abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85396473
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef Kreator het volgende:
Het werken voor een salaris is vrij normaal hoor. Ik vind het maar raar dat omdat JIJ vindt dat je harder hebt gewerkt, dat je dan ook maar meer moet verdienen dan je collega's. :').
Als ik harder zou werken zonder resultaat; soit.
Maar vooruit, je stelt dat ik evenveel zou moeten verdienen als m'n collega's.
Dat zou dus inhouden dat iedereen gelijk is, iedereen een gelijk salaris krijgt en ik dus als een van de 6 werkzame managers voor 16,67% van de omzet zou moeten zorgen.

Nou, ik heb het even live voor je uitgerekend en ik draai de afgelopen maanden in m'n eentje 69,36% van de gehele bedrijfsomzet. Oftewel, 4,16 x zoveel als ik "zou moeten."
Tja, mijns inziens zou het dan niet héél onredelijk zijn als dat ook enigszins in financiele waardering uitgedrukt zou worden.

Feitelijk gezien lever ik immers volgens die verhouding het werk van 4 (4,16 om precies te zijn) managers.
Hypothetisch gezien zou ik dus (immers, loon naar werk) ook een viervoud van m'n huidige loon moeten krijgen.

Eis/wens ik dat? Tuurlijk niet, ik verlang zelfs geen 0,4 :D.

Maar in dat opzicht is het toch vrij bizar dat ik, ondanks dergelijke resultaten, dan notabene de láágste loonsverhoging krijg van alle managers "omdat ik het vorig jaar ook al zo goed had gedaan."
I was an atheist until I realized I was God
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:36:49 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_85398818
De beredering van de manager 'omdat het vorig jaar ook goed ging' is raar, maar het is echt niet normaal dat je elk jaar maar een gigantische salarisverhoging krijgt omdat je toevallig hard werkt hoor. :').
pi_85401390
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:43 schreef kastanova het volgende:
Ik: Tja, dat heet loon naar werken. Ik investeer iedere week meerdere uren van m'n eigen tijd, zit overal continu strak op en ik lever aantoonbaar beter werk, dus ik krijg meer betaald. Klinkt vrij logisch toch?
Ehm ... je werkte toch óf 40 uur, óf 36.5 uur? Of heb ik wat gemist in het "on topic" deel?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_85402339
Hup een cc naar HRM en naar de manager boven hem.
pi_85404312
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm ... je werkte toch óf 40 uur, óf 36.5 uur? Of heb ik wat gemist in het "on topic" deel?
Onbetaald overwerk a 10 tot 15 uur in de week :).
pi_85404919
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:36 schreef Kreator het volgende:
De beredering van de manager 'omdat het vorig jaar ook goed ging' is raar, maar het is echt niet normaal dat je elk jaar maar een gigantische salarisverhoging krijgt omdat je toevallig hard werkt hoor. :').
Nu herhaal je alweer dat rare argument. Hij stelt niet dat hij harder werkt. Aantoonbaar veel beter presteren is zijn argument.

TS, beste manier om dit te ondervangen is vooraf afspraken te maken over targets en dit koppelen aan een loonstijging (of opleiding of wat dan ook). Willen ze die afspraken niet maken dan is het imo tijd voor een andere werkgever, want ze willen dan kennelijk niet serieus met jou praten over hoe jij kunt groeien binnen dat bedrijf.

En je kunt overwegen om die bal eens op te gooien bij je directeur ipv je manager, want die kan dat afdwingen bij je manager.
pi_85405238
Even ervan uitgaand dat je verhaal op hoofdlijnen klopt lijkt mij de enige volgende stap (om althans binnen het bedrijf te blijven) dat je die manager gaat vervangen. Er is overduidelijk geen rol voor die man weggelegd.

Aangezien de directeur je buurman is (toch?) en jij zo'n beetje de halve omzet genereert moet dat een 12tje zijn.
pi_85406791
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:51 schreef kastanova het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: er zijn zat werkgevers die zo'n inzet wél zouden waarderen... In mijn huidige baan wordt het zo'n beetje van je verwacht en daar wordt ook op geselecteerd: mensen die een stapje extra willen doen als het moet.

Je zit er denk ik ook niet ver naast met je idee om voor jezelf te beginnen want dat lijkt me toch een stuk bevredigender dan voor een ander bergen werk verzetten om dan zo opgelicht en met een fooi en een lulsmoes afgescheept te worden.

En ja, ik weet het, het is niet echt de tijd om avontuurlijk te gaan doen, maar een hart onder de riem is nooit weg :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_85407205
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef Kreator het volgende:
Het werken voor een salaris is vrij normaal hoor. Ik vind het maar raar dat omdat JIJ vindt dat je harder hebt gewerkt, dat je dan ook maar meer moet verdienen dan je collega's. :').
Nja, ik ind dat als je betere resultaten haalt dan je collega's, je ook meer mag verdienen. Je bent immers ook meer waard. Echt weer een 'hollandse maaiveld' opmerking.
Whatever...
pi_85407238
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:14 schreef delpit het volgende:
Even ervan uitgaand dat je verhaal op hoofdlijnen klopt lijkt mij de enige volgende stap (om althans binnen het bedrijf te blijven) dat je die manager gaat vervangen. Er is overduidelijk geen rol voor die man weggelegd.

Aangezien de directeur je buurman is (toch?) en jij zo'n beetje de halve omzet genereert moet dat een 12tje zijn.
Precies. Zoals je het nu beschrijft zou dat geen probleem mogen zijn.
Whatever...
pi_85408832
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:51 schreef kastanova het volgende:

[..]

En anderzijds word je regelmatig minder ingepland en maakt problemen over de verrekening van die paar uurtjes?

Ik vat 'm niet helemaal, dat je miept over die 3.5 uur en tegelijkertijd vrijwillig wel 10 tot 15 uur meer dan ingepland (mag dat dan wel van de CAO?) werkt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_85420558
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:34 schreef r_one het volgende:
En anderzijds word je regelmatig minder ingepland en maakt problemen over de verrekening van die paar uurtjes?

Ik vat 'm niet helemaal, dat je miept over die 3.5 uur en tegelijkertijd vrijwillig wel 10 tot 15 uur meer dan ingepland (mag dat dan wel van de CAO?) werkt.
Naja, die overuren zijn juist de réden dat ik klaag over die 3,5 uur.
Ik ben van mening dat die extra uren nodig zijn om een project succesvol te maken (analyses, concurrentie-onderzoek, nieuwe plannen, voorbereiding, etc.), de rest van het bedrijf ziet die noodzaak niet zo.
Oftewel, een parttimer erbij nemen willen ze niet en betaalde overuren gaan ze ook niet aan; het is in hun ogen immers "werk dat niet noodzakelijk is."

Maar aangezien ik een perfectionist, of irritant strebertje whatever, doe ik het dan maar in m'n eigen tijd zonder de uren uberhaupt in te dienen.
Laat ik het zo stellen; ik raak er gewoon godsgruwelijk gefrustreerd van als iets niet goed loopt en ik wéét dat het beter kan. Na alle eerder akkefietjes heb ik me dan ook tig keer voorgenomen om ook gewoon een meer "Waarom extra inzet tonen als het toch geen waardering oplevert, fuck 'm" houding aan te nemen.
Dus geen enkele vorm van voorbereiding meer, gewoon om 9:00 binnen komen, de gehele dag een beetje bij de koffieautomaat staan en stipt om 17:00 de deur uit lopen.
2 dagen volgehouden en ik kwam geïrriteerder thuis dan door dit soort kansloze pest-actietjes.

Dus tja, dan liever een paar uurtjes doorwerken en met een bevredigend gevoel thuiskomen :).

Is ook gewoon bekend bij iedereen, ik sluit immers iedere dag af en het boeit me dan ook geen drol dat ik ze niet betaald krijg; ik dien de uren zelfs niet eens in.

Maar toen ik vervolgens na het indienen van twee (direct verzoek van directeur zelf nota bene, moest persé die dag af en hij was nogal in paniek) van diezelfde leidinggevende als in de openingspost een weigering kreeg "omdat ik dat eerst met hem had moeten overleggen," tja, toen werd het al een vrij kritiek punt.
Dus ik moet jou eerst om toestemming vragen, terwijl je al een uur naar huis bent, wanneer de directeur me op de werkvloer een rechtstreekse opdracht geeft :?.
Long story short; ik heb het uiteindelijk via de directeur zelf alsnog moeten opeisen, aangezien m'n leidinggevende met soortgelijke nietszeggende "tegenargumenten" kwam als nu.

En tja, dan trek ik toch echt de grens wanneer die leidinggevende me vervolgens ook nog op zo'n ridicule m'n vakantie-uren af gaat pakken.
pi_85420803
Long story short; ik heb het uiteindelijk via de directeur zelf alsnog moeten opeisen, aangezien m'n leidinggevende met soortgelijke nietszeggende "tegenargumenten" kwam als nu.

dus, langs hem heen naar de directeur.
Of heeft deze zand in z'n ogen? en poep in z'n oren?
Bij nader inzien maar niet op papier of per mail doen.

Trouwens, draai het eens om: met alle info die hierboven staat, welke strategie zou jij iemand adviseren in deze situatie?

[ Bericht 16% gewijzigd door AnneX op 18-08-2010 01:21:00 ]
pi_85421593
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:56 schreef AnneX het volgende:

dus, langs hem heen naar de directeur.
Of heeft deze zand in z'n ogen? en poep in z'n oren?
Bij nader inzien maar niet op papier of per mail doen.
Naja, dat is dus de update van vandaag; een vrij nare op zich...
Ik had dus aangekondigd bij de directeur dat ik zou vertrekken waarop hij aangaf alle problematiek (zoals dit soort gezever) op te zullen lossen.
Aangezien hij maar blééf aangeven dat hij me echt niet kwijt wilde en ook direct met concrete oplossingen op de proppen kwam, heb ik toen dus afgesproken hem 2 maanden de tijd te geven en tot die tijd niet te zullen solliciteren.

Echter, na m'n laatste mailtje, wilde m'n leidinggevende er niet meer via mail op in gaan, maar alleen mondeling.
Aangezien hij me daar al een paar keer mee genaaid heeft door alle uitspraken en afspraken glashard te ontkennen en doen alsof ik alles uit de duim zoog, heb ik dus ook gezegd dat hij alsnog via mail mag reageren.
Naja, kennelijk zag hij de bui hangen en nu heeft hij het dus besproken en doorgeschoven naar het bedrijfsbureau.
Kwam ik overigens niet via hem achter, maar via nota bene een werknemer :').

Het personeel is loyaal aan me, dus mochten ze iets negatiefs over me horen in de wandelgangen, dan wordt het me ook direct gemeld.
En nu komt dus het nare gedeelte, deze werknemer beweert dus dat m'n leidinggevende het gebracht heeft als "Hij probeert het bedrijf een poot uit te draaien."
Oftewel, zoals hij het gebracht heeft, is het alsof ik vanuit het niets, pro-actief met dergelijke eisen kwam,
En daarop schíjnt de directeur dus gezegd te hebben "Ik begin het gedoe van hem nu toch wel zat te worden."
Van de ene kant nogal tegenstrijdig met zijn eerdere uitspraken, maar van de andere kant; als iemand me zou melden dat een werknemer het bedrijf een poot uit probeert te draaien, zou ik ook niet lovend reageren.

De reactie van m'n leidinggevende toen ik hem vroeg of hij het inderdaad ineens doorgeschoven had?
"Het was niet serieus bedoeld hoor, ik maakte maar een grapje over die wetsartikelen :o."
En vervolgens dat hij de vrije dag álsnog "gewoon" van m'n vakantie-uren af had gehaald :X.

Oftewel, volgend dilemma; stuur ik nu pro-actief een mailtje naar het bedrijfsbureau en de directeur met iets als: "Aangezien ik inmiddels al enkele wild-west-verhalen voorbij heb horen komen wat betreft m'n vakantiedagen, toch even een kleine toelichting van mijn kant. De opgerakelde wetsartikelen e.d. waren op eigen, nadrukkelijk en herhaaldelijk verzoek van [insert naam leidinggevende] zelf. Indien gewenst kan ik ook email- en sms-verkeer hiervan verstrekken."

Nadeel: "Horen zeggen" blijft toch een tricky gegeven. Als er iets verkeerd verstaan is of aangedikt, kom die mail toch vrij vreemd over.
En is het volledig waar dan zal het op z'n minst overkomen als "Juffrouw, juffrouw, hij begon!" of anders als wederom "gedoe van mijn kant."

Voordeel: De meest praktische en geloofwaardige manier om het "poot uitdraaien' te ontkrachten en aan te tonen hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt. Maar ja, of dat ook daadwerkelijk de inmiddels gegenereerde "mind-setting" weg zal nemen is sowieso nog maar de vraag gezien de reacties van de betrokken.
pi_85423612
mijn hemel , wat een ongelooflijke incompetente zooi daar !
Een directeur die niet in de gaten heeft dat één van zijn managers een draaikont is.

Step into my office beiden en één van beiden eruit na afloop van het onderhoud !
Dat is binnen 24 uur geschied en géen twee maanden.
Kun je dit niet afdwingen?
En als meneer zich hieruit weet te kletsen. respect.
en tijd voor jou om weg te zijn. Zo te lezen kom je er wel.

Disclaimer: ik ben vóor jou. Dit kun je niet verzinnen.
Historie: wij konden met zijn zevenen afreizen: twee naar huis met betaald verlof - twee overgeplaatst - drie namen ontslag ná (verplicht) ziekteverzuim.
Er bleven vijf meelopers/stumperds achter voor wisselende 24 uurs diensten. Dus zwaar overbelast.
De aanstichter bleef leidinggevende dankzij wisselende wegpromoverende managers.
Boven komen drijven bij gebrek aan gewicht.
En al die tijd bleef het zwaar tobben daar met medewerkers tot aan het pensioen.
Dankzij die situatie kon ik alsnog een draai geven aan mijn werkcarrière.
Alleen ik droom er nog wel eens over. Want ik deed het werk met hart en ziel. té !

Dit was de beknopte versie. De lange soap ligt zwart op wit in de kluis ter leringh ende vermaak.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 18-08-2010 05:11:21 ]
pi_85425146
Ik snap je probleem nog steeds niet zo.

Enkele maanden geleden (zeg je) heb je aangegeven dat je weg gaat, mede omdat genoemde manager in jouw ogen incompetent is. Door jouw directeur is aangegeven dat hij hier iets mee gaat doen. Nu geef je aan dat je nog steeds niet tevreden bent met de situatie. En of dat gaat om wat verlofuurtjes, salaris of andere issues, dat dondert niet, jullie kunnen niet met elkaar door één deur.

Dus er blijven jouw drie keuzes over. En ja dat zijn echt jouw keuzes, daar heb je geen directeur of wie dan ook bij nodig. De keuzes hebben wel consequenties en de uitkomst is niet altijd voorspelbaar.
1. Je bindt in en blijft zitten waar je zit en accepteert de manier van werken van genoemde manager.
2. Je zoekt werk elders / begint voor jezelf en neemt ontslag / laat je ontslaan
3. Je gaat over genoemde manager heen richting directeur, doet je verhaal en maakt er een breekpunt van.

Die laatste komt overeen met mijn vorige posting. Wanneer je verhaal op hoofdlijnen klopt zit genoemde manager op jouw plaats. Jij bent toch ook leidinggevende? Nu is de tijd om te laten zien dat je ballen hebt. Zet je plannen op papier, stap bij de directeur binnen en haal je gelijk
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:04:09 #67
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_85425282
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Klopt

Plus dat, het gaat om vriendin van mij :), ook nog eens dubbel genaaid wordt. Ze heeft een 30 uur contract, en de ene week 35 uur werken is dus 5 overuren tegen 135%. Als ze die de week erop terug nemen voor 25 uur + 5 vrije uren inleveren betaal je dus gewoon meer voor je vrije uren!

Maargoed, ze wordt overgeplaatst volgende maand dus dan zijn we daar ook weer vanaf als het goed is, anders ga ik even langs met haar contract + CAO bij die boer.
Toch beter opletten. Bij de AH heb je een contract met een aantal uren per peridode (=4weken). Dus zolang ze die uren per periode goed inplannen, is er niets aan de hand.
[_] <- Sign here
pi_85425333
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:12 schreef kastanova het volgende:
Ik voorspel een reactie als "Ja maar toen jij je contract tekende werkte ik er nog niet, dus dan telt het niet!"
Niks vervelender dan volslagen incompetente mensen met macht.

Succes ermee. :)
pi_85428044
Even alle punten individueel dan:

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 08:56 schreef delpit het volgende:
Dus er blijven jouw drie keuzes over. En ja dat zijn echt jouw keuzes, daar heb je geen directeur of wie dan ook bij nodig. De keuzes hebben wel consequenties en de uitkomst is niet altijd voorspelbaar.
1. Je bindt in en blijft zitten waar je zit en accepteert de manier van werken van genoemde manager.
Wat betreft m'n eigen "dingetjes" zou ik dat eventueel nog wel kunnen, maar die kerel doet simpelweg dusdanig veel dingen fout dat ik bepaalde zaken wat betreft het personeel en voor het bedrijf nadelige zaken simpelweg niet kan accepteren.
Zo heb ik al meerdere keren dingen met omwegen tegen moeten houden omdat hij anders daadwerkelijk m'n project om zeep had geholpen.
Geen reële optie dus.

quote:
2. Je zoekt werk elders / begint voor jezelf en neemt ontslag / laat je ontslaan
Ik heb de directeur beloofd niet te gaan solliciteren in de 2 maanden die ik hem gegeven heb; en ben een man van m'n woord enzo.
Maar inderdaad, het wordt steeds duidelijker dat 1 van deze opties het zal worden.

quote:
3. Je gaat over genoemde manager heen richting directeur, doet je verhaal en maakt er een breekpunt van.
Been there, done that... Inmiddels al een keer of 4... Maar ondanks het feit dat hij daarvoor nu al tig keer op zijn donder heeft gehad, blijft hij vage dingen doen zoals dit.

quote:
Die laatste komt overeen met mijn vorige posting. Wanneer je verhaal op hoofdlijnen klopt zit genoemde manager op jouw plaats. Jij bent toch ook leidinggevende? Nu is de tijd om te laten zien dat je ballen hebt. Zet je plannen op papier, stap bij de directeur binnen en haal je gelijk
Het traject waarbij ik klaargestoomd zou worden voor zijn functie zou juli 2009 ingezet worden en daar zou nog contact over opgenomen worden.
Toen ik half juli nog niets gehoord had, heb ik de verantwoordelijke persoon gebeld en zou ze diezelfde week nog contact opnemen om het traject in te zetten.
Wederom niets gehoord, dus begin augustus nogmaals contact met haar opgenomen.
Tja, was er wederom bij ingeschoten, er moest nog het 1 en ander voorbereid worden en een dag later zou ze me terugbellen met een concrete datum. Je raad het al; wederom niets gehoord.

En tja, dan ben ik dus een vrij principieel mannetje; het is graag of helemaal niet en als er tot drie keer toe een afspraak hieromtrent niet nagekomen wordt, dan houdt het voor mij een keer op.
En vervolgens zat ineens een vriendin van de vrouw in kwestie in het betreffende traject :').

Sowieso had ik niet bijster veel interesse in de betreffende functie; qua loon schiet het zowaar niets op (jaja, I know, bizar) en qua taken is het niet veel meer dan handjes schudden en de administratie bijhouden.
pi_85428324
Hoe zit dat overigens met je collega's? Die moeten toch hetzelfde probleem hebben? Of de mensen die onder je staan? Ik neem aan dat je niet de enige bent met een contract voor 40 uur?
pi_85428861
quote:
Het traject waarbij ik klaargestoomd zou worden voor zijn functie zou juli 2009 ingezet worden en daar zou nog contact over opgenomen worden.
Toen ik half juli nog niets gehoord had, heb ik de verantwoordelijke persoon gebeld en zou ze diezelfde week nog contact opnemen om het traject in te zetten.
Tja, was er wederom bij ingeschoten, er moest nog het 1 en ander voorbereid worden en een dag later zou ze me terugbellen met een concrete datum. Je raad het al; wederom niets gehoord.

En tja, dan ben ik dus een vrij principieel mannetje; het is graag of helemaal niet en als er tot drie keer toe een afspraak hieromtrent niet nagekomen wordt, dan houdt het voor mij een keer op.
En vervolgens zat ineens een vriendin van de vrouw in kwestie in het betreffende traject
Wanneer ik jou verhaal over EN het bedrijf EN de directeur EN je directe manager hoor begrijp ik niet zo goed waarom je jezelf gebonden zou voelen aan een belofte die gebaseerd is op vage toezeggingen die ook nog eens niet nagekomen worden. Wanneer je jezelf en je carriere serieus neemt, ga dan niet zitten afwachten wat anderen wel of niet voor jou regelen, maar neem het heft in eigen hand. Leiding geven betekend ook leiding aan jezelf geven.

Dus OF ga nogmaals het gesprek aan met directeur op basis van concrete verbetervoorstellen met concrete data en concreet stappenplan OF ga vandaag nog je vervolgstap in je carriere uitstippelen en voorbereiden.
pi_85431627
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:10 schreef Rapaille het volgende:
Hoe zit dat overigens met je collega's? Die moeten toch hetzelfde probleem hebben? Of de mensen die onder je staan? Ik neem aan dat je niet de enige bent met een contract voor 40 uur?
Niet de enige nee, er is nog 1 andere collega met daadwerkelijk een contract...
En laat dat nu net die vriendin zijn dus nu ineens het promotie-traject ingegaan is >:O.
pi_85432213
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 11:00 schreef kastanova het volgende:
Even alle punten individueel dan:
[..]

Wat betreft m'n eigen "dingetjes" zou ik dat eventueel nog wel kunnen, maar die kerel doet simpelweg dusdanig veel dingen fout dat ik bepaalde zaken wat betreft het personeel en voor het bedrijf nadelige zaken simpelweg niet kan accepteren.
Zo heb ik al meerdere keren dingen met omwegen tegen moeten houden omdat hij anders daadwerkelijk m'n project om zeep had geholpen.
Geen reële optie dus.
[..]

Ik heb de directeur beloofd niet te gaan solliciteren in de 2 maanden die ik hem gegeven heb; en ben een man van m'n woord enzo.
Maar inderdaad, het wordt steeds duidelijker dat 1 van deze opties het zal worden.
[..]

Been there, done that... Inmiddels al een keer of 4... Maar ondanks het feit dat hij daarvoor nu al tig keer op zijn donder heeft gehad, blijft hij vage dingen doen zoals dit.
[..]

En vervolgens zat ineens een vriendin van de vrouw in kwestie in het betreffende traject :').

Sowieso had ik niet bijster veel interesse in de betreffende functie; qua loon schiet het zowaar niets op (jaja, I know, bizar) en qua taken is het niet veel meer dan handjes schudden en de administratie bijhouden.
Dat is we heel onrespectvol naar jou toe. Wat heb je daarop gezegd? :o
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_85434097
Je hebt blijkbaar al enkele keren je probleem voorgelegd zonder succes. Ze nemen je dus niet serieus of er spelen andere dingen. Het resultaat is in beide gevallen jammer genoeg hetzelfde.
Stel een deadline voor jezelf (of hou die van de 2 maanden aan) en neem dan ook een beslissing zonder erop terug te komen.
a) ga solliciteren en geef je ontslag
b) blijf verder werken op minimale kracht en tref maatregelen om je eigen zaak te starten, geef daarna je ontslag. Hangt een beetje van je contract af maar misschien kun je om te beginnen al na je uren starten met je eigen zaak. Vanaf het kan volledig doorstarten en klaar.

Blijf in elk geval vriendelijk tegen je buurman, hij is zeker een potentiële klant als de zaken er zo lopen *)
pi_85438076
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat is we heel onrespectvol naar jou toe. Wat heb je daarop gezegd? :o
Dat ik het toch wel een héél vreemde gang van zaken vond aangezien mijn traject al een half jaar voor haar traject ingezet zou worden.
Reactie: "Tja, dan had je meer initiatief moeten nemen!"
Ik: Wacht even hoor... Er zou contact met míj opgenomen worden, dat gebeurt vervolgens niet waarna ik er zelf notabene meerdere keren achteraan dien te bellen waarna er telkens weer beloofd wordt dat er contact met me opgenomen wordt. Dat lijkt me toch behoorlijk wat initiatief.
Reactie: "Ja euh, okay... Maar met intiatief bedoel ik dat je ook gewoon naast me zou kunnen gaan zitten om mee te kijken."
Ik: "Ik draai meerdere projecten op meerdere zalen, waar zou ik de tijd vandaan moeten halen :?. Dan zal er toch echt eerst vervanging ingeregeld moeten worden :?."
Reactie: Tja... Dat bedoel ik dus met initiatief, je kunt toch ook gewoon af en toe tussendoor (uhuh :'). ) mee kunnen kijken met me?
Ik: "Maar ik zit nota bene op een compleet andere vestiging!"

En toen er vervolgens nog enkele keren gesteld werd dat ik dan maar meer initiatief had moeten nemen, heb ik maar vriendelijk voor de eer bedankt.
Ik bedoel, als de functie inhoudt dat je afspraken met je personeel maakt om die vervolgens nooit na te komen en de schuldvraag daarvan nota bene bij het personéél legt, dan zou het toch niet wat voor mij zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')