Precies, die kosten zitten hier niet eens bij, en zoals je al zegt, je zou eventueel wat kunnen zakken door een nieuwe sportschool te gaan zoeken.. maar eerlijk is eerlijk.. dit gaat nergens meer over. De kosten die ik hier heb gepresenteerd zijn de maandelijkse minimale kosten, waar we echt minimaal van kunnen schrappen.. vind je het gek dat er zoveel programma's zijn vandaag de dag, waar mensen worden geholpen om hun financiele plaatje weer op orde te brengen.. T'is raar, maar ik raak gewoon geirriteerd van deze kosten!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:32 schreef BarrieButsers het volgende:
Ik schrik ook van bovenstaande prijzen magoed. Kan je niet een andere sportschool gaan zoeken want 50 euro voor fitness ofiets is echt duur. Bij huren heb je vaak al je servicekosten erbij dus gas, water en licht. Dit zou in jouw geval dan al zeker 150 euro schelen. En heb je aan cadeautjes etc. gedacht? De ene maand is het misschien niet veel maar de maand erop bijvoorbeeld weer wel.. En sparen staat er ook nergens bij. Net als kleren, uitgaan, eventueel uiteten, vakanties etc. Of wil je dat allemaal van je 300 euro boodschappen doen?
Maar bij die servicekosten zal toch iets van energie in zitten..?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:35 schreef Snuitebolletje het volgende:
whehe, als ik ga rekenen ben ik persoonlijk failliet!
bij mij komt er nog 150 euro aan ibg lening bij, 150 service kosten.. etc.boehoe!
Die is eigenlijk nog niet eens officieel berekend op een woning van om en nabij een ton. Ik heb dit dus zelfs nog geschat.. nog hoger moet dit begrijp ik?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:34 schreef Bill_E het volgende:
Ik vind je hypotheek aan de lage kant.
Nee TS rekent wel heeeel erg ruim.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:35 schreef Sosha het volgende:
[..]
Is men serieus zoveel kwijt in z'n eentje??
Nah.. ok ik pas hem aan, ik begrijp dat ik voor rond de 120 max kwijt ben alleen.quote:
Ik schrok al. Ik huur nu particulier en krijg niks mee van mijn energieverbruik, en ik ga binnenkort samenwonen... Ik had de energiekosten lager dan dat ingeschat voor ons met zijn TWEEËNquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:37 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Nee TS rekent wel heeeel erg ruim.
En als je zo met die prijzen zit kan je beter gaan huren. Scheelt in jouw geval heel veel.
Is 120 niet nog steeds superhoog?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:38 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nah.. ok ik pas hem aan, ik begrijp dat ik voor rond de 120 max kwijt ben alleen.
Ik edit dus de OP.
Hier thuis circa 290 voor 3 personen. Dus ik schat hem (her-schat that is) op zon circa 125 alleen op max. Altijd onvoorziene kosten erbij berekenen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:37 schreef trovey het volgende:
Water 175....ik weet niet of jij 24/7 onder de douche staat maar ik betaal nog geen 17 euro voorschot per maand aan wateren met gas/licht zit je ook behoorlijk hoog.
120? Ga je de hele dag de kraan laten lopen ofzo? Een normaal persoon is nog geen 50 euro per maand kwijt in z'n eentje..quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:38 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nah.. ok ik pas hem aan, ik begrijp dat ik voor rond de 120 max kwijt ben alleen.
Ik edit dus de OP.
Ja niet dat ik er veel verstand van heb maar 300 euro voor een huis van een ton en een eenpersoonshuishouden is heel veel.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:39 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik schrok al. Ik huur nu particulier en krijg niks mee van mijn energieverbruik, en ik ga binnenkort samenwonen... Ik had de energiekosten lager dan dat ingeschat voor ons met zijn TWEEËN
Nee, maar dat heb ik met mijn vakantie, uitgaan en kleding ook niet gedaan. Dus alles terug is gewoon mooi mee genomen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:39 schreef Waaghals het volgende:
oh ja en heb je al rekening gehouden met hypotheek rente aftrek?
Een kamertje bedoel je?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:34 schreef BradleyQ het volgende:
Kun je niet voor 375 (incl.) gaan huren? Scheelt een slok op een borrel.
Dan ga ik er vanuit dat er iemand hier thuis stiekem heel de dag water aan het tappen is.. ok nice, dat zou de kosten een klein beetje drukken. Al met al blijf je op de 1250/1300 euro aan kosten zitten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
120? Ga je de hele dag de kraan laten lopen ofzo? Een normaal persoon is nog geen 50 euro per maand kwijt in z'n eentje..
is dat niet per jaar of zo?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:40 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hier thuis circa 290 voor 3 personen. Dus ik schat hem (her-schat that is) op zon circa 125 alleen op max. Altijd onvoorziene kosten erbij berekenen.
Hoe jij aan 17 eu komt is een raadsel.
Zuinig aan doen met water dus gewoon 1 x per dag even kort douchen (paar minuten) en er niet meteen een half uur onder gaan staan helpt al heel veel, verder gewoon met volle trommels wassen draaien en ook niet onnodig veel was maken helpt ook al en natuurlijk de kraan niet onnodig laten lopen (bij b.v. het tanden poetsen). Ik heb al jaren een rekening van die grootte en kom altijd uit met de waterrekening.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:40 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hier thuis circa 290 voor 3 personen. Dus ik schat hem (her-schat that is) op zon circa 125 alleen op max. Altijd onvoorziene kosten erbij berekenen.
Hoe jij aan 17 eu komt is een raadsel.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:27 schreef Ticker het volgende:
Hypotheek 450 (na aftrek van HRA en uitgaande van 0,0 aflossen klopt dat redelijk - tel er nog 90 euro bij op voor je spaarhypotheek bij 65% aflossen)
Zorgverzekering 115 (ik betaal 58 euro bij Anderzorg, daar tussenin is ook nog vanalles)
Inbedoel Verz 15 (klopt redelijk)
watersysteemheffing ingezeten 8
Waterschap 15
TV/Internet/Telefoon 45 (klopt ongeveer)
gsm 30 (kan ook voor 15 euro
sportschool 50 (doe ik niet aan)
gas/licht 130 (moet voor 100 euro ook wel lukken)
water 125 (ik ben 30 euro per 3 maand kwijt, dus is wat overdreven)
Opstalverz 15
afvalstoffenheffing 22
rioolafvoerrecht 15
boodschappen 300 (daar is nog op te bezuinigen)
OZB 13
Tja.. 200 uitgaan/200 kleding?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:43 schreef waffles het volgende:
Hoeveel wil je overhouden aan de extra's, (uitgaan, vrije tijd, kleding etc. ) TS?
Weet je wat rendabel betekent?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:47 schreef Ticker het volgende:
Wat vind jij trouwens rendabel aan persoonlijk kleed en uitgaan geld?
quote:
Maar dan nog, ik heb niet het idee dat ik voor de prijs dat ik een woning koop (hypotheek) een soortgelijke woning kan huren.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat je dat geld in 5 jaar dik terug verdiend is een aanname.
Ik zou daar niet zo stellig vanuit gaan, zeker niet op dit moment.
Als ik meer geld zou hebben dan zou ik ook kort douchenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:46 schreef pisnicht het volgende:
Gewoon een betere baan zoeken ipv korter douchen bedoel je
Winstgevend.. ach.. je begreep me toch.quote:
Wat, hij gebruikt het woord toch verkeerd, of niet dan?quote:
Vergeet sparen niet en een potje voor onverwachte kosten (wasmachine stuk etc.). Denk dat je op je huidige rekensom misschien nog wel ¤500,- bij op moet tellen. Natuurlijk is dat afhankelijk van je levensstijl, misschien ga je veel uit of geef je veel geld uit aan kleding.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Tja.. 200 uitgaan/200 kleding?
Maargoed dan zou je zeggen.. 400 euro over in de maand (daar kom ik nog trouwens wel aan) maar dat is niet realistisch. Er zijn nog onvoorziene gevallen waar je niet raar op hoeft te kijken als je meer rond de 500/550 voor eigen vertier moet zitten. Wat eten tijdens werktijd (wat niet op de boodschappenlijst komt)
Wat vind jij trouwens rendabel aan persoonlijk kleed en uitgaan geld?
Dat is wat ik betaal in centrum Arnhem.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:44 schreef waffles het volgende:
[..]
375 incl? In Noord-Oost-Groningen?
En ik in centrum udenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is wat ik betaal in centrum Arnhem.
Je praat over all-in-1 pack waar je bijna geen drol extra voor hoeft te betalen bij UPC bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:49 schreef BarrieButsers het volgende:
En als je toch een mobiel hebt waarom neem je dan nog een thuis telefoon?
Ok, voor mij is het wel exclusief gas, water en elektriciteitquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En ik in centrum uden. Maar heb wel een moooooi huiske.
Hij rekent al geld voor het waterschap dus puur voor watergebruik 50,- rekenen is absurd. Zoals ik eerder al zei kost water max 1,50 per 1000(!!) liter.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:48 schreef El_Bassie het volgende:
Water is eerder 50 per maand ofzo, zo niet minder.
Had ik niet gedacht. Maar je staat dan wel al 7-10 (?) jaar voor op een wachtlijst? Weet niet of TS daar wat aan heeft.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is wat ik betaal in centrum Arnhem.
Dat is inderdaad een punt.. het is gewoon goed om toch 100 euro p/m opzij te kunnen leggen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:51 schreef waffles het volgende:
[..]
Vergeet sparen niet en een potje voor onverwachte kosten (wasmachine stuk etc.). Denk dat je op je huidige rekensom misschien nog wel ¤500,- bij op moet tellen. Natuurlijk is dat afhankelijk van je levensstijl, misschien ga je veel uit of geef je veel geld uit aan kleding.
Het leven is duur.
Ik heb er 7 jaar voor op een wachtlijst gestaan, maar die tijd zat ik in het buitenland, wist niet eens dat ik zo makkelijk een huis kon krijgen toen ik terugkwamquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:53 schreef waffles het volgende:
[..]
Had ik niet gedacht. Maar je staat dan wel al 7-10 (?) jaar voor op een wachtlijst? Weet niet of TS daar wat aan heeft.
Hij werkt al een tijdje krijg ik het idee, en als hij hersens heeft staat hij ingeschreven sinds zijn 18e.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:53 schreef waffles het volgende:
[..]
Had ik niet gedacht. Maar je staat dan wel al 7-10 (?) jaar voor op een wachtlijst? Weet niet of TS daar wat aan heeft.
Is dat geluk of zie je dat terug in de hoogte van je inkomenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:56 schreef Ticker het volgende:
Ik moet er nog bij toevoegen dat ik geluk heb.. een auto van de zaak incl tankpas.
Nice.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb er 7 jaar voor op een wachtlijst gestaan, maar die tijd zat ik in het buitenland, wist niet eens dat ik zo makkelijk een huis kon krijgen toen ik terugkwam
Geen auto zou me circa 190 euro in de maand schelen.. tja dat geld kan altijd leuk besteed worden, maar uitgaan met de auto staat garant voor minder opmaken.. dus t'is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat geluk of zie je dat terug in de hoogte van je inkomen?
Je bent van het type leven maar hebt blijkbaar niet het type leven inkomen...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een punt.. het is gewoon goed om toch 100 euro p/m opzij te kunnen leggen.
Dan zou 200 voor uitgaan en 200 voor kleding, bij elkaar 500 maken.
Dat zijn sowieso kosten waaraan ik niet ontkom. Ik ben toch het type van leven, maar dat kan je wel zien aan me boodschappen!
je weet dat je leeft van voedsel hequote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een punt.. het is gewoon goed om toch 100 euro p/m opzij te kunnen leggen.
Dan zou 200 voor uitgaan en 200 voor kleding, bij elkaar 500 maken.
Dat zijn sowieso kosten waaraan ik niet ontkom. Ik ben toch het type van leven, maar dat kan je wel zien aan me boodschappen!
Nou, ik sta ondertussen zo'n 4 jaar ingeschreven.. hoeveel hersens heb ik dan?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:56 schreef Sosha het volgende:
[..]
Hij werkt al een tijdje krijg ik het idee, en als hij hersens heeft staat hij ingeschreven sinds zijn 18e.
Genoegquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:00 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nou, ik sta ondertussen zo'n 4 jaar ingeschreven.. hoeveel hersens heb ik dan?
Maar inschrijven is voor een huurwoning bedoel je toch?
Tegenwoordig moet je daarvoor in de meeste steden helaas actief naar huizen zoeken.quote:
Ik vind dit niet eens zo'n hele gekke opmerking. Onder het mom van een kat maakt rare sprongen in het nauw.. kan zoiets altijd een extra drijfveer zijn om meer te verdienen en beter te presteren.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:58 schreef kingmob het volgende:
Geld moet rollen. Je hebt het geschat, je kan het betalen, zodra je lekker op jezelf bent kun je veranderingen maken, carrière maken, in je eigen plek lol hebben.
Ik begrijp mensen niet die niet ten koste van alles op zichzelf willen wonen, dat is toch een eerste levensbehoefte?
Hoezo..? Je kunt nog steeds 7 jaar ingeschreven staan en daarna pas op huizen gaan reageren, volgens mij begrijp ik je verkeerdquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:01 schreef kingmob het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je daarvoor in de meeste steden helaas actief naar huizen zoeken.
Ja, het was om hem, niet om jouquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:51 schreef Sosha het volgende:
Wat, hij gebruikt het woord toch verkeerd, of niet dan?
Vaak niet, je moet vaak eens per kwartaal reageren ofzo en dan dus ook bij de bezichtiging op komen dagen. 1 van de vele pogingen om de wachtlijsten korter en eerlijker te maken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:01 schreef Sosha het volgende:
[..]
Hoezo..? Je kunt nog steeds 7 jaar ingeschreven staan en daarna pas op huizen gaan reageren, volgens mij begrijp ik je verkeerd
Niet bij de 3 regio's waar ik ingeschreven sta (Utrecht, Het Gooi en omstreken en Stedendriehoek). Zal wel verschillen per streek.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:03 schreef kingmob het volgende:
[..]
Vaak niet, je moet vaak eens per kwartaal reageren ofzo en dan dus ook bij de bezichtiging op komen dagen. 1 van de vele pogingen om de wachtlijsten korter en eerlijker te maken.
Niet bij Woningnet. Ik had een inschrijving, die ik nooit had gebruikt ca. 4 jaar. Nadat ik uit elkaar ging begonnen met reageren. Geen enkel probleem, had zo een woning in Amsterdam. Niet de grootste, maar in een prima buurt en naar mijn zin.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:03 schreef kingmob het volgende:
[..]
Vaak niet, je moet vaak eens per kwartaal reageren ofzo en dan dus ook bij de bezichtiging op komen dagen. 1 van de vele pogingen om de wachtlijsten korter en eerlijker te maken.
Woningnet is een overkoepelend websitesysteem he, niet een organisatie. Binnen Woningnet heb je verschillende regio's die verschillende regels kunnen hebben. Alle drie de regio's die ik noemde zijn overigens ook ondergebracht bij Woningnet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:06 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Niet bij Woningnet. Ik had een inschrijving, die ik nooit had gebruikt ca. 4 jaar. Nadat ik uit elkaar ging begonnen met reageren. Geen enkel probleem, had zo een woning in Amsterdam. Niet de grootste, maar in een prima buurt en naar mijn zin.
Ach een rechtgeaarde uitkeringstrekker werkt gewoon 40uur per week naast zijn uitkeringquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:03 schreef LXIV het volgende:
Wat kun je doen om toch nog wat meer geld over te houden?
5: Uitkerinkje, huurtoeslagje, sociaal woninkje, zorgtoeslagje, langdurigheidstoeslagje, bijzondere bijstand, vrijstelling gemeentebelastingen en 1x per week een avondje bijklussen. Houdt je ook zó 1000 euro per maand over.
Nederland is een vrij land, dus kies maar wat je het beste lijkt!
Doe dat alleen als je zeker weet dat het goed zit. Ik heb het regelmatig om me heen gezien dat er na verloop van tijd toch wel irritaties ontstaan. Zelf nooit aan begonnen. Plek zat, maar red het prima alleen zo.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:06 schreef Ticker het volgende:
Ach ik moet zeggen dat er al met al veel reacties aankomen waar ik wat aan heb.
Ik heb er ook overnagedacht om bijvoorbeeld een kamer te 'verhuren' aan een vriend.. misschien scheelt dat ook wel in de kosten en zorgt het ervoor dat het leven nog een beetje leuk blijft.
Ja, gespleten persoonlijkheid aan over gehoudenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:07 schreef Sosha het volgende:
[..]
Woningnet is een overkoepelend websitesysteem he, niet een organisatie. Binnen Woningnet heb je verschillende regio's die verschillende regels kunnen hebben. Alle drie de regio's die ik noemde zijn overigens ook ondergebracht bij Woningnet.
P.S.: Nadat je uit elkaar ging?
Ook dat kan, maar kan de verhoudingen scheef maken. Een vriendin van mij deed dit om de kosten te drukken, maar besloot uiteindelijk toch om alleen verder te gaan. Dan zit je alleen met een persoon die je er niet zomaar uit kan schoppen (is wel goedgekomen overigens). Zorg dat dit in heel goed overleg gaat en stel een goed contract op.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:06 schreef Ticker het volgende:
Ik heb er ook overnagedacht om bijvoorbeeld een kamer te 'verhuren' aan een vriend.. misschien scheelt dat ook wel in de kosten en zorgt het ervoor dat het leven nog een beetje leuk blijft.
Ik zou er niet tegen kunnen. Continu iemand in je huis.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:10 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ook dat kan, maar kan de verhoudingen scheef maken. Een vriendin van mij deed dit om de kosten te drukken, maar besloot uiteindelijk toch om alleen verder te gaan. Dan zit je alleen met een persoon die je er niet zomaar uit kan schoppen (is wel goedgekomen overigens). Zorg dat dit in heel goed overleg gaat en stel een goed contract op.
Ik denk dat dit alleen werkt als je alles split.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:06 schreef Ticker het volgende:
Als je kind bent woon je toch ook altijd met mensen samen? En als je later een gezin hebt toch ook? Eigenlijk is met meerdere mensen in één huis wonen altijd al de norm geweest.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zou er niet tegen kunnen. Continu iemand in je huis.
No shit dudequote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zou er niet tegen kunnen. Continu iemand in je huis.
Ja hehe.. Zo bedoel ik het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je kind bent woon je toch ook altijd met mensen samen? En als je later een gezin hebt toch ook? Eigenlijk is met meerdere mensen in één huis wonen altijd al de norm geweest.
Alleen nu zijn er mensen die alleen wonen. En dat kan ook, maar je betaalt daar dan ook zeer fors voor.
Huh, wat voor een abbo heb jij.. Met een abbo van ca. 20 euri heb je tegenwoordig zomaar 300 belminuten per maand mobiel.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:51 schreef Sosha het volgende:
Ik vind een vaste telefoon altijd nog zeer de moeite waard om te hebben. Dan kost het tenminste geen 15 euro per uur om mijn moeder te bellen
[..]
Wat, hij gebruikt het woord toch verkeerd, of niet dan?
Als kind of ouder met mensen samenwonen vergelijken met samenwonen met een huurder... Iets met appels en peren..?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je kind bent woon je toch ook altijd met mensen samen? En als je later een gezin hebt toch ook? Eigenlijk is met meerdere mensen in één huis wonen altijd al de norm geweest.
Alleen nu zijn er mensen die alleen wonen. En dat kan ook, maar je betaalt daar dan ook zeer fors voor.
Ik heb nu een abonnement van 25 euro ofzo, hoeveel belmin weet ik eigenlijk niet, maar als ik buiten mijn bundel bel kost dat toch echt 15 euro per uur. Inmiddels bel ik amper nog buiten mijn bundel hoor, daar let ik beter opquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:17 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Huh, wat voor een abbo heb jij.. Met een abbo van ca. 20 euri heb je tegenwoordig zomaar 300 belminuten per maand mobiel.
Het zijn zeker geen sinaasappelsquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:17 schreef Sosha het volgende:
[..]
Als kind of ouder met mensen samenwonen vergelijken met samenwonen met een huurder... Iets met appels en peren..?
Het is denk ik wat je gewend bent. Ik heb nooit alleen gewoond en vind er helemaal niks aan om alleen thuis te zijn. Ik heb ook vrijgezelle vrienden die al 10 jaar ofzo alleen op zichzelf wonen en die zullen er moeite mee hebben als er opeens iemand anders in hun huis loopt, al is het dan zelfs hun eigen vriendin.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja hehe.. Zo bedoel ik het natuurlijk niet.
Dan zit ik toch eerder te denken aan bananen, vanwege het leven in trossen. Echt groepsfruit, die bananen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:19 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Het zijn zeker geen sinaasappels
Nou, ik zou dus ook niet zomaar een willekeurige huurder pakken, dat lijkt me ook niks. Maar een goede vriend of vriendin die ook alleen is, of een broer ander familielid. Ja, dat vind ik wel vergelijkbaar.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:17 schreef Sosha het volgende:
[..]
Als kind of ouder met mensen samenwonen vergelijken met samenwonen met een huurder... Iets met appels en peren..?
ligt er zeker ook aan hoeveel je belt, maar ik heb 300 minuten en heb altijd ongeveer de helft over eind van de maand. Beetje overtrokken abbo voor mij dus, maar goed, je weet het nooit, wil geen verrassingenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:19 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik heb nu een abonnement van 25 euro ofzo, hoeveel belmin weet ik eigenlijk niet, maar als ik buiten mijn bundel bel kost dat toch echt 15 euro per uur. Inmiddels bel ik amper nog buiten mijn bundel hoor, daar let ik beter op
Is toch anders... Ik vind het althans echt iets anders. Als kind ben je afhankelijk en voor je geliefde en kinderen kies je met je hele hart. Iemand zei iets over scheve verhoudingen, ik denk dat je dat met een goede vriend of vriendin snel zult hebben: sneller irritaties, denk ik. Hetzelfde met broers en zussen. Ik zeg niet dat het altijd misgaat, maar ik heb wel die ervaring met mijn zusjes die een tijdje, allebei mét partner, in een huis samen hebben gewoond. Noodgedwongen, en gelukkig was het tijdelijk, want ondanks dat ze een tweeling zijn, en ontzettend hecht, was dit Too Much.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik zou dus ook niet zomaar een willekeurige huurder pakken, dat lijkt me ook niks. Maar een goede vriend of vriendin die ook alleen is, of een broer ander familielid. Ja, dat vind ik wel vergelijkbaar.
In het begin was het even moeilijk, maar ik had toen wel 2 katten. Dat scheelde enorm. Die heb ik inmiddels door geld gebrek moeten opeten en nu ben ik dus helemaal alleen. Ben er inmiddels al lang aan gewend en ik zal het waarschijnlijk ook wel weer wennen gaan vinden om weer met een meid samen te wonen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is denk ik wat je gewend bent. Ik heb nooit alleen gewoond en vind er helemaal niks aan om alleen thuis te zijn. Ik heb ook vrijgezelle vrienden die al 10 jaar ofzo alleen op zichzelf wonen en die zullen er moeite mee hebben als er opeens iemand anders in hun huis loopt, al is het dan zelfs hun eigen vriendin.
Los van het geld zou ik nog altijd liever met iemand anders in een huis wonen dan alleen. Maar dat is denk ik heel persoonlijk.
Het was ook mijn eigen schuld. Ik kon nooit wachten tot ik thuis was en dan ging ik mensen bellen terwijl ik nog onderweg was en niks te doen had...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
ligt er zeker ook aan hoeveel je belt, maar ik heb 300 minuten en heb altijd ongeveer de helft over eind van de maand. Beetje overtrokken abbo voor mij dus, maar goed, je weet het nooit, wil geen verrassingen
beiden Katholiek iig, eigenlijk moet je de vergelijking appels en bananen, of peren en sinaasappels maken. Appels en Peren zijn namelijk beiden protestants, want leeft in de noordelijke streken [/onzin uit]quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:21 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dan zit ik toch eerder te denken aan bananen, vanwege het leven in trossen. Echt groepsfruit, die bananen.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:27 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
beiden Katholiek iig, eigenlijk moet je de vergelijking appels en bananen, of peren en sinaasappels maken. Appels en Peren zijn namelijk beiden protestants, want leeft in de noordelijke streken [/onzin uit]
Het is heel persoonlijk en ook in gezinnen komt natuurlijk ruzie voor. Het voordeel als je met een vriend samenwoont is dat je naar je eigen kamer kunt gaan als je privé wi, of alleen kunt gaan etenl. Met een gezin is dat ongebruikelijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:25 schreef Sosha het volgende:
[..]
Is toch anders... Ik vind het althans echt iets anders. Als kind ben je afhankelijk en voor je geliefde en kinderen kies je met je hele hart. Iemand zei iets over scheve verhoudingen, ik denk dat je dat met een goede vriend of vriendin snel zult hebben: sneller irritaties, denk ik. Hetzelfde met broers en zussen. Ik zeg niet dat het altijd misgaat, maar ik heb wel die ervaring met mijn zusjes die een tijdje, allebei mét partner, in een huis samen hebben gewoond. Noodgedwongen, en gelukkig was het tijdelijk, want ondanks dat ze een tweeling zijn, en ontzettend hecht, was dit Too Much.
Mijn zusjes en hun partners hadden ook een eigen kamer om naartoe te gaanquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is heel persoonlijk en ook in gezinnen komt natuurlijk ruzie voor. Het voordeel als je met een vriend samenwoont is dat je naar je eigen kamer kunt gaan als je privé wi, of alleen kunt gaan etenl. Met een gezin is dat ongebruikelijk.
Samengevat Op jezelf wonen is zeker niet rendabel, kost gewoon veel geld tov bij je ouders wonen. Heel veel geld is te besparen door met iemand te gaan samenwonen, maar die moet wel goed bij je passen en zelf moet je wel het type zijn om samen te wonen. Eensch?
Jij maakt het wel heel bont.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:39 schreef BarrieButsers het volgende:
Trouwens TS, als jij 300 euro per maand aan gas, water en licht wilt betalen, dan krijg je wel een hele fijne afrekening aan het einde van het jaar
Ik bedoel dat tie dan heel veel geld terug krijgt slimkeesquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Jij maakt het wel heel bont.Dit is zelfs aan de ruime kant.
hup, onder de wol jijquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:31 schreef Sosha het volgende:
[..]
Mijn zusjes en hun partners hadden ook een eigen kamer om naartoe te gaan, maar het lijkt mij dat je de keuken en badkamer e.d. toch echt moet delen. Dat zijn de ruimtes waar de irritaties meestal (over) ontstaan. Beetje studentenhuisidee.
Oh shit, ik ging naar bed hè?
Ik vond er een sarcastisch luchtje aan zitten.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:33 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Ik bedoel dat tie dan heel veel geld terug krijgt slimkees
is van plan wiet te gaan kweken denk ikquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Jij maakt het wel heel bont.Dit is zelfs aan de ruime kant.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:35 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik vond er een sarcastisch luchtje aan zitten.
Als ik hem was zou dat nog geen gek plan zijnquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:36 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
is van plan wiet te gaan kweken denk ik
of een leuke garagequote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:38 schreef Biogarde het volgende:
110.000 euro en iets kopen? We zitten op dezelfde planeet? Welke steden? Randstad?
Hier in Utrecht koop je niet veel voor 110.000. Ja, of er zit een heel verhaal achter of je hebt voor een halve ton werk.
Dat dus. Voor een ton koop je zelfs hier niet heel veel meer dan een huis op wielen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:38 schreef Biogarde het volgende:
110.000 euro en iets kopen? We zitten op dezelfde planeet? Welke steden? Randstad?
Hier in Utrecht koop je niet veel voor 110.000. Ja, of er zit een heel verhaal achter of je hebt voor een halve ton werk.
Nou.... http://www.funda.nl/koop/(...)6033-essenstraat-11/quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:40 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Dat dus. Voor een ton koop je zelfs hier niet heel veel meer dan een huis op wielen.
Den Bosch en 55m2. Komt er een vriendin/vriend, hond en een kind bij en je kan verhuizen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nou.... http://www.funda.nl/koop/(...)6033-essenstraat-11/
Barrie had het over een huis op wielen, dat is dit niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:45 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Den Bosch en 55m2. Komt er een vriendin/vriend, hond en een kind bij en je kan verhuizen.
True, maar het blijft een kippenhok. Gemiddelde woonhuis op wielen is groter.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Barrie had het over een huis op wielen, dat is dit niet.
Pietjepreciesquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Barrie had het over een huis op wielen, dat is dit niet.
That's my middle name.quote:
Nix mis mee op zich. Het enige dat me afzeikt is de ouderdom van het huis, daar zou ik nooit meer aan beginnen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Jij niet, maar een ander vast wel.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:51 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Nix mis mee op zich. Het enige dat me afzeikt is de ouderdom van het huis, daar zou ik nooit meer aan beginnen.
Een oud huis heeft bij mij een associatie als in "koop een boot, werk je dood" mja, kom je wel achter als je er in bent getrapt ooitquote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:53 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Jij niet, maar een ander vast wel.
Bij zoiets vraag ik me dan af in wat voor buurt je zit...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
De Tokkies schijnen laatst in de straat een huisje gekregen te hebbenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:00 schreef waffles het volgende:
[..]
Bij zoiets vraag ik me dan af in wat voor buurt je zit...
Kan erger in Den Boschquote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:00 schreef waffles het volgende:
[..]
Bij zoiets vraag ik me dan af in wat voor buurt je zit...
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:02 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
De Tokkies schijnen laatst in de straat een huisje gekregen te hebben
Dat.quote:
Lekker overdreven. Ben je er uberhaupt wel eens geweest?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:02 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
De Tokkies schijnen laatst in de straat een huisje gekregen te hebben
Wen er maar aan, ik overdrijf altijd minimaal de helftquote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:08 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Lekker overdreven. Ben je er uberhaupt wel eens geweest?
Tuurlijk wel, daar doelde ik ook niet op.quote:
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:09 schreef mjan het volgende:
Hehehe, Boschenaren die het topic overnemen
Klopt, maar dan moet TS maar niet weglopen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:15 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dit topic gaat ineens wel een hele andere kant op.
Rendabel voor wie? TS of voor ons?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:16 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet TS maar niet weglopen.En het kan rendabel zijn.
Voor ons zekerquote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Rendabel voor wie? TS of voor ons?
Nou da's nog even afwachten.quote:
Rendabel? Hoe?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:16 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moet TS maar niet weglopen.En het kan rendabel zijn.
Tja wat wil je.. hier in Rotterdam heb ik echt zat gezien voor die prijs en zelfs nog 100.000 dus dat valt echt allemaal wel mee. Het is niet zo dat je in een kasteel woont.. maar dat is ook niet mijn bedoeling. Ik wil rond de 450 euro per maand aan hypotheek kwijt zijn.. tja dan ben ik verplicht in een woning van rond de 100.000 te gaan wonen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:38 schreef Biogarde het volgende:
Dat bedoel ik.. ziet er allemaal niet zo heel spectaculair uit, maar zoals je ziet, ontkom je gewoon niet aan het kosten plaatje. De enige speling die je hebt.. zit hem in je salaris.. of je effe meer wilt gaan verdienen dus. Tja, dat heb je natuurlijk niet zelf in de hand, en is natuurlijk ook weer een discussie voor een ander topic.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:44 schreef Biogarde het volgende:
Huur 680
Servicekosten (huur)
Verwarming/Gas/Licht 140
Water (huur)
Zorgverzekering 145
Inboedel/aansprakelijkheids verzekering 17
TV/Internet/Telefoon 68
GSM 40
Gemeente Belastingen 270 p/j
Waterschap 110 p/j
boodschappen 300
Vervoer 300 (in een goeie maand)
En dan hebben het nog niet over hobby's (), de kroeg en kleding.
Ik heb het idee dat jouw gas/licht/water gewoon extreem goedkoop zijn. Zoals gezegd hier thuis zitten we aan veel hogeren kosten.. en ik ben echt niet de zoon van Aquaman ofzo hoor.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:38 schreef RIVDSL het volgende:
Ik vind ook dat TS wel erg ruim rekent. Zo ziet het er bij mij uit.
Huur 400
Servicekosten 30
Verwarming 70
Gas/Licht 25
Water 10
Zorgverzekering 75
Inboedel/aansprakelijkheids verzekering 10
TV/Internet/Telefoon 30
GSM 10
Gemeente Belastingen 30
Waterschap 15
boodschappen 200
Totaal 905 euro. Toegeven op alle vaste lasten zit ik zo'n beetje bij de goedkoopste aanbieders. Op boodschappen bezuinig ik niet.
Dat viel mij ook al op.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:41 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jouw gas/licht/water gewoon extreem goedkoop zijn
AAA+ wasmachine en nieuwe vaatwasser.. elke dag douchen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je jezelf en je kleiding in de gracht wast wel ja.
Dus dat scheelt ook?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:37 schreef KhaZ het volgende:
[..]
AAA+ wasmachine en nieuwe vaatwasser.. elke dag douchen.
Water is hier altijd ¤8-9 per maand geweest, gewoon randstad.
Die hendel daar kan ik zo niet bij hoor.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:58 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dus dat scheelt ook?
Dingen die ik me wel besef nu ik wat meer over de 'kleintjes' ga na denken... 7 liter water als ik een plasje heb gedaanGelukkig zit er een stop knop op de meeste (ja zelf met de touwtjes van vroeger, gewoon hendeltje weer omhoog drukken).
Ik verdien in mijn ogen en omgeving gewoon 'goed' niet riant, maar leuk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:00 schreef Devz het volgende:
Je zegt dat je vrij aardig verdient, dan moet 1250/1300 euro aan vaste kosten wel te doen zijn toch?
Als je tenminste een huis kunt kopen voor 110.000 euro (incl. kosten koper), dan moet je al ergens in een uithoek van Friesland gaan zitten volgens mij. Huren met huurtoeslag is dan waarschijnlijk nog voordeliger, dat is in die regio echt bijna gratis.
Om de 2 weken naar de kapper en een zonnebankje pakken?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:11 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik verdien in mijn ogen en omgeving gewoon 'goed' niet riant, maar leuk.
Mijn nadeel is eigenlijk een extra kosten post van circa 200 euro netto ivm met een auto van de zaak (waar ik ook prive in rij). Dus dat scheelt gewoon een gedeelte van het salaris.
Ik heb de berekening op de OP nog wat aangepast
Hypotheek 450
Zorgverzekering 118
Inbedoel Verz 15
Waterschap 15
TV/Internet/Telefoon 45
gsm 30
sportschool 50
gas/licht 100
water 100
Opstalverz 15
afvalstoffenheffing 22
rioolafvoerrecht 15
boodschappen 300
OZB 13
Totaal 1296
Dit houdt in dat ik met het geld wat ik over heb nog 100 euro kan sparen, om de 2 weken naar de kapper kan en misschien een zonnebankje pakken. Het resterende wat ik overhou is circa 150 euro om te gaan stappen of kleding.. dat vind ik alsnog te weinig.. zoals sommige hier al opperde, een keer een boete krijgen voor je gordel of te hard rijden en je kan geen klote.
Huren geeft me inderdaad wat meer speling, is gewoon goedkoper. Tja
Ik snap die zooi over een huis voor 110.000, niet. Of jullie zijn gewoon verwend.. maar dat betwijfel ik of jullie hebben gewoon niet goed gekeken. In Rotterdam genoeg voor 110.000.
Dat is denk ik wel heel stom gedacht..quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:49 schreef Ticker het volgende:
[..]
Maar dan nog, ik heb niet het idee dat ik voor de prijs dat ik een woning koop (hypotheek) een soortgelijke woning kan huren.
Beter nog.. is er niet, dus waarom niet dat beetje risico nemen en wel kopen.
Een beetje handig zijn en goed onderhouden, en je komt er minimaal met je aankopsom vanaf!
Niet verwend, er is gewoon NIETS voor 110.000 euro, op een garagebox na. Huizen/appartementen gaan hier vanaf 140.000 euro en dan woon ik nog niet eens in een hele dure gemeente, gewoon een normaal dorp in Noord-Holland. Wellicht dat je er in Rotterdam een afgetrapt appartement voor hebt, maar daar zou ik dan ook nooit willen wonen. In Friesland kan je voor dat geld wel een huis kopen, maar daar is weer geen werk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:11 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik verdien in mijn ogen en omgeving gewoon 'goed' niet riant, maar leuk.
Mijn nadeel is eigenlijk een extra kosten post van circa 200 euro netto ivm met een auto van de zaak (waar ik ook prive in rij). Dus dat scheelt gewoon een gedeelte van het salaris.
Ik heb de berekening op de OP nog wat aangepast
Hypotheek 450
Zorgverzekering 118
Inbedoel Verz 15
Waterschap 15
TV/Internet/Telefoon 45
gsm 30
sportschool 50
gas/licht 100
water 100
Opstalverz 15
afvalstoffenheffing 22
rioolafvoerrecht 15
boodschappen 300
OZB 13
Totaal 1296
Dit houdt in dat ik met het geld wat ik over heb nog 100 euro kan sparen, om de 2 weken naar de kapper kan en misschien een zonnebankje pakken. Het resterende wat ik overhou is circa 150 euro om te gaan stappen of kleding.. dat vind ik alsnog te weinig.. zoals sommige hier al opperde, een keer een boete krijgen voor je gordel of te hard rijden en je kan geen klote.
Huren geeft me inderdaad wat meer speling, is gewoon goedkoper. Tja
Ik snap die zooi over een huis voor 110.000, niet. Of jullie zijn gewoon verwend.. maar dat betwijfel ik of jullie hebben gewoon niet goed gekeken. In Rotterdam genoeg voor 110.000.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Om de 2 weken naar de kapper en een zonnebankje pakken?
Als je een kut in je nek had gehad, dan had ik je een hersenschudding geneukt. Doe ff normaal man![]()
Mijn koopflat kost netto (dus na belastingaftrek en onroerende voorheffing) ongeveer hetzelfde als de huurflat hier in de straat.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:41 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is denk ik wel heel stom gedacht..
Ik huur hier een huis in mijn straat voor hetzelfde bedrag als de kopers ongeveer een hypotheek hebben.
Netto komen we echt heel erg gelijk uit..Alleen heb ik dan alle onderhoudskosten en VVE niet..
En zo makkelijk is een beetje handig en goed onderhouden niet..
Of jij moet heel goed in kozijnen zetten en dakbedekken etc zijn..
De kosten van een kapotte HR ketel kunnen ook leuk oplopen en noem maar op..
En of je winst hebt en er met de aankoopsom vanaf komt is ook nog maar de vraag..
En je kostenplaatje vind ik ook niet heel erg normaal.
water is echt absurd.. ik ben met 4 personen dat nog niet eens per maand kwijt man.
Dat is eigenlijk ook mijn oogpunt!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:23 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Mijn koopflat kost netto (dus na belastingaftrek en onroerende voorheffing) ongeveer hetzelfde als de huurflat hier in de straat.
Maar ik heb een vaste hypotheek, dus over 10 jaar betaal ik evenveel als nu, ben eens benieuwd of de huurprijzen over 10 jaar ook nog gelijk zijn.
Als je kan kopen, koop dan...je wil toch ook nog wat voor later.
300 euro voor de boodschappen is belachelijk, maar dan ook echt belachelijk veel. Met 1 persoon moet je het met gemak van 100 euro kunnen doen, mits je maar echt vers koopt en niet van die alleen-in-de-pan-gooien maaltijden. Bovendien heb je die kosten ook als je thuis woont, zelfde verhaal geldt natuurlijk ook voor de sportschool en zo.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:27 schreef Ticker het volgende:
Tja.. die boodschappen, daar kan wel wat van af hoor ik mensen zeggen. Natuurlijk.. gewoon geen vers eten kopen, en alles in plastic halen.. dan haal zo wat euro's eraf. En dat sporten.. is dat nou nodig? Scheelt je natuurlijk weer 50 euro.. Maar dan vergeet je dat ik een eventuele VVE nog niet heb berekend.
Kan hoor, met 1500 eigen risico en mits je onder de 27 bent.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:09 schreef Devz het volgende:
Voor 2 personen zorgverzekering 120 euro? Dat betaal ik in m'n eentje al bijna..
Ik ben met je eens dat 300 euro erg veel is, maar 100 euro is weer erg weinig... Dat is nog geen 3,50 per dagquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:51 schreef Sessy het volgende:
[..]
300 euro voor de boodschappen is belachelijk, maar dan ook echt belachelijk veel. Met 1 persoon moet je het met gemak van 100 euro kunnen doen, mits je maar echt vers koopt en niet van die alleen-in-de-pan-gooien maaltijden.
Ik doe het van aanzienlijk minder en ik eet en drink wel lekkere dingen hoorquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:06 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat 300 euro erg veel is, maar 100 euro is weer erg weinig... Dat is nog geen 3,50 per dag. Ik zeg niet dat het niet kan, maar dan ben je wel extreem zuinig en eet of drink je nooit iets lekkers
Behoorlijke gok dan, als je een keertje goed ziek wordt betaal je het driedubbel terug.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:52 schreef Sessy het volgende:
[..]
Kan hoor, met 1500 eigen risico en mits je onder de 27 bent.
En je betaalt dus gewoon al je reguliere dokterskosten zelfquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:22 schreef Devz het volgende:
[..]
Behoorlijke gok dan, als je een keertje goed ziek wordt betaal je het driedubbel terug.
Valt wel mee. Een paar rontgenfoto's en zelfs een MRI scan komen nog uit onder je verplichte eigen risico per jaar, die betaal je dus sowieso zelf als er wat gebeurt. De kans dat je echt, ECHT heel ziek wordt of een vreselijk ongeluk hebt is vrij klein als je jong en verder gezond bent. Als je jaarlijks 700 euro op je verzekering bespaart, dan heb je die eigen risico in 2 jaar er al uit. 2 jaar zonder een auto-ongeluk of levensbedreigende ziekte, daar kun je nog wel op gokken hoor. Ik zeg niet dat je het moet doen maar ik kan me voorstellen waarom men het doet (vooral als men dat geld dan apart zet in een spaarpotje)quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:22 schreef Devz het volgende:
[..]
Behoorlijke gok dan, als je een keertje goed ziek wordt betaal je het driedubbel terug.
Maar die 1500 euro eigen risico heb je toch ieder jaar opnieuw?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:27 schreef Sessy het volgende:
[..]
Valt wel mee. Een paar rontgenfoto's en zelfs een MRI scan komen nog uit onder je verplichte eigen risico per jaar, die betaal je dus sowieso zelf als er wat gebeurt. De kans dat je echt, ECHT heel ziek wordt of een vreselijk ongeluk hebt is vrij klein als je jong en verder gezond bent. Als je jaarlijks 700 euro op je verzekering bespaart, dan heb je die eigen risico in 2 jaar er al uit. 2 jaar zonder een auto-ongeluk of levensbedreigende ziekte, daar kun je nog wel op gokken hoor. Ik zeg niet dat je het moet doen maar ik kan me voorstellen waarom men het doet (vooral als men dat geld dan apart zet in een spaarpotje)
Verwarming heb ik apart vermeld omdat dat samen met de hele flat gaat hier. Hierdoor komen de kosten van het gas heel laag uit omdat ik dat alleen gebruik om te koken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:41 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jouw gas/licht/water gewoon extreem goedkoop zijn. Zoals gezegd hier thuis zitten we aan veel hogeren kosten.. en ik ben echt niet de zoon van Aquaman ofzo hoor.
Komt dat misschien gewoon omdat je huurt, dat het goedkoper is?
Maar dat is nou eigenlijk ook echt het enige waar ik men hier op zie bezuinigen.. boodschappen/gas/water/licht.
Daarnaast is een andere zorgverzekering voor mij niet mogelijk, zit op dit moment bij DSW i.v.m. een beugel, dus dat blijft komende jaren nog een verplichting.
Ja, maar als je dus na 2 jaar 700 euro hebt bespaard en dat op een spaarrekening zet verdien je daarna ieder jaar die 700 euro want het eigen risico blijft 1500.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:28 schreef Sosha het volgende:
[..]
Maar die 1500 euro eigen risico heb je toch ieder jaar opnieuw?
Ah nu snap ik het, goeie manier om te sparen dus. Thanks voor de uitleg, ik begreep het even verkeerdquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:38 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja, maar als je dus na 2 jaar 700 euro hebt bespaard en dat op een spaarrekening zet verdien je daarna ieder jaar die 700 euro want het eigen risico blijft 1500.
Klopt, maar als je een ongeluk hebt of zo dan valt dat in z'n algemeenheid binnen 1 jaar. In januari kun je eventueel ook nog eens wisselen van verzekering, OOK als je gezondheidsklachten hebt, mocht je oude verzekering niet meer gunstig zijn.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:28 schreef Sosha het volgende:
[..]
De kans dat je elk jaar ernstig ziek wordt is erg klein. Mocht je echt chronisch ziek worden, dan ga je het jaar daarop naar een verzekering zonder eigen risico. Basisverzekering mag niet geweigerd worden namelijk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:28 schreef Sosha het volgende:
[..]
Herkauwer deed het toch een stuk korterquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:40 schreef Sessy het volgende:
[..]
Klopt, maar als je een ongeluk hebt of zo dan valt dat in z'n algemeenheid binnen 1 jaar. In januari kun je eventueel ook nog eens wisselen van verzekering, OOK als je gezondheidsklachten hebt, mocht je oude verzekering niet meer gunstig zijn.
Kijk wat er gebeurt.
Stel, je betaalt voor een normale verzekering 120 euro per maand, en je hebt een no-claim van 350 euro is dat tegenwoordig. Als er iets gebeurt waardoor je naar het ziekenhuis moet, blijf je over het algemeen onder die 350 euro zitten (mijn MRI van het hele been kostte 210 dacht ik), en moet je dat dus zelf betalen. M.a.w., die 120 euro betaal je voor het geval dat je echt goed ziek wordt en lang in het ziekenhuis ligt, voor het geval je constant medicijnen moet slikken, of voor de huisarts (want die wordt gewoon vergoed buiten de no-claim). M.a.w., de verzekeraar vergoed vanaf 350 euro per jaar ziektekosten.
Neem je 1500 eigen risico, dan bespaar je 60 euro per maand, dat is 720 euro per jaar premie en een besparing van 720 euro per jaar t.o.v. 120 euro p/m verzekeren. Gebeurt er iets waardoor je naar het ziekenhuis moet, dan heb je, net zoals bij een verzekering waarbij je 120 euro per maand betaalt, grote kans dat je het uit je no-claim moet betalen. Komt het daarboven, dan gaat je eigen risico tellen. Ga je in de tussentijd 1 keer naar de huisarts dan kost je dit iets van 20 a 40 euro, deze moet je dan zelf betalen omdat dit ook uit je eigen risico gaat. M.a.w, de verzekeraar vergoed pas vanaf 1850 euro per jaar ziektekosten.
Stel, je gaat 1 keer per jaar naar de huisarts, en dit betaal je dan zelf. Je slikt wat medicijnen, zeg, 100 euro per jaar, misschien verstuik je ook nog je pols, daar ga je dan naar het ziekenhuis voor en dit moet je dan zelf betalen, stel, dat is nog eens 150 euro - 200 euro per jaar betaal je dan zelf. Maar dit had je i.v.m. je no claim ook zelf betaald bij een verzekering van 120 euro in de maand!!!
Je besparing is dus 700 euro per jaar. Dit geld doe je in een potje. Na 2 jaar en 2 maanden heb je 1520 euro in dit potje zitten.
Mocht er dan iets gebeuren, dan betaal je het eigen risico uit dat potje, en daarboven betaalt je verzekeraar. De no-claim verbeur je ongeacht je verzekering, zoals al gezegd.
De enige manier waarop je genaaid bent met een verzekering van 1500 eigen risico is als er dus korter dan na 2 jaar en 2 maanden iets gebeurt waarvoor er meer dan 350 euro ziektekosten ontstaan.
Mocht je nu permanent dure medicijnen nodig hebben, dan kan het zijn dat je per jaar al 350 euro no-claim sowieso verbeurt. Dan betaalt al je andere ziektekosten de verzekeraar mits je 120 euro in de maand betaalt, en dan moet je dit zeker NIET doen, want dat is dan niet voordeling. Maar als je jong en gezond bent en geen reden hebt aan te nemen dat er binnen 2 jaar iets gebeurt, dan kan dit goed de gok waard zijn.
Zou je niet verwachten hequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:42 schreef Sosha het volgende:
[..]
Herkauwer deed het toch een stuk korter
Aegon eigenstijl, Moneyouquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zou je niet verwachten he
Nu nog een bank waar je online 'potjes' kan maken op je spaarrekening.
Als je een uur je moeder wil bellen kan je net zo goed thuis blijven wonen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:51 schreef Sosha het volgende:
Ik vind een vaste telefoon altijd nog zeer de moeite waard om te hebben. Dan kost het tenminste geen 15 euro per uur om mijn moeder te bellen
Jong en gezond is fijn, dat was ik ook. Klein verkeersongevalletje en ik lag wel een hele maand in het ziekenhuis. CTtje MRItje twee gipsbeentjes want de eerste bleef niet heel... nazorg fysio trombosedienst... jammer dat ik nooit de nota's heb gezien, eigenlijk best benieuwd wat dat allemaal gekost heeft.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:41 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
De kans dat je elk jaar ernstig ziek wordt is erg klein. Mocht je echt chronisch ziek worden, dan ga je het jaar daarop naar een verzekering zonder eigen risico. Basisverzekering mag niet geweigerd worden namelijk.
Ik bel makkelijk met alle hechte familieleden een uur per week. Ze wonen niet allemaal dichtbij en dan klep je al gauw een uur. Ik ben blij dat ik dan een vaste lijn heb om hen te bellen, zeker gezien zij ook een vaste lijn hebbenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:55 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als je een uur je moeder wil bellen kan je net zo goed thuis blijven wonen.
Ik had een vaste lijn met bel1649 account. Eindeloze teleconferences met USA voor bijna noppes, en gesprekken binnen Nederland ook een stuk goedkoper dan KPN.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:53 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik bel makkelijk met alle hechte familieleden een uur per week. Ze wonen niet allemaal dichtbij en dan klep je al gauw een uur. Ik ben blij dat ik dan een vaste lijn heb om hen te bellen, zeker gezien zij ook een vaste lijn hebben
Nee alleen mijn nek met de ladyshave.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:00 schreef Synthesist het volgende:
het valt me bij dit soort topics met lijstjes op dat een kapper zelden word genoemd. heel fok scheert zn hoofd kaal met een tondeuze?
Klopt, maar boven het eigen risico en de verplichte no-claim betaalt de verzekering alles hoor, en zoals al gezegd, je kan wisselen per 1 januari. De gok die je neemt is of er niets binnen 2 jaar gebeurt. Het is en blijft een gok. Als je het geld HEBT om eventueel die 1500 eigen risico te betalen, is statistisch gezien die gok voordeliger (dat is bij verzekeren trouwens meestal wel het geval, want de premie is gebaseerd op de (statistische kans op uitkeren x gemiddeld uitkeerbedrag) + overheadkosten verzekeraar.) Neemt niet weg dat je evt. pech kunt hebben.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 21:47 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Jong en gezond is fijn, dat was ik ook. Klein verkeersongevalletje en ik lag wel een hele maand in het ziekenhuis. CTtje MRItje twee gipsbeentjes want de eerste bleef niet heel... nazorg fysio trombosedienst... jammer dat ik nooit de nota's heb gezien, eigenlijk best benieuwd wat dat allemaal gekost heeft.
Chirurgische ingrepen komen uit je verplichte no-claim.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:49 schreef caroline88 het volgende:
Ik had anders vorig jaar een klusje bij de kaakchirurg. Kies gebroken en moest door hem verwijderd worden.
Geen probleem zei de tandarts, valt onder je verzekering.
Mooi dat ik dus mijn eigen risico moest betalen Plus nog iets van 130 euro want "bepaalde dingen vielen niet onder de basisverzekering". Wat door de chirurg dus niet was aangegeven.
Misschien had ik niet op nog een extra prikje verdoving moeten aandringen maar ja er zat nog echt gevoel in die kaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |