abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85439147
Al met al klinkt het als een bedrijf waar je snel moet zien te vertrekken.
pi_85439392
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:46 schreef Thieske het volgende:
Al met al klinkt het als een bedrijf waar je snel moet zien te vertrekken.
Gaat ook niet heel lang meer duren... Kreeg zojuist een telefoontje dat hij morgen even gaat zitten met me...

Waarom?
Omdat hij me dus nu komende zaterdag 4 uur extra ingepland heeft.
En morgen gaat hij dus administratieve taken verzínnen om te doen aangezien er simpelweg geen werk meer ligt op zaterdag.
Oftewel; puur en alleen om me een oor aan te naaien.
I was an atheist until I realized I was God
pi_85440336
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:52 schreef kastanova het volgende:

[..]

Gaat ook niet heel lang meer duren... Kreeg zojuist een telefoontje dat hij morgen even gaat zitten met me...

Waarom?
Omdat hij me dus nu komende zaterdag 4 uur extra ingepland heeft.
En morgen gaat hij dus administratieve taken verzínnen om te doen aangezien er simpelweg geen werk meer ligt op zaterdag.
Oftewel; puur en alleen om me een oor aan te naaien.
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:12 schreef kastanova het volgende:
Ik voorspel een reactie als "Ja maar toen jij je contract tekende werkte ik er nog niet, dus dan telt het niet!"
Je voorspelling is dus niet uitgekomen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_85448095
Hoewel je zeker in je recht staat, lijkt het me een hopeloze zaak dat bij deze toko ook te kríjgen, omdat iedereen de bedrijfscultuur van vooral nooit de hand in eigen boezem steken blijft hooghouden: deze traditie illustreer je zelf treffend met je anekdotes: de lakse P&O-dame, die de baan aan een vriendin doorschuift, je chef die geen flauw benul heeft van de regels, en de ene na de andere grofheid uithaalt, en een directie die na een steekhoudend verhaal niet verder komt dan "dat jullie maar een biertje moeten gaan drinken".

Dank trouwens voor dit topic! Ik ben nu weer even zielsgelukkig met het zelfstandigenbestaan. Alleen het lézen over deze gang van zaken frustreert me al!
pi_85455041
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:13 schreef r_one het volgende:
Je voorspelling is dus niet uitgekomen.
Nou, toch nog min of meer; hij beweert nu namelijk dat het een fout in het contract was en dat er helemaal geen CAO voor me bestaat :').

Anyway, de directeur ging vandaag om 17:00 op vakantie en het zaterdag-werkcreatie-pesterijtje was de welbekende druppel.
Ben zijn kantoor binnen gestapt of hij me persé aan m'n belofte van het niet solliciteren wilde houden aangezien ik na de afgesproken 2 maanden sowieso zal vertrekken.
Simpelweg vanwege het feit dat er, áls er al iets zal veranderen, het 99% toch slechts van tijdelijke aard zal zijn.
Directeur beweerde zelf helemaal niks van het gehele vakantiedagengedoe te weten.
Lijkt mij vrij sterk aangezien m'n leidinggevende er telkens wel héél krampachtig vanuit het niets over begon zodra de directeur ook maar in de buurt van ons kwam.

Maar hij houdt me er wel degelijk aan, in ieder geval totdat hij zelf terug is over 3 weken.
Uitgelegd dat ik daar simpelweg niet op kan wachten, aangezien een strontchagrijnige manager de projecten weinig goeds zal doen.

Dus nu heb ik nu met de betreffende leidinggevende en de andere kerel van het bedrijfsbureau weer een gesprek.
Agendapunten:
1. Arbeidstijd en vakantiedagen.
2. Wanneer en hoeveel dagen per week kan een werknemer worden ingezet.
3. Hierarchie en (versus) samenwerken resp. overleg.
4. Wat is dat verhaal over ‘ontslag’?
5. Collega’s, werksfeer.
6. Motivatie, loyaliteit en hoe nu verder.

Wat betreft die 6 punten is puntje 2 dus het enige lastige; In het CAO staat:
De normale arbeidsduur bedraagt overeenkomstig de Arbeidstijdenwet maximaal 12 uur per dag en gemiddeld 40 uur per week en maximaal 5 dagen per week.

Maar houdt die maximaal 5 dagen per week ook in dat het simpelweg niet toegestaan is?
Dit aangezien er "normale arbeidsduur" staat, dat werd namelijk als tegenargument opgevoerd.
Bij een "abnormale" week zouden ze het dus wel mogen eisen was de conclusie.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:28:21 #81
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85456101
Wat is een "abnormale" week? Staat dat beschreven?

Wat ik hier lees is dat de normale gemiddelde arbeidsduur 40 uur per week is verspreid over maximaal 5 dagen met een maximum van 12 uur per dag.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85458913
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:28 schreef Katth het volgende:
Wat is een "abnormale" week? Staat dat beschreven?

Wat ik hier lees is dat de normale gemiddelde arbeidsduur 40 uur per week is verspreid over maximaal 5 dagen met een maximum van 12 uur per dag.
Ik inderdaad ook, maar ja, die kerel stelt dat kabouters bestaan waarna ik het tegendeel maar moet bewijzen :{.

Iemand enig idee of er iets wettelijk over vastgelegd is?
pi_85458990
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:53 schreef kastanova het volgende:
Iemand enig idee of er iets wettelijk over vastgelegd is?
Steekwoorden zijn incidenteel en structureel.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_85467464
quote:
Naja, wederom niets concreets over het aantal dagen ;(.
pi_85480626
tvp trouwens
Beneath the gold, bitter steel
pi_85487451
Nou, ik vind dat je je behoorlijk aan het lijntje laat houden. Ik denk dat jouw directeur dat ook wel weet en er gebruik van maakt.

Ik heb het wel eens anders gespeeld, gewoon solliciteren (stiekum). Nadat ik ook vond dat eea wat lang duurde. Met een aanbod van een concurrent binnengellopen bij de directeur, boodschap: ze willen me daar graag hebben, voor meer geld dan hier, maar ik wil liever blijven indien ik kansen van je krijg. Binnen 1 dag was ik gepromoveerd.

Nu kan jij dat niet zomaar meer doen natuurlijk na je belofte van 2 maanden. Je bent wellicht een goede projectmanager, maar hard onderhandelen is ook een vak. Misschien een tip om er tijdens de vakantie van jouw baas een boek over te lezen.. Kan je goed helpen!
Whatever...
pi_86305552
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:34 schreef Spanky78 het volgende:
Nu kan jij dat niet zomaar meer doen natuurlijk na je belofte van 2 maanden. Je bent wellicht een goede projectmanager, maar hard onderhandelen is ook een vak. Misschien een tip om er tijdens de vakantie van jouw baas een boek over te lezen.. Kan je goed helpen!
Ik ben nota bene ook een verkooptrainer ;(.

Anyway, toch maar even een kleine update:
Het gehele vakantie-uren/-dagen verhaal is enigszins op de lange baan geschoven.
Dat gesprek was namelijk even hilarisch als kansloos :').

Gesprek begon logischerwijs over het gehele CAO/wetgeving-gebeuren.
M'n leidinggevende bleef ook gewoon, zelfs waar ik naast zat, met droge ogen beweren dat ik de problemen allemaal had opgezocht en dat ík juist degene was die ineens pro-actief met allerlei wetsartikelen aan was gekomen om het bedrijf een poot uit te draaien.
Hij was slechts slachtoffer in het geheel en had me alleen maar geprobeerd te helpen.
Aangezien hij dat verhaal inmiddels het gehele bedrijf al rond had gebazuind moest hij dat verhaal uiteraard ook wel volhouden, maar toch, meer lef dan ik gedacht had.

Naja, voor mij op zich wel een handig gegeven aangezien ik hem inmiddels goed genoeg ken en dus ook al voorbereidingen had getroffen.
Ik heb hem dus subtiel toch sturend nog verder aangemoedigd door middel van handige vraagstellingen.
"Dus je blijft beweren dat alle problematiek door mij ontstaan is?"
- Ja, waarom zou ik moeilijk doen?
"Je hebt dus de gehele tijd alleen maar medewerking verleend?"
- Dat zeg ik toch? Ik zie geen reden om daar moeilijk over te doen, het zit echt tussen je oren..."
"Dus al het zwart op wit gedoe was op mijn eigen initiatief?"
- Niet op mijn initiatief in ieder geval!

Naja, de genoemde voorbereiding bestond dus uit een stapel uitgeprinte mailtjes waarin letterlijk het tegenovergestelde stond, in veel gevallen zelfs nog aangedikt met "Hahaha" dus dat was een uitstekend moment om die even voor te leggen aan het bedrijfsbureau.
Gevolgd door de stelling dat m'n leidinggevende dus kennelijk zelfs bereid is glashard te liegen om me in een kwaad daglicht te stellen, tíjdens nota bene een "verzoeningsgesprek."
De reactie van het bedrijfsbureau was echter even even ridicuul als typerend: "Nah... Tja... Nou, als hij inderdaad al zóver gaat, dan zul jij het er ook wel naar gemaakt hebben..."

Nou, toen was ik er dus ook direct wel klaar mee en heb aangegeven dat we hier beter mee konden stoppen.
Uiteraard was ik toen weer de recalcitrante en opstandige, want hij had toch echt een oplossing.
De oplossing was een lijst met afspraken waar we ons beiden aan dienden te houden.
Ik: "Nu wil ik niet weer moeilijk doen ofzo, maar dit zijn voor 90% exáct dezelfde afspraken die we 6 maanden geleden al gemaakt zijn... Die ook net zo snel weer door hem gebroken werden zonder ook maar enige gevolgen.."
BB: Maar nu maak ik ze met jullie en dus zal men zich er aan moeten houden!
Ik: "Tja sorry hoor, ik vind het allemaal goed, maar dan wil ik het deze keer toch echt zwart op wit ínclusief handtekening van alle betrokken partijen. Dan heb ik in ieder geval wat meer zekerheid.

Dat was geen probleem, iedereen zou zich er immers toch wel aan houden.

Een uur later werd daar echter al op teruggekomen door middel van exact dezelfde mail met (subjectieve) afspraken zoals vorige keer, met de toevoeging dat handtekening onzinnig waren; we waren immers allemaal volwassen en konden ons dus ook wel zonder handtekening aan de afspraken houden.

Deze update komt dan ook voort aangezien vandaag een van de afspraken wel héél absurd gebroken werd.
1 van de afspraken was namelijk (I kid you not) dat m'n leidinggevende vanaf die dag ook daadwerkelijk valide arguménten diende te geven wanneer hij weer eens met een kansloos in mindere mate rendabel idee kwam.

Vandaag dus een management-vergadering.
Er was maandag door het bedrijfsbureau en de directie een plan opgezet en richting het management gecommuniceerd wat betreft iets leuks voor het personeel. Wekelijks budget was vastgesteld en indien nodig kon dat nog 150% naar boven bijgesteld worden.
Gisteren zouden we vergaderen over hoe we dit in gingen zetten en daar kwam dus m'n leidinggevende weer met een verrassing uit de hoge hoed; die 150% budget vond hij per definitie belachelijk en onacceptabel.
Het leuke moest echter nog komen; we mochten sowieso slechts maximaal 50% van het beschikbaar gestelde budget gebruiken.
WHY?!?!
"Ja gewoon, 100% vind ik overdreven voor het personeel :?."
Ik: Kerel, je hoeft het toch niet uit je eigen zak te betalen ofzo?!
"Nee okay, maar toch, we houden het gewoon op 50%"
Ik: Waaróm dan in godsnaam?!
"Daar heb ik zo m'n redenen voor..."
Ik: Nou, deel ze eens met ons dan, want nu ben ik toch echt benieuwd.. Immers, de directie komt nota bene pró-actief met dit idee om het personeel te belonen... Ze geven zélf daarbij aan dat dit beschikbaar IS, dus waarom zou je daar dan in godsnaam juist tegen ín gaan en daarbij het personeel ook nog eens benadelen.
"Zolang ik maar weet waarom, is het voldoende..."

Long story short, na een half uur lullen was hij dan daadwerkelijk zo "vrijgevig" om ons 75% te geven.
Nou ja, die toezegging bestond maar liefst een halve dag.
Vandaag tijdens de bewuste management-vergadering kwam hij er namelijk alweer op terug; die 75% budget kregen we nu namelijk niet per week, maar die moesten we over twéé weken uitstrijken.
Ik: "Wacht even hoor.. We krijgen 100% tot 150% beschikbaar gesteld van het bedrijf... Vervolgens besluit jij dat zonder énige aanwijsbare reden naar 50% af te stellen... Vervolgens na tig argumenten werd het dan toch weer een geweldige 75% en nu besluit je dus dat we het met nog minder, 37,5% per week, moeten doen?!
"Ja, we kunnen het vast wel uitstrijken over 2 weken"
Ik: Maar waaróm?!?! Er is immers 100% per wéék aangeboden!!!
"Met 75% in twéé weken kunnen jullie het ook ruim redden en daarmee is de discussie gesloten. Als je het anders wilt, regel je het zelf maar met de directie."
Tja, domme uitspraak, toen wierp ik me namelijk direct maar op als "budget-verantwoordelijke" en heb die afspraak ook direct in de notulen op laten nemen. (jaja, hij heeft me sinds vandaag ook plotseling verantwoordelijk gemaakt voor de notulen om me met meer werk op te zadelen, achteraf gezien een domme move)

Grappig detail wat bij bovenstaand gesprek nog niet eens meegenomen is, de leidinggevende op de andere vestiging heeft 600% van ons oorspronkelijke budget afgedwongen. Met de hélft van het personeel!
En daar draaien ze daadwerkelijk ook nog eens ónder target waar wij op alle projecten ruim boven target draaien!

Maar nee, hij wilde er niet meer over praten, anders zou hij de vergadering staken.

Volgend puntje vanuit de management-groep, de kwaliteit van de aanlevering door de uitzendbureaus.
Daar hebben we namelijk altijd een meet-tool voor gehad waarin door middel van een efficiencyberekening bij gehouden werd hoe de kwaliteit van de aanvoer was.
Handig voor ons als managers omdat we op die manier een snelle inschatting konden maken bij de aanlevering en daarnaast natuurlijk ook een uitstekend pressiemiddel tijdens de tarief-onderhandelingen met diezelfde uitzendbureaus. Immers, minder kwaliteit = lager tarief kunnen afdwingen.
De leidinggevende in kwestie heeft bij zijn in dienst treding echter in al zijn wijsheid besloten dat hij de betreffende invulsheet niet meer bij hoefde te houden.
Daar werd immers toch nooit wat mee gedaan...
Hoe hij dat in godsnaam wist aangezien hij simpelweg nog nooit bij onderhandelingen had gezeten voordat hij in dienst kwam?
Dat had ie wel!
Euhm, dus je werkte hier nog niet eens, maar toch zat je al bij onze onderhandelingen met de uitzendbureaus? Alrighty then...
Naja, dat was inderdaad niet het geval, maar hij had gehóórd dat ze nooit gebruikt werden.

Nou, namens het gehele management bij deze het verzoek om het wel weer bij te gaan houden zodat wíj in ieder geval een inschatting kunnen maken van de kwaliteit.
Neh, vond hij niet nodig.
"Maar wíj vinden het wel zeer handig!"
- Nou, ik niet, ik vind het overbodig...
"Dat begrepen we inderdaad al, maar het is onze enige kwaliteits-meetmiddel dat we uberhaupt hebben, dus doe het dan voor ons...
- Mweh, veel te veel gedoe, dan moet er eerst weer een procedure voor gemaakt worden, etc. etc.
"Die procedure is er al!"
- Nee hoor, dat is nooit een procedure geweest...
"Hij staat notabene in de management-map "Actuele procedures"!
- Hmmmz... Naja, ik vind het overbodig, hebben jullie verder nog punten?
"Het is slechts 10 minuten werk in de week om bij te houden! Terwijl wij iedere week 40 uur met die kwalitatief onacceptabele mensen moeten werken!
- Jongens, ik ben hier helemaal klaar mee, ik heb het nu al tig keer uitgelegd... Nog andere punten, anders sluit ik de vergadering...

Tja, druppel, emmer...
Ik: "Ja, ik heb nog wel een puntje... Bij wie kunnen we terecht als we ons als management totaal niet serieus genomen voelen?"
Hij: HOEZO?!
Ik: "Nou, wij als manager geven aan dat dit voor ons een zéér belangrijk agendapunt is en jij weigert er simpelweg inhoudelijk op in te gaan 'omdat je geen zin hebt' tijdens notabene een management-vergadering. Dan rest ons niet veel anders dan een andere weg te zoeken."
Hij: Ga je nou weer zo moeilijk doen?!!

Naja, toen gaven de andere managers dus aan dat ik namens hen allen sprak.
En toen liep hij dus vanuit het niets, "Er is geen andere weg! En bij deze is de vergadering gesloten!" roepend weg ons flabbergasted achter latend :o.

Toen werd ik dus maar door m'n collega's als zijn plaatsvervanger en voorzitter van de vergadering aangewezen.
En na nog een uur zitten was de eindconclusie toch wel dat we in 2 jaar tijd nog nooit een dusdanig vruchtbaar vergaderuurtje hadden gehad.
Niet alleen is het aannamebeleid aangescherpt, daarnaast is er een compleet nieuwe trainings- en begeleidingstraject bij elkaar gebrainstormd waardoor de gehele instroom-procedure in betere en strakkere banen geleid wordt. En dat zonder ook maar énig omzetverlies of kosten :o.

Klein puntje...
Dat zou dus officieel eerst via de leidinggevende in kwestie moeten lopen die het goed dient te keuren en vervolgens, indien hij het er mee eens is, aan de directie voor moet leggen.
Hem daarin passeren is dan ook een garantie voor gezeik.

Maar aangezien men 100% zeker was dat hij het toch weer tegen zou houden met 1 van de briljante "doen we niet, gewoon niet, geen zin in"-argumenten moest het toch echt direct naar de directie gestuurd worden.
Een nieuwe manager binnen het team was notulist dus hij zou het dan maar moeten doen.

Aangezien dat dan waarschijnlijk als doorslaggevend punt opgevoerd zou worden in zijn functioneringsgesprek (want mét en dóór de leidinggevende in kwestie) en mijn ontslag toch niet geaccepteerd wordt heb ik het stokje maar overgenomen...

Bleek later trouwens dat hij na het weglopen uit de vergadering ook direct door is gelopen naar zijn auto en naar huis is gereden :o.
Wel ja joh, die administratieve week-afsluiting is ook helemaal niet nodig op vrijdag ofzo, dat kan maandag ook nog wel :').

Anyway, dat wordt dus nog feest volgende week...
En ik krijg dan ook steeds meer het idee dat ik hoofdrolspeler ben in een slechte real-life-soap waarbij men iedere dag weer een nieuwe kansloze actie bedenkt om het spectaculair te houden.
Dit is namelijk nog maar één bizar dingetje...

Zo is er vorige week, slechts één dag na het inbouwen, m'n autoradio gejat en stak er ook ineens een spijker in m'n rechter achterband. En twee dagen later was evenzo plotseling m'n rechter voorband ook compleet lek.
Banden die ik er 2 maanden geleden nieuw onder heb laten zetten :').

En ze kreeg ik ook het verzoek een dag het project op de andere vestiging te draaien met daarbij een rechtstreeks hulpverzoek van de vestigingsmanager aldaar (overigens dezelfde vestigingsmanager die telkens "vergat" om mijn promotie-traject in te zetten) persoonlijk of ik het weekresultaat omhoog wilde trekken en of ik daarnaast ook "mijn licht op het project zou willen laten schijnen" want ze had geen idee wat ze over het hoofd zag wat betreft de slechte resultaten.
Vooraf even alle rapportages en dossiers van de vestiging doorgelezen en er bleek een typische "Jullie moeten dit doen en dat niet"-managementstijl te heersen waarbij men alles door middel van dwang trachtte te verbeteren.
Oftewel, die dag als uitgangspunt "Draagvlak door middel van begrip" genomen (Sowieso een aanrader trouwens; "Draagvlak zonder dwang" van Jan van Setten).
Gokje gewaagd en daarbij een compleet uur (van de slechts 4 arbeidsuren) met al het personeel gezeten om gewoon eens met ze in gesprek te gaan en ze bepaalde procedures inzichtelijk te maken en dus begrip te kweken in plaats van de kampbewaker uit te hangen.
Godzijdank betaalde het zich ook uit; ondanks de 25% aan uren verlies op alle mogelijke vlakken een weekrecord gedraaid wat betreft behaalt target en daarmee ook het complete weekresultaat weer wat acceptabeler gemaakt.
En aangezien het dus leek te werken, zondag 6 uur van m'n eigen tijd gestoken in het typen van een mail waarin ik de gehele ideologie, theorieën, benadering en manier van inzetten uitlegde en voor iedereen toepasbaar maakte. Om getrapte teentjes en daardoor weerstand te voorkomen nog enigszins subtiel gehouden en de negatieve uitwerking van de huidige aanpak gegooid op "het beperkte bevattingsvermogen van het personeel."
Daar tot maar liefst 2:16 's nachts aan doorgewerkt, als ik het immers maandag pas zou sturen, is de kans te groot dat men de aloude werkwijze blijft hanteren en er dus alleen maar meer weerstand zal ontstaan bij het personeel.

Hoeveel bloemetjes en lof-uitingen heeft het opgeleverd denk je?
Nouhou, de vestigingsmanager die het verzoek bij me neer had gelegd stuurde me persoonlijk nog even een mailtje... Waar ik het lef vandaan??!
Met afsluitend het dreigement om in de toekomst de betreffende managers ook op CC te zetten als ze me nog op een fout zou betrappen.
Let wel, dit is dus exáct dezelfde manager die me 3 dagen daarvoor vroeg of ik m'n licht er op wilde laten schijnen :?.

En als dat nu alles was... Nee, 2 dagen daarna maakte ze de belofte al waar en werd ik, met de directie en het bedrijfsbureau op CC, beschuldigd van fraude met de resultaten.
Mijn goede resultaten waren door mijzelf aangedikt, want de betreffende verkoopcijfers kwamen niet overeen met wat ze in het systeem had nagekeken.
Oftewel, ik had sales van die dag compleet verzonnen en daarnaast dus zelfs ook frauduleus gerapporteerd terwijl ze nooit gemaakt waren, puur zodat ik m'n resultaten aan kon dikken.
1 ding was bij de betreffende mail echter wel behoorlijk vreemd; de ICT-er binnen het bedrijf die nota bene de aangewezen persoon is om "backend" te scores te controleren op de juistheid ervan, was expres úit de mailgroep gehaald zodat hij niet meegenomen werd bij de beschuldiging.
Wat ze echter niet wist was dat ik, vanwege hobbymatige interesse in de backend, in het verleden zelf ook inloggegevens heb gekregen.
Even inloggen, sales erbij gezocht (jaja, ik ging namelijk zelf even twijfelen of ik niet gewoon een administratieve fuck up had gemaakt ;(.) en ja hoor, alle sales stonden er gewoon in.

Hmmmz, vreemd... De verkoop is dus wel gesloten en aangemaakt, maar daarna is hij dus intern "plotseling" verdwenen.
Teruggemaild incl. bewijsmateriaal van bovenstaande..
Tja, dat vond ze inderdaad zelf ook héél vreemd, maar dan zou het vast door een systeemstoring gekomen zijn.
Uhuh, een systeemstoring die toevallig nét mij overkomt nadat er in feite al wraak is aangekondigd :').

En hé, laat ik nu net zéér prettige connecties hebben bij de opdrachtgever die alle sales direct geautomatiseerd zou moeten ontvangen.
Even een belletje gepleegd en een dag later kreeg ik een mail van de betreffende contactpersoon; er was geen enkel probleem hoor, alle sales zijn gewoon aangekomen, ook de specifieke waar je om vroeg.

De sale is dus gesloten en aangemaakt... En vervolgens intern plotseling volledig verdwenen door "een systeemstoring"... Maar datzelfde systeem waar de sale dus niet eens ín staat, die heeft die "nooit in het systeem aangekomen" sale dus wél doorgestuurd naar de opdrachtgever! Het is magie waar die broodbreker Jezus nog een puntje aan kan zuigen.

Toen ik die bevindingen vervolgens terugmailde uiteraard niet eens meer een reactie gekregen :').

Oftewel, een flinke update bestaande uit voldoende pret en jolijt :Y).
En ach ja, ik kan er niet eens echt warm of koud meer van worden...
Deze week zelf toch maar eens m'n "weggestreepte" vakantie-uren van vorig jaar voor de grap allemaal nagekeken en door tig "rekenfoutjes" en niet aangevraagde maar toch van m'n vakantiekaart afgehaalde snipperdagen is er maar liefst 80 uur spoorloos verdwenen :').

Nah, ze mogen ze houden, het boeit me niet eens meer, hier gaan we immers toch niet meer uitkomen.

Het goede nieuws is dan ook dat ik sinds een week of 3 bezig ben met het opzetten van m'n eigen bedrijf waar ik volgens de mensen die het ondernemingsplannen gelezen hebben een shitload aan geld mee binnen ga harken.
Zodra het laatste geld bijeengesprokkeld is (slechts ¤3000, dus moet lukken lijkt me) kan ik in feite al beginnen en tegen die tijd is ook de 2 maanden belofte verstreken en kan ik dus zonder van m'n principes af te stappen zonder enige spijt of wroeging vaarwel zeggen.

Enige puntje waar ik voor vrees is m'n huidige personeel...
Maar de hoop is dat m'n bedrijf dusdanig goed en snel gaat draaien dat ik een groot deel van hen, mocht het nodig zijn, gewoon over kan nemen.
En dan zou het dus voor iedereen een happy end zijn :Y).
pi_86306392
Goed dat je voor jezelf kan beginnen. Op deze manier door blijven gaan ga je uiteindelijk niet redden. Héél veel succes met je eigen bedrijf en dat het binnen de kortste keren maar een groot succes mag worden, dan is al dat gezanik van die lui zéker ergens goed voor geweest.

Sjezus, wat een bedrijf zeg. :D
pi_86310477
goeiedag wat een lap tekst

Lekker bedrijf is dat :') Managers met: "Daar heb ik zo mijn redenen voor..." :')
deal with it
pi_86312918
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:01 schreef RTB het volgende:
goeiedag wat een lap tekst
Tja ... Kasta he :')
.
pi_86332296
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Klopt

Plus dat, het gaat om vriendin van mij :), ook nog eens dubbel genaaid wordt. Ze heeft een 30 uur contract, en de ene week 35 uur werken is dus 5 overuren tegen 135%. Als ze die de week erop terug nemen voor 25 uur + 5 vrije uren inleveren betaal je dus gewoon meer voor je vrije uren!

Maargoed, ze wordt overgeplaatst volgende maand dus dan zijn we daar ook weer vanaf als het goed is, anders ga ik even langs met haar contract + CAO bij die boer.
Overwerk is het pas als er sprake is van meer dan 40 uur. Met een contract van 30 uur met ze dus 41 uur werken voor 1 uur overwerk. Verder snap ik je verhaal over vrije uren niet want dat klopt dus niet,

Artikel 6 lid 11 laat overigens voor deze constructie ruimte.
Artikel 10 lid 3 geeft aan de overwerk binnen 4 weken moet worden gecompenseerd wat dus gebeurd.

Let wel ik zeg niet dat ik bovenstaande constructie goedkeur echter geef ik wel aan welke bezwaren je kan krijgen.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_86333465
Ik zit ook ongeveer met zon uren probleem. Heb een contract voor 40 uur in de week. Bedrijf valt vanaf half juli tm eind augustus altijd helemaal stil en er is dan dus geen werk. Al mn over uren op en sta nu zwaar in de min. Moet dus veel overuren maken om weer gelijk te komen. Echt een waardelose situatie.
Ben bij een advocaat geweest en deze vertelde me dat wanneer je weggat bij een bedrijf je nooit negatieg kan afsluiten qua uren, ik zou van een rechter dan niks aan mn baas terug moeten betalen. Dit bewaar ik als afscheidscadeau voor mn baas.
Alhoewel ik denk om het bij dreigen te houden, mocht ik een rechtzaak aangaan en verliezen krijg je nog proceskosten enz van hem aan je broek.
  Eindredactie Games zondag 12 september 2010 @ 03:30:38 #94
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_86334084
Tvp
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_86336344
quote:
Op zondag 12 september 2010 02:35 schreef Bombshell het volgende:
Ik zit ook ongeveer met zon uren probleem. Heb een contract voor 40 uur in de week. Bedrijf valt vanaf half juli tm eind augustus altijd helemaal stil en er is dan dus geen werk. Al mn over uren op en sta nu zwaar in de min. Moet dus veel overuren maken om weer gelijk te komen. Echt een waardelose situatie.
Ben bij een advocaat geweest en deze vertelde me dat wanneer je weggat bij een bedrijf je nooit negatieg kan afsluiten qua uren, ik zou van een rechter dan niks aan mn baas terug moeten betalen. Dit bewaar ik als afscheidscadeau voor mn baas.
Alhoewel ik denk om het bij dreigen te houden, mocht ik een rechtzaak aangaan en verliezen krijg je nog proceskosten enz van hem aan je broek.
Je mag idd niet in de min eindigen maar over het algemeen met je dat gewon terugbetalen. En rechter zal dit zeer waarschijnlijk ook gewoon toekennen, tenzij jij duidelijkbezwar hebt gemaakt tegen het afschrijven van vakantieuren en hier niks over is geregeld in je contract e.d.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_86337243
In veel callcenters waar sales gedraaid wordt geven ze wel provisie op het aantal verkopen. Je hebt dan een basissalaris met daar bovenop de provisie van de verkopen. Maar dat moet wel in je contract geregeld staan en als dat het niet staat heeft de baas geen reden om dat ineens wel te geven.
  zondag 12 september 2010 @ 12:01:54 #97
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_86337997
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 07:00 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik ben nota bene ook een verkooptrainer ;(.

Anyway, toch maar even een kleine update:
[lap tekst]
Haha, dan wil ik je lange updates wel eens zien :P

Wel vermakelijk om te lezen, al lijkt het me ontzettend rot om zo te moeten werken. Wat een soap!
Goed dat je met je eigen bedrijf bezig bent, hoop dat het allemaal gaat lukken! ^O^
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_86342845
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:25 schreef Kreator het volgende:
Het werken voor een salaris is vrij normaal hoor. Ik vind het maar raar dat omdat JIJ vindt dat je harder hebt gewerkt, dat je dan ook maar meer moet verdienen dan je collega's. :').
WTF? :? Waarom zou je niet meer verdienen als je beter werk aflevert dan je collega's? Uit welk hol kom jij vandaan dat het je "normaal" in de orden klinkt? |:(
  zondag 12 september 2010 @ 22:11:12 #99
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_86361915
Ik heb alles gelezen. Wat een bedrijf. :') _O- Begrijp ik het nou goed dat de vestigingsmanager jouw cijfers heeft vervalst om vervolgens jou zelf van vervalsing te beschuldigen? Dat is wel erg apart zeg.

Wat voor personeel zoek je Kasta en waar ga je je bedrijf vestigen? 8-)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_86363864
Ik vind nog dat je veel pikt en dat er wel erg weinig krediet krijgt voor iemand die als onmisbaar gezien wordt. Knap dat je het zo lang volhoudt en gemotiveerd je werk kon blijven doen. Ik had het hele corrupte gedeelte van die lieden dermate uitgespeeld dat het hen op mij was geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')