ja maar paars is redelijk midden, dit kabinet niet. Het is veel gemakkelijker partijen over te halen die ideologisch gezien dichtbij je staan dan die ver van je af staan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:48 schreef sunny16947 het volgende:
Ze zitten het echt wel 4 jaar uit. Zoals Frits Wester vanavond bij KB zei. Als PVV in de peilingen hoog staat zal de oppositie het kabinet niet laten vallen en als de oppositie hoog staat zal de PVV het kabinet niet laten vallen. Het houdt elkaar lekker in evenwicht. Stabieler is het nooit geweest.
En wat betreft de 1e kamer. Ook paars+ heeft geen meerderheid dat dat hoeft helemaal geen bezwaar te zijn.
Een gewaagde uitspraakquote:
Laten we het hopen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:49 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Er is nu al gezeik over Wilders;
http://www.nu.nl/politiek(...)nd-zero-riskant.html
CDA-PVV gaat niet lang goed. Gedoog-akkoord of niet.
Die argumentatie vind ik niet zo sterk. De kabinetten van Balkenende deden het altijd slecht in de peilingen, maar zijn toch gevallen. Als een regeringspartij erg slecht scoort in de peilingen, kan dat ook juist een reden zijn voor die partij het kabinet wél te laten vallen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:48 schreef sunny16947 het volgende:
Ze zitten het echt wel 4 jaar uit. Zoals Frits Wester vanavond bij KB zei. Als PVV in de peilingen hoog staat zal de oppositie het kabinet niet laten vallen en als de oppositie hoog staat zal de PVV het kabinet niet laten vallen. Het houdt elkaar lekker in evenwicht. Stabieler is het nooit geweest.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:06 schreef Madnes het volgende:
Als ik het nieuws vandaag goed begrepen heb is 11 september het eindpunt van dit beoogde kabinet.
Inderdaad, Wilders lijkt er alles aan te doen om samenwerking met hem onmogelijk te makenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:22 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden, dat dit minderheidskabinet er weleens helemaal niet zou kunnen komen.
De berichtgeving rond Wilders: moskee en EDL, zou bij het CDA weleens roet in het eten kunnen gooien.
Ook de mededeling van Opstelten hoelang de onderhandelingen gaan duren: drie weken, plus Wilders daarbij laten zitten als vijfde wiel aan de wagen, voedt dat vermoeden.
Ik denk dat het er niet van komt.
Dat gaat het CDA echt niet stoppen van het goedkeuren van deze samenwerking.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:24 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, Wilders lijkt er alles aan te doen om samenwerking met hem onmogelijk te maken
Tuurlijk wel....wat is het alternatief?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:29 schreef Jud1th het volgende:
Zelfs als het kabinet er toch komt zullen we nog veel vaker van dit soort gedoe krijgen zoals met die moskee. Dat kan je toch nooit 4 jaar lang volhouden?
Volgens mij wil het CDA helemaal niet. Maar grofweg weigeren betekent nog meer groei voor de PVV.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat gaat het CDA echt niet stoppen van het goedkeuren van deze samenwerking.
Nederland wordt herschapen. Acht jaar rechts dus.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Met alle lijmpogingen (met name door het CDA, die als de dood is het pluche weer kwijt te raken) meegeteld, gok ik op een maand of 6.
Rechts bevechten, every step of the way. Voorkomen dat Nederland wordt afgebroken en wordt gedegradeerd tot het lachertje van het Europese continent.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:37 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Nederland wordt herschapen. Acht jaar rechts dus.
Wat gaan jullie linksen doen in die tijd?
Zijn er hier nog geen schapen genoeg?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:37 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Nederland wordt herschapen. Acht jaar rechts dus.
Flink geld binnen harkenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:37 schreef Linkerrijtje het volgende:
Je mag toch aannemen dat CDA en VVD Wilders inmiddels lang genoeg kennen om een flink aantal incidenten m.b.t. meningsuiting in te kunnen calculeren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:29 schreef Jud1th het volgende:
Zelfs als het kabinet er toch komt zullen we nog veel vaker van dit soort gedoe krijgen zoals met die moskee. Dat kan je toch nooit 4 jaar lang volhouden?
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:24 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, Wilders lijkt er alles aan te doen om samenwerking met hem onmogelijk te maken
Ik begrijp het ook niet helemaal. Wijze mensen roepen al jaren dat Wilders gewoon Denemarken kopieert, dan zou dit gedoogkabinet dus extreem goed voor hem zijn. Wilders is ook niet dom dus ik kan me niet voorstellen dat hij zich niet realiseert wat het effect van deze uitspraken kan zijn.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:29 schreef Jud1th het volgende:
Zo denkt Wilders niet, hij moet altijd de grenzen verleggen, en hij denkt dat ie mee regeren al in the pocket heeft.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp het ook niet helemaal. Wijze mensen roepen al jaren dat Wilders gewoon Denemarken kopieert, dan zou dit gedoogkabinet dus extreem goed voor hem zijn. Wilders is ook niet dom dus ik kan me niet voorstellen dat hij zich niet realiseert wat het effect van deze uitspraken kan zijn.
Kan iemand een goede (en daarmee bedoel ik functioneel voor wilders) reden verzinnen waarom hij dit doet? Stel dat hij uiteindelijk toch niet mee mag doen, op welke wijze zou hem dat helpen?
Inderdaad, dan zal wederom blijken dat met Wilders gewoon geen afspraken te maken zijn. Tegen die steen heeft de VVD zich al meerdere malen gestoten, bizar hoe ze die zelfkastijding vol lijkt te houdenquote:
Niet om het opzeggen maar omdat de PVV fractie bestaat uit een groep onbetrouwbare extreem-rechtse idioten die niet in staat zijn op het juiste moment hun op te houden...quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:56 schreef Holograph het volgende:
[..]
Even doorvragen: Waarom zou de PVV zomaar de samenwerking opzeggen?
En daarom viel het vorige kabinet Balkenende ook dit jaar? Exact dezelfde situatie, de regeringspartijen stonden zeer slecht in de peilingen en de PVV heel hoog. De uitslag was uiteindelijk nogal anders, het zegt dus niet zo heel veel allemaal...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:48 schreef sunny16947 het volgende:
Wanneer ze wat extremers willen wel heel degelijk. Dat is bij Paars+ niet de verwachting.quote:En wat betreft de 1e kamer. Ook paars+ heeft geen meerderheid dat dat hoeft helemaal geen bezwaar te zijn.
Er is één groot verschil met Denemarken. Daar hebben ze geen senaat en wij hebben wel een Eerste Kamer.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp het ook niet helemaal. Wijze mensen roepen al jaren dat Wilders gewoon Denemarken kopieert, dan zou dit gedoogkabinet dus extreem goed voor hem zijn. Wilders is ook niet dom dus ik kan me niet voorstellen dat hij zich niet realiseert wat het effect van deze uitspraken kan zijn.
En wat betekent dat voor Wilders? Is het slim om buiten de regering te blijven tot de provinciale verkiezingen omdat hij dan daar meer in de pap te brokkelen heeft?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is één groot verschil met Denemarken. Daar hebben ze geen senaat en wij hebben wel een Eerste Kamer.
Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de SGP?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is één groot verschil met Denemarken. Daar hebben ze geen senaat en wij hebben wel een Eerste Kamer.
Dan nog is er geen meerderheid voor deze combi in de eerste kamer...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de SGP?
Nog 1 overige zetel is aan rechts toebedeeld, een samenwerking van ''leefbaren'' dacht ik. Maar pin me er niet op vast.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog is er geen meerderheid voor deze combi in de eerste kamer...
Dat zal ik echter wel graag doenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nog 1 overige zetel is aan rechts toebedeeld, een samenwerking van ''leefbaren'' dacht ik. Maar pin me er niet op vast.
En wat is daar dan niet in het landsbelang van? Ik denk dat de meeste mensen wilders steunen om wat hij in de VS gaat doen, vind jij het wel kunnen dan wat daar gaat gebeuren?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:44 schreef Vhiper het volgende:
Daar Wilders vandaag alweer een prominente CDAer op z'n plek heeft gezet door hem er fijntjes op te wijzen dat het landbelang voor Wilders minder belangrijk is dan zijn eigen bekrompen mening en hij die mening koste wat kost in New York wilt gaan uiten en deze CDAer hier maar aan "moet gaan wennen", hoop ik dat Verhagen zo slim is om aan dit minderheidskabinet niet eens te beginnen.
Sorry? Slechts een kleine minderheid van de Nederlanders steunt de denkbeelden van Wilders.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:48 schreef Frano het volgende:
[..]
En wat is daar dan niet in het landsbelang van? Ik denk dat de meeste mensen wilders steunen om wat hij in de VS gaat doen, vind jij het wel kunnen dan wat daar gaat gebeuren?
Daar gaan we weer... verdraaien van een tekst....quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Sorry? Slechts een kleine minderheid van de Nederlanders steunt de denkbeelden van Wilders.
Hij bedoelt dan ook dat de meeste mensen van Wilders aanhang hem steunen om die reden, toch? Niet de meeste mensen in Nederland. Of was dat ook wat je probeerde duidelijk te maken?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Sorry? Slechts een kleine minderheid van de Nederlanders steunt de denkbeelden van Wilders.
Tis geen verdraaien van tekst, je had het er gewoon nogal knullig neergezet. Letterlijk genomen staat er wel wat Remlof zegt, maar je bedoelde waarschijnlijk iets anders.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:55 schreef Frano het volgende:
[..]
Daar gaan we weer... verdraaien van een tekst....
Nee het gaat hier om het ene onderwerp, zie hierboven.
Ah ok, sorry, verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:55 schreef Frano het volgende:
[..]
Daar gaan we weer... verdraaien van een tekst....
Nee het gaat hier om het ene onderwerp, zie hierboven.
Dat is misschien wel zo, maar dat neemt toch niet weg dat wilders met zijn uitlatingen in het buitenland wel iets beter moet gaan nadenken over de gevolgen. juist nu in die positie.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:48 schreef Frano het volgende:
[..]
En wat is daar dan niet in het landsbelang van? Ik denk dat de meeste mensen wilders steunen om wat hij in de VS gaat doen, vind jij het wel kunnen dan wat daar gaat gebeuren?
Nee hoor, er steunen echt veel meer mensen de denkbeelden van Halsema en Pechthold. Ik steun ze ook, al heb ik niet op één van die twee gestemd.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Er zijn meer mensen die de denkbeelden van Wilders steunen dan Halsema en Pechthold bij mekaar.
Ook genoeg mensen die op Wilders stemmen maar zeker niet al zijn denkbeelden steunen, maar wel weten dat de meerderheid van zijn standpunten er niet doorkomen en puur op hem stemmen als protest of voor strengere straffen. Hoewel het wel een meerderheid zal zijn die op de PVV stemt om de anti-moslimstandpunten, maar toch. Het is niet allemaal zo simpel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Er zijn meer mensen die de denkbeelden van Wilders steunen dan Halsema en Pechthold bij mekaar.
dat denk ik inderdaad ook wel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, er steunen echt veel meer mensen de denkbeelden van Halsema en Pechthold. Ik steun ze ook, al heb ik niet op één van die twee gestemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |