abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84887142
Het kabinet zal de rit net niet uitzitten, maar toch een heel eind komen. Aan CDA en VVD zal het sowieso niet liggen. Die twee partijen kunnen goed samen door een deur. En ik verwacht van Wilders ook niet veel problemen, want als hij zich onredelijk opstelt als gedoger, dan kan hij een tweede termijn in die comfortabele positie wel vergeten, terwijl daadwerkelijk meeregeren er sowieso al niet in zit. Om zichzelf niet buitenspel te zetten, zal hij dus in ieder geval zijn afspraken moeten nakomen.

Of de minderheid in de Eerste Kamer een probleem is, zal moeten blijken, maar ik verwacht van niet, zolang als het kabinet in ieder geval zijn werk fatsoenlijk doet. Het is niet echt de taak van de Eerste Kamerleden om oppositie te bedrijven, puur omdat hun partij niet in de regering zit. Gaan ze dat wel doen, dan verspeelt de Eerste Kamer een groot deel van zijn bestaansrecht. In ieder geval zouden we veel wijzer worden of de Eerste Kamer functioneert zoals het hoort.

De krappe steun van 76 zetels in de Tweede Kamer zou een probleem kunnen worden, maar zou voor een meerderheidskabinet denk ik een groter probleem zijn, dan voor een minderheidskabinet. Eigenlijk hebben CDA en VVD immers geen meerderheid te verliezen. Indien er tussentijds CDA'ers opstappen die het kabinet niet willen blijven gedogen, dan nog is de stap om met een vierde partij ook nog een gedoogakkoord te sluiten niet al te groot. De SGP heeft zich al aangeboden.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:48:09 #102
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84921200
Ze zitten het echt wel 4 jaar uit. Zoals Frits Wester vanavond bij KB zei. Als PVV in de peilingen hoog staat zal de oppositie het kabinet niet laten vallen en als de oppositie hoog staat zal de PVV het kabinet niet laten vallen. Het houdt elkaar lekker in evenwicht. Stabieler is het nooit geweest.

En wat betreft de 1e kamer. Ook paars+ heeft geen meerderheid dat dat hoeft helemaal geen bezwaar te zijn.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_84921518
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:48 schreef sunny16947 het volgende:
Ze zitten het echt wel 4 jaar uit. Zoals Frits Wester vanavond bij KB zei. Als PVV in de peilingen hoog staat zal de oppositie het kabinet niet laten vallen en als de oppositie hoog staat zal de PVV het kabinet niet laten vallen. Het houdt elkaar lekker in evenwicht. Stabieler is het nooit geweest.

En wat betreft de 1e kamer. Ook paars+ heeft geen meerderheid dat dat hoeft helemaal geen bezwaar te zijn.
ja maar paars is redelijk midden, dit kabinet niet. Het is veel gemakkelijker partijen over te halen die ideologisch gezien dichtbij je staan dan die ver van je af staan.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84934531
Ik zeg zes maanden.

Hero, doe je best!
pi_84934625
quote:
Stabieler is het nooit geweest..
Een gewaagde uitspraak :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84973212
Er is nu al gezeik over Wilders;

http://www.nu.nl/politiek(...)nd-zero-riskant.html

CDA-PVV gaat niet lang goed. Gedoog-akkoord of niet.
pi_84973266
Ik had gezegd in de poll van dat andere topic dat het binnen een jaar zou zijn, maar ik vraag me nu af of het er nog wel komt :X
pi_84973295
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:49 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Er is nu al gezeik over Wilders;

http://www.nu.nl/politiek(...)nd-zero-riskant.html

CDA-PVV gaat niet lang goed. Gedoog-akkoord of niet.
Laten we het hopen. _O_
pi_84973480
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Laten we het hopen. _O_
Misschien valt ie wel in een bouwput, laten we het hopen :P
pi_84975024
quote:

Die argumentatie vind ik niet zo sterk. De kabinetten van Balkenende deden het altijd slecht in de peilingen, maar zijn toch gevallen. Als een regeringspartij erg slecht scoort in de peilingen, kan dat ook juist een reden zijn voor die partij het kabinet wél te laten vallen.
pi_84976908
Als ik het nieuws vandaag goed begrepen heb is 11 september het eindpunt van dit beoogde kabinet.
pi_84981189
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden, dat dit minderheidskabinet er weleens helemaal niet zou kunnen komen.
De berichtgeving rond Wilders: moskee en EDL, zou bij het CDA weleens roet in het eten kunnen gooien.
Ook de mededeling van Opstelten hoelang de onderhandelingen gaan duren: drie weken, plus Wilders daarbij laten zitten als vijfde wiel aan de wagen, voedt dat vermoeden.
Ik denk dat het er niet van komt.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:24:47 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_84981263
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 16:06 schreef Madnes het volgende:
Als ik het nieuws vandaag goed begrepen heb is 11 september het eindpunt van dit beoogde kabinet.
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:22 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden, dat dit minderheidskabinet er weleens helemaal niet zou kunnen komen.
De berichtgeving rond Wilders: moskee en EDL, zou bij het CDA weleens roet in het eten kunnen gooien.
Ook de mededeling van Opstelten hoelang de onderhandelingen gaan duren: drie weken, plus Wilders daarbij laten zitten als vijfde wiel aan de wagen, voedt dat vermoeden.
Ik denk dat het er niet van komt.
Inderdaad, Wilders lijkt er alles aan te doen om samenwerking met hem onmogelijk te maken :')
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:26:47 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84981323
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:24 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, Wilders lijkt er alles aan te doen om samenwerking met hem onmogelijk te maken :')
Dat gaat het CDA echt niet stoppen van het goedkeuren van deze samenwerking.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84981394
Zelfs als het kabinet er toch komt zullen we nog veel vaker van dit soort gedoe krijgen zoals met die moskee. Dat kan je toch nooit 4 jaar lang volhouden?
pi_84981562
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:29 schreef Jud1th het volgende:
Zelfs als het kabinet er toch komt zullen we nog veel vaker van dit soort gedoe krijgen zoals met die moskee. Dat kan je toch nooit 4 jaar lang volhouden?
Tuurlijk wel....wat is het alternatief?

VVD en CDA willen beiden niet met de PvdA, dus dan is dit de enige optie.
pi_84981607
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat gaat het CDA echt niet stoppen van het goedkeuren van deze samenwerking.
Volgens mij wil het CDA helemaal niet. Maar grofweg weigeren betekent nog meer groei voor de PVV.
Er moet dus een goed excuus worden gevonden, en zo dat Wilders de samenwerking onmogelijk maakt.
Ik zal het je nog sterker vertellen: dit kan weleens betekenen, dat alle partijen gezamenlijk proberen om de PVV "uit te schakelen", en dan doel ik ook op de PvdA en VVD, met hun blokkades op andere formaties. Dat kun je op zijn zachtst gezegd: vreemd of zelfs verdacht noemen.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:37:50 #118
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_84981668
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Met alle lijmpogingen (met name door het CDA, die als de dood is het pluche weer kwijt te raken) meegeteld, gok ik op een maand of 6.
Nederland wordt herschapen. Acht jaar rechts dus.

Wat gaan jullie linksen doen in die tijd?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:43:36 #119
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84981851
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:37 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Rechts bevechten, every step of the way. Voorkomen dat Nederland wordt afgebroken en wordt gedegradeerd tot het lachertje van het Europese continent.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84981866
quote:

[..]

Zijn er hier nog geen schapen genoeg?
pi_84981892
quote:
Flink geld binnen harken :7
pi_84981900
quote:
Je mag toch aannemen dat CDA en VVD Wilders inmiddels lang genoeg kennen om een flink aantal incidenten m.b.t. meningsuiting in te kunnen calculeren.

Ik denk niet dat het kabinet daarop gaat vallen.
pi_84981954
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:24 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

quote:
Ik begrijp het ook niet helemaal. Wijze mensen roepen al jaren dat Wilders gewoon Denemarken kopieert, dan zou dit gedoogkabinet dus extreem goed voor hem zijn. Wilders is ook niet dom dus ik kan me niet voorstellen dat hij zich niet realiseert wat het effect van deze uitspraken kan zijn.

Kan iemand een goede (en daarmee bedoel ik functioneel voor wilders) reden verzinnen waarom hij dit doet? Stel dat hij uiteindelijk toch niet mee mag doen, op welke wijze zou hem dat helpen?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84982007
of is zijn ultieme doel een globale anti-islam organisatie en gebruikt hij de nederlandse politiek alleen maar als springplank. Op geld van de burger zijn eigen hobby uitwerken eigenlijk.
pi_84982376
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:46 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[..]

Ik begrijp het ook niet helemaal. Wijze mensen roepen al jaren dat Wilders gewoon Denemarken kopieert, dan zou dit gedoogkabinet dus extreem goed voor hem zijn. Wilders is ook niet dom dus ik kan me niet voorstellen dat hij zich niet realiseert wat het effect van deze uitspraken kan zijn.

Kan iemand een goede (en daarmee bedoel ik functioneel voor wilders) reden verzinnen waarom hij dit doet? Stel dat hij uiteindelijk toch niet mee mag doen, op welke wijze zou hem dat helpen?
Zo denkt Wilders niet, hij moet altijd de grenzen verleggen, en hij denkt dat ie mee regeren al in the pocket heeft.
Hij is slim, zeker, maar hij kent geen grenzen. Wat hij nu doet is niet functioneel, alleen hij denkt van wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')