quote:Probiotica en remissie
De meest recente onderzoeken ten aanzien van probioticagebruik en IBD tonen aan dat diverse probiotica ondersteunend kunnen werken in het creëren van een beter milieu voor een gezonde darmflora. Hier zouden mensen met onder andere IBD baat bij kunnen hebben. Probiotica zijn niet in staat om actieve ziekte van Crohn of colitis ulcerosa in remissie te krijgen. Wel zijn er enige aanwijzingen dat de remissieperiode verlengd kan worden door het gebruik van probiotica. Daarbij profiteren mensen met colitis over het algemeen wat meer dan mensen met crohn.
F. Prausnitzii
Een laatste, uiterst hoopgevende, studie is gedaan in Canada. Hierbij blijkt dat mensen met Crohn een tekort hebben aan de bacterie F. prasnitzii die anti-ontstekende eigenschappen bezit. Het wachten is dus op producten met deze bacteriestam.
Slaap lekker!quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Moe, heel moe...
trusten mooie lieve slankies
Oh, wij deden dat met de Citroen Ami. Goddank hadden we de Autobianci niet meer, toen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Simca! Mijn ouders hadden een appeltjesgroene.
Hebben ze in de poeier gereden in een kop-staartbotsing terwijl alle kinders op de achterbank zaten.
Simca's waren niet zo stevig.
Deel over immuunsysteem? Een grote barriere tussen 'buiten' je lichaam en 'binnnen' zijn je darmen. Daar wordt opgenomen wat je liechaam nodig heeft en buiten gehouden wat er niet thuis hoort. Het is een grote filter die ook actief zorgt voor transport van voedingsstoffen en lichaamsvreemd spul tegenhoudt.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:52 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Niet voor mij bedoeld, maar kan je dat laatste beknopt aan mij uitleggen als je tijd hebt?
En ik!quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:26 schreef loveli het volgende:
[..]moet ik ook nog heel gauw gaan doen
Ja die had ik juist gevondenquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:15 schreef neen het volgende:
[..]
Er is zon speciaal lowlands gedeelte erop hè, met onder andere massive attack! Zeer chill. Nog 2 dingen hè, pannekoek en camping 3
Programmaboekje daar staat ook veel handige info in daar, wel donderdag gaan
M'n ouders hadden eerst ook een Renaul Kangooquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:45 schreef Laureline het volgende:
Na mijn race-Rover heb ik nu een Citroën Berlingo (komt-ie:), wel even wennen met optrekken dus. Maar er kan veel in!
En hij heeft schuifdeuren
! En voor de mini achterin van die vliegtuig-opklaptafeltjes
En mini-bagagenetjes, net als in de trein. Ja, nutteloze prachtige dingen vormgeven, laat dat maar aan die Fransen over
Dilemma's dilemma'squote:Op maandag 16 augustus 2010 21:50 schreef Laureline het volgende:
Nee, ik overweeg wel een draakschildering geairbrushd op het reservewiel, vind ik ook classy. Of tòch die flauwgevallen dame, kleding aan flarden, in de armen van een vampier, over de hele schuifdeur. Moeilijk!
8 uur 's ochtends al ja? Nou ja zit je sowieso lekker vooraan en heb je de plekjes voor het uitzoekenquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja die had ik juist gevonden. Pannekoek? En ik geloof dat ik op camping 2 terecht ga komen, maar 3 kan ook. Ergens achterin (niet- naast de 24uurstent)
Donderdag om 8 uur sta ik daar al, mn pa brengt ons en die moet daarna nog naar zn werk.
Als mijn vriendje vrijdag hier is gaat er ook zeker bijgekeest worden.quote:
De studie is wel stopgezet toen, dus het was wel vrij ernstig.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het probioticaverhaal was een utrechtse studie waarin ze patienten met een acute alvleesklierontsteking wel of geen PB gaven.
Er gingen dacht ik, meer mensen dood in de PB groep, maar het was niet significant.
Kan me wel voorstellen dat bij diarree door functieverlies van de darm, dat spul meer diarree kan geven bv.
Hij was inderdaad stopgezet, aan de hand van een tussentijdse analyse. En die cijfers zijn uitgekomen, terwijl je er eigenlijk niet mee moet werken. Acute pancreatitis is een van de ergst denkbare ontstekingen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:59 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
De studie is wel stopgezet toen, dus het was wel vrij ernstig.
-edit- Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?
Aaanyway, zolang er niks met je alvleesklier aan de hand is kunnen probiotica vast geen kwaad.
Ah bedankt voor de tipquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:52 schreef neen het volgende:
[..]
8 uur 's ochtends al ja? Nou ja zit je sowieso lekker vooraan en heb je de plekjes voor het uitzoekenik heb 2x op 3 gestaan en dat is net als 2 volgens mij wel redelijk dichtbij de 24 uurs tent ja. Maar als je ergens achterin staat of genoeg drinkt merk je er niks van.
En pannenkoeken moet je er etendat zijn echt maaltijddingen
ooit, of vandaag?quote:
quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:56 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als mijn vriendje vrijdag hier is gaat er ook zeker bijgekeest worden.
Ja, ik ben immers een pauper, 2x rond de 100 euro uitgegevenquote:
Ahw wat fijn enzoquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:44 schreef _Calimero_ het volgende:
Zal ik doen Neenemans. Soms is het een kwestie van gewoon doen en beginnen en dan komt de rest vanzelf...
Was idd een opluchtende huilbui en ik ben ontzettend blij met zulke lieve vriendinnetjes
Dankje! Toch een klok-klepelverhaal van mij dus. Zal de volgende keer nog eens navragen waarom hij het heeft afgeraden.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hmm, het lijkt in ieder geval geen kwaad te kunnen. Net even op de CCUVN site gekeken. Staan meerdere stukken over IBD & probiotica op (div. artikelen). O.a. dit:
[..]
Jamaar jij bent geen standaard manspersoon, jij bent neen van Het Slanktopic, jeweets! Dan gelden er andere regels, ons vrouwelijk geblaat rubs off on youquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:46 schreef neen het volgende:
Tja, begin maar eensmaarja een mag een man niet huilen he
En fijne vrinden/vrindinnetjes zijn leukdeze week komt een vriendinnetje hier en dat is gezellig
quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:44 schreef _Calimero_ het volgende:
Zal ik doen Neenemans. Soms is het een kwestie van gewoon doen en beginnen en dan komt de rest vanzelf...
Was idd een opluchtende huilbui en ik ben ontzettend blij met zulke lieve vriendinnetjes
Ja nu, sta op janskerkhofquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:35 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
ooit, of vandaag?
In dat laatste geval:nee
in het eerste:Ja!
Het kan bij zoveel mensen en bij niemand doe ik hetquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Jamaar jij bent geen standaard manspersoon, jij bent neen van Het Slanktopic, jeweets! Dan gelden er andere regels, ons vrouwelijk geblaat rubs off on you![]()
Having said that, ik (en dit topic met mij!) sta altijd open voor allerhande uitbarstingen, treurnissen, tranen van blijheid en verdriet en opluchting, of gewoon voor een gek dansje
laatste vooral als je XM bent en meedoet!
![]()
Wat heb je allemaal gegeten merelquote:Op maandag 16 augustus 2010 23:15 schreef Merel het volgende:
Lijstje is geworden:
O - pak goedemorgen drinkontbijt
T - blikje sinaasappelsap
L - klein pistoletje filet americain met wat tomaat en komkommer
T - appel, mandarijn
D - uit eten: indonesische rijsttafel, glas tonic, 2 plakjes spekkoek
T - glaasje rode wijn, 1 snack-a-jack-wafel
Add: twee rode wijn, handjes pinda's, handjes Japanse mix, plak kaas.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:54 schreef Razztwizzle het volgende:
O: twee meergranenbeschuiten met kaas&komkommer, thee
L: twee boterhammen rookvlees/ei, karnemelk
T: yoghurt met muesli en twee nectarines
D: twee gebakken kabeljauwfilets, coleslaw, paprika, tomaatjes
T: stuk oranjekoek
Ik heb nog 30 stukken in de vriezer.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:49 schreef neen het volgende:
Oranjekoekdat had ik gisteren ook nog. lekker hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
Als er niet meer dan 3 mensen komen wil ik wel komen, hoe meer oranjekoek hoe beter jeweetsquote:Op maandag 16 augustus 2010 23:57 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik heb nog 30 stukken in de vriezer.
Ik zeg, Oranjekoekmeet bij mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het lijkt niet wat het is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |