Here you go!quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:31 schreef Alicey het volgende:
In welke branche werk je en/of welke CAO is er van toepassing?
Dat was mijn benadering dus ook... Anders zou immers toch elk bedrijf iedere werknemer gewoon voor 40 uur op contract zetten ongeacht de benodigde uren...quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:34 schreef BrandX het volgende:
Klinkt mij ook allemaal vrij vreemd in de oren.
Ze hebben je een contract voor 40 uur aangeboden. Dat ze je minder laten werken lijkt me, mits anders in het contract afgesproken, hun probleem.
Nou, dat kan ik gelukkig met zekerheid zeggen; dat staat nergens in m'n contract vermeld.quote:En met dat anders afgesproken bedoel ik: inhouding op vakantiedagen c.q. inhouding op loon. Dat hoort dan zwart op wit te staan in het contract lijkt mij
Maar als ze je netjes volgens de CAO inroosteren en jij roept nee, ik wil dan liever niet... dan is het dus vakantie.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:38 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dat was mijn benadering dus ook... Anders zou immers toch elk bedrijf iedere werknemer gewoon voor 40 uur op contract zetten ongeacht de benodigde uren...
In drukke weken kun je ze dan gezellig verplíchten om te komen werken, immers staat dat in het contract.
En de rest van het jaar als er geen werk is, dan laat je ze gewoon de helft van de week thuiszitten en houd je het in van hun loon of vakantiedagen.
[..]
Nou, dat kan ik gelukkig met zekerheid zeggen; dat staat nergens in m'n contract vermeld.
Heb jij de OP wel gelezenquote:Op zondag 15 augustus 2010 18:51 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Maar als ze je netjes volgens de CAO inroosteren en jij roept nee, ik wil dan liever niet... dan is het dus vakantie.
Alles afhankelijk van je contract en cao, maar zo werkt het nu eenmaal wel. Aangezien TS wel netjes 40 uur ingeroosterd wordt, ligt het probleem denk ik bij TS, niet de werkgever. Oké, beetje flauw dat ze neit 2 jaar geleden duidelijk hebben gezegd hoe eea werkt, aan de andere kant is het niet zo slim om je zelf niet in je eigen CAO te verdiepen. Want ik weet voor mijn eigen werkzaamheden precies wat wel en niet verwacht wordt en hoe de regels zijn. Maarja, als manager moet dat dan ook wel weer. Op de momenten dat je niet netjes bent ingeroosterd (zoals in Februari, ligt de zaak anders).
Dus: wel ingeroosterd maar nee gezegd: eigen tijd. Niet ingeroosterd en ook niet gewerkt, contractbreuk vanuit de baas zijn kant...
P.S. Als je bij mij had gewerkt had ik het dus wel gezegd als uren van je vakantietijd afgaan in zo'n geval.
Euhm, misschien dat ik niet helemaal duidelijk was, maar ik heb dus nooit tegen de werkgever gezegd dat "ik dan niet wil werken."quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:51 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Maar als ze je netjes volgens de CAO inroosteren en jij roept nee, ik wil dan liever niet... dan is het dus vakantie.
Alles afhankelijk van je contract en cao, maar zo werkt het nu eenmaal wel. Aangezien TS wel netjes 40 uur ingeroosterd wordt, ligt het probleem denk ik bij TS, niet de werkgever.
Klinkt goed !quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:33 schreef TheThirdMark het volgende:
Contract van 40 uur in de week ---> jij bent bereid om die 40 uur te werken --> bedrijf geeft je maar 36.5 uur waarin je daadwerkelijk kan werken ---> bedrijf is verantwoordelijk voor de overige 3.5 uur ---> jij krijgt gewoon 40 uur uitbetaald.
Heel simpel. Het bedrijf is verantwoordelijk om jou die 40 uur toe te kennen. Doen ze dit niet zullen ze gewoon de niet gewerkte uren moeten betalen. De niet gewerkte uren (die jij dus wél wil maken maar niet kán) inhouden van je vakantiedagen is gewoon diefstal.
Daar zou ik dan toch eens tegen optreden, want dat mag dus niet.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:07 schreef Fe2O3 het volgende:
De AH flikt dit ook, maar dan nog mooier; ene week meer dan contract laten werken en die uren dan niet uit betalen en de week erop minder uren inroosteren en die overwerkuren weer afpakken
Hangt er vanaf.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar zou ik dan toch eens tegen optreden, want dat mag dus niet.
Volgens de CAO waar de AH onder valt mag dat alleen niet.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:15 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf.
Bij mijn vrouw geldt dat ze een x aantal uren gemiddeld per week over een periode van 13 weken moeten werken.
Dat kan dus in theoroe betekenen de ene week 40 uur en de volgende week geen uren om een gemiddelde van 20 uur te halen.
Gelukkig zien ze bij mijn vrouw op het werk in dat ze dan hun personeel kwijt raken als ze dit zouden flikken.
Wat ze wel al gedaan hebben is haar 1 maand lang extra uren te laten draaien (10 uur per week extra) om haar vervolgende de maand erop 10 uur per week minder te laten werken. En dat mag volgens de, inmiddels verlopen, CAO Verzorgingshuizen/thuiszorg.
Ok, misschien heb ik ergens niet goed gelezen, excuus.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:05 schreef kastanova het volgende:
[..]
Euhm, misschien dat ik niet helemaal duidelijk was, maar ik heb dus nooit tegen de werkgever gezegd dat "ik dan niet wil werken."
Het punt is dat mijn bedrijf de stelregel heeft dat men niet meer dan 5 werkdagen ingepland mag worden.
En dat is niet alleen een stelregel, maar er staat ook in het CAO dat men maximaal 5 werkdagen ingepland mag worden.
Oftewel, wanneer ze mij op zaterdag aan het werk willen hebben, dient een andere werkdag weg te vallen.
In dit geval is het dus zo dat ik dan in plaats van 40 uur (5 werkdagen x 8uur = 40 uur) nog slechts 36,5 (4x8 + 1x4,5) uren ingepland word.
En díe 3,5 wordt dan vervolgens ingehouden op míjn vakantieuren terwijl me niet eens de kéuze is geboden om die uren extra te werken.
Nou ja, in dit specifieke geval werd me zojuist aangeboden (jaja, dit speelt zich *live*live*live* af via bedrijfsmail en sms.) om dan alleen de ochtend te komen werken morgen.
Maar ja, dat zou dan weer betekenen dat ik 6 werkdagen ingepland zou staan en dat mag dan vervolgens weer niet van de CAO.
Kijk, ik ben de moeilijkste niet; hell, in 2,5 jaar tijd 2 vakanties van 2 weken, dat is niet echt werkschuw zal ik maar zeggen.
Maar als mijn leidinggevende dan komt met een irreële "Tja, ook al slaat het in feite nergens op wat ik doe, ik doe het toch totdat jij zwart op wit hebt laten zien dat het niet mag."
En tja, door die houding kwam ik er dus ook nog achter dat die manier van handelen (de niet ingeplánde uren gewoon afschrijven van de vakantiedagen) al het gehele jaar (vorig jaar heb ik nog niet nagekeken) gehanteerd wordt en dat ik, indien dit dus niet toegestaan is, met terugwerkende kracht dus nog heel wat vakantiedagen kan op eisen.
TS is zelf ook manager, meen ik.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:35 schreef Spanky78 het volgende:
Overigens slecht verhaal. Ik hoor dit soort rare praktijken wel vaker over 'managers' van dit soort ketens. Soms schaam ik me ervoor dat ik ook manager ben.... Want dit hoort niet en overigens zal het zeker niet helpen gemotiveerd en hardwerkend personeel te behouden.
Correct, echter denk ik liever méé met m'n personeel, dan dat ik het ze moeilijk maak zoals in mijn positie gebeurd. En juist vanwége die benadering vanuit het personeel ook grotendeels de moeizame verhouding met m'n leidinggevende; hij ziet me maar als tegendraadse luis in de pels aangezien ik dit soort dingen dus ook te behoeve van mijn eigen aan kaart.quote:
Ik de CAO voor de boekhandel is dit bv weer heel normaal (waar ik onder val).quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar zou ik dan toch eens tegen optreden, want dat mag dus niet.
Ah de zorgquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:15 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf.
Bij mijn vrouw geldt dat ze een x aantal uren gemiddeld per week over een periode van 13 weken moeten werken.
Dat kan dus in theoroe betekenen de ene week 40 uur en de volgende week geen uren om een gemiddelde van 20 uur te halen.
Gelukkig zien ze bij mijn vrouw op het werk in dat ze dan hun personeel kwijt raken als ze dit zouden flikken.
Wat ze wel al gedaan hebben is haar 1 maand lang extra uren te laten draaien (10 uur per week extra) om haar vervolgende de maand erop 10 uur per week minder te laten werken. En dat mag volgens de, inmiddels verlopen, CAO Verzorgingshuizen/thuiszorg.
Ik vraag me wel af of je die vakantiedagen terug kunt eisen, wrs moet je dan wel het geld wat daarvoor aan jou is betaald terug betalen en ik denk niet dat dat nou weer zo'n prettige oplossing isquote:Op zondag 15 augustus 2010 19:05 schreef kastanova het volgende:
[..]
En tja, door die houding kwam ik er dus ook nog achter dat die manier van handelen (de niet ingeplánde uren gewoon afschrijven van de vakantiedagen) al het gehele jaar (vorig jaar heb ik nog niet nagekeken) gehanteerd wordt en dat ik, indien dit dus niet toegestaan is, met terugwerkende kracht dus nog heel wat vakantiedagen kan op eisen.
Kloptquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens de CAO waar de AH onder valt mag dat alleen niet.
En als de werkgever die je in je fotoboek noemt nog steeds jouw werkgever is, waarom is hun eigen CAO dan niet van toepassing?quote:
Als TS minder uren wordt ingepland dan er in zijn contract staan, is dat niet zijn probleem. Werkgever moet gewoon de contracturen betalen. (Tenzij kastanova minder dan 40 uur beschikbaarheid aangeeft.)quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:45 schreef Derfel het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of je die vakantiedagen terug kunt eisen, wrs moet je dan wel het geld wat daarvoor aan jou is betaald terug betalen en ik denk niet dat dat nou weer zo'n prettige oplossing is
Ik durf te verwedden dat je leidinggevende ook de termen "méédenken" en "vanuit het personeel" in zijn vocabulaire heeft zitten.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:42 schreef kastanova het volgende:
Correct, echter denk ik liever méé met m'n personeel, dan dat ik het ze moeilijk maak zoals in mijn positie gebeurd. En juist vanwége die benadering vanuit het personeel ook grotendeels de moeizame verhouding met m'n leidinggevende; hij ziet me maar als tegendraadse luis in de pels aangezien ik dit soort dingen dus ook te behoeve van mijn eigen aan kaart.
Mweh, niet eens... Het is voornamelijk zuchten, steunen en weglopen wanneer ik zijn ideeën weerleg met behulp van argumenten.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:13 schreef r_one het volgende:
Ik durf te verwedden dat je leidinggevende ook de termen "méédenken" en "vanuit het personeel" in zijn vocabulaire heeft zitten.
De directeur zelf staat uiteraard boven hem en laat dat nu toevallig nét m'n buurman zijnquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:05 schreef Dennis101 het volgende:
Neem eens contact op met het juridisch loket (of je eigen rechtsbijstand), want daar durf ik ook geen antwoord op te geven. Is er daarbij niet iemand die boven hem staat waar je naar toe kan gaan, want deze houding slaat inderdaad nergens op.
Zie vorige post o.a.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:34 schreef Spanky78 het volgende:
Hmm, wel oppassen met dat soort spelletjes. Want hij is je duidelijk al aan het 'pesten'. Wellicht dat het op een steviger manier alleen erger wordt.
Spreek je de baas van jouw baas wel eens? Hoe zit de 'informele' hierarchie in elkaar? Heb je een afdeling P&O die hierin jouw medestander kunnen zijn of juist dwarsliggen?
Erg oppassen met juridische zaken, oorlog met je eigen baas kun je winnen, maar vaak ten koste van je baan. Misschien kun je regelen een andere direct leidinggevende te krijgen?
Kun je me wat meer vertellen over het type bedrijf, het lijkt erop of jouw baas een typische kruideniersmentaliteit heeft... Hoe hoog in de boom zit deze man?
quote:Terugvordering loon en vakantie-uren. Art. 7:628 en 7:641 BW
De werknemer heeft een gemiddeld urencontract van 33 uren per week. De werkgever stelt dat de werknemer in een jaar te weinig heeft gewerkt en vordert een deel van het uitbetaalde loon terug. Daarnaast wordt de waarde van teveel genoten vakantiedagen gevorderd. De kantonrechter oordeelt dat het de werkgever is die het rooster samenstelt, waarmee het te weinig werken van de werknemer in de risicosfeer van de werkgever komt te liggen. Er kan dus geen teveel betaald loon worden teruggevorderd. Daarnaast kunnen ook teveel opgenomen vakantie-uren niet worden teruggevorderd, omdat art. 7:641 lid 1 geen reflexwerking heeft, aldus de kantonrechter. Lees hier de uitspraak.
quote:http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel636
Artikel 636 1. Dagen of gedeelten van dagen waarop de werknemer de overeengekomen arbeid niet verricht wegens een van de redenen, bedoeld in artikel 635 leden 1, 4 en 5 kunnen slechts indien in een voorkomend geval de werknemer ermee instemt worden aangemerkt als vakantie, met dien verstande dat de werknemer ten minste recht houdt op het in artikel 634 bedoelde minimum. 2. Dagen of gedeelten van dagen waarop de werknemer de overeengekomen arbeid niet verricht wegens een van de redenen, bedoeld in artikel 635, leden 2 en 3 , kunnen niet worden aangemerkt als vakantie.
"méédenken" (etc.) is dan ook typisch een woord om "de hiërarchische ladder omhoog" te argumenteren, richting iemands leidinggevende, niet richting iemands ondergeschikten.quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:52 schreef kastanova het volgende:
Mweh, niet eens... Het is voornamelijk zuchten, steunen en weglopen wanneer ik zijn ideeën weerleg met behulp van argumenten.
Ik gok over een week het ontslagtopic.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:21 schreef Kreator het volgende:
Het wordt alweer een echt Martin topic.
Naja, ontslag krijgen is in dit geval gunstiger voor me dan zelf over een maand m'n ontslag indienenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:30 schreef Het_Biertje het volgende:
heeft iemand zich al bedreigd gevoeld en dit topic al naar zijn leidinggevende gemaild ?
Moet jij niet gewoon iets in consultancy gaan doen ipv bij een callcenter te gaan werken?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:49 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, ontslag krijgen is in dit geval gunstiger voor me dan zelf over een maand m'n ontslag indienen.
Nah, ik ben meer een praktijkman dan een theorieman...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:02 schreef Het_Biertje het volgende:
Moet jij niet gewoon iets in consultancy gaan doen ipv bij een callcenter te gaan werken?
Als ik harder zou werken zonder resultaat; soit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef Kreator het volgende:
Het werken voor een salaris is vrij normaal hoor. Ik vind het maar raar dat omdat JIJ vindt dat je harder hebt gewerkt, dat je dan ook maar meer moet verdienen dan je collega's..
Ehm ... je werkte toch óf 40 uur, óf 36.5 uur? Of heb ik wat gemist in het "on topic" deel?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:43 schreef kastanova het volgende:
Ik: Tja, dat heet loon naar werken. Ik investeer iedere week meerdere uren van m'n eigen tijd, zit overal continu strak op en ik lever aantoonbaar beter werk, dus ik krijg meer betaald. Klinkt vrij logisch toch?
Onbetaald overwerk a 10 tot 15 uur in de weekquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Ehm ... je werkte toch óf 40 uur, óf 36.5 uur? Of heb ik wat gemist in het "on topic" deel?
Nu herhaal je alweer dat rare argument. Hij stelt niet dat hij harder werkt. Aantoonbaar veel beter presteren is zijn argument.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:36 schreef Kreator het volgende:
De beredering van de manager 'omdat het vorig jaar ook goed ging' is raar, maar het is echt niet normaal dat je elk jaar maar een gigantische salarisverhoging krijgt omdat je toevallig hard werkt hoor..
Laat ik het zo zeggen: er zijn zat werkgevers die zo'n inzet wél zouden waarderen... In mijn huidige baan wordt het zo'n beetje van je verwacht en daar wordt ook op geselecteerd: mensen die een stapje extra willen doen als het moet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:51 schreef kastanova het volgende:
[..]
Onbetaald overwerk a 10 tot 15 uur in de week.
Nja, ik ind dat als je betere resultaten haalt dan je collega's, je ook meer mag verdienen. Je bent immers ook meer waard. Echt weer een 'hollandse maaiveld' opmerking.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef Kreator het volgende:
Het werken voor een salaris is vrij normaal hoor. Ik vind het maar raar dat omdat JIJ vindt dat je harder hebt gewerkt, dat je dan ook maar meer moet verdienen dan je collega's..
Precies. Zoals je het nu beschrijft zou dat geen probleem mogen zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:14 schreef delpit het volgende:
Even ervan uitgaand dat je verhaal op hoofdlijnen klopt lijkt mij de enige volgende stap (om althans binnen het bedrijf te blijven) dat je die manager gaat vervangen. Er is overduidelijk geen rol voor die man weggelegd.
Aangezien de directeur je buurman is (toch?) en jij zo'n beetje de halve omzet genereert moet dat een 12tje zijn.
En anderzijds word je regelmatig minder ingepland en maakt problemen over de verrekening van die paar uurtjes?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:51 schreef kastanova het volgende:
[..]
Onbetaald overwerk a 10 tot 15 uur in de week.
Naja, die overuren zijn juist de réden dat ik klaag over die 3,5 uur.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:34 schreef r_one het volgende:
En anderzijds word je regelmatig minder ingepland en maakt problemen over de verrekening van die paar uurtjes?
Ik vat 'm niet helemaal, dat je miept over die 3.5 uur en tegelijkertijd vrijwillig wel 10 tot 15 uur meer dan ingepland (mag dat dan wel van de CAO?) werkt.
Naja, dat is dus de update van vandaag; een vrij nare op zich...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:56 schreef AnneX het volgende:
Long story short; ik heb het uiteindelijk via de directeur zelf alsnog moeten opeisen, aangezien m'n leidinggevende met soortgelijke nietszeggende "tegenargumenten" kwam als nu.
dus, langs hem heen naar de directeur.
Of heeft deze zand in z'n ogen? en poep in z'n oren?
Bij nader inzien maar niet op papier of per mail doen.
Toch beter opletten. Bij de AH heb je een contract met een aantal uren per peridode (=4weken). Dus zolang ze die uren per periode goed inplannen, is er niets aan de hand.quote:Op maandag 16 augustus 2010 08:15 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Klopt
Plus dat, het gaat om vriendin van mij, ook nog eens dubbel genaaid wordt. Ze heeft een 30 uur contract, en de ene week 35 uur werken is dus 5 overuren tegen 135%. Als ze die de week erop terug nemen voor 25 uur + 5 vrije uren inleveren betaal je dus gewoon meer voor je vrije uren!
Maargoed, ze wordt overgeplaatst volgende maand dus dan zijn we daar ook weer vanaf als het goed is, anders ga ik even langs met haar contract + CAO bij die boer.
Niks vervelender dan volslagen incompetente mensen met macht.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:12 schreef kastanova het volgende:
Ik voorspel een reactie als "Ja maar toen jij je contract tekende werkte ik er nog niet, dus dan telt het niet!"
Wat betreft m'n eigen "dingetjes" zou ik dat eventueel nog wel kunnen, maar die kerel doet simpelweg dusdanig veel dingen fout dat ik bepaalde zaken wat betreft het personeel en voor het bedrijf nadelige zaken simpelweg niet kan accepteren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:56 schreef delpit het volgende:
Dus er blijven jouw drie keuzes over. En ja dat zijn echt jouw keuzes, daar heb je geen directeur of wie dan ook bij nodig. De keuzes hebben wel consequenties en de uitkomst is niet altijd voorspelbaar.
1. Je bindt in en blijft zitten waar je zit en accepteert de manier van werken van genoemde manager.
Ik heb de directeur beloofd niet te gaan solliciteren in de 2 maanden die ik hem gegeven heb; en ben een man van m'n woord enzo.quote:2. Je zoekt werk elders / begint voor jezelf en neemt ontslag / laat je ontslaan
Been there, done that... Inmiddels al een keer of 4... Maar ondanks het feit dat hij daarvoor nu al tig keer op zijn donder heeft gehad, blijft hij vage dingen doen zoals dit.quote:3. Je gaat over genoemde manager heen richting directeur, doet je verhaal en maakt er een breekpunt van.
Het traject waarbij ik klaargestoomd zou worden voor zijn functie zou juli 2009 ingezet worden en daar zou nog contact over opgenomen worden.quote:Die laatste komt overeen met mijn vorige posting. Wanneer je verhaal op hoofdlijnen klopt zit genoemde manager op jouw plaats. Jij bent toch ook leidinggevende? Nu is de tijd om te laten zien dat je ballen hebt. Zet je plannen op papier, stap bij de directeur binnen en haal je gelijk
Wanneer ik jou verhaal over EN het bedrijf EN de directeur EN je directe manager hoor begrijp ik niet zo goed waarom je jezelf gebonden zou voelen aan een belofte die gebaseerd is op vage toezeggingen die ook nog eens niet nagekomen worden. Wanneer je jezelf en je carriere serieus neemt, ga dan niet zitten afwachten wat anderen wel of niet voor jou regelen, maar neem het heft in eigen hand. Leiding geven betekend ook leiding aan jezelf geven.quote:Het traject waarbij ik klaargestoomd zou worden voor zijn functie zou juli 2009 ingezet worden en daar zou nog contact over opgenomen worden.
Toen ik half juli nog niets gehoord had, heb ik de verantwoordelijke persoon gebeld en zou ze diezelfde week nog contact opnemen om het traject in te zetten.
Wederom niets gehoord, dus begin augustus nogmaals contact met haar opgenomen.
Tja, was er wederom bij ingeschoten, er moest nog het 1 en ander voorbereid worden en een dag later zou ze me terugbellen met een concrete datum. Je raad het al; wederom niets gehoord.
En tja, dan ben ik dus een vrij principieel mannetje; het is graag of helemaal niet en als er tot drie keer toe een afspraak hieromtrent niet nagekomen wordt, dan houdt het voor mij een keer op.
En vervolgens zat ineens een vriendin van de vrouw in kwestie in het betreffende traject
Niet de enige nee, er is nog 1 andere collega met daadwerkelijk een contract...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:10 schreef Rapaille het volgende:
Hoe zit dat overigens met je collega's? Die moeten toch hetzelfde probleem hebben? Of de mensen die onder je staan? Ik neem aan dat je niet de enige bent met een contract voor 40 uur?
Dat is we heel onrespectvol naar jou toe. Wat heb je daarop gezegd?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:00 schreef kastanova het volgende:
Even alle punten individueel dan:
[..]
Wat betreft m'n eigen "dingetjes" zou ik dat eventueel nog wel kunnen, maar die kerel doet simpelweg dusdanig veel dingen fout dat ik bepaalde zaken wat betreft het personeel en voor het bedrijf nadelige zaken simpelweg niet kan accepteren.
Zo heb ik al meerdere keren dingen met omwegen tegen moeten houden omdat hij anders daadwerkelijk m'n project om zeep had geholpen.
Geen reële optie dus.
[..]
Ik heb de directeur beloofd niet te gaan solliciteren in de 2 maanden die ik hem gegeven heb; en ben een man van m'n woord enzo.
Maar inderdaad, het wordt steeds duidelijker dat 1 van deze opties het zal worden.
[..]
Been there, done that... Inmiddels al een keer of 4... Maar ondanks het feit dat hij daarvoor nu al tig keer op zijn donder heeft gehad, blijft hij vage dingen doen zoals dit.
[..]
Het traject waarbij ik klaargestoomd zou worden voor zijn functie zou juli 2009 ingezet worden en daar zou nog contact over opgenomen worden.
Toen ik half juli nog niets gehoord had, heb ik de verantwoordelijke persoon gebeld en zou ze diezelfde week nog contact opnemen om het traject in te zetten.
Wederom niets gehoord, dus begin augustus nogmaals contact met haar opgenomen.
Tja, was er wederom bij ingeschoten, er moest nog het 1 en ander voorbereid worden en een dag later zou ze me terugbellen met een concrete datum. Je raad het al; wederom niets gehoord.
En tja, dan ben ik dus een vrij principieel mannetje; het is graag of helemaal niet en als er tot drie keer toe een afspraak hieromtrent niet nagekomen wordt, dan houdt het voor mij een keer op.
En vervolgens zat ineens een vriendin van de vrouw in kwestie in het betreffende traject.
Sowieso had ik niet bijster veel interesse in de betreffende functie; qua loon schiet het zowaar niets op (jaja, I know, bizar) en qua taken is het niet veel meer dan handjes schudden en de administratie bijhouden.
Dat ik het toch wel een héél vreemde gang van zaken vond aangezien mijn traject al een half jaar voor haar traject ingezet zou worden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat is we heel onrespectvol naar jou toe. Wat heb je daarop gezegd?
Gaat ook niet heel lang meer duren... Kreeg zojuist een telefoontje dat hij morgen even gaat zitten met me...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:46 schreef Thieske het volgende:
Al met al klinkt het als een bedrijf waar je snel moet zien te vertrekken.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:52 schreef kastanova het volgende:
[..]
Gaat ook niet heel lang meer duren... Kreeg zojuist een telefoontje dat hij morgen even gaat zitten met me...
Waarom?
Omdat hij me dus nu komende zaterdag 4 uur extra ingepland heeft.
En morgen gaat hij dus administratieve taken verzínnen om te doen aangezien er simpelweg geen werk meer ligt op zaterdag.
Oftewel; puur en alleen om me een oor aan te naaien.
Je voorspelling is dus niet uitgekomen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:12 schreef kastanova het volgende:
Ik voorspel een reactie als "Ja maar toen jij je contract tekende werkte ik er nog niet, dus dan telt het niet!"
Nou, toch nog min of meer; hij beweert nu namelijk dat het een fout in het contract was en dat er helemaal geen CAO voor me bestaatquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:13 schreef r_one het volgende:
Je voorspelling is dus niet uitgekomen.
Ik inderdaad ook, maar ja, die kerel stelt dat kabouters bestaan waarna ik het tegendeel maar moet bewijzenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:28 schreef Katth het volgende:
Wat is een "abnormale" week? Staat dat beschreven?
Wat ik hier lees is dat de normale gemiddelde arbeidsduur 40 uur per week is verspreid over maximaal 5 dagen met een maximum van 12 uur per dag.
Steekwoorden zijn incidenteel en structureel.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:53 schreef kastanova het volgende:
Iemand enig idee of er iets wettelijk over vastgelegd is?
Naja, wederom niets concreets over het aantal dagenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 03:11 schreef AnneX het volgende:
http://www.arbounie.nl/ww(...)rust_na_werktijd.htm
zoiets ?
Ik ben nota bene ook een verkooptrainerquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:34 schreef Spanky78 het volgende:
Nu kan jij dat niet zomaar meer doen natuurlijk na je belofte van 2 maanden. Je bent wellicht een goede projectmanager, maar hard onderhandelen is ook een vak. Misschien een tip om er tijdens de vakantie van jouw baas een boek over te lezen.. Kan je goed helpen!
Tja ... Kasta hequote:
Overwerk is het pas als er sprake is van meer dan 40 uur. Met een contract van 30 uur met ze dus 41 uur werken voor 1 uur overwerk. Verder snap ik je verhaal over vrije uren niet want dat klopt dus niet,quote:Op maandag 16 augustus 2010 08:15 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Klopt
Plus dat, het gaat om vriendin van mij, ook nog eens dubbel genaaid wordt. Ze heeft een 30 uur contract, en de ene week 35 uur werken is dus 5 overuren tegen 135%. Als ze die de week erop terug nemen voor 25 uur + 5 vrije uren inleveren betaal je dus gewoon meer voor je vrije uren!
Maargoed, ze wordt overgeplaatst volgende maand dus dan zijn we daar ook weer vanaf als het goed is, anders ga ik even langs met haar contract + CAO bij die boer.
Je mag idd niet in de min eindigen maar over het algemeen met je dat gewon terugbetalen. En rechter zal dit zeer waarschijnlijk ook gewoon toekennen, tenzij jij duidelijkbezwar hebt gemaakt tegen het afschrijven van vakantieuren en hier niks over is geregeld in je contract e.d.quote:Op zondag 12 september 2010 02:35 schreef Bombshell het volgende:
Ik zit ook ongeveer met zon uren probleem. Heb een contract voor 40 uur in de week. Bedrijf valt vanaf half juli tm eind augustus altijd helemaal stil en er is dan dus geen werk. Al mn over uren op en sta nu zwaar in de min. Moet dus veel overuren maken om weer gelijk te komen. Echt een waardelose situatie.
Ben bij een advocaat geweest en deze vertelde me dat wanneer je weggat bij een bedrijf je nooit negatieg kan afsluiten qua uren, ik zou van een rechter dan niks aan mn baas terug moeten betalen. Dit bewaar ik als afscheidscadeau voor mn baas.
Alhoewel ik denk om het bij dreigen te houden, mocht ik een rechtzaak aangaan en verliezen krijg je nog proceskosten enz van hem aan je broek.
Haha, dan wil ik je lange updates wel eens zienquote:Op zaterdag 11 september 2010 07:00 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik ben nota bene ook een verkooptrainer.
Anyway, toch maar even een kleine update:
[lap tekst]
WTF?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef Kreator het volgende:
Nou nee, niet de cijfers vervalst.. Dat was nog enigszins ludiek geweestquote:Op zondag 12 september 2010 22:11 schreef TC03 het volgende:
Ik heb alles gelezen. Wat een bedrijf.![]()
Begrijp ik het nou goed dat de vestigingsmanager jouw cijfers heeft vervalst om vervolgens jou zelf van vervalsing te beschuldigen? Dat is wel erg apart zeg.
Wat voor personeel zoek je Kasta en waar ga je je bedrijf vestigen?
Van m'n leidinggevende (de kerel uit de openingspost dus) ben ik, als eventueel backup-plan toen het dreigde te escaleren, even alle fuckup's gaan documenteren. Ik ben in een maand tijd tot maar liefst 8 A4-tjes gekomenquote:Op zondag 12 september 2010 22:42 schreef Fokski het volgende:
Ik vind nog dat je veel pikt en dat er wel erg weinig krediet krijgt voor iemand die als onmisbaar gezien wordt. Knap dat je het zo lang volhoudt en gemotiveerd je werk kon blijven doen. Ik had het hele corrupte gedeelte van die lieden dermate uitgespeeld dat het hen op mij was geweest.
Sterker nog, ik denk dat je jezelf in je voet schiet als je dit soort zaken op de spits drijft. Jij moet ze gewoon niet wijzer maken dan ze al zijn en niets doen dat ervoor kan zorgen dat die fuck-ups hun aanpak gaan veranderen. Jij profiteert straks van hun incompetentie bij het vinden van klanten en gemotiveerd personeel.quote:Op maandag 13 september 2010 00:55 schreef kastanova het volgende:
[..]
Van m'n leidinggevende (de kerel uit de openingspost dus) ben ik, als eventueel backup-plan toen het dreigde te escaleren, even alle fuckup's gaan documenteren. Ik ben in een maand tijd tot maar liefst 8 A4-tjes gekomen.
En dan praten we uitsluitend over feitelijke, voor het bedrijf schadelijke of huisregels brekende fuckup's.
Kort samengevat: Als ik die openbaar maak, krijgt hij op staande voet ontslag.
Maar om het nou pro-actief te gaan gebruiken, mweh...
Dan speel ik het in feite op een manier die ik hem zo kwalijk neem, dus ik rek het liever (inmiddels vind ik al het gedoe eerder grappig en aandoenlijk dan frustrerend) totdat ik het bedrijf verlaat zonder van dergelijke "tactieken" gebruik te maken.
Yep, maar die gaat er waarschijnlijk weer blind van uit dat de "spoedmeeting" alles weer opgelost heeft en dat alle bedrijfsmatige fouten en problemen daarmee als sneeuw voor de zon verdwenen zijn.quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:40 schreef Telates het volgende:
Is de directeur eigenlijk alweer terug?
Heb je meer inside infoquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:13 schreef callcenterpersoneel het volgende:
Mooi verhaal, spannend vooral. Leuk ook de rollen die iedereen toebedeeld heeft gekregen en vooral de rol van de geplaagde held die jij speelt, die fier stand houdt in een bedrijf waar iedereen lijkbaar incompetent is en vooral erg druk de held kwaad te berokkenen.
Eigenlijk zou je het moeten uitgeven. Alleen moet er dan wel een klein regeltje op de 1ste pagina komen. “zowel de verhaallijn als alle personages berusten uitsluitend op de fantasie van de schrijver”.
Spreek of zwijg voorgoed.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:13 schreef callcenterpersoneel het volgende:
Mooi verhaal, spannend vooral. Leuk ook de rollen die iedereen toebedeeld heeft gekregen en vooral de rol van de geplaagde held die jij speelt, die fier stand houdt in een bedrijf waar iedereen lijkbaar incompetent is en vooral erg druk de held kwaad te berokkenen.
Eigenlijk zou je het moeten uitgeven. Alleen moet er dan wel een klein regeltje op de 1ste pagina komen. “zowel de verhaallijn als alle personages berusten uitsluitend op de fantasie van de schrijver”.
Welkom op FOK! collega van Kastaquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:13 schreef callcenterpersoneel het volgende:
O haiquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:13 schreef callcenterpersoneel het volgende:
Interessant. We hebben hier overduidelijk te maken met een van de collega's die negatief in het verhaal figureert.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:13 schreef callcenterpersoneel het volgende:
Vind het enigszins teleurstellend dat 'callcenterpersoneel' niet meer gereageerd heeft om zijn beschuldigingen hard te maken.quote:
En u bentquote:Op donderdag 23 september 2010 14:40 schreef Spil het volgende:
Kasta,
betreffende CAO:
Artikel 5.2 Algemene verplichtingen werknemer
- De werknemer wordt geacht de huis- en vestigingsregels, voorschriften en richtlijnen te
kennen en na te leven.
- De werknemer is gehouden tot geheimhouding van alles wat hem omtrent het bedrijf, de
klanten en andere relaties van het bedrijf bekend is, waarvan hem geheimhouding is opgelegd
of waarvan hij het vertrouwelijke karakter had kunnen vermoeden.
- Het is de werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:
- die schade toebrengen aan de belangen of goede naam van het bedrijf van de
werkgever;
Ken jij het woord "zelfreflectie"?
If they say jump, you say how highquote:Op donderdag 23 september 2010 14:40 schreef Spil het volgende:
Kasta,
betreffende CAO:
- De werknemer wordt geacht de huis- en vestigingsregels, voorschriften en richtlijnen te
kennen en na te leven.
- De werknemer is gehouden tot geheimhouding van alles wat hem omtrent het bedrijf, de
klanten en andere relaties van het bedrijf bekend is, waarvan hem geheimhouding is opgelegd
werkgever;
Ah, we zijn al zo ver dat de psychologische spelletjes uit de kast getrokken worden om hem zo makkelijk en goedkoop mogelijk weg te werken. Op werk zijn de duimschroeven al aangedraaid en nu is het kennelijk tijd om hem er in zijn ontspanningsdomein maar constant aan te blijven herinneren wat er boven zijn hoofd hangt, zodat hij maar akkoord gaat met wat voor waardeloze deal hem aangeboden is.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:40 schreef Spil het volgende:
Kasta,
betreffende CAO:
kennen en na te leven.
werkgever;
Wat een waardeloze site trouwensquote:Op vrijdag 24 september 2010 08:28 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Ah, we zijn al zo ver dat de psychologische spelletjes uit de kast getrokken worden om hem zo makkelijk en goedkoop mogelijk weg te werken. Op werk zijn de duimschroeven al aangedraaid en nu is het kennelijk tijd om hem er in zijn ontspanningsdomein maar constant aan te blijven herinneren wat er boven zijn hoofd hangt, zodat hij maar akkoord gaat met wat voor waardeloze deal hem aangeboden is.
Realiseer je dat door actief dit pad te bewandelen je de weg vrijlaat voor derden (die niet aan een NDA gebonden zijn) om de bedrijfsnaam, de naam van jullie grootste klanten en de naam van jullie directeur te googlen en hier een hele grote PR-fail van te maken (google voor de grap maar eens een willekeurige term en kijk hoe snel je dit forum in de zoekresultaten van google aantreft).
Daar heeft je leidinggevende wel gelijk. Er is geen CAO voor leidinggevenden (of in ieder geval niet de CAO die je eerder linkte).quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:52 schreef kastanova het volgende:
Zijn reactie via de mail van zojuist sloeg echter alles; ik citeer létterlijk:
"Haha heb net gecontroleerd maar er is geen cao voor leidinggevende"
Bijlage 3 bevat een niveau-indeling. Een kenmerk van alle (5) niveau's is dat het gaat om inbound en/of outbound klantencontact. Het gaat dus alleen over agents en niet over managers.quote:Degene die op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst is bij de werkgever en waarvan de functie is ingedeeld in de functiegroepen zoals genoemd in bijlage 3 van deze CAO.
Als leidinggevende ben je toch nog steeds een werknemer of niet dan?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:34 schreef Light het volgende:
[..]
Daar heeft je leidinggevende wel gelijk. Er is geen CAO voor leidinggevenden (of in ieder geval niet de CAO die je eerder linkte).
In de CAO staan de definities van werkgever (callcenter, meerdere opdrachtgevers, etc) en werknemer:
Ja, maar in de CAO staat ook voor welke functieomschrijvingen die van toepassing is. Dat zijn alleen functies waarbij de voornaamste taak inbound en/of outbound klantencontact is, dus call center agents. Voor hogere functies is de CAO niet van toepassing.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als leidinggevende ben je toch nog steeds een werknemer of niet dan?
quote:Degene die op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst is bij de
werkgever en waarvan de functie is ingedeeld in de functiegroepen zoals
genoemd in bijlage 3 van deze CAO.
1 2 3 4 5 6 7 | WGCC Niveau 1 Voeren van vnl. inbound contacten Niveau 2 Voeren van inbound of outbound contacten Niveau 3 Voeren van inbound en/of outbound contacten Niveau 4 Voeren van inbound en/of outbound contacten Niveau 5 Voeren van in- en outbound contacten |
Okay, op verzoek even een kleine samenvatting van alle ontwikkelingen dan:quote:
Daar ben ik ondertussen inderdaad ook gewoon mee bezig geweest en is ook al voor 80% gereed (uiteraard ook gewoon vooraf gemeld naar m'n werkgever) maar dat is dusdanig kleinschalig dat ik in eerste instantie sowieso nog geen personeel aan zal nemen ofzo.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:28 schreef Maanvis het volgende:
Eind goed, al goed
Maareh, dat eigen callcentertje gaat dus niet door?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |