quote:
CDA'er Schinkelshoek weg om PVV
` CDA'er Jan Schinkelshoek (56) verlaat
de politiek,omdat hij ongelukkig is met
de besprekingen over een kabinet met
gedoogsteun van de PVV.
Schinkelshoek was van 2006 tot juni van
dit jaar Kamerlid.Bij de verkiezingen
van 9 juni stond hij op de 27ste plaats
van de lijst,maar het CDA haalde maar
21 zetels.Als er mensen uit de fractie
naar het nieuwe kabinet overstappen,zou
de kans groot zijn dat Schinkelshoek
alsnog in de Kamer zou komen.
Schinkelshoek heeft de fractie laten
weten dat hij een coalitie met de PVV
heilloos vindt,zowel voor het land als
voor het CDA.
Zover denken zij toch helemaal niet. Ze zijn al lang blij dat er een politicus is die de problemen op een zelfde wijze benoemd als in het lokale koffiehuis. Dat hij ze waarschijnlijk niet kan uitvoeren dat is voor latere zorg, maar hij zegt het wel effe daar in Den Haagquote:Op maandag 30 augustus 2010 20:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is een populist. Net zoals Marijnissen in 2006, die toen ook heel slim 25 zetels wist binnen te slepen voor de SP. Het is alleen zo jammer dat de doorsnee PVV kiezer, die erg te porren is voor de maatschappelijke problemen die bestaan met allochtonen, zich niet realiseert dat de oplossingen die Wilders aandraagt voor deze problemen, meer afbraak doen aan de vrijheid en de Nederlandse rechtsstaat, dan de "vrijheid" in de naam van de partij lijkt te suggereren.
Maar blijkbaar niet zo aansprekend als Wilders.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:50 schreef Toad het volgende:
Ach, ik denk dat iedereen tegenwoordig wel 'de problemen' benoemt.
Die andere heren zijn natuurlijk geen actieve politici meer dus die kunnen lastig hun plaats op de lijst voor de tweede kamer opgeven...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een CDA'er met principes.Kijk Lubbers, Veerman, en consorten, zo doe je dat.
Ik denk niet dat alles wat er wordt gezegd binnenkamers gehouden kan worden: Kabinetsformatie aan zijden draadquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:46 schreef Toad het volgende:
Vandaag alleen overleg in eigen kring. Dus geen onderhandelingen olv. Opstelten.
Mij wel. Die uitspraken waren van hem toch al niet bepaald onbekend. Hij verkondigde gewoon datzelfde verhaal wat we al zo lang van hem kennen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:23 schreef maartena het volgende:
Het verbaasd me niets na dat interview met de Australische media dat steeds meer CDA leden de PVV niet vertrouwen.
Het doel van de samenwerking was natuurlijk ook deels hem de mond snoeren... Dat gaat niet lukken blijkt nu en dan is een samenwerking nog minder aantrekkelijk..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:33 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Mij wel. Die uitspraken waren van hem toch al niet bepaald onbekend. Hij verkondigde gewoon datzelfde verhaal wat we al zo lang van hem kennen.
Mwah degenen die zich nog niet hebben laten horen zijn degenen die nog op een baantje in de kamer of het kabinet hopen. Verder heeft iedere min of meer prominente CDA'er zijn grote scepsis laten blijken. Als dat al de diepste krochten zijnquote:Maar goed, de "prominenten" kwamen natuurlijk ook uit de diepste krochten naar boven gekropen.
Dat was een voorproefje van wat ze de hele vier jaar (als ze die vol zouden maken) te wachten zou staan als partij.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:23 schreef maartena het volgende:
Het verbaasd me niets na dat interview met de Australische media dat steeds meer CDA leden de PVV niet vertrouwen.
Inderdaad en reken er maar op dat de media dat uit blijven zenden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:03 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat was een voorproefje van wat ze de hele vier jaar (als ze die vol zouden maken) te wachten zou staan als partij.
Wordt een lekker stabiel kabinet danquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:37 schreef Toad het volgende:
Frits Wester: Verhagen wil de formatie echt doordrukken.
Oef. Ik ben het wel vaak met je eens maar dit is echt een verschrikking wat je hier zegt. Uiteraard zal het niet voor elk beroep gelden maar het bewust werven van vrouwen voor bepaalde posities.quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:10 schreef remlof het volgende:
Als allochtonen of vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in bepaalde functies vind ik dat je daar actief onder mag gaan werven.
Verhagen is een rat, eerst het kabinet laten vallen, en dan een toneelstuk opvoeren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:37 schreef Toad het volgende:
Frits Wester: Verhagen wil de formatie echt doordrukken.
Ja want de PVDA had totaal geen schuld aan het vallen van het kabinet.quote:Op woensdag 1 september 2010 07:05 schreef Pugg het volgende:
[..]
Verhagen is een rat, eerst het kabinet laten vallen, en dan een toneelstuk opvoeren.
Zoveel maanden later haalt het hem echt in.
Weg met die opportunist
Niet in mijn ogen. Zij hielden zich aan gemaakte afspraken. verhagen heeft een vies spelletje gespeeld toen en doet dat nu volgens mij ook weer. Alles voor het pluche in dit geval!!quote:Op woensdag 1 september 2010 12:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja want de PVDA had totaal geen schuld aan het vallen van het kabinet.
Hoezo? Neem een basisschool, daar wil je toch niet alleen maar mannelijke leerkrachten? Als er alleen maar mannen zijn op een gegeven moment zal je toch echt op zoek moeten gaan naar een vrouw.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oef. Ik ben het wel vaak met je eens maar dit is echt een verschrikking wat je hier zegt. Uiteraard zal het niet voor elk beroep gelden maar het bewust werven van vrouwen voor bepaalde posities.!
Verhagen is van begin af aan duidelijk geweest over hoe hij de onderhandelingen inging. Zoveel mogelijk punten binnenhalen, principe-kwesties duidelijk in het akkoord zetten en dan de fractie en het congres om toestemming vragen. Dat was het doel in het begin en dat is het doel nu.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:29 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Niet in mijn ogen. Zij hielden zich aan gemaakte afspraken. verhagen heeft een vies spelletje gespeeld toen en doet dat nu volgens mij ook weer. Alles voor het pluche in dit geval!!
het was Verhagen die perse in Afghanistan wilde blijven, lekker mooi weer spelen.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Verhagen is van begin af aan duidelijk geweest over hoe hij de onderhandelingen inging. Zoveel mogelijk punten binnenhalen, principe-kwesties duidelijk in het akkoord zetten en dan de fractie en het congres om toestemming vragen. Dat was het doel in het begin en dat is het doel nu.
Ik zie niet zo goed hoe dat een vies spelletje is.
Ik had het niet over afghanistan, sjakiequote:Op woensdag 1 september 2010 13:29 schreef Pugg het volgende:
[..]
het was Verhagen die perse in Afghanistan wilde blijven, lekker mooi weer spelen.
Dat was voor de Pvda te veel omdat hij, verhagen dus geen milimeter toegaf.
dat zijn de feiten.
Lees eens een krant zou ik zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |