abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 11:44:58 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85303164
Het vorige deel: Slank # 1126 - Met van alles en nog wat

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Niet meer actief op Fok!
pi_85303193
Treinkaartjes van AH: http://www.ah.nl/ns
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_85303205
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:40 schreef MariaEtcetera het volgende:

Ewelina, waddisserloos?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 15 augustus 2010 @ 11:45:58 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85303207
Welkom MinderMutsig!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85303211
Hoi :W Ik kom even een tijdje meekletsen. oO<
There is no love sincerer than the love of food.
pi_85303235
Welkom MM! :W
pi_85303260
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:45 schreef Syrena het volgende:
Treinkaartjes van AH: http://www.ah.nl/ns
Dat ja. Sinds afgelopen maandag.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 15 augustus 2010 @ 11:48:27 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85303290
Hoi plaatsgenote :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_85303297
Welkom MinderMutsig! Ik had je al eens zien 'rondlopen' op fok, je hebt altijd van die leuke icoontjes.
pi_85303313
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_85303387
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:49 schreef Chicolate het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_85303463
Morning
Welkom MM!
En een jazzfestival Merel? Woon je in Delft? Daar was ik gisteren even naar jazz luisteren
pi_85303620
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

My archnemesis :o
echt?? ik heb samen met hem les gegeven in Leiden, ben nog naa zn promotie geweest en hij naar mijn concert in Utrecht een keer. Vind m wel tof! :o

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:27 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nee, grapje.
Hij was de tweede lezer die veel te laat pas mijn scriptie kreeg, er toen met rode pen en botte bijl doorheen is gegaan en toen moest 't opnieuw. "Zo doen ze dat misschien in Groningen, maar niet in Utrecht", zei hij. En toen moest ik huilen.

oh -O- ja dat klinkt ook wel als hem. zeker als ie t druk had en een beetje geirriteerd was. we waren samen een beetje zo bij het nakijken van de uitspraak en spreekvaardigheid... :@
Kwak
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:03:39 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85303670
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 11:51 schreef Ewelina het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_85303685
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja is idd een beetje een maffe opmerking! Groningen is toch ook gewoon een goeie uni ):O Nouja. Je hebt het gehaald en das het belangrijkste! *O*

Ik zeg ook altijd tegen nieuwe eerstejaars Engels aan de UU: de TV-vakken laten je schrikken, maar hierna wordt het beter >:O Ik ben ZO blij dat ik mn Engels BA achterstevoren heb gedaan - doordat ik alle niv. 3 vakken met gemak had afgerond, wist ik dat die TV-vakken het ergste waren wat de opleiding te bieden had :+ Mij lijkt dat als je vers van het VWO af komt oids je je rot schrikt - gaat alles zo zwaar worden? Antwoord: nee, ZEKER niet. Je moet even door de TV-vakken heen, en dan wordt het écht leuk *O*
dit moet natuurlijk eigenlijk in t anglisten topic, maar: ik vond de TV het makkelijkste in Leiden... en daar gaf hij ook les :? misshcien omdat mijn niveau al vrij hoog was... dat zou kunnen, of ze zijn in Leiden toch minder streng (alhoewel een zeker R.L. ook wel eens een 4 gaf voor een essay met slechts de mededeling "this is bullshit" :X)

UU en UL zijn wel al jaren afwisselend eerste/tweede in de tests voor hoger onderwijs in elsevier en de studiekeuzegids :Y
Kwak
pi_85303691
ik doe een PF, valt het op? :P
Kwak
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:06:09 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85303738
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

echt?? ik heb samen met hem les gegeven in Leiden, ben nog naa zn promotie geweest en hij naar mijn concert in Utrecht een keer. Vind m wel tof! :o
[..]

oh -O- ja dat klinkt ook wel als hem. zeker als ie t druk had en een beetje geirriteerd was. we waren samen een beetje zo bij het nakijken van de uitspraak en spreekvaardigheid... :@
Ik leerde hem later (o.a. via werk enzo) ook wat beter kennen en het is idd best wel een aardige meneer! :Y Als nieuwbakken taalverwervingsstudentje kan ie wel wat intimiderend overkomen, met z'n perfectionisme en vrij hoge verwachtingen ;) Het motiveert wel om op niveau te werken, maar het is ook wel ietwat eng _O-
pi_85303796
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:08:48 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85303823
O hai!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_85303826
@ merel: de reden dat ik niet zo graag meer echt ga stappen en sjansen (al een paar jaar) is dat ik het lichamelijk niet zo goed meer kan... :@ ik krijg zúlke zere voeten, en als de muziek dan niet heel erg meeslepend is waardoor ik de pijn vergeet ben ik alleen maar de minuten aan het aftellen tot ik kan zitten.

ook een mooie reden om af te vallen. lichter = minder snel zere voeten, merkte ik al toen ik eerder veel afgevallen was...
Kwak
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:10:54 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85303862
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dit moet natuurlijk eigenlijk in t anglisten topic, maar: ik vond de TV het makkelijkste in Leiden... en daar gaf hij ook les :? misshcien omdat mijn niveau al vrij hoog was... dat zou kunnen, of ze zijn in Leiden toch minder streng (alhoewel een zeker R.L. ook wel eens een 4 gaf voor een essay met slechts de mededeling "this is bullshit" :X)

UU en UL zijn wel al jaren afwisselend eerste/tweede in de tests voor hoger onderwijs in elsevier en de studiekeuzegids :Y
Ik had altijd al wat moeite met uitspraak enzo (ik praat HEEL snel, vooral als ik zenuwachtig ben :') dat helpt niet zo), en de essays haalde ik wel prima, maar wel met lagere cijfers dan anders. Ik schrijf beter uit de losse pols dan met allemaal regeltjes.
Achja, toch: UU O+
pi_85303868
De NS dagkaart is trouwens nú te koop. Zag van de week nog dikke stapels hangen. wilde er bijna 2 kopen, maar besefte me ineens dat ik komend jaar weer OV heb... misshcien toch maar doen voor een weekendje ofzo...
Kwak
pi_85303870
Ik had sinds gisteren al zin om vandaag het hele huis op te gaan ruimen en te poetsen (werkt bij mij nogal meditatief), en ik dacht "Stijve nek? Phah! Daar laat ik me niet door weerhouden 8-) !".

Maar ik geloof toch dat het bij stijve nekken niet zo werkt :') damn, ik kan de stofzuiger niet eens optillen -O- .

Plan B - ik maak alles wel schoon, dan mag manlief straks stofzuigen en dweilen. Goede deal toch?
pi_85303920
Zal ik dan maar gelijk beginnen met mijn lijstje van vandaag?

O: Volkoren boterham met kaas en een met appelstroop uit zo'n echt ouderwets blikje O+
T: bak kwark met frambozen
L: tomatensoepje met wat plakjes met knof geroosterde ciabatta
D:tajinegerecht met kip, tomaat, gemengde bonen, paprika, ui, knof en chinese kool met bulgur
T: Bak kwark met druiven want die moeten op

En qua beweging fietsen (op een ligfiets). Ik gok vandaag zo'n 20 km.

Commentaar is erg welkom, ik garandeer alleen niet dat ik er iets mee doe. :P

Ik ben niet van de low carbs, low fat en lightproducten en mijn doel is ook niet zozeer afvallen maar vooral gezonder en fitter worden.

Achtergrond: Vroeger altijd heel veel gesport. Twee á drie keer in de week volleybal, een keer in de week zwemmen en een à twee keer in de week hardlopen en verder deed ik altijd alles op de fiets. Was dus continue in beweging maar toen kreeg ik reuma en viel alles op zijn gat. Niet af kunnen trainen en dus toen ook veel aangekomen. Sporten zat er eigenlijk helemaal niet meer in ondanks dat ik met diverse revalidatieprogramma's wel heb geprobeerd om dat weer op te bouwen.

Daarna kreeg ik er Crohn bij waardoor ik een periode ook nog eens nauwelijks heb kunnen eten. Al met al dus een zeer inactieve en ongezonde levensstijl maar ik heb sinds een paar weken een aangepaste ligfiets en wonder boven wonder kan ik daarop zonder noemenswaardige extra klachten goed uit de voeten. Ik ben nog voorzichtig aan het opbouwen maar ik ben dus bijna niet meer van die fiets af te slaan.

Bijkomend voordeel is dat ik ook weer ronduit honger heb terwijl ik voorheen mezelf altijd haast moest dwingen om iets te eten.

Ontbijt bestaat doorgaans uit 2 boterhammen / bak kwark met fruit / brinta / yoghurt met muesli.
Lunch: twee a drie boterhammen / zelfgemaakte soep met of zonder brood / salade met van alles en nog wat
Diner: Veel groente, 1-2 aardappels / rijst / bulgur / pasta, stukje vlees (meestal rund of kip)
Tussendoortjes: kwark / fruit / groente
Drinken: spa rood / thee / water / soms een glas cola of een glas wijn

Ter vergelijking een lijstje van wat ik tot een paar weken geleden ongeveer at:
O: niks of veel soms een beetje yoghurt of een beschuit
L: vaak ook niks, soms een boterham of een klein bakje soep
D: wat groente, hooguit een aardappel (of 1 schep rijst of pasta) en een klein stukje vlees
T: niks
Drinken: water, thee, spa rood

Mijn lichaam zat dus volledig in de spaarstand en ik wist wel wat het niet goed was maar ik kreeg meer gewoon niet weg. :N Wat er dus moet gebeuren is meer eten, meer bewegen en ik heb er wel vertrouwen in dat ik dan mijn goddelijke figuurtje weer terug krijg. ;)

Over ongeveer een maand beginnen mijn colleges weer en ik wil dan eigenlijk op het niveau zijn dat ik zonder veel problemen op de fiets kan gaan. Dat is zo'n 23 km enkele reis.

Ik probeer nu dagelijks even naar een van de dorpen in de buurt te fietsen voor wat boodschappen. Dat is resp. 7,8 of 9 kilometer enkele reis. Dat gaat me steeds beter af. In het begin moest ik op zo'n schietstukje twee keer pauze houden maar inmiddels kan ik in een ruk doorfietsen.

Daarnaast ga ik om de een á twee dag(en) een langer stuk fietsen van zo'n 20-30 km maar dan moet ik dus nog wel meerdere (korte) stops inlassen.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:13:08 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85303930
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:07 schreef Ewelina het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
OT: ik ga brood smeren >:O :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')