Een demissionair kabinet kan natuurlijk ook niet zoveel he.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef speknek het volgende:
Zozo, nog maar 4 procent begrotingstekort.
En weer dik 3 miljard aan relatief eenvoudige bezuinigingen die het nieuwe kabinet kan vergeten en dus elders meer moet zoeken..quote:
Tja hele radicale dingen kan het zittende demissionaire kabinet niet doen natuurlijk..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef speknek het volgende:
We kunnen gelukkig goedkoper lenen dan ooit tevoren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef speknek het volgende:
Wat een toeval, kom je net voor 11 september uit.quote:
Hmm, het verhogen van de accijns op rookwaren is geen bezuinigen, maar gewoon weer een lastenverhoging, het aloude middeltje als je geld tekort komt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
En weer dik 3 miljard aan relatief eenvoudige bezuinigingen die het nieuwe kabinet kan vergeten en dus elders meer moet zoeken..
Perfect idee, wat mij betreft verhogen ze de accijns op rookwaar nog eens met 30ct.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:01 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Hmm, het verhogen van de accijns op rookwaren is geen bezuinigen, maar gewoon weer een lastenverhoging, het aloude middeltje als je geld tekort komt.
Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat ze nog twee weken de tijd nemen. Het CPB gaat nu nog de koopkrachtplaatjes berekenen en daarna gaan de verschillende fracties nog over het akkoord praten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:58 schreef Jud1th het volgende:
Of het loopt allemaal toch niet zo soepeltjes als ze ons willen doen geloven?
Van mij mag er nog wel 2 euro bovenop ook.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:01 schreef MSLOVER het volgende:
Hmm, het verhogen van de accijns op rookwaren is geen bezuinigen, maar gewoon weer een lastenverhoging, het aloude middeltje als je geld tekort komt.
Als daar geen Europese regelgeving aan ten grondslag ligt kunt je wel zover gaan als Duitsland met een gameverbod, ware het niet dat je dat soort games zonder problemen uit de rest van europa kan importeren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Van mij mag er nog wel 2 euro bovenop ook.
Roken
Overigens wil het CDA ook gewelddadige spellen gaan verbieden:
http://www.nu.nl/games/23(...)elddadige-games.html
http://www.volkskrant.nl/(...)chts_kabinet_er_komtquote:De PvdA wil met onder anderen het CDA gaan praten over een middenkabinet, mochten de onderhandelingen over een rechts kabinet stranden.
En de rest download gewoon de Amerikaanse versie. Dat is ook niet te handhaven lijkt me.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als daar geen Europese regelgeving aan ten grondslag ligt kunt je wel zover gaan als Duitsland met een gameverbod, ware het niet dat je dat soort games zonder problemen uit de rest van europa kan importeren.
Ik heb al eens in de Rijksbegroting zitten snuffelen, en de tabaksaccijns is minder dan 0,5% van de totale inkomsten, dus echt "er op rekenen" doen ze niet. Mochten de rokers echt MASSAAL stoppen (wat weer andere voordelen heeft, maar ik niet verwacht) dan kun je die complete misgelopen accijns terugverdienen door de accijns op alcohol met 5% te verhogen of iets in die trend.quote:Ik ben zelf een roker en als ze er in een keer twee euro bovenop doen zou ik me ook 2 x bedenken, maar de schatkist rekent ws zo op de accijnzen dat ze deze prijzen geleidelijk opschroeven ipv een tegenvaller op te lopen, zo hypocriet is dat beleid nl.
Maar dat 1,5 miljoen kiezers gedemoniseerd zouden worden slaat natuurlijk helemaal nergens opquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch heeft Wilders daar wel een punt en het is een stuk beter dan dat 'zeurpiet' van afgelopen week. De CDA-prominenten moeten terug in hun hok en gewoon de onderhandelingen afwachten. Ik verwacht een aardig bezuinigingspakket waar ook het CDA zich goed in zal kunnen vinden.
Nou, diverse lieden hameren bijvoorbeeld hier op Fok! er op dat de PVV extreem rechts zou zijn, en dan deze kiezers daarmee per definitie extreem rechts zijn. Dat vind ik wel demoniserend want dat is namelijk niet het geval. Al die partijen die weigeren te onderhandelen met de PVV doen in mijn ogen hetzelfde en ook de CDA-prominenten neigen steeds meer naar het als melaats betitelen van de PVV. Dat is natuurlijk geen goede zaak.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar dat 1,5 miljoen kiezers gedemoniseerd zouden worden slaat natuurlijk helemaal nergens op
Ik vind de PVV ook extreemrechts. De denkbeelden neigen heel erg naar fascisme zelfs. Maar daarmee demoniseer ik de stemmers toch nog niet? Vroeger waren er mensen die CPN stemden, die werden massaal landverraders genoemd.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou, diverse lieden hameren bijvoorbeeld hier op Fok! er op dat de PVV extreem rechts zou zijn, en dan deze kiezers daarmee per definitie extreem rechts zijn. Dat vind ik wel demoniserend want dat is namelijk niet het geval. Al die partijen die weigeren te onderhandelen met de PVV doen in mijn ogen hetzelfde en ook de CDA-prominenten neigen steeds meer naar het als melaats betitelen van de PVV. Dat is natuurlijk geen goede zaak.
Dat is inderdaad te kort door de bocht, echter zou je wel kunnen stellen dat de kiezers de gedachtegang in ieder geval acceptabel genoeg vinden om zich niet tegen te laten houden PVV te stemmen. Vind ik persoonlijk niet veel minder erg dan voorstander te zijn van het gedachtegoed.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou, diverse lieden hameren bijvoorbeeld hier op Fok! er op dat de PVV extreem rechts zou zijn, en dan deze kiezers daarmee per definitie extreem rechts zijn. Dat vind ik wel demoniserend want dat is namelijk niet het geval. Al die partijen die weigeren te onderhandelen met de PVV doen in mijn ogen hetzelfde en ook de CDA-prominenten neigen steeds meer naar het als melaats betitelen van de PVV. Dat is natuurlijk geen goede zaak.
Ze mochten zelfs geen postbode worden.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef remlof het volgende:
Vroeger waren er mensen die CPN stemden, die werden massaal landverraders genoemd.
Nou diverse partijen weigeren iedere vorm van interactie met de PVV. Ik vind GL ook verderfelijke standpunten hebben, maar ik weiger niet iedere vorm van interactie met GL, integendeel, onder strikte voorwaarden zou ik het niet erg vinden als ze in een kabinet gaan zitten met 'mijn' partij.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind de PVV ook extreemrechts. De denkbeelden neigen heel erg naar fascisme zelfs. Maar daarmee demoniseer ik de stemmers toch nog niet? Vroeger waren er mensen die CPN stemden, die werden massaal landverraders genoemd.
Dat kan jij vinden, maar ze gaan in ieder geval niet tegen de grondbeginselen van onze rechtstaat in.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou diverse partijen weigeren iedere vorm van interactie met de PVV. Ik vind GL ook verderfelijke standpunten hebben
Dat is jouw criterium, maar ik heb weer andere criteria. Ik heb zelf niet zoveel op met de huidige rechtsstaat omdat ik niet vind dat deze tot rechtvaardige uitkomsten leidt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:26 schreef remlof het volgende:
Dat kan jij vinden, maar ze gaan in ieder geval niet tegen de grondbeginselen van onze rechtstaat in.
Sorry, ik had 'ombuigingen' moeten gebruikenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:01 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
De PVV is natuurlijk een extreem-rechtse beweging en dat heeft als logisch gevolg dat de stemmers op de PVV op z'n minst een stevige sympathie hebben voor extreem-rechtsquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er is ook nog zoiets als goed fatsoen, en dan scoort de PVV gewoon zeer slechtquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is jouw criterium, maar ik heb weer andere criteria. Ik heb zelf niet zoveel op met de huidige rechtsstaat omdat ik niet vind dat deze tot rechtvaardige uitkomsten leidt.
De keus voor de PVV lijkt mij echter vooral voort te komen uit teleurgesteld zijn en weer eens wat anders proberen. En uit onvrede over de veiligheidssituatie (2 overvallen in een week), nog even in het midden gelaten of de PVV de aangewezen partij is om dat te veranderen, een gebied waarop Wilders stevig van zich laat horen. Het zou mij zelfs niks verbazen als mensen met een niet-Nederlandse achtergrond PVV stemmen, denk aan Antillianen, denk aan Molukkers.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:20 schreef oompaloompa het volgende:
Dat is inderdaad te kort door de bocht, echter zou je wel kunnen stellen dat de kiezers de gedachtegang in ieder geval acceptabel genoeg vinden om zich niet tegen te laten houden PVV te stemmen. Vind ik persoonlijk niet veel minder erg dan voorstander te zijn van het gedachtegoed.
Dat kan maar toch steunt iedereen die niet op basis van "iene miene mutte' op de PVV heeft gestemd door die stem een extreem-rechtse beweging....quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De keus voor de PVV lijkt mij echter vooral voort te komen uit teleurgesteld zijn en weer eens wat anders proberen. En uit onvrede over de veiligheidssituatie (2 overvallen in een week), nog even in het midden gelaten of de PVV de aangewezen partij is om dat te veranderen, een gebied waarop Wilders stevig van zich laat horen. Het zou mij zelfs niks verbazen als mensen met een niet-Nederlandse achtergrond PVV stemmen, denk aan Antillianen, denk aan Molukkers.
Ik welk opzicht collaboreren zij?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:38 schreef Sloggi het volgende:
PVV-stemmers zijn wellicht niet extreem-rechts, maar het zijn op z'n minst collaborateurs.
Ze heulen met de vijand. Net als Rutte en Verhagen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik welk opzicht collaboreren zij?
Say what?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze heulen met de vijand. Net als Rutte en Verhagen.
Oh ja, onze rechtstaat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan jij vinden, maar ze gaan in ieder geval niet tegen de grondbeginselen van onze rechtstaat in.
Afschaffen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:54 schreef Toad het volgende:
Wat moet er dan precies veranderen aan de rechtstaat?
In ieder geval artikel 1 GW herzien.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:54 schreef Toad het volgende:
Wat moet er dan precies veranderen aan de rechtstaat?
Want? Wat mankeert er aan:quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In ieder geval artikel 1 GW herzien.
Dat het niet alleen voor de relatie overheid-burger geldt maar ook voor de relatie burger-burger. Zoiets dus:quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Want? Wat mankeert er aan:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
volgens jou?
Bronquote:De Grondwet is een wet waarin in beginsel de verhouding overheid burger wordt geregeld. De artikelen in de Grondwet hebben daarom in beginsel een verticale werking. De praktijk wijst echter uit dat de bepalingen in de Grondwet ook steeds meer gebruikt worden ter regulering van de verhouding tussen burgers onderling. De artikelen hebben dan niet alleen een verticale maar ook een horizontale werking.
Dus jij vindt dat burgers moeten mogen discrimineren?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat het niet alleen voor de relatie overheid-burger geldt maar ook voor de relatie burger-burger. Zoiets dus:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden door de overheid in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Dan wordt de verticale werking van art. 1 GW in ere hersteld:
[..]
Bron
Klopt. Neem de SGP, ik vind dat zij in haar statuten mag opnemen dat vrouwen op grond van hun geslacht uitgesloten zijn van lidmaatschap. Maar het blijft een lastig punt hoor, want discriminatie door een winkelier die alle Marokkanen buiten sluit vind ik geen goede zaak, echter de winkelier moet die keus in principe wel kunnen maken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat burgers moeten mogen discrimineren?
Dat vind ik dus niet. Het zou bovendien ingaan tegen de mensenrechtenverdragen van de VN. We zijn niet voor niks al op de vingers getikt voor de policy van de SGP.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Klopt. Neem de SGP, ik vind dat zij in haar statuten mag opnemen dat vrouwen op grond van hun geslacht uitgesloten zijn van lidmaatschap. Maar het blijft een lastig punt hoor, want discriminatie door een winkelier die alle Marokkanen buiten sluit vind ik geen goede zaak, echter de winkelier moet die keus in principe wel kunnen maken.
Geen zorgen, ik ben het inmiddels wel gewend dat mensen het niet met dit standpunt eens zijn.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:36 schreef remlof het volgende:
Dat vind ik dus niet.
Jammer voor het mensenrechtenverdrag dan, het schendt in mijn ogen juist de vrijheid van burgers (de SGP kwestie toont dat duidelijk aan in mijn ogen, maar daar hebben we het volgens mij als eens over gehad), dat vind ik niet goed. Als het moet zeggen we dat verdrag wat mij betreft op.quote:Het zou bovendien ingaan tegen de mensenrechtenverdragen van de VN. We zijn niet voor niks al op de vingers getikt voor de policy van de SGP.
Ik vind het nogal wat dat een partij die in de Tweede en Eerste Kamer is vertegenwoordigd vrouwen uitsluit van het lidmaatschap, jij niet?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik ben het inmiddels wel gewend dat mensen het niet met dit standpunt eens zijn.
[..]
Jammer voor het mensenrechtenverdrag dan, het schendt in mijn ogen de vrijheid van burgers, dat vind ik niet goed.
Dat is een keus van de leden van die vereniging. Daar kun je het niet mee eens zijn, zoals ik dat overigens ook ben, maar de vraag is of je dan ook die vereniging wil kunnen dwingen om dat wel te doen. Ik vind dat je dat niet moet doen omdat daarmee de vrijheid van burgers om andere opvattingen over bepaalde zaken te hebben wordt beperkt. Ik vind dat heel belangrijk en daarom maak ik mij ook grote zorgen om wat er nu rondom de SGP gebeurd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:41 schreef remlof het volgende:
Ik vind het nogal wat dat een partij die in de Tweede en Eerste Kamer is vertegenwoordigd vrouwen uitsluit van het lidmaatschap, jij niet?
Ja, daar ben ik dus volstrekt mee oneens. De grondwet moet de burger juist beschermen tegen de macht die de overheid heeft.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:49 schreef remlof het volgende:
Ok. Maar om even meer ontopic te geraken, Wilders wil dus juist dat de overheid mag discrimineren en wil daarom artikel 1 schrappen (of veranderen).
Voor verenigingen is het nog tot daar aan toe. Alleen zet het de deur ook open voor werkgevers om geen vrouwen meer aan te nemen. En dat vind ik toch wel onwenselijk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is een keus van de leden van die vereniging. Daar kun je het niet mee eens zijn, zoals ik dat overigens ook ben, maar de vraag is of je dan ook die vereniging wil kunnen dwingen om dat wel te doen. Ik vind dat je dat niet moet doen omdat daarmee de vrijheid van burgers om andere opvattingen over bepaalde zaken te hebben wordt beperkt. Ik vind dat heel belangrijk en daarom maak ik mij ook grote zorgen om wat er nu rondom de SGP gebeurd.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:04 schreef IHVK het volgende:
Crosspost:
Leuke tweet van
Apechtold: Met al dat hemelwater begin ik toch bijna te geloven dat er nóg een CDA-prominent boos is ...
Discirimineren doet de overheid allang. Ze hebben allerlei voortrekkersregeltjes waarbij 'bij gelijke gevallen gelijk behandelen' dus niet op gaat, dus dat is opzich geen groot verschil.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:49 schreef remlof het volgende:
Ok. Maar om even meer ontopic te geraken, Wilders wil dus juist dat de overheid mag discrimineren en wil daarom artikel 1 schrappen (of veranderen).
Niks mis met het behouden van de cultuur, toch? Hij heeft wel een punt, want met het aantal allochtonen, blijft er niet zo bar veel meer over van onze "Joods-Christelijke cultuur''.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Discirimineren doet de overheid allang. Ze hebben allerlei voortrekkersregeltjes waarbij 'bij gelijke gevallen gelijk behandelen' dus niet op gaat, dus dat is opzich geen groot verschil.
Het kansloze is dat hij het wil vervangen door de "Joods-Christelijke cultuur', wat dat dan ook moge zijn, in de grondwet te zetten. Cultuur in de grondwet.
Als jij een bepaalde cultuur wil bezigen in het leven, ga je gang, veel plezier, maar iets veranderlijks als cultuur vastleggen in een grondwet is gewoon debiel. Ik zou niet eens weten wat ik mij daar bij voor moet stellen. Verplicht tulpen op tafel en klompen aan naar het werk?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:23 schreef Operation-X het volgende:
[..]
Niks mis met het behouden van de cultuur, toch? Hij heeft wel een punt, want met het aantal allochtonen, blijft er niet zo bar veel meer over van onze "Joods-Christelijke cultuur''.
Morgen is "onze" cultuur anders dan vandaag. Niet door allochtonen maar door onszelf.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:23 schreef Operation-X het volgende:
[..]
Niks mis met het behouden van de cultuur, toch? Hij heeft wel een punt, want met het aantal allochtonen, blijft er niet zo bar veel meer over van onze "Joods-Christelijke cultuur''.
Vuile hypocriet. Waarom stem je dan PvdA, een partij die van overheidswege 'positieve' discriminatie promoot? Echt, als er één partij een gevaar is voor de rechtsstaat, door lak te hebben aan art. 1 van de grondwet, dan zijn het wel de sociaaldemocraten.quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:49 schreef remlof het volgende:
Ja tuurlijk, maar dat heeft weer te maken met dat je zelf een cultuur hebt maar als land ook (waar de overheid ook deels verantwoordelijk voor is.) Laat de allochtonen beter inburgeren, zorg ervoor dat ze allen goed nederlands spreken, en zich nederlander laten voelen, neem ze op in de samenleving, en willen ze echt niet? dan kunnen we altijd tante rita inhuren om ze weer weg te bonjourenquote:Op zondag 29 augustus 2010 22:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als jij een bepaalde cultuur wil bezigen in het leven, ga je gang, veel plezier, maar iets veranderlijks als cultuur vastleggen in een grondwet is gewoon debiel. Ik zou niet eens weten wat ik mij daar bij voor moet stellen. Verplicht tulpen op tafel en klompen aan naar het werk?
Niet schelden. En ik denk dat positieve discriminatie steeds harder nodig is naarmate Wilders harder tekeer gaat en alle moslims wegzet als minderwaardig.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vuile hypocriet. Waarom stem je dan PvdA, een partij die van overheidswege 'positieve' discriminatie promoot? Echt, als er één partij een gevaar is voor de rechtsstaat, door lak te hebben aan art. 1 van de grondwet, dan zijn het wel de sociaaldemocraten.
Het kan eventueel in een preambule. Als grondwetsartikel zou het louter symbolische waarde hebben want het lijkt me lastig om je als burger voor de rechter te beroepen op een dergelijke bepaling. Natuurlijk zijn culturen niet statisch en is het dus eigenlijk onzinnig om iets dergelijks zelfs in een preambule op te nemen, maar ach.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als jij een bepaalde cultuur wil bezigen in het leven, ga je gang, veel plezier, maar iets veranderlijks als cultuur vastleggen in een grondwet is gewoon debiel. Ik zou niet eens weten wat ik mij daar bij voor moet stellen.
In de systematiek van de klassieke grondrechten past het inderdaad niet. De idee is juist dat de overheid zich met een bepaald terrein, godsdienst bijvoorbeeld, niet bemoeit zodat er een vrije ruimte voor burgers ontstaat.quote:Verplicht tulpen op tafel en klompen aan naar het werk?
Bedoelde ik niet kwaadaardig.quote:
Tja, dus dan moeten we iets fundamenteels als gelijke behandeling door de overheid maar over boord gooien omdat Wilders toevallig goed scoort in polls van Maurice de Hond?quote:En ik denk dat positieve discriminatie steeds harder nodig is naarmate Wilders harder tekeer gaat en alle moslims wegzet als minderwaardig.
Nee omdat het tot gevolg kan hebben dat:quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bedoelde ik niet kwaadaardig.
[..]
Tja, dus dan moeten we iets fundamenteels als gelijke behandeling door de overheid maar over boord gooien omdat Wilders toevallig goed scoort in polls van Maurice de Hond?
quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:10 schreef remlof het volgende:
allochtonen of vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in bepaalde functies vind ik dat je daar actief onder mag gaan werven.
Onder Guusje ter Horst gingen hoge politiebanen naar personen met minder competenties dan de originele, blanke, mannelijke kandidaat. Bovendien werden bepaalde functies maandenlang niet vervuld omdat er überhaupt geen gehandicapte, soennitische, Feyenoord-supportende albinovrouw met één oog aanwezig was. Kom op zeg, we zijn toch geen Zimbabwe. Beste kandidaat voor de functie, en als dat vaak een blanke man is, soit.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:10 schreef remlof het volgende:
Bovendien is "positieve discriminatie" te vangen onder het "in gelijke gevallen" uit artikel 1.
Als allochtonen of vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in bepaalde functies vind ik dat je daar actief onder mag gaan werven.
Zeker bij de politie denk ik dat het wel van belang is dat de samenstelling een afspiegeling vormt van de bevolking. Natuurlijk moeten ze wel competent zijn, maar je mag onder omstandigheden dat er ondervertegenwoordiging is best actief gaan werven onder die groepen. Of in de vacature zetten dat vrouwen/allochtonen de voorkeur genieten.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Onder Guusje ter Horst gingen hoge politiebanen naar personen met minder competenties dan de originele, blanke, mannelijke kandidaat. Bovendien werden bepaalde functies maandenlang niet vervuld omdat er überhaupt geen gehandicapte, soennitische, Feyenoord-supportende albinovrouw met één oog aanwezig was. Kom op zeg, we zijn toch geen Zimbabwe. Beste kandidaat voor de functie, en als dat vaak een blanke man is, soit.
quote:Weisglas vraagt critici in VVD om actie
DEN HAAG - Oud-Tweede Kamervoorzitter en VVD-prominent Frans Weisglas roept tegenstanders in zijn partij van samenwerking met de PVV op om op te staan en hun kritiek aan partijleider Mark Rutte en het partijbestuur te laten horen.
Van Weisglas is al langer bekend dat hij niets ziet in samenwerking met de PVV, ook niet als die partij van Geert Wilders alleen gedoogsteun geeft aan een minderheidskabinet van VVD en CDA.
''Alleen al op grond van onze liberale beginselen hebben wij niets te zoeken bij een partij die groepen mensen stigmatiseert'', aldus Weisglas.
''Wilders heeft in zo'n constructie ook nog eens alle touwtjes in handen. Het is zo instabiel als wat.''
Stilte
Weisglas verbaast zich al weken over de stilte binnen de VVD, hoewel hij van voldoende mensen hoort dat ze zijn mening delen. ''Ik roep VVD'ers op: wend je tot Rutte en het hoofdbestuur. Laat je kritiek horen.''
De oud-Kamervoorzitter zei zich te kunnen herkennen in de brief die oud-CDA-minister Cees Veerman en andere prominenten in die partij afgelopen weekeinde publiceerden.
Daarin riepen ze de CDA-top op de gesprekken met de PVV te stoppen. ''Als je in die brief overal de letters CDA inruilt voor VVD, zou je die ongewijzigd als een groep VVD'ers kunnen publiceren.''
hahahahaha.quote:Op maandag 30 augustus 2010 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
PVV'er ruimhartig voor vluchtelingen
DEN HAAG - Dertig procent van de PVV-achterban is voor het ruimhartig toelaten van vluchtelingen in Nederland. Onder CDA'ers is het grootste deel, 82 procent, voorstander en onder VVD-stemmers 59 procent.
Dat blijkt uit een maandag gepubliceerde peiling van onderzoeksbureau TNS Nipo in opdracht van VluchtelingenWerk Nederland. Momenteel voeren onderhandelaars van VVD, PVV en CDA gesprekken over de vorming van een kabinet.
Als vluchtelingen een verblijfsvergunning hebben gekregen, dan vindt 80 procent van de CDA-stemmers dat zij hun directe gezinsleden mogen laten overkomen. Onder alle Nederlanders is de steun voor vluchtelingen toegenomen, van 53 procent vorig jaar naar 63 procent nu. Ruim 80 procent van de Nederlanders vindt dat mensen die oorlogen ontvluchten, hier terecht moeten kunnen.
„In de kabinetsformatie worden nu harde afspraken gemaakt op het gebied van asiel en integratie, maar deze cijfers laten juist zien dat er brede steun is voor vluchtelingen in Nederland”, aldus interim-directeur Igor Ivakic van VluchtelingenWerk. „Daar kunnen de onderhandelaars niet zomaar aan voorbij gaan.”
De representatieve peiling van TNS Nipo is gehouden in de periode van 19 tot en met 25 augustus. Aan het onderzoek hebben bijna twaalfhonderd mensen meegedaan uit een vast bestand van TNS Nipo.
Wilders is gewoon een uiterst handig politiek dier die alles uitstekend weet te bespelen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Het blijft formidabel mooi hoe Wilders de kaarten in zijn handen gespeeld krijgt. Maandenlang roept hij dat hij door andere partijen wordt buitengesloten en dat hij zo graag wil regeren. +5 zetels.
Wilders krijgt vervolgens de kans om te gaan regeren met CDA en VVD maar geeft de moed op dag 1 van de onderhandelingen al op. Blijkbaar keek hij tijdens een vergadering met zijn fractie om zich heen en zag plots wat een stelletje incapabele mafketels er aanwezig waren.
Nu prominente CDA'ers en VVD'ers kritiek hebben op samenwerking met de PVV kan Wilders opnieuw roepen dat hij wordt buitengesloten. +10 zetels.
Het is werkelijk niet te filmen hoe ongelooflijk dom PVV stemmers zijn.
Het is een populist. Net zoals Marijnissen in 2006, die toen ook heel slim 25 zetels wist binnen te slepen voor de SP. Het is alleen zo jammer dat de doorsnee PVV kiezer, die erg te porren is voor de maatschappelijke problemen die bestaan met allochtonen, zich niet realiseert dat de oplossingen die Wilders aandraagt voor deze problemen, meer afbraak doen aan de vrijheid en de Nederlandse rechtsstaat, dan de "vrijheid" in de naam van de partij lijkt te suggereren.quote:Op maandag 30 augustus 2010 19:46 schreef Urquhart het volgende:
Wilders is gewoon een uiterst handig politiek dier die alles uitstekend weet te bespelen.
quote:
CDA'er Schinkelshoek weg om PVV
` CDA'er Jan Schinkelshoek (56) verlaat
de politiek,omdat hij ongelukkig is met
de besprekingen over een kabinet met
gedoogsteun van de PVV.
Schinkelshoek was van 2006 tot juni van
dit jaar Kamerlid.Bij de verkiezingen
van 9 juni stond hij op de 27ste plaats
van de lijst,maar het CDA haalde maar
21 zetels.Als er mensen uit de fractie
naar het nieuwe kabinet overstappen,zou
de kans groot zijn dat Schinkelshoek
alsnog in de Kamer zou komen.
Schinkelshoek heeft de fractie laten
weten dat hij een coalitie met de PVV
heilloos vindt,zowel voor het land als
voor het CDA.
Zover denken zij toch helemaal niet. Ze zijn al lang blij dat er een politicus is die de problemen op een zelfde wijze benoemd als in het lokale koffiehuis. Dat hij ze waarschijnlijk niet kan uitvoeren dat is voor latere zorg, maar hij zegt het wel effe daar in Den Haagquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is een populist. Net zoals Marijnissen in 2006, die toen ook heel slim 25 zetels wist binnen te slepen voor de SP. Het is alleen zo jammer dat de doorsnee PVV kiezer, die erg te porren is voor de maatschappelijke problemen die bestaan met allochtonen, zich niet realiseert dat de oplossingen die Wilders aandraagt voor deze problemen, meer afbraak doen aan de vrijheid en de Nederlandse rechtsstaat, dan de "vrijheid" in de naam van de partij lijkt te suggereren.
Maar blijkbaar niet zo aansprekend als Wilders.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:50 schreef Toad het volgende:
Ach, ik denk dat iedereen tegenwoordig wel 'de problemen' benoemt.
Die andere heren zijn natuurlijk geen actieve politici meer dus die kunnen lastig hun plaats op de lijst voor de tweede kamer opgeven...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een CDA'er met principes.Kijk Lubbers, Veerman, en consorten, zo doe je dat.
Ik denk niet dat alles wat er wordt gezegd binnenkamers gehouden kan worden: Kabinetsformatie aan zijden draadquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:46 schreef Toad het volgende:
Vandaag alleen overleg in eigen kring. Dus geen onderhandelingen olv. Opstelten.
Mij wel. Die uitspraken waren van hem toch al niet bepaald onbekend. Hij verkondigde gewoon datzelfde verhaal wat we al zo lang van hem kennen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:23 schreef maartena het volgende:
Het verbaasd me niets na dat interview met de Australische media dat steeds meer CDA leden de PVV niet vertrouwen.
Het doel van de samenwerking was natuurlijk ook deels hem de mond snoeren... Dat gaat niet lukken blijkt nu en dan is een samenwerking nog minder aantrekkelijk..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:33 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Mij wel. Die uitspraken waren van hem toch al niet bepaald onbekend. Hij verkondigde gewoon datzelfde verhaal wat we al zo lang van hem kennen.
Mwah degenen die zich nog niet hebben laten horen zijn degenen die nog op een baantje in de kamer of het kabinet hopen. Verder heeft iedere min of meer prominente CDA'er zijn grote scepsis laten blijken. Als dat al de diepste krochten zijnquote:Maar goed, de "prominenten" kwamen natuurlijk ook uit de diepste krochten naar boven gekropen.
Dat was een voorproefje van wat ze de hele vier jaar (als ze die vol zouden maken) te wachten zou staan als partij.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:23 schreef maartena het volgende:
Het verbaasd me niets na dat interview met de Australische media dat steeds meer CDA leden de PVV niet vertrouwen.
Inderdaad en reken er maar op dat de media dat uit blijven zenden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:03 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat was een voorproefje van wat ze de hele vier jaar (als ze die vol zouden maken) te wachten zou staan als partij.
Wordt een lekker stabiel kabinet danquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:37 schreef Toad het volgende:
Frits Wester: Verhagen wil de formatie echt doordrukken.
Oef. Ik ben het wel vaak met je eens maar dit is echt een verschrikking wat je hier zegt. Uiteraard zal het niet voor elk beroep gelden maar het bewust werven van vrouwen voor bepaalde posities.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:10 schreef remlof het volgende:
Als allochtonen of vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in bepaalde functies vind ik dat je daar actief onder mag gaan werven.
Verhagen is een rat, eerst het kabinet laten vallen, en dan een toneelstuk opvoeren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:37 schreef Toad het volgende:
Frits Wester: Verhagen wil de formatie echt doordrukken.
Ja want de PVDA had totaal geen schuld aan het vallen van het kabinet.quote:Op woensdag 1 september 2010 07:05 schreef Pugg het volgende:
[..]
Verhagen is een rat, eerst het kabinet laten vallen, en dan een toneelstuk opvoeren.
Zoveel maanden later haalt het hem echt in.
Weg met die opportunist
Niet in mijn ogen. Zij hielden zich aan gemaakte afspraken. verhagen heeft een vies spelletje gespeeld toen en doet dat nu volgens mij ook weer. Alles voor het pluche in dit geval!!quote:Op woensdag 1 september 2010 12:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja want de PVDA had totaal geen schuld aan het vallen van het kabinet.
Hoezo? Neem een basisschool, daar wil je toch niet alleen maar mannelijke leerkrachten? Als er alleen maar mannen zijn op een gegeven moment zal je toch echt op zoek moeten gaan naar een vrouw.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oef. Ik ben het wel vaak met je eens maar dit is echt een verschrikking wat je hier zegt. Uiteraard zal het niet voor elk beroep gelden maar het bewust werven van vrouwen voor bepaalde posities.!
Verhagen is van begin af aan duidelijk geweest over hoe hij de onderhandelingen inging. Zoveel mogelijk punten binnenhalen, principe-kwesties duidelijk in het akkoord zetten en dan de fractie en het congres om toestemming vragen. Dat was het doel in het begin en dat is het doel nu.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:29 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Niet in mijn ogen. Zij hielden zich aan gemaakte afspraken. verhagen heeft een vies spelletje gespeeld toen en doet dat nu volgens mij ook weer. Alles voor het pluche in dit geval!!
het was Verhagen die perse in Afghanistan wilde blijven, lekker mooi weer spelen.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Verhagen is van begin af aan duidelijk geweest over hoe hij de onderhandelingen inging. Zoveel mogelijk punten binnenhalen, principe-kwesties duidelijk in het akkoord zetten en dan de fractie en het congres om toestemming vragen. Dat was het doel in het begin en dat is het doel nu.
Ik zie niet zo goed hoe dat een vies spelletje is.
Ik had het niet over afghanistan, sjakiequote:Op woensdag 1 september 2010 13:29 schreef Pugg het volgende:
[..]
het was Verhagen die perse in Afghanistan wilde blijven, lekker mooi weer spelen.
Dat was voor de Pvda te veel omdat hij, verhagen dus geen milimeter toegaf.
dat zijn de feiten.
Lees eens een krant zou ik zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |