abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86366596
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:11 schreef TC03 het volgende:
Ik heb alles gelezen. Wat een bedrijf. :') _O- Begrijp ik het nou goed dat de vestigingsmanager jouw cijfers heeft vervalst om vervolgens jou zelf van vervalsing te beschuldigen? Dat is wel erg apart zeg.

Wat voor personeel zoek je Kasta en waar ga je je bedrijf vestigen? 8-)
Nou nee, niet de cijfers vervalst.. Dat was nog enigszins ludiek geweest :+.
Maar er zijn dus daadwerkelijk sales uit ons rapportagesysteem verwijderd... En geloof me, dat is niet even een drag-and-drop klusje, maar daar gaat behoorlijk wat moeite in zitten.

Naja, da's dan op zich ook wel weer vleiend, dat iemand bereid is zoveel moeite voor me te doen O+.
Oh nee, het was slechts een technisch unieke glitch ;)

Anyway, het reeds bereid gevonden personeel bestaat uit uitsluitend mensen uit m'n eigen netwerk.
Twee redenen:
1. Ik ken hun (goede) werk, kwaliteiten en vertrouw ze
2. Zij kennen ook mijn werk en kwaliteiten en zijn dus allen ook bereid gevonden voor me te werken puur op basis van een winstpercentage; dit vanwege een probleem met het startkapitaal (lees: in zijn geheel niet aanwezig)

Te Nijmegen of Arnhem gaat het worden :)
I was an atheist until I realized I was God
pi_86369894
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:42 schreef Fokski het volgende:
Ik vind nog dat je veel pikt en dat er wel erg weinig krediet krijgt voor iemand die als onmisbaar gezien wordt. Knap dat je het zo lang volhoudt en gemotiveerd je werk kon blijven doen. Ik had het hele corrupte gedeelte van die lieden dermate uitgespeeld dat het hen op mij was geweest.
Van m'n leidinggevende (de kerel uit de openingspost dus) ben ik, als eventueel backup-plan toen het dreigde te escaleren, even alle fuckup's gaan documenteren. Ik ben in een maand tijd tot maar liefst 8 A4-tjes gekomen :o.
En dan praten we uitsluitend over feitelijke, voor het bedrijf schadelijke of huisregels brekende fuckup's.
Kort samengevat: Als ik die openbaar maak, krijgt hij op staande voet ontslag.

Maar om het nou pro-actief te gaan gebruiken, mweh...
Dan speel ik het in feite op een manier die ik hem zo kwalijk neem, dus ik rek het liever (inmiddels vind ik al het gedoe eerder grappig en aandoenlijk dan frustrerend) totdat ik het bedrijf verlaat zonder van dergelijke "tactieken" gebruik te maken.
  maandag 13 september 2010 @ 10:52:36 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_86375260
Wat een grap zeg :')
pi_86392236
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:55 schreef kastanova het volgende:

[..]

Van m'n leidinggevende (de kerel uit de openingspost dus) ben ik, als eventueel backup-plan toen het dreigde te escaleren, even alle fuckup's gaan documenteren. Ik ben in een maand tijd tot maar liefst 8 A4-tjes gekomen :o.
En dan praten we uitsluitend over feitelijke, voor het bedrijf schadelijke of huisregels brekende fuckup's.
Kort samengevat: Als ik die openbaar maak, krijgt hij op staande voet ontslag.

Maar om het nou pro-actief te gaan gebruiken, mweh...
Dan speel ik het in feite op een manier die ik hem zo kwalijk neem, dus ik rek het liever (inmiddels vind ik al het gedoe eerder grappig en aandoenlijk dan frustrerend) totdat ik het bedrijf verlaat zonder van dergelijke "tactieken" gebruik te maken.
Sterker nog, ik denk dat je jezelf in je voet schiet als je dit soort zaken op de spits drijft. Jij moet ze gewoon niet wijzer maken dan ze al zijn en niets doen dat ervoor kan zorgen dat die fuck-ups hun aanpak gaan veranderen. Jij profiteert straks van hun incompetentie bij het vinden van klanten en gemotiveerd personeel.
pi_86412880
Wow, dat er werkelijk zulke infantiele managers bestaan is :')
Chapeau dat je het zolang volhoudt. ^O^
  dinsdag 14 september 2010 @ 10:40:47 #106
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_86413809
Is de directeur eigenlijk alweer terug?
pi_86456683
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:40 schreef Telates het volgende:
Is de directeur eigenlijk alweer terug?
Yep, maar die gaat er waarschijnlijk weer blind van uit dat de "spoedmeeting" alles weer opgelost heeft en dat alle bedrijfsmatige fouten en problemen daarmee als sneeuw voor de zon verdwenen zijn.

Was trouwens wel weer een feestje eergisteren; Ik had dus een offerte aangevraagd voor m'n eigen bedrijf, in dit geval callcenter software.
Komt de directeur ineens naar me toe:
Directeur: "Zoek je callcenter-software?"
Ik: :?. Hoezo?
Directeur: "Je gaat je eigen callcenter beginnen begrijp ik?"
Ik: De plannen zijn er inderdaad, maar hoezo dan :?.

Blijkt dus dat 1 van die blije offerte-mensen me de gehele ochtend al had geprobeerd te bellen, maar gezien de drukte en het onbekende nummer gewoon telkens weggedrukt.
Ik had echter ook gevraagd de communicatie via de mail te laten verlopen en daarbij m'n werk-email opgegeven (martin@bedrijfsnaam.nl)
Dit aangezien zij alleen tijdens kantooruren open waren en ik onder werktijd simpelweg geen tijd heb om tussendoor m'n privé-email te bekijken en vind het sowieso "not done" om de hele dag met je privémail bezig te zijn.
Maar hij wilde kennelijk dúsdanig graag zijn offerte uitbrengen dat hij de website uit het emailadres genomen heeft en daarbij het nummer van de directeur heeft opgezocht.
En vervolgens ook heel droog m'n complete offerte-aanvraag aan hem voorgelegd heeft :').
Uiteraard volkomen logisch dat een directeur van een reeds bestaand callcenter met reeds 2 vestigingen callcenter-software zoekt voor slechts 5 seats :').

Oftewel, die mafkees valt ongeacht zijn offerte bij voorbaat al af :Y).

Maar aangezien de directeur me sindsdien de gehele dag vragend aankijkt en ik niet van geheimzinnigheid houd, heb ik hem morgen direct maar even uitgenodigd om een biertje te komen doen.
Kunnen we het direct even hebben over mijn voortgang binnen het bedrijf en ach, misschien kan ik van hem wel de nog benodigde investeerder maken :Y).
  woensdag 15 september 2010 @ 12:44:07 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86456939
hahaha dat was ook wel een fail van jouw kant hoor Kasta :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 15 september 2010 @ 12:46:50 #109
245601 -gt-
gt10b_bo620 Stella
pi_86457042
of hij gaat nu WEL nadenken.
En wat dan??
pi_86486119
Toch wel een mooi topic om te volgen dit. Beter dan gtst. ( denk ik)
pi_86494766
schrijf er een boek over! :')
pi_86536158
Mooi verhaal, spannend vooral. Leuk ook de rollen die iedereen toebedeeld heeft gekregen en vooral de rol van de geplaagde held die jij speelt, die fier stand houdt in een bedrijf waar iedereen lijkbaar incompetent is en vooral erg druk de held kwaad te berokkenen.
Eigenlijk zou je het moeten uitgeven. Alleen moet er dan wel een klein regeltje op de 1ste pagina komen. “zowel de verhaallijn als alle personages berusten uitsluitend op de fantasie van de schrijver”.
pi_86536247
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 14:13 schreef callcenterpersoneel het volgende:
Mooi verhaal, spannend vooral. Leuk ook de rollen die iedereen toebedeeld heeft gekregen en vooral de rol van de geplaagde held die jij speelt, die fier stand houdt in een bedrijf waar iedereen lijkbaar incompetent is en vooral erg druk de held kwaad te berokkenen.
Eigenlijk zou je het moeten uitgeven. Alleen moet er dan wel een klein regeltje op de 1ste pagina komen. “zowel de verhaallijn als alle personages berusten uitsluitend op de fantasie van de schrijver”.
Heb je meer inside info :')
Ik voel een backfiretopic aankomen
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:17:56 #114
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_86536333
quote:
Spreek of zwijg voorgoed. w/
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 17 september 2010 @ 14:58:45 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86537898
quote:
Welkom op FOK! collega van Kasta :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86539232
quote:
O hai :9
There is no love sincerer than the love of food.
pi_86539267
Ik kan het fout hebben, maar TS lijkt me precies dat type genaamd "Commerciële tijger!' waar ze altijd naar vragen in personeelsadvertenties :P
deal with it
pi_86544239
quote:
Interessant. We hebben hier overduidelijk te maken met een van de collega's die negatief in het verhaal figureert.

Het is geen strategische denker en hij is nogal gevoelig voor status (typisch middenmanagement dat zijn plafond bereikt heeft), anders zou hij niet zo lichtvoetig het voordeel opgeven mee te kunnen lezen met het perspectief van Kasta en om hem zo via een smerig spelletje eruit te werken (waarmee tevens de eigen reputatie gered kon worden).

Betreffende persoon voelt zich kennelijk zo aangevallen door het gedrag van Kasta dat hij hem heeft lopen googlen (dan wel een systeembeheer heeft laten kijken welke sites hij bezoekt op werk) en al deze dingen wijzen eigenlijk maar op een ding: hoi manager van Kasta. :W

Het blijft internet, dus laten we for the sake of argument aannemen dat alle klachten van Kasta over hoe 'profi' jij de boel leidt onterecht zijn.

Maar een aantal zaken weten we wel zeker: er was een conflict over vakantieuren dat Kasta geëscaleerd heeft en jij hebt dit onbenullige meningsverschil over vakantie-uren als manager zo gigantisch uit de klauwen laten lopen dat:

1. je ruimte hebt gelaten dat er gerede twijfel ontstaat bij de hogere regionen in het bedrijf over jouw rol in dit geheel, 2. je het conflict zo hard doorgedrukt hebt dat je in vergaderingen nu tegenspraak krijgt en al je teamleiders je feitelijk niet meer serieus nemen, 3. er nu een uitgebreid en gevoelig dossier ligt bij Kasta van al jouw fuck-ups de afgelopen weken dat minimaal een hoop onrust zal veroorzaken wanneer dat openbaar wordt gemaakt en 4. er nu informatie over wat voor een rotzooi jij ervan gemaakt hebt op straat ligt en dat er maar een idioot hoeft te zijn die hier de naam van het bedrijf plus de eigenaren gaat lopen googlen en plaatsen en 5. dat deze hele combinatie van factoren een groot risico vormt voor jouw verdere carriere. (en dan heb ik -onder de aanname dat het inderdaad allemaal aan Kasta ligt- nog buiten beschouwing gelaten dat je hem als teamleider kwijtraakt en dat hij jullie direct gaat beconcurreren).

Het enige waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is: vind je nou ook niet dat je dit wat anders aan had moeten pakken?
pi_86553297
Dit topic wordt met de dag leuker.
pi_86553448
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:52 schreef Thieske het volgende:
Dit topic wordt met de dag leuker.
Vind het enigszins teleurstellend dat 'callcenterpersoneel' niet meer gereageerd heeft om zijn beschuldigingen hard te maken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_86749499
Kasta,

betreffende CAO:

Artikel 5.2 Algemene verplichtingen werknemer
- De werknemer wordt geacht de huis- en vestigingsregels, voorschriften en richtlijnen te
kennen en na te leven.
- De werknemer is gehouden tot geheimhouding van alles wat hem omtrent het bedrijf, de
klanten en andere relaties van het bedrijf bekend is, waarvan hem geheimhouding is opgelegd
of waarvan hij het vertrouwelijke karakter had kunnen vermoeden.
- Het is de werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:
- die schade toebrengen aan de belangen of goede naam van het bedrijf van de
werkgever;

Ken jij het woord "zelfreflectie"?
  Admin donderdag 23 september 2010 @ 14:56:57 #122
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_86750132
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:40 schreef Spil het volgende:
Kasta,

betreffende CAO:

- De werknemer wordt geacht de huis- en vestigingsregels, voorschriften en richtlijnen te
kennen en na te leven.
- De werknemer is gehouden tot geheimhouding van alles wat hem omtrent het bedrijf, de
klanten en andere relaties van het bedrijf bekend is, waarvan hem geheimhouding is opgelegd
werkgever;

En u bent :?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_86750565
quote:
Kasta,

betreffende CAO:

kennen en na te leven.
werkgever;

If they say jump, you say how high
pi_86778151
quote:
Kasta,

betreffende CAO:

kennen en na te leven.
werkgever;

Ah, we zijn al zo ver dat de psychologische spelletjes uit de kast getrokken worden om hem zo makkelijk en goedkoop mogelijk weg te werken. Op werk zijn de duimschroeven al aangedraaid en nu is het kennelijk tijd om hem er in zijn ontspanningsdomein maar constant aan te blijven herinneren wat er boven zijn hoofd hangt, zodat hij maar akkoord gaat met wat voor waardeloze deal hem aangeboden is.

Realiseer je dat door actief dit pad te bewandelen je de weg vrijlaat voor derden (die niet aan een NDA gebonden zijn) om de bedrijfsnaam, de naam van jullie grootste klanten en de naam van jullie directeur te googlen en hier een hele grote PR-fail van te maken (google voor de grap maar eens een willekeurige term en kijk hoe snel je dit forum in de zoekresultaten van google aantreft).
pi_87285194
Kastanova durft ook niet meer te reageren, nu t bedrijf erachter komt dat hij ze gebruikt in zn fantasiewereldje :').
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:11:43 #126
2651 svann
night-hawk
pi_87311043
En jij bent een kloon van ...?

tvdinges
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_87311204
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:28 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Ah, we zijn al zo ver dat de psychologische spelletjes uit de kast getrokken worden om hem zo makkelijk en goedkoop mogelijk weg te werken. Op werk zijn de duimschroeven al aangedraaid en nu is het kennelijk tijd om hem er in zijn ontspanningsdomein maar constant aan te blijven herinneren wat er boven zijn hoofd hangt, zodat hij maar akkoord gaat met wat voor waardeloze deal hem aangeboden is.

Realiseer je dat door actief dit pad te bewandelen je de weg vrijlaat voor derden (die niet aan een NDA gebonden zijn) om de bedrijfsnaam, de naam van jullie grootste klanten en de naam van jullie directeur te googlen en hier een hele grote PR-fail van te maken (google voor de grap maar eens een willekeurige term en kijk hoe snel je dit forum in de zoekresultaten van google aantreft).
Wat een waardeloze site trouwens :')
pi_87342343
Hehe, +1 voor vagere hein. Alhoewel ik de heer kasta er wel deels van verdenk de zaken net iets beter voor te stellen dan ze zijn... vind ik het nogal typisch dat zaken zo uit de klauwen kunnen lopen. Of ben ik dan zelf gewoon zo'n goede manager? ;)
Whatever...
pi_87345852
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:52 schreef kastanova het volgende:

Zijn reactie via de mail van zojuist sloeg echter alles; ik citeer létterlijk:
"Haha heb net gecontroleerd maar er is geen cao voor leidinggevende"
Daar heeft je leidinggevende wel gelijk. Er is geen CAO voor leidinggevenden (of in ieder geval niet de CAO die je eerder linkte).

In de CAO staan de definities van werkgever (callcenter, meerdere opdrachtgevers, etc) en werknemer:
quote:
Degene die op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst is bij de werkgever en waarvan de functie is ingedeeld in de functiegroepen zoals genoemd in bijlage 3 van deze CAO.
Bijlage 3 bevat een niveau-indeling. Een kenmerk van alle (5) niveau's is dat het gaat om inbound en/of outbound klantencontact. Het gaat dus alleen over agents en niet over managers.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:42:05 #130
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_87734087
Al een update? Of hult Kastanova zich in stilzwijgen? :D
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:52:01 #131
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87734513
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 00:34 schreef Light het volgende:

[..]

Daar heeft je leidinggevende wel gelijk. Er is geen CAO voor leidinggevenden (of in ieder geval niet de CAO die je eerder linkte).

In de CAO staan de definities van werkgever (callcenter, meerdere opdrachtgevers, etc) en werknemer:
Als leidinggevende ben je toch nog steeds een werknemer of niet dan?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Boks-Chick dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:10:48 #132
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_87735158
Kasta heeft nog wel ingelogd (16-10 laatste keer), maar niet meer gepost sinds september.
Ben toch wel benieuwd hoe e.e.a. nu (verder) gelopen is?
lolwut
pi_87736151
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:52 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Als leidinggevende ben je toch nog steeds een werknemer of niet dan?
Ja, maar in de CAO staat ook voor welke functieomschrijvingen die van toepassing is. Dat zijn alleen functies waarbij de voornaamste taak inbound en/of outbound klantencontact is, dus call center agents. Voor hogere functies is de CAO niet van toepassing.

De definitie van werknemer volgens de CAO:
quote:
Degene die op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst is bij de
werkgever en waarvan de functie is ingedeeld in de functiegroepen zoals
genoemd in bijlage 3 van deze CAO.
1
2
3
4
5
6
7
Functieniveau    Soort klantencontact
WGCC
Niveau 1         Voeren van vnl. inbound contacten
Niveau 2         Voeren van inbound of outbound contacten
Niveau 3         Voeren van inbound en/of outbound contacten
Niveau 4         Voeren van inbound en/of outbound contacten
Niveau 5         Voeren van in- en outbound contacten
En voor de rest van de functieomschrijvingen mag je bijlage 3 van de CAO nalezen.
pi_87739592
Kasta = koning backfire
pi_87741043
Ik denk dat we Kasta even moeten wijzen op de PM-functie voor ons belangstellenden 8)

Dag baas van Kastanova :W
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:26:31 #136
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_87746066
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:04:33 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89350930
KASTA IS TERUG!
Een gedicht over Maanvis
pi_89351618
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:04 schreef Maanvis het volgende:
KASTA IS TERUG!
Okay, op verzoek even een kleine samenvatting van alle ontwikkelingen dan:
Dit topic is "toevallig" door iemand van het werk gevonden en rondgestuurd.
Veel gedoe over geweest waarna ik na een biertje met de directeur om de goede vrede te bewaren heb afgesproken niet meer te reageren.

Vreemd genoeg viel die afspraak kennelijk niet in goede aarde bij enkele collega's...
Zowel de user "spil" als de user "callcenterpersoneel" voelden zich immers na het maken van de betreffende afspraak nog geroepen om een reactie uit te lokken :{.
Allebei de users hebben hun post zelfs onder werktijd vanuit de bedrijfslocatie gepost, dus tja...

Anyway, zonder al teveel in detail te treden; men heeft me twee weken geleden een vast contract aangeboden dat ik uiteindelijk op principiële gronden niet heb getekend.
Ben zelf ook van mening dat dit het juiste moment was om verder te kijken.
Op deze manier alsnog als vrienden uit elkaar gegaan, waarbij het waarschijnlijk over enkele maanden anders (negatiever) was gelopen als ik wel besloten had te blijven.
Afscheidsfeestje was dan ook beregezellig (kroeg zat stampvol) en de afterparty heeft uiteindelijk tot 10:00 geduurd :9.

Met name het personeel was uiteindelijk de grootste reden tot twijfel (toch het gevoel dat ik ze "in de steek laat") en op de afscheidsavond bleek ook waarom: Ik ben overladen met dankwoorden en cadeaus O+.

Timing van Maanvis is trouwens briljant; exáct vandaag was namelijk mijn officieel laatste werkdag :o.

En vandaag trouwens ook direct mijn eerste sollicitatiegesprek gehad en een retepositieve referentie gehad (thanx F. !) :).

In feite dus gewoon een "Eind goed, al goed" :).
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:28:17 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89351770
Eind goed, al goed :)
Maareh, dat eigen callcentertje gaat dus niet door?
Een gedicht over Maanvis
pi_89352145
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:28 schreef Maanvis het volgende:
Eind goed, al goed :)
Maareh, dat eigen callcentertje gaat dus niet door?
Daar ben ik ondertussen inderdaad ook gewoon mee bezig geweest en is ook al voor 80% gereed (uiteraard ook gewoon vooraf gemeld naar m'n werkgever) maar dat is dusdanig kleinschalig dat ik in eerste instantie sowieso nog geen personeel aan zal nemen ofzo.

Ik blijf voorlopig dus gewoon nog even een loonslaaf :+.
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:39:09 #141
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_89357822
en wat is er geworden van die maffe teamleider/manager?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')