abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85013060
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

mmmoch :D

En btw, ik vond het juist heel erg om als 'zwangere' behandeld te worden en dat jan en alleman je maar zijn/haar stoel aanbood. Als het echt moest dan vroeg ik zelf wel. Verder nooit rare of gekke blikken daarover gehad. Je kunt toch voor jezelf zorgen? Ik zie niet in waarom de hele wereld nou opeens met alle zwangere vrouwen rekening moet gaan houden. Voor laten gaan in de wc? Waarvoor? Niemand is ook maar zijn/haar reden verschuldigd en dat kunnen best meer legitieme redenen zijn dan alleen maar zwanger.
No offense!
Vind ik ook.
Ik vind het persoonlijk, als niet zwangere, lastig hoor. Moet ik wel voor een zwangere opstaan, maar niet voor iemand met zwaar obesitas? Die zeult wellicht nog meer kilo's mee dane en gemiddelde zwangere. En als ik lang in de auto zit en errug nodig moet pissen, is dat voor mij net zo dringend als voor een zwangere. Waar ligt de grens? Ik ga er ook van uit dat als mensen echt dringend behoefte hebben aan mijn zitplaats, zonder dat ik dat in kan schatten, ze dat gewoon vragen.
Begrijp me niet verkeerd, ik sta wel op, maar mijn buik is zo groot als sommige hier die al op de helft zijn (:')), en ik moet ook staan als het vol is...
pi_85013226
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:07 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Vind ik ook.
Ik vind het persoonlijk, als niet zwangere, lastig hoor. Moet ik wel voor een zwangere opstaan, maar niet voor iemand met zwaar obesitas? Die zeult wellicht nog meer kilo's mee dane en gemiddelde zwangere. En als ik lang in de auto zit en errug nodig moet pissen, is dat voor mij net zo dringend als voor een zwangere. Waar ligt de grens? Ik ga er ook van uit dat als mensen echt dringend behoefte hebben aan mijn zitplaats, zonder dat ik dat in kan schatten, ze dat gewoon vragen.
Begrijp me niet verkeerd, ik sta wel op, maar mijn buik is zo groot als sommige hier die al op de helft zijn (:')), en ik moet ook staan als het vol is...
Ik sta ook op voor iemand die eruit ziet alsof die het moeilijk heeft (overgewicht, kind bij zich, volbeladen met tassen, ziekjes). Het is toch volstrekt normaal dat je uiterlijke tekenen gebruikt als aanwijzing om aan te bieden om op te staan? Als het niet nodig is dan hoor je dat vanzelf wel. Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is aan attent zijn. Niemand verwacht van je dat je gedachten kunt lezen.

Van twijfel zou geen sprake zijn als het hier om een discussie over oudere mensen zou gaan, terwijl er genoeg ouderen zijn die zich prima kunnen redden. En hey, als je jezelf niet zo lekker of gammel voelt dan sta je toch niet op? Het zou mij alleen sterk verbazen als een harmonicabus vol met studenten er te slecht aan toe is om even op te staan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85013576
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik sta ook op voor iemand die eruit ziet alsof die het moeilijk heeft (overgewicht, kind bij zich, volbeladen met tassen, ziekjes). Het is toch volstrekt normaal dat je uiterlijke tekenen gebruikt als aanwijzing om aan te bieden om op te staan? Als het niet nodig is dan hoor je dat vanzelf wel. Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is aan attent zijn. Niemand verwacht van je dat je gedachten kunt lezen.

Van twijfel zou geen sprake zijn als het hier om een discussie over oudere mensen zou gaan, terwijl er genoeg ouderen zijn die zich prima kunnen redden. En hey, als je jezelf niet zo lekker of gammel voelt dan sta je toch niet op? Het zou mij alleen sterk verbazen als een harmonicabus vol met studenten er te slecht aan toe is om even op te staan.
Oh ik geloof ik ook best dat er enorm veel horken zijn hoor, dat voorop. maar ik wil alleen zeggen dat ik het soms lastig vind. En ik zou er zelf niet aan denken om een zwangere bij de wc voor te laten gaan, ik zou nml niet direct de link leggen dat de nood hoog kan zijn, of iig hoger dan bij een niet-zwangere. Zelf nog nooit meegemaakt immers. En als iemand er dan niet om vraagt om even eerst te mogen, in geval van nood :P , dan ga ik ervan uit dat het oke is, zeg maar. En uiteraard siert het om attent te zijn, maar de verantwoordelijkheid ligt in eerste instantie bij de persoon zelf.
pi_85013788
Ik vind juist de kern van attent gedrag dat het vanuit de ander komt. Als je erom vraagt is het geen kwestie meer van attent zijn. En ik vind het geen gebod of zo, maar gewoon fatsoenlijk. Ik begrijp wel dat mensen iets soms niet doorhebben, maar een buik van 37 weken kun je onder normale omstandigheden moeilijk negeren in een bus.

Er zijn trouwens ook mensen die juist harder worden als het om zwangere vrouwen gaat. Ik heb een (overigens heel lieve) tante die van mening is dat 'zwangeren niet moeten doen alsof ze ziek zijn'. Maarja, de een gaat nu eenmaal niet zo makkelijk door een zwangerschap als de ander.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:26:45 #255
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85013824
Ik denk dat er toch een verschil is tussen zwanger en obesitas Pytt. Ik ben als ik zwanger ben gewoon een stuk duizeliger en heb ook wel last van 'opvliegers' die het staan in een bus wat lastiger maken voor mij, dan voor iemand met obesitas denk ik... En je bent ook wat anders zwaar. Toen ik 'op het laatst' liep (met 38 weken) ben je ook wat meer topzwaar, en op 1 bepaald punt, dat trok heel erg naar mijn schouders, en dat vond ik veel lastiger, dan toen ik 20 kilo meer woog 8 jaar geleden ongeveer. En dan niet meer goed slapen enzo....

Maar goed, hier zijn mensen wel wat hoffelijker, ze staan nu al voor me op, terwijl ik er echt niet zwanger uitzie. Gewoon omdat ik een vrouw ben.... ;)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_85013924
Ik vind obesitas niet noodzakelijkerwijs iets anders. Mijn vader had last van overgewicht en die ging daar lichamelijk behoorlijk onder gebukt. We zochten restaurants bijvoorbeeld uit op stoelen waar hij in zou kunnen zitten. Maar ook hiervoor geldt: de ene persoon met obesitas is de ander niet (en dat is met zwangere vrouwen net zo).
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:35:12 #257
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85014146
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, als ik zwanger ben dan kan ik mijn plas nu eenmaal moeilijker ophouden en kan ik moeilijker lange tijd staan. Kan ik ook niks aan doen, net zoals een bejaarde er niks aan kan doen dat die moeilijker ter been is. Het lijkt me doodnormaal dat fatsoenlijke mensen een beetje rekening met elkaar houden. Natuurlijk kun je erom vragen, maar het is toch fijner om in een wereld te leven waarin mensen met elkaar meedenken?

Maar hey, ik ben ook zo iemand die een ander met weinig boodschappen voorlaat bij de kassa als ikzelf veel booschappen heb.
Ik laat ook altijd iedereen voor en ik hou ook altijd met iedereen rekening. Laat ouderen/zwangeren e.d. niet staan als ik wel zit en zij niet maar je kunt er donder op zeggen dat niet iedereen dat doet. Dat betekent niet dat die anderen asociaal zijn, ik denk dat je verwachtingen dan gewoon te hoog liggen. En soms kun je niet zien wat een ander mankeert laat staan dat ze dat jou aan de neus gaan hangen in de wachtrij voor de toiletten bij de ikea.
Zelf vragen als je graag voor wilt of als ergens geen zitplaats is vind ik heel normaal hoor. Hell, voor je kind durf en kun je alles en voor jezelf niet?
Voor de statistieken, ik heb 2 zware zwangerschappen gehad met BI e.d. Ik vond mezelf wel belangrijk maar niet het centrale punt van het universum :P
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_85014166
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind juist de kern van attent gedrag dat het vanuit de ander komt. Als je erom vraagt is het geen kwestie meer van attent zijn. En ik vind het geen gebod of zo, maar gewoon fatsoenlijk. Ik begrijp wel dat mensen iets soms niet doorhebben, maar een buik van 37 weken kun je onder normale omstandigheden moeilijk negeren in een bus.

Er zijn trouwens ook mensen die juist harder worden als het om zwangere vrouwen gaat. Ik heb een (overigens heel lieve) tante die van mening is dat 'zwangeren niet moeten doen alsof ze ziek zijn'. Maarja, de een gaat nu eenmaal niet zo makkelijk door een zwangerschap als de ander.
Ben het wel deels met je tante eens moet ik zeggen. Mits niet hoooog-zwanger, ben je niet ziek, en als je dat wel bent of erg last hebt, dan kan ik dat niet zien en ga ik ervam uit dat mensen voor zichzelf zorgen, en dus vragen. En vergeet niet dat het gros van de mensen niet weet hoe het is om zwanger te zijn! Tot ik hier mee kwam lezen had ik geen benul van wat het in kon houden, behalve een dikke buik, dus don't just blame them dat ze niet voor je opstaan.

En basbous, stevige obesitas is ook meer dan alleen maar kilo's. Iedereen kan overal wel last van hebben, en als het niet zichtbaar is, ga ik ervan uit dat ze voor zichzelf zorgen.
pi_85014286
Zeg dat nog maar een keer als je zwanger bent en echt dood en dood ziek..
En ik zie ook genoeg mensen die wel weten wat het in kan houden die echt te veek verwachten van een zwangere..

En hoezo ben je dan hooog zwanger wel ziek.. de klachten zijn er vaak niet anders om :?
pi_85014439
Maar Pyttpytt, attent zijn gaat juist om dingen die je ziet! Zoals ik al zei, niemand zal het je kwalijk nemen dat je geen gedachten kunt lezen.

Ik weet ook niet hoe het is om bejaard te zijn maar het is common knowledge dat bejaarden over het algemeen zwakker zijn. Dat geldt ook voor zwangere vrouwen. Men noemt het niet voor niets ook wel een 'delicate toestand'. Wie weet nu niet wat ochtendmisselijkheid is? En zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen dat zo'n gigantische buik een aanslag pleegt op je lichaam? Je hoeft ook geen rocket science te hebben gestudeerd om te zien dat ik nodig naar de wc moet, want dat kan ik moeilijk verbergen. :Y)

Gelukkig zijn er vrouwen die weinig last hebben van hun zwangerschap. Good for them! Kunnen zij mooi voor mij opstaan. :7
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:48:06 #261
190853 RockabeIIa
pi_85014600
Als je continu als een teer bloempje behandeld wilt worden kun je wellicht beter thuis blijven, is mijn mening :P

(maarja, ik ben ook wel erg hard voor mezelf geweest...)
pi_85014611
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:35 schreef RockabeIIa het volgende:

Ik laat ook altijd iedereen voor en ik hou ook altijd met iedereen rekening. Laat ouderen/zwangeren e.d. niet staan als ik wel zit en zij niet maar je kunt er donder op zeggen dat niet iedereen dat doet. Dat betekent niet dat die anderen asociaal zijn, ik denk dat je verwachtingen dan gewoon te hoog liggen.
Natuurlijk kun je dat ook op de maatschappij afschuiven: als iemand niet opstaat voor een bejaarde dan is dat niet asociaal maar dan heeft de maatschappij te hoge verwachtingen. Dat kun je ook over andere fatsoenskwesties zeggen, zoals afval op straat gooien ('de gemeente moet maar niet verwachten dat mensen naar een prullenbak lopen').

quote:
Zelf vragen als je graag voor wilt of als ergens geen zitplaats is vind ik heel normaal hoor. Hell, voor je kind durf en kun je alles en voor jezelf niet?
De hele discussie gaat over attent zijn, niet over al dan niet voor jezelf of je kind op durven komen. Ik heb er geen enkel probleem mee om hulp te vragen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:02:47 #263
100412 mefke79
komt goed!
pi_85015141
Dames die zwanger zijn van een tweede...konden jullie je positiekleding van de vorige keer weer aan of was dat toch te klein? Ik heb hier nog redelijk wat kleding bewaard met het idee dat ik dat een volgende keer weer aan zou doen, maar begin me af te vragen of dat nog wel gaat passen dan. Ik kan bijvoorbeeld nog steeds niet in al mijn broeken van voor de zwangerschap. Anders kan ik nu net zo goed verkopen....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:24:06 #264
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85015872
Mefke: Ik paste het grootste deel van de kleding wel. Alleen 1 trui niet en 2 3/4 broeken niet (maar die zaten de vorige keer net goed zeg maar). Heb het vandaag eindelijk maar eens weggedaan.
En uiteindelijk heb ik die kleding zoveel aangehad dat ik nu toch wel weer nieuwe dingen heb gekocht.
pi_85016108
Ik wacht ook af tot iemand vraagt of ik op wil gaan staan, hem/haar voor wil laten gaan bij de kassa of de wc. Dat is zo geworden nadat er een aantal keer geen gebruik van gemaakt werd. Heel simpel.
Ik heb het omgedraaid: Als ze vragen, kunnen ze eerst met betalen of plassen. Geen probleem.
Nou, das niet helemaal waar. Als er iemand echt op uit is bij de Appie wil ik nog wel eens tergend langzaam worden in ene, heel spontaan.

Zelfde met tutoyeren, kwas het zat dat er steeds weer iemand zei: "Zeg maar je hoor."
Kwil best u zeggen tegen je als u er om vraagt.
pi_85016212
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:39 schreef Pvoesss het volgende:
Zeg dat nog maar een keer als je zwanger bent en echt dood en dood ziek..
En ik zie ook genoeg mensen die wel weten wat het in kan houden die echt te veek verwachten van een zwangere..

En hoezo ben je dan hooog zwanger wel ziek.. de klachten zijn er vaak niet anders om :?
Dan blijf ik natuurlijk thuis. Dan heb ik simpelweg in het ov niets te zoeken. Geldt hetzelfde voor als ik nu ziek ben.
Zwanger en dood- en doodziek zijn twee verschillende dingen, die sóms verband houden, soms niet. Zoveel weet ik dan wel weer van zwanger zijn :7
Maar goed, eerst maar eens zwanger worden, dan hier verder meepraten.
pi_85016266
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:02 schreef mefke79 het volgende:
Dames die zwanger zijn van een tweede...konden jullie je positiekleding van de vorige keer weer aan of was dat toch te klein? Ik heb hier nog redelijk wat kleding bewaard met het idee dat ik dat een volgende keer weer aan zou doen, maar begin me af te vragen of dat nog wel gaat passen dan. Ik kan bijvoorbeeld nog steeds niet in al mijn broeken van voor de zwangerschap. Anders kan ik nu net zo goed verkopen....
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb helemaal niet meer in mijn oude spijkerbroeken gekund na de zwangerschap van Ivan en heb gewoon mijn positiespijkerbroeken gedragen. :o Nu draag ik die nog steeds terwijl mijn buik HUGE is. Ik heb dus geen grotere positiekleding hoeven kopen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:40:51 #268
100412 mefke79
komt goed!
pi_85016444
Hm, ik denk dat ik mijn broeken dan nog maar even bewaar. Misschien kan ik ze nog aan en anders verkoop ik ze dan wel. Er zal hier tegen die tijd toch wat bijgekocht moeten worden ivm andere baan. Thanks!
pi_85016727
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:33 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Dan blijf ik natuurlijk thuis. Dan heb ik simpelweg in het ov niets te zoeken. Geldt hetzelfde voor als ik nu ziek ben.
Zwanger en dood- en doodziek zijn twee verschillende dingen, die sóms verband houden, soms niet. Zoveel weet ik dan wel weer van zwanger zijn :7
Maar goed, eerst maar eens zwanger worden, dan hier verder meepraten.
Natuurlijk blijf je dan thuis... De boodschappen doen zichzelf wel en werken is niet nodig :D
Ik vind het nogal een aparte instelling maar goed dat zal wel aan mij liggen.
pi_85016745
Mefke, ik had niets bewaard, maar ik ben nu veel minder bol dan bij Jen, dus de broeken hadden toch niet gepast.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85016748
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb helemaal niet meer in mijn oude spijkerbroeken gekund na de zwangerschap van Ivan en heb gewoon mijn positiespijkerbroeken gedragen. :o Nu draag ik die nog steeds terwijl mijn buik HUGE is. Ik heb dus geen grotere positiekleding hoeven kopen.
doe es een buikfoto? O+

@Mefke, ik pas mn vorige positiekleding ook nog :Y
ik had in eerste instantie best wat in V&A gezet maar later toch bewaard, goeie keus zo bleek :D Ik heb een dik vest bijgekocht zodat ik straks de dunnige zomershirtjes in de winter door kan dragen en ik heb een winterjas gekocht, verder gaat eigk alles prima voor de tweede ronde mee.

Voordeel is dat mn buik nu véél eerder groeit dus de zomerpositiebroeken die ik nog van Amélie had kan ik nu ook aan, terwijl ik eigenlijk had verwacht daar niets meer aan te hebben, valt alles mee dus!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85016909
Ik zit nog te twijfelen over aanschaf van een winterjas. Ik vind het zo zonde. Ik heb de vorige keer mijn jas open gedragen met een ontzettend dikke sjaal eronder, maar ideaal was het niet.

Ik ben niet zo van de buikfoto's.
pi_85016975
Als ik zwanger ben, ben ik trouwens niet zo'n koukleum als ik normaliter ben. Hoe zwangerder ik word, hoe warmer ik het krijg. Da's ook tamelijk ideaal met kleding.
pi_85017070
Ik wil een draagjas halen met zwangerschaps insert.. maar die is wel duur -O-
pi_85017107
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:47 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Natuurlijk blijf je dan thuis... De boodschappen doen zichzelf wel en werken is niet nodig :D
Ik vind het nogal een aparte instelling maar goed dat zal wel aan mij liggen.
Ik ga er ten eerste niet vanuit dat ik halfdood ga ervan. Mocht dat wel zo zijn dan kan mijn vriend/man dat toch doen, de boodschappen? Ben toch niet plotseling alleen? En als ik echt te ziek ben om te werken, dan ben ik ziek, en zolang een dokter dat kan bevestigen, hóef ik ook niet (veel) te werken. Maar zoals ik al zei, ga ik er niet van uit dat ik echt doodziek zal zijn. Zie niet in hoe dit een aparte instelling kan zijn?
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:57:25 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85017154
Ik had alles bewaard en het meeste draag ik nu weer. Ik heb alleen 2 broeken van toen die ik niet meer pas, ben nu ook meer aangekomen en die pasten toen ook maar net. En omdat ik nu in een ander seizoen (hoog)zwanger ben heb ik er wel wat leuks bijgekocht.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85017163
Ik ga geen jas nodig hebben. Bij Jen gebruikte ik gewoon die van M.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85017168
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:53 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik zwanger ben, ben ik trouwens niet zo'n koukleum als ik normaliter ben. Hoe zwangerder ik word, hoe warmer ik het krijg. Da's ook tamelijk ideaal met kleding.
oh ja dat had ik ook wel bij Amélie eigenlijk, maar het was ook augustus tegen de tijd dat ik heul veel zwanger was dus ik vond mezelf niet helemaal objectief over hoe warm ik het zelf nou had :D

mijn winterjas heb ik voor 25,- van Marktplaats. Van Mamalicious collectie van vorig jaar, die mevrouw was afgelopen winter bevallen van haar eerste kind en de jas zag er nog prima uit. Het was een gokje qua maat (cupmaat vooral zeg maar :') ) maar toen ik hem binnenkreeg bleek hij echt perfect te zitten :D *O*
de jas die ik zelf had voor de winter had ik voor 10,- in de uitverkoop gekocht vorig jaar na de bevalling en na deze winter vond ik het wel mooi geweest ermee, die had ik al de deur uitgedaan dus.

ooit later als ik groot ben wil ik een perfecte winterjas, zo een die seizoenen lang meegaat, een wollen ofzo. Niet weer een van een tientje uit de uitverkoop :P iets van spoom lijkt me wel leuk <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85017210
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:57 schreef Ticootje het volgende:
B. heeft maar 1 jas _O-
hij is best galant en wil met liefde zn jas lenen als ik het koud heb maar dit zou een beetje te gek worden voor hier :D hahaha ik zie hem al gaan, blauwbekkend naar de AH ofzo :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85017280
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:51 schreef DJMO het volgende:
Ik ben als zwangere niet speciaal, maar wel kwetsbaarder dan een niet-zwangere.
Precies :)

Sinds ik zwanger ben, voel ik me wel kwetsbaarder dan normaal. Niet per sé om mijzelf, maar er zit toch een kind in mijn buik. Ik merk ook dat ik instinctief veel feller ben om mijn kind te beschermen. Pas liep ik in de supermarkt en werd ik opzij gebeukt door een jongen van een jaar of 16. Lááiend werd ik, terwijl ik normaal denk 'hm, ik liep zeker in de weg :@ '.

Attent zijn verwacht ik overigens gewoon niet van 16-jarigen, zeker niet als ze in de randstand wonen. :N :|W

Claudia, ik ben ook benieuwd naar je buik!
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:03:16 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85017372
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:56 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Ik ga er ten eerste niet vanuit dat ik halfdood ga ervan. Mocht dat wel zo zijn dan kan mijn vriend/man dat toch doen, de boodschappen? Ben toch niet plotseling alleen? En als ik echt te ziek ben om te werken, dan ben ik ziek, en zolang een dokter dat kan bevestigen, hóef ik ook niet (veel) te werken. Maar zoals ik al zei, ga ik er niet van uit dat ik echt doodziek zal zijn. Zie niet in hoe dit een aparte instelling kan zijn?
Afgezien van het feit dat ik me in andere topics nogal eens aan je mening heb geërgerd, en dan niet zozeer aan je mening maar vooral aan de stelligheid waarmee je een ander ongezien en ongeacht de situatie kunt veroordelen (als het om abortus gaat bijvoorbeeld) vind ik dat het nu misschien ook verstandiger zou zijn je onwetendheid niet de boventoon te laten voeren.

Je hebt nu geen flauw idee hoe een zwangerschap zal verlopen, dus ook geen flauw idee hoe jij er onder zult zijn, en dan is het wel makkelijk roepen dat jij niet dit, dat, zus of zo zult doen, maar ik ben allerminst verbaasd als je tegen de tijd dat het zo ver is heel anders zult reageren dan je nu denkt te zullen reageren.

En werkelijk, je stevige postuur vergelijken met zwangeren die halverwege zijn?
Kwam het er ook in 4 maanden bij?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85017431
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:00 schreef Cantare het volgende:

[..]

Precies :)

Sinds ik zwanger ben, voel ik me wel kwetsbaarder dan normaal. Niet per sé om mijzelf, maar er zit toch een kind in mijn buik. Ik merk ook dat ik instinctief veel feller ben om mijn kind te beschermen. Pas liep ik in de supermarkt en werd ik opzij gebeukt door een jongen van een jaar of 16. Lááiend werd ik, terwijl ik normaal denk 'hm, ik liep zeker in de weg :@ '.

Attent zijn verwacht ik overigens gewoon niet van 16-jarigen, zeker niet als ze in de randstand wonen. :N :|W

Claudia, ik ben ook benieuwd naar je buik!
oh!

ik had gedroomd gister dat jij met 38 weken ging bevallen, en nu zie ik je ticker :D :X
staat alles klaar? :P

don't worry ik droom over van alles en nog wat maar t komt zelden uit :') alleen het meisje voor Claudia had k goed gedroomd!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 augustus 2010 @ 19:05:26 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85017458
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

http://babystrology.com/t(...)3&day=12&babycount=1 < Zou die wel in de op er bij mogen dan ? O+
even in de herhaling .. misschien hebben de modjes er over heen gelezen :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85017676
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:57 schreef Ticootje het volgende:
Ja maar mijn lief is slanker dan ik ben. ;(
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:13:54 #285
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_85017742
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja maar mijn lief is slanker dan ik ben. ;(
Dat is ook mijn 'probleem'.
Heb de vorige keer gewoon mijn eigen jas aangehad, maar met mijn huidige model gaat dat niet lukken (is tot op de heupen en wat strakker). Ik zie het wel: echt veel hoop ik hem niet nodig te hebben.
pi_85017771
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat ik me in andere topics nogal eens aan je mening heb geërgerd, en dan niet zozeer aan je mening maar vooral aan de stelligheid waarmee je een ander ongezien en ongeacht de situatie kunt veroordelen (als het om abortus gaat bijvoorbeeld) vind ik dat het nu misschien ook verstandiger zou zijn je onwetendheid niet de boventoon te laten voeren.

Je hebt nu geen flauw idee hoe een zwangerschap zal verlopen, dus ook geen flauw idee hoe jij er onder zult zijn, en dan is het wel makkelijk roepen dat jij niet dit, dat, zus of zo zult doen, maar ik ben allerminst verbaasd als je tegen de tijd dat het zo ver is heel anders zult reageren dan je nu denkt te zullen reageren.

En werkelijk, je stevige postuur vergelijken met zwangeren die halverwege zijn?
Kwam het er ook in 4 maanden bij?
He, chill! Had ik niet al eerder gezegd dat ik het inderdaad niet weet? En dat ik dan niet zomaar kan ruiken dat iemand die achter mij in de rij staat bij de wc, eigenlijk voor wil gaan?
En hoe ik nu reageer: ik sta op als ik merk dat iemand dat nodig heeft, en als ik dat niet merk, ik ervan uitga dat diegene daar dan om vraagt... Sorry hoor, maar wat is daar mis mee? Ik wilde alleen aangeven met iig mijn eerste post, dat het voor niet-zwangeren, of Onwetenden soms lastig in te schatten is. Niet meer, niet minder. Lees 'm nog eens na zou ik zeggen.

En nee ik heb geen flauw idee, maar ik ga er niet vanúit dat het beroerd gaat zijn, bij voorbaat dus. Vind ik niet een goed uitgangspunt. Als het wel beroerd wordt, zien we dan wel weer. En als ik echt te beroerd ben om rond te lopen (want dat is wat dood- en doodziek inhoudt, wat pvoess noemde, geen misselijkheid of duizeligheid dus), dan blijf ik idd in bed ja. Das toch niet zo'n raar standpunt?

pff

Oh en edit: ik veroordeel nergens iemand(s situatie), ik bagetelliseer nergens hoe beroerd je je kan voelen als zwangere. Het enige wat ik zeg is dat het voor de buitenwereld lastig in te schatten kan zijn, en dat je het de buitenwereld niet altijd kwalijk kan nemen als ze niet voor je opstaan.
pi_85017784
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:04 schreef huuphuup het volgende:
ik had gedroomd gister dat jij met 38 weken ging bevallen, en nu zie ik je ticker :D :X
staat alles klaar? :P
:D ja, de spullen zijn er klaar voor! Nu ik nog, want ik heb echt _niet_ het gevoel dat ik binnen nu en 3 weken ga bevallen. Misschien heb je een blik in het verleden geworpen, want ik ben zelf wel met precies 38 weken geboren. :Y
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:16:39 #288
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_85017843
*O* ik heb geen olifantendracht meer voor de boeg!!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_85017889
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:15 schreef Cantare het volgende:

[..]

:D ja, de spullen zijn er klaar voor! Nu ik nog, want ik heb echt _niet_ het gevoel dat ik binnen nu en 3 weken ga bevallen. Misschien heb je een blik in het verleden geworpen, want ik ben zelf wel met precies 38 weken geboren. :Y
oh!

nou kijk aan, mn glazen bol werkt wel maar hij s gewoon de weg kwijt :') :D

ik vond het zo'n onwerkelijk moment, toen mn vliezen braken dacht ik echt van oh my, nu kan ik niet meer terug :o alsof ik daarvoor wel nog terug had gekund... Echt tot het moment van de bevalling vond ik het maar gek en een ver van mn bed show.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:18:41 #290
190853 RockabeIIa
pi_85017925
DJMO, inderdaad per ongeluk niet gezien maar nu wel ;)
pi_85018161
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:14 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

He, chill! Had ik niet al eerder gezegd dat ik het inderdaad niet weet? En dat ik dan niet zomaar kan ruiken dat iemand die achter mij in de rij staat bij de wc, eigenlijk voor wil gaan?
En hoe ik nu reageer: ik sta op als ik merk dat iemand dat nodig heeft, en als ik dat niet merk, ik ervan uitga dat diegene daar dan om vraagt... Sorry hoor, maar wat is daar mis mee? Ik wilde alleen aangeven met iig mijn eerste post, dat het voor niet-zwangeren, of Onwetenden soms lastig in te schatten is. Niet meer, niet minder. Lees 'm nog eens na zou ik zeggen.

En nee ik heb geen flauw idee, maar ik ga er niet vanúit dat het beroerd gaat zijn, bij voorbaat dus. Vind ik niet een goed uitgangspunt. Als het wel beroerd wordt, zien we dan wel weer. En als ik echt te beroerd ben om rond te lopen (want dat is wat dood- en doodziek inhoudt, wat pvoess noemde, geen misselijkheid of duizeligheid dus), dan blijf ik idd in bed ja. Das toch niet zo'n raar standpunt?

pff

Oh en edit: ik veroordeel nergens iemand(s situatie), ik bagetelliseer nergens hoe beroerd je je kan voelen als zwangere. Het enige wat ik zeg is dat het voor de buitenwereld lastig in te schatten kan zijn, en dat je het de buitenwereld niet altijd kwalijk kan nemen als ze niet voor je opstaan.

eigenlijk vind ik dit inderdaad niet zo'n raar standpunt, ik ga er ook vanuit dat als ik zie dat iemand het moeilijk heeft dat ik kan helpen, hetzij door hem/haar voor te laten bij de kassa, hetzij door hem/haar voor te laten bij toilet, hetzij door hem/haar te helpen opstaan nadat hij/zij gevallen is... maar je ziet het inderdaad niet altijd en het wordt ook niet altijd op prijs gesteld.
ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik iemand wilde helpen en dat ik werd afgesnauwd omdat ze echt geen hulp nodig had en ik me nergens mee moest bemoeien... nou, sorry hoor, dan toch lekker niet...
maar goed, als iemand aan me vraagt om voor te mogen waar dan ook omdat hij/zij het nodig heeft, tuurlijk, ga je gang... :Y
misschien is het verwachtingspatroon inderdaad zo dat als je zelf merkt meer hulp nodig te hebben, dat je verwacht dat mensen het meteen geven, terwijl een ander misschien niet meteen aan je merkt dat je die hulp wel kunt en wil gebruiken...
niet om iemand af te zeiken ofzo, maar dat was mijn gedachtegang erover...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 augustus 2010 @ 19:29:22 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85018334
Dank je Rocka :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 8 augustus 2010 @ 19:57:22 #293
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_85019355
In Frankrijk heb je een invalide/zwangere kassa. Maar daar gingen mensen toch niet uit de weg, terwijl ik een fikse buik had al. Eenmaal wel, en ik ben niet iemand die erom vraagt. Ik haat openbaar vervoer en met bi ga ik me al helemaal niet martelen met een bus/trein of whatever.

En ik pas mijn positiekleding van Yade nog gewoon. Alleen was ik met Yade meerendeel winter zwanger en nu meerendeel zomer, dus had ik er nog niet veel aan. :D
pi_85019572
Ik heb serieus op de basisschool geleerd dat ik niet hoef op te staan voor zwangere vrouwen, wel voor ouderen.
En eigenlijk ben ik het daarmee eens. Je bent zwanger, niet gehandicapt, je kan best een kwartiertje staan hoor.
Als je te ziek bent om dat kwartiertje te staan, kan je je gewoon ziekmelden op je werk,daar zijn hele goede regelingen voor als je zwanger bent..enne boodschappen doet bijna niemand met het OV toch?
Meestal heb je dan geshopt en als je puf hebt om te shoppen, kan je dat kwartiertje ook wel ff staan, anders had je niet moeten gaan.

En mensen voor laten gaan bij de WC, als ik iemand heen en weer zie huppen omdat die zo nodig moet laat ik die persoon altijd voor. Omdat je zwanger bent betekent nog niet dat je in je broek piest en zo wel vraag het dan gewoon even of je voor mag!!
pi_85019863
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:02 schreef Troeta het volgende:

Meestal heb je dan geshopt en als je puf hebt om te shoppen, kan je dat kwartiertje ook wel ff staan, anders had je niet moeten gaan.
Nou, fijn om te weten dat ik als het aan jou lag helmeaal nergens meer kwam ^O^
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:11:19 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85019968
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:09 schreef tessie het volgende:
[..]
Nou, fijn om te weten dat ik als het aan jou lag helmeaal nergens meer kwam ^O^
Ja, stel toch dat je met de bus, trein en nog een keer bus naar je werk moet.... nou heb ik het voordeel dat ik dat niet hoef, en ik vermijd de bus ook absoluut nu ik zwanger ben, want die paar keer dat ik er wel inzat werd ik gewoon misselijk van die rotvaart waarmee het kreng de drempel overgaat en de bocht omvliegt, en dan had ik nog de mazzel dat ik kon zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 augustus 2010 @ 20:13:14 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85020045
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:02 schreef Troeta het volgende:
Ik heb serieus op de basisschool geleerd dat ik niet hoef op te staan voor zwangere vrouwen, wel voor ouderen.
En eigenlijk ben ik het daarmee eens. Je bent zwanger, niet gehandicapt, je kan best een kwartiertje staan hoor.
Als je te ziek bent om dat kwartiertje te staan, kan je je gewoon ziekmelden op je werk,daar zijn hele goede regelingen voor als je zwanger bent..enne boodschappen doet bijna niemand met het OV toch?

En mensen voor laten gaan bij de WC, als ik iemand heen en weer zie huppen omdat die zo nodig moet laat ik die persoon altijd voor. Omdat je zwanger bent betekent nog niet dat je in je broek piest en zo wel vraag het dan gewoon even of je voor mag!!
1) ik ben afhankelijk van openbaar vervoer. 2) sommige dingen die ik echt nodig heb (kinderkleding bv, maar ook kinderschoenen om een voorbeeld te noemen) zijn hier niet op het dorp te verkrijgen. 3) ik kamp met vrij ernstige (door de zwangerschap verergerd, en ook al is het me misschien niet aan te zien, ik heb die klachten wel, ik kan daardoor niet lang in één en dezelfde positie blijven staan, of lang achter elkaar op mijn benen staan in ieder geval. Ik moet dus wel ook al kan ik eigenlijk niet. Het is dan wel prettig om onderweg te kunnen zitten.

Overigens is bekend dat zwangeren een zwakkere blaas hebben dan niet zwangeren (mensen met blaasproblemen daargelaten)

zondag 8 augustus 2010 @ 20:14:54 #298
100412 mefke79
komt goed!
pi_85020121
Ik kon echt geen kwartier stilstaan, hangen aan een stang in de bus. En ja, dan kon ik wel winkelen ja. Op bejaardentempo en door elke zitmogelijkheid te pakken....maar goed.
pi_85020197
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, stel toch dat je met de bus, trein en nog een keer bus naar je werk moet.... nou heb ik het voordeel dat ik dat niet hoef, en ik vermijd de bus ook absoluut nu ik zwanger ben, want die paar keer dat ik er wel inzat werd ik gewoon misselijk van die rotvaart waarmee het kreng de drempel overgaat en de bocht omvliegt, en dan had ik nog de mazzel dat ik kon zitten.
ik moest idd ook met 2 bussen een trein met overstap en nog een bus naar mn werk/colleges toe :Y
geeft niet verder. Overigens is de grote supermarkt hier en winkels als kruidvat op 20 minuten lopen, ik ging dus idd met de bus de boodschappen doen omdat ik geen fiets had en het te ver was om te lopen, vooral terug met de zware boodschappen. en ter toevoeging, ja we hebben wel een auto, maar we hebben 'maar' 1 auto en die heeft mijn lief mee naar het werk.

Ach weet je, het is allemaal relatief, het is zo moeilijk, zo niet onmogelijk om voor een ander te bedenken waar hij/zij wel of niet toe instaat is en hoeveel pijn iemand wel of niet heeft en dergelijke.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85020283
Nou ik ben wel misselijk en duizelig en voel me wel degelijk hondsberoerd als vind Pytt dat niet doodziek. Mijn partner doet inderdaad bijna alles in huis en ga ik nergens heen. Sociaal leven is nul.
Ik heb me 1! dag ziek gemeld. Mijn baas ging over de zeik. Toen heeft de arbo-arts een schema opgesteld waarbij ik minder werkte tijdelijk. Inmiddels ben ik 14,5 week en de arbo-arts is van mening dat het volgens de statistieken nu over moet zijn dus ik moet weer volledig werken. Gezien eerdere reactie van mijn werkgever doe ik dit maar ik heb echt problemen om de dag door te komen en de tranen springen me in de ogen als ik dan voor de 5e keer op het werk boven de pot hang.
Ik vraag niet of ik ergens eerst mag omdat er niks aan me te zien is en dan heb je ook niks volgens velen maar zelfs een paar minuten wachten bij de kassa kan al maken dat ik bijna onderuit ga. Ik doe dus heel braaf wat jij zegt dat ik moet doen Pytt, thuis blijven :{
En ik neem nu de auto i.p.v. de tram naar het werk en de babyzaak hield ik 30 minuten vol met elke 5 minuten zitten. Al het babyspul dat ik in huis heb, is online besteld.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')