ja maar paars is redelijk midden, dit kabinet niet. Het is veel gemakkelijker partijen over te halen die ideologisch gezien dichtbij je staan dan die ver van je af staan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:48 schreef sunny16947 het volgende:
Ze zitten het echt wel 4 jaar uit. Zoals Frits Wester vanavond bij KB zei. Als PVV in de peilingen hoog staat zal de oppositie het kabinet niet laten vallen en als de oppositie hoog staat zal de PVV het kabinet niet laten vallen. Het houdt elkaar lekker in evenwicht. Stabieler is het nooit geweest.
En wat betreft de 1e kamer. Ook paars+ heeft geen meerderheid dat dat hoeft helemaal geen bezwaar te zijn.
Een gewaagde uitspraakquote:
Laten we het hopen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:49 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Er is nu al gezeik over Wilders;
http://www.nu.nl/politiek(...)nd-zero-riskant.html
CDA-PVV gaat niet lang goed. Gedoog-akkoord of niet.
Die argumentatie vind ik niet zo sterk. De kabinetten van Balkenende deden het altijd slecht in de peilingen, maar zijn toch gevallen. Als een regeringspartij erg slecht scoort in de peilingen, kan dat ook juist een reden zijn voor die partij het kabinet wél te laten vallen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:48 schreef sunny16947 het volgende:
Ze zitten het echt wel 4 jaar uit. Zoals Frits Wester vanavond bij KB zei. Als PVV in de peilingen hoog staat zal de oppositie het kabinet niet laten vallen en als de oppositie hoog staat zal de PVV het kabinet niet laten vallen. Het houdt elkaar lekker in evenwicht. Stabieler is het nooit geweest.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:06 schreef Madnes het volgende:
Als ik het nieuws vandaag goed begrepen heb is 11 september het eindpunt van dit beoogde kabinet.
Inderdaad, Wilders lijkt er alles aan te doen om samenwerking met hem onmogelijk te makenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:22 schreef JellieVrolijk het volgende:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden, dat dit minderheidskabinet er weleens helemaal niet zou kunnen komen.
De berichtgeving rond Wilders: moskee en EDL, zou bij het CDA weleens roet in het eten kunnen gooien.
Ook de mededeling van Opstelten hoelang de onderhandelingen gaan duren: drie weken, plus Wilders daarbij laten zitten als vijfde wiel aan de wagen, voedt dat vermoeden.
Ik denk dat het er niet van komt.
Dat gaat het CDA echt niet stoppen van het goedkeuren van deze samenwerking.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:24 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, Wilders lijkt er alles aan te doen om samenwerking met hem onmogelijk te maken
Tuurlijk wel....wat is het alternatief?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:29 schreef Jud1th het volgende:
Zelfs als het kabinet er toch komt zullen we nog veel vaker van dit soort gedoe krijgen zoals met die moskee. Dat kan je toch nooit 4 jaar lang volhouden?
Volgens mij wil het CDA helemaal niet. Maar grofweg weigeren betekent nog meer groei voor de PVV.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat gaat het CDA echt niet stoppen van het goedkeuren van deze samenwerking.
Nederland wordt herschapen. Acht jaar rechts dus.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Met alle lijmpogingen (met name door het CDA, die als de dood is het pluche weer kwijt te raken) meegeteld, gok ik op een maand of 6.
Rechts bevechten, every step of the way. Voorkomen dat Nederland wordt afgebroken en wordt gedegradeerd tot het lachertje van het Europese continent.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:37 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Nederland wordt herschapen. Acht jaar rechts dus.
Wat gaan jullie linksen doen in die tijd?
Zijn er hier nog geen schapen genoeg?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:37 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Nederland wordt herschapen. Acht jaar rechts dus.
Flink geld binnen harkenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:37 schreef Linkerrijtje het volgende:
Je mag toch aannemen dat CDA en VVD Wilders inmiddels lang genoeg kennen om een flink aantal incidenten m.b.t. meningsuiting in te kunnen calculeren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:29 schreef Jud1th het volgende:
Zelfs als het kabinet er toch komt zullen we nog veel vaker van dit soort gedoe krijgen zoals met die moskee. Dat kan je toch nooit 4 jaar lang volhouden?
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:24 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, Wilders lijkt er alles aan te doen om samenwerking met hem onmogelijk te maken
Ik begrijp het ook niet helemaal. Wijze mensen roepen al jaren dat Wilders gewoon Denemarken kopieert, dan zou dit gedoogkabinet dus extreem goed voor hem zijn. Wilders is ook niet dom dus ik kan me niet voorstellen dat hij zich niet realiseert wat het effect van deze uitspraken kan zijn.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:29 schreef Jud1th het volgende:
Zo denkt Wilders niet, hij moet altijd de grenzen verleggen, en hij denkt dat ie mee regeren al in the pocket heeft.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp het ook niet helemaal. Wijze mensen roepen al jaren dat Wilders gewoon Denemarken kopieert, dan zou dit gedoogkabinet dus extreem goed voor hem zijn. Wilders is ook niet dom dus ik kan me niet voorstellen dat hij zich niet realiseert wat het effect van deze uitspraken kan zijn.
Kan iemand een goede (en daarmee bedoel ik functioneel voor wilders) reden verzinnen waarom hij dit doet? Stel dat hij uiteindelijk toch niet mee mag doen, op welke wijze zou hem dat helpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |