ja nou niks, gewoon nog minstens 20 weken coconen en genieten van de buikbaby en dan een mooie spontane bevallingquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, houd op zeg!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik weet geloof ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
True, true. Maar het zou zo'n fantastische verrassing zijn!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
En 11/1/11 is nog wel zo'n mooie omkeerbare datum...
Ik denk dat jij dit keer voor de 39e week gaat.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
True, true. Maar het zou zo'n fantastische verrassing zijn!
Ik ga overigens uit van 21/1.
Lekker boeiendquote:
15e is veel leukerquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:02 schreef huuphuup het volgende:
ik teken zelf voor een valentijnsbaby trouwens, de 14e ga k voor deze keer.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb mijn eigen Paul de Octopus (Tha_Erik, heeft de vorige keer zowel het geslacht als de uitgerekende datum goed geraden).![]()
Paul heeft zijn geld ditmaal op 10/1 gezet, dus ik reken er toch wel op!
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:26 schreef flugeltje het volgende:
Nou, het doet dus wel wat, maar tergend langzaam... Gevolg is wel dat Martijn nu thuis moet gaan slapen en ik hier achterblijf met hele vervelende rug- en beenweeen
Ik heb een prik voor de nacht aangeboden gekregen om te slapen, maar ik durf niet goed omdat ik graag helder wil blijven... Ik heb tot 01.00 uur de tijd gekregen om te beslissen... Daarna heeft het sowieso geen zin meer.
Precies dat!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 07:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik kwam kijken hoe je de nacht doorgekomen bent, flugeltje. Ik hoop dat je of nog lekker wat hebt kunnen slapen om je voor te bereiden op de bevalling van vandaag of dat Willem besloten heeft zich dan maar spontaan aan te dienen
Schlomoquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 07:54 schreef Orea het volgende:
Hahaha lekker sloom via mobiel met kind aan de borst, wat Vicky zegt dus
handig hequote:Op zaterdag 7 augustus 2010 07:54 schreef Orea het volgende:
Hahaha lekker sloom via mobiel met kind aan de borst, wat Vicky zegt dus
Kijk aan, 7 cm. alquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 08:40 schreef martijn_AR het volgende:
Even een berichtje namens Flugeltje.
na een lange, lange nacht vol rug- en been weeën uiteindelijk toch voor een ruggeprik gekozen. Halleluja![]()
7 cm ontsluiting. Nu gaan we even wat rusten even oogje dicht doen voor het gaat beginnen.
Iedereen erg bedankt voor het medeleven. Dat sterkt ons hier in de VK
Uhm, meestal zakken de weeën af met een epiduraalquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 09:16 schreef leonieke het volgende:
En het kan opeens zo vlug gaan met een epidurale. Op 2 uur tijd was ik van 3cm naar 10cm gegaan.
Ik heb nooit gezegd dat mijn lichaam normaal doet héquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Uhm, meestal zakken de weeën af met een epiduraal
Willempie hoor je overal! Willempie is een speciaal geval!![]()
flugel, duwen alsof je moet poepen. Goed luisteren naar de instructies maar vooral naar je eigen lijf! Je kan het!
Hè, wat een lekker opbeurend berichtje voor flugel!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:07 schreef ymme het volgende:
Hier inderdaad nadat de epiduraal eindelijk gezet was. Na flinke weeenstormen. Bijna geen weeen meer, met als gevolg: Keizersnede...
Niks slapen! De eerstkomende tijd valt er niks meer te slapen!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:22 schreef martijn_AR het volgende:
Door de ruggeprik lopen we iets achter op schema we zitten op 8cm.
Flugeltje hangt nu aan een weeën opwekken (synto) om de boel even in gang te houden. Ze wilde eigenlijk nog wat slapen, maar hè, er is werk aan de winkel.
Dat dusquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:26 schreef Ticootje het volgende:
Slapen doet ze maar in dr eigen tijd!
ja, inderdaad..quote:
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:11 schreef Jore het volgende:
[..]
Hè, wat een lekker opbeurend berichtje voor flugel!
ja ik geloof er echt nog geen kont vanquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:47 schreef Pvoesss het volgende:
ik voelde het ook zo vroeg huupje..
Ik geloofde er ook steeds niet van.. maar het was toch zo..
En alle bewegingen zitten nog precies op de zelfde plek als toen alleen nu hard (heel hard)
Flugel![]()
![]()
![]()
een matras met pocketvering... heerlijk! dan wordt je overal door kleine veren ondersteund, en bang zijn dat de vering door de tijk gaan prikken na verloop van tijd hoeft niet, omdat elke veer apart verpakt is in een "pocket". het is alleen wel lastig om de matrassen te vouwen (kan de vering niet goed tegen) dus als je een bed hebt met zo'n hoofddeel dat omhoog kan, moet je even opletten met hoever hij omhoog komt...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben op zoek naar een matras en zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nou zin en wat is onzin? (Ik hoef geen Aerosleepmatras.)
En ditzelfde geldt voor baby's? Ik vind het idee van pocketvering heel fijn, lekker stevig.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:44 schreef mijsje het volgende:
Flugel!!!![]()
kop op meisje! je hebt Willem bijna bij je in je armen!
![]()
[..]
een matras met pocketvering... heerlijk! dan wordt je overal door kleine veren ondersteund, en bang zijn dat de vering door de tijk gaan prikken na verloop van tijd hoeft niet, omdat elke veer apart verpakt is in een "pocket". het is alleen wel lastig om de matrassen te vouwen (kan de vering niet goed tegen) dus als je een bed hebt met zo'n hoofddeel dat omhoog kan, moet je even opletten met hoever hij omhoog komt...
Wat Mijsje zegt is wel zinnig ja.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben op zoek naar een matras en zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nou zin en wat is onzin? (Ik hoef geen Aerosleepmatras.)
Ze verkopen ook een matrasbeschermer; is er een belangrijk verschil? En loont het om het duurdere dekmatrasje te kopen?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:49 schreef huuphuup het volgende:
Verder, absoluut de beste tip ooit van iemand hier vond ik die dekmatrasjes bij Ikea, gewoon een dunne voor eroverheen, bij plas/poep of spuug gewoon dekmatrasje eraf, matras keren en bed verschonen en dan kan het dekmatrasje zo in de wasmachine. Ik heb er bij Amélie veel aan gehad (stomme lekluiers) en ik koop nu zeker weer zo'n dekmatrasje.
Dat is zo'n Aerosleepmatras!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:55 schreef mijsje het volgende:
ze hebben ook van die matrasjes waar je gewoon op kan ademen als je je gezicht erop drukt, vrienden van ons zweren erbij, maar ik weet niet het merk of de prijs...
Oh, het lijken me prima dingen. Ze zijn alleen vrij duur en omdat het niet bewezen is dat ze de kans op wiegendood verminderen vind ik ze niet het geld waard. Maar ik begrijp goed waarom een ander die keuze wel zou maken.quote:
Ja, de goedkope 10 euro, de duurdere 20 euro.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:58 schreef Leandra het volgende:
Die Ikea-dekmatrasjes zijn toch maar 20 Euro ofzo??
Geen idee wat het verschil is met een matrasbeschermer. Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel die doorlaat.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze verkopen ook een matrasbeschermer; is er een belangrijk verschil? En loont het om het duurdere dekmatrasje te kopen?
Ja dat dus idd, hij staat bij de babyspullen maar er staat ook bij dat hij ook geschikt is voor 1 persoonsbedden dus ik weet niet of hij dan echt enkel voor baby's geschikt is. Ik zou zelf geloof ik de gok niet nemen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:14 schreef Leandra het volgende:
Een matrasbeschermer heeft toch een laag die niets doorlaat??
Als er geen vocht doorheenkomt dan lijkt het me ook lastig er wel lucht (adem) doorheen te laten komen, tenzij slechts een deel van de matrasbeschermer voorzien is van een niet-doorlatende laag.
hehe dat zal wel jaquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:27 schreef Leandra het volgende:
En ik zit me nou de hele tijd af te vragen hoe ik dat destijds gedaan heb, want ik weet redelijk zeker dat er in 1991 nog geen negatief advies was over het gebruik van matrasbeschermers....
Maar goed, toen mocht je een pasgeborene ook gewoon op zijn zij laten slapen.
Dat denk ik ook!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat Willem er wel is hoor...
Dan staan Cantare en ik bovenaan!!!
Van Twitter:quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat Willem er wel is hoor...
uhuhquote:Dan staan Cantare en ik bovenaan!!!
Jij mag eerst, ik moet eerst de hal nog afschilderen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:23 schreef Cantare het volgende:
[..]
Van Twitter:
Mag ik jullie voorstellen aan Willem Gerard Planken. 15.02 uur en ruim 8 pond! Was heftig, maar alles is goed nu
Gefeliciteerd Flugeltje en Martijn!!!!
![]()
[..]
uhuh
Waarschijnlijkquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
Gefeliciteerd!!!! geniet er van!
ben benieuwd naar Willem!
(ben ik nou de enige die niet wist dat dit de echte naam zou zijn??? bij Tessie weet ik wel dat Anna echt Anna wordt, maar hier wist ik het niet??)
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
(ben ik nou de enige die niet wist dat dit de echte naam zou zijn??? bij Tessie weet ik wel dat Anna echt Anna wordt, maar hier wist ik het niet??)
dachten ze bij bij mijn zoon destijds ook (JJ dan wel jan juniorquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:50 schreef twentemeisje het volgende:
hier nog eentje hoor, ik dacht dat dit het pre-geboorte-koosnaampje was
.
Wat ben je lieffffquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
ahhhh Willem; dat 1e pakje had Evie ook aan
[ afbeelding ]
in maatje 50
(en dan nog te groot haha)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#geen
http://babystrology.com/t(...)3&day=12&babycount=1 < Zou die wel in de op er bij mogen dan ?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:49 schreef Brighteyes het volgende:
DJMO, gefeliciteerd trouwens! Ik vergat het daarnet. Wilde je er bij zetten in de OP maar dat was al gedaan.
mijn huis ruikt naar kippensoep (vers gemaakt) vanavond met stokbrood kruidenboter .. misschien een omeletje erbij .. *smikkel*quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:53 schreef Ticootje het volgende:
Oh en spiritus ruikt ook lekker! Ff de ramen gezeemd binnen. Heel m'n huis ruikt nu naar een combi van chloor/spiritus/alciet. Wat een gezonde lucht eigenlijk
Ik kan me daar ook ontzettend aan ergeren, dat men in de supermarkt gerust met een wagentje tegen je zwangere buik beukt. Dat doen ze trouwens ook als ik Ivan bij me draag. Ik vermoed dat ze te veel met zichzelf bezig zijn en het gewoon echt niet zien. Dat neemt niet weg dat ze netjes hun excuses aan zouden kunnen bieden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:09 schreef Jeetjejom het volgende:
Pvoesss en Claudia_X, dat heb ik de vorige zwangerschap ook al gemerkt, dat mensen zich echt niet sociaal opstellen tegenover zwangeren. Ik hoef niet met fluwelen handschoentjes te worden behandeld, maar toen iemand in de supermarkt het te druk had met vertellen en bijna met wagentje en al mijn buik in crashte kon er totaal geen sorry vanaf. Meer een geirriteerde blik van mens je loopt in de weg!
In Duitsland daarentegen werd me in iedere winkel een stoel aangeboden toen ik met een vriendin ging shoppen!
oh ik had het juist andersomquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoop maar dat ze zo blind van wanhoop was dat ze niet zag dat je zwanger was, Pvoesss.
Ik reis met bus 12s naar de Uithof en er is tijdens de vorige zwangerschap nooit een student voor me opgestaan. Oudere mensen (lees: afgestudeerd of anderszins klaar met school) doen dat vaak wel.
mmmochquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:04 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik heb het er idd een beetje onhandig neergezet, maar totdat ik op 31 augustus uitsluitsel van de gyn krijg, ga ik nog uit van 15 april.... Ik kan toch nu niet 4 weken zwanger zijn en dan uitgerekend zijn op 31 augustus?
Toen ik laatst bij de Ikea was en ook heel nodig moest, was er net een schoonmaker bezig die met zijn karretje de ingang blokkeerde zodat mensen er niet in konden zolang hij bezig was. Maar zodra hij mij zag staan wachten, reed ie zijn karretje opzij en zei dat ik wel even mocht hoor. Vond het echt wel lief!quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag getest of mensen een zwangere vrouw voor laten gaan bij het toilet in de Ikea als ze héél nodig moet. Niet dus.
Nou, als ik zwanger ben dan kan ik mijn plas nu eenmaal moeilijker ophouden en kan ik moeilijker lange tijd staan. Kan ik ook niks aan doen, net zoals een bejaarde er niks aan kan doen dat die moeilijker ter been is. Het lijkt me doodnormaal dat fatsoenlijke mensen een beetje rekening met elkaar houden. Natuurlijk kun je erom vragen, maar het is toch fijner om in een wereld te leven waarin mensen met elkaar meedenken?quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
En btw, ik vond het juist heel erg om als 'zwangere' behandeld te worden en dat jan en alleman je maar zijn/haar stoel aanbood. Als het echt moest dan vroeg ik zelf wel. Verder nooit rare of gekke blikken daarover gehad. Je kunt toch voor jezelf zorgen? Ik zie niet in waarom de hele wereld nou opeens met alle zwangere vrouwen rekening moet gaan houden. Voor laten gaan in de wc? Waarvoor? Niemand is ook maar zijn/haar reden verschuldigd en dat kunnen best meer legitieme redenen zijn dan alleen maar zwanger.
No offense!
Vind ik ook.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
mmmoch
En btw, ik vond het juist heel erg om als 'zwangere' behandeld te worden en dat jan en alleman je maar zijn/haar stoel aanbood. Als het echt moest dan vroeg ik zelf wel. Verder nooit rare of gekke blikken daarover gehad. Je kunt toch voor jezelf zorgen? Ik zie niet in waarom de hele wereld nou opeens met alle zwangere vrouwen rekening moet gaan houden. Voor laten gaan in de wc? Waarvoor? Niemand is ook maar zijn/haar reden verschuldigd en dat kunnen best meer legitieme redenen zijn dan alleen maar zwanger.
No offense!
Ik sta ook op voor iemand die eruit ziet alsof die het moeilijk heeft (overgewicht, kind bij zich, volbeladen met tassen, ziekjes). Het is toch volstrekt normaal dat je uiterlijke tekenen gebruikt als aanwijzing om aan te bieden om op te staan? Als het niet nodig is dan hoor je dat vanzelf wel. Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is aan attent zijn. Niemand verwacht van je dat je gedachten kunt lezen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:07 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Ik vind het persoonlijk, als niet zwangere, lastig hoor. Moet ik wel voor een zwangere opstaan, maar niet voor iemand met zwaar obesitas? Die zeult wellicht nog meer kilo's mee dane en gemiddelde zwangere. En als ik lang in de auto zit en errug nodig moet pissen, is dat voor mij net zo dringend als voor een zwangere. Waar ligt de grens? Ik ga er ook van uit dat als mensen echt dringend behoefte hebben aan mijn zitplaats, zonder dat ik dat in kan schatten, ze dat gewoon vragen.
Begrijp me niet verkeerd, ik sta wel op, maar mijn buik is zo groot als sommige hier die al op de helft zijn (:')), en ik moet ook staan als het vol is...
Oh ik geloof ik ook best dat er enorm veel horken zijn hoor, dat voorop. maar ik wil alleen zeggen dat ik het soms lastig vind. En ik zou er zelf niet aan denken om een zwangere bij de wc voor te laten gaan, ik zou nml niet direct de link leggen dat de nood hoog kan zijn, of iig hoger dan bij een niet-zwangere. Zelf nog nooit meegemaakt immers. En als iemand er dan niet om vraagt om even eerst te mogen, in geval van noodquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik sta ook op voor iemand die eruit ziet alsof die het moeilijk heeft (overgewicht, kind bij zich, volbeladen met tassen, ziekjes). Het is toch volstrekt normaal dat je uiterlijke tekenen gebruikt als aanwijzing om aan te bieden om op te staan? Als het niet nodig is dan hoor je dat vanzelf wel. Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is aan attent zijn. Niemand verwacht van je dat je gedachten kunt lezen.
Van twijfel zou geen sprake zijn als het hier om een discussie over oudere mensen zou gaan, terwijl er genoeg ouderen zijn die zich prima kunnen redden. En hey, als je jezelf niet zo lekker of gammel voelt dan sta je toch niet op? Het zou mij alleen sterk verbazen als een harmonicabus vol met studenten er te slecht aan toe is om even op te staan.
Ik laat ook altijd iedereen voor en ik hou ook altijd met iedereen rekening. Laat ouderen/zwangeren e.d. niet staan als ik wel zit en zij niet maar je kunt er donder op zeggen dat niet iedereen dat doet. Dat betekent niet dat die anderen asociaal zijn, ik denk dat je verwachtingen dan gewoon te hoog liggen. En soms kun je niet zien wat een ander mankeert laat staan dat ze dat jou aan de neus gaan hangen in de wachtrij voor de toiletten bij de ikea.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, als ik zwanger ben dan kan ik mijn plas nu eenmaal moeilijker ophouden en kan ik moeilijker lange tijd staan. Kan ik ook niks aan doen, net zoals een bejaarde er niks aan kan doen dat die moeilijker ter been is. Het lijkt me doodnormaal dat fatsoenlijke mensen een beetje rekening met elkaar houden. Natuurlijk kun je erom vragen, maar het is toch fijner om in een wereld te leven waarin mensen met elkaar meedenken?
Maar hey, ik ben ook zo iemand die een ander met weinig boodschappen voorlaat bij de kassa als ikzelf veel booschappen heb.
Ben het wel deels met je tante eens moet ik zeggen. Mits niet hoooog-zwanger, ben je niet ziek, en als je dat wel bent of erg last hebt, dan kan ik dat niet zien en ga ik ervam uit dat mensen voor zichzelf zorgen, en dus vragen. En vergeet niet dat het gros van de mensen niet weet hoe het is om zwanger te zijn! Tot ik hier mee kwam lezen had ik geen benul van wat het in kon houden, behalve een dikke buik, dus don't just blame them dat ze niet voor je opstaan.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind juist de kern van attent gedrag dat het vanuit de ander komt. Als je erom vraagt is het geen kwestie meer van attent zijn. En ik vind het geen gebod of zo, maar gewoon fatsoenlijk. Ik begrijp wel dat mensen iets soms niet doorhebben, maar een buik van 37 weken kun je onder normale omstandigheden moeilijk negeren in een bus.
Er zijn trouwens ook mensen die juist harder worden als het om zwangere vrouwen gaat. Ik heb een (overigens heel lieve) tante die van mening is dat 'zwangeren niet moeten doen alsof ze ziek zijn'. Maarja, de een gaat nu eenmaal niet zo makkelijk door een zwangerschap als de ander.
Natuurlijk kun je dat ook op de maatschappij afschuiven: als iemand niet opstaat voor een bejaarde dan is dat niet asociaal maar dan heeft de maatschappij te hoge verwachtingen. Dat kun je ook over andere fatsoenskwesties zeggen, zoals afval op straat gooien ('de gemeente moet maar niet verwachten dat mensen naar een prullenbak lopen').quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:35 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik laat ook altijd iedereen voor en ik hou ook altijd met iedereen rekening. Laat ouderen/zwangeren e.d. niet staan als ik wel zit en zij niet maar je kunt er donder op zeggen dat niet iedereen dat doet. Dat betekent niet dat die anderen asociaal zijn, ik denk dat je verwachtingen dan gewoon te hoog liggen.
De hele discussie gaat over attent zijn, niet over al dan niet voor jezelf of je kind op durven komen. Ik heb er geen enkel probleem mee om hulp te vragen.quote:Zelf vragen als je graag voor wilt of als ergens geen zitplaats is vind ik heel normaal hoor. Hell, voor je kind durf en kun je alles en voor jezelf niet?
Dan blijf ik natuurlijk thuis. Dan heb ik simpelweg in het ov niets te zoeken. Geldt hetzelfde voor als ik nu ziek ben.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:39 schreef Pvoesss het volgende:
Zeg dat nog maar een keer als je zwanger bent en echt dood en dood ziek..
En ik zie ook genoeg mensen die wel weten wat het in kan houden die echt te veek verwachten van een zwangere..
En hoezo ben je dan hooog zwanger wel ziek.. de klachten zijn er vaak niet anders om
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb helemaal niet meer in mijn oude spijkerbroeken gekund na de zwangerschap van Ivan en heb gewoon mijn positiespijkerbroeken gedragen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:02 schreef mefke79 het volgende:
Dames die zwanger zijn van een tweede...konden jullie je positiekleding van de vorige keer weer aan of was dat toch te klein? Ik heb hier nog redelijk wat kleding bewaard met het idee dat ik dat een volgende keer weer aan zou doen, maar begin me af te vragen of dat nog wel gaat passen dan. Ik kan bijvoorbeeld nog steeds niet in al mijn broeken van voor de zwangerschap. Anders kan ik nu net zo goed verkopen....
Natuurlijk blijf je dan thuis... De boodschappen doen zichzelf wel en werken is niet nodigquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:33 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Dan blijf ik natuurlijk thuis. Dan heb ik simpelweg in het ov niets te zoeken. Geldt hetzelfde voor als ik nu ziek ben.
Zwanger en dood- en doodziek zijn twee verschillende dingen, die sóms verband houden, soms niet. Zoveel weet ik dan wel weer van zwanger zijn![]()
Maar goed, eerst maar eens zwanger worden, dan hier verder meepraten.
doe es een buikfoto?quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb helemaal niet meer in mijn oude spijkerbroeken gekund na de zwangerschap van Ivan en heb gewoon mijn positiespijkerbroeken gedragen.Nu draag ik die nog steeds terwijl mijn buik HUGE is. Ik heb dus geen grotere positiekleding hoeven kopen.
Ik ga er ten eerste niet vanuit dat ik halfdood ga ervan. Mocht dat wel zo zijn dan kan mijn vriend/man dat toch doen, de boodschappen? Ben toch niet plotseling alleen? En als ik echt te ziek ben om te werken, dan ben ik ziek, en zolang een dokter dat kan bevestigen, hóef ik ook niet (veel) te werken. Maar zoals ik al zei, ga ik er niet van uit dat ik echt doodziek zal zijn. Zie niet in hoe dit een aparte instelling kan zijn?quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:47 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Natuurlijk blijf je dan thuis... De boodschappen doen zichzelf wel en werken is niet nodig![]()
Ik vind het nogal een aparte instelling maar goed dat zal wel aan mij liggen.
oh ja dat had ik ook wel bij Amélie eigenlijk, maar het was ook augustus tegen de tijd dat ik heul veel zwanger was dus ik vond mezelf niet helemaal objectief over hoe warm ik het zelf nou hadquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:53 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik zwanger ben, ben ik trouwens niet zo'n koukleum als ik normaliter ben. Hoe zwangerder ik word, hoe warmer ik het krijg. Da's ook tamelijk ideaal met kleding.
B. heeft maar 1 jasquote:Op zondag 8 augustus 2010 18:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga geen jas nodig hebben. Bij Jen gebruikte ik gewoon die van M.
Preciesquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:51 schreef DJMO het volgende:
Ik ben als zwangere niet speciaal, maar wel kwetsbaarder dan een niet-zwangere.
Afgezien van het feit dat ik me in andere topics nogal eens aan je mening heb geërgerd, en dan niet zozeer aan je mening maar vooral aan de stelligheid waarmee je een ander ongezien en ongeacht de situatie kunt veroordelen (als het om abortus gaat bijvoorbeeld) vind ik dat het nu misschien ook verstandiger zou zijn je onwetendheid niet de boventoon te laten voeren.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:56 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Ik ga er ten eerste niet vanuit dat ik halfdood ga ervan. Mocht dat wel zo zijn dan kan mijn vriend/man dat toch doen, de boodschappen? Ben toch niet plotseling alleen? En als ik echt te ziek ben om te werken, dan ben ik ziek, en zolang een dokter dat kan bevestigen, hóef ik ook niet (veel) te werken. Maar zoals ik al zei, ga ik er niet van uit dat ik echt doodziek zal zijn. Zie niet in hoe dit een aparte instelling kan zijn?
oh!quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:00 schreef Cantare het volgende:
[..]
Precies![]()
Sinds ik zwanger ben, voel ik me wel kwetsbaarder dan normaal. Niet per sé om mijzelf, maar er zit toch een kind in mijn buik. Ik merk ook dat ik instinctief veel feller ben om mijn kind te beschermen. Pas liep ik in de supermarkt en werd ik opzij gebeukt door een jongen van een jaar of 16. Lááiend werd ik, terwijl ik normaal denk 'hm, ik liep zeker in de weg'.
Attent zijn verwacht ik overigens gewoon niet van 16-jarigen, zeker niet als ze in de randstand wonen.![]()
![]()
Claudia, ik ben ook benieuwd naar je buik!
even in de herhaling .. misschien hebben de modjes er over heen gelezenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://babystrology.com/t(...)3&day=12&babycount=1 < Zou die wel in de op er bij mogen dan ?
Ja maar mijn lief is slanker dan ik ben.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik ga geen jas nodig hebben. Bij Jen gebruikte ik gewoon die van M.
Dat is ook mijn 'probleem'.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja maar mijn lief is slanker dan ik ben.
He, chill! Had ik niet al eerder gezegd dat ik het inderdaad niet weet? En dat ik dan niet zomaar kan ruiken dat iemand die achter mij in de rij staat bij de wc, eigenlijk voor wil gaan?quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ik me in andere topics nogal eens aan je mening heb geërgerd, en dan niet zozeer aan je mening maar vooral aan de stelligheid waarmee je een ander ongezien en ongeacht de situatie kunt veroordelen (als het om abortus gaat bijvoorbeeld) vind ik dat het nu misschien ook verstandiger zou zijn je onwetendheid niet de boventoon te laten voeren.
Je hebt nu geen flauw idee hoe een zwangerschap zal verlopen, dus ook geen flauw idee hoe jij er onder zult zijn, en dan is het wel makkelijk roepen dat jij niet dit, dat, zus of zo zult doen, maar ik ben allerminst verbaasd als je tegen de tijd dat het zo ver is heel anders zult reageren dan je nu denkt te zullen reageren.
En werkelijk, je stevige postuur vergelijken met zwangeren die halverwege zijn?
Kwam het er ook in 4 maanden bij?
quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:04 schreef huuphuup het volgende:
ik had gedroomd gister dat jij met 38 weken ging bevallen, en nu zie ik je ticker![]()
![]()
staat alles klaar?![]()
oh!quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:15 schreef Cantare het volgende:
[..]
ja, de spullen zijn er klaar voor! Nu ik nog, want ik heb echt _niet_ het gevoel dat ik binnen nu en 3 weken ga bevallen. Misschien heb je een blik in het verleden geworpen, want ik ben zelf wel met precies 38 weken geboren.
eigenlijk vind ik dit inderdaad niet zo'n raar standpunt, ik ga er ook vanuit dat als ik zie dat iemand het moeilijk heeft dat ik kan helpen, hetzij door hem/haar voor te laten bij de kassa, hetzij door hem/haar voor te laten bij toilet, hetzij door hem/haar te helpen opstaan nadat hij/zij gevallen is... maar je ziet het inderdaad niet altijd en het wordt ook niet altijd op prijs gesteld.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:14 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
He, chill! Had ik niet al eerder gezegd dat ik het inderdaad niet weet? En dat ik dan niet zomaar kan ruiken dat iemand die achter mij in de rij staat bij de wc, eigenlijk voor wil gaan?
En hoe ik nu reageer: ik sta op als ik merk dat iemand dat nodig heeft, en als ik dat niet merk, ik ervan uitga dat diegene daar dan om vraagt... Sorry hoor, maar wat is daar mis mee? Ik wilde alleen aangeven met iig mijn eerste post, dat het voor niet-zwangeren, of Onwetenden soms lastig in te schatten is. Niet meer, niet minder. Lees 'm nog eens na zou ik zeggen.
En nee ik heb geen flauw idee, maar ik ga er niet vanúit dat het beroerd gaat zijn, bij voorbaat dus. Vind ik niet een goed uitgangspunt. Als het wel beroerd wordt, zien we dan wel weer. En als ik echt te beroerd ben om rond te lopen (want dat is wat dood- en doodziek inhoudt, wat pvoess noemde, geen misselijkheid of duizeligheid dus), dan blijf ik idd in bed ja. Das toch niet zo'n raar standpunt?
pff
Oh en edit: ik veroordeel nergens iemand(s situatie), ik bagetelliseer nergens hoe beroerd je je kan voelen als zwangere. Het enige wat ik zeg is dat het voor de buitenwereld lastig in te schatten kan zijn, en dat je het de buitenwereld niet altijd kwalijk kan nemen als ze niet voor je opstaan.
Nou, fijn om te weten dat ik als het aan jou lag helmeaal nergens meer kwamquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:02 schreef Troeta het volgende:
Meestal heb je dan geshopt en als je puf hebt om te shoppen, kan je dat kwartiertje ook wel ff staan, anders had je niet moeten gaan.
Ja, stel toch dat je met de bus, trein en nog een keer bus naar je werk moet.... nou heb ik het voordeel dat ik dat niet hoef, en ik vermijd de bus ook absoluut nu ik zwanger ben, want die paar keer dat ik er wel inzat werd ik gewoon misselijk van die rotvaart waarmee het kreng de drempel overgaat en de bocht omvliegt, en dan had ik nog de mazzel dat ik kon zitten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:09 schreef tessie het volgende:
[..]
Nou, fijn om te weten dat ik als het aan jou lag helmeaal nergens meer kwam
1) ik ben afhankelijk van openbaar vervoer. 2) sommige dingen die ik echt nodig heb (kinderkleding bv, maar ook kinderschoenen om een voorbeeld te noemen) zijn hier niet op het dorp te verkrijgen. 3) ik kamp met vrij ernstige (door de zwangerschap verergerd, en ook al is het me misschien niet aan te zien, ik heb die klachten wel, ik kan daardoor niet lang in één en dezelfde positie blijven staan, of lang achter elkaar op mijn benen staan in ieder geval. Ik moet dus wel ook al kan ik eigenlijk niet. Het is dan wel prettig om onderweg te kunnen zitten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:02 schreef Troeta het volgende:
Ik heb serieus op de basisschool geleerd dat ik niet hoef op te staan voor zwangere vrouwen, wel voor ouderen.
En eigenlijk ben ik het daarmee eens. Je bent zwanger, niet gehandicapt, je kan best een kwartiertje staan hoor.
Als je te ziek bent om dat kwartiertje te staan, kan je je gewoon ziekmelden op je werk,daar zijn hele goede regelingen voor als je zwanger bent..enne boodschappen doet bijna niemand met het OV toch?
Meestal heb je dan geshopt en als je puf hebt om te shoppen, kan je dat kwartiertje ook wel ff staan, anders had je niet moeten gaan.
En mensen voor laten gaan bij de WC, als ik iemand heen en weer zie huppen omdat die zo nodig moet laat ik die persoon altijd voor. Omdat je zwanger bent betekent nog niet dat je in je broek piest en zo wel vraag het dan gewoon even of je voor mag!!
ik moest idd ook met 2 bussen een trein met overstap en nog een bus naar mn werk/colleges toequote:Op zondag 8 augustus 2010 20:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, stel toch dat je met de bus, trein en nog een keer bus naar je werk moet.... nou heb ik het voordeel dat ik dat niet hoef, en ik vermijd de bus ook absoluut nu ik zwanger ben, want die paar keer dat ik er wel inzat werd ik gewoon misselijk van die rotvaart waarmee het kreng de drempel overgaat en de bocht omvliegt, en dan had ik nog de mazzel dat ik kon zitten.
Dat kan ik nog steeds niet maar ja, ik ben niet zwanger meer dus niemand die voor mij op gaat staan.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:14 schreef mefke79 het volgende:
Ik kon echt geen kwartier stilstaan, hangen aan een stang in de bus. En ja, dan kon ik wel winkelen ja. Op bejaardentempo en door elke zitmogelijkheid te pakken....maar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |