Al enige tijd loop ik ermee.. ik moet op mezelf!!
Dan komt het moment dat je een grove berekening gaat maken.. leuk.. je schrikt je de pest.. wordt wat ouder, verdient wat meer, gaat wat meer serieuze berekeningen maken.
Nu echt de leeftijd bereikt dat ik het belachelijk vind om nog thuis te wonen.. ik verdien voor mijn leeftijd best aardig, maar als ik de kosten erbij pak die ik moet gaan maken.. dat is niet te doen.
Ik wil wel uitgaan van een koopwoning, laten we zeggen van een WOZ om en nabij de ¤110.000, niets geks, gewoon echt een starters woning.. maar dan kom ik op de volgende berekening:
Hypotheek 450
Zorgverzekering 115
Inbedoel Verz 15
watersysteemheffing ingezeten 8
Waterschap 15
TV/Internet/Telefoon 45
gsm 30
sportschool 50
gas/licht 130
water 125
Opstalverz 15
afvalstoffenheffing 22
rioolafvoerrecht 15
boodschappen 300
OZB 13
Totaal 1348
Tja.. die boodschappen, daar kan wel wat van af hoor ik mensen zeggen. Natuurlijk.. gewoon geen vers eten kopen, en alles in plastic halen.. dan haal zo wat euro's eraf. En dat sporten.. is dat nou nodig? Scheelt je natuurlijk weer 50 euro.. Maar dan vergeet je dat ik een eventuele VVE nog niet heb berekend.
Maar dit is toch niet te behappen in je eentje? Ben je nou eigenlijk verplicht om met meerdere mensen uit huis te gaan?
Ga huren.. hoor ik ze zeggen.. kan, maar hoeveel zal dat schelen? Die paar euro's die ik nu meer neerleg, verdien ik in 5 jaar wel dik terug.
Hoe zien jullie dit? Ik lees namelijk veel topics over mensen die ook een 'zogenaamd' lijstje hebben gemaakt met vaste lasten, maar daar vergeten ze voor de goede orde de helft van de kosten even. Dat zal schrikken zijn, zo einde van het jaar.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 04-08-2010 23:38:37 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no..""Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)