quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:34 schreef Blurred86 het volgende:
meteen ook maar een lijstje:
O: havermout, banaan, lijnzaad
S: 1 uur en 5 min hardlopen![]()
T: roosvicee ferro
L: dubbele volkorenboterham met gebakken ei, ham en kaas, koffie met melk, bakje magere kwark met jam
T: volkoren boterham met pindakaas
T: drinkyoghurt (ik ga drinkyoghurts proeven voor een testpanel)
D: volkorenpenne met zelfgemaakte tomatengroentesaus en gehakt
T: bakje chocoladeijs
wel maar 1 stuk fruit, maar verder ben ik tevreden
Heb je in een vlaag van honger ook een paar toetsen van je toetsenbord opgepeuzeld?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:22 schreef uniekhoorn het volgende:
lijst...
O.
450gr kwark
T...nectarine, appel, tomaat, komkommer, worteltjes
L... Kom chinese tomatensoep, drie sneetjes vv kaas, beker hv melk
T... Sinaasappel, b'okje choco, cracker fa
D... Halve bloemkool, gekookt asrdappeltje, gegrilde ribkarbo, kokkommersalade
Hier staan van die Friese dames, die bij elkaar net zoveel wegen (of minder) als mij. En als ze met elkaar praten, doen ze dat in het Friesquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:18 schreef shinydiscoball het volgende:
Bij mij staan er ook echt van die Jordanese bitches die al gaan zuchten als je binnenkomt. That reminds me dat ik er zo langs moet.
Kampioenen!quote:
Spreken ze hun klanten ook aan in het Fries? Ik stond vorige week voor de regen te schuilen voor de deur van een kledingwinkel in Drachten en toen zei de verkoopster: "Meist wol binnenkommen hear!"quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:37 schreef neen het volgende:
[..]
Hier staan van die Friese dames, die bij elkaar net zoveel wegen (of minder) als mij. En als ze met elkaar praten, doen ze dat in het Fries
[..]
Kampioenen!![]()
Zo zie je maar! Sinds ik een fankaart heb wordt de weg naar boven gevonden!
Weet je toevallig ook wanneer er in die regio herfstvakantie is? Op de site van m'n schule staat het nieten ik moet even wat plannen
nou ja ik ga even googlen enzo dan maar.
Ja in Drachten ja, in the capital of Fryslan wil ik dat soort dingen niet hebben. Maar ze spraken wel Nederlands tegen mij gelukkig anders hadden ze er een boze klant bij.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Spreken ze hun klanten ook aan in het Fries? Ik stond vorige week voor de regen te schuilen voor de deur van een kledingwinkel in Drachten en toen zei de verkoopster: "Meist wol binnenkommen hear!".
Inderdaadquote:
Heeft je telefoon gps?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:53 schreef conleche het volgende:
Ik leen m'n auto nooit meer uit. De TomTom is weg en degene die de auto leende claimt dat hij hem niet heeft gezien. Eikel. Heeft natuurlijk de deur niet goed op slot gedaan en toen is dat ding gestolen en in plaats van dat eerlijk te zeggen nu dit. Woest ben ik. Bovendien, nu moet ik vanavond ergens in Schoorl zijn en how the fuck ga ik nu niet verdwalen.
Hoe deed ik dat vroeger eigenlijk
quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:53 schreef conleche het volgende:
Ik leen m'n auto nooit meer uit. De TomTom is weg en degene die de auto leende claimt dat hij hem niet heeft gezien. Eikel. Heeft natuurlijk de deur niet goed op slot gedaan en toen is dat ding gestolen en in plaats van dat eerlijk te zeggen nu dit. Woest ben ik. Bovendien, nu moet ik vanavond ergens in Schoorl zijn en how the fuck ga ik nu niet verdwalen.
Oh dat is verrotquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:53 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat ik er meer van ga zien dan me lief is.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh dat is verrot.
Schoorl is wel heel mooi.
Ja, da's waar, maar die praat niet tegen me. Maar het is wel een idee voor als ik echt verdwaald ben.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:57 schreef Viking84 het volgende:
Co heeft toch een iPhone en dus gps?
Routeplanner op anwb.nl en dat uitprinten?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:53 schreef conleche het volgende:
Je kunt in de appstore zo'n cheap ass navigatie ding proberen? Of een dure als je veel geld wilt uitgevenquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, da's waar, maar die praat niet tegen me. Maar het is wel een idee voor als ik echt verdwaald ben.
Ik dacht de Koek mee te nemen voor een strandwandeling maar:quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:59 schreef neen het volgende:
Schoorl, daar heb ik nog wel eens een ijsje gegeten met 3 (!) bolletjes voor slechts 1 gulden en 1kwartje. Moet je bij de klimduin die "winkelstraat"aflopen en ergens op het eind is het dan. Wat een geweldig mooie plek zeg, heerlijk.
Oh, da's mooi kut dan.. Ik kan het altijd vinden met zoiets, maar dan ben ik wel bijrijder.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:02 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik dacht de Koek mee te nemen voor een strandwandeling maar:
http://www.weer.nl/nl/hom(...)cmVjdD0tMQ%253D%253D
En GB, mijn logica is anders dan die van de ANWB op de één of andere manier. Ik verdwaal altijd als ik dat probeer met zo'n uitgeprint velletje.
Nee, hij zit ook in Italie, het is zo'n dude die weleens klusjes voor Peter doet en schilderijen wegbrengt. Krijg de auto ook altijd terug zonder benzine en zo. Heb al tegen Peter gezegd, dat hij de auto niet meer meekrijgt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:02 schreef P.F. het volgende:
Co, de wegnummers en afslagen onthouden. Kut zeg.. Heeft hij al een oplossing?
Heb je de auto samen met Peter? Aangifte doen voor zo ver dat kan..quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:06 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, hij zit ook in Italie, het is zo'n dude die weleens klusjes voor Peter doet en schilderijen wegbrengt. Krijg de auto ook altijd terug zonder benzine en zo. Heb al tegen Peter gezegd, dat hij de auto niet meer meekrijgt.
Oh en ik kom er wel hoor, ik ben gewoon boos en dan mag ik graag overdrijven.
Auto staat nog steeds op zijn naam en hij wordt ook voornamelijk gebruikt om schilderijen in te vervoeren, want in A'dam doe ik alles wel op de fiets zo'n beetje. En aangifte niet hoor, hij mag kiezen: of mij een nieuwe TomTom geven of zijn zeer relaxte baantje opgeven. Peter is zo'n beetje de beste 'werkgever' die er is. Zo mocht hij met dat mooie weer een beetje aan de boot klussen en er ook mee varen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:08 schreef P.F. het volgende:
[..]
Heb je de auto samen met Peter? Aangifte doen voor zo ver dat kan..
Ik las "ik rijd wel altijd over iedereen en alles heen"quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:27 schreef Laureline het volgende:
Ik rijd wel altijd iedereen en alles overal heen, dat moet ik nog even zeggen tot verdediging van mijzelf.
De klimduin iddquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:59 schreef neen het volgende:
Schoorl, daar heb ik nog wel eens een ijsje gegeten met 3 (!) bolletjes voor slechts 1 gulden en 1kwartje. Moet je bij de klimduin die "winkelstraat"aflopen en ergens op het eind is het dan. Wat een geweldig mooie plek zeg, heerlijk.
Wat heb je allemaal in huis? Ik ben gek op tajine.quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:42 schreef LadyBlack het volgende:
Haai
Ik ga op zoek naar een lekker recept voor de tajine, we krijgen eters vanavond en ik wil wel even indruk maken natuurlijk (echter zonder al teveel moeite)
Doorrijden naar Camperduin of terug naar Bergen. Bergen aan Zee is natuurlijk mooier, maar Camperduin heeft ook wel wat met de overgang van dijk naar strand (of andersom). Overigens zijn de duinen bij Schoorl een aanrader.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:02 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik dacht de Koek mee te nemen voor een strandwandeling maar:
http://www.weer.nl/nl/hom(...)cmVjdD0tMQ%253D%253D
En GB, mijn logica is anders dan die van de ANWB op de één of andere manier. Ik verdwaal altijd als ik dat probeer met zo'n uitgeprint velletje.
Meer eten zou je goed doenquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Oja, lijstje.
O: Cornflakes met melk en een beetje suiker
T: Perzik
L: Halve gebraden kip
D: Salade met tomaat, uitgebakken spekjes en boterbonen
T: kwark
S: Wandeling in het bos met de honden en verder helemaal niks want rustdag![]()
Ik ben dol op ras el hanout!quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal in huis? Ik ben gek op tajine.![]()
Pas een gemaakt met kipfilet, gemengde bonen (kidney, black-eyed, boterbonen en kikkererwten), paprika, ui, knof, blikje gepelde en gehakte tomaten en wat chinese kool. Qua kruiden ongeveer een theelepel piment, theelepel gemalen komijn, theelepel chilipoeder, wat ras el hanout en zout en peper. Was erg lekker!![]()
Tot een paar jaar geleden was ik ook niet zo creatief hoor, ik kookte voor mezelf toen ik nog op kamers woonde voornamelijk tortellini met diepvriesspinazie a la cremequote:Op maandag 16 augustus 2010 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat zijn jullie toch allemaal creatief met koken zeg! Ik weet niet eens wat een taijne is, dadels heb ik nog nooit gegeten en kikkererwten alleen in de houmous, dat is daar toch van gemaakt.. toch?
Das dus niet zo handig op werkdagen... hmhm... geen ervaring met stoven en moet er dus ook dingen voor aanschaffen.. hmm... ik ga het in de week leggen bij mezelfquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:35 schreef LadyBlack het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Romertopf en tajineaardig hetzelfde principe: namelijk stoven. Inderdaad heel makkelijk!!
Afhankelijk van de ingrediënten moet het wel een tijdje op het vuur staan.
Salade erbij is ook prima toch? Eenpansgerechten zijn leuk maar je moet niet altijd alles in een pan willen mikken. Soms is het lekkerder om dingen gescheiden klaar te maken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik ben dol op ras el hanout!Had de eerste keer in de tajine zonder geprobeerd, maar wat maakt dat een verschil zeg!
Zat zelf te denken aan een wat zoetere tajine, ik ben bijvoorbeeld dol op dadels, maar ik zag laatst ook een gerecht met honing-tijmsaus, en dat leek me ook heerlijk! Ik ben alleen niet zo'n ster in bedenken welke groenten ik daar allemaal bij kan doen....?
Misschien maak ik er nog een kikkererwtensalade met spinazie bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@XM: Gewoon af en toe iets meenemen van de markt of de super wat je nog nooit gehad hebt of geen idee hebt wat het is en dan recepten googelen. Bij gebrek aan tajine of romertopf kan je overigens ook best een braadpannetje gebruiken hoor. Als je het wat vindt kan je altijd nog zo'n ding aanschaffen.There is no love sincerer than the love of food.
Juist wel geschikt voor werkdagen! Je mikt alles er 's ochtends in en als je thuis komt hoef je alleen het gas aan te steken en te wachten tot het klaar is. Couscous of bulgur is ook zo klaar dus dan hoef je bijna niets te doen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Das dus niet zo handig op werkdagen... hmhm... geen ervaring met stoven en moet er dus ook dingen voor aanschaffen.. hmm... ik ga het in de week leggen bij mezelf
Wok met een deksel misschien?quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
MM: ik heb ook geen braadpan. Ik heb een grote hekel aan koken en besteed daar echt het liefst zo min mogelijk tijd en moeite aan
.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:43 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wok met een deksel misschien?
Beetje ver fietsen vanuit Gouda naar de Achterhoekquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Kan je niet, net als dat mens in die irritante Knorr-reclame, naar je moeder fietsen om er een te lenen?
Dit is al veeeeeel meer dan ik eerder at maar je hebt gelijk. Omdat ik niet gewend ben om zoveel en zo vaak te eten vergeet ik ook om er de tijd voor te nemen om iets te eten of iets mee te nemen. Die knop moet nog om.quote:
Uurtje met de Romertofp. Kant en klare groente, of wat groente in grote stukken hakken, kip erop, kruiden eroverheen, evt. klein beetje water of wijn, uurtje in de oven (niet voorverwarmen!). Klaar. Als je kant-en-klare groente gebruikt ben je netto 5 minuten bezig.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Das dus niet zo handig op werkdagen... hmhm... geen ervaring met stoven en moet er dus ook dingen voor aanschaffen.. hmm... ik ga het in de week leggen bij mezelf
quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:20 schreef Tinkepink het volgende:
Er zijn ook iets ingewikkelder recepten (dan leg je bijvoorbeeld een schijfje sinaasappel op de kip en open je en blikje tomatenpuree en kruid je met o.a. kaneel, maar daar zal ik je niet meer vermoeien.
Maar ze heeft me wel goed in de peilingquote:
Dat is inderdaad een goed teken!quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit is al veeeeeel meer dan ik eerder at maar je hebt gelijk. Omdat ik niet gewend ben om zoveel en zo vaak te eten vergeet ik ook om er de tijd voor te nemen om iets te eten of iets mee te nemen. Die knop moet nog om.
Ik was rond lunchtijd bijvoorbeeld boodschappen aan het doen en voor je dan weer terug bent is het zo een uur of twee en had ik dus al sinds het ontbijt niks gehad. Ben wel zo slim geweest om in de auto een perzik achterover te drukken. Vind het eigenlijk al wel een goed teken dat ik in ieder geval wel trek had.![]()
Aan de andere kant is vandaag ook een dag met weinig activiteit dus iets minder kan niet zoveel kwaad toch?
Ik heb zelf colitis, geen idee eigenlijk of mijn darmen ook minder opnemen (denk dat dat bij mij iets anders zit dan bij jou), maar ik merk wel ook heel goed dat probleemdarmen geen positieve invloed hebben op het eetpatroon.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:30 schreef MinderMutsig het volgende:Helemaal omdat mijn darmen toch al minder opnemen dan bij een gezond mens. Het structurele gebrek aan beweging hielp natuurlijk ook niet want daardoor had ik ook geen behoefte aan eten. Het zou me niks verbazen als ik in de categorie 'overgewicht maar toch ondervoed' zou vallen.
Dit is het nu:quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
Lijstje:
O: boterham met pasta
T: niks
L: 2 hardgekookte eitjes nog lekker warm <3
T: bouillon
D: nasi
T: ?
Hier geen last van.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:47 schreef Tinkepink het volgende:
Kunnen jullie de subtekstjes ook nauwelijks meer lezen?
nee, mijn browser staat op standje blindquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:47 schreef Tinkepink het volgende:
Ja, kan ik al een paar dagen niet meer. Snap ook niet waarom, met mn andere account kan ik het nog wel.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:47 schreef Tinkepink het volgende:
Netjes!quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb met control + alles een beetje groter gezet, mn bril is misschien overmorgen pas klaar
Ze gingen er andere pootjes bij zoeken voor 7 euro
Dankjequote:Op maandag 16 augustus 2010 16:37 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goed teken!
Dat van die activiteit wordt volgens mij eerder te vaak als excuus gebruikt om te weinig te eten. Het overgrote deel van de calorieën die je lichaam gebruikt gaat op aan processen die toch wel doorlopen als je stilzit. Daarom is het ook zo goed om je BMR te berekenen (op die ene site die ik alweer kwijt ben), dat is wat je zou gebruiken als je de hele dag zou slapen bij wijze van spreken en daar moet je dus nooit onder gaan zitten.
Welkom nog trouwens.
Omdat ik heel veel snelweg rijd ... en ik heb nu een 1.3 en die vind ik al eigenlijk niet goed genoeg. Dus wil minstens een 1.3 ... kortom geen stadsbakjequote:Op maandag 16 augustus 2010 17:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Waarom niet een auto zonder wegenbelasting dan? Peugeot 107 (heb ik, heel blij mee!!) Citroen C1 of een toyota aygo?
Prima autootjes!
Dan vind ik een ford focus ook geen lekker beest moet ik eerlijk zeggen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:24 schreef j.t het volgende:
[..]
Omdat ik heel veel snelweg rijd ... en ik heb nu een 1.3 en die vind ik al eigenlijk niet goed genoeg. Dus wil minstens een 1.3 ... kortom geen stadsbakje
Ik ben klaar met Ka's, heb in een jaar 2000 euro aan reparaties uitgegevenquote:Op maandag 16 augustus 2010 17:21 schreef j.t het volgende:
Wilde eerst ook voor een Ka gaan, maar er staan er ZOveel te koop, ik dacht dat kan niet goed zijn! En wat betaal je voor zo'n anwb keuring?
*propt nog een volkoren boterham naar binnen*quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:24 schreef uniekhoorn het volgende:
MM, in principe mag je niet meer dan 500 onder je behoefte zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |