Meer eten zou je goed doenquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Oja, lijstje.
O: Cornflakes met melk en een beetje suiker
T: Perzik
L: Halve gebraden kip
D: Salade met tomaat, uitgebakken spekjes en boterbonen
T: kwark
S: Wandeling in het bos met de honden en verder helemaal niks want rustdag![]()
Ik ben dol op ras el hanout!quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal in huis? Ik ben gek op tajine.![]()
Pas een gemaakt met kipfilet, gemengde bonen (kidney, black-eyed, boterbonen en kikkererwten), paprika, ui, knof, blikje gepelde en gehakte tomaten en wat chinese kool. Qua kruiden ongeveer een theelepel piment, theelepel gemalen komijn, theelepel chilipoeder, wat ras el hanout en zout en peper. Was erg lekker!![]()
Tot een paar jaar geleden was ik ook niet zo creatief hoor, ik kookte voor mezelf toen ik nog op kamers woonde voornamelijk tortellini met diepvriesspinazie a la cremequote:Op maandag 16 augustus 2010 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat zijn jullie toch allemaal creatief met koken zeg! Ik weet niet eens wat een taijne is, dadels heb ik nog nooit gegeten en kikkererwten alleen in de houmous, dat is daar toch van gemaakt.. toch?
Das dus niet zo handig op werkdagen... hmhm... geen ervaring met stoven en moet er dus ook dingen voor aanschaffen.. hmm... ik ga het in de week leggen bij mezelfquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:35 schreef LadyBlack het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Romertopf en tajineaardig hetzelfde principe: namelijk stoven. Inderdaad heel makkelijk!!
Afhankelijk van de ingrediënten moet het wel een tijdje op het vuur staan.
Salade erbij is ook prima toch? Eenpansgerechten zijn leuk maar je moet niet altijd alles in een pan willen mikken. Soms is het lekkerder om dingen gescheiden klaar te maken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik ben dol op ras el hanout!Had de eerste keer in de tajine zonder geprobeerd, maar wat maakt dat een verschil zeg!
Zat zelf te denken aan een wat zoetere tajine, ik ben bijvoorbeeld dol op dadels, maar ik zag laatst ook een gerecht met honing-tijmsaus, en dat leek me ook heerlijk! Ik ben alleen niet zo'n ster in bedenken welke groenten ik daar allemaal bij kan doen....?
Misschien maak ik er nog een kikkererwtensalade met spinazie bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@XM: Gewoon af en toe iets meenemen van de markt of de super wat je nog nooit gehad hebt of geen idee hebt wat het is en dan recepten googelen. Bij gebrek aan tajine of romertopf kan je overigens ook best een braadpannetje gebruiken hoor. Als je het wat vindt kan je altijd nog zo'n ding aanschaffen.There is no love sincerer than the love of food.
Juist wel geschikt voor werkdagen! Je mikt alles er 's ochtends in en als je thuis komt hoef je alleen het gas aan te steken en te wachten tot het klaar is. Couscous of bulgur is ook zo klaar dus dan hoef je bijna niets te doen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Das dus niet zo handig op werkdagen... hmhm... geen ervaring met stoven en moet er dus ook dingen voor aanschaffen.. hmm... ik ga het in de week leggen bij mezelf
Wok met een deksel misschien?quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
MM: ik heb ook geen braadpan. Ik heb een grote hekel aan koken en besteed daar echt het liefst zo min mogelijk tijd en moeite aan
.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:43 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wok met een deksel misschien?
Beetje ver fietsen vanuit Gouda naar de Achterhoekquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Kan je niet, net als dat mens in die irritante Knorr-reclame, naar je moeder fietsen om er een te lenen?
Dit is al veeeeeel meer dan ik eerder at maar je hebt gelijk. Omdat ik niet gewend ben om zoveel en zo vaak te eten vergeet ik ook om er de tijd voor te nemen om iets te eten of iets mee te nemen. Die knop moet nog om.quote:
Uurtje met de Romertofp. Kant en klare groente, of wat groente in grote stukken hakken, kip erop, kruiden eroverheen, evt. klein beetje water of wijn, uurtje in de oven (niet voorverwarmen!). Klaar. Als je kant-en-klare groente gebruikt ben je netto 5 minuten bezig.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Das dus niet zo handig op werkdagen... hmhm... geen ervaring met stoven en moet er dus ook dingen voor aanschaffen.. hmm... ik ga het in de week leggen bij mezelf
quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:20 schreef Tinkepink het volgende:
Er zijn ook iets ingewikkelder recepten (dan leg je bijvoorbeeld een schijfje sinaasappel op de kip en open je en blikje tomatenpuree en kruid je met o.a. kaneel, maar daar zal ik je niet meer vermoeien.
Maar ze heeft me wel goed in de peilingquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |