abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 15:47:17 #1
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84630252
Linkje naar het vorige topic: Curacao #2

Ligging
Curaçao ligt in het zuidwestelijke deel van het Caraïbisch gebied, op 12° noorderbreedte en 68° westerlengte. Het eiland ligt op zo’n 70 km ten noorden van Zuid-Amerika. Het is negen uur vliegen vanaf Amsterdam.

Oppervlakte
De oppervlakte van Curaçao beslaat 444 vierkante kilometers; lengte: 61 km; breedte: 5 tot 14 km.

Bevolking
Curaçao telt 144.000 inwoners. Zo’n 40 tot 50 verschillende nationaliteiten leven op het eiland. Willemstad is de hoofdstad en de enige stad op het eiland.

Klimaat
Gelegen in de tropen, op slechts 12° ten noorden van de evenaar, heeft Curaçao het hele jaar door een warm, zonnig klimaat. De gemiddelde temperatuur is ongeveer 27°C. Verkoelende passaatwinden waaien constant vanuit het oosten en wakkeren aan in het voorjaar. Het regenseizoen, van oktober tot februari, wordt doorgaans gekenmerkt door korte, incidentele buien, meestal ‘s nachts, en aanhoudend zonnig weer overdag. De gemiddelde regenval bedraagt 570 mm per jaar.

Heuvels vol cactussen:

Schade na de storm op het strand van Westpunt:

Mooi uitzicht:

Strand van Grote Knip na de storm:

Santa Martabaai:

Slecht weer op komst :P

Avila Hotel

Porto Mari:

Pontjesbrug vóór renovatie:

Tijger grrrrrr:

Caracas baai (?)

De weg naar Joris baai:

Jan Thiel ::

De Heeren (Zuikertuintje): TuTu Tango (nu Bermuda Carribbean Discoteque):

Mambo beach :

Zonsondergang bij Wet N Wild:

Kleine (?) Knip:

Knip

Landhuis Knip

Boca Pistol (bij Shete Boca)

Handelskade

[ Bericht 30% gewijzigd door Breuls op 29-07-2010 18:29:03 ]
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84630304
Iemand trouwens in de gezondheidszorg in Curaçao? Wat is er met Taams? Heb er vorig jaar gewerkt en zou graag nog eens terugkeren, maar website is plat? Telefonisch niet te bereiken?
pi_84630981
Ik heb een vraagje. Spreekt iedereen behalve winkel- en horecapersoneel en ambtenaren ook gewoon Nederlands? Het gewone volk zeg maar. Of kennen ze alleen Papiamento en Engels?
Feyenoord Rotterdam
pi_84631148
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:05 schreef o.us het volgende:
Ik heb een vraagje. Spreekt iedereen behalve winkel- en horecapersoneel en ambtenaren ook gewoon Nederlands? Het gewone volk zeg maar. Of kennen ze alleen Papiamento en Engels?
Niet iedereen spreekt Nederlands, hoewel je er wel op erg veel plekken mee terecht kunt natuurlijk. Het aantal mensen dat Engels spreekt zal je nog vies tegen gaan vallen denk ik... Mij viel het tegen in ieder geval. :D

Meerderheid spreekt natuurlijk Papiaments, daarna Nederlands, Spaans en Engels. In die volgorde dus zo'n beetje, althans naar mijn ervaring...
pi_84635615
Zoals Omniej al zegt, eigenlijk kun je overal met Nederlands rondkomen. Het gebeurt maar zelden dat iemand me dom aan staat te kijken als ik Nederlands tegen ze spreek en meestal zijn het dan nog blanken ook die hier op vakantie komen uit de VS ofzo :')

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 15:48 schreef Reintji het volgende:
Iemand trouwens in de gezondheidszorg in Curaçao? Wat is er met Taams? Heb er vorig jaar gewerkt en zou graag nog eens terugkeren, maar website is plat? Telefonisch niet te bereiken?
Geen idee, ik zie op google wel dat ze vorig jaar verkocht zijn, maar ik heb niks gehoord over dat ze tegenwoordig gesloten zijn.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_84635693
Breuls, in post nummer 77 en 79 van het vorige topic staan nog wat leuke foto's, kun je die misschien nog opnemen in de OP?
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 18:29:41 #7
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84636137
Bij deze. Overigens herkende ik in de De Heeren foto ineens dat het het oude TuTu Tango is, dus die omschrijving heb ik aangepast. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 29 juli 2010 @ 18:34:57 #8
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_84636280
oe! even een tvp, ga in oktober hier naar Curacao, iemand nog suggesties van dingen die ik gedaan/gezien moet hebben??
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_84639126
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:34 schreef DakDuuf het volgende:
oe! even een tvp, ga in oktober hier naar Curacao, iemand nog suggesties van dingen die ik gedaan/gezien moet hebben??
zonnen 8-)

Verder: Happy hour bij Wet & Wild op zondag (18:00 tot 19:00), happy hour bij Zanzibar op zaterdag (17:00 tot 18:00)
Stranden: Knip, Cas Abou, Porto Mari.
Doen: Rondje westpunt rijden, stoppen bij Boca Tabla, lunchen bij Jaanchi's, nog even kijken bij Watamula, onderlangs terugrijden, zwemmen bij een van de baaitjes. Onderweg kun je lekker stoppen bij de snek of Chinees om een biertje te kopen en in de auto op te drinken :9~
Zien: Slavenmuseum, grotten van Hato, visjes (dus duiken of snorkelen)
Eten: Fishalicious, de Gouverneur, Omundo, de Tropen, Pleincafe, Ribs Factory

Laat maar weten als het nog niet voldoende info is ;)
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 19:57:24 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84639156
;(
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84639357
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:57 schreef Breuls het volgende:
;(
Te oordelen aan je reactie sloeg ik met mijn bovenstaande post de spijker op de kop })
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 20:05:44 #12
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84639514
Ja :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 20:06:16 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84639544
Ik ga morgen maar weer naar m'n Rotterdamse Polar adresje denk ik. :9
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84642520
@Breuls
Ik zag op een ander draadje dat je offenburger adviseerde.
Ik neem aan dat je dat doet omdat hij betrouwbaar is?
Aangezien hij eerst een aanbetaling wil hebben van 100euro+ op zijn nederlandse rekening.
Ik voel daar weinig voor als er geen goede ervaringen met hem zijn.
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 21:44:58 #15
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84643897
Ja, hij is betrouwbaar. Heeft ons altijd goed geholpen als er iets was met de auto. Gewoon even bellen en hij regelt het, enzo.

Als minpunt kan ik noemen dat hij af en toe weg is (hij is Texaan en gaat af en toe naar het thuisfront), en in die gevallen schakelt hij anderen in die voor hem komen werken. Dat zijn soms niet de snelste mensen, maar we zijn wel altijd binnen een dag geholpen als er bijvoorbeeld een lekke band of kapot onderdeel was.

Sowieso is het zijn policy om eens in de twee weken bij je thuis of op je werk naar de auto te komen kijken. Hij checkt dan of alles het nog doet, of er onderhoud nodig is en voert dat zonodig uit. Als er daarbij iets relevants is laat-ie het altijd even weten.

We hebben bijna een jaar eigenlijk probleemloos en sowieso zorgeloos gereden. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 21:45:23 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84643921
Oh, en die aanbetaling is dus geen probleem, kun je gewoon doen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84644175
ok prima, bedankt voor de aanvulling op mijn vraag :)

Afgezien van het lijstje wat eerder is gegeven, zijn er nog andere bezienswaardigheden?
We zijn 3jaar terug ook al geweest en hebben ze goed als alles van dat lijstje toen gezien/gedaan.

Misschien dat we klein Curacao gaan doen, maar ze beiden erg bevattelijk voor zeeziekte.
  Admin donderdag 29 juli 2010 @ 22:18:13 #18
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84645634
Kun je een pilletje voor nemen (verkrijgbaar bij de Botica), maar toen ik dat deed was ik de hele dag enorm slaperig. :P

De vaart is ongeveer een uur, of anderhalf geloof ik, afhankelijk van welke boot je neemt, en als je aan land staat is het waarschijnlijk over. Dus je kunt ervoor kiezen gewoon even anderhalf uur over de reling te hangen. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84654502
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:56 schreef thomaster het volgende:

[..]

zonnen 8-)

Verder: Happy hour bij Wet & Wild op zondag (18:00 tot 19:00), happy hour bij Zanzibar op zaterdag (17:00 tot 18:00)
Stranden: Knip, Cas Abou, Porto Mari.
Doen: Rondje westpunt rijden, stoppen bij Boca Tabla, lunchen bij Jaanchi's, nog even kijken bij Watamula, onderlangs terugrijden, zwemmen bij een van de baaitjes. Onderweg kun je lekker stoppen bij de snek of Chinees om een biertje te kopen en in de auto op te drinken :9~
Zien: Slavenmuseum, grotten van Hato, visjes (dus duiken of snorkelen)
Eten: Fishalicious, de Gouverneur, Omundo, de Tropen, Pleincafe, Ribs Factory

Laat maar weten als het nog niet voldoende info is ;)
:D

De spijker op de kop is wel de juiste omschrijving inderdaad. :') Eigenlijk moet dit lijstje gewoon in de OP.
pi_84659235
Ook nog even de flamingo's in Sint Willibrordus erbij dan. Bootje varen in spaanse water bij het ochtend gloren, bootje naar fuik. Vis eten bij waterfront, naast eh, breezers.
pi_84788592
Hallo,

ik ga vanaf 15 tm 25 september naar Curaçao met een maat van mij.
Mijn neefje loopt daar vanaf eind augustus stage, hij moet vissen tellen of zo _O-

Maar goed, we zitten in het Plaza hotel bij die Pontjesbrug.
We willen eigenlijk een auto huren. Ik heb al op een paar sites gekeken, maar ik wil eigenlijk een cabrio.
Weten jullie waar ik voor een redelijke prijs (ik vond het over het algemeen vrij duur...) een cabrio kan huren. Als het te duur is huren we wel een normale auto, want zo heel belangrijk is het ook weer niet.

En is het Seaquarium de moeite om eens naar toe te gaan?
SJAAKIE!
  Admin maandag 2 augustus 2010 @ 21:33:02 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84789096
Cabrio's zijn niet zo gebruikelijk voor verhuur volgens mij, dus ik geef je niet veel kans. :)

Seaquarium is wel leuk, beetje visjes kijken, dolfijnenshows enzo. Je kunt zo lang blijven als je wilt, dus als je het niks vindt ga je gewoon op het strand liggen en als je het leuk vindt blijf je de hele dag. Je kunt er ook met dolfijnen zwemmen, maar dat is relatief duur.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84791449
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:33 schreef Breuls het volgende:
Cabrio's zijn uberhaupt niet zo gebruikelijk voor verhuur volgens mij op Curacao, dus ik geef je niet veel kans. :)
Geloof me, huur gewoon een auto met een fatsoenlijke airco, word je veel vrolijker van. Je zal alleen een ander ding moeten zoeken om vrouwtjes mee te pimpen :')
pi_84796102
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:17 schreef thomaster het volgende:

[..]

Geloof me, huur gewoon een auto met een fatsoenlijke airco, word je veel vrolijker van. Je zal alleen een ander ding moeten zoeken om vrouwtjes mee te pimpen :')
Ja ok, dat kan ook idd. Maar goed, ik dacht met die warmte is dat wel leuk met een cabrio.
En dat pimpen is niet nodig, dat komt wel goed tijdens het uitgaan :7
SJAAKIE!
pi_84813420
Met de warmte misschien wel, maar met de zon op je knar de hele dag word je ook niet echt vrolijk van denk ik. Wat je wel kan doen, wat in de buurt komt van een cabrio is een Suzuki Samurai of Vitara met bikinitop. Is ook relaxt om een beetje offroad te gaan :)
pi_84818379
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 20:06 schreef Breuls het volgende:
Ik ga morgen maar weer naar m'n Rotterdamse Polar adresje denk ik. :9
Waaaar? :P
  Admin dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:49:56 #27
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84820571
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:58 schreef thomaster het volgende:
Met de warmte misschien wel, maar met de zon op je knar de hele dag word je ook niet echt vrolijk van denk ik. Wat je wel kan doen, wat in de buurt komt van een cabrio is een Suzuki Samurai of Vitara met bikinitop. Is ook relaxt om een beetje offroad te gaan :)
Samurai O+

Ik zag er een tijdje geleden eentje hier in Rotterdam rijden. Werd meteen nostalgisch. :P
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:52 schreef elsterno het volgende:

[..]

Orlanda, Oude Binnenweg.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84820915
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:52 schreef elsterno het volgende:

[..]

Er is ook een hyves over polar, daar kun je nog meer adresjes vinden ;)
  Admin dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:44:30 #29
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84822356
Of polar-bier.nl, maar dat is dezelfde gast die ook via Hyves dozen Polar aanbiedt. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_84928899
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:44 schreef Breuls het volgende:
Of polar-bier.nl, maar dat is dezelfde gast die ook via Hyves dozen Polar aanbiedt. :)
Ik woon in Rotterdam ;). Wat kost dat bij Orlanda?
  Admin vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:35:54 #31
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84928915
Euro per flesje. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 7 augustus 2010 @ 15:11:15 #32
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84975591
Weet je wat goed helpt tegen de heimwee? Dit soort banners op FOK!:

:+

(Daar komt bovenop dat ik op Curaçao goed contact had met een paar Arke-hostessen en de regiomanager van ArkeFly mijn buurvrouw was. :P )
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_85047813
Benzine te koop 25 gulden per liter! :P
pi_85052800
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:11 schreef thomaster het volgende:
Benzine te koop 25 gulden per liter! :P
Is het weer zo ver? :D
pi_85053911
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:56 schreef Reintji het volgende:

[..]

Is het weer zo ver? :D
Jep: Op Curaçao bijna geen brandstof meer
  Admin maandag 9 augustus 2010 @ 19:51:37 #36
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85062740
Het is ook altijd wat he.

En toch mis ik het. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:46:39 #37
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_85473991
eigenlijk mis ik m'n eilandje ook best...... :'(
zo goed..?
pi_85501003
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:23 schreef thomaster het volgende:

[..]

Jep: Op Curaçao bijna geen brandstof meer
Was de laatste dag dat ik er zat, moest de huurauto terugbrengen met een halve tank. Zat een kwart in, maar kon niet meer tanken. Vond het 's ochtends al zo vreemd dat er lange rijen stonden voor de pompen.. Dacht nog 'tank vanmiddag nog wel effe dan' maar helaas :D
pi_85611293
Waar kan je s'avonds eigenlijk goed uitgaan? Zijn er wat leuke discotheken waar ze een beetje vanalles draaien... dance/R&B/enz. En zijn die eventuele discotheken ook door de weeks open of alleen in het weekend?

En voor beachparties moet je bij Mambo Beach zijn geloof ik he..?
SJAAKIE!
pi_85617680
Je hebt niet echt veel discotheken op Curacao en verwacht er vooral niet zoiets bij zoals in Nederland. Bermuda is wel een leuke disco, met 3 areas en volgens mij zit er op Salina ook nog iets (wat vroeger Cartouch heette). Maar qua uitgaan is het hier meer gewoon de happy hours aflopen en dan heb je eigenlijk elke keer redelijk dezelfde soorten muziek; R&B, dance, Nederlandstalig etc.
pi_85618167
je moet niet naar curacao gaan voor de vette parties, helemaal al niet doordeweeks
pi_85619646
Verwacht idd geen Ibiza-achtige praktijken :)
  Admin vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:04:03 #43
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85762533
Wie in dit topic mag er stemmen vandaag?

Bij de vorige verkiezingen kon ik niet stemmen, omdat mijn inschrijving te laat was verwerkt. Maar ik volgde de politiek ook niet echt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_85835043
Ik heb gestemd, op een nieuwe partij, die (zoals verwacht) geen zetels kreeg :')

Het vreemde wat hier gebeurt, is dat iedereen op "de winnaar" wil stemmen, meer nog dan voor degene met de helderste punten of waar men het mee eens is. Het komt nog steeds (vereenvoudigd) neer op:

• Pro Nederland, pro nieuwe staatsregelingen etc. met de PAR.
• Half-half Nederland, half-half nieuwe staatsregelingen met MFK (nieuwe "splinter"partij).
• Anti-Nederland, anti nieuwe staatsregelingen (eigenlijk de Wilders van Curacao), met Pueblo Soberano.

Er was een nieuwe partij, PAIS, die mijns inziens een paar hele goede punten had, ik vroeg dus aan vrienden en collega's wat zij daarvan vonden. Er waren best veel onder hen, met name de PAR stemmers, die zich er wel in konden vinden of het zelfs een erg goed partijprogramma vonden. Echter, zij gingen niet stemmen op PAIS, want "zij krijgen waarschijnlijk toch te weinig stemmen voor een zetel en dan heb ik mijn stem weggegooid". Op die manier krijgen ze inderdaad niet genoeg stemmen, zoals gebleken is.

De uitslag was overigens als volgt:
PAR 8 zetels
MFK 6 zetels
PS 4 zetels
MAN 2 zetels
FOL 1 zetel
PNP 1 zetel
  Admin zondag 29 augustus 2010 @ 16:05:15 #45
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85835648
Misschien ga ik nu toch een beetje volgen hoe die politiek verloopt. Dan kan ik er over een tijdje misschien een mening over vormen.

Dit was voor de Eilandsraad, toch? Wordt dat 1-op-1 het eerste kabinet, of vindt er nog een her-formatie plaats in oktober?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_85836246
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 16:05 schreef Breuls het volgende:
Misschien ga ik nu toch een beetje volgen hoe die politiek verloopt. Dan kan ik er over een tijdje misschien een mening over vormen.

Dit was voor de Eilandsraad, toch? Wordt dat 1-op-1 het eerste kabinet, of vindt er nog een her-formatie plaats in oktober?
Ja en ja, Emily wordt (naar alle waarschijnlijkheid) de eerste minister-president van het land Curacao. Wat op zich ook wel weer terecht is, gezien het werk wat zij met haar partij gedaan heeft om het voor elkaar te krijgen :)
  Admin zondag 29 augustus 2010 @ 17:09:39 #47
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85838359
Je zegt nu 'ja' op een of/of vraag, volgens mij. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_85841119
Ja het was voor de eilandsraad en ja dat wordt 1 op 1 het eerste kabinet. (door de toevoeging dat Emily de eerste MP wordt bedoelde ik die optie dus :P )
  Admin zondag 29 augustus 2010 @ 18:48:22 #49
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_85841694
Okay, maar misschien was het zo dat het kabinet een andere indeling krijgt dan de Eilandsraad ofzo. Al kan ik me voorstellen dat dat niet nodig is. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_86272865
Ik zit met een probleem(pje).
Ik heb zelf geen creditcard, en ik wou gisteren een auto huren op internet, met de CC van een maat van mij (iemand die niet mee gaat), maar toen ik voor de zekerheid nog even de voorwaarden checkte, bleek dat je je CC bij moet hebben daar... en die kan ik natuurlijk niet meenemen.

En het 2de probleem is dat we dus een week van tevoren een auto moeten boeken, en we die auto vanaf volgende week donderdag willen huren, maar nu dus te laat zijn.

Weet iemand of je daar ook auto's kan huren als we er zijn, en dat je dan wel je auto gelijk meekrijgt, en dus gewoon contant of met je pinpas kan betalen...? Niet dat je nog een week moet wachten op je auto }:|

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
SJAAKIE!
  Admin vrijdag 10 september 2010 @ 11:55:11 #51
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_86272927
Je kunt op Hato gewoon naar de balie van een verhuurder lopen en alles contant afrekenen hoor, geen probleem. En ze zullen vast nog wel auto's te huur hebben als je niet reserveert. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_86273065
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:55 schreef Breuls het volgende:
Je kunt op Hato gewoon naar de balie van een verhuurder lopen en alles contant afrekenen hoor, geen probleem. En ze zullen vast nog wel auto's te huur hebben als je niet reserveert. :)
ok, bedankt voor de tip! Is Hato ver van Willemstad?
SJAAKIE!
  Admin vrijdag 10 september 2010 @ 12:08:39 #53
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_86273340
Hato is de luchthaven. :+

En ja, ver, hangt af van wat je als Willemstad beschouwt. Vanaf het centrum, dus Punda etc is het gemiddeld een half uur rijden. Of langer, als je de weg niet weet. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_86273653
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef Breuls het volgende:
Hato is de luchthaven. :+

En ja, ver, hangt af van wat je als Willemstad beschouwt. Vanaf het centrum, dus Punda etc is het gemiddeld een half uur rijden. Of langer, als je de weg niet weet. :P
Ooh.. haha :D lekker slim van me :P

Maar goed.. dat duurt dus langer dan een half uur. Nu zit ik toch even met nog een dilemma.
Ik mijn maat (die van de CC) erop aangesproken dat ik die cc bij moet hebben, en hij zegt van ja dan neem je mijn cc toch mee. Ideaal dus! Maar we willen vanaf donderdag een auto huren (we komen woensdag aan), maar je moet een week van tevoren die auto huren. Zou dat lukken als ik de datum gewoon op donderdag zet als ik een auto huur, of zou je er dan ook echt pas vrijdag om kunnen komen..?

Als je dan ook echt pas vanaf vrijdag die auto kan huren, ga ik toch voor jou optie, om bij het vliegveld een auto te huren op donderdag. Maar ik heb het liever al helemaal vast staan, snappie..

Update: Net ff naar mijn medevakantieganger gefietst, die een paar honderd meter verder in een cafeetje aan het werk is. De 2 opties besproken, en we gaan toch maar wachten tot we daar zijn met een auto huren.
Breuls,nog bedankt voor de tips en zo. Je hoort me wel weer als ik nog wat heb :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Razende_Rosser op 10-09-2010 12:56:06 ]
SJAAKIE!
pi_86275668
Bedenk wel dat je je moet legitimeren bij CC gebruik, dus dat gaat nog steeds niet werken.

Huur zelf trouwens altijd bij G&G autoverhuur in Willemstad zelf. Niet te duur en nette wagens.
pi_86299520
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:22 schreef Reintji het volgende:
Bedenk wel dat je je moet legitimeren bij CC gebruik, dus dat gaat nog steeds niet werken.

Huur zelf trouwens altijd bij G&G autoverhuur in Willemstad zelf. Niet te duur en nette wagens.
Ok, ook jij bedankt voor de tip! Ik zal bij allebei even gaan kijken wat het beste eruit ziet. En waar uiteraard de voordeligste prijzen zijn.

Ohja, en over dat legitimeren met die CC.. ik had dat ook aan die gast gevraagd, maar die zei dat dat niet zoveel uitmaakte. Als je maar betaald is het in orde zei hij. Maar goed, dat vertrouw ik dus sowieso ook al niet echt idd.. want voor hetzelfde geldt is het een gejatte CC.
SJAAKIE!
pi_86344475
Waar verblijf je? Is een beetje onzin namelijk om de dag na aankomst weer terug te gaan naar het vliegveld om een auto te regelen...
pi_86348036
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:31 schreef thomaster het volgende:
Ja het was voor de eilandsraad en ja dat wordt 1 op 1 het eerste kabinet. (door de toevoeging dat Emily de eerste MP wordt bedoelde ik die optie dus :P )
Dat zal heel moeilijk worden voor Emily zonder haar partij in de regering, maar misschien en hopelijk valt de huidige instabiele coalitie. Tot 10.10.10 blijft de eilandsraad en het BC in de oude vorm bestaan en daarna komt er een MP en ministers en vervallen ook het parlement (Staten) en de Antilliaanse regering dus geen dubbele bestuurslaag meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lagadishi op 12-09-2010 17:13:23 ]
pi_86348970
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:08 schreef Lagadishi het volgende:

[..]

Dat zal heel moeilijk worden voor Emily zonder haar partij in de regering, maar misschien en hopelijk valt de huidige instabiele coalitie. Tot 10.10.10 blijft de eilandsraad en het BC in de oude vorm bestaan en daarna komt er een MP en ministers en vervallen ook het parlement (Staten) en de Antilliaanse regering dus geen dubbele bestuurslaag meer.
Dat lag op dat moment nog het meest voor de hand (dacht ik), maar toen gingen MFK, PS en MAN ineens een coalitie vormen, dus dat zal inderdaad niet gebeuren. Ik denk dat de huidige coalitie het wel volhoudt tot 101010, maar dat ze volgend jaar rond maart/april elkaar zat zijn.
pi_86366839
In dat geval alweer naar de stembus, want dan ontstaat er een onmogelijke situatie of de gedoogvariant met MFK moet lukken.
pi_86632804
Beste Curaçaoënaars,

Het begint weer te kriebelen en hoewel de vakantie dit jaar nog moet beginnen kijken we nu al weer uit om volgend jaar Curaçao te gaan bezoeken. Mijn vriendin heeft er twee keer een half jaar gezeten en ik één keer een half jaar, dus blijft een beetje als thuiskomen voelen.

We zitten zelf te denken aan één van de drie parken bij Jan Thiel, maar er zijn daar wat nieuwe parken geopend. Wellicht dat één van jullie inwoners daar weet wat er leuk is :).

Dank!
  Admin maandag 20 september 2010 @ 14:27:27 #62
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_86635967
Eigenlijk moet je daarvoor in dit topic zijn: Curacao, Nederlandse Antillen # Deel 4 »

Waar je nu post is het topic voor mensen die in Curaçao wonen. :)

Bij Jan Thiel heb je Chogogo, Papagayo, Livingstone en Morena. Als ik het goed heb, zijn Morena en Papagayo daarvan de mooist ingerichte. Ik ben een paar keer in Morena geweest, en dat is gewoon een paradijsje. Die is overigens ook pas een jaar (ofzo) open. Papagayo heb ik een keer van binnen gezien, en dat is ook prachtig om te zijn. Jan Thiel is sowieso geen slechte keuze, want alle parken zijn daar wel acceptabel of beter, en je hebt O+ Zanzibar O+ om de hoek.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_86637701
I know, ik moet ook eigenlijk dat topic hebben. Echter ik hecht even meer waarde aan de mening van de bewoners op Curaçao. Ik weet namelijk de meeste hotels en parken wel te vinden. We keken dan ook met name naar Livingstone, Chogogo en Papagayo.

Veel meer was er niet op jan Thiel toen we er woonden... echter doordat er nu wat bij is, vroegen we ons af of we wat over het hoofd zagen.. :).
pi_86639810
Afhankelijk van wanneer je gaat kun je misschien ook op Boca Gentil verblijven, maar ik heb geen idee wanneer dat af is.
  Admin maandag 20 september 2010 @ 16:43:50 #65
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_86641023
Je kunt natuurlijk ook een Villa huren op Jan Thiel. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 11 oktober 2010 @ 17:51:22 #66
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_87425484
Heeft er gewoon gisteren niemand gepost hier :o

*O* Pais Korsou *O*

:P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_87495386
Er is een supervette stage op curaçao maar ik weet niet of het land me aanspreekt.
Kan iemand mijn mening veranderen hierover? :')
  Admin woensdag 13 oktober 2010 @ 14:34:31 #68
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_87495699
Zie dit topic. :P

Hangt af van wat je leuk vindt. Stagiairs op Curaçao houden wel van een feestje, dus als je daar wel voor in bent, zit je goed. En verder is het een mooi (en lelijk, hier en daar) tropisch eiland waar je regelmatig op het strand of bij het zwembad kunt chillen, als je niet zo van het feesten bent.

En beide kan ook natuurlijk. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_87496071
Dat is allebei niet echt iets voor mij. Ik verbrand binnen 10min als ik op het strand zit, en feestjes bouwen vind ik ook niets. :')
pi_87497795
Wat zoek je wel dan? :)
pi_87499863
Iets met veel cultuur, waar je je ook kunt vermaken zonder iedere avond uit te gaan zeg maar. En vooral leuke mensen. Ik weet ook niet echt wat ik van curaçao moet verwachten, eigenlijk.
  Admin woensdag 13 oktober 2010 @ 16:42:45 #72
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_87500290
Mja, cultuur.. die is er wel natuurlijk, maar daar ben je na een tijdje wel op uitgekeken. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_87950215
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:45 schreef _Loki het volgende:
Dat is allebei niet echt iets voor mij. Ik verbrand binnen 10min als ik op het strand zit, en feestjes bouwen vind ik ook niets. :')
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:31 schreef _Loki het volgende:
Iets met veel cultuur, waar je je ook kunt vermaken zonder iedere avond uit te gaan zeg maar. En vooral leuke mensen. Ik weet ook niet echt wat ik van curaçao moet verwachten, eigenlijk.
Ik zou je dan afraden om hierheen te gaan en in plaats daarvan naar China te gaan. Of dichterbij huis iets van Wenen, Berlijn, voormalig oostblok. Daar zijn veel dingen met cultuur enzo. Op Curacao kun je het beste toch wel op zijn minst een biertje lusten en af en toe naar het strand willen.

Er is wel wat cultuur en mooie natuur (maar die kan je niet bekijken, want buiten en dan ben je binnen 10 minuten verbrand) om te bekijken, zoals het slavenmuseum, het historische centrum van Willemstad is werelderfgoed, de oudste synagoge die constant gebruikt is van het westelijk halfrond enz.
pi_88242455
Zo, iedereen hier nog in leven, na het bezoekje van Tomas? :)
pi_88243434
Klopt het dat het eiland overspoelt is of wordt door landgenoten,zeg maar het Spanje gebeuren, en dat er daardoor veel spanningen zijn tussen de lokale bevolking en de blanken die de Hollandse mentaliteit daar aan de lokale mensen willen opleggen?
Dus de vraag is of je wel veilig bent als blanke als je daar over straat loopt overdags of in de avond.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Admin dinsdag 2 november 2010 @ 13:33:04 #76
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88245279
Iemand foto's van ondergelopen straten? Niet dat ik de ramptoerist wil spelen, maar ik vraag me af wat de situatie is momenteel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_88246524
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:33 schreef Breuls het volgende:
Iemand foto's van ondergelopen straten? Niet dat ik de ramptoerist wil spelen, maar ik vraag me af wat de situatie is momenteel.

Zoiets.
  Admin dinsdag 2 november 2010 @ 14:17:00 #78
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88246930
Wow :o

Dat is best klote.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:34:28 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88247646
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:06 schreef Omniej het volgende:

[..]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Zoiets.
Die foto's deden het niet lang.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_88247776
Geen foto's helaas, maar het is wel een puinhoop. Scholen blijven gesloten, mensen wordt geadviseerd om de ochtend niet te gaan werken (wat iedereen dus graag aangrijpt), 2 doden gevallen door de regen, meerdere auto's die op Salina en bij Zuikertuin achtergelaten zijn omdat ze niet meer reden en ga zo maar door. Echt een bende dus...
pi_88248004
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:41 schreef rubje het volgende:
Klopt het dat het eiland overspoelt is of wordt door landgenoten,zeg maar het Spanje gebeuren, en dat er daardoor veel spanningen zijn tussen de lokale bevolking en de blanken die de Hollandse mentaliteit daar aan de lokale mensen willen opleggen?
Dus de vraag is of je wel veilig bent als blanke als je daar over straat loopt overdags of in de avond.
Je kan veilig over straat overdag en op de meeste plaatsen ook 's avonds. Net als in Amsterdam. Ik weet niet waar de rest van je post over gaat, of hoe je aan dat onzinverhaal komt, maar dat slaat nergens op :P
pi_88248005
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:34 schreef popolon het volgende:

[..]

Die foto's deden het niet lang.
Oh, hier zie ik ze nog wel, maar blijkbaar verlopen ze op een gegeven moment (gezien de URL). Ik mirror ze wel even.

dinsdag 2 november 2010 @ 14:47:46 #83
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88248186
Oh da's vrij serieus ja.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_88251954
Ik hoorde net de neerslagstatistieken van vannacht: 237mm te Van Engelen, waar meteo op Curacao altijd meet. De meeste neerslag was 260mm, weet niet waar... De minste was slechts 26mm (geen schrijffout, zesentwintig) op Banda'bou.
  Admin dinsdag 2 november 2010 @ 16:42:59 #85
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88253022
Hoop waterfoto's ook op Facebook, maar daar kan ik hier niet naar linken geloof ik. Het ziet er iig behoorlijk klote uit. :{
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_88255864
Heeft iemand zelf nog foto's gemaakt die ik op de FP mag gebruiken in een bericht?
dag
pi_88255950
Vrij serieus allemaal :D
  Admin dinsdag 2 november 2010 @ 19:26:03 #88
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88259280
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:58 schreef Peter het volgende:
Heeft iemand zelf nog foto's gemaakt die ik op de FP mag gebruiken in een bericht?
Deze zoekopdracht geeft alleen CC-licenties als resultaat: http://www.flickr.com/sea(...)0&mt=all&w=all&adv=1

Die kun je dus meestal gebruiken, mits met credits. :) Moet je per foto effe checken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 2 november 2010 @ 19:27:55 #89
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88259338
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_88259407
Doe ik die erbij, tnx!
dag
  Admin dinsdag 2 november 2010 @ 19:29:56 #91
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88259432

Zeelandia ook helemaal ondergelopen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 2 november 2010 @ 20:37:32 #92
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88262401
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_88265560
Hier meer (video)beelden: http://www.versgeperst.co(...)omas-op-curacao.html

Zuikertuin staat dus ook onder water. (ja, wat niet, eigenlijk...)
pi_88266204
Vannacht gaat het weer regenen, naar verwachting zo'n 60-80mm...

Ik liep net hier op mijn werk de warehouse in, stond ook 30cm water in :'(
  Admin dinsdag 2 november 2010 @ 21:53:23 #95
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_88266281
Ik lees het bericht net ja: Veel regen verwacht vannacht.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_88284846
Volgens mij redelijk droog gebleven vannacht, maar vandaag wordt toch nog veel regen verwacht en blijven de scholen nog gesloten. Verder wordt iedereen gevraagd de straten zoveel mogelijk vrij te houden voor de hulpdiensten.

Salina, Zeelandia en omgeving Zuikertuin blijven nog een tijdje afgesloten...
pi_90094781
Ik ben zelf een maand of 3 geleden naar mijn neefje in Curaçao geweest, die daar stage liep.
Hij komt volgende week donderdag terug thuis. Nu bedacht ik me een paar dagen geleden dat het wel leuk zou zijn om zijn thuiskomst te vieren met een Polar biertje :D

Maar.... kan je in Nederland aan Polar bier komen?

Wie weet dat?
SJAAKIE!
  Admin zaterdag 18 december 2010 @ 21:50:11 #98
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_90099671
Bij de betere bierspecialist. Ik haal mijn Polar altijd bij Orlanda op de Oude Binnenweg in Rotterdam.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_90142745
Bedankt!
Jij gaat er regelmatig om dus? Weet je zeker dat ze dat altijd in voorraad hebben.
Als ik erom ga, wil ik wel gelijk 4 of 5 kratten meenemen denk ik.

Want ik ga dan speciaal vanuit Zeeuws-Vlaanderen naar daar... dus ik moet wel zekerheid hebben :P

Er is geen site van die Orlanda. Ik zal gelijk ook eens zoeken of er wat dichterbij nog aan dat bier te komen is.
SJAAKIE!
  Admin zondag 19 december 2010 @ 21:26:16 #100
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_90144489
Polar komt in dozen. Iets meer dan 26 euro voor 24 flesjes, dus wel een stuk duurder dan lokaal bier (ook omdat het 8oz flesjes zijn). Als ik daar een doos kom halen is dat er altijd wel, maar hoe groot hun voorraad is zou ik niet weten.

Maar je kunt ze altijd bellen, natuurlijk. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_90158002
http://www.polar-bier.nl/

Ik heb naar het emailadres van de persoon van deze site een mailtje gestuurd, en had zeer snel reactie terug.
Dus waarschijnlijk bestel ik 2 dozen via deze site.

30 euro per "krat" vind ik wel erg duur ja, maar goed.. 2 kratten moet dan weleens kunnen.

Iemand al ervaring met deze leverancier?
SJAAKIE!
  Admin maandag 20 december 2010 @ 07:09:01 #102
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_90163207
(30x2)+12,95 = 72,95. Is wel iets duurder dan de 53 euro die het kost als je het in Rotterdam haalt. ;)

Geen ervaring met die leverancier overigens.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_90174896
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 07:09 schreef Breuls het volgende:
(30x2)+12,95 = 72,95. Is wel iets duurder dan de 53 euro die het kost als je het in Rotterdam haalt. ;)

Geen ervaring met die leverancier overigens.
Dat is zeker wel wat duurder... maar de kosten die ik heb om naar Rosserdam en terug te rijden, zijn ook een euro of 30.
SJAAKIE!
  Admin maandag 20 december 2010 @ 14:13:45 #104
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_90175565
Dat vermoedde ik al. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_90177365
Ik rijd straks even langs de snek om een lekkere ijskoude te halen denk ik O-)
  Admin maandag 20 december 2010 @ 14:46:49 #106
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_90177484
Ik heb nog wat liggen in de koelkast hier. :9

Maar da's zonder de typische snek sfeer. :{
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 29 december 2010 @ 12:54:35 #107
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_90577782
Heeft iemand het Antilliaans Dagblad van maandag? Ik heb een PDF van pagina 10 en daarop staat een artikel dat is begonnen op pagina 5. Alleen die pagina kan ik online niet vinden, maar ik zou 't wel willen lezen...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:10:29 #108
32402 s0k
..............................
pi_90875630
Polar :9
..................................................................................................................................................
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:10:06 #109
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_91216025
zo goed..?
  Admin woensdag 12 januari 2011 @ 16:27:41 #110
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91216883

:9
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_91753876
Weet iemand hoe het nu zit met Moon? De website is redelijk blanco. Hoorde laatst dat het was overgenomen.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  Admin zondag 23 januari 2011 @ 17:43:43 #112
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91757926
Het is nu Saint Tropez. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 23 januari 2011 @ 17:56:32 #113
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91758480
Overigens gisteren weer een heerlijk avondje Zanzibar gehad. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_91825662
Psst, ff zomaar iets, maar wat is dat met al die autoproblemen op Curacao?Heb net dit topic en alle vorige delen gelezen en kom dat zo nu en dan wel tegen.
  Admin dinsdag 25 januari 2011 @ 01:17:31 #115
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91833039
Zoals? De benzinecrisis enzo? Die is alweer voorbij hoor. Grootste probleem nu is het sterk verslechterde wegennet door alle regen van de laatste maanden (en niet te vergeten de tropische storm Tomas).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_91851860
Ja ik weet het niet, ik las het in dat oude topic en net ook weer over een betrouwbare monteur o.i.d. Dus ik dacht dat er iets met auto's op dat eiland was.

Zijn de wegen inderdaad in zulke slechte staat? Is het ook wel aardig aan te reizen per fiets of scooter op Curacao?
  Admin dinsdag 25 januari 2011 @ 16:23:53 #117
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_91852716
Het is een auto-eiland, dus je moet voor fiets of scooter niet rekenen op een eigen rijbaan. Je loopt dus iets meer risico als fietser bijvoorbeeld, maar op zich zal het wel meevallen. Maar qua afstanden is een fiets niet aan te bevelen. Alles ligt een flink end uit elkaar wat pas 'te doen' is met een auto. Scooter zou misschien kunnen, maar die rijden hier niet zoveel, dus ik weet ook niet hoe makkelijk het is er eentje te krijgen.

Verder is de automarkt hier heel afwisselend; er rijden oude wrakken naast de nieuwste modellen, maar de meeste auto's zijn toch wel oud en dus is het handig als je een beetje een backup hebt. Wij hadden een huurauto waarvan de verhuurder gewoon eens in de twee weken langs kwam voor een checkup, zodat we ons nergens zorgen om hoefden te maken. Vrienden van me hebben met hun zelf gekochte auto regelmatig problemen gehad, dus dat moet je incalculeren.

Kenmerkend is bijvoorbeeld dat het hier stikt van de tire centers; er is blijkbaar een markt voor heel veel van die dingen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 1 februari 2011 @ 00:27:02 #118
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92156404
Nou, ik zit weer op Hato hoor. Het was weer geweldig. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 03:28:57 #119
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_92159657
Is dat echt het geld waard dat polar bier? :o Vrij prijzig, zeker in NL. Weet niet wat 't op Curacao kost.
  Admin dinsdag 1 februari 2011 @ 17:20:49 #120
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_92181189
35 a 40 gulden per doos :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_92182633
wil je een spreekbeurt houden of zo
pi_93159534
Hoe ervaren jullie de 'criminaliteit' op Curacao?
Op het internet kom je hier zeer tegenstrijdige berichten over tegen.

Op deze pagina (http://www.curacao.com/nl(...)-Diensten/Veiligheid) staat het volgende:
quote:
Curaçao is over het algemeen veilig: een eiland waarop u onbekommerd kunt verblijven. Uiteraard dient u, net als thuis, de normale voorzorgsmaatregelen te treffen. Sluit uw auto en hotelkamer dus af wanneer u vertrekt en laat geen waardevolle spullen in het zicht liggen. De meeste hotels hebben kluisjes waarin u spullen kunt opbergen. Kijk ook uit voor zakkenrollers in drukke menigten, laat geen tassen of koffers onbeheerd achter en neem geen pakjes aan van vreemden. Het is af te raden in uw eentje door verlaten steegjes te lopen. U doet er bovendien verstandig aan ’s avonds niet alleen op stille of afgelegen plaatsen te wandelen. Ten slotte kunt u waardevolle spullen beter niet meenemen naar het strand. Kortom: gebruik uw gezond verstand en u zult een heerlijke tijd hebben op het eiland!
Met name de vetgedrukte stukken vind ik nog best wel onveilig klinken. Wat houdt dat precies in de praktijk in? Hoe ervaren jullie het als bewoners?
  Admin dinsdag 22 februari 2011 @ 17:41:19 #123
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93159834
Een jaar lang nergens last van gehad, maar ik merkte in januari dat er op het park waar ik heb gewoond wel meer ingebroken werd, en er eigenlijk een constante "leg je spullen niet open en bloot neer" sfeer hing. Dus daar was wel wat veranderd sinds ik weer naar NL ben gegaan.

Over 'onveiligheid' op publieke gebieden weet ik niet zoveel; als je voornamelijk met de auto naar specifieke plaatsen gaat (van huis naar werk vv, naar de supermarkt, naar het happy hour, naar een restaurant) leg je grote delen dus met de auto af en vermijd je automatisch een eventueel onveilig gebied. Dat zal ook vaak zo zijn voor vakantiegangers en stagiairs.

Ik heb geen ervaring met de centrumwijken, verlaten steegjes e.d. in de avond, dus daar kan ik niks over zeggen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_93161189
Nou ja, ik heb wel eens 's avonds door wat verlaten straten en steegjes op Otrabanda gelopen en ik kwam toch tot de conclusie dat je er uitstekend kunt wandelen, als je maar geen dure spullen meeneemt. :')

Niet dat ik er beroofd ben of zo hoor, heb wat dat betreft eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt op Curaçao, maar erg veilig heb ik me in dat soort straatjes eerlijk gezegd niet gevoeld.

Maar dat geldt natuurlijk alleen voor de avonduren en de verlaten, meer afgelegen straatjes. Doorgaans zijn dat eigenlijk precies de straten waar je in de avonduren toch niets te zoeken hebt. Op de wat drukkere plekken waar je zelf waarschijnlijk ook heen zult gaan, is er niets aan de hand en heb ik me geen moment onveilig gevoeld. En tussendoor zit je zoals Breuls al zegt hoogstwaarschijnlijk in de auto.

Voor de rest vind ik dat stukje in de quote hierboven allemaal een beetje standaard toeristenadvies voor dummies eerlijk gezegd. Dat je je kamer af moet sluiten, geen spullen moet laten slingeren, op moet passen voor zakkenrollers in menigten, etc. geldt voor vrijwel elke stad in elk land en is altijd verstandig, niet alleen op Curaçao.
pi_93165137
Breuls en Omniej, bedankt voor de antwoorden.

Breuls, woon jij in een soort omheind of extern beveiligde woongroep of iets dergelijks? Natuurlijk probeer je altijd je spullen wel uit het zicht op te bergen, maar het is natuurlijk ook wel fijn dat er niet meteen wordt ingebroken mocht je het een keer vergeten.

Klopt dat je inderdaad voornamelijk met de auto reist, maar ik vroeg me inderdaad of hoe dat dan bijvoorbeeld in "steegjes" in Otrabanda o.i.d. zou zijn. Er zijn ook genoeg steegjes en plaatsen 'hier' in Rotterdam waar je niet altijd even fijn loopt met dure spullen of bepaalde tijdstippen, dus dat is niet meer dan logisch.

Is ook wel zo dat de rest standaard toeristenadvies is. Maar je kan dus wel gewoon lkkr op het strand zitten met evt. een mobiel ofzo zonder dat je meteen geript wordt?
  Admin dinsdag 22 februari 2011 @ 19:40:46 #126
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93165297
Woonde. Ik ben nu weer in Rotterdam, maar ik woonde inderdaad in een 'gated community'. Probleem is dat het hek niet onoverklimbaar is en de bewaking alleen 's avonds en 's nachts aanwezig is. En dat zijn niet echt getrainde beveiligingsexperts, zegmaar.

Je kunt makkelijk je telefoon meenemen naar het strand, maar zoals overal geldt dat er wel een risico is.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_93165455
Was dat een specifieke gated community? Zijn er daar veel van daar?
pi_93165639
Toch is het veilig zat. Ik zat ook in een gated community ('t Piscadera Bay Resort) en heb daar m'n spullen eigenlijk altijd gewoon op tafel laten liggen. Laptop, camera e.d. allemaal duidelijk zichtbaar als je door het raam zou kijken en zelfs op de porch heb ik nog wel 'ns spullen laten liggen. Geen moment het idee gehad dat ik daar een risico mee nam eerlijk gezegd, was gewoon een veilige buurt.

Spullen naar het strand meenemen is op Curaçao net zo'n groot probleem als dat in Nederland zou zijn. Oftewel: de boel zal niet meteen worden weggeroofd zodra je het water induikt, maar een klein beetje oplettend zijn en je spullen niet open en bloot uitstallen is wel zo handig.
  Admin dinsdag 22 februari 2011 @ 19:47:52 #129
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93165642
Dat was Recompensa Park, een locatie waar je ook een paar vakantiewoningen hebt die je dus voor korte tijd kunt huren, maar waar voornamelijk mensen permanent wonen. Het is geen luxe villapark, want daar heb je er ook een paar van, maar gewoon een plek waar een paar prima huizen/appartementen staan en je rustig kunt wonen.

Ben verder niet zo bekend met alle dergelijke parken, maar de paar die ik ken naast Recompensa (Jan Sofat -- eigenlijk een gated neighborhood, Zuurzak) zijn voor de rijkelui. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 22 februari 2011 @ 19:48:58 #130
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93165708
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:47 schreef Omniej het volgende:
Toch is het veilig zat. Ik zat ook in een gated community ('t Piscadera Bay Resort) en heb daar m'n spullen eigenlijk altijd gewoon op tafel laten liggen. Laptop, camera e.d. allemaal duidelijk zichtbaar als je door het raam zou kijken en zelfs op de porch heb ik nog wel 'ns spullen laten liggen.
Hadden wij ook hoor. We hadden heel goed contact met een paar buren van een eindje verderop, en liepen gewoon zonder de porch op te ruimen of de schuifdeuren op slot te doen daarheen. Dat was nooit een probleem.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_93166070
Dat klinkt al een stuk veiliger. :)

Hoe is de huur op dat soort communities per maand voor langere termijn? ( > 12 maanden)
  Admin dinsdag 22 februari 2011 @ 20:05:49 #132
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93166628
Geen idee, onze huur werd door de werkgever betaald. :P

Maar je kunt eens informeren -- hej verdomd, ze hebben een nieuwe site :D

Op deze pagina, de hoofdfoto, da's waar ik woonde. :P

Maar je kunt ze dus mailen voor informatie.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_93192436
Ik heb zelf een Villa gehuurd via http://www.newwindsrealty.com/rentals op Marbella Estate, ook een gated community. Betaalde 1600euro per maand exclusief (met Aqualektra 1750) voor een 3 slaapkamer met zwembad en parkeergarage.
(Dat was een iets grotere dan deze: http://www.newwindsrealty.com/eid/34685 ).
  Admin woensdag 23 februari 2011 @ 12:18:54 #134
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_93193680
Euro? Da's nog prijzig. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_93217935
Haha nogal, das incl. water en elektra zo'n beetje m'n netto inkomen!
Is het niet NAF?

Edit: Zie dat het idd geen NAF is. Maar is ook wel een flinke villa hoor, met twee badkamers zelfs. Wel luxe. :)
pi_93395118
Was ook prijzig, maar luxe villa en deelde hem met 6 anderen, dus dat was wel te betalen.
pi_93784433
Ik ben dus terug van mijn ausflug in de vakantie.
Conclusie: Curaçao is tov!
pi_93992167
gesolliciteerd bij de kustwacht.. na 4 maanden zeggen ze dat mijn nationaliteit toch wel een probleem is..
Nu ander werk gaan zoeken op Curacao..

(4 maanden gezeten en heimwee sinds ik terug ben)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:54:02 #139
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_94637819
Blanke Nederlanders hebben in mijn ogen niks te zoeken op Curaçao.
Simpelweg omdat ze altijd lopen te zeiken over "Buitenlanders".
Laat ze dan ook maar in Nederland blijven.
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:55:00 #140
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_94637855
Hebben Curaçaoënaars geen Nederlandse nationaliteit aangezien zij nog in 't koninkrijk zitten?
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:56:10 #141
313962 alexmeijer
pi_94637885
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:55 schreef o.us het volgende:
Hebben Curaçaoënaars geen Nederlandse nationaliteit aangezien zij nog in 't koninkrijk zitten?
jawel.

maar puur het feit dat 99% van Nederland loopt te zeiken over buitenlanders moeten ze niet daar gaan zitten.

Maar dat is mijn mening
  Admin zaterdag 26 maart 2011 @ 14:02:21 #142
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_94638088
99% van Nederland loopt te zeiken over buitenlanders? Hoe vaak ben jij in Nederland? :D

Ik vind wel dat als je als Nederlander in Curaçao woont je je moet beseffen dat je zelf de allochtoon bent en dus niet je Nederlanderschap aan anderen moet opdringen, maar dat geldt eigenlijk voor elk land. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:03:13 #143
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_94638117
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:56 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

jawel.

maar puur het feit dat 99% van Nederland loopt te zeiken over buitenlanders moeten ze niet daar gaan zitten.

Maar dat is mijn mening
Maar waarom is nationaliteit dan het probleem als Curaçaoënaars hetzelfde nationaliteit hebben?
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:11:17 #144
313962 alexmeijer
pi_94638409
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:02 schreef Breuls het volgende:
99% van Nederland loopt te zeiken over buitenlanders? Hoe vaak ben jij in Nederland? :D

Ik vind wel dat als je als Nederlander in Curaçao woont je je moet beseffen dat je zelf de allochtoon bent en dus niet je Nederlanderschap aan anderen moet opdringen, maar dat geldt eigenlijk voor elk land. :)
nou... Nederlanders zijn in het algemeen behoorlijk slecht in aanpassen aan andere, iedereen moet zich aanpassen aan ons.

Verder ben ik genoeg medelanders tegen gekomen die altijd lopen te klagen/zeuren/zeiken + racistisch over buitenlanders. En dus ook mensen op de antillen.

Maar vervolgens wel gaan wonen in Curaçao, iets wat ik behoorlijk hypocriet vind.
En hoevaak ik in Nederland ben? vaak :P
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:11:46 #145
313962 alexmeijer
pi_94638427
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:03 schreef o.us het volgende:

[..]

Maar waarom is nationaliteit dan het probleem als Curaçaoënaars hetzelfde nationaliteit hebben?
Vertel dat eens tegen al die pvv-stemmers.
  Admin zaterdag 26 maart 2011 @ 14:16:10 #146
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_94638569
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:11 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

nou... Nederlanders zijn in het algemeen behoorlijk slecht in aanpassen aan andere, iedereen moet zich aanpassen aan ons.
Je bedoelt in Nederland? Voor een deel is dat ook niet gek, maar er wordt inderdaad wel vaak erg xenofoob gedaan, ja. Ik vind je echter wel sterk overdrijven meet 99%. :)
quote:
Verder ben ik genoeg medelanders tegen gekomen die altijd lopen te klagen/zeuren/zeiken + racistisch over buitenlanders. En dus ook mensen op de antillen.

Maar vervolgens wel gaan wonen in Curaçao, iets wat ik behoorlijk hypocriet vind.
Veel Nederlanders denken dat wij Curaçao bezitten en er dus mogen doen wat we willen, en dat is fout. Die figuren zul jij wellicht bedoelen? Ben het met je eens dat ze moeten inkorten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_94639221
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:54 schreef alexmeijer het volgende:
Simpelweg omdat ze altijd lopen te zeiken over "Buitenlanders".
Laat ze dan ook maar in Nederland blijven.
Ondertussen doe je er zelf net zo hard aan mee. :)

Ik erger me ook dood aan de steeds xenofober wordende Nederlanders, toch een beetje jammer dat ik als blanke Nederlander om die reden blijkbaar niet meer welkom ben op Curaçao.

In feite kunnen we ons hier nu ook af gaan vragen wat jij eigenlijk regelmatig in Nederland doet, terwijl '99% van de Antillianen crimineel is'. Als je het hier niet mee eens bent, zou je je toch eens serieus af moeten vragen waarom jij wel 99% van de blanke Nederlanders wegzet als xenofoob/racist/whatever.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:45:41 #148
313962 alexmeijer
pi_94639498
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:35 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ondertussen doe je er zelf net zo hard aan mee. :)

Ik erger me ook dood aan de steeds xenofober wordende Nederlanders, toch een beetje jammer dat ik als blanke Nederlander om die reden blijkbaar niet meer welkom ben op Curaçao.

In feite kunnen we ons hier nu ook af gaan vragen wat jij eigenlijk regelmatig in Nederland doet, terwijl '99% van de Antillianen crimineel is'. Als je het hier niet mee eens bent, zou je je toch eens serieus af moeten vragen waarom jij wel 99% van de blanke Nederlanders wegzet als xenofoob/racist/whatever.
Ik ben geboren in Nederland, mijn vader is 100% blank (Hollander).
Mn moeder is dan wel antilliaans, oh en ik ben het wel mee eens dat dr veel criminelen Antillianen zijn hoor.
Maar meer Marokkanen of Nederlanders uit eigen ervaring dan wel.

Verder woont het grootste deel van mn familie ook in Nederland.
Maar het ging dit keer niet over waarom ik in Nederland ben.

't is gewoon wat ik om me heen zie laatste tijd.
Vooral sinds de opkomst van PVV is het er allemaal niet positiever op geworden.

Maar dit is meer mijn pov.
pi_94640703
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:54 schreef alexmeijer het volgende:

Blanke nederlanders van antilliaanse komaf mogen wel?
pi_98877798
quote:
Air Berlin wekelijks van Düsseldorf naar Curaçao

BERLIJN - Er was al enige tijd sprake van, maar nu is het officieel bevestigd: Air Berlin start een rechtstreekse lijndienst van Düsseldorf naar Curaçao. Met ingang van 15 november vliegt de Duitse luchtvaartmaatschappij wekelijks op deze route met een Airbus A330-200 met 303 stoelen. Air Berlin is daarmee de enige Duitse luchtvaartmaatschappij die naar Curaçao vliegt.

De wekelijkse Air Berlin-vlucht vertrekt iedere dinsdag om 13.30 uur vanaf de luchthaven Düsseldorf International en komt na om 19.05 uur lokale tijd aan op Curaçao. De terugvlucht vertrekt om 22.05 uur en landt de volgende dag om 12.35 uur in Düsseldorf.

De ticketverkoop voor de nieuwe route is inmiddels gestart. Air Berlin biedt enkele reizen aan vanaf 379,99 euro, inclusief belastingen en toeslagen.
  Admin donderdag 30 juni 2011 @ 19:59:46 #151
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_98878497
Goed prijsje. Wat kost een ritje naar Berlijn? :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_98879373
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Heel interessant dit. Düsseldorf is voor mij ongeveer even ver als Schiphol, misschien nog net een kwartiertje korter rijden zelfs, en met zulke prijzen begint dat alleen maar aantrekkelijker te worden...

Vanaf/naar Düsseldorf is de goedkoopste route nu nog via Miami. Rechtstreeks is wel het betere werk. :)
pi_98879452
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:59 schreef Breuls het volgende:
Goed prijsje. Wat kost een ritje naar Berlijn? :P
Ze vliegen vanaf Düsseldorf ;)
  Admin donderdag 30 juni 2011 @ 21:08:18 #154
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_98881248
Nou en, ik wil weten wat een.. Okay, wat kost een tripje D-dorf? :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_98903979
Wat zou ik graag op curacao wonen zeg!
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:23:12 #156
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99106167
Ik ben juist benieuwd in hoeverre het in de wintermaanden daar met landgenoten is bevolkt,en of het dan erg duur is om daar 14 dagen te verblijven.
pi_99352009
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:23 schreef galtfactory het volgende:
Ik ben juist benieuwd in hoeverre het in de wintermaanden daar met landgenoten is bevolkt,en of het dan erg duur is om daar 14 dagen te verblijven.
Tja, je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Wat zijn je wensen en eisen ?
En ja, in december is het hier (Aruba) hoogseizoen, dus de hotels zijn dan duur en een ticket ook.
pi_99779653
Hallo,

Ik ga zaterdag voor 2 weken op vakantie naar Curacao! Heb er heel veel zin in! :D
Ik ben van plan om daar o.a. door te gaan met trainen (ik doe wielrennen). Ik heb nu met twee teams contact gelegd en ik mag met ze meetrainen, dit zijn de clubs Bellisima en Lions Dive Team Endurance Curacao.

Weten jullie nog teams/clubs die ik kan benaderen om mee te trainen? LET OP: alleen wielrennen, dus NIET mountainbiken!

Alvast bedankt :)
pi_99807418
Ik weet niet waar die clubs dan precies wielrennen, want het wegdek op Curacao is echt vre-se-lijk.
Misschien honderd rondjes op het parkeerdeck van Lions Dive ofzo?
  Admin vrijdag 22 juli 2011 @ 23:32:39 #160
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_99821701
Als je de gaten ontwijkt kun je prima fietsen. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_100473581
Laat ik maar weer eens meekijken in dit topique :)
pi_100482027
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:48 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik weet niet waar die clubs dan precies wielrennen, want het wegdek op Curacao is echt vre-se-lijk.
Misschien honderd rondjes op het parkeerdeck van Lions Dive ofzo?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:32 schreef Breuls het volgende:
Heb met een aantal clubs meegetraind. Idd mooi eiland, ook om te fietsen! Klopt wel dat de wegen niet zo goed zijn, 3 keer lek gereden in 2 weken haha.
pi_100869733
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:32 schreef Breuls het volgende:
Inderdaad, hoop wielrenners op de Caracasbaaiweg altijd :)

Fijn dat je het leuk hebt gehad, 045.
pi_101865171
Wonen er nog wel fokkers op Curacao? Tegenwoordig vrij stil hier...
  Admin maandag 12 september 2011 @ 19:03:44 #165
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101866950
Ik gedachten woon ik er nog. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101976267
Hoor je in gedachten bij de 80 of de 20 procent?
  Admin donderdag 15 september 2011 @ 14:39:14 #167
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101976443
Toen ik er woonde vond ik mezelf een allochtoon. Mede omdat ik er voor een jaar zat en dus echt tijdelijk kwam om te wonen en te werken, zou ik mezelf bij de 20 hebben geschaard. Als je er zit voor onbepaalde tijd met het idee echt inwoner van Curaçao te worden vind ik dat er een punt moet zijn waarop je van 20 naar 80 switcht.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101976469
eind oktober 2 weekjes naar curacao :)
heb er zin in kan wel wat zon gebruiken !
  Admin donderdag 15 september 2011 @ 14:40:23 #169
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101976496
Vakantieganger. :{w
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 15 september 2011 @ 14:50:03 #170
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_101976831
quote:
2s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:39 schreef kovenant het volgende:
eind oktober 2 weekjes naar curacao :)
heb er zin in kan wel wat zon gebruiken !
Je weet dat we een Travel forum hebben, hè
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_101990400
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:39 schreef Breuls het volgende:
Toen ik er woonde vond ik mezelf een allochtoon. Mede omdat ik er voor een jaar zat en dus echt tijdelijk kwam om te wonen en te werken, zou ik mezelf bij de 20 hebben geschaard. Als je er zit voor onbepaalde tijd met het idee echt inwoner van Curaçao te worden vind ik dat er een punt moet zijn waarop je van 20 naar 80 switcht.
Er is echter nog steeds nergens vastgelegd wie er precies onder de 80 valt. Ze hebben het altijd over Yu di Korsou, maar betekent dat dus dat je alleen bij de 80 hoort als je hier geboren bent? Of als je ouders hier geboren zijn? Kan niemand nooit inburgeren naar de 80 procent? Zoveel vragen waarop dat stelletje slimmerds nog niet eens een antwoord hebben, maar het wetsvoorstel is er al wel doorheen.

Overigens is de beroepsbevolking op Curacao minder dan 80% Curacaos, dus hoe ze dat willen gaan doen is ook nog een raadsel.
  Admin donderdag 15 september 2011 @ 20:53:20 #172
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_101991288
Je kunt Yu worden als je bereid bent goed te integreren. Dingen als de taal leren horen daar volgens mij bij, en hoe lang je al op het eiland bent. Op zich is dat redelijk flexibel, wel, maar de 80/20 regel zelf weer niet. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_101996605
http://www.versgeperst.co(...)i-korsou-noemen.html

Waar ik heb gewerkt vond men het wel belangrijk om papiaments te verstaan en te spreken (proberen was zeker goed genoeg). Genoeg hollanders trouwens die, hoewel geboren op curacao, neit tot yu di korsou gerekend werden, simpel weg omdat ze altijd nederlands spraken en er verder ook niet veel moeite voor deden om er iets meer van te maken.
pi_102112237
Het is grappig om te zien wat het verschil met Aruba is.
Het kwam mij over op Curaçao (toen ik er op vakantie was) dat de NL'er niet echt welkom is, en dat de NL'er zich superieur gedraagt. Standaard begint men ook in het nl als je daar een winkel binnenkomt. En dan staan ze vreemd kijken als je Papiaments kan spreken. Schijnbaar spreken er niet veel nl'ers Papiamentu.
Hier op Aruba spreken ze je aan in het Papiaments, en lijkt de nl'er gewoon meer geïntegreerd en onderdeel van de bevolking. Er wordt ook verwacht dat je Papiamento kan spreken.
Hier verschuilt men zich ook niet in allerlei wijken met bewaking en hoge hekken.
Hier op Aruba blijf je gewoon macamba, en zal je geen Arubiano worden totdat je er geboren bent.
  Admin maandag 19 september 2011 @ 07:20:34 #175
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_102129503
'Totdat' je er geboren bent? Kan dat later in je leven dan nog? :P

Maar dat is wel een beetje zo: er is een houdingsverschil tussen sommige locals en sommige Nederlanders. Ik zeg sommige, want ik heb mezelf altijd als te gast beschouwd en gedragen, en zei bon dia/tardi als ik een winkel binnenkwam. En dat geld voor meer mensen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_102137052
Dat bon dia/tardi kan er bij de meeste nog wel af.
Maar je ziet het verschil in houding ontstaan als er iets niet helemaal volgens plan gaat. (en gelukkig komt dat hier maar weinig voor.....)
Vaak zie je dan nl'ers zich belerig, betweterig en uit de hoogte doen. Net alsof ze 'domme' mensen tegenover zich hebben, en dat echt met een attitude.

Ik heb mij zo snel mogelijk proberen te integreren. Want ik weet nog wel dat toen ik in NL woonde dat ook verlangde van andere bevolkingsgroepen. En ja, dan moet je het natuurlijk ook niet zelf doen.

Maar goed, gelukkig hebben de eilanden nog veel meer te bieden !
pi_102138242
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 20:53 schreef Breuls het volgende:
Je kunt Yu worden als je bereid bent goed te integreren. Dingen als de taal leren horen daar volgens mij bij, en hoe lang je al op het eiland bent. Op zich is dat redelijk flexibel, wel, maar de 80/20 regel zelf weer niet. :P
Ben ik met je eens, maar zo ziet Wiels dat niet... En de 80/20 regeling is toch zeker zijn paradepaardje :P

Verder snap ik idd wel dat je als je Aruba gewend bent het er hier een stuk anders aan vind gaan. Ik blijf het apart vinden hoe twee eilandjes die zo dicht bij elkaar liggen zo enorm verschillen van elkaar. Hoe dat in de dagelijkse omgang met mensen gaat weet ik niet, ben slechts een weekendje daar geweest. Wel herken ik jou beeld van de makamba hier, maar zoals breuls het al zegt, dat geld ook weer niet voor iedereen. Zoals ik me dat op Aruba ook kan voorstellen.
pi_102159787
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:30 schreef thomaster het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar zo ziet Wiels dat niet... En de 80/20 regeling is toch zeker zijn paradepaardje :P

Verder snap ik idd wel dat je als je Aruba gewend bent het er hier een stuk anders aan vind gaan. Ik blijf het apart vinden hoe twee eilandjes die zo dicht bij elkaar liggen zo enorm verschillen van elkaar. Hoe dat in de dagelijkse omgang met mensen gaat weet ik niet, ben slechts een weekendje daar geweest. Wel herken ik jou beeld van de makamba hier, maar zoals breuls het al zegt, dat geld ook weer niet voor iedereen. Zoals ik me dat op Aruba ook kan voorstellen.
Ligt er ook maar net aan wie je treft. Mijn sollicitatie bij het Oduber verdween resoluut in de prullenbak (Arubanen eerst) en wanneer een conversatie in een winkel in papiaments/engels/nederlands (in die volgorde) niet lukt wordt je gewoon genegeerd. Daar staat tegenover dat je dan met een groep bevriende Arubanen prima kunt domino spelen en rumcola drinken, om over de tumba feestjes maar te zwijgen.

Zo vinden de bovenwindse Antillianen de curaçaoënaars en arubanen maar niets en andersom. Er is altijd wel wat te vinden. Gelukkig kom je overal met een open instelling heel ver. :P
pi_102295816
hallow,
zal vast ergens staan .
maar toch vraagje ik ga met vriendin naar curacao binnenkort lekker paar weekjes weg.
maar betalingen daar hoe zit gaat meeste in a gulden of is alleen euro's goed genoeg?
sommige website staat ook aangegeven dollars.

iemand enig idee wat handig is om mee te nemen ?
( ze wil ook met dolfijn zwemmen en die site staat bijv alleen dollar en ze reageren maar niet op emails ... )
  Admin vrijdag 23 september 2011 @ 13:17:56 #180
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_102296203
Niets meenemen. Je kunt op de luchthaven (en andere plaatsen) gewoon guldens en dollars pinnen. Hoef je dus van tevoren niet over na te denken.

Een Dolphin Swim bij Dolphin Academy kun je gewoon in guldens afrekenen, dat is geen probleem. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_102296266
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:17 schreef Breuls het volgende:
Niets meenemen. Je kunt op de luchthaven (en andere plaatsen) gewoon guldens en dollars pinnen. Hoef je dus van tevoren niet over na te denken.

Een Dolphin Swim bij Dolphin Academy kun je gewoon in guldens afrekenen, dat is geen probleem. :)
toppie!
ik neem voor de zekerheid en gemak wel wat guldens mee .
en anders pin ik daar wel wat extra ofzo :)
  Admin vrijdag 23 september 2011 @ 13:24:11 #182
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_102296404
Hebben ze nog wel guldens in Nederland? Want toen NA uit elkaar viel deden wisselkantoren hier er moeilijk over.

Maar als je uit het luchthavengebouw komt en je loopt naar rechs, is daar een pinautomaat, dus zodra je guldens nodig hebt kun je ze meteen halen. Is volgens mij handiger dan ze bij GWK ofzo moeten kopen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_102296455
ja moest ze wel bestellen maar ik heb van de week vrij en kom er toch langs dan haal ik ze gelijk op.
en wisselkosten waren maar 4 euro dus ja.
ik had het ook al geroepen dat we daar konden pinnen maar ja je weet hoe dat gaat.
toch liever de zekerheid dat je wat bij je hebt voor je gevoel wat beter :)
pi_103190476
Ik ga misschien begin December naar Curacao, is het weer in december nog een beetje goed te doen?
pi_103190503
over 2 weken zit ik lekker op curacao :o
  Admin maandag 17 oktober 2011 @ 16:00:48 #186
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103194425
Het weer is in december prima te doen. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103198001
Breuls , jij woont toch op curacao ?
if so mag ik je dan een vraag stellen ?
  maandag 17 oktober 2011 @ 17:45:07 #188
15080 static
pi_103198785
Hij bijt niet hoor. :+
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Admin maandag 17 oktober 2011 @ 17:47:02 #189
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103198852
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:22 schreef kovenant het volgende:
Breuls , jij woont toch op curacao ?
if so mag ik je dan een vraag stellen ?
Woonde. Maar vraag gerust. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103224090
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:45 schreef static het volgende:
Hij bijt niet hoor. :+
natuurlijk , maar ik vraag het liever eerst voor ik n PM stuur met n vraag erin :P
maar dat is mooi houd ik het nog even open , we liepen tegen wat probleempjes aan met vervoer ze zijn misschien opgelost maar dat hoor ik deze week nog :)
  Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:52:11 #191
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103224265
PM werkt niet, maar DM en mail staan wagenwijd open. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:12:17 #192
15080 static
pi_103225885
Bspreek het nou gewoon op het forum, wie weet zijn er meer die er wat aan hebben. :)
pi_103374898
Ik woon er nog steeds kovenant, mocht je nog vragen hebben.

dj_ko, kan een beetje regenachtig zijn, afhankelijk van hoe heftig het regenseizoen is. Dat is overigens nu begonnen en is al vrij nat. Maar goed, tenzij je echt een zonaanbidder bent, is het echt geen probleem met regen, het duurt zelden de hele dag en de temperatuur is veel fijner tijdens regendagen :)
pi_103376491
probleem was/is dat ik met vriendin en haar zus op vakantie ga , nu hebben we wel grootste auto gehuurd die we konden vinden maar geen enkele maatschappij kon ons maten geven van de auto of reageerden gewoon totaal niet op vragen ,
we hebben nu een Kia gehuurd maar vragen beetje af hoe het gaat lukken met 2 rolstoelen daarin ....
dus als we landen en het gebeuren past niet in de auto of jullie eventueel een idee hebben waar we dan zo snel nog een goede wagen vandaan kunnen toveren.
( nog 10 daagjes dan lekker weg :D )
pi_103382148
Kia is een merk, geen soort. Als het een Kia Rio is, wordt het lastig, maar een Kia Sportage zou moeten lukken...

Afhankelijk van waar je hem gehuurd hebt (neem aan afhalen bij de airport, dus Budget/Thrifty/Alamo/enz) kun je hem ter plekke over het algemeen nog wel upgraden.
  Admin zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:25:37 #196
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103427165
In het oude model Sportage past geen rolstoel hoor. :P Althans, niet twee. Met koffers erbij.

Waar heb je gehuurd en welk model heb je gekozen? Dan kunnen we wellicht online even wat maten naspeuren.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103486791
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 18:15 schreef thomaster het volgende:
Kia is een merk, geen soort. .
seriously :o

volgens mij was het een sportage.
maar zonder dollen ik heb echt zelf al ontzettend veel gezocht online , ben bij garage langs geweest en zelfs stieken bij auto in de buurt geprobeerd maten op te nemen.
wel vaag dat als je een reis boekt via een reis organisatie speciaal voor gehandicapten dat ze DIT niet kunnen regelen
dat dit kan in nederland ! *harharhar*

maar volgens mij was het een sportage, maar goed er moeten dus wel 2 rolstoelen mee waarvan 1 niet uit elkaar kan , 2 beademings machines en natuurlijk speciale voeding en bende.
dan komt uiteraard nog alle kleding en andere zooi erbij.

denk daty we gewoon taxi busje regelen die ons weg wilt brengen rijd ik er wel achteraan met de auto.

waar ik hem heb gehuurd poeh even zoeken hoor.
pi_103486831
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:24 schreef Breuls het volgende:
Hebben ze nog wel guldens in Nederland? Want toen NA uit elkaar viel deden wisselkantoren hier er moeilijk over.

Maar als je uit het luchthavengebouw komt en je loopt naar rechs, is daar een pinautomaat, dus zodra je guldens nodig hebt kun je ze meteen halen. Is volgens mij handiger dan ze bij GWK ofzo moeten kopen.
Zelfs in het luchthavengebouw, tussen bagageband en de bagagecheck staat een pinautomaat.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Admin maandag 24 oktober 2011 @ 08:57:39 #199
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103487010
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 08:44 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zelfs in het luchthavengebouw, tussen bagageband en de bagagecheck staat een pinautomaat.
Oja, da's waar. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103507555
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 08:41 schreef kovenant het volgende:

denk daty we gewoon taxi busje regelen die ons weg wilt brengen rijd ik er wel achteraan met de auto.

Dat klinkt als een goed idee, want zo te horen heb je wel erg veel spullen mee dan. Vervolgens kun je als je ergens naartoe gaat zonder alle bagage makkelijk uit de voeten met die Sportage lijkt mij.
pi_103532816
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:47 schreef thomaster het volgende:

[..]

Dat klinkt als een goed idee, want zo te horen heb je wel erg veel spullen mee dan. Vervolgens kun je als je ergens naartoe gaat zonder alle bagage makkelijk uit de voeten met die Sportage lijkt mij.
ja dat was ook mijn gedachte , ja we moeten ook wel veel spullen meenemen ivm handicap van een van de vakantie gangers.
voordeel is dat curacao heul niet zo groot is dus ja par tientjes hooguit voor de taxi dat heb ik er dan wel voor over.

maar heb me er al bij neergelegd , normaal wil ik alles wel beetje gepland hebben voor de aankomst & vertek dat ik niet voor verrassingen kom te staan maar nu moet ik wel :P .

wel nog 1 vraagje!
er is een mooi grotten stelsel op curacao die ik wel wil gaan bezoeken , zijn er mensen van hier al eens geweest daar ?
zo ja is het toegankelijk met rolstoel?
ik had wederom weer gebeld & gemaild maar uiteraard nooit geen antwoord gehad en ze nemen telefoon ook nooit op.
pi_103582947
Afhankelijk van wat je verstaat onder "een paar" tientjes zijn taxi's hier wel duur hoor.

De grotten van Hato zijn niet bijster interessant, niet zo heel anders dan andere grotten in bijv. Europa. Weet helaas niet of het rolstoeltoegankelijk is, maar zou me zomaar voor kunnen stellen van niet.
  zondag 30 oktober 2011 @ 10:33:10 #203
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_103734741
Ik heb met mijn vriendin een vakantie geboekt naar Curaçao. Nog tips voor leuke
bezienswaardigheden die je echt gezien moet hebben alvorens weer te vertrekken?
Wij verblijven twee weken in het Hyatt.
  Admin zondag 30 oktober 2011 @ 10:39:32 #204
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103734890
Nou, het Hyatt is op zich al een mooie bezienswaardigheid. :P

Maar verder zou ik gewoon de boekjes en foldertjes checken, en een paar happy hours doen.

(Ligt het aan mij of lijkt het expats-topic meer toeristen te trekken dan het toeristentopic?)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103840566
Dat ligt niet aan jou... Maar ik denk dat je ook beter aan "locals" kan vragen wat er te doen is op het eiland ;)

Je moet niks, maar leuk dingen zijn:
- Duiken, neem een introduik of haal je brevet voor een habbekrats* in 3,5 dag (* in vergelijking met NL)
- Rondje westpunt, stoppen bij een baaitje om een duik te nemen, snorkelen
- Christoffelberg beklimmen
- Dagje Klein Curacao
- Happy hours en lekker uit eten gaan (Fishalicious/Steak and Ribs/(zie vorige topic of eerder dit topic over alle leuke/lekkere restaurantjes)
- Verder gewoon genieten van het Hyatt

Hoe dan ook, huur een auto, al is het maar voor een week. Anders kom je nauwelijks van het terrein van het Hyatt af.
  Admin dinsdag 1 november 2011 @ 18:52:38 #206
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103841205
Ja, een auto is onmisbaar.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103848048
*zwaait*

groetjes uit curacao :)
dolphin suites ( ziet er super de luxe uit en goede internet verbinding! )
gratis access tot hun strand en toegang tot aquarium .
top weer zeg , klein paradijs!
  Admin dinsdag 1 november 2011 @ 21:11:53 #208
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_103849129
Goede internetverbinding? Via UTS? :+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_103849278
geen idee en zal best :p
hele hotel is uitgerust met vaste internet aansluitingen in de kamers en eigenlijk door hele hotel.
hoe dat gaat geen idee :p
ik plug gewoon mn kabeltje erin en het werkt.
500+ KB/s
pi_104971217
Kick
Morgen lekker naar curacao :D *O*
nu maar hopen dat de regen meevalt... -O-
  Admin dinsdag 29 november 2011 @ 16:54:13 #211
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_104972263
Ga je er wonen?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 29 november 2011 @ 16:56:10 #212
15080 static
pi_104972350
Vast niet.
  Admin dinsdag 29 november 2011 @ 16:58:23 #213
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_104972428
De vraag was retorisch, maar de deur staat open voor beide antwoorden. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_106523110
Het wordt dat ik er weer eens naar toe ga. Het is al meer dan 2,5 jaar geleden dat ik er ben geweest.
pi_107258066
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:52 schreef kovenant het volgende:
*zwaait*

groetjes uit curacao :)
dolphin suites ( ziet er super de luxe uit en goede internet verbinding! )
gratis access tot hun strand en toegang tot aquarium .
top weer zeg , klein paradijs!
Leuk dat je er zit en doe eens een zelf geschoten foto van je suite met zeezicht?

Ik heb trouwens een andere vraag en wel over rijbewijzen.
Een kennis wil zijn rijbewijs halen maar ziet op tegen het systeem hier in Nederland en heeft een vriendin op Aruba en peinst erover om daar te gaan wonen en daar zijn rijbewijs te behalen,iets dat volgens zeggen gemakkelijker moet zijn dan in Nederland en dan later eventueel weer terugkeert in Nederland.

Kan iemand een beetje meer info geven of dit klopt en wat de eisen zijn i.v.g. met Nederland? :?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2012 14:33:23 ]
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:55:28 #216
15080 static
pi_107258832
Volgens mij was dat 20 jaar geleden zo. Rondje om het park, drie meter achteruit en klaar. Nu niet meer.
  Admin donderdag 26 januari 2012 @ 15:12:08 #217
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107259507
Ik denk dat je dat in een Aruba-topic moet vragen, niet in het Curaçao-topic.

Maar stel dat Aruba en Curaçao vergelijkbaar zijn qua procedures en gang van zaken, dan is het op Aruba makkelijker dan in Nederland. Let er wel op dat de RVD alleen buitenlandse rijbewijzen omwisselt naar Nederlandse als je minimaal (en hard aantoonbaar!) 186 dagen in het land van behalen van het rijbewijs hebt gewoond.

Ik heb mijn rijbewijs in Curaçao gehaald, omdat ik aldaar vond dat ik er wel eentje kon gebruiken, en omdat ik er een jaar heb gewoond (en ook aan kon tonen met paspoortstempels, inschrijvingspapieren en dergelijke dat ik meer dan 186 dagen ingeschreven ben geweest in het bevolkingsregister) kon ik die hier in Nederland omzetten naar een Nederlands rijbewijs.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 26 januari 2012 @ 15:13:36 #218
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107259557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:55 schreef static het volgende:
Volgens mij was dat 20 jaar geleden zo. Rondje om het park, drie meter achteruit en klaar. Nu niet meer.
Zo is het niet meer nee. Je krijgt gewoon serieus rijles en je hebt een serieus examen, maar het is wel een stuk minder streng dan in Nederland. En terecht, want ik heb het idee dat men in dit land veel te streng is.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_107340219
Bedankt voor je reactie Breuls maar betekend dat dus ook dat je hetzelfde theorie-examen krijgt zoals in Nederland?
pi_107351551
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:33 schreef Iwanius het volgende:
Bedankt voor je reactie Breuls maar betekend dat dus ook dat je hetzelfde theorie-examen krijgt zoals in Nederland?
Zo te lezen in 2008/2009 niet.

http://forum.curacao.nl/viewtopic.php?f=1&t=1498

En

http://www.curacao-gov.an(...)get=_self&AutoFramed
  Admin zondag 29 januari 2012 @ 11:12:19 #221
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107353273
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:33 schreef Iwanius het volgende:
Nee. Het theorie-examen is een stuk eenvoudiger. Sterker nog; de vragen op het examen zijn dezelfde als in het oefenboek, dus die kun je gewoon letterlijk leren (als je enige doel het halen van het examen is, natuurlijk, wat het niet moet zijn ;) ).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 01:39:49 #222
366700 Louis-_-
-_-' (-_-) {-_-'}
pi_107544776
In september ga ik stage lopen bij een advocatenkantoor op Curacao.
Helaas krijg ik daar geen stagevergoeding en zijn mijn ouders niet rijk

Nou is mijn vraag, voor degene die er weleens is geweest (of woont.)
Een ruime schatting hoeveel zal ik in 5 maanden kwijt zijn?
(Huisvesting, auto (huren of kopen?), voedsel, uitgaan, hoeren, euh dat was 't)

Tell me!
  Admin vrijdag 3 februari 2012 @ 09:10:32 #223
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_107546847
Voor vijf maanden moet je een auto huren, niet kopen. Check Shane Offenburger bijvoorbeeld. Hij verhuurt auto's voor langere tijd aan stagiairs en stagiaires, voor een betaalbare prijs. Hij doet zelf het onderhoud op zijn auto's, komt langs op je stage-adres waar je aan het werk bent om de auto na te lopen en dingetjes voor je te fixen. Als hij geen auto's beschikbaar heeft kent hij wellicht nog iemand anders.

Wij hebben een jaar bij hem gehuurd en waren er erg tevreden over. :)

De kosten voor een vijfmaandse stage weet ik overigens niet. Heb geen idee wat de huisvesting in bijvoorbeeld de Nieuwstraat kost. Voedsel hoeft niet veel te kosten, maar dat bepaal je zelf in de keuze voor de plek waar je het koopt (minimarkt of Albert Heijn), of je veel uit eten gaat, en waar dan (De Tropen of een duur restaurant), hoeveel je uitgeeft tijdens uitgaan, etcetera.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 21:04:00 #224
366700 Louis-_-
-_-' (-_-) {-_-'}
pi_107571778
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 09:10 schreef Breuls het volgende:
Voor vijf maanden moet je een auto huren, niet kopen. Check Shane Offenburger bijvoorbeeld. Hij verhuurt auto's voor langere tijd aan stagiairs en stagiaires, voor een betaalbare prijs. Hij doet zelf het onderhoud op zijn auto's, komt langs op je stage-adres waar je aan het werk bent om de auto na te lopen en dingetjes voor je te fixen. Als hij geen auto's beschikbaar heeft kent hij wellicht nog iemand anders.

Wij hebben een jaar bij hem gehuurd en waren er erg tevreden over. :)

De kosten voor een vijfmaandse stage weet ik overigens niet. Heb geen idee wat de huisvesting in bijvoorbeeld de Nieuwstraat kost. Voedsel hoeft niet veel te kosten, maar dat bepaal je zelf in de keuze voor de plek waar je het koopt (minimarkt of Albert Heijn), of je veel uit eten gaat, en waar dan (De Tropen of een duur restaurant), hoeveel je uitgeeft tijdens uitgaan, etcetera.
Thanks! het is eigenlijk ook niet zo'n slimme vraag, aangezien iedereen anders leeft natuurlijk.
Maar ik neem in ieder geval wel contact op met Offenburger!
pi_109378930
Ik wil na een afwezigheid van 2 jaar ook wel weer eens naar Curacao. Ik weet dat er op sommige periodes van het seizoen er erg goede aanbiedingen zijn. Voor een poosje terug heb ik zelfs aanbiedingen gezien op arke.nl voor 16 dagen in het Plaza hotel voor 399! Ik weet alleen niet meer in welke periodes die aanbiedingen vaak zijn. Iemand een idee?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  Admin donderdag 22 maart 2012 @ 10:20:59 #226
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_109378960
Er zijn altijd wel aanbiedingen, toch? Maar het hoogseizoen is in de zomer, dus wellicht is het niet in die periode, als er periodes zijn waarin er geen aanbiedingen zijn.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_109379025
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:20 schreef Breuls het volgende:
Er zijn altijd wel aanbiedingen, toch? Maar het hoogseizoen is in de zomer, dus wellicht is het niet in die periode, als er periodes zijn waarin er geen aanbiedingen zijn.
Meer niet van die aanbiedingen dat je er even 16 dagen voor 399 kunt zitten. Ik ben er in totaal 4x geweest (en 1x Aruba) maar dat was altijd met mijn ouders in het hoogseizoen. Nu wil ik er zelf heen maar als student kan ik het in het hoofdseizoen niet betalen.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_109379038
Ik zet de vraag ook even in het Curacao Travel topic.
  Admin donderdag 22 maart 2012 @ 10:24:33 #229
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_109379070
Oja, dit is het verkeerde topic. :+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_110551263
http://www.nu.nl/buitenla(...)minaliteitsgolf.html

Hebben jullie die daar wonen last van?
pi_110686879
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:59 schreef balloetje het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)minaliteitsgolf.html

Hebben jullie die daar wonen last van?
Persoonlijk niet, maar er staat wel wat vaker iets in de krant erover ja.
pi_110687066
Wat rijbewijs betreft is het vooral vele malen goedkoper. Ik begin binnenkort met mijn motorrijbewijs en ga daarna ook maar mijn grote rijbewijzen (C+D) halen, omdat het kan, voor weinig :)
pi_113399066
Zijn er hier nog mensen die in Curacao studeren of hebben gestudeerd?
  Admin dinsdag 26 juni 2012 @ 07:25:32 #234
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_113399181
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:31 schreef thomaster het volgende:
Wat rijbewijs betreft is het vooral vele malen goedkoper. Ik begin binnenkort met mijn motorrijbewijs en ga daarna ook maar mijn grote rijbewijzen (C+D) halen, omdat het kan, voor weinig :)
Zou ik ook doen. Heb B daar gehaald en het kostte helemaal niets. Nouja, tijd. :+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_113413007
Klein vraagje.

Een vriendin van me heeft een half jaar stage gelopen in Curacao en is inmiddels weer terug in Nederland. Ze is binnenkort jarig en we wilden haar graag cadeautjes geven met het thema Curacao. Wat is wijsheid? Ik ben zelf nog nooit op Curacao geweest, dus ik weet niet wat typerend is voor dat land. Zijn er producten e.d. te koop in NL vanuit C?

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)
pi_115652433
Zal wel te laat zijn inmiddels, maar een sixpack Polar of Amstel Bright (bier) doet t vast goed...

Verder leek het me een goed idee om dit topic even een schopje te geven... Of wonen er geen fok!kers meer op Curacao?
pi_115660862
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:23 schreef thomaster het volgende:
Zal wel te laat zijn inmiddels, maar een sixpack Polar of Amstel Bright (bier) doet t vast goed...

Verder leek het me een goed idee om dit topic even een schopje te geven... Of wonen er geen fok!kers meer op Curacao?
Hoop er ooit nog heen te gaan. Denk dat ik de lifestyle enorm ga waarderen.
  Admin donderdag 16 augustus 2012 @ 22:41:11 #238
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_115661070
Polar is in Nederland de laatste tijd moeilijk te krijgen. Volgens mijn slijter komt het door Chavez, die de export voor een groot deel tegenhoudt...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_115681034
Binnenkort gaat Polar in Miami produceren, or so I've heard... Dan zou het een stuk makkelijker moeten worden :)
pi_117444483
Gerrit Schotte heeft zich ingesloten in Fort Amsterdam. :')
pi_117445718
Nee, een staatsgreep! :`)
pi_117507457
Het was een flinke bende en dat duurt nog even voort. Het is wel zaak dat de oppositie straks na de verkiezingen aan de macht komt/blijft, want als deze mafiosi terug op het pluche komen wordt het de hoogste tijd om te verhuizen...
  Admin dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:02:03 #243
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117507895
Als ze niet door de screening komen, die Betrians clubje nu moet gaan regelen, is dat risico er toch niet meer?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_117508592
Er was al een screening in plaats de vorige keer toen ze gekozen werden, maar ze hebben gewoon de VDC naar huis gestuurd. En anders zetten ze gewoon een paar marionetten in het kabinet en regelen ze zelf alles achter de schermen...
pi_117508626
Dan kunnen ze nog makkelijker tweede en derde baantjes hebben om hun zakken te vullen ook...
  Admin dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:04:57 #246
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117510755
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:17 schreef thomaster het volgende:
Er was al een screening in plaats de vorige keer toen ze gekozen werden, maar ze hebben gewoon de VDC naar huis gestuurd. En anders zetten ze gewoon een paar marionetten in het kabinet en regelen ze zelf alles achter de schermen...
Ja, die screening is juist wat er zo fout ging. Daarom is er nu extra aandacht voor, wat zou moeten betekenen dat het nu wel goed verloopt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_117510917
Jij hebt er duidelijk meer vertrouwen in dan ik op het moment. Ik hoop gewoon op een goede afloop, geen zin om nog 4 jaar naar het geschreeuw en gescheld binnen het kabinet te moeten luisteren.

De hoop is gevestigd op PAIS, ik ben heel benieuwd hoe zij het gaan doen, maar ik verwacht wel een aantal zetels voor hen. Hopelijk kunnen zij in ieder geval samen met de PAR en evt. PNP gaan regeren.
  Admin dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:12:45 #248
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117511034
De hoop is ook een beetje gevestigd op de kiezer; als die doodleuk weer voor MFK en PS kiezen, daarmee de afgelopen jaren negerend, wordt het niet beter...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_117515425
Iemand toevallig handige websites waar je werk/stage kan vinden? De bedoeling is dat ik een half jaar die kant op wil. Aruba is trouwens ook goed.
  Admin dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:19:49 #250
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_117515551
Wereldstage is de grote bekende, natuurlijk, maar of dat de beste is, weet ik niet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_117542375
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:58 schreef schuri0415 het volgende:
Klein vraagje.

Een vriendin van me heeft een half jaar stage gelopen in Curacao en is inmiddels weer terug in Nederland. Ze is binnenkort jarig en we wilden haar graag cadeautjes geven met het thema Curacao. Wat is wijsheid? Ik ben zelf nog nooit op Curacao geweest, dus ik weet niet wat typerend is voor dat land. Zijn er producten e.d. te koop in NL vanuit C?

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)
Ik heb begrepen dat in Amsterdam en Rotterdam je van die multiculti buurten hebt (Bijlmer? Kruiskade?) en daar aardig kunt slagen in wat je zoekt.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 18:45:43 #252
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_117863145
Nog iemand die van plan is die kant op te gaan. Mijn huisje staat te huur ..
:')
zo goed..?
pi_117863442
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:45 schreef Diepvriez het volgende:
Nog iemand die van plan is die kant op te gaan. Mijn huisje staat te huur ..
:')
Waar is je huisje, hoe ziet het eruit, voor hoeveel verhuur je het en voor hoe lang is het te huur?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 19:08:42 #254
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_117864083
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:53 schreef thomaster het volgende:

[..]

Waar is je huisje, hoe ziet het eruit, voor hoeveel verhuur je het en voor hoe lang is het te huur?
Waar is je huisje?
Cayena Gardens, bij de UNA daar in de buurt

Hoe ziet het eruit?
Nieuwbouw, twee onder één kap, 2 verdieping, 3 slaapkamers, anderhalf bad/wc, tuin en achter porch

Hoeveel?
Verschilt naar duur van verblijf, verhuur dan ook het liefst aan vakantiegangers ofzo

Hoelang?
In ieder geval geen permanente bewoning aangezien ik er zelf ook gebruik van wil maken als ik daar ben.

O-)

....en tevens indien niet verhuurd kan er ook een auto geregeld worden :Y

[ Bericht 7% gewijzigd door Diepvriez op 11-10-2012 19:17:23 ]
zo goed..?
pi_117871314
Ik zou het ook nog even in het vakantietopic posten.
pi_118135730
Morgen gaat er gestemd worden, voorspellingen?

Ik denk persoonlijk dat PS gaat groeien, MFK gaat krimpen en dat PAIS vanuit het niks een van de grote partijen gaat worden.
pi_118247158
Hoe staat het eigenlijk met het nieuwe resort en boulevard op het oude parkeerterrein achter Mambo beach? Daar zijn ze voor 2 jaar geleden volgens mij gaan bouwen maar ik hoor er helemaal niets meer van. Iemand een idee?
pi_118261801
Wajo fakka G :')
pi_118298222
quote:
19s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:38 schreef Guidetti het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het nieuwe resort en boulevard op het oude parkeerterrein achter Mambo beach? Daar zijn ze voor 2 jaar geleden volgens mij gaan bouwen maar ik hoor er helemaal niets meer van. Iemand een idee?
Kom gerust eens kijken. Het nieuwe Mambo is af, de boulevard erboven is al vergevorderd, dolfijnfm is al verhuisd naar de nieuwe locatie enz. Dat resort gaat gebouwd worden, inclusief parkeergarages enz. als de boulevard klaar is.
pi_118298340
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:21 schreef thomaster het volgende:
Morgen gaat er gestemd worden, voorspellingen?

Ik denk persoonlijk dat PS gaat groeien, MFK gaat krimpen en dat PAIS vanuit het niks een van de grote partijen gaat worden.
PS is dus gegroeid, zij zijn de grootste geworden. MFK is niet gekrompen, ondanks de mafia leider van de partij. PAR enorm gekrompen, dankzij de nieuwkomer PAIS.

Uiteindelijk is niemand er dus echt wijzer van geworden, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren in de formatie...
pi_118298660
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:35 schreef thomaster het volgende:

[..]

Kom gerust eens kijken. Het nieuwe Mambo is af, de boulevard erboven is al vergevorderd, dolfijnfm is al verhuisd naar de nieuwe locatie enz. Dat resort gaat gebouwd worden, inclusief parkeergarages enz. als de boulevard klaar is.
Dat heeft aardig lang geduurd dan. Voor 3 jaar geleden op Lions Dive geweest en toen begonnen ze al met bouwen. In 3 jaar tijd is alleen de boulevard klaar? Zijn de plannen ook nog ergens op internet te zien?
pi_118337619
Ze zijn pas dit jaar begonnen. Jij doelt denk ik op de appartementen en het 50 meter bad bij Lions Dive zelf.
pi_118349549
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:37 schreef thomaster het volgende:
Ze zijn pas dit jaar begonnen. Jij doelt denk ik op de appartementen en het 50 meter bad bij Lions Dive zelf.
Nee, daar heb ik zelf toen in gezeten en gezwommen.
  Admin woensdag 24 oktober 2012 @ 07:34:05 #264
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118362609
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:35 schreef thomaster het volgende:

[..]

Ik vind het er onaf uitzien, ook bij Mambo. And the place is deserted...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_118372851
Het is feitelijk ook nog niet af, zo lang het een bouwput blijft erboven oogt het allemaal niet erg gezellig. Maar als het straks af is kijk je je ogen uit denk ik en dan komt de rest ook wel weer. Het is alleen niet meer het stagiaire strandje wat het altijd was, want die zitten nu massaal bij Kokomo, de nieuwe place to be.
  Admin woensdag 24 oktober 2012 @ 14:03:08 #266
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118372948
Ik vind het bij W&W anders nog steeds prima gezellig. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_118381290
Ik ga er voor het gemak even van uit dat het over het overdag gebeuren gaat en niet over het happy hour :P
  Admin woensdag 24 oktober 2012 @ 21:25:29 #268
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_118390296
Ik kom overdag nooit bij W&W.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_119606002
Ik lees op internet verschillende verhalen over geldigheid van paspoort. Ik ga 7 dec naar curacao en mn paspoort is geldig tot februari. Moet lukken toch?
pi_119762324
Ik denk dat het geen probleem oplevert.

Bij twijfel gewoon verlengen.
pi_121700676
goedenavond!

mijn man is in de race voor een baan op curacao..
leuk.. maar dan moet ik mee :P en ik ben nog nooit op curacao geweest!

wat zijn nou de enorme pluspunten ( behalve zon, zee strand.. ) en wat zijn toch wel de minpunten, ??

alvast bedankt voor de reacties!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_121701037
pluspunt: relaxte lifestyle, alles lekker rustig an
pi_121761651
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:16 schreef Barretje80 het volgende:
goedenavond!

mijn man is in de race voor een baan op curacao..
leuk.. maar dan moet ik mee :P en ik ben nog nooit op curacao geweest!

wat zijn nou de enorme pluspunten ( behalve zon, zee strand.. ) en wat zijn toch wel de minpunten, ??

alvast bedankt voor de reacties!
Curacao startpagina.
pi_121809137
mja tnx..
maar daar staan niet echt ervaringen op :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_121986691
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:40 schreef Barretje80 het volgende:
mja tnx..
maar daar staan niet echt ervaringen op :P
Hi Barretje,

Pluspunten:

• Het is altijd lekker weer, nooit meer naar buiten kijken wat je aan moet vandaag.

• Sociale verplichtingen verdwijnen als sneeuw voor de zon (alleen nog maar sociale dingen doen die je LEUK vindt)

• Het grootste gedeelte van je leven speelt zich buiten af, op je porch (al dan niet met zwembad), bij de snek (dit zijn barretjes waarbij de barman binnen en jij buiten staat) of op het strand.

• Er wonen veel gelijkgestemde personen die het avontuur van wonen en werken in het buitenland aan hebben gedurfd.

• Je kunt gewoon Nederlands spreken overal.

En er zijn nog tal van voordelen waar ik zo snel even niet op kom :)

Minpunten:

• Het is een eiland, een weekendje weg moet je vliegen (of Naar Westpunt rijden, maar nog steeds op "de Rots".)

• Muggen

• Weinig te doen op cultureel gebied

• Shoppen is waardeloos, moet je eigenlijk voor naar Miami (is geen straf natuurlijk en kost slechts 300 dollar voor een retourtje)
pi_139344321
Het is behoorlijk stil hier, zijn er nog mensen die op Curacao permanent wonen? Ik ben mij rustig aan het orienteren (heel globaal :') ) om er over een aantal jaartjes naar te verhuizen (over 4 of 5 jaar). Op dit moment woon ik ook al in het buitenland en vraag mij af of iemand nog specifieke tips heeft om naar te kijken, behalve de overduidelijke eerste hits op Google :P

En zijn er mensen die in Curacao werken voor een bedrijf in Nederland? Bijvoorbeeld als website-bouwer in Curacao, voor klanten in Nederland? Op welke manier heb je dat opgesteld?
  Admin maandag 28 april 2014 @ 16:17:49 #277
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_139344363
Dat is hoe ik er werkte; voor de Curaçaose tak van mijn Nederlandse werkgever. Maar ik ben er dus niet specifiek op zoek gegaan naar werk, ik ben gewoon met het werk meeverhuisd, dus ik heb niet echt tips. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:30:28 #278
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_139376869
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:16 schreef ufopiloot het volgende:
Het is behoorlijk stil hier, zijn er nog mensen die op Curacao permanent wonen? Ik ben mij rustig aan het orienteren (heel globaal :') ) om er over een aantal jaartjes naar te verhuizen (over 4 of 5 jaar). Op dit moment woon ik ook al in het buitenland en vraag mij af of iemand nog specifieke tips heeft om naar te kijken, behalve de overduidelijke eerste hits op Google :P

En zijn er mensen die in Curacao werken voor een bedrijf in Nederland? Bijvoorbeeld als website-bouwer in Curacao, voor klanten in Nederland? Op welke manier heb je dat opgesteld?
Enige wat ik weet is dat het heel moeilijk is en dat het heel duur is. Ben een tijdje bezig geweest maar ben er mee gestopt.
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:24:32 #279
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_139380772
Ik weet dat juristen die voor de overheid in nederland werken, soms (zoals ufopiloot) de mogelijkheid krijgen te verkassen naar curacao als daar een opening ontstaat. Dan krjg je meestal geld toe om te verhuizen etc en belangrijke zaken zijn dan al vaak uitgezocht.

Daarnaast is een verre kennis van me technisch tekenaar voor nederlandse bedrijven vanuit brazilie (waar die vroeger in loondienst voor was). Maar natuurlijk is de cost of living daar ook iets lager, dus je kostprijs ook.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 1 mei 2014 @ 19:00:26 #280
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_139459774
Zal me hier ook maar eens melden :)
pi_139704061
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:17 schreef Breuls het volgende:
Dat is hoe ik er werkte; voor de Curaçaose tak van mijn Nederlandse werkgever. Maar ik ben er dus niet specifiek op zoek gegaan naar werk, ik ben gewoon met het werk meeverhuisd, dus ik heb niet echt tips. :)
Daarbij is het altijd zo geweest (toen ik er was in de jaren 60...) dat je gewoon al werk moest hebben om het op Curaçao vol te houden. Daar naar werk zoeken dat ook nog behoorlijk betaalde was toen al moeilijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:30 schreef DUTCHKO het volgende:

Enige wat ik weet is dat het heel moeilijk is en dat het heel duur is. Ben een tijdje bezig geweest maar ben er mee gestopt.
Klinkt erg vaag en te algemeen. Kun je iets specifieker zijn over e.e.a.?

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 17:11:19 ]
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:12:01 #282
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_139704132
quote:
15s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Klinkt erg vaag en te algemeen. Kun je iets specifieker zijn over e.e.a.?
Teveel discriminerende regeltjes.
Wil je werk hebben dan MOET je werkgever ook een geboren Curacao'er inhuren.
Tevens is het bloed duur om daar te (over)leven.
Jammer maar helaas.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:04:07 #283
240464 LuieDonder
Donders lui
pi_139743152
quote:
Wil je werk hebben dan MOET je werkgever ook een geboren Curacao'er inhuren.
Dat is 1 regel en niet eens een echt moeilijke om aan te voldoen voor een bedrijf, lijkt mij?

Gelden die regels ook nog sinds 2011?

En is het er echt zo duur? Heb hier al een paar posts gezien die het tegendeel beweren. Heb je iets meer details?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 19:14:58 #284
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_139749216
Officieel is het zelf 80% van de werknemers die Curacauenaar moet zijn, maar volgens mij is deze regel al weer bezig afgeschaft te worden..
Verder is het hier inderdaad niet goedkoop, vooral als je bekijkt dat je regelmatig dingen hier niet kan vinden en uit het buitenland haalt, met een ongunstige koers. Reizen is duur, aangezien je gulden over de grens niet veel waard is. Behalve vlees, vis, en sommige groenten is levensonderhoud ook vrij prijzig.
pi_139759053
Die regel geldt inderdaad (helaas) nog steeds, wat het erg lastig maakt om een baan en/of werkvergunning te krijgen.
Levensonderhoud is idd niet goedkoop, maar ook niet heel veel duurder dan Nl, hoewel de electra en waterprijzen constant veranderen en soms erg hoog uit kunnen vallen zonder duidelijke redenen. Maar je kunt op de markt boodschappen doen of bij de AH, daar scheelt het ook nogal in ;)
Reizen (en mss de luxe die in Nl gewoon is (wasmachine, warm water, airco etc)) zijn wel dingen die het nog duurder kunnen maken inderdaad. Hangt erg van je eigen eisen af!
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:06:06 #286
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_139786533
Airco is inderdaad een ding ja.. Mijn vriendin wil niet zonder, en dat kost je toch 250 gulden meer in de maand.. Verder kun je hier toch makkelijk zonder een aantal luxes (zoals warm water, als je pijpen aan de grond liggen)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:12:45 #287
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_140018617
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:06 schreef Luuksor het volgende:
Airco is inderdaad een ding ja.. Mijn vriendin wil niet zonder, en dat kost je toch 250 gulden meer in de maand.. Verder kun je hier toch makkelijk zonder een aantal luxes (zoals warm water, als je pijpen aan de grond liggen)
Airco... NAF 250,00 zijn toch behoorlijk wat Amstel Bright pilsjes.
Heeft ze het wel eens geprobeerd met alleen een ventilator? De luchtverplaatsing van een ventilator werkt ook behoorlijk verkoelend en heeft een bijkomend voordeel: muggen hebben er een hekel aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')