 en die vind ik al eigenlijk niet goed genoeg. Dus wil minstens een 1.3 ... kortom geen stadsbakje
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:24:40 #96
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85356111
MM, in principe mag je niet meer dan 500 onder je behoefte zitten.
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:24:48 #97
236335 neen
schone schijn
pi_85356119
Maar je woont en werkt in de stad toch? Ga je vaak met de auto naar Den Hrlder dan of valt dat mee? Als het geen noodzaak is, is geen auto dan niet een optie? Minder gezeik en (misschien dan) minder kosten.

Maar goed ik houd van bier en dus niet zo van auto's. :') ken wel 3 mensen die tevreden zijn met een focus :P

En verder kijken naar onderhoudsgeschiedenis, even googlen op veel voorkomende problemen van de focus. En dan een Japanse bazenauto kopen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:25:29 #98
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85356145
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:24 schreef j.t het volgende:

[..]

Omdat ik heel veel snelweg rijd ... en ik heb nu een 1.3 en die vind ik al eigenlijk niet goed genoeg. Dus wil minstens een 1.3 ... kortom geen stadsbakje
Dan vind ik een ford focus ook geen lekker beest moet ik eerlijk zeggen.
pi_85356150
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:21 schreef j.t het volgende:
Wilde eerst ook voor een Ka gaan, maar er staan er ZOveel te koop, ik dacht dat kan niet goed zijn! En wat betaal je voor zo'n anwb keuring?
Ik ben klaar met Ka's, heb in een jaar 2000 euro aan reparaties uitgegeven }:| .

Info over keuringen hier, hangt er dus vanaf of je lid bent of niet.
pi_85356191
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:24 schreef uniekhoorn het volgende:
MM, in principe mag je niet meer dan 500 onder je behoefte zitten.
*propt nog een volkoren boterham naar binnen*
pi_85356220
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Dan vind ik een ford focus ook geen lekker beest moet ik eerlijk zeggen.
watdan?

Neen ... ik woon in Leeuwarden en werk in Hippolytushoef ... iets van een uurtje rijden. 80 km zoiets ...
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:27:29 #102
236335 neen
schone schijn
pi_85356221
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:24 schreef j.t het volgende:

[..]

Ik zou eens een proefrit maken in een aygo ofzo, oogt klein maar ik vind het prima rijden op de snelweg. Alleen je accelereert niet zo snel. Ik vind hem niet minder goed snelweg rijden dan een skoda octavia waar ik veul in moest rijden voor werk.
pi_85356342
Ik reed laatst in 't mini-autootje van m'n mams, een nieuwe Ka, wilde ik iemand gaan inhalen, kwam ik er halverwege achter dat dat toch niet zo'n strak plan is met een Ka 1.2. * Razztwizzle droop weer af :')

Ik O+ onze Golf.
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:37:52 #104
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_85356685
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:27 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Tot een paar jaar geleden was ik ook niet zo creatief hoor, ik kookte voor mezelf toen ik nog op kamers woonde voornamelijk tortellini met diepvriesspinazie a la creme :') en af en toe een vegaburger erbij.

Vaak kookten mijn 2 vriendinnen (behoorlijk culinair ook nog), en sinds zij verhuisd zijn en ik samenwoon vind ik het toch ook wel leuk om iets fatsoenlijks op tafel te zetten. Helemaal als er mensen komen eten :Y ik kán namelijk best koken, ik ben er alleen vaak wat te lui voor oO<

Voor mij is dé truc echt om regelmatig voorraden in te slaan, waar je dan een beetje simpele gerechten (eventueel afhaal of instant) mee kunt pimpen, dat doet al zoveel :Y
Dat eet ik nog steeds regelmatig :@

Co, wat een klotestreek van je tomtom zeg, ik kan er niet bij, dat je over zo iets gaat liegen :?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:38:59 #105
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85356731
MM,je moet zelf natuurlijk ook gaan uitvinden wat je vol kan houden, een nieuwe standaard zeg maar.
En als je het rationeel bekijkt mag je best veel eten!
Tuurlijk op een dag gebakje, uit eten of wat dan ook, kun je gewoon rekening mee houden.
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:40:04 #106
277802 _Calimero_
pi_85356778
Ik heb heel veel laminaat gezien en nu heb ik 3 keuzes te maken: white wash, grijzig of juist midden-bruin :? hoe kan ik dat ooit kiezen?
De vloeren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En heel veel (witte) meubels uitgekozen bij de IKEA,maar niets gekocht nog en dus ookniet op de fiets meegenomen :+ ik ga 't pas kopen als ik de sleutels heb, zodat ik het gelijk in mijn nieuwe huis kan stallen :Y

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40116070

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30189024

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80141770

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00095036

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80183944

w/

[ Bericht 9% gewijzigd door _Calimero_ op 16-08-2010 17:58:32 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:49:00 #107
229513 Blurred86
Live Positive
pi_85357145
Ik vind grijzig laminaat vaak erg mooi, zeker in combinatie met witte meubels! Ik zou iig geen white wash vloer nemen bij witte meubels denk ik. Maar goed, je zult toch echt zelf moeten kiezen :P

Welke meubels heb je uitgezocht? (foto's? O-))
pi_85357235
Bovenste laminaat is mooi bij witte meubels denk ik!
pi_85357254
huis inrichten O+ zo leuk! Zou zo met je ruilen Cali O-)

:W ben weer thuis. Boodschappen gedaan, maar Lidl was qua groenten echt leeggeroofd. Gelukkig vanavond vooral diepvriesspinazie nodig...

Pasta met zalm, spinazie, kastanjechamps en misschien wat geitenkaas om eroverheen te brokkelen, leek me wel lekker :@ geen idee of dat 't ook is :+

en ik zou naar een cantus gaan vanavond, maar ga toch maar niet. Even een avondje chillen en boekje lezen (of FOK!ken :X)
Ja doei.
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:55:36 #110
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85357395
Oeh, de bovenste laminaat, prachtig!
pi_85357464
is wel zo stofgevoelig als de nete ;( wel mooi, maar ik zou 't niet zo snel nemen :@ vanwege de stofgevoeligheid :')!
Ja doei.
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:57:45 #112
277802 _Calimero_
pi_85357481
Ik vind denk ik de eerste ook het mooist die grijze, maar vind die wel het moeilijkste om een kleur voor op de muur bij te bedenken... Ben bang dat het dan al snel te donker gaat worden..
pi_85357566
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:57 schreef motorbloempje het volgende:
is wel zo stofgevoelig als de nete ;( wel mooi, maar ik zou 't niet zo snel nemen :@ vanwege de stofgevoeligheid :')!
Ik heb ook donker laminaat maar valt reuze mee qua stof. Gewoon een wollen vloerkleed neerleggen, daar voelt stof zich over 't algemeen veel meer tot aangetrokken :+ .
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:01:54 #114
236335 neen
schone schijn
pi_85357626
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:27 schreef j.t het volgende:

[..]

watdan?

Neen ... ik woon in Leeuwarden en werk in Hippolytushoef ... iets van een uurtje rijden. 80 km zoiets ...
Dan is een auto wel handig ja :') wat een eind iedere dag dan he, ga verhuizen :')
pi_85357645
Hier was het avondeten geruld lamsgehakt (eigenlijk schaapsgehakt) met een kort meegebakken aan flardjes geneden spitskooltje (uurtje geleden geoogst), gekruid met een weinig kummel (ofwel karwei) en een half pakje monchou. Met basmatirijst want daar had ik zin in.

MinderMutsig, van te weinig eten val je niet af. Dat is de reden waarom je niet meer dan 500 kcal onder je onderhoud moet zitten; zit je tever daaronder dan heeft je lichaam onvoldoende energie om vet om te zetten. Dus dan blijft het vet zitten waar het zat. Voor de zekerheid probeert je lichaam daarbij elke overgeschoten calorie wel op te slaan. In de vorm van vet.
Je kan prima in leven blijven bij te weinig eten; je slijt alleen sneller. Dat is reden te meer voor mensen met een brak lichaam (ik noem geen namen) om voldoende te eten..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85357651
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:57 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik vind denk ik de eerste ook het mooist die grijze, maar vind die wel het moeilijkste om een kleur voor op de muur bij te bedenken... Ben bang dat het dan al snel te donker gaat worden..
Zoiets als de bovenste kleur groen van dit plaatje?

pi_85357655
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:01 schreef neen het volgende:

[..]

Dan is een auto wel handig ja :') wat een eind iedere dag dan he, ga verhuizen :')
Kan pas over een jaartje

Lila past ook mooi bij grijs

Heb trouwens de keuze kunnen terugbrengen tot 2 ... een Ford Focus of een Kia Rio
pi_85357765
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:27 schreef j.t het volgende:

[..]

watdan?

Zo'n afstand reed ik toch met plezier in een C1 :P.
Ook diezelfde afstand iets meer dan een jaar gereden in een snelle seat ibiza (1.9 turbio diesel, 't kreng haalde ruim de 200km/u). Maar de C1 was ook best hoor. Ik hoef niet harder dan 130.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:06:39 #119
277802 _Calimero_
pi_85357779

Zo iets,mosgroen vind ik mooi.

Paarsig/lila is inderdaad ook heel mooi :Y
pi_85357793
Bwuh, ik ben soms helemaal de weg kwijt van wat nou genoeg is en wat dan weer te veel. En wat kan ik beter wel eten en wat beter niet.

Stom gedoe }:|

Ga maar heul veel sporten, dan maakt iets te veel eten ook niet uit.
pi_85357826
Of een lichte tint roze O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:08:15 #122
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85357832
Cali, wij hebben dit (brakke webcamfoto) en die rode muur is gewoon 1 wand, de rest is gewoon wit...
Zwarte leren bank en soort van eiken meubels, vind het mooi!

[ Bericht 0% gewijzigd door uniekhoorn op 16-08-2010 18:14:27 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:11:08 #123
277802 _Calimero_
pi_85357913
ook mooi, Uniek!
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:11:11 #124
229513 Blurred86
Live Positive
pi_85357914
mosgroen O+
Ik heb zelf nu ook groene muren, maar dan wel vrij licht, ben er echt heel blij mee! Ik vind het een heel rustgevende kleur, wel fris maar niet kil. O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:13:39 #125
277802 _Calimero_
pi_85357993
pi_85358029
Snoepig inderdaad. Ik heb een deel van de muren in mijn woonkamer ook in die kleur geverfd

Maar dit kan misschien iets te kil uitpakken?
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:16:12 #127
236335 neen
schone schijn
pi_85358081
Gevaarlijk zon autotje op de grond.
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:16:41 #128
277802 _Calimero_
pi_85358091
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:14 schreef Goodbye het volgende:
Snoepig inderdaad. Ik heb een deel van de muren in mijn woonkamer ook in die kleur geverfd

Maar dit kan misschien iets te kil uitpakken?
daar ben ik dus inderdaad precies bang voor...
maar ik vind het wel echt heel mooi!

sorry voor al mijn gespam, ik ben gewoon heel slecht in het maken van keuzes :')
ik doe er altijd al een uur over om eten in de AH te kiezen, dus kun je nagaan hoeveel nachten me dit wakker houdt :')
pi_85358114
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:16 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

daar ben ik dus inderdaad precies bang voor...
maar ik vind het wel echt heel mooi!

sorry voor al mijn gespam, ik ben gewoon heel slecht in het maken van keuzes :')
ik doe er altijd al een uur over om eten in de AH te kiezen, dus kun je nagaan hoeveel nachten me dit wakker houdt :')
Ik vind het wel leuk O+ Beetje meedenken enzo. Mijn huis is nog niet zoals ik het wil, maar het gaat de goede kant op :9
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:20:02 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85358179
Nothing beats een houten vloer O+

Ik heb eigenlijk een teringhekel aan laminaat, maarja, tot ik ooit een huis met houten vloeren kan betalen moet ik het er maar mee doen :') (helaas heb ik 4 jaar geleden samen met huisgenootje voor lichthouten plankjes gekozen, daar heb ik nu spijt van, het schrééuwt echt GOEDKOOP!!)
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:20:10 #131
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85358182
Ik had in m'n vorige huis licht laminaat... Echt nooit meer. Je ziet ALLES.
pi_85358183
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:21:10 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85358208
Cali, als je bang bent dat wit te kil wordt: niet bang voor zijn!! Met accessoires kun je zóveel sfeer maken!

Of met een gekleurde muur inderdaad, en misschien een kleed of een gekleurde deken over een meubel....
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:21:44 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85358227
quote:
De Ford, want: airco. Klaar.
pi_85358272
De Ford, want Ford..

:') Kia!
Ja doei.
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:23:33 #136
229513 Blurred86
Live Positive
pi_85358286
quote:
De eerste want leuker en zilver > zwart.
pi_85358303
Ik heb gewoon grindtegels op de vloer :7.
pi_85358331
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:24 schreef sigme het volgende:
Ik heb gewoon grindtegels op de vloer :7.
isoleert wel, me dunkt? :)
Ja doei.
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:26:17 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85358386
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik had in m'n vorige huis licht laminaat... Echt nooit meer. Je ziet ALLES.
pi_85358390
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:23 schreef motorbloempje het volgende:
De Ford, want Ford..

:') Kia!
He, die KIA in le Dakar reed best aardig mee anders! Kia kia kia (op een gegeven moment werd het lachwekkend, hoe vaak Alard Kalff kiakiakia zei).

Vrienden van mij rijden al jaren Kia, tot hun grote tevredenheid.
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:26:52 #141
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85358404
quote:
Ja, die draaide overuren. Nu heb ik laminaat met een V-groef en kon ik dat ding weggooien :').
pi_85358423
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

isoleert wel, me dunkt? :)
't Buffert meer dan het isoleert. Geluid zal het wel dempen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:28:12 #143
236335 neen
schone schijn
pi_85358445
Sowieso Aziaten > Amerikanen
En airco in nl voor die 3 dagen :')
pi_85358447
quote:
Die url :') !
pi_85358508
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:28 schreef neen het volgende:
Sowieso Aziaten > Amerikanen
En airco in nl voor die 3 dagen :')
Heb denk ook liever Aziaten, maar de Ford rijdt zuiniger. Maar daar staan weer meer km op teller. En airo is met winter wel handig met ontdooien van je ruiten ... ze hebben beide wel iets
pi_85358512
Hongerrrr :( M'n vriend staat in de file, helaas.
pi_85358562
* Razztwizzle schilt piepers
* Razztwizzle schrapt en snijdt peentjes
* Razztwizzle ontdooit vis

"Ja hoi, ik ben twee uur later, eet zelf maar even wat"

}:|

Kan ik geschilde piepers en gesneden worteltjes nog onder water tot morgen bewaren?

Dan bak ik wel de vis voor mij, wederom met courgette, ofzo.

Als 'ie nu ook Sjaak Afhaak gaat doen met 't rennen dan doe ik 'm wat :{ .

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2010 18:34:11 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:33:02 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85358568
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja :D ik zag het ook al!

Mijn vriend mag van zn beste vriend (een automonteur) alleen nog maar VW's kopen :P
Best handig, hij helpt dan ook uitzoeken en zo is mijn vriend aan een goede Passat gekomen: zééën van ruimte *O* We zouden 500 kilo bagage mee kunnen nemen op vakantie _O- :')
pi_85358595
Hoi!
M'n papa heeft me net volgestopt met broccoli! Lief hè :s)
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:36:23 #150
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85358663
Zo sporten en dan gaat Duvel de D maken: aardappels met roosmarijn en zeezout, een slavink-achtig iets en peultjens.
pi_85358729
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Die moeten ook swifferen :9
pi_85358782
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:26 schreef sigme het volgende:

[..]

He, die KIA in le Dakar reed best aardig mee anders! Kia kia kia (op een gegeven moment werd het lachwekkend, hoe vaak Alard Kalff kiakiakia zei).

Vrienden van mij rijden al jaren Kia, tot hun grote tevredenheid.
ja, met topmonteurs O+

heb een tijdje bij een Kia-dealert/garage gewerkt.. ging veel stuk...
Ja doei.
pi_85358791
Weet iemand toevallig nog iets leuks/handige oefeningen om thuis te kunnen doen? Sportschool gaat hem niet meer worden vandaag (qua spierpijn kan ik mijn fitnessprogramma vandaag niet al weer aan en het lesje ga ik niet meer halen), maar ik wil eigenlijk toch iets doen! :)

Definitief lijstje, ik hoop dat ik een beetje goed op weg ben.

O: yoghurt met muesli en lijnzaad en een beetje suiker
T: appel, volkoren boterham pindakaas
L: zes stuks sushi (3 zalm, 3 tonijn)
T: volkoren boterham pindakaas
D: zilvervliesrijst met gemarineerde kip en een beetje groenten. Daarnaast wat sperziebonen (uit pot)
T: mineola
pi_85358809
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja :D ik zag het ook al!

Mijn vriend mag van zn beste vriend (een automonteur) alleen nog maar VW's kopen :P
Best handig, hij helpt dan ook uitzoeken en zo is mijn vriend aan een goede Passat gekomen: zééën van ruimte *O* We zouden 500 kilo bagage mee kunnen nemen op vakantie _O- :')
http://www.volkswagen.nl/home/gebruikte_wagens/ zoek_een_gebruikte_volkswagen/zoekresultaat/detailresultaat/0,18009,0_24842020_D143Lnl,00.html

zoiets ofso? hmm, hij kort het adres in >> heb een spatie gedaan tussen gebruike_wagens/ en zoek
pi_85358913
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:02 schreef sigme het volgende:
Hier was het avondeten geruld lamsgehakt (eigenlijk schaapsgehakt) met een kort meegebakken aan flardjes geneden spitskooltje (uurtje geleden geoogst), gekruid met een weinig kummel (ofwel karwei) en een half pakje monchou. Met basmatirijst want daar had ik zin in.
Klinkt lekker!
Ik dacht dat kummel komijn was?

Mr. Mimu wil nog steeds niet aan de lammetjes, schapen en geiten maar hij wilde ook niet aan de olijven en die vindt hij tegenwoordig ook lekker dus er is hoop. ;)
quote:
MinderMutsig, van te weinig eten val je niet af. Dat is de reden waarom je niet meer dan 500 kcal onder je onderhoud moet zitten; zit je tever daaronder dan heeft je lichaam onvoldoende energie om vet om te zetten. Dus dan blijft het vet zitten waar het zat. Voor de zekerheid probeert je lichaam daarbij elke overgeschoten calorie wel op te slaan. In de vorm van vet.
Je kan prima in leven blijven bij te weinig eten; je slijt alleen sneller. Dat is reden te meer voor mensen met een brak lichaam (ik noem geen namen) om voldoende te eten..
:P
Ik doe mijn best! Maar van de een op de andere dag 1000 calorieën of meer extra gaan eten zonder naar ongezonde dingen te grijpen is erg lastig. Vandaar ook dat ik als voornaamste doel heb gesteld dat ik gezonder en fitter wil worden. Daar hoort vooral gezond eten bij en daarnaast probeer ik langzaam toe te werken naar ook voldoende te eten. Meer bewegen helpt daar gelukkig wel bij. Gewichtsverlies zou een mooie bonus zijn maar het is denk ik niet het doel waar ik nu al op in moet zetten. Mijn lijf is in de war en dat moet zich eerst reguleren.

SPOILER
pi_85358955
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:40 schreef Goodbye het volgende:
Weet iemand toevallig nog iets leuks/handige oefeningen om thuis te kunnen doen? Sportschool gaat hem niet meer worden vandaag (qua spierpijn kan ik mijn fitnessprogramma vandaag niet al weer aan en het lesje ga ik niet meer halen), maar ik wil eigenlijk toch iets doen! :)
Leipe work-outfilmpjes op youtube bekijken en dan meedoen? :+

quote:
Definitief lijstje, ik hoop dat ik een beetje goed op weg ben.

O: yoghurt met muesli en lijnzaad en een beetje suiker
T: appel, volkoren boterham pindakaas
L: zes stuks sushi (3 zalm, 3 tonijn)
T: volkoren boterham pindakaas
D: zilvervliesrijst met gemarineerde kip en een beetje groenten. Daarnaast wat sperziebonen (uit pot)
T: mineola
Sushi :9
pi_85359030
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:46 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Leipe work-outfilmpjes op youtube bekijken en dan meedoen? :+
[..]

Sushi :9
Hihihihi, wel lachen in ieder geval en dat is ook goed voor je buikspieren B-)

Ja, ik hou van sushi! O+ Wisselt ook een beetje lekker af met brood :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:48:49 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85359046
Lijst!

O: bak kwark met jam en nootjes
L: 2 boterhammen met jam
T: dadels
D: tajine van quornstukjes met courgette, wortel en dadels, kikkererwtensalade met spinazie en tomaatjes, toe aardbeien met slagroom :9

:Y)
pi_85359070
Ik heb trouwens ook een (ongebruikte) tajine in de kast staan. Wat moet ik daar mee doen voor ik hem gebruik, hij moet toch eerst een keer badderen? :+ Of in ieder geval, die laag moet niet afgeven ofzo?

Oh, en ik heb dan zeker ook een vlamverdeler nodig?
pi_85359082
Lijst:

O + T + L = totaal 4 broodjes kaas (bij gebrek aan beter)
T: 2 plakjes kaas
D: maccaroni

hmmm
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:50:09 #161
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85359095
Tanzen, tanzen, tanzen GeeBee! *O*

Thuis! Brak. Eten maken! Zometeen sportschule.
:Z
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:50:17 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85359100
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:41 schreef j.t het volgende:

[..]

http://www.volkswagen.nl/home/gebruikte_wagens/ zoek_een_gebruikte_volkswagen/zoekresultaat/detailresultaat/0,18009,0_24842020_D143Lnl,00.html

zoiets ofso? hmm, hij kort het adres in >> heb een spatie gedaan tussen gebruike_wagens/ en zoek
Ja maar dan eentje uit 1990 :D scheelt aanzienlijk in prijs (en ook in verbruik schat ik :% )
pi_85359169
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:50 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja maar dan eentje uit 1990 :D scheelt aanzienlijk in prijs (en ook in verbruik schat ik :% )
Ja, maar ik wil nu geen oude auto's meer, hoe goed men ook pretendeert dat ze zijn :9 wil nu eens iets degelijks ... ik ben er bijna uit
pi_85359181
Mijn vader kocht uit principe nooit Duitse of Japanse auto's, dus dat was altijd koukleumen geblazen in al die Renaults, Simca's O+ (die roestten ècht onder je vandaan, je ziet ze ook nooit meer!), Citroëns en Peugeots oO<
Ik zou zéker die met airco nemen hoor! Niet voor de 3 dagen zon per jaar, maar voor àl die keren dat je een parkeerplaats hebt in de zon, of uren in de file in de zon moet staan :Y
pi_85359488
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan ik geschilde piepers en gesneden worteltjes nog onder water tot morgen bewaren?
Ik gooi 'm er nog even in, kan dit?
pi_85359531
Simca! Mijn ouders hadden een appeltjesgroene.
Hebben ze in de poeier gereden in een kop-staartbotsing terwijl alle kinders op de achterbank zaten.
Simca's waren niet zo stevig.
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:02:01 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85359543
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:04 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom ?
Weet niet . Er wordt me wel vaker gevraagd waarom ik ' ' doe, maar dan weet ik het zelf ook niet .
Niet meer actief op Fok!
pi_85359586
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:00 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk maar het lijkt me dat het er niet lekkerder van wordt en het verliest waarschijnlijk ook wel wat aan voedingswaarde. Zou het in ieder geval in de koelkast zetten dan.
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:04:39 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85359662
quote:
Ik ook . Zo moet mijn huis er later ook uitzien.

Wij moeten gewoon gaan samenwonen .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:10:44 #170
229513 Blurred86
Live Positive
pi_85359922
@Razz: met aardappels kan het iig wel (al worden ze dan wel ietsie minder lekker vind ik) en ik denk dat het met wortels ook geen probleem is. Wel in de koelkast idd!
pi_85360142
En dan in de koelkast ook onder water?
Vind 't zo zonde om weg te gooien, niet om de kosten maar om al 't schilwerk :').

Heb zelf de twee kabeljauwfilets gegeten met coleslaw, een rode paprika en cherrytomaatjes. Lief eet brood op werk. Wil gaan rennen! Maar als ik alleen ga dan gaat lief niet, en ik heb beloofd dat we dit samen gaan opbouwen.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2010 19:16:55 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:16:26 #172
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85360168
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:00 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Yep, makkelijk!
Onder water in de koelkast :Y

j.t. dat eetlijstje ga je niet menen?? Nou nog genoeg uren over om er wat fruit en groente in te gooien!
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:17:46 #173
236335 neen
schone schijn
pi_85360222
Of je kookt ze alvast en dan in reepjes snijden en morgen frituren. Wedden dat dat lekker is.
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:18:08 #174
229513 Blurred86
Live Positive
pi_85360238
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:15 schreef Razztwizzle het volgende:
En dan in de koelkast ook onder water?
Vind 't zo zonde om weg te gooien, niet om de kosten maar om al 't schilwerk :').

jep :)
pi_85360239
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:17 schreef neen het volgende:
Of je kookt ze alvast en dan in reepjes snijden en morgen frituren. Wedden dat dat lekker is.
Gezond ook :P
pi_85360981
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:40 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik heb heel veel laminaat gezien en nu heb ik 3 keuzes te maken: white wash, grijzig of juist midden-bruin :? hoe kan ik dat ooit kiezen?
De vloeren:

SPOILER
En heel veel (witte) meubels uitgekozen bij de IKEA,maar niets gekocht nog en dus ookniet op de fiets meegenomen :+ ik ga 't pas kopen als ik de sleutels heb, zodat ik het gelijk in mijn nieuwe huis kan stallen :Y

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40116070

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30189024

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80141770

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00095036

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80183944

w/
Ik zou voor grijs O+ gaan (die wilde ik zelf namelijk eigenlijk, maar was toen boven budget). En staat ook heel mooi met witte meubels! En ik vind mintgroen wel een mooie kleur erbij.

Huis inrichten is zo leuk he O+. Ik mag nu zomaar koffiezetautomaat en allerlei frutsels kopen, waar ik mezelf eerder alleen toestond om ernaar te kíjken, want geen huis om het in te zetten. Ik moet nu nog een ladenkast, salontafel, servies en matras en dan is het alweer klaar :P. Oh en details als waterkokers enzo.
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:36:42 #177
236335 neen
schone schijn
pi_85361102
Vies weer in Zwolle :o
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:42:20 #178
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85361371
Ik zou ze ook vast koken, en dan morgen opwarmen :P

Mn D was erg nom! O+ Galia meloen gerold in parmaham met basilicum en wat olijfolie, op een bedje van sla met komkommer en een paar stukjes mozzarella :9 Erbij een kaiserbroodje.
pi_85361727
Was hangt op :)
pi_85361846
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zou ze ook vast koken, en dan morgen opwarmen :P

Mn D was erg nom! O+ Galia meloen gerold in parmaham met basilicum en wat olijfolie, op een bedje van sla met komkommer en een paar stukjes mozzarella :9 Erbij een kaiserbroodje.
Klinkt lekker!

Hoe gaat het bij jou eigenlijk met sporten?
Doe je nog fitness?
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:55:38 #181
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85361969
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:53 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Klinkt lekker!

Hoe gaat het bij jou eigenlijk met sporten?
Doe je nog fitness?
Ik moest nogal wennen aan het extra werken dus fitness schoot er bij mn tijdsschema nogal bij in de laatste tijd :') Mn dansklasjes gaan wel vrolijk door >:O En ik wil deze week denk ik ook wel weer gaan fitnessen.
pi_85362122
Hoi allemaal! Even een berictje vanuit Duitsland. k doe een multi reply n heb niet alles bijgelezen!

Co: Wat een naaistreek van je TomTom. En vooral dat 'ie erover liegt :') nou ja. Hopelijk krijg je een nieuwe!

Cali: ik zou grijs of bruin kiezen, ik hou van gewoon gewoon dus ik zou bruin doen maar eventueel kan grijs ook :Y

j.t.: Ik zou d focus doen, een vriendin van mij heeft er een end ie is er erg blij mee.

En welkom MiMu!!
pi_85362286
Het is hier trouwens fantastisch! De reis was heel erg, met die vriend van m'n vader die alleen aan het beppen was (op z'n oude mannenpraat: de jeugd is dom, ik weet alles beter, etc etc :') en we hebben er 9 uur over gedaan maar we zijn aangekomen!

Het huis is echt prachtig geworden, het is nog niet af (3 verdiepingen + een zolder met 10 kamers ofzo per verdieping, oud kantoorpand, zo'n 100 jaar oud uit 1914 geloof ik). Maar er zijn een keuken, woonkamer, werkkamer, prachtige hal, de tuin is grotendeels klaar, er zijn nu 3 slaapkamers en nog wat extra provisorische keukens en toiletten, en een badkamer met jacuzzi :D hoe luxe!!

Vandaag hard gewerkt, een grote hal in de kelder voorbehandeld met spul zodat we kunnen witten, een raam stofvrij gemaakt en opgeschuurd (dat klinkt makkelijk maar het zijn ouderwetse dubbele ramen, dus echt 2x en raam, van oud hout en helemaal vastgeroest..!) en cement gestort voor de vloer. Pfiew!
pi_85362341
Waar ben je Perruche?

Ik neig nog steeds naar de focus. Heb oma al gebeld om een lening, uur geleden ofzo. En gatver de gatver :( heb nog steeds rotgevoel. Ik! Vragen om lening! Bah!
Ze wilde eigenlijk ook niet, maar ze gaat er toch over nadenken. Ik zei al, je mag best nee zeggen!
Maar bah! :(
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:04:33 #185
236335 neen
schone schijn
pi_85362348
Nice! Waarom werkte je daar ook alweer? Om er gewoon te verblijven/vrijwillig/geld?

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:04 schreef j.t het volgende:
Waar ben je Perruche?

Ik neig nog steeds naar de focus. Heb oma al gebeld om een lening, uur geleden ofzo. En gatver de gatver :( heb nog steeds rotgevoel. Ik! Vragen om lening! Bah!
Ze wilde eigenlijk ook niet, maar ze gaat er toch over nadenken. Ik zei al, je mag best nee zeggen!
Je kunt ook een goedkopere auto kopen?
pi_85362360
Dat reuteltje van de Simca ook! Ik herkende als kind het geluid altijd van ver, als mijn vader de straat inreed. Of het was een andere Simca :')

En Vik, over die " :') ", dat zal gewoon je innerlijke Weltschmerz zijn, die daar af en toe naar buiten glipt! Zo heeft iedereen wel een bijbehorende smailie. Maria *O* , cali oO< ...ikzelf voel me meestal >:O , maar de :') komt er ook vaker tussendoor dan me lief is. :') .

Lijstje vandaag:
O: ananas met yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: volkorenboterham met omelet
T: 2 crackers osseworst, boterham pindakaas, boterham oude kaas
D: vegetarische stukjes, broccolisoep
T: halve fles witte wijn, halve zak Thai Chilichips ( :') !)
pi_85362468
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:04 schreef j.t het volgende:
Waar ben je Perruche?

In Duitsland, het huis van m'n pa :D Ergens in het oosten vlak bij Polen 8-)

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:04 schreef neen het volgende:
Nice! Waarom werkte je daar ook alweer? Om er gewoon te verblijven/vrijwillig/geld?
Nou ja, omdat het later mijn huis is hoop ik :P en omdat het lekker is om vakantie te hebben. Maar in princpe is dit voor mij chillen, aangezien ik net klaar ben met de scriptie vind ik het heerlijk om even fysiek bezig te zijn!
pi_85362469
Lau, jij herinnert mij altijd aan eten wat ik lekker vind :9~ Qua snaaierij dan :+
pi_85362540
Oh over auto's, wij hebben hier een proton! Zo een:

Kostte 400 euro :')

En ja J.T, wat heb je te besteden? Want er zijn best acceptabele auto's voor minder geld. Nu heb ik zelf helemaal niets met auto's en als ze rijden vind ik het best, nou ja, nu heb ik geen auto maar stel dat ik er een zou hebben dan he.
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:12:39 #190
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85362664
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:04 schreef Laureline het volgende:
Dat reuteltje van de Simca ook! Ik herkende als kind het geluid altijd van ver, als mijn vader de straat inreed. Of het was een andere Simca :')

En Vik, over die " :') ", dat zal gewoon je innerlijke Weltschmerz zijn, die daar af en toe naar buiten glipt! Zo heeft iedereen wel een bijbehorende smailie. Maria *O* , cali oO< ...ikzelf voel me meestal >:O , maar de :') komt er ook vaker tussendoor dan me lief is. :') .

Lijstje vandaag:
O: ananas met yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: volkorenboterham met omelet
T: 2 crackers osseworst, boterham pindakaas, boterham oude kaas
D: vegetarische stukjes, broccolisoep
T: halve fles witte wijn, halve zak Thai Chilichips ( :') !)
Mehe! Volgens mij gebruik ik alle smilies wel overdadig oO< Het geeft goed uiting aan de hyperactiviteit van mijn IRL gebabbel :9

Hoe heb jij die Broccolisoep gemaakt? :Y)
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:12:40 #191
236335 neen
schone schijn
pi_85362666
Mijn god, de trein is te snel dus nu sta ik stil. Hopelijk gaat het laatste stukje nu sneller dan 2 uur :') ns :')
pi_85362714
Ik maak het meest gebruik van O+ en :7 volgens mij. Hihi.
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:15:22 #193
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85362792
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:13 schreef Goodbye het volgende:
Ik maak het meest gebruik van O+ en :7 volgens mij. Hihi.
:Y

En deze! ---> :9~

Die associeer ik ook met jou :+
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:16:11 #194
236335 neen
schone schijn
pi_85362826
En ik? :')

Hihi :@

pi_85362848
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

:Y

En deze! ---> :9~

Die associeer ik ook met jou :+
:D ! Die gebruik ik ook best vaak, ja.
pi_85362864
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:16 schreef neen het volgende:
En ik? :')
:') :') :') :') :') :') :') For sureeee
pi_85362876
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:01 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

@Co: shit van die tomtom. Ik leen onze auto nooit meer uit sinds een vriend van ons de deur uit onze caddy gereden heeft door in een parkeergarage met de passagiersdeur open achteruit te rijden tegen een andere auto aan. En dan nog weigeren om de kosten op zich te nemen ook hè? "Daar zijn jullie toch voor verzekerd?"
Heeft ons in totaal bijna 1000 euro gekost. Dat is dus geen vriend meer.
WTF. Wat een eikel :{

Naar van je tomtom Co.

On the bright side: ik heb weer internet op mijn laptop (die weer gemaakt is), ik heb vrijstellingen gekregen voor 2 van de meest vervelende vakken van de opleiding (academische vaardigheden enz) én ik heb een heel mooi nieuw jurkje O+
pi_85362907
Heb zelf een goedkopere auto, maar ik heb geen zin meer in garages en reparaties etc. Ik moet gewoon een degelijke, goede, sterke, fatsoenlijke bak hebben, die me elke dag van A naar B brengt. En ik vind dat dat met auto's onder de 2000 (wat ik te besteden heb) niet kan.
Dus, ik moest over mn eigen drempel heen en afhankelijk gaan zijn. Dus we zien even hoe het loopt, of mn oma het goed vind. Morgen iig nogmaals kantoor proberen te bellen en mn verdomde salaris eisen :(

Cool Perruche, mooie omgeving!
pi_85362912
Oh, en donker laminaat trekt evengoed stof aan. Ik zie tenminste elk stofje op het mijne :')
pi_85362960
Ik heb een houten vloer, zie je niks op. Kan als ik wil om de twee weken stofzuigen _O-

Niet aan te raden met een kat in huis. En mezelf for that matter, want lang en veel haar (8>
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:19:02 #201
236335 neen
schone schijn
pi_85362961
Hè verrek! De lampen bij de egels staan aan, dat is waar ook. Tegen Sparta, kijken of de club die gb en ik die-hard supporten na vanavond nog de eerste plek bezit!
pi_85362981
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:19 schreef neen het volgende:
Hè verrek! De lampen bij de egels staan aan, dat is waar ook. Tegen Sparta, kijken of de club die gb en ik die-hard supporteren na vanavond nog de eerste plek bezit!
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:23:58 #203
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85363184
j.t. een focus is mooi, vind ik zelf ook,zeker weten maar niet echt een racebeest... De focus van vriend (1 1/2 jaar oud) trekt sneller op dan mijn 107 maar mijn peugeotje rijd wel makkelijk 150...

Neen..............................O+ you.. :@
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:26:39 #204
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85363320
*haarbal-boks met GeeBee!*

Al is mn vloer (bewust :P) niet zo licht of eenkleurig, anders kon ik iedere dag wel stofzuigen :+

Neen = :') en tevens droge smiley-loosheid!

Oh en ik weet niks van auto's!

En Perruche *O* klinkt fijn heur!
pi_85363345
Ik heb drie langharige honden die dagelijks naar het bos gaan, gaan zwemmen en dan nog meer door het bos baggeren. Bij mij zie je de vloer gewoon helemaal niet. :+
pi_85363406
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:23 schreef uniekhoorn het volgende:
j.t. een focus is mooi, vind ik zelf ook,zeker weten maar niet echt een racebeest... De focus van vriend (1 1/2 jaar oud) trekt sneller op dan mijn 107 maar mijn peugeotje rijd wel makkelijk 150...

Neen..............................O+ you.. :@
Zie nu ook mooie, goedekopere, toch even degelijke, fiesta's! Misschien fijner voor mn oma, minder geld lenen.
pi_85363549
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:28 schreef j.t het volgende:

[..]

Zie nu ook mooie, goedekopere, toch even degelijke, fiesta's! Misschien fijner voor mn oma, minder geld lenen.
Fietstassen zijn best OK! :Y
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:31:37 #208
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85363574
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:27 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb drie langharige honden die dagelijks naar het bos gaan, gaan zwemmen en dan nog meer door het bos baggeren. Bij mij zie je de vloer gewoon helemaal niet. :+
Ze heten geen pukkie en boefje he?? Als je pukkie en boefje ken (qua schreeuwen naar honden) dan wonen we vlak bij elkaar :')

Haar isolleert en wat je niet ziet is er ook niet :+
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:33:34 #209
236335 neen
schone schijn
pi_85363676
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:31 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ze heten geen pukkie en boefje he?? Als je pukkie en boefje ken (qua schreeuwen naar honden) dan wonen we vlak bij elkaar :')

En die andere hond dan?
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:39:45 #210
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85363977
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:33 schreef neen het volgende:

[..]

En die andere hond dan?
Die is zoet.

En ik haat mijn laptop, internetverbinding of wat dan ook maar alles is sloom en kut
pi_85364095
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:31 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Fietstassen zijn best OK! :Y
O+ fietstassen...

ik wacht nog steeds op een aanbieding
Ja doei.
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:43:49 #212
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85364241
Zij die naar de sportschule gaan groeten u (mehe ik typte 'groenten' :') kind van mn pa schijnbaar, toen die pas in NL was schreef ie op zn kerstkaarten "en de groenten van Enrique" oO< ))

Ya chaooo! :W
pi_85364256
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

O+ fietstassen...

ik wacht nog steeds op een aanbieding
Bij de dirk hebben ze op dit moment een aanbieding, 20 euro ofzo en zien er nog best leuk uit! En volgens mij waren er ooit ook leuke action fietstassen. Maar ik weet niet of die er altijd zijn en hoe stevig enzo :P.
  Vis een optie? maandag 16 augustus 2010 @ 20:49:56 #214
70532 loveli
N
pi_85364578
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:30 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben al heel lang aan het worstelen om meer te eten en de problemen met mijn darmen en gewrichten helpen daar ook niet echt bij. Ik ben gék op lekker eten maar ik eet echt veel te weinig. Helemaal omdat mijn darmen toch al minder opnemen dan bij een gezond mens. Het structurele gebrek aan beweging hielp natuurlijk ook niet want daardoor had ik ook geen behoefte aan eten. Het zou me niks verbazen als ik in de categorie 'overgewicht maar toch ondervoed' zou vallen.
Val er even in en weet niet precies wat je met je darmen hebt, maar dat is idd de belangrijkste plek waar het allemaal begint. Je immuunsysteem heeft de darmen als basis en of je de juiste voedingsstoffen kunt opnemen valt en staat bij een goede darmwerking. Ben je al aan de psylliumvezels, probiotica en een darmvriendelijk dieet?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 16 augustus 2010 @ 20:51:29 #215
70532 loveli
N
pi_85364673
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:06 schreef j.t het volgende:
Heeft iemand een beetje verstand van auto's? :P Heb er 3, maar weet niet wat beste keus is. Allemaal ford focussen :9
De Toyota. Of een Duitse auto.
crap in = crap out
pi_85364738
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Val er even in en weet niet precies wat je met je darmen hebt, maar dat is idd de belangrijkste plek waar het allemaal begint. Je immuunsysteem heeft de darmen als basis en of je de juiste voedingsstoffen kunt opnemen valt en staat bij een goede darmwerking. Ben je al aan de psylliumvezels, probiotica en een darmvriendelijk dieet?
Niet voor mij bedoeld, maar kan je dat laatste beknopt aan mij uitleggen als je tijd hebt? :)
pi_85364756
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:31 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Anoek, Bikkel en Wammes. oO<

Die fietstassen die de Action verkoopt / verkocht zijn inderdaad leuk!
pi_85364768
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:55 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik moest nogal wennen aan het extra werken dus fitness schoot er bij mn tijdsschema nogal bij in de laatste tijd :') Mn dansklasjes gaan wel vrolijk door >:O En ik wil deze week denk ik ook wel weer gaan fitnessen.
Gelukkig is dansen ook wat gezelliger!

Ik ben net thuis en ging mijn sportkleren aantrekken toen ik me bedacht dat ik nog wel erg vol zat. Sportschool is nig maar 1 uur open dus ik ga morgen wel, nu kleine wasjes, grote wasjes doen en in bed met thee aan een boek beginnen van mijn 'nog niet gelezen' stapel :)

Ciao bella's! E neen ;)
pi_85364854
Over auto's: toen we in het buitenland werden weggesleept wegens computerproblemen (Citroen) aan de bestuurder gevraagd welk soort auto hij nou het meest moest slepen. Die wist te vertellen dat het meestal Franse auto's zijn met slechte electronica (buiten dat het in Luxemburg was, en daar meer Franse auto's komen). Ben het merk dat ie nog nooit gesleept had (buiten ongelukken enzo natuurlijk) even vergeten, maar het was Toyota of een andere japanner. Dus nu hebben we een Honda Jazz :). Die veel te klein is voor 3 man op de achterbank.
pi_85364892
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:51 schreef loveli het volgende:

[..]

De Toyota. Of een Duitse auto.
Mijn vader gaat je slaan!!!
pi_85364915
Ik ben vakantiefoto's aan het bewerken. Zal straks wel een linkje dumpen. Ik wil echt weer terug O+.

Oh en ook leuk, hema heeft nu actie dat je het tweede fotoboek voor helft van de prijs krijgt! Dus ik moet opeens haast maken met het omzetten enzo, want wij wilden er toevallig 2 :+.
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:57:52 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85365012
Ik heb een fietsmandje O+ en die neem ik mee de supermarkt in voor de boodschappen; ideaal!! O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:57:54 #223
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85365015
Zo, ik ben weer terug. Mijn tafelgezelschap (Chinezen) leek echt te zijn weggelopen uit het boek Norwegian Wood van Murakami. Vooral het meisje was echt een Midori! O+. En ja ik weet dat Murakami een Japanner is oO<
Niet meer actief op Fok!
pi_85365063
Edit: nm.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:58:53 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85365069
Mn eten was helemaal niet zo lekker gelukt als ik had gehoopt ;( maar de eters vonden het toch heerlijk :D
Zelfs de vegastukjes zijn goed bevonden :Y
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:00:23 #226
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85365132
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Had je een date, Vik? :+.
Nee, was 't maar waar :9~. Maar dan ga ik niet naar Ni Hao, maar naar Bij Jansen ofzo O+.
Nee, we gingen eten met Marks vader, diens Chinese vriendin en haar Chinese collega en zijn vriendinnetje.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:01:33 #227
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85365188
Zo, ik kwam zowaar nog vooruit op de fiets net! En eten was NOM :9.
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:01:37 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85365191
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Edit: nm.
Al is de edit nog zo snel... }) .

Meh, ik heb me ergens geregistreerd, maar m'n profiel moet nog goedgekeurd worden, anders kan ik niks. Als ik betaald lid word, kan ik wel meteen alles en ik begin bijna te vermoeden dat ze expres zo lang wachten, zodat ik ongeduldig word en betaald lid word :').
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 16 augustus 2010 @ 21:01:46 #229
70532 loveli
N
pi_85365198
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:40 schreef _Calimero_ het volgende:
Mijn vloer is erg licht en het geeft rust in de kamer. Ben van mezelf rommelig genoeg en als ik kleur wil kan ik bv. een grand foulard nemen. Muren heb ik wit (zijdeglans), waardoor zo'n kleuraccent daar weer een beetje terugkomt.

De kleur van je vloer is iets wat je niet makkelijk verandert, dus neem een kleur waar je je prettig bij voelt.
crap in = crap out
pi_85365204
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik heb crohn. Probiotica werd me ernstig afgeraden door mijn specialist omdat er niet voldoende bewijs is dat het werkt bij crohn en er zelfs aanwijzingen zijn dat het een negatieve invloed kan hebben.
Psylliumvezels zegt me niks maar qua dieet is het simpelweg een kwestie van uitvinden wat werkt en wat niet. Er zijn wel dingen waar ik niet tegen kan, slechts met mate tegen kan en die ik zonder problemen kan eten maar ik volg dus niet een specifiek dieet.
  Vis een optie? maandag 16 augustus 2010 @ 21:03:26 #231
70532 loveli
N
pi_85365276
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:55 schreef Laureline het volgende:

[..]

Mijn vader gaat je slaan!!!
Oi. Waarom?
Of heb ik dat gemist omdat ik nog niet bijgekezen ben?
crap in = crap out
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:03:44 #232
236335 neen
schone schijn
pi_85365294
2e halve prijs daar? Nice! Niet dat ik dat haal maar goed, laatste album van ok go btw op luisterpaal hè :')
pi_85365394
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, was 't maar waar :9~. Maar dan ga ik niet naar Ni Hao, maar naar Bij Jansen ofzo O+.
Nee, we gingen eten met Marks vader, diens Chinese vriendin en haar Chinese collega en zijn vriendinnetje.
Hoi, daten? :9
pi_85365427
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:03 schreef neen het volgende:
2e halve prijs daar? Nice! Niet dat ik dat haal maar goed, laatste album van ok go btw op luisterpaal hè :')
Luisterpaal was handig ja, heb nu nog veel meer waar ik naartoe wil op lowlands :+. Vooral dingen die tegelijkertijd gepland staan :9.
  Vis een optie? maandag 16 augustus 2010 @ 21:07:09 #235
70532 loveli
N
pi_85365457
Probiotica slecht bij crohn wist ik niet, ga ik eens naatr kijken als ik tijd heb. Psylliumvezels schijnen wonderen te doen voor sommige darmproblemen, weet niet of het bij crohn ook aanslaat. .
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 16 augustus 2010 @ 21:08:33 #236
70532 loveli
N
pi_85365527
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:54 schreef Chicolate het volgende:
Over auto's: toen we in het buitenland werden weggesleept wegens computerproblemen (Citroen) aan de bestuurder gevraagd welk soort auto hij nou het meest moest slepen. Die wist te vertellen dat het meestal Franse auto's zijn met slechte electronica (buiten dat het in Luxemburg was, en daar meer Franse auto's komen). Ben het merk dat ie nog nooit gesleept had (buiten ongelukken enzo natuurlijk) even vergeten, maar het was Toyota of een andere japanner. Dus nu hebben we een Honda Jazz :). Die veel te klein is voor 3 man op de achterbank.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen!
crap in = crap out
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:09:30 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85365577
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:05 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Hoi, daten? :9
Specs gaarne in mijn inbox.

Leuk restaurant hè? De risotto, de patat ... :9~. Ik ben er twee keer geweest, waaronder een keer met de ex-mevrouw.
Niet meer actief op Fok!
pi_85365586
Bijkezen :s)
pi_85365600
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik las niet goed. En ik wist niet dat je naar Ni Hao was (het à la carte restaurant is wel gewoon datewaardig, trouwens).

Ik zou zo graag weer eens naar Seizoen willen, maar dat doe je ook niet zomaar met iedereen. ;(.
pi_85365622
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:07 schreef loveli het volgende:
Probiotica slecht bij crohn wist ik niet, ga ik eens naatr kijken als ik tijd heb. Psylliumvezels schijnen wonderen te doen voor sommige darmproblemen, weet niet of het bij crohn ook aanslaat. .
Ik heb er net tijdens een supersnel googlerondje wel goede dingen over gelezen maar ik zal me er nog eens meer in verdiepen. :Y

Dan moet ik zeker naar de enge geitenwollensokkenrechtsdraaiendenatuurwinkel heh? ;(

Over probiotica en crohn is een jaar geleden (misschien twee?) van alles in het nieuws geweest. Een hele hype dat je dood kon gaan van Yakult omdat er tijdens een wetenschappelijk onderzoek een aantal mensen doodziek waren geworden. Volgens mij zijn er toen zelfs ook mensen overleden maar dat kan ook mijn levendige fantasie zijn. oO<
pi_85365656
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Leuk restaurant hè? De risotto, de patat ... :9~. Ik ben er twee keer geweest, waaronder een keer met de ex-mevrouw.
Hebben ze er goeie risotto? :o. Ik heb nog nooit goede risotto gegeten in een restaurant. Die van laatst in Londen was zelfs zo slecht dat ik niet hoefde te betalen. :').
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:11:21 #242
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85365660
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen!
:D !
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:11:37 #243
331 Merel
Be here now.
pi_85365671
Nog niet bijgelezen, maar mijn D werd uiteindelijk Indonesisch :9 Rijsttafel met z'n tweeën, maar volgens mij heb ik de hoeveelheid best beperkt gehouden, dus ik ben tevreden! En dat stuk spekkoek na vergeef ik mezelf dan ook nog wel ;)
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:11:56 #244
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85365686
Wij hebben een Renault ;(.
pi_85365724
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ben er nog maar een keer geweest maar het was hemels. :9
Zal de volgende keer de risotto proberen, dat heb ik nog nooit in een restaurant gegeten. :@
pi_85365809
Opel Meriva hier. Echt zo'n bejaardenauto maar hij zit en rijdt fantastisch.
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:15:01 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85365852
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:11 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hebben ze er goeie risotto? :o. Ik heb nog nooit goede risotto gegeten in een restaurant. Die van laatst in Londen was zelfs zo slecht dat ik niet hoefde te betalen. :').
Ik vond hem goed, maar het was de eerste keer dat ik risotto at, dus ik had ook geen vergelijkingsmateriaal :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:15:44 #248
236335 neen
schone schijn
pi_85365888
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:06 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Luisterpaal was handig ja, heb nu nog veel meer waar ik naartoe wil op lowlands :+. Vooral dingen die tegelijkertijd gepland staan :9.
Er is zon speciaal lowlands gedeelte erop hè, met onder andere massive attack! Zeer chill. Nog 2 dingen hè, pannekoek en camping 3 :P
Programmaboekje daar staat ook veel handige info in daar, wel donderdag gaan :P
pi_85365953
Het probioticaverhaal was een utrechtse studie waarin ze patienten met een acute alvleesklierontsteking wel of geen PB gaven.
Er gingen dacht ik, meer mensen dood in de PB groep, maar het was niet significant.

Kan me wel voorstellen dat bij diarree door functieverlies van de darm, dat spul meer diarree kan geven bv.
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:18:28 #250
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85366026
Moe, heel moe...
trusten mooie lieve slankies :*
pi_85366167
Hmm, het lijkt in ieder geval geen kwaad te kunnen. Net even op de CCUVN site gekeken. Staan meerdere stukken over IBD & probiotica op (div. artikelen). O.a. dit:

quote:
Probiotica en remissie

De meest recente onderzoeken ten aanzien van probioticagebruik en IBD tonen aan dat diverse probiotica ondersteunend kunnen werken in het creëren van een beter milieu voor een gezonde darmflora. Hier zouden mensen met onder andere IBD baat bij kunnen hebben. Probiotica zijn niet in staat om actieve ziekte van Crohn of colitis ulcerosa in remissie te krijgen. Wel zijn er enige aanwijzingen dat de remissieperiode verlengd kan worden door het gebruik van probiotica. Daarbij profiteren mensen met colitis over het algemeen wat meer dan mensen met crohn.

F. Prausnitzii
Een laatste, uiterst hoopgevende, studie is gedaan in Canada. Hierbij blijkt dat mensen met Crohn een tekort hebben aan de bacterie F. prasnitzii die anti-ontstekende eigenschappen bezit. Het wachten is dus op producten met deze bacteriestam.
pi_85366193
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Moe, heel moe...
trusten mooie lieve slankies :*
Slaap lekker!
pi_85366394
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Simca! Mijn ouders hadden een appeltjesgroene.
Hebben ze in de poeier gereden in een kop-staartbotsing terwijl alle kinders op de achterbank zaten.
Simca's waren niet zo stevig.
Oh, wij deden dat met de Citroen Ami. Goddank hadden we de Autobianci niet meer, toen.

Oh ja, over +1000kcal, dat moet je precies doen zoals jij doet. Op gevoel, geleidelijk, en bij voorkeur gecombineerd met extra beweging. Je komt vast gansch in topconditie!

Oh, en kummel is geen komijn. Kummel is karwij, komijn is komijn (djinten). Uiterlijk lijkt het wel op elkaar, de smaak is erg verschillend.
  Vis een optie? maandag 16 augustus 2010 @ 21:25:19 #254
70532 loveli
N
pi_85366409
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:52 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Niet voor mij bedoeld, maar kan je dat laatste beknopt aan mij uitleggen als je tijd hebt? :)
Deel over immuunsysteem? Een grote barriere tussen 'buiten' je lichaam en 'binnnen' zijn je darmen. Daar wordt opgenomen wat je liechaam nodig heeft en buiten gehouden wat er niet thuis hoort. Het is een grote filter die ook actief zorgt voor transport van voedingsstoffen en lichaamsvreemd spul tegenhoudt.

Slechte darmwerking door schade aan het darmepitheel kan ervoor zorgen dat er stoffen door het filter komen die er normaal gesproken niet door hadden gemogen. Mensen met glutenallergie merken dat heel snel, gluten veroorzaken schade aan de darmen. Ook melkeiwit is vrij agressief en tarwe is agressiever dan de meeste andere granen. Ben je er niet gevoelig voor, niks aan de hand.

Darmbacterien hebben ook veel invloed, met slecht bacterien en veel suikers gaat het gisten, plofbuik. Goede bacterien dragen bij aan het immuunsysteem. De goede bacterien kun je 'voeden' met prEbiotica (niet te verwarren met pro). Dat zijn bv. FOS, fructo-oligo sachariden, langketenige suikers die niet kunnen worden afgebroken, dan heet het 'vezel'. Inuline is een bekende.

Probiotica zijn bacterien die de darmflora verrijken. Je kunt je probiotica dus voeden met prebiotica.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 16 augustus 2010 @ 21:26:11 #255
70532 loveli
N
pi_85366459
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bijkezen :s)
:') moet ik ook nog heel gauw gaan doen :')
crap in = crap out
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:32:00 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85366745
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:26 schreef loveli het volgende:

[..]

:') moet ik ook nog heel gauw gaan doen :')
En ik!

Wie keest er mee? :').
Niet meer actief op Fok!
pi_85367435
Na mijn race-Rover heb ik nu een Citroën Berlingo (komt-ie: :') ), wel even wennen met optrekken dus. Maar er kan veel in! O+ En hij heeft schuifdeuren O+ ! En voor de mini achterin van die vliegtuig-opklaptafeltjes _O- En mini-bagagenetjes, net als in de trein. Ja, nutteloze prachtige dingen vormgeven, laat dat maar aan die Fransen over (8>
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:47:43 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85367535
Ook met honden op de motorkap Lau?

pi_85367682
Nee, ik overweeg wel een draakschildering geairbrushd op het reservewiel, vind ik ook classy. Of tòch die flauwgevallen dame, kleding aan flarden, in de armen van een vampier, over de hele schuifdeur. Moeilijk!
pi_85367731
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:15 schreef neen het volgende:

[..]

Er is zon speciaal lowlands gedeelte erop hè, met onder andere massive attack! Zeer chill. Nog 2 dingen hè, pannekoek en camping 3 :P
Programmaboekje daar staat ook veel handige info in daar, wel donderdag gaan :P
Ja die had ik juist gevonden :P. Pannekoek? En ik geloof dat ik op camping 2 terecht ga komen, maar 3 kan ook. Ergens achterin (niet- naast de 24uurstent)

Donderdag om 8 uur sta ik daar al, mn pa brengt ons en die moet daarna nog naar zn werk :+.
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:51:05 #261
236335 neen
schone schijn
pi_85367739
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:45 schreef Laureline het volgende:
Na mijn race-Rover heb ik nu een Citroën Berlingo (komt-ie: :') ), wel even wennen met optrekken dus. Maar er kan veel in! O+ En hij heeft schuifdeuren O+ ! En voor de mini achterin van die vliegtuig-opklaptafeltjes _O- En mini-bagagenetjes, net als in de trein. Ja, nutteloze prachtige dingen vormgeven, laat dat maar aan die Fransen over (8>
M'n ouders hadden eerst ook een Renaul Kangoo :') ook zo'n pausmobiel maar wel donders handig als er weer eens kratten weggebracht moesten worden O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:51:34 #262
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85367770
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:50 schreef Laureline het volgende:
Nee, ik overweeg wel een draakschildering geairbrushd op het reservewiel, vind ik ook classy. Of tòch die flauwgevallen dame, kleding aan flarden, in de armen van een vampier, over de hele schuifdeur. Moeilijk!
Dilemma's dilemma's ;(. Maar dan moet je ook wel zo'n reservewiel achterop doen met zo'n paard erop. Vind ik dan.
pi_85367808
Cali ga je nog uit in Utrecht?
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:52:48 #264
236335 neen
schone schijn
pi_85367840
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:50 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ja die had ik juist gevonden :P. Pannekoek? En ik geloof dat ik op camping 2 terecht ga komen, maar 3 kan ook. Ergens achterin (niet- naast de 24uurstent)

Donderdag om 8 uur sta ik daar al, mn pa brengt ons en die moet daarna nog naar zn werk :+.
8 uur 's ochtends al ja? Nou ja zit je sowieso lekker vooraan en heb je de plekjes voor het uitzoeken O+ ik heb 2x op 3 gestaan en dat is net als 2 volgens mij wel redelijk dichtbij de 24 uurs tent ja. Maar als je ergens achterin staat of genoeg drinkt merk je er niks van.
En pannenkoeken moet je er eten :P dat zijn echt maaltijddingen :~
pi_85367914
Franse auto-ervaringen uit mijn omgeving: ontploffende airco, ontploffende uitlaat, olielek-olielek-olielek.. Niet veel soeps dus. Maar ik vind ze vaak wel heel mooi!

We zijn uiteindelijk niet gaan rennen want lief is pas net thuis, morgen dus, en nu zit ik uit frustratie een stuk oranjekoek te eten :@ Hmpf :{ . Dus mijn lijst van vandaag is:

O: twee meergranenbeschuiten met kaas&komkommer, thee
L: twee boterhammen rookvlees/ei, karnemelk
T: yoghurt met muesli en twee nectarines
D: twee gebakken kabeljauwfilets, coleslaw, paprika, tomaatjes
T: stuk oranjekoek

Mwoah.
Morgen wel weer rennen, plechtig beloofd door lief. Ik moet en zal 'm aan het bewegen krijgen 8-) !
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:55:32 #266
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85367982
Nou, ik vind 'm niet slecht hoor Razz!

Ik heb ook muesli gekocht vandaag *O*.
pi_85368014
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En ik!

Wie keest er mee? :').
Als mijn vriendje vrijdag hier is gaat er ook zeker bijgekeest worden. O-)
pi_85368234
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het probioticaverhaal was een utrechtse studie waarin ze patienten met een acute alvleesklierontsteking wel of geen PB gaven.
Er gingen dacht ik, meer mensen dood in de PB groep, maar het was niet significant.

Kan me wel voorstellen dat bij diarree door functieverlies van de darm, dat spul meer diarree kan geven bv.
De studie is wel stopgezet toen, dus het was wel vrij ernstig.
-edit- Of heb ik dat nou verkeerd onthouden? :?

Aaanyway, zolang er niks met je alvleesklier aan de hand is kunnen probiotica vast geen kwaad. :P
pi_85368753
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:59 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

De studie is wel stopgezet toen, dus het was wel vrij ernstig.
-edit- Of heb ik dat nou verkeerd onthouden? :?

Aaanyway, zolang er niks met je alvleesklier aan de hand is kunnen probiotica vast geen kwaad. :P
Hij was inderdaad stopgezet, aan de hand van een tussentijdse analyse. En die cijfers zijn uitgekomen, terwijl je er eigenlijk niet mee moet werken. Acute pancreatitis is een van de ergst denkbare ontstekingen.
pi_85368782
ik ga kezen :W

truste!
Ja doei.
pi_85370130
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:52 schreef neen het volgende:

[..]

8 uur 's ochtends al ja? Nou ja zit je sowieso lekker vooraan en heb je de plekjes voor het uitzoeken O+ ik heb 2x op 3 gestaan en dat is net als 2 volgens mij wel redelijk dichtbij de 24 uurs tent ja. Maar als je ergens achterin staat of genoeg drinkt merk je er niks van.
En pannenkoeken moet je er eten :P dat zijn echt maaltijddingen :~
Ah bedankt voor de tip :9.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:33:05 #272
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85370167
Kees ze!

Oei, met looien pootjes geZumbaat, maar was wel weer fijn! Baila baila baila O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:35:06 #273
277802 _Calimero_
pi_85370308
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:52 schreef P.F. het volgende:
Cali ga je nog uit in Utrecht?
ooit, of vandaag?
In dat laatste geval:nee
in het eerste:Ja!
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:36:00 #274
277802 _Calimero_
pi_85370356
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:56 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Als mijn vriendje vrijdag hier is gaat er ook zeker bijgekeest worden. O-)
_O-

Kijk je er naar uit om hem weer te zien? heb je hem erg gemist? meer/minder/anders dan je had verwacht?
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:36:31 #275
236335 neen
schone schijn
pi_85370385
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:32 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ah bedankt voor de tip :9.
Ja, ik ben immers een pauper, 2x rond de 100 euro uitgegeven :') en genoeg gedronken en dat is veel dus eet pannenkoeken.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:37:31 #276
277802 _Calimero_
pi_85370425
Ik heb de ogen uit mijn kop gejankt vandaag, telt dat ook als sport? (ben er wel moe van oO< )
heftig avondje met vriendinnetjes, maar wel heel fijn om weer eens ons hart uit te storten en ik moet echt leren om over dingen te praten als ik ergens mee zit ipv 1x per jaar een mega uitbarsting :@
pi_85370542
Cali toch! :*. Klinkt wel als een goede huilbui, though. Het kan soms zo opluchten.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:40:32 #278
236335 neen
schone schijn
pi_85370586
Als je het hebt geleerd mag je mij vertellen hoe oke, de 1 keer per jaar haal ik al niet eens. En het is best stom.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:44:31 #279
277802 _Calimero_
pi_85370804
Zal ik doen Neenemans. Soms is het een kwestie van gewoon doen en beginnen en dan komt de rest vanzelf...

Was idd een opluchtende huilbui en ik ben ontzettend blij met zulke lieve vriendinnetjes O+
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:46:24 #280
236335 neen
schone schijn
pi_85370906
Tja, begin maar eens :') maarja een mag een man niet huilen he :P
En fijne vrinden/vrindinnetjes zijn leuk O+ deze week komt een vriendinnetje hier en dat is gezellig
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:51:07 #281
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85371142
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:44 schreef _Calimero_ het volgende:
Zal ik doen Neenemans. Soms is het een kwestie van gewoon doen en beginnen en dan komt de rest vanzelf...

Was idd een opluchtende huilbui en ik ben ontzettend blij met zulke lieve vriendinnetjes O+
Ahw wat fijn enzo O+

*smakjoe!* :* en tevens *digi-zakdoek*
pi_85371201
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hmm, het lijkt in ieder geval geen kwaad te kunnen. Net even op de CCUVN site gekeken. Staan meerdere stukken over IBD & probiotica op (div. artikelen). O.a. dit:
[..]

Dankje! Toch een klok-klepelverhaal van mij dus. Zal de volgende keer nog eens navragen waarom hij het heeft afgeraden. :)

@sigme als ik in gansche topconditie ben kom ik een keer op de fiets langs geitjes knuffelen! ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:53:13 #283
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85371246
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:46 schreef neen het volgende:
Tja, begin maar eens :') maarja een mag een man niet huilen he :P
En fijne vrinden/vrindinnetjes zijn leuk O+ deze week komt een vriendinnetje hier en dat is gezellig
Jamaar jij bent geen standaard manspersoon, jij bent neen van Het Slanktopic, jeweets! Dan gelden er andere regels, ons vrouwelijk geblaat rubs off on you 8-)

Having said that, ik (en dit topic met mij! :+ ) sta altijd open voor allerhande uitbarstingen, treurnissen, tranen van blijheid en verdriet en opluchting, of gewoon voor een gek dansje >:O laatste vooral als je XM bent en meedoet! :+
pi_85371292
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:44 schreef _Calimero_ het volgende:

:*
pi_85371457
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:35 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

ooit, of vandaag?
In dat laatste geval:nee
in het eerste:Ja!
Ja nu, sta op janskerkhof
pi_85371977
Bah, 10 bitterballen gegeten ... eigen schuld :{
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:15:56 #287
331 Merel
Be here now.
pi_85372427
Lijstje is geworden:
T - appel, mandarijn
D - uit eten: indonesische rijsttafel, glas tonic, 2 plakjes spekkoek
T - glaasje rode wijn, 1 snack-a-jack-wafel
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:18:05 #288
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85372566
Ook een final lijstje van mij!

O: twee sneetjes met smeerkaas en komkommer (uitvinding van het jaar!)
T: wortels
L: twee sneetjes met smeerkaas en komkommer
T: meergranenbagel met pesto-tomaat-mozzarella van Shakie's
D: salade met een kwart meloen in parmaham :9 met komkommer, sla, mozzarella, basilicum en een kaiserbroodje
S: Zumba
T: yoghurt met aardbeien

w/
Het lijkt vaak zo veel, maar volgens mij valt het vandaag best mee.
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:23:09 #289
236335 neen
schone schijn
pi_85372846
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:53 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Jamaar jij bent geen standaard manspersoon, jij bent neen van Het Slanktopic, jeweets! Dan gelden er andere regels, ons vrouwelijk geblaat rubs off on you 8-)

Having said that, ik (en dit topic met mij! :+ ) sta altijd open voor allerhande uitbarstingen, treurnissen, tranen van blijheid en verdriet en opluchting, of gewoon voor een gek dansje >:O laatste vooral als je XM bent en meedoet! :+
Het kan bij zoveel mensen en bij niemand doe ik het :') stom :')

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:15 schreef Merel het volgende:
Lijstje is geworden:
T - appel, mandarijn
D - uit eten: indonesische rijsttafel, glas tonic, 2 plakjes spekkoek
T - glaasje rode wijn, 1 snack-a-jack-wafel
Wat heb je allemaal gegeten merel :P
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:25:10 #290
331 Merel
Be here now.
pi_85372944
Euh... Ik ben nooit zo goed in die namen :@ Gewoon van alles wat :D
pi_85373697
Uiteindelijk lijstje:

O: 2 crackers met 30+ kaas
L: dubbele boterham met ertussen: mayo, pizzahutpeper, kipfilet, ui, tomaat en augurk
T: halve mango
S: hardlopen
T: kut, geen wodka, want moet een schilderij wegbrengen vanavond bedenk ik me nu.
D: pasta, tomaten/groenten/gehaktsaus. Citroenijsje Frietjes en een kroketje op het strand. :9
S: strandwandeling, het was uiteindelijk prima weer. We waren in Hargen aan zee, waar ik tot vanavond nog nooit van had gehoord. Prima strand daar, :Y
T: ik ga nu nog dat citroenijsje nemen. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 17-08-2010 06:23:21 ]
pi_85373913
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:54 schreef Razztwizzle het volgende:

O: twee meergranenbeschuiten met kaas&komkommer, thee
L: twee boterhammen rookvlees/ei, karnemelk
T: yoghurt met muesli en twee nectarines
D: twee gebakken kabeljauwfilets, coleslaw, paprika, tomaatjes
T: stuk oranjekoek
Add: twee rode wijn, handjes pinda's, handjes Japanse mix, plak kaas.

Voelde me ineens eenzaam, lief ging meteen naar bed want moe, ik heb nog 2 weken vakantie, iedereen die ik ken is of zelf op vakantie of druk aan het werk, lange dagen zo alleen :{ .
Niet dat dat eten dan helpt trouwens, nu ben ik weer misselijk ;( .

Laat school maar weer beginnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2010 23:46:53 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:49:15 #293
236335 neen
schone schijn
pi_85374094
Oranjekoek :~ dat had ik gisteren ook nog. lekker hoor
pi_85374505
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:49 schreef neen het volgende:
Oranjekoek :~ dat had ik gisteren ook nog. lekker hoor
Ik heb nog 30 stukken in de vriezer.
Ik zeg, Oranjekoekmeet bij mij :Y) .
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:46:39 #295
277802 _Calimero_
pi_85376733
ik heb een vraag aan de slankies die mijn therapie-verhaal hebben meegekregen...
SPOILER
pi_85376846
Ik wil het wel doen maar ik weet denk ik te weinig van de voorgeschiedenis om een goede inschatting te kunnen maken.
  Vis een optie? dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:49:42 #297
70532 loveli
N
pi_85376849
Ben nog ff wakker..
crap in = crap out
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:52:56 #298
277802 _Calimero_
pi_85376970
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 00:49 schreef loveli het volgende:
Ben nog ff wakker..
Is that a yes?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:53:23 #299
236335 neen
schone schijn
pi_85376991
Nou, m'n huisgenoten zijn weer saai de maandagavond bieravond is voorbij. Ik heb nog tegen een vriend gezegd net dat hij gek is dat hij op z'n vriendin wacht tot ze thuis is (introductieweek voor haar) arme ziel binnen no-time zit hij onder de plak.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:57 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik heb nog 30 stukken in de vriezer.
Ik zeg, Oranjekoekmeet bij mij :Y) .
Als er niet meer dan 3 mensen komen wil ik wel komen, hoe meer oranjekoek hoe beter jeweets :~

En Calimero
SPOILER
  Vis een optie? dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:57:48 #300
70532 loveli
N
pi_85377159
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 00:52 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Is that a yes?
yup
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 17 augustus 2010 @ 01:02:42 #301