Een demissionair kabinet kan natuurlijk ook niet zoveel he.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef speknek het volgende:
Zozo, nog maar 4 procent begrotingstekort.
En weer dik 3 miljard aan relatief eenvoudige bezuinigingen die het nieuwe kabinet kan vergeten en dus elders meer moet zoeken..quote:
Tja hele radicale dingen kan het zittende demissionaire kabinet niet doen natuurlijk..quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef speknek het volgende:
We kunnen gelukkig goedkoper lenen dan ooit tevoren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef speknek het volgende:
Wat een toeval, kom je net voor 11 september uit.quote:
Hmm, het verhogen van de accijns op rookwaren is geen bezuinigen, maar gewoon weer een lastenverhoging, het aloude middeltje als je geld tekort komt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
En weer dik 3 miljard aan relatief eenvoudige bezuinigingen die het nieuwe kabinet kan vergeten en dus elders meer moet zoeken..
Perfect idee, wat mij betreft verhogen ze de accijns op rookwaar nog eens met 30ct.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:01 schreef MSLOVER het volgende:
[..]
Hmm, het verhogen van de accijns op rookwaren is geen bezuinigen, maar gewoon weer een lastenverhoging, het aloude middeltje als je geld tekort komt.
Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat ze nog twee weken de tijd nemen. Het CPB gaat nu nog de koopkrachtplaatjes berekenen en daarna gaan de verschillende fracties nog over het akkoord praten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:58 schreef Jud1th het volgende:
Of het loopt allemaal toch niet zo soepeltjes als ze ons willen doen geloven?
Van mij mag er nog wel 2 euro bovenop ook.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:01 schreef MSLOVER het volgende:
Hmm, het verhogen van de accijns op rookwaren is geen bezuinigen, maar gewoon weer een lastenverhoging, het aloude middeltje als je geld tekort komt.
Als daar geen Europese regelgeving aan ten grondslag ligt kunt je wel zover gaan als Duitsland met een gameverbod, ware het niet dat je dat soort games zonder problemen uit de rest van europa kan importeren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Van mij mag er nog wel 2 euro bovenop ook.
Roken
Overigens wil het CDA ook gewelddadige spellen gaan verbieden:
http://www.nu.nl/games/23(...)elddadige-games.html
http://www.volkskrant.nl/(...)chts_kabinet_er_komtquote:De PvdA wil met onder anderen het CDA gaan praten over een middenkabinet, mochten de onderhandelingen over een rechts kabinet stranden.
En de rest download gewoon de Amerikaanse versie. Dat is ook niet te handhaven lijkt me.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als daar geen Europese regelgeving aan ten grondslag ligt kunt je wel zover gaan als Duitsland met een gameverbod, ware het niet dat je dat soort games zonder problemen uit de rest van europa kan importeren.
Ik heb al eens in de Rijksbegroting zitten snuffelen, en de tabaksaccijns is minder dan 0,5% van de totale inkomsten, dus echt "er op rekenen" doen ze niet. Mochten de rokers echt MASSAAL stoppen (wat weer andere voordelen heeft, maar ik niet verwacht) dan kun je die complete misgelopen accijns terugverdienen door de accijns op alcohol met 5% te verhogen of iets in die trend.quote:Ik ben zelf een roker en als ze er in een keer twee euro bovenop doen zou ik me ook 2 x bedenken, maar de schatkist rekent ws zo op de accijnzen dat ze deze prijzen geleidelijk opschroeven ipv een tegenvaller op te lopen, zo hypocriet is dat beleid nl.
Maar dat 1,5 miljoen kiezers gedemoniseerd zouden worden slaat natuurlijk helemaal nergens opquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch heeft Wilders daar wel een punt en het is een stuk beter dan dat 'zeurpiet' van afgelopen week. De CDA-prominenten moeten terug in hun hok en gewoon de onderhandelingen afwachten. Ik verwacht een aardig bezuinigingspakket waar ook het CDA zich goed in zal kunnen vinden.
Nou, diverse lieden hameren bijvoorbeeld hier op Fok! er op dat de PVV extreem rechts zou zijn, en dan deze kiezers daarmee per definitie extreem rechts zijn. Dat vind ik wel demoniserend want dat is namelijk niet het geval. Al die partijen die weigeren te onderhandelen met de PVV doen in mijn ogen hetzelfde en ook de CDA-prominenten neigen steeds meer naar het als melaats betitelen van de PVV. Dat is natuurlijk geen goede zaak.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar dat 1,5 miljoen kiezers gedemoniseerd zouden worden slaat natuurlijk helemaal nergens op
Ik vind de PVV ook extreemrechts. De denkbeelden neigen heel erg naar fascisme zelfs. Maar daarmee demoniseer ik de stemmers toch nog niet? Vroeger waren er mensen die CPN stemden, die werden massaal landverraders genoemd.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou, diverse lieden hameren bijvoorbeeld hier op Fok! er op dat de PVV extreem rechts zou zijn, en dan deze kiezers daarmee per definitie extreem rechts zijn. Dat vind ik wel demoniserend want dat is namelijk niet het geval. Al die partijen die weigeren te onderhandelen met de PVV doen in mijn ogen hetzelfde en ook de CDA-prominenten neigen steeds meer naar het als melaats betitelen van de PVV. Dat is natuurlijk geen goede zaak.
Dat is inderdaad te kort door de bocht, echter zou je wel kunnen stellen dat de kiezers de gedachtegang in ieder geval acceptabel genoeg vinden om zich niet tegen te laten houden PVV te stemmen. Vind ik persoonlijk niet veel minder erg dan voorstander te zijn van het gedachtegoed.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou, diverse lieden hameren bijvoorbeeld hier op Fok! er op dat de PVV extreem rechts zou zijn, en dan deze kiezers daarmee per definitie extreem rechts zijn. Dat vind ik wel demoniserend want dat is namelijk niet het geval. Al die partijen die weigeren te onderhandelen met de PVV doen in mijn ogen hetzelfde en ook de CDA-prominenten neigen steeds meer naar het als melaats betitelen van de PVV. Dat is natuurlijk geen goede zaak.
Ze mochten zelfs geen postbode worden.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef remlof het volgende:
Vroeger waren er mensen die CPN stemden, die werden massaal landverraders genoemd.
Nou diverse partijen weigeren iedere vorm van interactie met de PVV. Ik vind GL ook verderfelijke standpunten hebben, maar ik weiger niet iedere vorm van interactie met GL, integendeel, onder strikte voorwaarden zou ik het niet erg vinden als ze in een kabinet gaan zitten met 'mijn' partij.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind de PVV ook extreemrechts. De denkbeelden neigen heel erg naar fascisme zelfs. Maar daarmee demoniseer ik de stemmers toch nog niet? Vroeger waren er mensen die CPN stemden, die werden massaal landverraders genoemd.
Dat kan jij vinden, maar ze gaan in ieder geval niet tegen de grondbeginselen van onze rechtstaat in.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou diverse partijen weigeren iedere vorm van interactie met de PVV. Ik vind GL ook verderfelijke standpunten hebben
Dat is jouw criterium, maar ik heb weer andere criteria. Ik heb zelf niet zoveel op met de huidige rechtsstaat omdat ik niet vind dat deze tot rechtvaardige uitkomsten leidt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:26 schreef remlof het volgende:
Dat kan jij vinden, maar ze gaan in ieder geval niet tegen de grondbeginselen van onze rechtstaat in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |