abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84989137
Denk 4 jaar....

CDA moet laten zien dat een kabinet met het CDA ook niet kan vallen
VVD moet laten zien dat zij als grootste partij in staat zijn een kabinet te leiden
PVV moet laten zien dat zij geen tweede LPF zijn en wel stabiel zijn met oog op de lange termijn
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_84989831
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:13 schreef Stiggie het volgende:
Denk 4 jaar....

CDA moet laten zien dat een kabinet met het CDA ook niet kan vallen
VVD moet laten zien dat zij als grootste partij in staat zijn een kabinet te leiden
PVV moet laten zien dat zij geen tweede LPF zijn en wel stabiel zijn met oog op de lange termijn
Echter op geen van die punten hebben die partijen een al te best track-record en hoewel resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst is dit wel een erg tricky stelling hoor :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_84990065
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Er is één groot verschil met Denemarken. Daar hebben ze geen senaat en wij hebben wel een Eerste Kamer.
En in Denemarken zijn minderheidsregeringen minder ongewoon dan hier.
pi_84990221
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En in Denemarken zijn minderheidsregeringen minder ongewoon dan hier.
En is de ontstaansgeschiedenis van de minderheidskabinetten heel anders. Hier hebben we nooit een oppermachtige partij gehad met een absolute meerderheid van de stemmen waarvan de steun afbrokkelde zodat uiteindelijk coalities en minderheidskabinetten een logisch gevolg waren. We zijn hier erg pluriform begonnen en zijn dat nog steeds.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_84990314
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:33 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ik ben het op dat punt wel met Frits Wester eens, die vd week in Kneus & Poephoofd.. eh Knevel & vd Brink zei dat 'rechts' (rechtse partijen) elkaar niet zullen laten vallen. De PVV heeft belang bij dit komende kabinet, VVD net zo, en CDA heeft eigenlijk niets te willen. En alle drie hebben zij gemeen dat ze een kindje dood hebben aan nieuwe verkiezingen.
Ik ben het niet met hem eens.
Bij Balkenende 2 stond links in de peilingen heel lang op een kamermeerderheid. En ondanks dat viel het kabinet.
Bij Balkenende 4 stonden CDA en PVDA slecht in de peilingen, vooral de PVDA en juist die lieten het kabinet vallen.
Slecht staan in de peilingen betekent dus allerminst automatisch dat dus het kabinet koste wat het kost overeind wordt gehouden.
pi_84990680
Ik denk toch wel 3 jaar.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:28:22 #182
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84992107
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Echter op geen van die punten hebben die partijen een al te best track-record en hoewel resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst is dit wel een erg tricky stelling hoor :)
Toch denk ik dat dit kabinet eerder geneigd is om samen te blijven uit 'bewijzingsdrang' naar de rest, dan de vorige kabinetten. Juist vanwege alle vooroordelen en kritiek.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85000345
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:28 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Toch denk ik dat dit kabinet eerder geneigd is om samen te blijven uit 'bewijzingsdrang' naar de rest, dan de vorige kabinetten. Juist vanwege alle vooroordelen en kritiek.
Denk het ook, daarbij aangetekend dat het de stand van dit moment is....zoals we allen weten kan er zomaar een (inter)nationale gebeurtenis plaats vinden waar me nu nog geen zicht op hebben die alles door elkaar kan gooien en voor hele andere verhoudingen kan zorgen....iets als een bankencrisis/inval ergens in M-O (Iran bijv.) of een grote aanslag.

Vooral in het probleemloos uitvoeren van oorlogsmissies hebben wij als Nederland hele slechte ervaringen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 10:42:41 #184
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_85000673
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Vooral in het probleemloos uitvoeren van oorlogsmissies hebben wij als Nederland hele slechte ervaringen.
Niet meer aan beginnen, dus. Maar ja, wij zijn nogal masochistisch ingesteld als volk, want waarom blijven we anders meedoen aan het Songfestival en WKs voetbal?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_85002090
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
WKs voetbal?
Nou, ja, zó slecht hebben we het nou ook weer niet gedaan hoor ;)
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:35:49 #186
66444 Lord_Vetinari
pi_85003646
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:42 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, ja, zó slecht hebben we het nou ook weer niet gedaan hoor ;)
Als je tweede wordt ben je gewoon de eerste van de verliezers.
pi_85012589
Een andere vraag, kán het kabinet eigenlijk vallen als er een paar PVV ers uitstappen? Het is al een minderheidskabinet, dus daarmee is dat niet mogelijk toch?
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:54:56 #188
66444 Lord_Vetinari
pi_85012618
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:54 schreef Frano het volgende:
Een andere vraag, kán het kabinet eigenlijk vallen als er een paar PVV ers uitstappen? Het is al een minderheidskabinet, dus daarmee is dat niet mogelijk toch?
Wel als die met de oppositie mee gaan stemmen. Dan krijgt het Kabinet er niks meer door en zal de premier zelf het ontslag van de regering gaan aanbieden.
pi_85012674
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wel als die met de oppositie mee gaan stemmen. Dan krijgt het Kabinet er niks meer door en zal de premier zelf het ontslag van de regering gaan aanbieden.
Ok, maar dan heb je altijd nog de christenunie, sgp en een paar D66 ers die de belangrijke zaken er wel doorheen krijgen lijkt me. Daarom verwacht ik ook dat ze het wel gaan uitzitten. Overigens denk ik niet met de volledige PVV, zou knap zijn van Wilders als dat lukt.
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:57:40 #190
66444 Lord_Vetinari
pi_85012734
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:56 schreef Frano het volgende:

[..]

Ok, maar dan heb je altijd nog de christenunie, sgp en een paar D66 ers die de belangrijke zaken er wel doorheen krijgen lijkt me. Daarom verwacht ik ook dat ze het wel gaan uitzitten. Overigens denk ik niet met de volledige PVV, zou knap zijn van Wilders als dat lukt.
Nee, dat denk ik niet. CU zeker niet, SGP misschien een paar keer, D66 zeker niet. Maar ook de SGP zal op een gegeven moment niet meer mee kunnen stemmen om nog een beetje geloofwaardigheid te behouden.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:00:22 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_85012824
Ik denk een kabinet Wilders een veroordeling van Wilders niet gaat overleven. Sowieso zal de uitspraak van de rechter ter discussie worden gesteld in de Tweede Kamer, al was het maar om te toetsen dat de Trias Politica niet wordt ondermijnd.
pi_85012900
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:00 schreef remlof het volgende:
Ik denk een kabinet Wilders een veroordeling van Wilders niet gaat overleven. Sowieso zal de uitspraak van de rechter ter discussie worden gesteld in de Tweede Kamer, al was het maar om te toetsen dat de Trias Politica niet wordt ondermijnd.
Ze hebben al voor de formatie afstand genomen van de uitlatingen van Wilders over de Islam, dit is dus geen enkel punt. Het is niet voor niets een kabinet van CDA/VVD met gedoogsteun. Ik ben ervan overtuigd dat Rutte het beste met NL voor heeft en daarom deze 4 jaar in elk geval uit wil zitten.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:03:37 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_85012950
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:02 schreef Frano het volgende:

[..]

Ze hebben al voor de formatie afstand genomen van de uitlatingen van Wilders over de Islam, dit is dus geen enkel punt. Het is niet voor niets een kabinet van CDA/VVD met gedoogsteun. Ik ben ervan overtuigd dat Rutte het beste met NL voor heeft en daarom deze 4 jaar in elk geval uit wil zitten.
Nou ja, als Wilders wordt veroordeeld zal hij toch afstand moeten doen van zijn kamerzetel. Ik denk niet dat zijn fractie dat overleeft :')
pi_85012990
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou ja, als Wilders wordt veroordeeld zal hij toch afstand moeten doen van zijn kamerzetel. Ik denk niet dat zijn fractie dat overleeft :')
Als inderdaad, maar dat gaat nooit gebeuren. Dan is NL echt monddood gemaakt door een bepaalde groep mensen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:05:59 #195
104871 remlof
Europees federalist
pi_85013019
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:04 schreef Frano het volgende:

[..]

Als inderdaad, maar dat gaat nooit gebeuren. Dan is NL echt monddood gemaakt door een bepaalde groep mensen.
En als ie niet wordt veroordeeld kan de minister van Justitie ook de nodige kamervragen verwachten denk ik.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:09:14 #196
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85013134
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:05 schreef remlof het volgende:

[..]

En als ie niet wordt veroordeeld kan de minister van Justitie ook de nodige kamervragen verwachten denk ik.
Hoezo? De politiek mag zich toch niet bemoeien met uitspraken van een rechter?
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:10:20 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_85013178
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:09 schreef Holograph het volgende:

[..]

Hoezo? De politiek mag zich toch niet bemoeien met uitspraken van een rechter?
Inderdaad en de Kamer zal dan ook zeker willen weten dat dat niet is gebeurd.
pi_85013183
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:00 schreef remlof het volgende:
Maar op het moment dat de Kamer zich ermee gaat bemoeien ondermijnen ze zelf toch juist de Trias Politica?
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:11:17 #199
104871 remlof
Europees federalist
pi_85013201
De Tweede Kamer is de controlerende macht hè, niet de uitvoerende. Dat is de regering.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:16:28 #200
104871 remlof
Europees federalist
pi_85013382
De Tweede Kamer is tevens (onderdeel van) de wetgevende macht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')