abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85776874
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:21 schreef speknek het volgende:
Zozo, nog maar 4 procent begrotingstekort :{.
Een demissionair kabinet kan natuurlijk ook niet zoveel he.
pi_85777777
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:20 schreef waht het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon hard aan het werk. ;)
En weer dik 3 miljard aan relatief eenvoudige bezuinigingen die het nieuwe kabinet kan vergeten en dus elders meer moet zoeken..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85777794
quote:
Tja hele radicale dingen kan het zittende demissionaire kabinet niet doen natuurlijk..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85778114
quote:
We kunnen gelukkig goedkoper lenen dan ooit tevoren. ;)
pi_85782070
Formatie duurt twee weken langer.
pi_85782127
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:50 schreef Toad het volgende:
Formatie duurt twee weken langer.
Wat een toeval, kom je net voor 11 september uit.
Daar zullen ze het dan nog wel net overheen tillen.
pi_85782324
Of het loopt allemaal toch niet zo soepeltjes als ze ons willen doen geloven?
pi_85782455
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

En weer dik 3 miljard aan relatief eenvoudige bezuinigingen die het nieuwe kabinet kan vergeten en dus elders meer moet zoeken..
Hmm, het verhogen van de accijns op rookwaren is geen bezuinigen, maar gewoon weer een lastenverhoging, het aloude middeltje als je geld tekort komt.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:08:48 #209
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85782732
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:01 schreef MSLOVER het volgende:

[..]

Hmm, het verhogen van de accijns op rookwaren is geen bezuinigen, maar gewoon weer een lastenverhoging, het aloude middeltje als je geld tekort komt.
Perfect idee, wat mij betreft verhogen ze de accijns op rookwaar nog eens met 30ct.
pi_85782749
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:58 schreef Jud1th het volgende:
Of het loopt allemaal toch niet zo soepeltjes als ze ons willen doen geloven?
Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat ze nog twee weken de tijd nemen. Het CPB gaat nu nog de koopkrachtplaatjes berekenen en daarna gaan de verschillende fracties nog over het akkoord praten.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:12:49 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85782894
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:01 schreef MSLOVER het volgende:
Van mij mag er nog wel 2 euro bovenop ook.

Roken :')

Overigens wil het CDA ook gewelddadige spellen gaan verbieden:
http://www.nu.nl/games/23(...)elddadige-games.html
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:17:58 #212
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_85783085
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Van mij mag er nog wel 2 euro bovenop ook.

Roken :')

Overigens wil het CDA ook gewelddadige spellen gaan verbieden:
http://www.nu.nl/games/23(...)elddadige-games.html
Als daar geen Europese regelgeving aan ten grondslag ligt kunt je wel zover gaan als Duitsland met een gameverbod, ware het niet dat je dat soort games zonder problemen uit de rest van europa kan importeren.

Ik ben zelf een roker en als ze er in een keer twee euro bovenop doen zou ik me ook 2 x bedenken, maar de schatkist rekent ws zo op de accijnzen dat ze deze prijzen geleidelijk opschroeven ipv een tegenvaller op te lopen, zo hypocriet is dat beleid nl.
pi_85784140
quote:
De PvdA wil met onder anderen het CDA gaan praten over een middenkabinet, mochten de onderhandelingen over een rechts kabinet stranden.
http://www.volkskrant.nl/(...)chts_kabinet_er_komt
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:52:40 #214
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85784556
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als daar geen Europese regelgeving aan ten grondslag ligt kunt je wel zover gaan als Duitsland met een gameverbod, ware het niet dat je dat soort games zonder problemen uit de rest van europa kan importeren.
En de rest download gewoon de Amerikaanse versie. Dat is ook niet te handhaven lijkt me.

quote:
Ik ben zelf een roker en als ze er in een keer twee euro bovenop doen zou ik me ook 2 x bedenken, maar de schatkist rekent ws zo op de accijnzen dat ze deze prijzen geleidelijk opschroeven ipv een tegenvaller op te lopen, zo hypocriet is dat beleid nl.
Ik heb al eens in de Rijksbegroting zitten snuffelen, en de tabaksaccijns is minder dan 0,5% van de totale inkomsten, dus echt "er op rekenen" doen ze niet. Mochten de rokers echt MASSAAL stoppen (wat weer andere voordelen heeft, maar ik niet verwacht) dan kun je die complete misgelopen accijns terugverdienen door de accijns op alcohol met 5% te verhogen of iets in die trend.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:04:27 #215
104871 remlof
Europees federalist
pi_85801096
Calimero Wilders laat weer van zich horen:

geertwilderspvv Dagelijkse anti-PVV-hetze van CDA-prominenten. Ik zeg tegen hen: wacht onderhandelingen af en stop met het demoniseren van 1.5 mln kiezers!
11 minutes ago via Twitter for BlackBerry®

:')
Yankee go home!
pi_85801144
Toch heeft Wilders daar wel een punt en het is een stuk beter dan dat 'zeurpiet' van afgelopen week. De CDA-prominenten moeten terug in hun hok en gewoon de onderhandelingen afwachten. Ik verwacht een aardig bezuinigingspakket waar ook het CDA zich goed in zal kunnen vinden, dus er niks om nou zo paniekerig te doen.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:08:32 #217
104871 remlof
Europees federalist
pi_85801176
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch heeft Wilders daar wel een punt en het is een stuk beter dan dat 'zeurpiet' van afgelopen week. De CDA-prominenten moeten terug in hun hok en gewoon de onderhandelingen afwachten. Ik verwacht een aardig bezuinigingspakket waar ook het CDA zich goed in zal kunnen vinden.
Maar dat 1,5 miljoen kiezers gedemoniseerd zouden worden slaat natuurlijk helemaal nergens op _O-
Yankee go home!
pi_85801332
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar dat 1,5 miljoen kiezers gedemoniseerd zouden worden slaat natuurlijk helemaal nergens op _O-
Nou, diverse lieden hameren bijvoorbeeld hier op Fok! er op dat de PVV extreem rechts zou zijn, en dan deze kiezers daarmee per definitie extreem rechts zijn. Dat vind ik wel demoniserend want dat is namelijk niet het geval. Al die partijen die weigeren te onderhandelen met de PVV doen in mijn ogen hetzelfde en ook de CDA-prominenten neigen steeds meer naar het als melaats betitelen van de PVV. Dat is natuurlijk geen goede zaak.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:19:37 #219
104871 remlof
Europees federalist
pi_85801388
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nou, diverse lieden hameren bijvoorbeeld hier op Fok! er op dat de PVV extreem rechts zou zijn, en dan deze kiezers daarmee per definitie extreem rechts zijn. Dat vind ik wel demoniserend want dat is namelijk niet het geval. Al die partijen die weigeren te onderhandelen met de PVV doen in mijn ogen hetzelfde en ook de CDA-prominenten neigen steeds meer naar het als melaats betitelen van de PVV. Dat is natuurlijk geen goede zaak.
Ik vind de PVV ook extreemrechts. De denkbeelden neigen heel erg naar fascisme zelfs. Maar daarmee demoniseer ik de stemmers toch nog niet? Vroeger waren er mensen die CPN stemden, die werden massaal landverraders genoemd.
Yankee go home!
pi_85801402
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is inderdaad te kort door de bocht, echter zou je wel kunnen stellen dat de kiezers de gedachtegang in ieder geval acceptabel genoeg vinden om zich niet tegen te laten houden PVV te stemmen. Vind ik persoonlijk niet veel minder erg dan voorstander te zijn van het gedachtegoed.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:20:36 #221
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85801410
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef remlof het volgende:
Vroeger waren er mensen die CPN stemden, die werden massaal landverraders genoemd.
Ze mochten zelfs geen postbode worden. :'(
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:20:42 #222
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_85801412
Ook als je zelf niet extreem rechts bent kun je nog wel op een extreem rechtse partij stemmen natuurlijk.

Wilders had wellicht nog een punt gehad als hij een vereniging met leden was geweest. Maar je kan imo niet zo nadrukkelijk je partij isoleren van je achterban, en die achterban dan wel vereenzelvigen met je partij als dat je wat beter uitkomt.
pi_85801478
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind de PVV ook extreemrechts. De denkbeelden neigen heel erg naar fascisme zelfs. Maar daarmee demoniseer ik de stemmers toch nog niet? Vroeger waren er mensen die CPN stemden, die werden massaal landverraders genoemd.
Nou diverse partijen weigeren iedere vorm van interactie met de PVV. Ik vind GL ook verderfelijke standpunten hebben, maar ik weiger niet iedere vorm van interactie met GL, integendeel, onder strikte voorwaarden zou ik het niet erg vinden als ze in een kabinet gaan zitten met 'mijn' partij.

Verder demoniseer je niet door te zeggen dat je niks ziet in bepaalde denkbeelden, maar ik vind wel dat je demoniseert door categorisch iedere samenwerking met de PVV af te kappen terwijl je nog niet eens weet onder welke voorwaarden dat gebeurd of zou kunnen plaats vinden.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:26:48 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_85801525
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nou diverse partijen weigeren iedere vorm van interactie met de PVV. Ik vind GL ook verderfelijke standpunten hebben
Dat kan jij vinden, maar ze gaan in ieder geval niet tegen de grondbeginselen van onze rechtstaat in.
Yankee go home!
pi_85801577
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:26 schreef remlof het volgende:
Dat kan jij vinden, maar ze gaan in ieder geval niet tegen de grondbeginselen van onze rechtstaat in.
Dat is jouw criterium, maar ik heb weer andere criteria. Ik heb zelf niet zoveel op met de huidige rechtsstaat omdat ik niet vind dat deze tot rechtvaardige uitkomsten leidt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')