abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85316268
Kon er tijdens de googlezoektocht niets noemenswaardig over vinden, dus hier maar eens even een poging wagen.

Ik sta op dit moment op contract voor 40 uur per week.
Vanwege wisselende werktijden, werk ik vrijwel elke week andere dagen/tijdstippen.
Deze planning wordt een week van tevoren door mijn leidinggevende gemaakt.
Nu had de beste man me voor komende week ingepland voor maar liefst 6 dagen (incl. de zaterdag)
Op zich niet zo'n heel groot probleem mee, echter is het een informele regel binnen het bedrijf dat wanneer er de zaterdag ingepland wordt, men de maandag voorafgaand vrij krijgt of er in ieder geval die keuze geboden wordt.

Wat is namelijk het geval; op zaterdag hebben we verkorte werktijden; 4,5 uur in plaats van 8 uur.
Wanneer ik dus de maandag vrij gepland wordt (-8 uur) haal ik m'n 40 uren niet (zaterdag +4,5) aangezien ik slechts tot 36,5 uur kom.

Nu is mijn stelling dat ik er in feite niets aan kan doen dat ik niet meer ingepland wórd door m'n leidinggevende en dat dat dus ook niet ten koste van mijn vakantiedagen zou moeten gaan. Immers, vakantiedagen zijn mijns inziens vrije dagen die specifiek door de werknemer aangevráágd worden.
Hij is echter van mening dat het gewoon vette pech is als ik niet de volledige 40 uur ingepland word en dat, als er niet gewerkt wordt, er ook niet voor betaald hoeft te worden en dus worden de minder gewerkte uren in mindering gebracht op m'n totale vakantieuren.

Toen ik vervolgens ook nog eens te horen kreeg dat ik al bijna door m'n vakantieuren heen was terwijl ik in 2,5 jaar tijd slechts 2 keer een (korte) vakantie opgenomen, ben ik het na gaan kijken.

En inderdaad, elke niet volledig ingeplande week was van m'n vakantieuren afgehaald.

Hypothetisch gesteld zou het dan dus voor kunnen komen dat ik gedurende de werkweken van januari en februari slechts 20 uur ingepland word en dus in Maart al door m'n vakantieuren heen ben en dus geen enkele dag meer vrij zou kunnen vragen voor de rest van het jaar.

Lijkt me dus vrij sterk, maar kan er dus zoals gemeld niets over vinden (ook niet in de CAO) :{.
En de leidinggevende in kwestie stelde dus simpelweg dat, zolang ik niet zwart op wit kan aantonen dat hij niet zo makkelijk mijn vakantiedagen weg mag strepen, het dus gewoon zo zal blijven gebeuren.

En daarnaast, hoe werkt dat eigenlijk met 6-daagse werkweken; kan dat gewoon zonder overleg opgelegd worden zonder enige vorm van "compensatie"?
I was an atheist until I realized I was God
pi_85316364
In welke branche werk je en/of welke CAO is er van toepassing?
pi_85316456
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:31 schreef Alicey het volgende:
In welke branche werk je en/of welke CAO is er van toepassing?
Here you go!
  Boks-Chick zondag 15 augustus 2010 @ 18:34:17 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_85316458
Klinkt mij ook allemaal vrij vreemd in de oren.
Ze hebben je een contract voor 40 uur aangeboden. Dat ze je minder laten werken lijkt me, mits anders in het contract afgesproken, hun probleem.

En met dat anders afgesproken bedoel ik: inhouding op vakantiedagen c.q. inhouding op loon. Dat hoort dan zwart op wit te staan in het contract lijkt mij :?
lolwut
pi_85316539
Ze moeten je in ieder geval 40 uur inplannen. Op welke dagen dat mag staat in je CAO. Als jij dan ineens niet kunt-wilt-zult werken, is dat inderdaad vakantie. Als ze je inplannen op dagen dat je overwerk betaald krijgt (zondag?) of minder dan 40 uur, dan is het weljouw goed recht om daar wat van terug te krijgen.,

Zoals jij het stelt lijkt het me een Kwestie van vette pech en zelf neit goed opgelet hebben.
Whatever...
pi_85316582
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:34 schreef BrandX het volgende:
Klinkt mij ook allemaal vrij vreemd in de oren.
Ze hebben je een contract voor 40 uur aangeboden. Dat ze je minder laten werken lijkt me, mits anders in het contract afgesproken, hun probleem.
Dat was mijn benadering dus ook... Anders zou immers toch elk bedrijf iedere werknemer gewoon voor 40 uur op contract zetten ongeacht de benodigde uren...
In drukke weken kun je ze dan gezellig verplíchten om te komen werken, immers staat dat in het contract.
En de rest van het jaar als er geen werk is, dan laat je ze gewoon de helft van de week thuiszitten en houd je het in van hun loon of vakantiedagen :Y).

quote:
En met dat anders afgesproken bedoel ik: inhouding op vakantiedagen c.q. inhouding op loon. Dat hoort dan zwart op wit te staan in het contract lijkt mij :?
Nou, dat kan ik gelukkig met zekerheid zeggen; dat staat nergens in m'n contract vermeld.
  Boks-Chick zondag 15 augustus 2010 @ 18:40:52 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_85316637
mocht het morgen nog niet opgelost zijn, ik zal bij een collega van mij, die jaren manager is geweest op call centers, eens vragen of hij weet hoe het zit.
lolwut
pi_85316978
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:38 schreef kastanova het volgende:

[..]

Dat was mijn benadering dus ook... Anders zou immers toch elk bedrijf iedere werknemer gewoon voor 40 uur op contract zetten ongeacht de benodigde uren...
In drukke weken kun je ze dan gezellig verplíchten om te komen werken, immers staat dat in het contract.
En de rest van het jaar als er geen werk is, dan laat je ze gewoon de helft van de week thuiszitten en houd je het in van hun loon of vakantiedagen :Y).
[..]

Nou, dat kan ik gelukkig met zekerheid zeggen; dat staat nergens in m'n contract vermeld.
Maar als ze je netjes volgens de CAO inroosteren en jij roept nee, ik wil dan liever niet... dan is het dus vakantie.

Alles afhankelijk van je contract en cao, maar zo werkt het nu eenmaal wel. Aangezien TS wel netjes 40 uur ingeroosterd wordt, ligt het probleem denk ik bij TS, niet de werkgever. Oké, beetje flauw dat ze neit 2 jaar geleden duidelijk hebben gezegd hoe eea werkt, aan de andere kant is het niet zo slim om je zelf niet in je eigen CAO te verdiepen. Want ik weet voor mijn eigen werkzaamheden precies wat wel en niet verwacht wordt en hoe de regels zijn. Maarja, als manager moet dat dan ook wel weer. Op de momenten dat je niet netjes bent ingeroosterd (zoals in Februari, ligt de zaak anders).

Dus: wel ingeroosterd maar nee gezegd: eigen tijd. Niet ingeroosterd en ook niet gewerkt, contractbreuk vanuit de baas zijn kant...

P.S. Als je bij mij had gewerkt had ik het dus wel gezegd als uren van je vakantietijd afgaan in zo'n geval.
Whatever...
  Boks-Chick zondag 15 augustus 2010 @ 18:56:37 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_85317195
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Maar als ze je netjes volgens de CAO inroosteren en jij roept nee, ik wil dan liever niet... dan is het dus vakantie.

Alles afhankelijk van je contract en cao, maar zo werkt het nu eenmaal wel. Aangezien TS wel netjes 40 uur ingeroosterd wordt, ligt het probleem denk ik bij TS, niet de werkgever. Oké, beetje flauw dat ze neit 2 jaar geleden duidelijk hebben gezegd hoe eea werkt, aan de andere kant is het niet zo slim om je zelf niet in je eigen CAO te verdiepen. Want ik weet voor mijn eigen werkzaamheden precies wat wel en niet verwacht wordt en hoe de regels zijn. Maarja, als manager moet dat dan ook wel weer. Op de momenten dat je niet netjes bent ingeroosterd (zoals in Februari, ligt de zaak anders).

Dus: wel ingeroosterd maar nee gezegd: eigen tijd. Niet ingeroosterd en ook niet gewerkt, contractbreuk vanuit de baas zijn kant...

P.S. Als je bij mij had gewerkt had ik het dus wel gezegd als uren van je vakantietijd afgaan in zo'n geval.
Heb jij de OP wel gelezen :?

TS zegt nergens dat hij niet de volle 40 uur wil werken.
TS geeft aan in zijn OP dat hij niet voor de volle 40 uur wordt ingeroosterd, en de uren die hij niet wordt ingeroosterd door het bedrijf als verlof afgeboekt worden. En dat lijkt mij een hele vreemde gang van zaken....
lolwut
pi_85317498
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Alles afhankelijk van je contract en cao, maar zo werkt het nu eenmaal wel. Aangezien TS wel netjes 40 uur ingeroosterd wordt, ligt het probleem denk ik bij TS, niet de werkgever.
Euhm, misschien dat ik niet helemaal duidelijk was, maar ik heb dus nooit tegen de werkgever gezegd dat "ik dan niet wil werken."
Het punt is dat mijn bedrijf de stelregel heeft dat men niet meer dan 5 werkdagen ingepland mag worden.
En dat is niet alleen een stelregel, maar er staat ook in het CAO dat men maximaal 5 werkdagen ingepland mag worden.

Oftewel, wanneer ze mij op zaterdag aan het werk willen hebben, dient een andere werkdag weg te vallen.
In dit geval is het dus zo dat ik dan in plaats van 40 uur (5 werkdagen x 8uur = 40 uur) nog slechts 36,5 (4x8 + 1x4,5) uren ingepland word.
En díe 3,5 wordt dan vervolgens ingehouden op míjn vakantieuren terwijl me niet eens de kéuze is geboden om die uren extra te werken.

Nou ja, in dit specifieke geval werd me zojuist aangeboden (jaja, dit speelt zich *live*live*live* af via bedrijfsmail en sms O+.) om dan alleen de ochtend te komen werken morgen.
Maar ja, dat zou dan weer betekenen dat ik 6 werkdagen ingepland zou staan en dat mag dan vervolgens weer niet van de CAO.

Kijk, ik ben de moeilijkste niet; hell, in 2,5 jaar tijd 2 vakanties van 2 weken, dat is niet echt werkschuw zal ik maar zeggen.
Maar als mijn leidinggevende dan komt met een irreële "Tja, ook al slaat het in feite nergens op wat ik doe, ik doe het toch totdat jij zwart op wit hebt laten zien dat het niet mag."
En tja, door die houding kwam ik er dus ook nog achter dat die manier van handelen (de niet ingeplánde uren gewoon afschrijven van de vakantiedagen) al het gehele jaar (vorig jaar heb ik nog niet nagekeken) gehanteerd wordt en dat ik, indien dit dus niet toegestaan is, met terugwerkende kracht dus nog heel wat vakantiedagen kan op eisen.
pi_85318039
Ik zou hier zeker werk van maken, want dit klopt inderdaad niet.
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:33:37 #12
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_85318446
Contract van 40 uur in de week ---> jij bent bereid om die 40 uur te werken --> bedrijf geeft je maar 36.5 uur waarin je daadwerkelijk kan werken ---> bedrijf is verantwoordelijk voor de overige 3.5 uur ---> jij krijgt gewoon 40 uur uitbetaald.

Heel simpel. Het bedrijf is verantwoordelijk om jou die 40 uur toe te kennen. Doen ze dit niet zullen ze gewoon de niet gewerkte uren moeten betalen. De niet gewerkte uren (die jij dus wél wil maken maar niet kán) inhouden van je vakantiedagen is gewoon diefstal.
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:40:20 #13
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_85318687
Ik volg dit topic ook even, bij mijn aanstaande op haar werk doen ze dit ook zo.
Zij valt overigens onder een hele andere CAO. (detailhandel)
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:42:50 #14
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_85318779
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:33 schreef TheThirdMark het volgende:
Contract van 40 uur in de week ---> jij bent bereid om die 40 uur te werken --> bedrijf geeft je maar 36.5 uur waarin je daadwerkelijk kan werken ---> bedrijf is verantwoordelijk voor de overige 3.5 uur ---> jij krijgt gewoon 40 uur uitbetaald.

Heel simpel. Het bedrijf is verantwoordelijk om jou die 40 uur toe te kennen. Doen ze dit niet zullen ze gewoon de niet gewerkte uren moeten betalen. De niet gewerkte uren (die jij dus wél wil maken maar niet kán) inhouden van je vakantiedagen is gewoon diefstal.
Klinkt goed !

Maar waar staat dit zwart op wit ?
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:46:46 #15
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_85318917
Standaard CAO. Wanneer ik morgen meer tijd heb, en niemand me voor is, zal ik wel een paar links dumpen (iets wat je btw zelf ook zo kan opzoeken op google).
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:07:53 #16
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_85319781
De AH flikt dit ook, maar dan nog mooier; ene week meer dan contract laten werken en die uren dan niet uit betalen en de week erop minder uren inroosteren en die overwerkuren weer afpakken :')
Dum de dum
pi_85319800
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:07 schreef Fe2O3 het volgende:
De AH flikt dit ook, maar dan nog mooier; ene week meer dan contract laten werken en die uren dan niet uit betalen en de week erop minder uren inroosteren en die overwerkuren weer afpakken :')
Daar zou ik dan toch eens tegen optreden, want dat mag dus niet.
pi_85320121
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:08 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf.

Bij mijn vrouw geldt dat ze een x aantal uren gemiddeld per week over een periode van 13 weken moeten werken.

Dat kan dus in theoroe betekenen de ene week 40 uur en de volgende week geen uren om een gemiddelde van 20 uur te halen.

Gelukkig zien ze bij mijn vrouw op het werk in dat ze dan hun personeel kwijt raken als ze dit zouden flikken.

Wat ze wel al gedaan hebben is haar 1 maand lang extra uren te laten draaien (10 uur per week extra) om haar vervolgende de maand erop 10 uur per week minder te laten werken. En dat mag volgens de, inmiddels verlopen, CAO Verzorgingshuizen/thuiszorg.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_85320176
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:15 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf.

Bij mijn vrouw geldt dat ze een x aantal uren gemiddeld per week over een periode van 13 weken moeten werken.

Dat kan dus in theoroe betekenen de ene week 40 uur en de volgende week geen uren om een gemiddelde van 20 uur te halen.

Gelukkig zien ze bij mijn vrouw op het werk in dat ze dan hun personeel kwijt raken als ze dit zouden flikken.

Wat ze wel al gedaan hebben is haar 1 maand lang extra uren te laten draaien (10 uur per week extra) om haar vervolgende de maand erop 10 uur per week minder te laten werken. En dat mag volgens de, inmiddels verlopen, CAO Verzorgingshuizen/thuiszorg.
Volgens de CAO waar de AH onder valt mag dat alleen niet.
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:30:09 #20
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_85320799
http://www.flexmarkt.nl/j(...)-werkgever-3128.html
Lijkt enigszins op jouw situatie :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_85321140
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:05 schreef kastanova het volgende:

[..]

Euhm, misschien dat ik niet helemaal duidelijk was, maar ik heb dus nooit tegen de werkgever gezegd dat "ik dan niet wil werken."
Het punt is dat mijn bedrijf de stelregel heeft dat men niet meer dan 5 werkdagen ingepland mag worden.
En dat is niet alleen een stelregel, maar er staat ook in het CAO dat men maximaal 5 werkdagen ingepland mag worden.

Oftewel, wanneer ze mij op zaterdag aan het werk willen hebben, dient een andere werkdag weg te vallen.
In dit geval is het dus zo dat ik dan in plaats van 40 uur (5 werkdagen x 8uur = 40 uur) nog slechts 36,5 (4x8 + 1x4,5) uren ingepland word.
En díe 3,5 wordt dan vervolgens ingehouden op míjn vakantieuren terwijl me niet eens de kéuze is geboden om die uren extra te werken.

Nou ja, in dit specifieke geval werd me zojuist aangeboden (jaja, dit speelt zich *live*live*live* af via bedrijfsmail en sms O+.) om dan alleen de ochtend te komen werken morgen.
Maar ja, dat zou dan weer betekenen dat ik 6 werkdagen ingepland zou staan en dat mag dan vervolgens weer niet van de CAO.

Kijk, ik ben de moeilijkste niet; hell, in 2,5 jaar tijd 2 vakanties van 2 weken, dat is niet echt werkschuw zal ik maar zeggen.
Maar als mijn leidinggevende dan komt met een irreële "Tja, ook al slaat het in feite nergens op wat ik doe, ik doe het toch totdat jij zwart op wit hebt laten zien dat het niet mag."
En tja, door die houding kwam ik er dus ook nog achter dat die manier van handelen (de niet ingeplánde uren gewoon afschrijven van de vakantiedagen) al het gehele jaar (vorig jaar heb ik nog niet nagekeken) gehanteerd wordt en dat ik, indien dit dus niet toegestaan is, met terugwerkende kracht dus nog heel wat vakantiedagen kan op eisen.
Ok, misschien heb ik ergens niet goed gelezen, excuus.

Inderdaad is het bedrijf bij een 40-uurcontract verplicht jou voor 40 uur binnen de CAO in te roosteren. Hoe ze dat mogen doen weet ik niet, want dat hangt van je CAO af.

Dat je niet wordt ingeroosterd en dan toch vrije dagen kwijtraakt kan natuurlijk niet. Ik had begrepen dat je maar 5 dagen WILDE werken en op die manier af en toe 3,5 uur mist. Als je de uren wel geroosterd krijgt maar weigert dan is het inderdaad wel vakantietijd.

Overigens slecht verhaal. Ik hoor dit soort rare praktijken wel vaker over 'managers' van dit soort ketens. Soms schaam ik me ervoor dat ik ook manager ben.... Want dit hoort niet en overigens zal het zeker niet helpen gemotiveerd en hardwerkend personeel te behouden.
Whatever...
pi_85324599
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:35 schreef Spanky78 het volgende:
Overigens slecht verhaal. Ik hoor dit soort rare praktijken wel vaker over 'managers' van dit soort ketens. Soms schaam ik me ervoor dat ik ook manager ben.... Want dit hoort niet en overigens zal het zeker niet helpen gemotiveerd en hardwerkend personeel te behouden.
TS is zelf ook manager, meen ik.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_85324834
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:38 schreef r_one het volgende:

[..]

TS is zelf ook manager, meen ik.
Correct, echter denk ik liever méé met m'n personeel, dan dat ik het ze moeilijk maak zoals in mijn positie gebeurd. En juist vanwége die benadering vanuit het personeel ook grotendeels de moeizame verhouding met m'n leidinggevende; hij ziet me maar als tegendraadse luis in de pels aangezien ik dit soort dingen dus ook te behoeve van mijn eigen aan kaart.
pi_85329952
Ah, je zit in de squeeze ;)
Whatever...
pi_85330244
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:08 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik de CAO voor de boekhandel is dit bv weer heel normaal (waar ik onder val).
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:45:33 #26
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_85330752
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:15 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf.

Ah de zorg :) Wacht maar tot ze het jaar uren systematiek (JUS) gaan invoeren. Dan vervalt die 13 weken en worden de uren per jaar berekend. Verpleeg / verzorgingshuizen kennende zullen ze dit tot op het bot gaan uitmelken.
Oh ja de cao is pas verlopen als de nieuwe er is.
"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de
buik, en 25 miljoen op uw bankstel" -- Midas Dekkers
pi_85333017
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:05 schreef kastanova het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af of je die vakantiedagen terug kunt eisen, wrs moet je dan wel het geld wat daarvoor aan jou is betaald terug betalen en ik denk niet dat dat nou weer zo'n prettige oplossing is
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:15:49 #28
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_85337756
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Volgens de CAO waar de AH onder valt mag dat alleen niet.
Klopt

Plus dat, het gaat om vriendin van mij :), ook nog eens dubbel genaaid wordt. Ze heeft een 30 uur contract, en de ene week 35 uur werken is dus 5 overuren tegen 135%. Als ze die de week erop terug nemen voor 25 uur + 5 vrije uren inleveren betaal je dus gewoon meer voor je vrije uren!

Maargoed, ze wordt overgeplaatst volgende maand dus dan zijn we daar ook weer vanaf als het goed is, anders ga ik even langs met haar contract + CAO bij die boer.
Dum de dum
  Official ESF Kreviewer maandag 16 augustus 2010 @ 10:22:08 #29
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85339633
Ik vind het wel een beetje laks dat je niet in de gaten houdt hoeveel vrije dagen je nog over hebt (zeker 2.5 jaar lang), maar volgens mij sta je wel in je recht.
Als je een contract voor 40 uur per week hebt en je werkgever plant je voor minder in, dan is dat niet jouw probleem.
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:27:46 #30
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85339767
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:42 schreef kastanova het volgende:

[..]

Correct
En als de werkgever die je in je fotoboek noemt nog steeds jouw werkgever is, waarom is hun eigen CAO dan niet van toepassing?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_85340931
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:45 schreef Derfel het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af of je die vakantiedagen terug kunt eisen, wrs moet je dan wel het geld wat daarvoor aan jou is betaald terug betalen en ik denk niet dat dat nou weer zo'n prettige oplossing is
Als TS minder uren wordt ingepland dan er in zijn contract staan, is dat niet zijn probleem. Werkgever moet gewoon de contracturen betalen. (Tenzij kastanova minder dan 40 uur beschikbaarheid aangeeft.)

En bij 40 uur per week, heb je recht op minimaal 160 vakantieuren op jaarbasis. Als je meer vakantieuren hebt, kunnen er schriftelijke afspraken worden gemaakt over die extra uren. Van die 160 uren (4 weken) moet de werkgever gewoon afblijven.

Bron en verder.
pi_85345522
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:42 schreef kastanova het volgende:
Correct, echter denk ik liever méé met m'n personeel, dan dat ik het ze moeilijk maak zoals in mijn positie gebeurd. En juist vanwége die benadering vanuit het personeel ook grotendeels de moeizame verhouding met m'n leidinggevende; hij ziet me maar als tegendraadse luis in de pels aangezien ik dit soort dingen dus ook te behoeve van mijn eigen aan kaart.
Ik durf te verwedden dat je leidinggevende ook de termen "méédenken" en "vanuit het personeel" in zijn vocabulaire heeft zitten.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_85361813
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:13 schreef r_one het volgende:
Ik durf te verwedden dat je leidinggevende ook de termen "méédenken" en "vanuit het personeel" in zijn vocabulaire heeft zitten.
Mweh, niet eens... Het is voornamelijk zuchten, steunen en weglopen wanneer ik zijn ideeën weerleg met behulp van argumenten.
Zo is dit ook niet de eerste keer dat ik me in een dergelijke "patstelling" met hem bevind.
Ik draag argumenten aan, waarna hij met een (vaak vrij ridicuul) tegenargument komt. Kan ik dat direct van tafel vegen door middel van algemene kennis, dan komt hij vervolgens nog eens met exáct hetzelfde tegenargument.
Dan herhaal ik mijn "Je argument slaat kan noch wal" nog eens waarna hij nog eens met wéér hetzelfde tegenargument komt.
Dus dan is het "Euhm, misschien dat ik iets mis, maar ik weerlég telkens jouw exact hetzelfde tegenargument, misschien is het een idee om in te gaan op mijn weerlegging :?."
En dan is het "Zucht, steun, wat ben je weer moeilijk/recalcitrant, dit heeft geen enkele zin."
Kasta: "Nou euh, volgens mij is dit het idee achter een vergadering. Voorstel => argument(en) voor => eventueel argument(en) tegen, moge het meest steekhoudende argument winnen."
Waarna hij hoofdschuddend de ruimte uitloopt, nog even mompelt "dat hij het uit zal zoeken en de vergadering gesloten is."
En uiteraard hoor je er vervolgens nooit meer iets over.

Om een voorbeeldje te geven; Zo stelde ik laatst voor om ook voor managers een bonusregeling in gebruik te nemen aangezien er aanzienlijke verschillen zijn in inzet en dus ook resultaat.
Hij: Nee, een bonusregeling werk niet.
Ik: Euhm, zou je me dan uit kunnen leggen waarom we vorige maand 8 uur in een meeting hebben gezeten waarbij uitgelegd werd hoe we bonusregeling voor het personeel moeten promoten en inzetten?
Zijn tegenargument: "Dat is normaal personeel, jullie zijn manager dus dan werkt het anders."
Zonder gein! :D
Dus ik: "Euhm, komen we van een andere planeet dan het personeel dan :?."
Hij: "Nee, maar jullie zouden van nature al gemotiveerd moeten zijn door het basisloon en een eventuele bonus zou daarbij geen motiverende factor moeten zijn."
Ik: Klinkt inderdaad heel nobel, maar dat doet het dus wel degelijk aangezien ik aanneem dat jij hier geen vrijwilligerswerk doet :?.
Hij: Maar toch, een basisloon zou al voldoende motivatie moeten zijn.
Ik: En waarom wordt het bonussysteem voor agents dan wel als heilige graal gezien en ook zo gecommuniceerd door nota bene jijzelf?!
Hij: Ja, dat is dus gewoon personeel, daarbij werkt dat anders.

Long story short, hij zou het voorleggen aan de directie maar was het er totaal niet mee eens.
Nee inderdaad, dan heb ik er het volste vertrouwen in dat je het lekker objectief zult communiceren naar de directie :{.

En om daarmee direct weer ontopic te gaan, ik heb hem de conclusies uit dit topic gisteren gemaild waarbij ik het afschrijven van de vakantieuren zonder de werknemer daar van op de hoogte te stellen zelfs letterlijk diefstal heb genoemd. En ook direct het verzoek toegevoegd dit met terugwerkende kracht te herstellen van de afgelopen 2,5 jaar. En daarnaast uiteraard ook direct gewezen op de maximale 5 werkdagen per week.
Zijn reactie via: "Okay, je bent morgen vrij, maar ik schrijf het alsnog af van je vakantieuren af."
Wtf :?.

Zijn reactie via de mail van zojuist sloeg echter alles; ik citeer létterlijk:
"Haha heb net gecontroleerd maar er is geen cao voor leidinggevende"

Nee inderdaad, wanneer je promotie krijgt en leidinggevende op de bouw wordt, val je inderdaad plotseling onder het levensmiddelen CAO :').

En daarnaast:
"Helaas werken we bij [insert bedrijfsnaam] op een manier. Hier wil ik mij dan ook gewoon graag aan houden.
Dit alles noem ik redelijk en billijk. En wees eerlijk ik ben altijd flexibel en makkelijk naar jou toe geweest"

Nee inderdaad, eigen regels en wetten verzinnen, me daardoor beroven van vakantiedagen en vervolgens éisen dat ik eerst met wettelijk bewijs kom alvorens je er eventueel op terugkomt, heerlijk flexibel en makkelijk van je!
En als dat nou alles was, hij heeft me 2 maanden geleden toen ik 2 uur snachts met een klapband naast de snelweg belande geweigerd om de ochtend vrij te geven zodat ik een auto-ambulance kon regelen. Zelfs toen de politie me belde en sommeerde om de auto per direct weg te laten slepen, stelde hij dat het werkweigering en dus reden voor ontslag zou zijn als ik weg zou gaan :D. :{.

Oftewel, ik ben er even klaar mee en ga het wat steviger spelen; iemand enig idee of er een wettelijke deadline is voor in dit geval het herstellen/terugdraaien van de afgetrokken vakantiedagen?

[ Bericht 0% gewijzigd door kastanova op 16-08-2010 20:11:39 ]
pi_85362365
Neem eens contact op met het juridisch loket (of je eigen rechtsbijstand), want daar durf ik ook geen antwoord op te geven. Is er daarbij niet iemand die boven hem staat waar je naar toe kan gaan, want deze houding slaat inderdaad nergens op.
pi_85363609
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:05 schreef Dennis101 het volgende:
Neem eens contact op met het juridisch loket (of je eigen rechtsbijstand), want daar durf ik ook geen antwoord op te geven. Is er daarbij niet iemand die boven hem staat waar je naar toe kan gaan, want deze houding slaat inderdaad nergens op.
De directeur zelf staat uiteraard boven hem en laat dat nu toevallig nét m'n buurman zijn B-).
Maar ik heb er een hekel aan om het op zo'n te moeten spelen en wil ook gewoon niet de naam krijgen "dat hij het lievelingetje van de baas is en zo alles voor elkaar krijgt" of iets in die geest.

En zelfs dan nog, zo heb ik ten tijde van die klapband aangegeven dat er echt iets aan de situatie dient te veranderen aangezien er inmiddels een bijna onwerkbare situatie is ontstaan en dat ik dan liever een andere baan ga zoeken.
En hop, volgende dag een spoedmeeting met de directeur, het bedrijfsbureau, m'n leidinggevende en ik.
Godzijdank had ik m'n feiten op een rijtje en ook nog eens zwart op wit, dus op alle verzinsels, leugens, uitvluchten en "Kasta doet alles fout, niet ik!"-vingertjewijzen hoefde ik alleen maar even het juiste printje te pakken om het te weerleggen.
Daarbij kreeg hij dan ook waar ik bij zat (mijns inziens ook niet echt professioneel, in het bijzijn van een "ondergeschikte", maar soit) ongelooflijk op zijn flikker en zijn er een vijftal afspraken op papier gezet die hij in de toekomst na diende te komen.

Toen hij echter vervolgens binnen een maand al 4 afspraken gebroken had en wéér met een kansloos lulverhaal via de mail kwam, heb ik de directie en het bedrijfsbureau per mail op de hoogte gebracht van het niet nakomen van de afspraken.
Reactie: Ga eens een keer een biertje drinken samen, misschien dat jullie er dan een keer uit gaan komen met zijn tweeën"

Tja :?.
pi_85363741
Hmm, wel oppassen met dat soort spelletjes. Want hij is je duidelijk al aan het 'pesten'. Wellicht dat het op een steviger manier alleen erger wordt.

Spreek je de baas van jouw baas wel eens? Hoe zit de 'informele' hierarchie in elkaar? Heb je een afdeling P&O die hierin jouw medestander kunnen zijn of juist dwarsliggen?

Erg oppassen met juridische zaken, oorlog met je eigen baas kun je winnen, maar vaak ten koste van je baan. Misschien kun je regelen een andere direct leidinggevende te krijgen?

Kun je me wat meer vertellen over het type bedrijf, het lijkt erop of jouw baas een typische kruideniersmentaliteit heeft... Hoe hoog in de boom zit deze man?
Whatever...
pi_85364470
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:34 schreef Spanky78 het volgende:
Hmm, wel oppassen met dat soort spelletjes. Want hij is je duidelijk al aan het 'pesten'. Wellicht dat het op een steviger manier alleen erger wordt.

Spreek je de baas van jouw baas wel eens? Hoe zit de 'informele' hierarchie in elkaar? Heb je een afdeling P&O die hierin jouw medestander kunnen zijn of juist dwarsliggen?

Erg oppassen met juridische zaken, oorlog met je eigen baas kun je winnen, maar vaak ten koste van je baan. Misschien kun je regelen een andere direct leidinggevende te krijgen?

Kun je me wat meer vertellen over het type bedrijf, het lijkt erop of jouw baas een typische kruideniersmentaliteit heeft... Hoe hoog in de boom zit deze man?
Zie vorige post o.a.
Structuur is: Manager => Senior-Manager => Bedrijfsbureau => Directie.
En vrezen voor m'n baan doe ik niet.
Heb 2 weken geleden m'n vertrek al aangekondigd nadat ik tot 3 keer toe ten onrechte beschuldigd werd van vrij ernstige feiten en ik, ondanks het specifieke verzoek er om, na het weerleggen er van geen excuus aangeboden kreeg.
Ten eerste een principekwestie; niemand beschuldigt me zomaar en al helemaal niet tot 3 keer toe.
En daarnaast ook vanwege het aloude "Waar rook is, is vuur" principe. Ook al heb ik ze vrij simpel kunnen weerleggen, het blijft natuurlijk meespelen bij eventuele promoties of loonsverhogingen als er geen formeel excuus wordt aangeboden.

Directeur vervolgens in paniek aangezien hij me als onmisbaar beschouwd waarop ik hem een deadline van 2 maanden gegeven heb om zijn interne zaakjes op orde te krijgen.
Er gaat namelijk nog veel meer mis waar hij simpelweg geen weet heeft omdat mijn leidinggevende zijn eigen fuckup's (talloze) uiteraard nooit benoemd tijdens de rapportages richting de directie.
Directeur zou het oppakken en hij kent me goed genoeg om te weten dat ik het meen wanneer ik zoiets zeg, dus er zit al enigszins druk achter.
Zo heeft m'n leidinggevende al (wederom) op zijn donder gekregen vanwege "administratieve handigheidjes" die nadelig waren voor het bedrijf en het personeel.
Dit beschouw ik dan inderdaad ook grotendeels als wraak/pesterijen van zijn kant, maar ja, dat is simpelweg té subjectief om aan te tonen.
pi_85364688
Artikel 628
1.De werknemer behoudt het recht op het naar tijdruimte vastgestelde loon indien hij de overeengekomen arbeid niet heeft verricht door een oorzaak die in redelijkheid voor rekening van de werkgever behoort te komen.

Mijn (leken)interpretatie zegt dat als je voldoende beschikbaar bent en toch niet genoeg uren wordt ingepland, je dan gewoon betaald moet worden voor die ontbrekende uren. Anders moeten ze je maar alleen van maandag t/m vrijdag inroosteren, of de werktijd op zaterdag verhogen naar acht uur.
pi_85365698
Artikel 634
1.De werknemer verwerft over ieder jaar waarin hij gedurende de volledige overeengekomen arbeidsduur recht op loon heeft gehad, aanspraak op vakantie van ten minste vier maal de overeengekomen arbeidsduur per week of, als de overeengekomen arbeidsduur in uren per jaar is uitgedrukt, van ten minste een overeenkomstige tijd.

2.De werknemer die over een deel van een jaar recht op loon heeft gehad, verwerft over dat deel aanspraak op vakantie die een evenredig gedeelte bedraagt van datgene waarop hij recht zou hebben gehad als hij gedurende het gehele jaar recht had op loon over de volledige overeengekomen arbeidsduur.

3.Bij collectieve arbeidsovereenkomst of bij regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan kan ten aanzien van werknemers wier arbeidsovereenkomst eindigt nadat deze ten minste een maand heeft geduurd, van lid 2 worden afgeweken in dier voege dat de aanspraak op vakantie wordt berekend over tijdvakken van een maand.
Dus bij een werkweek van 40 uur, heb je recht op ten minste 160 uur vakantie.

En bij alle situaties waarbij vakantiedagen kunnen worden ingeleverd, staat een uitzondering dat dat niet geldt voor de periode uit Art 634.

Artikel 638
1.De werkgever is verplicht de werknemer ieder jaar in de gelegenheid te stellen de vakantie op te nemen waarop de werknemer op grond van artikel 634 ten minste aanspraak heeft.

2.Voorzover in de vaststelling van de vakantie niet is voorzien bij schriftelijke overeenkomst dan wel bij of krachtens collectieve arbeidsovereenkomst of regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan of de wet, stelt de werkgever de tijdstippen van aanvang en einde van de vakantie vast overeenkomstig de wensen van de werknemer tenzij gewichtige redenen zich daartegen verzetten. Indien de werkgever niet binnen twee weken nadat de werknemer zijn wensen schriftelijk heeft kenbaar gemaakt, schriftelijk aan de werknemer gewichtige redenen heeft aangevoerd, is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de werknemer.

Dus vakantie aanvragen moet schriftelijk. En dan zal P&O (of hoe dat ook heten mag) daar vast een kopie van hebben. Maar het lijkt me sterk dat ze die hebben van alle keren dat de manager besloten heeft een halve vakantiedag in de trekken.
  Official ESF Kreviewer maandag 16 augustus 2010 @ 21:21:45 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85366197
Het wordt alweer een echt Martin topic.
pi_85367066
Heb je hier iets aan TS?

http://www.boek7-10.nl/index.php?/Vakantiedagen//////662/

quote:
Terugvordering loon en vakantie-uren. Art. 7:628 en 7:641 BW

De werknemer heeft een gemiddeld urencontract van 33 uren per week. De werkgever stelt dat de werknemer in een jaar te weinig heeft gewerkt en vordert een deel van het uitbetaalde loon terug. Daarnaast wordt de waarde van teveel genoten vakantiedagen gevorderd. De kantonrechter oordeelt dat het de werkgever is die het rooster samenstelt, waarmee het te weinig werken van de werknemer in de risicosfeer van de werkgever komt te liggen. Er kan dus geen teveel betaald loon worden teruggevorderd. Daarnaast kunnen ook teveel opgenomen vakantie-uren niet worden teruggevorderd, omdat art. 7:641 lid 1 geen reflexwerking heeft, aldus de kantonrechter. Lees hier de uitspraak.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_85367261
quote:
http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel636

Artikel 636 1. Dagen of gedeelten van dagen waarop de werknemer de overeengekomen arbeid niet verricht wegens een van de redenen, bedoeld in artikel 635 leden 1, 4 en 5 kunnen slechts indien in een voorkomend geval de werknemer ermee instemt worden aangemerkt als vakantie, met dien verstande dat de werknemer ten minste recht houdt op het in artikel 634 bedoelde minimum. 2. Dagen of gedeelten van dagen waarop de werknemer de overeengekomen arbeid niet verricht wegens een van de redenen, bedoeld in artikel 635, leden 2 en 3 , kunnen niet worden aangemerkt als vakantie.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_85378849
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:52 schreef kastanova het volgende:
Mweh, niet eens... Het is voornamelijk zuchten, steunen en weglopen wanneer ik zijn ideeën weerleg met behulp van argumenten.
"méédenken" (etc.) is dan ook typisch een woord om "de hiërarchische ladder omhoog" te argumenteren, richting iemands leidinggevende, niet richting iemands ondergeschikten.

Jij neemt in je rol van manager toch ook een andere houding aan richting personeel dan als richting je superieuren, neem ik aan.
.
pi_85379375
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:21 schreef Kreator het volgende:
Het wordt alweer een echt Martin topic.
Ik gok over een week het ontslagtopic.
pi_85383305
En m'n reactie op zijn email is zojuist verstuurd, incl. wetsartikelen, slingers en toeters.

In m'n contract stond letterlijk dat ik wel degelijk onder het betreffende CAO viel, dus dat was vrij makkelijk van tafel te vegen..
Maar toont ironisch genoeg ook direct aan in hoeverre hij uberhaupt iets onderzoekt alvorens het in te zetten als "steekhoudend argument."
Veel geblaat, weinig wol dus.

Dus allen bedankt voor het meehelpen en met name ook wat betreft de bijhorende wetsartikelen!
Zodra er weer een update is, horen jullie het :).

Ik voorspel een reactie als "Ja maar toen jij je contract tekende werkte ik er nog niet, dus dan telt het niet!"
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:30:36 #46
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_85383814
heeft iemand zich al bedreigd gevoeld en dit topic al naar zijn leidinggevende gemaild ? :+
pi_85384383
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:30 schreef Het_Biertje het volgende:
heeft iemand zich al bedreigd gevoeld en dit topic al naar zijn leidinggevende gemaild ? :+
Naja, ontslag krijgen is in dit geval gunstiger voor me dan zelf over een maand m'n ontslag indienen :+.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:02:16 #48
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_85384851
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:49 schreef kastanova het volgende:

[..]

Naja, ontslag krijgen is in dit geval gunstiger voor me dan zelf over een maand m'n ontslag indienen :+.
Moet jij niet gewoon iets in consultancy gaan doen ipv bij een callcenter te gaan werken?
pi_85388557
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:02 schreef Het_Biertje het volgende:
Moet jij niet gewoon iets in consultancy gaan doen ipv bij een callcenter te gaan werken?
Nah, ik ben meer een praktijkman dan een theorieman...
Heb inmiddels wel dusdanig veel ervaring opgedaan en resultaten geboekt dat ik met de gedachte loop om gewoon callcenters te benaderen met het volgende voorstel:
Wijs me een willekeurig project aan (inbound/outbound, maakt niet veel uit), geef me (relatief gezien) vrij spel en ik zorg dat ik minimaal een winst van 10% (inbound: efficiency/servicelevel; outbound: sales/conversie) teweeg zal brengen.

En dan gewoon het principe basisloon + provisiebasis (?-bedrag x percentage winst)

Ik heb hier een klein, falend rukprojectje uitgebouwd tot meerdere projecten van dezelfde opdrachtgever waarmee ik inmiddels een complete vestiging gevuld heb, dus het volste vertrouwen in dat ik daar een prettige boterham mee kan verdienen.
Hier heerst echter met name een houding van: "Doe je het slecht, jammer joh. Doe je het goed, mooi meegenomen."
Ik heb dit jaar notabene op 7 projecten aanzienlijk beter gedraaid dan m'n collega's die slechts 1 project draaien en toch heb ik de laagste loonsverhoging (minimum-verhoging volgens het CAO) gehad.
Argument dat ook letterlijk in m'n functioneringsgesprek stond?
Nivilering :').

Ik had namelijk het jaar daarvoor al een prettige verhoging gehad omdat ik toen ook goed gedraaid had.
Ik: "Wacht even hoor... Dus omdat ik het vorig jaar zo goed deed, krijg ik nu minder?"
Leidinggevende: Ja, daar komt het wel op neer ja.. Anders wordt het verschil met je collega's te groot.
Ik: "Euuhm, het verschil in resultaten is toch ook evenredig groot :?."
Leidinggevende: "Ja okay, dat wel, maar als je nu weer een zelfde verhoging krijgt is het niet eerlijk voor de rest."
Ik: Tja, dat heet loon naar werken. Ik investeer iedere week meerdere uren van m'n eigen tijd, zit overal continu strak op en ik lever aantoonbaar beter werk, dus ik krijg meer betaald. Klinkt vrij logisch toch?
Leidinggevende: "Ja, maar zo werken we hier niet."
Ik: "Dus als ik met twee vingers in de neus zonder enige inzet al m'n projecten de nek om gedraaid zou hebben, zou ik dus in feite exact dezelfde verhoging gehad hebben?"
Leidinggevende: "Tja, in feite wel..."
Ik: Je snapt toch zelf ook wel dat dat ronduit ridicuul is :?.
Leidinggevende: Tja, zo werkt het nu eenmaal...

Oftewel, provisiebasis is denk ik toch meer mijn ding :+.
Maar ja, hoe kom je bedrijven binnen :?.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:25:57 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85393277
Het werken voor een salaris is vrij normaal hoor. Ik vind het maar raar dat omdat JIJ vindt dat je harder hebt gewerkt, dat je dan ook maar meer moet verdienen dan je collega's. :').
pi_85396473
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef Kreator het volgende:
Het werken voor een salaris is vrij normaal hoor. Ik vind het maar raar dat omdat JIJ vindt dat je harder hebt gewerkt, dat je dan ook maar meer moet verdienen dan je collega's. :').
Als ik harder zou werken zonder resultaat; soit.
Maar vooruit, je stelt dat ik evenveel zou moeten verdienen als m'n collega's.
Dat zou dus inhouden dat iedereen gelijk is, iedereen een gelijk salaris krijgt en ik dus als een van de 6 werkzame managers voor 16,67% van de omzet zou moeten zorgen.

Nou, ik heb het even live voor je uitgerekend en ik draai de afgelopen maanden in m'n eentje 69,36% van de gehele bedrijfsomzet. Oftewel, 4,16 x zoveel als ik "zou moeten."
Tja, mijns inziens zou het dan niet héél onredelijk zijn als dat ook enigszins in financiele waardering uitgedrukt zou worden.

Feitelijk gezien lever ik immers volgens die verhouding het werk van 4 (4,16 om precies te zijn) managers.
Hypothetisch gezien zou ik dus (immers, loon naar werk) ook een viervoud van m'n huidige loon moeten krijgen.

Eis/wens ik dat? Tuurlijk niet, ik verlang zelfs geen 0,4 :D.

Maar in dat opzicht is het toch vrij bizar dat ik, ondanks dergelijke resultaten, dan notabene de láágste loonsverhoging krijg van alle managers "omdat ik het vorig jaar ook al zo goed had gedaan."
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:36:49 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85398818
De beredering van de manager 'omdat het vorig jaar ook goed ging' is raar, maar het is echt niet normaal dat je elk jaar maar een gigantische salarisverhoging krijgt omdat je toevallig hard werkt hoor. :').
pi_85401390
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:43 schreef kastanova het volgende:
Ik: Tja, dat heet loon naar werken. Ik investeer iedere week meerdere uren van m'n eigen tijd, zit overal continu strak op en ik lever aantoonbaar beter werk, dus ik krijg meer betaald. Klinkt vrij logisch toch?
Ehm ... je werkte toch óf 40 uur, óf 36.5 uur? Of heb ik wat gemist in het "on topic" deel?
.
pi_85402339
Hup een cc naar HRM en naar de manager boven hem.
pi_85404312
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm ... je werkte toch óf 40 uur, óf 36.5 uur? Of heb ik wat gemist in het "on topic" deel?
Onbetaald overwerk a 10 tot 15 uur in de week :).
pi_85404919
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:36 schreef Kreator het volgende:
De beredering van de manager 'omdat het vorig jaar ook goed ging' is raar, maar het is echt niet normaal dat je elk jaar maar een gigantische salarisverhoging krijgt omdat je toevallig hard werkt hoor. :').
Nu herhaal je alweer dat rare argument. Hij stelt niet dat hij harder werkt. Aantoonbaar veel beter presteren is zijn argument.

TS, beste manier om dit te ondervangen is vooraf afspraken te maken over targets en dit koppelen aan een loonstijging (of opleiding of wat dan ook). Willen ze die afspraken niet maken dan is het imo tijd voor een andere werkgever, want ze willen dan kennelijk niet serieus met jou praten over hoe jij kunt groeien binnen dat bedrijf.

En je kunt overwegen om die bal eens op te gooien bij je directeur ipv je manager, want die kan dat afdwingen bij je manager.
pi_85405238
Even ervan uitgaand dat je verhaal op hoofdlijnen klopt lijkt mij de enige volgende stap (om althans binnen het bedrijf te blijven) dat je die manager gaat vervangen. Er is overduidelijk geen rol voor die man weggelegd.

Aangezien de directeur je buurman is (toch?) en jij zo'n beetje de halve omzet genereert moet dat een 12tje zijn.
pi_85406791
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:51 schreef kastanova het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: er zijn zat werkgevers die zo'n inzet wél zouden waarderen... In mijn huidige baan wordt het zo'n beetje van je verwacht en daar wordt ook op geselecteerd: mensen die een stapje extra willen doen als het moet.

Je zit er denk ik ook niet ver naast met je idee om voor jezelf te beginnen want dat lijkt me toch een stuk bevredigender dan voor een ander bergen werk verzetten om dan zo opgelicht en met een fooi en een lulsmoes afgescheept te worden.

En ja, ik weet het, het is niet echt de tijd om avontuurlijk te gaan doen, maar een hart onder de riem is nooit weg :P
pi_85407205
quote:
Nja, ik ind dat als je betere resultaten haalt dan je collega's, je ook meer mag verdienen. Je bent immers ook meer waard. Echt weer een 'hollandse maaiveld' opmerking.
Whatever...
pi_85407238
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:14 schreef delpit het volgende:
Even ervan uitgaand dat je verhaal op hoofdlijnen klopt lijkt mij de enige volgende stap (om althans binnen het bedrijf te blijven) dat je die manager gaat vervangen. Er is overduidelijk geen rol voor die man weggelegd.

Aangezien de directeur je buurman is (toch?) en jij zo'n beetje de halve omzet genereert moet dat een 12tje zijn.
Precies. Zoals je het nu beschrijft zou dat geen probleem mogen zijn.
Whatever...
pi_85408832
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:51 schreef kastanova het volgende:

[..]

En anderzijds word je regelmatig minder ingepland en maakt problemen over de verrekening van die paar uurtjes?

Ik vat 'm niet helemaal, dat je miept over die 3.5 uur en tegelijkertijd vrijwillig wel 10 tot 15 uur meer dan ingepland (mag dat dan wel van de CAO?) werkt.
.
pi_85420558
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:34 schreef r_one het volgende:
En anderzijds word je regelmatig minder ingepland en maakt problemen over de verrekening van die paar uurtjes?

Ik vat 'm niet helemaal, dat je miept over die 3.5 uur en tegelijkertijd vrijwillig wel 10 tot 15 uur meer dan ingepland (mag dat dan wel van de CAO?) werkt.
Naja, die overuren zijn juist de réden dat ik klaag over die 3,5 uur.
Ik ben van mening dat die extra uren nodig zijn om een project succesvol te maken (analyses, concurrentie-onderzoek, nieuwe plannen, voorbereiding, etc.), de rest van het bedrijf ziet die noodzaak niet zo.
Oftewel, een parttimer erbij nemen willen ze niet en betaalde overuren gaan ze ook niet aan; het is in hun ogen immers "werk dat niet noodzakelijk is."

Maar aangezien ik een perfectionist, of irritant strebertje whatever, doe ik het dan maar in m'n eigen tijd zonder de uren uberhaupt in te dienen.
Laat ik het zo stellen; ik raak er gewoon godsgruwelijk gefrustreerd van als iets niet goed loopt en ik wéét dat het beter kan. Na alle eerder akkefietjes heb ik me dan ook tig keer voorgenomen om ook gewoon een meer "Waarom extra inzet tonen als het toch geen waardering oplevert, fuck 'm" houding aan te nemen.
Dus geen enkele vorm van voorbereiding meer, gewoon om 9:00 binnen komen, de gehele dag een beetje bij de koffieautomaat staan en stipt om 17:00 de deur uit lopen.
2 dagen volgehouden en ik kwam geïrriteerder thuis dan door dit soort kansloze pest-actietjes.

Dus tja, dan liever een paar uurtjes doorwerken en met een bevredigend gevoel thuiskomen :).

Is ook gewoon bekend bij iedereen, ik sluit immers iedere dag af en het boeit me dan ook geen drol dat ik ze niet betaald krijg; ik dien de uren zelfs niet eens in.

Maar toen ik vervolgens na het indienen van twee (direct verzoek van directeur zelf nota bene, moest persé die dag af en hij was nogal in paniek) van diezelfde leidinggevende als in de openingspost een weigering kreeg "omdat ik dat eerst met hem had moeten overleggen," tja, toen werd het al een vrij kritiek punt.
Dus ik moet jou eerst om toestemming vragen, terwijl je al een uur naar huis bent, wanneer de directeur me op de werkvloer een rechtstreekse opdracht geeft :?.
Long story short; ik heb het uiteindelijk via de directeur zelf alsnog moeten opeisen, aangezien m'n leidinggevende met soortgelijke nietszeggende "tegenargumenten" kwam als nu.

En tja, dan trek ik toch echt de grens wanneer die leidinggevende me vervolgens ook nog op zo'n ridicule m'n vakantie-uren af gaat pakken.
pi_85420803
Long story short; ik heb het uiteindelijk via de directeur zelf alsnog moeten opeisen, aangezien m'n leidinggevende met soortgelijke nietszeggende "tegenargumenten" kwam als nu.

dus, langs hem heen naar de directeur.
Of heeft deze zand in z'n ogen? en poep in z'n oren?
Bij nader inzien maar niet op papier of per mail doen.

Trouwens, draai het eens om: met alle info die hierboven staat, welke strategie zou jij iemand adviseren in deze situatie?

[ Bericht 16% gewijzigd door AnneX op 18-08-2010 01:21:00 ]
pi_85421593
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:56 schreef AnneX het volgende:

dus, langs hem heen naar de directeur.
Of heeft deze zand in z'n ogen? en poep in z'n oren?
Bij nader inzien maar niet op papier of per mail doen.
Naja, dat is dus de update van vandaag; een vrij nare op zich...
Ik had dus aangekondigd bij de directeur dat ik zou vertrekken waarop hij aangaf alle problematiek (zoals dit soort gezever) op te zullen lossen.
Aangezien hij maar blééf aangeven dat hij me echt niet kwijt wilde en ook direct met concrete oplossingen op de proppen kwam, heb ik toen dus afgesproken hem 2 maanden de tijd te geven en tot die tijd niet te zullen solliciteren.

Echter, na m'n laatste mailtje, wilde m'n leidinggevende er niet meer via mail op in gaan, maar alleen mondeling.
Aangezien hij me daar al een paar keer mee genaaid heeft door alle uitspraken en afspraken glashard te ontkennen en doen alsof ik alles uit de duim zoog, heb ik dus ook gezegd dat hij alsnog via mail mag reageren.
Naja, kennelijk zag hij de bui hangen en nu heeft hij het dus besproken en doorgeschoven naar het bedrijfsbureau.
Kwam ik overigens niet via hem achter, maar via nota bene een werknemer :').

Het personeel is loyaal aan me, dus mochten ze iets negatiefs over me horen in de wandelgangen, dan wordt het me ook direct gemeld.
En nu komt dus het nare gedeelte, deze werknemer beweert dus dat m'n leidinggevende het gebracht heeft als "Hij probeert het bedrijf een poot uit te draaien."
Oftewel, zoals hij het gebracht heeft, is het alsof ik vanuit het niets, pro-actief met dergelijke eisen kwam,
En daarop schíjnt de directeur dus gezegd te hebben "Ik begin het gedoe van hem nu toch wel zat te worden."
Van de ene kant nogal tegenstrijdig met zijn eerdere uitspraken, maar van de andere kant; als iemand me zou melden dat een werknemer het bedrijf een poot uit probeert te draaien, zou ik ook niet lovend reageren.

De reactie van m'n leidinggevende toen ik hem vroeg of hij het inderdaad ineens doorgeschoven had?
"Het was niet serieus bedoeld hoor, ik maakte maar een grapje over die wetsartikelen :o."
En vervolgens dat hij de vrije dag álsnog "gewoon" van m'n vakantie-uren af had gehaald :X.

Oftewel, volgend dilemma; stuur ik nu pro-actief een mailtje naar het bedrijfsbureau en de directeur met iets als: "Aangezien ik inmiddels al enkele wild-west-verhalen voorbij heb horen komen wat betreft m'n vakantiedagen, toch even een kleine toelichting van mijn kant. De opgerakelde wetsartikelen e.d. waren op eigen, nadrukkelijk en herhaaldelijk verzoek van [insert naam leidinggevende] zelf. Indien gewenst kan ik ook email- en sms-verkeer hiervan verstrekken."

Nadeel: "Horen zeggen" blijft toch een tricky gegeven. Als er iets verkeerd verstaan is of aangedikt, kom die mail toch vrij vreemd over.
En is het volledig waar dan zal het op z'n minst overkomen als "Juffrouw, juffrouw, hij begon!" of anders als wederom "gedoe van mijn kant."

Voordeel: De meest praktische en geloofwaardige manier om het "poot uitdraaien' te ontkrachten en aan te tonen hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt. Maar ja, of dat ook daadwerkelijk de inmiddels gegenereerde "mind-setting" weg zal nemen is sowieso nog maar de vraag gezien de reacties van de betrokken.
pi_85423612
mijn hemel , wat een ongelooflijke incompetente zooi daar !
Een directeur die niet in de gaten heeft dat één van zijn managers een draaikont is.

Step into my office beiden en één van beiden eruit na afloop van het onderhoud !
Dat is binnen 24 uur geschied en géen twee maanden.
Kun je dit niet afdwingen?
En als meneer zich hieruit weet te kletsen. respect.
en tijd voor jou om weg te zijn. Zo te lezen kom je er wel.

Disclaimer: ik ben vóor jou. Dit kun je niet verzinnen.
Historie: wij konden met zijn zevenen afreizen: twee naar huis met betaald verlof - twee overgeplaatst - drie namen ontslag ná (verplicht) ziekteverzuim.
Er bleven vijf meelopers/stumperds achter voor wisselende 24 uurs diensten. Dus zwaar overbelast.
De aanstichter bleef leidinggevende dankzij wisselende wegpromoverende managers.
Boven komen drijven bij gebrek aan gewicht.
En al die tijd bleef het zwaar tobben daar met medewerkers tot aan het pensioen.
Dankzij die situatie kon ik alsnog een draai geven aan mijn werkcarrière.
Alleen ik droom er nog wel eens over. Want ik deed het werk met hart en ziel. té !

Dit was de beknopte versie. De lange soap ligt zwart op wit in de kluis ter leringh ende vermaak.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 18-08-2010 05:11:21 ]
pi_85425146
Ik snap je probleem nog steeds niet zo.

Enkele maanden geleden (zeg je) heb je aangegeven dat je weg gaat, mede omdat genoemde manager in jouw ogen incompetent is. Door jouw directeur is aangegeven dat hij hier iets mee gaat doen. Nu geef je aan dat je nog steeds niet tevreden bent met de situatie. En of dat gaat om wat verlofuurtjes, salaris of andere issues, dat dondert niet, jullie kunnen niet met elkaar door één deur.

Dus er blijven jouw drie keuzes over. En ja dat zijn echt jouw keuzes, daar heb je geen directeur of wie dan ook bij nodig. De keuzes hebben wel consequenties en de uitkomst is niet altijd voorspelbaar.
1. Je bindt in en blijft zitten waar je zit en accepteert de manier van werken van genoemde manager.
2. Je zoekt werk elders / begint voor jezelf en neemt ontslag / laat je ontslaan
3. Je gaat over genoemde manager heen richting directeur, doet je verhaal en maakt er een breekpunt van.

Die laatste komt overeen met mijn vorige posting. Wanneer je verhaal op hoofdlijnen klopt zit genoemde manager op jouw plaats. Jij bent toch ook leidinggevende? Nu is de tijd om te laten zien dat je ballen hebt. Zet je plannen op papier, stap bij de directeur binnen en haal je gelijk
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:04:09 #67
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_85425282
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Klopt

Plus dat, het gaat om vriendin van mij :), ook nog eens dubbel genaaid wordt. Ze heeft een 30 uur contract, en de ene week 35 uur werken is dus 5 overuren tegen 135%. Als ze die de week erop terug nemen voor 25 uur + 5 vrije uren inleveren betaal je dus gewoon meer voor je vrije uren!

Maargoed, ze wordt overgeplaatst volgende maand dus dan zijn we daar ook weer vanaf als het goed is, anders ga ik even langs met haar contract + CAO bij die boer.
Toch beter opletten. Bij de AH heb je een contract met een aantal uren per peridode (=4weken). Dus zolang ze die uren per periode goed inplannen, is er niets aan de hand.
[_] <- Sign here
pi_85425333
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:12 schreef kastanova het volgende:
Ik voorspel een reactie als "Ja maar toen jij je contract tekende werkte ik er nog niet, dus dan telt het niet!"
Niks vervelender dan volslagen incompetente mensen met macht.

Succes ermee. :)
pi_85428044
Even alle punten individueel dan:

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 08:56 schreef delpit het volgende:
Dus er blijven jouw drie keuzes over. En ja dat zijn echt jouw keuzes, daar heb je geen directeur of wie dan ook bij nodig. De keuzes hebben wel consequenties en de uitkomst is niet altijd voorspelbaar.
1. Je bindt in en blijft zitten waar je zit en accepteert de manier van werken van genoemde manager.
Wat betreft m'n eigen "dingetjes" zou ik dat eventueel nog wel kunnen, maar die kerel doet simpelweg dusdanig veel dingen fout dat ik bepaalde zaken wat betreft het personeel en voor het bedrijf nadelige zaken simpelweg niet kan accepteren.
Zo heb ik al meerdere keren dingen met omwegen tegen moeten houden omdat hij anders daadwerkelijk m'n project om zeep had geholpen.
Geen reële optie dus.

quote:
2. Je zoekt werk elders / begint voor jezelf en neemt ontslag / laat je ontslaan
Ik heb de directeur beloofd niet te gaan solliciteren in de 2 maanden die ik hem gegeven heb; en ben een man van m'n woord enzo.
Maar inderdaad, het wordt steeds duidelijker dat 1 van deze opties het zal worden.

quote:
3. Je gaat over genoemde manager heen richting directeur, doet je verhaal en maakt er een breekpunt van.
Been there, done that... Inmiddels al een keer of 4... Maar ondanks het feit dat hij daarvoor nu al tig keer op zijn donder heeft gehad, blijft hij vage dingen doen zoals dit.

quote:
Die laatste komt overeen met mijn vorige posting. Wanneer je verhaal op hoofdlijnen klopt zit genoemde manager op jouw plaats. Jij bent toch ook leidinggevende? Nu is de tijd om te laten zien dat je ballen hebt. Zet je plannen op papier, stap bij de directeur binnen en haal je gelijk
Het traject waarbij ik klaargestoomd zou worden voor zijn functie zou juli 2009 ingezet worden en daar zou nog contact over opgenomen worden.
Toen ik half juli nog niets gehoord had, heb ik de verantwoordelijke persoon gebeld en zou ze diezelfde week nog contact opnemen om het traject in te zetten.
Wederom niets gehoord, dus begin augustus nogmaals contact met haar opgenomen.
Tja, was er wederom bij ingeschoten, er moest nog het 1 en ander voorbereid worden en een dag later zou ze me terugbellen met een concrete datum. Je raad het al; wederom niets gehoord.

En tja, dan ben ik dus een vrij principieel mannetje; het is graag of helemaal niet en als er tot drie keer toe een afspraak hieromtrent niet nagekomen wordt, dan houdt het voor mij een keer op.
En vervolgens zat ineens een vriendin van de vrouw in kwestie in het betreffende traject :').

Sowieso had ik niet bijster veel interesse in de betreffende functie; qua loon schiet het zowaar niets op (jaja, I know, bizar) en qua taken is het niet veel meer dan handjes schudden en de administratie bijhouden.
pi_85428324
Hoe zit dat overigens met je collega's? Die moeten toch hetzelfde probleem hebben? Of de mensen die onder je staan? Ik neem aan dat je niet de enige bent met een contract voor 40 uur?
pi_85428861
quote:
Het traject waarbij ik klaargestoomd zou worden voor zijn functie zou juli 2009 ingezet worden en daar zou nog contact over opgenomen worden.
Toen ik half juli nog niets gehoord had, heb ik de verantwoordelijke persoon gebeld en zou ze diezelfde week nog contact opnemen om het traject in te zetten.
Tja, was er wederom bij ingeschoten, er moest nog het 1 en ander voorbereid worden en een dag later zou ze me terugbellen met een concrete datum. Je raad het al; wederom niets gehoord.

En tja, dan ben ik dus een vrij principieel mannetje; het is graag of helemaal niet en als er tot drie keer toe een afspraak hieromtrent niet nagekomen wordt, dan houdt het voor mij een keer op.
En vervolgens zat ineens een vriendin van de vrouw in kwestie in het betreffende traject
Wanneer ik jou verhaal over EN het bedrijf EN de directeur EN je directe manager hoor begrijp ik niet zo goed waarom je jezelf gebonden zou voelen aan een belofte die gebaseerd is op vage toezeggingen die ook nog eens niet nagekomen worden. Wanneer je jezelf en je carriere serieus neemt, ga dan niet zitten afwachten wat anderen wel of niet voor jou regelen, maar neem het heft in eigen hand. Leiding geven betekend ook leiding aan jezelf geven.

Dus OF ga nogmaals het gesprek aan met directeur op basis van concrete verbetervoorstellen met concrete data en concreet stappenplan OF ga vandaag nog je vervolgstap in je carriere uitstippelen en voorbereiden.
pi_85431627
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:10 schreef Rapaille het volgende:
Hoe zit dat overigens met je collega's? Die moeten toch hetzelfde probleem hebben? Of de mensen die onder je staan? Ik neem aan dat je niet de enige bent met een contract voor 40 uur?
Niet de enige nee, er is nog 1 andere collega met daadwerkelijk een contract...
En laat dat nu net die vriendin zijn dus nu ineens het promotie-traject ingegaan is >:O.
pi_85432213
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:00 schreef kastanova het volgende:
Even alle punten individueel dan:
[..]

Wat betreft m'n eigen "dingetjes" zou ik dat eventueel nog wel kunnen, maar die kerel doet simpelweg dusdanig veel dingen fout dat ik bepaalde zaken wat betreft het personeel en voor het bedrijf nadelige zaken simpelweg niet kan accepteren.
Zo heb ik al meerdere keren dingen met omwegen tegen moeten houden omdat hij anders daadwerkelijk m'n project om zeep had geholpen.
Geen reële optie dus.
[..]

Ik heb de directeur beloofd niet te gaan solliciteren in de 2 maanden die ik hem gegeven heb; en ben een man van m'n woord enzo.
Maar inderdaad, het wordt steeds duidelijker dat 1 van deze opties het zal worden.
[..]

Been there, done that... Inmiddels al een keer of 4... Maar ondanks het feit dat hij daarvoor nu al tig keer op zijn donder heeft gehad, blijft hij vage dingen doen zoals dit.
[..]

En vervolgens zat ineens een vriendin van de vrouw in kwestie in het betreffende traject :').

Sowieso had ik niet bijster veel interesse in de betreffende functie; qua loon schiet het zowaar niets op (jaja, I know, bizar) en qua taken is het niet veel meer dan handjes schudden en de administratie bijhouden.
Dat is we heel onrespectvol naar jou toe. Wat heb je daarop gezegd? :o
pi_85434097
Je hebt blijkbaar al enkele keren je probleem voorgelegd zonder succes. Ze nemen je dus niet serieus of er spelen andere dingen. Het resultaat is in beide gevallen jammer genoeg hetzelfde.
Stel een deadline voor jezelf (of hou die van de 2 maanden aan) en neem dan ook een beslissing zonder erop terug te komen.
a) ga solliciteren en geef je ontslag
b) blijf verder werken op minimale kracht en tref maatregelen om je eigen zaak te starten, geef daarna je ontslag. Hangt een beetje van je contract af maar misschien kun je om te beginnen al na je uren starten met je eigen zaak. Vanaf het kan volledig doorstarten en klaar.

Blijf in elk geval vriendelijk tegen je buurman, hij is zeker een potentiële klant als de zaken er zo lopen *)
pi_85438076
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat is we heel onrespectvol naar jou toe. Wat heb je daarop gezegd? :o
Dat ik het toch wel een héél vreemde gang van zaken vond aangezien mijn traject al een half jaar voor haar traject ingezet zou worden.
Reactie: "Tja, dan had je meer initiatief moeten nemen!"
Ik: Wacht even hoor... Er zou contact met míj opgenomen worden, dat gebeurt vervolgens niet waarna ik er zelf notabene meerdere keren achteraan dien te bellen waarna er telkens weer beloofd wordt dat er contact met me opgenomen wordt. Dat lijkt me toch behoorlijk wat initiatief.
Reactie: "Ja euh, okay... Maar met intiatief bedoel ik dat je ook gewoon naast me zou kunnen gaan zitten om mee te kijken."
Ik: "Ik draai meerdere projecten op meerdere zalen, waar zou ik de tijd vandaan moeten halen :?. Dan zal er toch echt eerst vervanging ingeregeld moeten worden :?."
Reactie: Tja... Dat bedoel ik dus met initiatief, je kunt toch ook gewoon af en toe tussendoor (uhuh :'). ) mee kunnen kijken met me?
Ik: "Maar ik zit nota bene op een compleet andere vestiging!"

En toen er vervolgens nog enkele keren gesteld werd dat ik dan maar meer initiatief had moeten nemen, heb ik maar vriendelijk voor de eer bedankt.
Ik bedoel, als de functie inhoudt dat je afspraken met je personeel maakt om die vervolgens nooit na te komen en de schuldvraag daarvan nota bene bij het personéél legt, dan zou het toch niet wat voor mij zijn.
pi_85439147
Al met al klinkt het als een bedrijf waar je snel moet zien te vertrekken.
pi_85439392
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:46 schreef Thieske het volgende:
Al met al klinkt het als een bedrijf waar je snel moet zien te vertrekken.
Gaat ook niet heel lang meer duren... Kreeg zojuist een telefoontje dat hij morgen even gaat zitten met me...

Waarom?
Omdat hij me dus nu komende zaterdag 4 uur extra ingepland heeft.
En morgen gaat hij dus administratieve taken verzínnen om te doen aangezien er simpelweg geen werk meer ligt op zaterdag.
Oftewel; puur en alleen om me een oor aan te naaien.
pi_85440336
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:52 schreef kastanova het volgende:

[..]

Gaat ook niet heel lang meer duren... Kreeg zojuist een telefoontje dat hij morgen even gaat zitten met me...

Waarom?
Omdat hij me dus nu komende zaterdag 4 uur extra ingepland heeft.
En morgen gaat hij dus administratieve taken verzínnen om te doen aangezien er simpelweg geen werk meer ligt op zaterdag.
Oftewel; puur en alleen om me een oor aan te naaien.
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:12 schreef kastanova het volgende:
Je voorspelling is dus niet uitgekomen.
.
pi_85448095
Hoewel je zeker in je recht staat, lijkt het me een hopeloze zaak dat bij deze toko ook te kríjgen, omdat iedereen de bedrijfscultuur van vooral nooit de hand in eigen boezem steken blijft hooghouden: deze traditie illustreer je zelf treffend met je anekdotes: de lakse P&O-dame, die de baan aan een vriendin doorschuift, je chef die geen flauw benul heeft van de regels, en de ene na de andere grofheid uithaalt, en een directie die na een steekhoudend verhaal niet verder komt dan "dat jullie maar een biertje moeten gaan drinken".

Dank trouwens voor dit topic! Ik ben nu weer even zielsgelukkig met het zelfstandigenbestaan. Alleen het lézen over deze gang van zaken frustreert me al!
pi_85455041
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:13 schreef r_one het volgende:
Je voorspelling is dus niet uitgekomen.
Nou, toch nog min of meer; hij beweert nu namelijk dat het een fout in het contract was en dat er helemaal geen CAO voor me bestaat :').

Anyway, de directeur ging vandaag om 17:00 op vakantie en het zaterdag-werkcreatie-pesterijtje was de welbekende druppel.
Ben zijn kantoor binnen gestapt of hij me persé aan m'n belofte van het niet solliciteren wilde houden aangezien ik na de afgesproken 2 maanden sowieso zal vertrekken.
Simpelweg vanwege het feit dat er, áls er al iets zal veranderen, het 99% toch slechts van tijdelijke aard zal zijn.
Directeur beweerde zelf helemaal niks van het gehele vakantiedagengedoe te weten.
Lijkt mij vrij sterk aangezien m'n leidinggevende er telkens wel héél krampachtig vanuit het niets over begon zodra de directeur ook maar in de buurt van ons kwam.

Maar hij houdt me er wel degelijk aan, in ieder geval totdat hij zelf terug is over 3 weken.
Uitgelegd dat ik daar simpelweg niet op kan wachten, aangezien een strontchagrijnige manager de projecten weinig goeds zal doen.

Dus nu heb ik nu met de betreffende leidinggevende en de andere kerel van het bedrijfsbureau weer een gesprek.
Agendapunten:
1. Arbeidstijd en vakantiedagen.
2. Wanneer en hoeveel dagen per week kan een werknemer worden ingezet.
3. Hierarchie en (versus) samenwerken resp. overleg.
4. Wat is dat verhaal over ‘ontslag’?
5. Collega’s, werksfeer.
6. Motivatie, loyaliteit en hoe nu verder.

Wat betreft die 6 punten is puntje 2 dus het enige lastige; In het CAO staat:
De normale arbeidsduur bedraagt overeenkomstig de Arbeidstijdenwet maximaal 12 uur per dag en gemiddeld 40 uur per week en maximaal 5 dagen per week.

Maar houdt die maximaal 5 dagen per week ook in dat het simpelweg niet toegestaan is?
Dit aangezien er "normale arbeidsduur" staat, dat werd namelijk als tegenargument opgevoerd.
Bij een "abnormale" week zouden ze het dus wel mogen eisen was de conclusie.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:28:21 #81
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85456101
Wat is een "abnormale" week? Staat dat beschreven?

Wat ik hier lees is dat de normale gemiddelde arbeidsduur 40 uur per week is verspreid over maximaal 5 dagen met een maximum van 12 uur per dag.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85458913
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:28 schreef Katth het volgende:
Wat is een "abnormale" week? Staat dat beschreven?

Wat ik hier lees is dat de normale gemiddelde arbeidsduur 40 uur per week is verspreid over maximaal 5 dagen met een maximum van 12 uur per dag.
Ik inderdaad ook, maar ja, die kerel stelt dat kabouters bestaan waarna ik het tegendeel maar moet bewijzen :{.

Iemand enig idee of er iets wettelijk over vastgelegd is?
pi_85458990
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:53 schreef kastanova het volgende:
Iemand enig idee of er iets wettelijk over vastgelegd is?
Steekwoorden zijn incidenteel en structureel.
.
pi_85467464
quote:
Naja, wederom niets concreets over het aantal dagen ;(.
pi_85480626
tvp trouwens
Beneath the gold, bitter steel
pi_85487451
Nou, ik vind dat je je behoorlijk aan het lijntje laat houden. Ik denk dat jouw directeur dat ook wel weet en er gebruik van maakt.

Ik heb het wel eens anders gespeeld, gewoon solliciteren (stiekum). Nadat ik ook vond dat eea wat lang duurde. Met een aanbod van een concurrent binnengellopen bij de directeur, boodschap: ze willen me daar graag hebben, voor meer geld dan hier, maar ik wil liever blijven indien ik kansen van je krijg. Binnen 1 dag was ik gepromoveerd.

Nu kan jij dat niet zomaar meer doen natuurlijk na je belofte van 2 maanden. Je bent wellicht een goede projectmanager, maar hard onderhandelen is ook een vak. Misschien een tip om er tijdens de vakantie van jouw baas een boek over te lezen.. Kan je goed helpen!
Whatever...
pi_86305552
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:34 schreef Spanky78 het volgende:
Nu kan jij dat niet zomaar meer doen natuurlijk na je belofte van 2 maanden. Je bent wellicht een goede projectmanager, maar hard onderhandelen is ook een vak. Misschien een tip om er tijdens de vakantie van jouw baas een boek over te lezen.. Kan je goed helpen!
Ik ben nota bene ook een verkooptrainer ;(.

Anyway, toch maar even een kleine update:
Het gehele vakantie-uren/-dagen verhaal is enigszins op de lange baan geschoven.
Dat gesprek was namelijk even hilarisch als kansloos :').

Gesprek begon logischerwijs over het gehele CAO/wetgeving-gebeuren.
M'n leidinggevende bleef ook gewoon, zelfs waar ik naast zat, met droge ogen beweren dat ik de problemen allemaal had opgezocht en dat ík juist degene was die ineens pro-actief met allerlei wetsartikelen aan was gekomen om het bedrijf een poot uit te draaien.
Hij was slechts slachtoffer in het geheel en had me alleen maar geprobeerd te helpen.
Aangezien hij dat verhaal inmiddels het gehele bedrijf al rond had gebazuind moest hij dat verhaal uiteraard ook wel volhouden, maar toch, meer lef dan ik gedacht had.

Naja, voor mij op zich wel een handig gegeven aangezien ik hem inmiddels goed genoeg ken en dus ook al voorbereidingen had getroffen.
Ik heb hem dus subtiel toch sturend nog verder aangemoedigd door middel van handige vraagstellingen.
"Dus je blijft beweren dat alle problematiek door mij ontstaan is?"
- Ja, waarom zou ik moeilijk doen?
"Je hebt dus de gehele tijd alleen maar medewerking verleend?"
- Dat zeg ik toch? Ik zie geen reden om daar moeilijk over te doen, het zit echt tussen je oren..."
"Dus al het zwart op wit gedoe was op mijn eigen initiatief?"
- Niet op mijn initiatief in ieder geval!

Naja, de genoemde voorbereiding bestond dus uit een stapel uitgeprinte mailtjes waarin letterlijk het tegenovergestelde stond, in veel gevallen zelfs nog aangedikt met "Hahaha" dus dat was een uitstekend moment om die even voor te leggen aan het bedrijfsbureau.
Gevolgd door de stelling dat m'n leidinggevende dus kennelijk zelfs bereid is glashard te liegen om me in een kwaad daglicht te stellen, tíjdens nota bene een "verzoeningsgesprek."
De reactie van het bedrijfsbureau was echter even even ridicuul als typerend: "Nah... Tja... Nou, als hij inderdaad al zóver gaat, dan zul jij het er ook wel naar gemaakt hebben..."

Nou, toen was ik er dus ook direct wel klaar mee en heb aangegeven dat we hier beter mee konden stoppen.
Uiteraard was ik toen weer de recalcitrante en opstandige, want hij had toch echt een oplossing.
De oplossing was een lijst met afspraken waar we ons beiden aan dienden te houden.
Ik: "Nu wil ik niet weer moeilijk doen ofzo, maar dit zijn voor 90% exáct dezelfde afspraken die we 6 maanden geleden al gemaakt zijn... Die ook net zo snel weer door hem gebroken werden zonder ook maar enige gevolgen.."
BB: Maar nu maak ik ze met jullie en dus zal men zich er aan moeten houden!
Ik: "Tja sorry hoor, ik vind het allemaal goed, maar dan wil ik het deze keer toch echt zwart op wit ínclusief handtekening van alle betrokken partijen. Dan heb ik in ieder geval wat meer zekerheid.

Dat was geen probleem, iedereen zou zich er immers toch wel aan houden.

Een uur later werd daar echter al op teruggekomen door middel van exact dezelfde mail met (subjectieve) afspraken zoals vorige keer, met de toevoeging dat handtekening onzinnig waren; we waren immers allemaal volwassen en konden ons dus ook wel zonder handtekening aan de afspraken houden.

Deze update komt dan ook voort aangezien vandaag een van de afspraken wel héél absurd gebroken werd.
1 van de afspraken was namelijk (I kid you not) dat m'n leidinggevende vanaf die dag ook daadwerkelijk valide arguménten diende te geven wanneer hij weer eens met een kansloos in mindere mate rendabel idee kwam.

Vandaag dus een management-vergadering.
Er was maandag door het bedrijfsbureau en de directie een plan opgezet en richting het management gecommuniceerd wat betreft iets leuks voor het personeel. Wekelijks budget was vastgesteld en indien nodig kon dat nog 150% naar boven bijgesteld worden.
Gisteren zouden we vergaderen over hoe we dit in gingen zetten en daar kwam dus m'n leidinggevende weer met een verrassing uit de hoge hoed; die 150% budget vond hij per definitie belachelijk en onacceptabel.
Het leuke moest echter nog komen; we mochten sowieso slechts maximaal 50% van het beschikbaar gestelde budget gebruiken.
WHY?!?!
"Ja gewoon, 100% vind ik overdreven voor het personeel :?."
Ik: Kerel, je hoeft het toch niet uit je eigen zak te betalen ofzo?!
"Nee okay, maar toch, we houden het gewoon op 50%"
Ik: Waaróm dan in godsnaam?!
"Daar heb ik zo m'n redenen voor..."
Ik: Nou, deel ze eens met ons dan, want nu ben ik toch echt benieuwd.. Immers, de directie komt nota bene pró-actief met dit idee om het personeel te belonen... Ze geven zélf daarbij aan dat dit beschikbaar IS, dus waarom zou je daar dan in godsnaam juist tegen ín gaan en daarbij het personeel ook nog eens benadelen.
"Zolang ik maar weet waarom, is het voldoende..."

Long story short, na een half uur lullen was hij dan daadwerkelijk zo "vrijgevig" om ons 75% te geven.
Nou ja, die toezegging bestond maar liefst een halve dag.
Vandaag tijdens de bewuste management-vergadering kwam hij er namelijk alweer op terug; die 75% budget kregen we nu namelijk niet per week, maar die moesten we over twéé weken uitstrijken.
Ik: "Wacht even hoor.. We krijgen 100% tot 150% beschikbaar gesteld van het bedrijf... Vervolgens besluit jij dat zonder énige aanwijsbare reden naar 50% af te stellen... Vervolgens na tig argumenten werd het dan toch weer een geweldige 75% en nu besluit je dus dat we het met nog minder, 37,5% per week, moeten doen?!
"Ja, we kunnen het vast wel uitstrijken over 2 weken"
Ik: Maar waaróm?!?! Er is immers 100% per wéék aangeboden!!!
"Met 75% in twéé weken kunnen jullie het ook ruim redden en daarmee is de discussie gesloten. Als je het anders wilt, regel je het zelf maar met de directie."
Tja, domme uitspraak, toen wierp ik me namelijk direct maar op als "budget-verantwoordelijke" en heb die afspraak ook direct in de notulen op laten nemen. (jaja, hij heeft me sinds vandaag ook plotseling verantwoordelijk gemaakt voor de notulen om me met meer werk op te zadelen, achteraf gezien een domme move)

Grappig detail wat bij bovenstaand gesprek nog niet eens meegenomen is, de leidinggevende op de andere vestiging heeft 600% van ons oorspronkelijke budget afgedwongen. Met de hélft van het personeel!
En daar draaien ze daadwerkelijk ook nog eens ónder target waar wij op alle projecten ruim boven target draaien!

Maar nee, hij wilde er niet meer over praten, anders zou hij de vergadering staken.

Volgend puntje vanuit de management-groep, de kwaliteit van de aanlevering door de uitzendbureaus.
Daar hebben we namelijk altijd een meet-tool voor gehad waarin door middel van een efficiencyberekening bij gehouden werd hoe de kwaliteit van de aanvoer was.
Handig voor ons als managers omdat we op die manier een snelle inschatting konden maken bij de aanlevering en daarnaast natuurlijk ook een uitstekend pressiemiddel tijdens de tarief-onderhandelingen met diezelfde uitzendbureaus. Immers, minder kwaliteit = lager tarief kunnen afdwingen.
De leidinggevende in kwestie heeft bij zijn in dienst treding echter in al zijn wijsheid besloten dat hij de betreffende invulsheet niet meer bij hoefde te houden.
Daar werd immers toch nooit wat mee gedaan...
Hoe hij dat in godsnaam wist aangezien hij simpelweg nog nooit bij onderhandelingen had gezeten voordat hij in dienst kwam?
Dat had ie wel!
Euhm, dus je werkte hier nog niet eens, maar toch zat je al bij onze onderhandelingen met de uitzendbureaus? Alrighty then...
Naja, dat was inderdaad niet het geval, maar hij had gehóórd dat ze nooit gebruikt werden.

Nou, namens het gehele management bij deze het verzoek om het wel weer bij te gaan houden zodat wíj in ieder geval een inschatting kunnen maken van de kwaliteit.
Neh, vond hij niet nodig.
"Maar wíj vinden het wel zeer handig!"
- Nou, ik niet, ik vind het overbodig...
"Dat begrepen we inderdaad al, maar het is onze enige kwaliteits-meetmiddel dat we uberhaupt hebben, dus doe het dan voor ons...
- Mweh, veel te veel gedoe, dan moet er eerst weer een procedure voor gemaakt worden, etc. etc.
"Die procedure is er al!"
- Nee hoor, dat is nooit een procedure geweest...
"Hij staat notabene in de management-map "Actuele procedures"!
- Hmmmz... Naja, ik vind het overbodig, hebben jullie verder nog punten?
"Het is slechts 10 minuten werk in de week om bij te houden! Terwijl wij iedere week 40 uur met die kwalitatief onacceptabele mensen moeten werken!
- Jongens, ik ben hier helemaal klaar mee, ik heb het nu al tig keer uitgelegd... Nog andere punten, anders sluit ik de vergadering...

Tja, druppel, emmer...
Ik: "Ja, ik heb nog wel een puntje... Bij wie kunnen we terecht als we ons als management totaal niet serieus genomen voelen?"
Hij: HOEZO?!
Ik: "Nou, wij als manager geven aan dat dit voor ons een zéér belangrijk agendapunt is en jij weigert er simpelweg inhoudelijk op in te gaan 'omdat je geen zin hebt' tijdens notabene een management-vergadering. Dan rest ons niet veel anders dan een andere weg te zoeken."
Hij: Ga je nou weer zo moeilijk doen?!!

Naja, toen gaven de andere managers dus aan dat ik namens hen allen sprak.
En toen liep hij dus vanuit het niets, "Er is geen andere weg! En bij deze is de vergadering gesloten!" roepend weg ons flabbergasted achter latend :o.

Toen werd ik dus maar door m'n collega's als zijn plaatsvervanger en voorzitter van de vergadering aangewezen.
En na nog een uur zitten was de eindconclusie toch wel dat we in 2 jaar tijd nog nooit een dusdanig vruchtbaar vergaderuurtje hadden gehad.
Niet alleen is het aannamebeleid aangescherpt, daarnaast is er een compleet nieuwe trainings- en begeleidingstraject bij elkaar gebrainstormd waardoor de gehele instroom-procedure in betere en strakkere banen geleid wordt. En dat zonder ook maar énig omzetverlies of kosten :o.

Klein puntje...
Dat zou dus officieel eerst via de leidinggevende in kwestie moeten lopen die het goed dient te keuren en vervolgens, indien hij het er mee eens is, aan de directie voor moet leggen.
Hem daarin passeren is dan ook een garantie voor gezeik.

Maar aangezien men 100% zeker was dat hij het toch weer tegen zou houden met 1 van de briljante "doen we niet, gewoon niet, geen zin in"-argumenten moest het toch echt direct naar de directie gestuurd worden.
Een nieuwe manager binnen het team was notulist dus hij zou het dan maar moeten doen.

Aangezien dat dan waarschijnlijk als doorslaggevend punt opgevoerd zou worden in zijn functioneringsgesprek (want mét en dóór de leidinggevende in kwestie) en mijn ontslag toch niet geaccepteerd wordt heb ik het stokje maar overgenomen...

Bleek later trouwens dat hij na het weglopen uit de vergadering ook direct door is gelopen naar zijn auto en naar huis is gereden :o.
Wel ja joh, die administratieve week-afsluiting is ook helemaal niet nodig op vrijdag ofzo, dat kan maandag ook nog wel :').

Anyway, dat wordt dus nog feest volgende week...
En ik krijg dan ook steeds meer het idee dat ik hoofdrolspeler ben in een slechte real-life-soap waarbij men iedere dag weer een nieuwe kansloze actie bedenkt om het spectaculair te houden.
Dit is namelijk nog maar één bizar dingetje...

Zo is er vorige week, slechts één dag na het inbouwen, m'n autoradio gejat en stak er ook ineens een spijker in m'n rechter achterband. En twee dagen later was evenzo plotseling m'n rechter voorband ook compleet lek.
Banden die ik er 2 maanden geleden nieuw onder heb laten zetten :').

En ze kreeg ik ook het verzoek een dag het project op de andere vestiging te draaien met daarbij een rechtstreeks hulpverzoek van de vestigingsmanager aldaar (overigens dezelfde vestigingsmanager die telkens "vergat" om mijn promotie-traject in te zetten) persoonlijk of ik het weekresultaat omhoog wilde trekken en of ik daarnaast ook "mijn licht op het project zou willen laten schijnen" want ze had geen idee wat ze over het hoofd zag wat betreft de slechte resultaten.
Vooraf even alle rapportages en dossiers van de vestiging doorgelezen en er bleek een typische "Jullie moeten dit doen en dat niet"-managementstijl te heersen waarbij men alles door middel van dwang trachtte te verbeteren.
Oftewel, die dag als uitgangspunt "Draagvlak door middel van begrip" genomen (Sowieso een aanrader trouwens; "Draagvlak zonder dwang" van Jan van Setten).
Gokje gewaagd en daarbij een compleet uur (van de slechts 4 arbeidsuren) met al het personeel gezeten om gewoon eens met ze in gesprek te gaan en ze bepaalde procedures inzichtelijk te maken en dus begrip te kweken in plaats van de kampbewaker uit te hangen.
Godzijdank betaalde het zich ook uit; ondanks de 25% aan uren verlies op alle mogelijke vlakken een weekrecord gedraaid wat betreft behaalt target en daarmee ook het complete weekresultaat weer wat acceptabeler gemaakt.
En aangezien het dus leek te werken, zondag 6 uur van m'n eigen tijd gestoken in het typen van een mail waarin ik de gehele ideologie, theorieën, benadering en manier van inzetten uitlegde en voor iedereen toepasbaar maakte. Om getrapte teentjes en daardoor weerstand te voorkomen nog enigszins subtiel gehouden en de negatieve uitwerking van de huidige aanpak gegooid op "het beperkte bevattingsvermogen van het personeel."
Daar tot maar liefst 2:16 's nachts aan doorgewerkt, als ik het immers maandag pas zou sturen, is de kans te groot dat men de aloude werkwijze blijft hanteren en er dus alleen maar meer weerstand zal ontstaan bij het personeel.

Hoeveel bloemetjes en lof-uitingen heeft het opgeleverd denk je?
Nouhou, de vestigingsmanager die het verzoek bij me neer had gelegd stuurde me persoonlijk nog even een mailtje... Waar ik het lef vandaan??!
Met afsluitend het dreigement om in de toekomst de betreffende managers ook op CC te zetten als ze me nog op een fout zou betrappen.
Let wel, dit is dus exáct dezelfde manager die me 3 dagen daarvoor vroeg of ik m'n licht er op wilde laten schijnen :?.

En als dat nu alles was... Nee, 2 dagen daarna maakte ze de belofte al waar en werd ik, met de directie en het bedrijfsbureau op CC, beschuldigd van fraude met de resultaten.
Mijn goede resultaten waren door mijzelf aangedikt, want de betreffende verkoopcijfers kwamen niet overeen met wat ze in het systeem had nagekeken.
Oftewel, ik had sales van die dag compleet verzonnen en daarnaast dus zelfs ook frauduleus gerapporteerd terwijl ze nooit gemaakt waren, puur zodat ik m'n resultaten aan kon dikken.
1 ding was bij de betreffende mail echter wel behoorlijk vreemd; de ICT-er binnen het bedrijf die nota bene de aangewezen persoon is om "backend" te scores te controleren op de juistheid ervan, was expres úit de mailgroep gehaald zodat hij niet meegenomen werd bij de beschuldiging.
Wat ze echter niet wist was dat ik, vanwege hobbymatige interesse in de backend, in het verleden zelf ook inloggegevens heb gekregen.
Even inloggen, sales erbij gezocht (jaja, ik ging namelijk zelf even twijfelen of ik niet gewoon een administratieve fuck up had gemaakt ;(.) en ja hoor, alle sales stonden er gewoon in.

Hmmmz, vreemd... De verkoop is dus wel gesloten en aangemaakt, maar daarna is hij dus intern "plotseling" verdwenen.
Teruggemaild incl. bewijsmateriaal van bovenstaande..
Tja, dat vond ze inderdaad zelf ook héél vreemd, maar dan zou het vast door een systeemstoring gekomen zijn.
Uhuh, een systeemstoring die toevallig nét mij overkomt nadat er in feite al wraak is aangekondigd :').

En hé, laat ik nu net zéér prettige connecties hebben bij de opdrachtgever die alle sales direct geautomatiseerd zou moeten ontvangen.
Even een belletje gepleegd en een dag later kreeg ik een mail van de betreffende contactpersoon; er was geen enkel probleem hoor, alle sales zijn gewoon aangekomen, ook de specifieke waar je om vroeg.

De sale is dus gesloten en aangemaakt... En vervolgens intern plotseling volledig verdwenen door "een systeemstoring"... Maar datzelfde systeem waar de sale dus niet eens ín staat, die heeft die "nooit in het systeem aangekomen" sale dus wél doorgestuurd naar de opdrachtgever! Het is magie waar die broodbreker Jezus nog een puntje aan kan zuigen.

Toen ik die bevindingen vervolgens terugmailde uiteraard niet eens meer een reactie gekregen :').

Oftewel, een flinke update bestaande uit voldoende pret en jolijt :Y).
En ach ja, ik kan er niet eens echt warm of koud meer van worden...
Deze week zelf toch maar eens m'n "weggestreepte" vakantie-uren van vorig jaar voor de grap allemaal nagekeken en door tig "rekenfoutjes" en niet aangevraagde maar toch van m'n vakantiekaart afgehaalde snipperdagen is er maar liefst 80 uur spoorloos verdwenen :').

Nah, ze mogen ze houden, het boeit me niet eens meer, hier gaan we immers toch niet meer uitkomen.

Het goede nieuws is dan ook dat ik sinds een week of 3 bezig ben met het opzetten van m'n eigen bedrijf waar ik volgens de mensen die het ondernemingsplannen gelezen hebben een shitload aan geld mee binnen ga harken.
Zodra het laatste geld bijeengesprokkeld is (slechts ¤3000, dus moet lukken lijkt me) kan ik in feite al beginnen en tegen die tijd is ook de 2 maanden belofte verstreken en kan ik dus zonder van m'n principes af te stappen zonder enige spijt of wroeging vaarwel zeggen.

Enige puntje waar ik voor vrees is m'n huidige personeel...
Maar de hoop is dat m'n bedrijf dusdanig goed en snel gaat draaien dat ik een groot deel van hen, mocht het nodig zijn, gewoon over kan nemen.
En dan zou het dus voor iedereen een happy end zijn :Y).
pi_86306392
Goed dat je voor jezelf kan beginnen. Op deze manier door blijven gaan ga je uiteindelijk niet redden. Héél veel succes met je eigen bedrijf en dat het binnen de kortste keren maar een groot succes mag worden, dan is al dat gezanik van die lui zéker ergens goed voor geweest.

Sjezus, wat een bedrijf zeg. :D
pi_86310477
goeiedag wat een lap tekst

Lekker bedrijf is dat :') Managers met: "Daar heb ik zo mijn redenen voor..." :')
deal with it
pi_86312918
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:01 schreef RTB het volgende:
goeiedag wat een lap tekst
Tja ... Kasta he :')
.
pi_86332296
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Klopt

Overwerk is het pas als er sprake is van meer dan 40 uur. Met een contract van 30 uur met ze dus 41 uur werken voor 1 uur overwerk. Verder snap ik je verhaal over vrije uren niet want dat klopt dus niet,

Artikel 6 lid 11 laat overigens voor deze constructie ruimte.
Artikel 10 lid 3 geeft aan de overwerk binnen 4 weken moet worden gecompenseerd wat dus gebeurd.

Let wel ik zeg niet dat ik bovenstaande constructie goedkeur echter geef ik wel aan welke bezwaren je kan krijgen.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_86333465
Ik zit ook ongeveer met zon uren probleem. Heb een contract voor 40 uur in de week. Bedrijf valt vanaf half juli tm eind augustus altijd helemaal stil en er is dan dus geen werk. Al mn over uren op en sta nu zwaar in de min. Moet dus veel overuren maken om weer gelijk te komen. Echt een waardelose situatie.
Ben bij een advocaat geweest en deze vertelde me dat wanneer je weggat bij een bedrijf je nooit negatieg kan afsluiten qua uren, ik zou van een rechter dan niks aan mn baas terug moeten betalen. Dit bewaar ik als afscheidscadeau voor mn baas.
Alhoewel ik denk om het bij dreigen te houden, mocht ik een rechtzaak aangaan en verliezen krijg je nog proceskosten enz van hem aan je broek.
  Eindredactie Games zondag 12 september 2010 @ 03:30:38 #94
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_86334084
Tvp
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_86336344
quote:
Op zondag 12 september 2010 02:35 schreef Bombshell het volgende:
Ik zit ook ongeveer met zon uren probleem. Heb een contract voor 40 uur in de week. Bedrijf valt vanaf half juli tm eind augustus altijd helemaal stil en er is dan dus geen werk. Al mn over uren op en sta nu zwaar in de min. Moet dus veel overuren maken om weer gelijk te komen. Echt een waardelose situatie.
Ben bij een advocaat geweest en deze vertelde me dat wanneer je weggat bij een bedrijf je nooit negatieg kan afsluiten qua uren, ik zou van een rechter dan niks aan mn baas terug moeten betalen. Dit bewaar ik als afscheidscadeau voor mn baas.
Alhoewel ik denk om het bij dreigen te houden, mocht ik een rechtzaak aangaan en verliezen krijg je nog proceskosten enz van hem aan je broek.
Je mag idd niet in de min eindigen maar over het algemeen met je dat gewon terugbetalen. En rechter zal dit zeer waarschijnlijk ook gewoon toekennen, tenzij jij duidelijkbezwar hebt gemaakt tegen het afschrijven van vakantieuren en hier niks over is geregeld in je contract e.d.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_86337243
In veel callcenters waar sales gedraaid wordt geven ze wel provisie op het aantal verkopen. Je hebt dan een basissalaris met daar bovenop de provisie van de verkopen. Maar dat moet wel in je contract geregeld staan en als dat het niet staat heeft de baas geen reden om dat ineens wel te geven.
  zondag 12 september 2010 @ 12:01:54 #97
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_86337997
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 07:00 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik ben nota bene ook een verkooptrainer ;(.

Anyway, toch maar even een kleine update:
[lap tekst]
Haha, dan wil ik je lange updates wel eens zien :P

Wel vermakelijk om te lezen, al lijkt het me ontzettend rot om zo te moeten werken. Wat een soap!
Goed dat je met je eigen bedrijf bezig bent, hoop dat het allemaal gaat lukken! ^O^
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_86342845
quote:
WTF? :? Waarom zou je niet meer verdienen als je beter werk aflevert dan je collega's? Uit welk hol kom jij vandaan dat het je "normaal" in de orden klinkt? |:(
  zondag 12 september 2010 @ 22:11:12 #99
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_86361915
Ik heb alles gelezen. Wat een bedrijf. :') _O- Begrijp ik het nou goed dat de vestigingsmanager jouw cijfers heeft vervalst om vervolgens jou zelf van vervalsing te beschuldigen? Dat is wel erg apart zeg.

Wat voor personeel zoek je Kasta en waar ga je je bedrijf vestigen? 8-)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_86363864
Ik vind nog dat je veel pikt en dat er wel erg weinig krediet krijgt voor iemand die als onmisbaar gezien wordt. Knap dat je het zo lang volhoudt en gemotiveerd je werk kon blijven doen. Ik had het hele corrupte gedeelte van die lieden dermate uitgespeeld dat het hen op mij was geweest.
pi_86366596
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:11 schreef TC03 het volgende:
Ik heb alles gelezen. Wat een bedrijf. :') _O- Begrijp ik het nou goed dat de vestigingsmanager jouw cijfers heeft vervalst om vervolgens jou zelf van vervalsing te beschuldigen? Dat is wel erg apart zeg.

Wat voor personeel zoek je Kasta en waar ga je je bedrijf vestigen? 8-)
Nou nee, niet de cijfers vervalst.. Dat was nog enigszins ludiek geweest :+.
Maar er zijn dus daadwerkelijk sales uit ons rapportagesysteem verwijderd... En geloof me, dat is niet even een drag-and-drop klusje, maar daar gaat behoorlijk wat moeite in zitten.

Naja, da's dan op zich ook wel weer vleiend, dat iemand bereid is zoveel moeite voor me te doen O+.
Oh nee, het was slechts een technisch unieke glitch ;)

Anyway, het reeds bereid gevonden personeel bestaat uit uitsluitend mensen uit m'n eigen netwerk.
Twee redenen:
1. Ik ken hun (goede) werk, kwaliteiten en vertrouw ze
2. Zij kennen ook mijn werk en kwaliteiten en zijn dus allen ook bereid gevonden voor me te werken puur op basis van een winstpercentage; dit vanwege een probleem met het startkapitaal (lees: in zijn geheel niet aanwezig)

Te Nijmegen of Arnhem gaat het worden :)
pi_86369894
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:42 schreef Fokski het volgende:
Ik vind nog dat je veel pikt en dat er wel erg weinig krediet krijgt voor iemand die als onmisbaar gezien wordt. Knap dat je het zo lang volhoudt en gemotiveerd je werk kon blijven doen. Ik had het hele corrupte gedeelte van die lieden dermate uitgespeeld dat het hen op mij was geweest.
Van m'n leidinggevende (de kerel uit de openingspost dus) ben ik, als eventueel backup-plan toen het dreigde te escaleren, even alle fuckup's gaan documenteren. Ik ben in een maand tijd tot maar liefst 8 A4-tjes gekomen :o.
En dan praten we uitsluitend over feitelijke, voor het bedrijf schadelijke of huisregels brekende fuckup's.
Kort samengevat: Als ik die openbaar maak, krijgt hij op staande voet ontslag.

Maar om het nou pro-actief te gaan gebruiken, mweh...
Dan speel ik het in feite op een manier die ik hem zo kwalijk neem, dus ik rek het liever (inmiddels vind ik al het gedoe eerder grappig en aandoenlijk dan frustrerend) totdat ik het bedrijf verlaat zonder van dergelijke "tactieken" gebruik te maken.
  maandag 13 september 2010 @ 10:52:36 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_86375260
Wat een grap zeg :')
pi_86392236
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:55 schreef kastanova het volgende:

[..]

Van m'n leidinggevende (de kerel uit de openingspost dus) ben ik, als eventueel backup-plan toen het dreigde te escaleren, even alle fuckup's gaan documenteren. Ik ben in een maand tijd tot maar liefst 8 A4-tjes gekomen :o.
En dan praten we uitsluitend over feitelijke, voor het bedrijf schadelijke of huisregels brekende fuckup's.
Kort samengevat: Als ik die openbaar maak, krijgt hij op staande voet ontslag.

Maar om het nou pro-actief te gaan gebruiken, mweh...
Dan speel ik het in feite op een manier die ik hem zo kwalijk neem, dus ik rek het liever (inmiddels vind ik al het gedoe eerder grappig en aandoenlijk dan frustrerend) totdat ik het bedrijf verlaat zonder van dergelijke "tactieken" gebruik te maken.
Sterker nog, ik denk dat je jezelf in je voet schiet als je dit soort zaken op de spits drijft. Jij moet ze gewoon niet wijzer maken dan ze al zijn en niets doen dat ervoor kan zorgen dat die fuck-ups hun aanpak gaan veranderen. Jij profiteert straks van hun incompetentie bij het vinden van klanten en gemotiveerd personeel.
pi_86412880
Wow, dat er werkelijk zulke infantiele managers bestaan is :')
Chapeau dat je het zolang volhoudt. ^O^
  dinsdag 14 september 2010 @ 10:40:47 #106
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_86413809
Is de directeur eigenlijk alweer terug?
pi_86456683
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:40 schreef Telates het volgende:
Is de directeur eigenlijk alweer terug?
Yep, maar die gaat er waarschijnlijk weer blind van uit dat de "spoedmeeting" alles weer opgelost heeft en dat alle bedrijfsmatige fouten en problemen daarmee als sneeuw voor de zon verdwenen zijn.

Was trouwens wel weer een feestje eergisteren; Ik had dus een offerte aangevraagd voor m'n eigen bedrijf, in dit geval callcenter software.
Komt de directeur ineens naar me toe:
Directeur: "Zoek je callcenter-software?"
Ik: :?. Hoezo?
Directeur: "Je gaat je eigen callcenter beginnen begrijp ik?"
Ik: De plannen zijn er inderdaad, maar hoezo dan :?.

Blijkt dus dat 1 van die blije offerte-mensen me de gehele ochtend al had geprobeerd te bellen, maar gezien de drukte en het onbekende nummer gewoon telkens weggedrukt.
Ik had echter ook gevraagd de communicatie via de mail te laten verlopen en daarbij m'n werk-email opgegeven (martin@bedrijfsnaam.nl)
Dit aangezien zij alleen tijdens kantooruren open waren en ik onder werktijd simpelweg geen tijd heb om tussendoor m'n privé-email te bekijken en vind het sowieso "not done" om de hele dag met je privémail bezig te zijn.
Maar hij wilde kennelijk dúsdanig graag zijn offerte uitbrengen dat hij de website uit het emailadres genomen heeft en daarbij het nummer van de directeur heeft opgezocht.
En vervolgens ook heel droog m'n complete offerte-aanvraag aan hem voorgelegd heeft :').
Uiteraard volkomen logisch dat een directeur van een reeds bestaand callcenter met reeds 2 vestigingen callcenter-software zoekt voor slechts 5 seats :').

Oftewel, die mafkees valt ongeacht zijn offerte bij voorbaat al af :Y).

Maar aangezien de directeur me sindsdien de gehele dag vragend aankijkt en ik niet van geheimzinnigheid houd, heb ik hem morgen direct maar even uitgenodigd om een biertje te komen doen.
Kunnen we het direct even hebben over mijn voortgang binnen het bedrijf en ach, misschien kan ik van hem wel de nog benodigde investeerder maken :Y).
  woensdag 15 september 2010 @ 12:44:07 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86456939
hahaha dat was ook wel een fail van jouw kant hoor Kasta :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 15 september 2010 @ 12:46:50 #109
245601 -gt-
gt10b_bo620 Stella
pi_86457042
of hij gaat nu WEL nadenken.
En wat dan??
pi_86486119
Toch wel een mooi topic om te volgen dit. Beter dan gtst. ( denk ik)
pi_86494766
schrijf er een boek over! :')
pi_86536158
Mooi verhaal, spannend vooral. Leuk ook de rollen die iedereen toebedeeld heeft gekregen en vooral de rol van de geplaagde held die jij speelt, die fier stand houdt in een bedrijf waar iedereen lijkbaar incompetent is en vooral erg druk de held kwaad te berokkenen.
Eigenlijk zou je het moeten uitgeven. Alleen moet er dan wel een klein regeltje op de 1ste pagina komen. “zowel de verhaallijn als alle personages berusten uitsluitend op de fantasie van de schrijver”.
pi_86536247
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:13 schreef callcenterpersoneel het volgende:
Mooi verhaal, spannend vooral. Leuk ook de rollen die iedereen toebedeeld heeft gekregen en vooral de rol van de geplaagde held die jij speelt, die fier stand houdt in een bedrijf waar iedereen lijkbaar incompetent is en vooral erg druk de held kwaad te berokkenen.
Eigenlijk zou je het moeten uitgeven. Alleen moet er dan wel een klein regeltje op de 1ste pagina komen. “zowel de verhaallijn als alle personages berusten uitsluitend op de fantasie van de schrijver”.
Heb je meer inside info :')
Ik voel een backfiretopic aankomen
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:17:56 #114
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_86536333
quote:
Spreek of zwijg voorgoed. w/
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:58:45 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86537898
quote:
Welkom op FOK! collega van Kasta :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86539232
quote:
O hai :9
There is no love sincerer than the love of food.
pi_86539267
Ik kan het fout hebben, maar TS lijkt me precies dat type genaamd "Commerciële tijger!' waar ze altijd naar vragen in personeelsadvertenties :P
deal with it
pi_86544239
quote:
Interessant. We hebben hier overduidelijk te maken met een van de collega's die negatief in het verhaal figureert.

Het is geen strategische denker en hij is nogal gevoelig voor status (typisch middenmanagement dat zijn plafond bereikt heeft), anders zou hij niet zo lichtvoetig het voordeel opgeven mee te kunnen lezen met het perspectief van Kasta en om hem zo via een smerig spelletje eruit te werken (waarmee tevens de eigen reputatie gered kon worden).

Betreffende persoon voelt zich kennelijk zo aangevallen door het gedrag van Kasta dat hij hem heeft lopen googlen (dan wel een systeembeheer heeft laten kijken welke sites hij bezoekt op werk) en al deze dingen wijzen eigenlijk maar op een ding: hoi manager van Kasta. :W

Het blijft internet, dus laten we for the sake of argument aannemen dat alle klachten van Kasta over hoe 'profi' jij de boel leidt onterecht zijn.

Maar een aantal zaken weten we wel zeker: er was een conflict over vakantieuren dat Kasta geëscaleerd heeft en jij hebt dit onbenullige meningsverschil over vakantie-uren als manager zo gigantisch uit de klauwen laten lopen dat:

1. je ruimte hebt gelaten dat er gerede twijfel ontstaat bij de hogere regionen in het bedrijf over jouw rol in dit geheel, 2. je het conflict zo hard doorgedrukt hebt dat je in vergaderingen nu tegenspraak krijgt en al je teamleiders je feitelijk niet meer serieus nemen, 3. er nu een uitgebreid en gevoelig dossier ligt bij Kasta van al jouw fuck-ups de afgelopen weken dat minimaal een hoop onrust zal veroorzaken wanneer dat openbaar wordt gemaakt en 4. er nu informatie over wat voor een rotzooi jij ervan gemaakt hebt op straat ligt en dat er maar een idioot hoeft te zijn die hier de naam van het bedrijf plus de eigenaren gaat lopen googlen en plaatsen en 5. dat deze hele combinatie van factoren een groot risico vormt voor jouw verdere carriere. (en dan heb ik -onder de aanname dat het inderdaad allemaal aan Kasta ligt- nog buiten beschouwing gelaten dat je hem als teamleider kwijtraakt en dat hij jullie direct gaat beconcurreren).

Het enige waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is: vind je nou ook niet dat je dit wat anders aan had moeten pakken?
pi_86553297
Dit topic wordt met de dag leuker.
pi_86553448
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:52 schreef Thieske het volgende:
Dit topic wordt met de dag leuker.
Vind het enigszins teleurstellend dat 'callcenterpersoneel' niet meer gereageerd heeft om zijn beschuldigingen hard te maken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_86749499
Kasta,

betreffende CAO:

Artikel 5.2 Algemene verplichtingen werknemer
- De werknemer wordt geacht de huis- en vestigingsregels, voorschriften en richtlijnen te
kennen en na te leven.
- De werknemer is gehouden tot geheimhouding van alles wat hem omtrent het bedrijf, de
klanten en andere relaties van het bedrijf bekend is, waarvan hem geheimhouding is opgelegd
of waarvan hij het vertrouwelijke karakter had kunnen vermoeden.
- Het is de werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:
- die schade toebrengen aan de belangen of goede naam van het bedrijf van de
werkgever;

Ken jij het woord "zelfreflectie"?
  Admin donderdag 23 september 2010 @ 14:56:57 #122
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86750132
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:40 schreef Spil het volgende:
Kasta,

betreffende CAO:

- De werknemer wordt geacht de huis- en vestigingsregels, voorschriften en richtlijnen te
kennen en na te leven.
- De werknemer is gehouden tot geheimhouding van alles wat hem omtrent het bedrijf, de
klanten en andere relaties van het bedrijf bekend is, waarvan hem geheimhouding is opgelegd
werkgever;

En u bent :?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_86750565
quote:
Kasta,

betreffende CAO:

kennen en na te leven.
werkgever;

If they say jump, you say how high
pi_86778151
quote:
Kasta,

betreffende CAO:

kennen en na te leven.
werkgever;

Ah, we zijn al zo ver dat de psychologische spelletjes uit de kast getrokken worden om hem zo makkelijk en goedkoop mogelijk weg te werken. Op werk zijn de duimschroeven al aangedraaid en nu is het kennelijk tijd om hem er in zijn ontspanningsdomein maar constant aan te blijven herinneren wat er boven zijn hoofd hangt, zodat hij maar akkoord gaat met wat voor waardeloze deal hem aangeboden is.

Realiseer je dat door actief dit pad te bewandelen je de weg vrijlaat voor derden (die niet aan een NDA gebonden zijn) om de bedrijfsnaam, de naam van jullie grootste klanten en de naam van jullie directeur te googlen en hier een hele grote PR-fail van te maken (google voor de grap maar eens een willekeurige term en kijk hoe snel je dit forum in de zoekresultaten van google aantreft).
pi_87285194
Kastanova durft ook niet meer te reageren, nu t bedrijf erachter komt dat hij ze gebruikt in zn fantasiewereldje :').
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:11:43 #126
2651 svann
night-hawk
pi_87311043
En jij bent een kloon van ...?

tvdinges
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_87311204
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:28 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Ah, we zijn al zo ver dat de psychologische spelletjes uit de kast getrokken worden om hem zo makkelijk en goedkoop mogelijk weg te werken. Op werk zijn de duimschroeven al aangedraaid en nu is het kennelijk tijd om hem er in zijn ontspanningsdomein maar constant aan te blijven herinneren wat er boven zijn hoofd hangt, zodat hij maar akkoord gaat met wat voor waardeloze deal hem aangeboden is.

Realiseer je dat door actief dit pad te bewandelen je de weg vrijlaat voor derden (die niet aan een NDA gebonden zijn) om de bedrijfsnaam, de naam van jullie grootste klanten en de naam van jullie directeur te googlen en hier een hele grote PR-fail van te maken (google voor de grap maar eens een willekeurige term en kijk hoe snel je dit forum in de zoekresultaten van google aantreft).
Wat een waardeloze site trouwens :')
pi_87342343
Hehe, +1 voor vagere hein. Alhoewel ik de heer kasta er wel deels van verdenk de zaken net iets beter voor te stellen dan ze zijn... vind ik het nogal typisch dat zaken zo uit de klauwen kunnen lopen. Of ben ik dan zelf gewoon zo'n goede manager? ;)
Whatever...
pi_87345852
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:52 schreef kastanova het volgende:

Zijn reactie via de mail van zojuist sloeg echter alles; ik citeer létterlijk:
"Haha heb net gecontroleerd maar er is geen cao voor leidinggevende"
Daar heeft je leidinggevende wel gelijk. Er is geen CAO voor leidinggevenden (of in ieder geval niet de CAO die je eerder linkte).

In de CAO staan de definities van werkgever (callcenter, meerdere opdrachtgevers, etc) en werknemer:
quote:
Degene die op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst is bij de werkgever en waarvan de functie is ingedeeld in de functiegroepen zoals genoemd in bijlage 3 van deze CAO.
Bijlage 3 bevat een niveau-indeling. Een kenmerk van alle (5) niveau's is dat het gaat om inbound en/of outbound klantencontact. Het gaat dus alleen over agents en niet over managers.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:42:05 #130
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_87734087
Al een update? Of hult Kastanova zich in stilzwijgen? :D
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:52:01 #131
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87734513
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 00:34 schreef Light het volgende:

[..]

Daar heeft je leidinggevende wel gelijk. Er is geen CAO voor leidinggevenden (of in ieder geval niet de CAO die je eerder linkte).

In de CAO staan de definities van werkgever (callcenter, meerdere opdrachtgevers, etc) en werknemer:
Als leidinggevende ben je toch nog steeds een werknemer of niet dan?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Boks-Chick dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:10:48 #132
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_87735158
Kasta heeft nog wel ingelogd (16-10 laatste keer), maar niet meer gepost sinds september.
Ben toch wel benieuwd hoe e.e.a. nu (verder) gelopen is?
lolwut
pi_87736151
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:52 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Als leidinggevende ben je toch nog steeds een werknemer of niet dan?
Ja, maar in de CAO staat ook voor welke functieomschrijvingen die van toepassing is. Dat zijn alleen functies waarbij de voornaamste taak inbound en/of outbound klantencontact is, dus call center agents. Voor hogere functies is de CAO niet van toepassing.

De definitie van werknemer volgens de CAO:
quote:
Degene die op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst is bij de
werkgever en waarvan de functie is ingedeeld in de functiegroepen zoals
genoemd in bijlage 3 van deze CAO.
1
2
3
4
5
6
7
Functieniveau    Soort klantencontact
WGCC
Niveau 1         Voeren van vnl. inbound contacten
Niveau 2         Voeren van inbound of outbound contacten
Niveau 3         Voeren van inbound en/of outbound contacten
Niveau 4         Voeren van inbound en/of outbound contacten
Niveau 5         Voeren van in- en outbound contacten
En voor de rest van de functieomschrijvingen mag je bijlage 3 van de CAO nalezen.
pi_87739592
Kasta = koning backfire
pi_87741043
Ik denk dat we Kasta even moeten wijzen op de PM-functie voor ons belangstellenden 8)

Dag baas van Kastanova :W
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:26:31 #136
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_87746066
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:04:33 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89350930
KASTA IS TERUG!
Een gedicht over Maanvis
pi_89351618
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:04 schreef Maanvis het volgende:
KASTA IS TERUG!
Okay, op verzoek even een kleine samenvatting van alle ontwikkelingen dan:
Dit topic is "toevallig" door iemand van het werk gevonden en rondgestuurd.
Veel gedoe over geweest waarna ik na een biertje met de directeur om de goede vrede te bewaren heb afgesproken niet meer te reageren.

Vreemd genoeg viel die afspraak kennelijk niet in goede aarde bij enkele collega's...
Zowel de user "spil" als de user "callcenterpersoneel" voelden zich immers na het maken van de betreffende afspraak nog geroepen om een reactie uit te lokken :{.
Allebei de users hebben hun post zelfs onder werktijd vanuit de bedrijfslocatie gepost, dus tja...

Anyway, zonder al teveel in detail te treden; men heeft me twee weken geleden een vast contract aangeboden dat ik uiteindelijk op principiële gronden niet heb getekend.
Ben zelf ook van mening dat dit het juiste moment was om verder te kijken.
Op deze manier alsnog als vrienden uit elkaar gegaan, waarbij het waarschijnlijk over enkele maanden anders (negatiever) was gelopen als ik wel besloten had te blijven.
Afscheidsfeestje was dan ook beregezellig (kroeg zat stampvol) en de afterparty heeft uiteindelijk tot 10:00 geduurd :9.

Met name het personeel was uiteindelijk de grootste reden tot twijfel (toch het gevoel dat ik ze "in de steek laat") en op de afscheidsavond bleek ook waarom: Ik ben overladen met dankwoorden en cadeaus O+.

Timing van Maanvis is trouwens briljant; exáct vandaag was namelijk mijn officieel laatste werkdag :o.

En vandaag trouwens ook direct mijn eerste sollicitatiegesprek gehad en een retepositieve referentie gehad (thanx F. !) :).

In feite dus gewoon een "Eind goed, al goed" :).
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:28:17 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89351770
Eind goed, al goed :)
Maareh, dat eigen callcentertje gaat dus niet door?
Een gedicht over Maanvis
pi_89352145
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:28 schreef Maanvis het volgende:
Eind goed, al goed :)
Maareh, dat eigen callcentertje gaat dus niet door?
Daar ben ik ondertussen inderdaad ook gewoon mee bezig geweest en is ook al voor 80% gereed (uiteraard ook gewoon vooraf gemeld naar m'n werkgever) maar dat is dusdanig kleinschalig dat ik in eerste instantie sowieso nog geen personeel aan zal nemen ofzo.

Ik blijf voorlopig dus gewoon nog even een loonslaaf :+.
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:39:09 #141
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_89357822
en wat is er geworden van die maffe teamleider/manager?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')