abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84887142
Het kabinet zal de rit net niet uitzitten, maar toch een heel eind komen. Aan CDA en VVD zal het sowieso niet liggen. Die twee partijen kunnen goed samen door een deur. En ik verwacht van Wilders ook niet veel problemen, want als hij zich onredelijk opstelt als gedoger, dan kan hij een tweede termijn in die comfortabele positie wel vergeten, terwijl daadwerkelijk meeregeren er sowieso al niet in zit. Om zichzelf niet buitenspel te zetten, zal hij dus in ieder geval zijn afspraken moeten nakomen.

Of de minderheid in de Eerste Kamer een probleem is, zal moeten blijken, maar ik verwacht van niet, zolang als het kabinet in ieder geval zijn werk fatsoenlijk doet. Het is niet echt de taak van de Eerste Kamerleden om oppositie te bedrijven, puur omdat hun partij niet in de regering zit. Gaan ze dat wel doen, dan verspeelt de Eerste Kamer een groot deel van zijn bestaansrecht. In ieder geval zouden we veel wijzer worden of de Eerste Kamer functioneert zoals het hoort.

De krappe steun van 76 zetels in de Tweede Kamer zou een probleem kunnen worden, maar zou voor een meerderheidskabinet denk ik een groter probleem zijn, dan voor een minderheidskabinet. Eigenlijk hebben CDA en VVD immers geen meerderheid te verliezen. Indien er tussentijds CDA'ers opstappen die het kabinet niet willen blijven gedogen, dan nog is de stap om met een vierde partij ook nog een gedoogakkoord te sluiten niet al te groot. De SGP heeft zich al aangeboden.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:48:09 #102
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84921200
Ze zitten het echt wel 4 jaar uit. Zoals Frits Wester vanavond bij KB zei. Als PVV in de peilingen hoog staat zal de oppositie het kabinet niet laten vallen en als de oppositie hoog staat zal de PVV het kabinet niet laten vallen. Het houdt elkaar lekker in evenwicht. Stabieler is het nooit geweest.

En wat betreft de 1e kamer. Ook paars+ heeft geen meerderheid dat dat hoeft helemaal geen bezwaar te zijn.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_84921518
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:48 schreef sunny16947 het volgende:
Ze zitten het echt wel 4 jaar uit. Zoals Frits Wester vanavond bij KB zei. Als PVV in de peilingen hoog staat zal de oppositie het kabinet niet laten vallen en als de oppositie hoog staat zal de PVV het kabinet niet laten vallen. Het houdt elkaar lekker in evenwicht. Stabieler is het nooit geweest.

En wat betreft de 1e kamer. Ook paars+ heeft geen meerderheid dat dat hoeft helemaal geen bezwaar te zijn.
ja maar paars is redelijk midden, dit kabinet niet. Het is veel gemakkelijker partijen over te halen die ideologisch gezien dichtbij je staan dan die ver van je af staan.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84934531
Ik zeg zes maanden.

Hero, doe je best!
pi_84934625
quote:
Stabieler is het nooit geweest..
Een gewaagde uitspraak :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84973212
Er is nu al gezeik over Wilders;

http://www.nu.nl/politiek(...)nd-zero-riskant.html

CDA-PVV gaat niet lang goed. Gedoog-akkoord of niet.
pi_84973266
Ik had gezegd in de poll van dat andere topic dat het binnen een jaar zou zijn, maar ik vraag me nu af of het er nog wel komt :X
pi_84973295
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:49 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Er is nu al gezeik over Wilders;

http://www.nu.nl/politiek(...)nd-zero-riskant.html

CDA-PVV gaat niet lang goed. Gedoog-akkoord of niet.
Laten we het hopen. _O_
pi_84973480
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Laten we het hopen. _O_
Misschien valt ie wel in een bouwput, laten we het hopen :P
pi_84975024
quote:

Die argumentatie vind ik niet zo sterk. De kabinetten van Balkenende deden het altijd slecht in de peilingen, maar zijn toch gevallen. Als een regeringspartij erg slecht scoort in de peilingen, kan dat ook juist een reden zijn voor die partij het kabinet wél te laten vallen.
pi_84976908
Als ik het nieuws vandaag goed begrepen heb is 11 september het eindpunt van dit beoogde kabinet.
pi_84981189
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden, dat dit minderheidskabinet er weleens helemaal niet zou kunnen komen.
De berichtgeving rond Wilders: moskee en EDL, zou bij het CDA weleens roet in het eten kunnen gooien.
Ook de mededeling van Opstelten hoelang de onderhandelingen gaan duren: drie weken, plus Wilders daarbij laten zitten als vijfde wiel aan de wagen, voedt dat vermoeden.
Ik denk dat het er niet van komt.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:24:47 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_84981263
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 16:06 schreef Madnes het volgende:
Als ik het nieuws vandaag goed begrepen heb is 11 september het eindpunt van dit beoogde kabinet.
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:22 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden, dat dit minderheidskabinet er weleens helemaal niet zou kunnen komen.
De berichtgeving rond Wilders: moskee en EDL, zou bij het CDA weleens roet in het eten kunnen gooien.
Ook de mededeling van Opstelten hoelang de onderhandelingen gaan duren: drie weken, plus Wilders daarbij laten zitten als vijfde wiel aan de wagen, voedt dat vermoeden.
Ik denk dat het er niet van komt.
Inderdaad, Wilders lijkt er alles aan te doen om samenwerking met hem onmogelijk te maken :')
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:26:47 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84981323
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:24 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, Wilders lijkt er alles aan te doen om samenwerking met hem onmogelijk te maken :')
Dat gaat het CDA echt niet stoppen van het goedkeuren van deze samenwerking.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84981394
Zelfs als het kabinet er toch komt zullen we nog veel vaker van dit soort gedoe krijgen zoals met die moskee. Dat kan je toch nooit 4 jaar lang volhouden?
pi_84981562
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:29 schreef Jud1th het volgende:
Zelfs als het kabinet er toch komt zullen we nog veel vaker van dit soort gedoe krijgen zoals met die moskee. Dat kan je toch nooit 4 jaar lang volhouden?
Tuurlijk wel....wat is het alternatief?

VVD en CDA willen beiden niet met de PvdA, dus dan is dit de enige optie.
pi_84981607
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat gaat het CDA echt niet stoppen van het goedkeuren van deze samenwerking.
Volgens mij wil het CDA helemaal niet. Maar grofweg weigeren betekent nog meer groei voor de PVV.
Er moet dus een goed excuus worden gevonden, en zo dat Wilders de samenwerking onmogelijk maakt.
Ik zal het je nog sterker vertellen: dit kan weleens betekenen, dat alle partijen gezamenlijk proberen om de PVV "uit te schakelen", en dan doel ik ook op de PvdA en VVD, met hun blokkades op andere formaties. Dat kun je op zijn zachtst gezegd: vreemd of zelfs verdacht noemen.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:37:50 #118
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_84981668
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Met alle lijmpogingen (met name door het CDA, die als de dood is het pluche weer kwijt te raken) meegeteld, gok ik op een maand of 6.
Nederland wordt herschapen. Acht jaar rechts dus.

Wat gaan jullie linksen doen in die tijd?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:43:36 #119
66444 Lord_Vetinari
pi_84981851
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:37 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Rechts bevechten, every step of the way. Voorkomen dat Nederland wordt afgebroken en wordt gedegradeerd tot het lachertje van het Europese continent.
pi_84981866
quote:

[..]

Zijn er hier nog geen schapen genoeg?
pi_84981892
quote:
Flink geld binnen harken :7
pi_84981900
quote:
Je mag toch aannemen dat CDA en VVD Wilders inmiddels lang genoeg kennen om een flink aantal incidenten m.b.t. meningsuiting in te kunnen calculeren.

Ik denk niet dat het kabinet daarop gaat vallen.
pi_84981954
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:24 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

quote:
Ik begrijp het ook niet helemaal. Wijze mensen roepen al jaren dat Wilders gewoon Denemarken kopieert, dan zou dit gedoogkabinet dus extreem goed voor hem zijn. Wilders is ook niet dom dus ik kan me niet voorstellen dat hij zich niet realiseert wat het effect van deze uitspraken kan zijn.

Kan iemand een goede (en daarmee bedoel ik functioneel voor wilders) reden verzinnen waarom hij dit doet? Stel dat hij uiteindelijk toch niet mee mag doen, op welke wijze zou hem dat helpen?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84982007
of is zijn ultieme doel een globale anti-islam organisatie en gebruikt hij de nederlandse politiek alleen maar als springplank. Op geld van de burger zijn eigen hobby uitwerken eigenlijk.
pi_84982376
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:46 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[..]

Ik begrijp het ook niet helemaal. Wijze mensen roepen al jaren dat Wilders gewoon Denemarken kopieert, dan zou dit gedoogkabinet dus extreem goed voor hem zijn. Wilders is ook niet dom dus ik kan me niet voorstellen dat hij zich niet realiseert wat het effect van deze uitspraken kan zijn.

Kan iemand een goede (en daarmee bedoel ik functioneel voor wilders) reden verzinnen waarom hij dit doet? Stel dat hij uiteindelijk toch niet mee mag doen, op welke wijze zou hem dat helpen?
Zo denkt Wilders niet, hij moet altijd de grenzen verleggen, en hij denkt dat ie mee regeren al in the pocket heeft.
Hij is slim, zeker, maar hij kent geen grenzen. Wat hij nu doet is niet functioneel, alleen hij denkt van wel.
pi_84982867
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:11 schreef remlof het volgende:
Hooguit tot Fitna 2.
Inderdaad, dan zal wederom blijken dat met Wilders gewoon geen afspraken te maken zijn. Tegen die steen heeft de VVD zich al meerdere malen gestoten, bizar hoe ze die zelfkastijding vol lijkt te houden :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_84982968
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:56 schreef Holograph het volgende:

[..]

Even doorvragen: Waarom zou de PVV zomaar de samenwerking opzeggen?
Niet om het opzeggen maar omdat de PVV fractie bestaat uit een groep onbetrouwbare extreem-rechtse idioten die niet in staat zijn op het juiste moment hun op te houden...
pi_84983105
quote:
En daarom viel het vorige kabinet Balkenende ook dit jaar? Exact dezelfde situatie, de regeringspartijen stonden zeer slecht in de peilingen en de PVV heel hoog. De uitslag was uiteindelijk nogal anders, het zegt dus niet zo heel veel allemaal...
quote:
Wanneer ze wat extremers willen wel heel degelijk. Dat is bij Paars+ niet de verwachting.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:27:11 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_84983108
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:46 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[..]

Er is één groot verschil met Denemarken. Daar hebben ze geen senaat en wij hebben wel een Eerste Kamer.
pi_84984047
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Er is één groot verschil met Denemarken. Daar hebben ze geen senaat en wij hebben wel een Eerste Kamer.
En wat betekent dat voor Wilders? Is het slim om buiten de regering te blijven tot de provinciale verkiezingen omdat hij dan daar meer in de pap te brokkelen heeft?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:57:10 #131
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84984051
quote:

[..]

Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de SGP?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_84984913
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de SGP?
Dan nog is er geen meerderheid voor deze combi in de eerste kamer...
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 20:26:16 #133
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84985037
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan nog is er geen meerderheid voor deze combi in de eerste kamer...
Nog 1 overige zetel is aan rechts toebedeeld, een samenwerking van ''leefbaren'' dacht ik. Maar pin me er niet op vast.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 20:33:30 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_84985308
Dit is de huidige verdeling van de 75 zetels in de Eerste Kamer:

CDA + VVD = 35 zetels
+ SGP = 37 zetels
+ Onafhankelijke Senaatsfractie = 38 zetels

Maar die OSF bestaat dus uit leden van lokale partijen en die zijn niet per definitie allemaal rechts, ze komen gewoon op voor lokale belangen, zie ook www.osf.nl
pi_84985319
Ze blijven 4 jaar zitten, ook als er een paar pvv mensen uitstappen maakt het nog niet uit, dan wordt hooguit besluitvorming iets moeilijker. Het is namelijk al een minderheidskabinet..
pi_84985606
De OSF zetel wordt door iemand van de Fryske Nasjonale Partij bezet. Ik weet zo niet hoe de OSF in de Eerste Kamer stemt, maar de FNP zit toch wat meer aan de linkse kant van het spectrum. Aan de andere kant zit in juni volgend jaar de nieuwe Eerste Kamer er, dus daar valt nog weinig over te zeggen.
pi_84985683
Daar Wilders vandaag alweer een prominente CDAer op z'n plek heeft gezet door hem er fijntjes op te wijzen dat het landbelang voor Wilders minder belangrijk is dan zijn eigen bekrompen mening en hij die mening koste wat kost in New York wilt gaan uiten en deze CDAer hier maar aan "moet gaan wennen", hoop ik dat Verhagen zo slim is om aan dit minderheidskabinet niet eens te beginnen.
pi_84985784
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nog 1 overige zetel is aan rechts toebedeeld, een samenwerking van ''leefbaren'' dacht ik. Maar pin me er niet op vast.
Dat zal ik echter wel graag doen :P. Want als je het over de OSF hebt dan is dat zeker geen zetel die je zomaar rechts kan noemen en het is al helemaal geen samenwerking van de leefbaren maar een ouder verband van provinciale partijen en veel meer een pragmatische partij dan een partij op ideologische basis. Ze zullen dus eerder op de D66 lijn zitten dan op die van 'rechts' Bij de vorige 1e kamer verkiezingen vormden die partijen overigens een lijstcombinatie met VVD en was er ruzie met de Leefbaren uit Zuid Holland, juist de basis voor de stelling in dat andere topic ;).

bron o.a. http://www.locomotie.nl/l(...)staan-op-de-osf.html
http://www.hylketencate.nl/senaat.htm
pi_84985845
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:44 schreef Vhiper het volgende:
Daar Wilders vandaag alweer een prominente CDAer op z'n plek heeft gezet door hem er fijntjes op te wijzen dat het landbelang voor Wilders minder belangrijk is dan zijn eigen bekrompen mening en hij die mening koste wat kost in New York wilt gaan uiten en deze CDAer hier maar aan "moet gaan wennen", hoop ik dat Verhagen zo slim is om aan dit minderheidskabinet niet eens te beginnen.
En wat is daar dan niet in het landsbelang van? Ik denk dat de meeste mensen wilders steunen om wat hij in de VS gaat doen, vind jij het wel kunnen dan wat daar gaat gebeuren?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 20:53:36 #140
104871 remlof
Europees federalist
pi_84986040
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:48 schreef Frano het volgende:

[..]

En wat is daar dan niet in het landsbelang van? Ik denk dat de meeste mensen wilders steunen om wat hij in de VS gaat doen, vind jij het wel kunnen dan wat daar gaat gebeuren?
Sorry? Slechts een kleine minderheid van de Nederlanders steunt de denkbeelden van Wilders.
pi_84986099
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Sorry? Slechts een kleine minderheid van de Nederlanders steunt de denkbeelden van Wilders.
Daar gaan we weer... verdraaien van een tekst....

Nee het gaat hier om het ene onderwerp, zie hierboven.
pi_84986116
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij bedoelt dan ook dat de meeste mensen van Wilders aanhang hem steunen om die reden, toch? Niet de meeste mensen in Nederland. Of was dat ook wat je probeerde duidelijk te maken? :+
pi_84986138
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:55 schreef Frano het volgende:

[..]

Tis geen verdraaien van tekst, je had het er gewoon nogal knullig neergezet. Letterlijk genomen staat er wel wat Remlof zegt, maar je bedoelde waarschijnlijk iets anders.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 20:56:16 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_84986143
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:55 schreef Frano het volgende:

[..]

Ah ok, sorry, verkeerd geïnterpreteerd.
pi_84986458
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 20:48 schreef Frano het volgende:

[..]

Dat is misschien wel zo, maar dat neemt toch niet weg dat wilders met zijn uitlatingen in het buitenland wel iets beter moet gaan nadenken over de gevolgen. juist nu in die positie.

Dat idee van een moskee op ground zero is ook niet erg tactisch, maar je weet niet of wilders zijn toespraak daarover erg zorgvuldig zal gaan brengen.
..non est vivere sed valere vita est ..
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:07:13 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84986546
Er zijn meer mensen die de denkbeelden van Wilders steunen dan Halsema en Pechthold bij mekaar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:08:22 #147
104871 remlof
Europees federalist
pi_84986585
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Er zijn meer mensen die de denkbeelden van Wilders steunen dan Halsema en Pechthold bij mekaar.
Nee hoor, er steunen echt veel meer mensen de denkbeelden van Halsema en Pechthold. Ik steun ze ook, al heb ik niet op één van die twee gestemd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:09:21 #148
862 Arcee
Look closer
pi_84986626
Ik denk dat het veel langer kan zitten dan links vreest.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84986731
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Ook genoeg mensen die op Wilders stemmen maar zeker niet al zijn denkbeelden steunen, maar wel weten dat de meerderheid van zijn standpunten er niet doorkomen en puur op hem stemmen als protest of voor strengere straffen. Hoewel het wel een meerderheid zal zijn die op de PVV stemt om de anti-moslimstandpunten, maar toch. Het is niet allemaal zo simpel.

Iemand die op PVV stemt kan de SP ook wel steunen, zogezegt. Dus alleen op stemmen afgaan is te zwart/wit.
pi_84986742
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, er steunen echt veel meer mensen de denkbeelden van Halsema en Pechthold. Ik steun ze ook, al heb ik niet op één van die twee gestemd.
dat denk ik inderdaad ook wel.
Hoewel ik dan weer wel op pechtold heb gestemd.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_84986745
4 jaar
pi_84986801
Ik vind het zo apart dat mensen 4 jaar roepen hier. Ik bedoel, ook als ik niet tegen de PVV was geweest had ik toch objectief kunnen vaststellen dat dit niet het meest stabiele kabinet is. Sowieso is dat moeilijk bij een minderheidskabinet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:15:20 #153
862 Arcee
Look closer
pi_84986879
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Ook genoeg mensen die op Wilders stemmen maar zeker niet al zijn denkbeelden steunen, maar wel weten dat de meerderheid van zijn standpunten er niet doorkomen en puur op hem stemmen als protest
Als protest tegen wat?

Ja, als mensen op een extreme partijestemmen dan is dat niet omdat ze het eens zijn met waar die partij voor staat, maar dan is het een proteststem tegen de rest. Uh huh.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:15:25 #154
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_84986883
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:13 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind het zo apart dat mensen 4 jaar roepen hier. Ik bedoel, ook als ik niet tegen de PVV was geweest had ik toch objectief kunnen vaststellen dat dit niet het meest stabiele kabinet is. Sowieso is dat moeilijk bij een minderheidskabinet.
We weten allemaal dat het niet te voorspellen is.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:15:36 #155
862 Arcee
Look closer
pi_84986894
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:13 schreef -Strawberry- het volgende:
Waar gaan ze op vallen dan en wie gaat dat doen?
pi_84986919
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Als protest tegen wat?

Ja, als mensen op een extreme partijestemmen dan is dat niet omdat ze het eens zijn met waar die partij voor staat, maar dan is het een proteststem tegen de rest. Uh huh.
Als protest tegen het slappe beleid van andere partijen. Omdat ze wel weten dat veel van Wilders punten toch tegen de grondwet ingaan en niet mogelijk zijn. Ik ken wel een aantal van die PVVstemmers. Grote minderheid, dat wel.
pi_84987001
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:15 schreef TomLievense het volgende:

[..]

We weten allemaal dat het niet te voorspellen is.
Toch heb je wel een bepaalde verwachting. En een verwachting van 4 jaar vind ik persoonlijk onlogisch bij een minderheidskabinet met partijen die erg van elkaar verschillen gezien bepaalde standpunten (belangrijke).
pi_84987083
quote:

[..]

Als het kabinet er al komt, verwacht ik dat er niet veel besluiten genomen gaan worden door een gebrek aan meerderheid en omdat Wilders extreme standpunten heeft zal er vroeg of laat wel onenigheid ontstaan en ziet het CDA geen heil meer in samenwerking bijv.

Zoiets. Al had ik van het CDA de overweging al niet eens verwacht, dus misschien zit ik er naast.
pi_84987117
quote:

[..]

Uiteindelijk op het gebrek aan fatsoen van de fractie van de heer Wilders. Het CDA zal dat wel als eerste niet meer trekken..
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:21:28 #160
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84987132
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Toch heb je wel een bepaalde verwachting. En een verwachting van 4 jaar vind ik persoonlijk onlogisch bij een minderheidskabinet met partijen die erg van elkaar verschillen gezien bepaalde standpunten (belangrijke).
Die belangrijke standpunten worden door opstelten afgepeld, daarbij hoeft het niet uitgevoerd te worden in beleid.

De echte redenen voor een mogelijke val is dat vaak partijen onrustig worden als de peilingen dramatisch worden. Dus de stabiliteit zal mede afhangen van de peilingen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:33:37 #161
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84987611
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De echte redenen voor een mogelijke val is dat vaak partijen onrustig worden als de peilingen dramatisch worden. Dus de stabiliteit zal mede afhangen van de peilingen.
Ik ben het op dat punt wel met Frits Wester eens, die vd week in Kneus & Poephoofd.. eh Knevel & vd Brink zei dat 'rechts' (rechtse partijen) elkaar niet zullen laten vallen. De PVV heeft belang bij dit komende kabinet, VVD net zo, en CDA heeft eigenlijk niets te willen. En alle drie hebben zij gemeen dat ze een kindje dood hebben aan nieuwe verkiezingen.
Scheer je weg!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:37:59 #162
295457 TomLievense
pi_84987799
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mits er goede afspraken gemaakt worden kan dit 'ramp kabinet' het best lang volhouden, zolang de linkse standpunten van de PVV opzij gezet worden. En ik vind ik het realistischer om te stemmen op vier jaar dan op drie maanden. Ik hoop dat dit kabinet er helemaal niet komt en anders zo vroeg mogelijk valt, maar als er afspraken worden gemaakt waardoor het kabinet stabiel is zou het in het slechtste senario best wel een vier jaar kunnen duren.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:38:13 #163
862 Arcee
Look closer
pi_84987807
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:33 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ik ben het op dat punt wel met Frits Wester eens, die vd week in Kneus & Poephoofd.. eh Knevel & vd Brink zei dat 'rechts' (rechtse partijen) elkaar niet zullen laten vallen. De PVV heeft belang bij dit komende kabinet, VVD net zo, en CDA heeft eigenlijk niets te willen. En alle drie hebben zij gemeen dat ze een kindje dood hebben aan nieuwe verkiezingen.
Precies, en als de PVV op dikke winst zou staan in de peilingen, dan zou de PvdA een val tegen kunnen houden (aannemende dus dat CDA en VVD geen val willen).
pi_84987882
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:37 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Mits er goede afspraken gemaakt worden kan dit 'ramp kabinet' het best lang volhouden, zolang de linkse standpunten van de PVV opzij gezet worden. En ik vind ik het realistischer om te stemmen op vier jaar dan op drie maanden. Ik hoop dat dit kabinet er helemaal niet komt en anders zo vroeg mogelijk valt, maar als er afspraken worden gemaakt waardoor het kabinet stabiel is zou het in het slechtste senario best wel een vier jaar kunnen duren.
Dat is toch de basis van elk kabinet. :P En hoezo enkel die linkse standpunten? Denk je dat de uiterst rechtse standpunten mbt de islam geen probleem zullen vormen voor het CDA (en zelfs VVD)?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:39:53 #165
295457 TomLievense
pi_84987885
quote:

[..]

Hoezo heeft het CDA niets te willen? Die kunnen alleen doen wat de VVD en de PVV willen?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:40:22 #166
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84987901
quote:

[..]

Heb je een link naar die uitzending? Iemand zij laatst eens dat peilingen een belangrijke factor zijn, vooral voor de pvv, Wilders heeft er een hekel aan om onder de 20 zetels te zakken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:40:56 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84987927
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is toch de basis van elk kabinet. :P
Kabinet van aght Wiegel werd ook als instabiel beschouwd, en nu?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:42:19 #168
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_84987977
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heb je een link naar die uitzending? Iemand zij laatst eens dat peilingen een belangrijke factor zijn, vooral voor de pvv, Wilders heeft er een hekel aan om onder de 20 zetels te zakken.
Jawel ^O^

http://www.eo.nl/programm(...)esp?article=11780968
Scheer je weg!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 21:43:16 #169
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_84988015
quote:
Danke.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_84988727
quote:

[..]

Dat is echter bijna een halve eeuw geleden :P. Veel recenter hebben we een handvol Balkenende-experimenten gehad (en daar lijkt dit ook weer erg op) en die blonken bepaald niet uit in stabiliteit :P.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:03:53 #171
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84988785
CDA krijgt mot met Wilders die z'n muil iets te ver opentrekt, maar dat duurt nog wel even. Ik denk dat ze het voorlopig wel een tijdje uithouden
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:03:58 #172
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84988789
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is echter bijna een halve eeuw geleden :P. Veel recenter hebben we een handvol Balkenende-experimenten gehad (en daar lijkt dit ook weer erg op) en die blonken bepaald niet uit in stabiliteit :P.
Gelukkig hebben ze nu wel een betrouwbaardere partner dan de D'66/PvdA/LPF.
pi_84988825
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:03 schreef Holograph het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze nu wel een betrouwbaardere partner dan de D'66/PvdA/LPF.
Dan moet de PVV zojuist haar zoveelste draai gemaakt hebben ^O^
pi_84988826
quote:

[..]

Dan hadden ze dus goeie afspraken gemaakt?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:06:28 #175
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84988869
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan moet de PVV zojuist haar zoveelste draai gemaakt hebben ^O^
De PVV draait alleen op papier, niet voor het echie.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_84989137
Denk 4 jaar....

CDA moet laten zien dat een kabinet met het CDA ook niet kan vallen
VVD moet laten zien dat zij als grootste partij in staat zijn een kabinet te leiden
PVV moet laten zien dat zij geen tweede LPF zijn en wel stabiel zijn met oog op de lange termijn
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_84989831
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:13 schreef Stiggie het volgende:
Denk 4 jaar....

CDA moet laten zien dat een kabinet met het CDA ook niet kan vallen
VVD moet laten zien dat zij als grootste partij in staat zijn een kabinet te leiden
PVV moet laten zien dat zij geen tweede LPF zijn en wel stabiel zijn met oog op de lange termijn
Echter op geen van die punten hebben die partijen een al te best track-record en hoewel resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst is dit wel een erg tricky stelling hoor :)
pi_84990065
quote:

[..]

En in Denemarken zijn minderheidsregeringen minder ongewoon dan hier.
pi_84990221
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En in Denemarken zijn minderheidsregeringen minder ongewoon dan hier.
En is de ontstaansgeschiedenis van de minderheidskabinetten heel anders. Hier hebben we nooit een oppermachtige partij gehad met een absolute meerderheid van de stemmen waarvan de steun afbrokkelde zodat uiteindelijk coalities en minderheidskabinetten een logisch gevolg waren. We zijn hier erg pluriform begonnen en zijn dat nog steeds.
pi_84990314
quote:

[..]

Ik ben het niet met hem eens.
Bij Balkenende 2 stond links in de peilingen heel lang op een kamermeerderheid. En ondanks dat viel het kabinet.
Bij Balkenende 4 stonden CDA en PVDA slecht in de peilingen, vooral de PVDA en juist die lieten het kabinet vallen.
Slecht staan in de peilingen betekent dus allerminst automatisch dat dus het kabinet koste wat het kost overeind wordt gehouden.
pi_84990680
Ik denk toch wel 3 jaar.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:28:22 #182
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84992107
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Echter op geen van die punten hebben die partijen een al te best track-record en hoewel resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst is dit wel een erg tricky stelling hoor :)
Toch denk ik dat dit kabinet eerder geneigd is om samen te blijven uit 'bewijzingsdrang' naar de rest, dan de vorige kabinetten. Juist vanwege alle vooroordelen en kritiek.
pi_85000345
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:28 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Toch denk ik dat dit kabinet eerder geneigd is om samen te blijven uit 'bewijzingsdrang' naar de rest, dan de vorige kabinetten. Juist vanwege alle vooroordelen en kritiek.
Denk het ook, daarbij aangetekend dat het de stand van dit moment is....zoals we allen weten kan er zomaar een (inter)nationale gebeurtenis plaats vinden waar me nu nog geen zicht op hebben die alles door elkaar kan gooien en voor hele andere verhoudingen kan zorgen....iets als een bankencrisis/inval ergens in M-O (Iran bijv.) of een grote aanslag.

Vooral in het probleemloos uitvoeren van oorlogsmissies hebben wij als Nederland hele slechte ervaringen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:42:41 #184
66444 Lord_Vetinari
pi_85000673
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Vooral in het probleemloos uitvoeren van oorlogsmissies hebben wij als Nederland hele slechte ervaringen.
Niet meer aan beginnen, dus. Maar ja, wij zijn nogal masochistisch ingesteld als volk, want waarom blijven we anders meedoen aan het Songfestival en WKs voetbal?
pi_85002090
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
WKs voetbal?
Nou, ja, zó slecht hebben we het nou ook weer niet gedaan hoor ;)
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:35:49 #186
66444 Lord_Vetinari
pi_85003646
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:42 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, ja, zó slecht hebben we het nou ook weer niet gedaan hoor ;)
Als je tweede wordt ben je gewoon de eerste van de verliezers.
pi_85012589
Een andere vraag, kán het kabinet eigenlijk vallen als er een paar PVV ers uitstappen? Het is al een minderheidskabinet, dus daarmee is dat niet mogelijk toch?
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:54:56 #188
66444 Lord_Vetinari
pi_85012618
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:54 schreef Frano het volgende:
Een andere vraag, kán het kabinet eigenlijk vallen als er een paar PVV ers uitstappen? Het is al een minderheidskabinet, dus daarmee is dat niet mogelijk toch?
Wel als die met de oppositie mee gaan stemmen. Dan krijgt het Kabinet er niks meer door en zal de premier zelf het ontslag van de regering gaan aanbieden.
pi_85012674
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wel als die met de oppositie mee gaan stemmen. Dan krijgt het Kabinet er niks meer door en zal de premier zelf het ontslag van de regering gaan aanbieden.
Ok, maar dan heb je altijd nog de christenunie, sgp en een paar D66 ers die de belangrijke zaken er wel doorheen krijgen lijkt me. Daarom verwacht ik ook dat ze het wel gaan uitzitten. Overigens denk ik niet met de volledige PVV, zou knap zijn van Wilders als dat lukt.
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:57:40 #190
66444 Lord_Vetinari
pi_85012734
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:56 schreef Frano het volgende:

[..]

Ok, maar dan heb je altijd nog de christenunie, sgp en een paar D66 ers die de belangrijke zaken er wel doorheen krijgen lijkt me. Daarom verwacht ik ook dat ze het wel gaan uitzitten. Overigens denk ik niet met de volledige PVV, zou knap zijn van Wilders als dat lukt.
Nee, dat denk ik niet. CU zeker niet, SGP misschien een paar keer, D66 zeker niet. Maar ook de SGP zal op een gegeven moment niet meer mee kunnen stemmen om nog een beetje geloofwaardigheid te behouden.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:00:22 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_85012824
Ik denk een kabinet Wilders een veroordeling van Wilders niet gaat overleven. Sowieso zal de uitspraak van de rechter ter discussie worden gesteld in de Tweede Kamer, al was het maar om te toetsen dat de Trias Politica niet wordt ondermijnd.
pi_85012900
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:00 schreef remlof het volgende:
Ik denk een kabinet Wilders een veroordeling van Wilders niet gaat overleven. Sowieso zal de uitspraak van de rechter ter discussie worden gesteld in de Tweede Kamer, al was het maar om te toetsen dat de Trias Politica niet wordt ondermijnd.
Ze hebben al voor de formatie afstand genomen van de uitlatingen van Wilders over de Islam, dit is dus geen enkel punt. Het is niet voor niets een kabinet van CDA/VVD met gedoogsteun. Ik ben ervan overtuigd dat Rutte het beste met NL voor heeft en daarom deze 4 jaar in elk geval uit wil zitten.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:03:37 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_85012950
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:02 schreef Frano het volgende:

[..]

Ze hebben al voor de formatie afstand genomen van de uitlatingen van Wilders over de Islam, dit is dus geen enkel punt. Het is niet voor niets een kabinet van CDA/VVD met gedoogsteun. Ik ben ervan overtuigd dat Rutte het beste met NL voor heeft en daarom deze 4 jaar in elk geval uit wil zitten.
Nou ja, als Wilders wordt veroordeeld zal hij toch afstand moeten doen van zijn kamerzetel. Ik denk niet dat zijn fractie dat overleeft :')
pi_85012990
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou ja, als Wilders wordt veroordeeld zal hij toch afstand moeten doen van zijn kamerzetel. Ik denk niet dat zijn fractie dat overleeft :')
Als inderdaad, maar dat gaat nooit gebeuren. Dan is NL echt monddood gemaakt door een bepaalde groep mensen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:05:59 #195
104871 remlof
Europees federalist
pi_85013019
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:04 schreef Frano het volgende:

[..]

Als inderdaad, maar dat gaat nooit gebeuren. Dan is NL echt monddood gemaakt door een bepaalde groep mensen.
En als ie niet wordt veroordeeld kan de minister van Justitie ook de nodige kamervragen verwachten denk ik.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:09:14 #196
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85013134
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:05 schreef remlof het volgende:

[..]

En als ie niet wordt veroordeeld kan de minister van Justitie ook de nodige kamervragen verwachten denk ik.
Hoezo? De politiek mag zich toch niet bemoeien met uitspraken van een rechter?
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:10:20 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_85013178
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:09 schreef Holograph het volgende:

[..]

Hoezo? De politiek mag zich toch niet bemoeien met uitspraken van een rechter?
Inderdaad en de Kamer zal dan ook zeker willen weten dat dat niet is gebeurd.
pi_85013183
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:00 schreef remlof het volgende:
Maar op het moment dat de Kamer zich ermee gaat bemoeien ondermijnen ze zelf toch juist de Trias Politica?
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:11:17 #199
104871 remlof
Europees federalist
pi_85013201
De Tweede Kamer is de controlerende macht hè, niet de uitvoerende. Dat is de regering.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:16:28 #200
104871 remlof
Europees federalist
pi_85013382
De Tweede Kamer is tevens (onderdeel van) de wetgevende macht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')