Als ik harder zou werken zonder resultaat; soit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef Kreator het volgende:
Het werken voor een salaris is vrij normaal hoor. Ik vind het maar raar dat omdat JIJ vindt dat je harder hebt gewerkt, dat je dan ook maar meer moet verdienen dan je collega's..
Ehm ... je werkte toch óf 40 uur, óf 36.5 uur? Of heb ik wat gemist in het "on topic" deel?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:43 schreef kastanova het volgende:
Ik: Tja, dat heet loon naar werken. Ik investeer iedere week meerdere uren van m'n eigen tijd, zit overal continu strak op en ik lever aantoonbaar beter werk, dus ik krijg meer betaald. Klinkt vrij logisch toch?
Onbetaald overwerk a 10 tot 15 uur in de weekquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Ehm ... je werkte toch óf 40 uur, óf 36.5 uur? Of heb ik wat gemist in het "on topic" deel?
Nu herhaal je alweer dat rare argument. Hij stelt niet dat hij harder werkt. Aantoonbaar veel beter presteren is zijn argument.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:36 schreef Kreator het volgende:
De beredering van de manager 'omdat het vorig jaar ook goed ging' is raar, maar het is echt niet normaal dat je elk jaar maar een gigantische salarisverhoging krijgt omdat je toevallig hard werkt hoor..
Laat ik het zo zeggen: er zijn zat werkgevers die zo'n inzet wél zouden waarderen... In mijn huidige baan wordt het zo'n beetje van je verwacht en daar wordt ook op geselecteerd: mensen die een stapje extra willen doen als het moet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:51 schreef kastanova het volgende:
[..]
Onbetaald overwerk a 10 tot 15 uur in de week.
Nja, ik ind dat als je betere resultaten haalt dan je collega's, je ook meer mag verdienen. Je bent immers ook meer waard. Echt weer een 'hollandse maaiveld' opmerking.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef Kreator het volgende:
Het werken voor een salaris is vrij normaal hoor. Ik vind het maar raar dat omdat JIJ vindt dat je harder hebt gewerkt, dat je dan ook maar meer moet verdienen dan je collega's..
Precies. Zoals je het nu beschrijft zou dat geen probleem mogen zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:14 schreef delpit het volgende:
Even ervan uitgaand dat je verhaal op hoofdlijnen klopt lijkt mij de enige volgende stap (om althans binnen het bedrijf te blijven) dat je die manager gaat vervangen. Er is overduidelijk geen rol voor die man weggelegd.
Aangezien de directeur je buurman is (toch?) en jij zo'n beetje de halve omzet genereert moet dat een 12tje zijn.
En anderzijds word je regelmatig minder ingepland en maakt problemen over de verrekening van die paar uurtjes?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:51 schreef kastanova het volgende:
[..]
Onbetaald overwerk a 10 tot 15 uur in de week.
Naja, die overuren zijn juist de réden dat ik klaag over die 3,5 uur.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:34 schreef r_one het volgende:
En anderzijds word je regelmatig minder ingepland en maakt problemen over de verrekening van die paar uurtjes?
Ik vat 'm niet helemaal, dat je miept over die 3.5 uur en tegelijkertijd vrijwillig wel 10 tot 15 uur meer dan ingepland (mag dat dan wel van de CAO?) werkt.
Naja, dat is dus de update van vandaag; een vrij nare op zich...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:56 schreef AnneX het volgende:
Long story short; ik heb het uiteindelijk via de directeur zelf alsnog moeten opeisen, aangezien m'n leidinggevende met soortgelijke nietszeggende "tegenargumenten" kwam als nu.
dus, langs hem heen naar de directeur.
Of heeft deze zand in z'n ogen? en poep in z'n oren?
Bij nader inzien maar niet op papier of per mail doen.
Toch beter opletten. Bij de AH heb je een contract met een aantal uren per peridode (=4weken). Dus zolang ze die uren per periode goed inplannen, is er niets aan de hand.quote:Op maandag 16 augustus 2010 08:15 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Klopt
Plus dat, het gaat om vriendin van mij, ook nog eens dubbel genaaid wordt. Ze heeft een 30 uur contract, en de ene week 35 uur werken is dus 5 overuren tegen 135%. Als ze die de week erop terug nemen voor 25 uur + 5 vrije uren inleveren betaal je dus gewoon meer voor je vrije uren!
Maargoed, ze wordt overgeplaatst volgende maand dus dan zijn we daar ook weer vanaf als het goed is, anders ga ik even langs met haar contract + CAO bij die boer.
Niks vervelender dan volslagen incompetente mensen met macht.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:12 schreef kastanova het volgende:
Ik voorspel een reactie als "Ja maar toen jij je contract tekende werkte ik er nog niet, dus dan telt het niet!"
Wat betreft m'n eigen "dingetjes" zou ik dat eventueel nog wel kunnen, maar die kerel doet simpelweg dusdanig veel dingen fout dat ik bepaalde zaken wat betreft het personeel en voor het bedrijf nadelige zaken simpelweg niet kan accepteren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:56 schreef delpit het volgende:
Dus er blijven jouw drie keuzes over. En ja dat zijn echt jouw keuzes, daar heb je geen directeur of wie dan ook bij nodig. De keuzes hebben wel consequenties en de uitkomst is niet altijd voorspelbaar.
1. Je bindt in en blijft zitten waar je zit en accepteert de manier van werken van genoemde manager.
Ik heb de directeur beloofd niet te gaan solliciteren in de 2 maanden die ik hem gegeven heb; en ben een man van m'n woord enzo.quote:2. Je zoekt werk elders / begint voor jezelf en neemt ontslag / laat je ontslaan
Been there, done that... Inmiddels al een keer of 4... Maar ondanks het feit dat hij daarvoor nu al tig keer op zijn donder heeft gehad, blijft hij vage dingen doen zoals dit.quote:3. Je gaat over genoemde manager heen richting directeur, doet je verhaal en maakt er een breekpunt van.
Het traject waarbij ik klaargestoomd zou worden voor zijn functie zou juli 2009 ingezet worden en daar zou nog contact over opgenomen worden.quote:Die laatste komt overeen met mijn vorige posting. Wanneer je verhaal op hoofdlijnen klopt zit genoemde manager op jouw plaats. Jij bent toch ook leidinggevende? Nu is de tijd om te laten zien dat je ballen hebt. Zet je plannen op papier, stap bij de directeur binnen en haal je gelijk
Wanneer ik jou verhaal over EN het bedrijf EN de directeur EN je directe manager hoor begrijp ik niet zo goed waarom je jezelf gebonden zou voelen aan een belofte die gebaseerd is op vage toezeggingen die ook nog eens niet nagekomen worden. Wanneer je jezelf en je carriere serieus neemt, ga dan niet zitten afwachten wat anderen wel of niet voor jou regelen, maar neem het heft in eigen hand. Leiding geven betekend ook leiding aan jezelf geven.quote:Het traject waarbij ik klaargestoomd zou worden voor zijn functie zou juli 2009 ingezet worden en daar zou nog contact over opgenomen worden.
Toen ik half juli nog niets gehoord had, heb ik de verantwoordelijke persoon gebeld en zou ze diezelfde week nog contact opnemen om het traject in te zetten.
Wederom niets gehoord, dus begin augustus nogmaals contact met haar opgenomen.
Tja, was er wederom bij ingeschoten, er moest nog het 1 en ander voorbereid worden en een dag later zou ze me terugbellen met een concrete datum. Je raad het al; wederom niets gehoord.
En tja, dan ben ik dus een vrij principieel mannetje; het is graag of helemaal niet en als er tot drie keer toe een afspraak hieromtrent niet nagekomen wordt, dan houdt het voor mij een keer op.
En vervolgens zat ineens een vriendin van de vrouw in kwestie in het betreffende traject
Niet de enige nee, er is nog 1 andere collega met daadwerkelijk een contract...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:10 schreef Rapaille het volgende:
Hoe zit dat overigens met je collega's? Die moeten toch hetzelfde probleem hebben? Of de mensen die onder je staan? Ik neem aan dat je niet de enige bent met een contract voor 40 uur?
Dat is we heel onrespectvol naar jou toe. Wat heb je daarop gezegd?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:00 schreef kastanova het volgende:
Even alle punten individueel dan:
[..]
Wat betreft m'n eigen "dingetjes" zou ik dat eventueel nog wel kunnen, maar die kerel doet simpelweg dusdanig veel dingen fout dat ik bepaalde zaken wat betreft het personeel en voor het bedrijf nadelige zaken simpelweg niet kan accepteren.
Zo heb ik al meerdere keren dingen met omwegen tegen moeten houden omdat hij anders daadwerkelijk m'n project om zeep had geholpen.
Geen reële optie dus.
[..]
Ik heb de directeur beloofd niet te gaan solliciteren in de 2 maanden die ik hem gegeven heb; en ben een man van m'n woord enzo.
Maar inderdaad, het wordt steeds duidelijker dat 1 van deze opties het zal worden.
[..]
Been there, done that... Inmiddels al een keer of 4... Maar ondanks het feit dat hij daarvoor nu al tig keer op zijn donder heeft gehad, blijft hij vage dingen doen zoals dit.
[..]
Het traject waarbij ik klaargestoomd zou worden voor zijn functie zou juli 2009 ingezet worden en daar zou nog contact over opgenomen worden.
Toen ik half juli nog niets gehoord had, heb ik de verantwoordelijke persoon gebeld en zou ze diezelfde week nog contact opnemen om het traject in te zetten.
Wederom niets gehoord, dus begin augustus nogmaals contact met haar opgenomen.
Tja, was er wederom bij ingeschoten, er moest nog het 1 en ander voorbereid worden en een dag later zou ze me terugbellen met een concrete datum. Je raad het al; wederom niets gehoord.
En tja, dan ben ik dus een vrij principieel mannetje; het is graag of helemaal niet en als er tot drie keer toe een afspraak hieromtrent niet nagekomen wordt, dan houdt het voor mij een keer op.
En vervolgens zat ineens een vriendin van de vrouw in kwestie in het betreffende traject.
Sowieso had ik niet bijster veel interesse in de betreffende functie; qua loon schiet het zowaar niets op (jaja, I know, bizar) en qua taken is het niet veel meer dan handjes schudden en de administratie bijhouden.
Dat ik het toch wel een héél vreemde gang van zaken vond aangezien mijn traject al een half jaar voor haar traject ingezet zou worden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat is we heel onrespectvol naar jou toe. Wat heb je daarop gezegd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |