Niet iedereen spreekt Nederlands, hoewel je er wel op erg veel plekken mee terecht kunt natuurlijk. Het aantal mensen dat Engels spreekt zal je nog vies tegen gaan vallen denk ik... Mij viel het tegen in ieder geval.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:05 schreef o.us het volgende:
Ik heb een vraagje. Spreekt iedereen behalve winkel- en horecapersoneel en ambtenaren ook gewoon Nederlands? Het gewone volk zeg maar. Of kennen ze alleen Papiamento en Engels?
Geen idee, ik zie op google wel dat ze vorig jaar verkocht zijn, maar ik heb niks gehoord over dat ze tegenwoordig gesloten zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:48 schreef Reintji het volgende:
Iemand trouwens in de gezondheidszorg in Curaçao? Wat is er met Taams? Heb er vorig jaar gewerkt en zou graag nog eens terugkeren, maar website is plat? Telefonisch niet te bereiken?
zonnenquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:34 schreef DakDuuf het volgende:
oe! even een tvp, ga in oktober hier naar Curacao, iemand nog suggesties van dingen die ik gedaan/gezien moet hebben??
Te oordelen aan je reactie sloeg ik met mijn bovenstaande post de spijker op de kopquote:
quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:56 schreef thomaster het volgende:
[..]
zonnen![]()
Verder: Happy hour bij Wet & Wild op zondag (18:00 tot 19:00), happy hour bij Zanzibar op zaterdag (17:00 tot 18:00)
Stranden: Knip, Cas Abou, Porto Mari.
Doen: Rondje westpunt rijden, stoppen bij Boca Tabla, lunchen bij Jaanchi's, nog even kijken bij Watamula, onderlangs terugrijden, zwemmen bij een van de baaitjes. Onderweg kun je lekker stoppen bij de snek of Chinees om een biertje te kopen en in de auto op te drinken![]()
Zien: Slavenmuseum, grotten van Hato, visjes (dus duiken of snorkelen)
Eten: Fishalicious, de Gouverneur, Omundo, de Tropen, Pleincafe, Ribs Factory
Laat maar weten als het nog niet voldoende info is
Geloof me, huur gewoon een auto met een fatsoenlijke airco, word je veel vrolijker van. Je zal alleen een ander ding moeten zoeken om vrouwtjes mee te pimpenquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:33 schreef Breuls het volgende:
Cabrio's zijn uberhaupt niet zo gebruikelijk voor verhuur volgens mij op Curacao, dus ik geef je niet veel kans.
Ja ok, dat kan ook idd. Maar goed, ik dacht met die warmte is dat wel leuk met een cabrio.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:17 schreef thomaster het volgende:
[..]
Geloof me, huur gewoon een auto met een fatsoenlijke airco, word je veel vrolijker van. Je zal alleen een ander ding moeten zoeken om vrouwtjes mee te pimpen
Waaaar?quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:06 schreef Breuls het volgende:
Ik ga morgen maar weer naar m'n Rotterdamse Polar adresje denk ik.
Samuraiquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:58 schreef thomaster het volgende:
Met de warmte misschien wel, maar met de zon op je knar de hele dag word je ook niet echt vrolijk van denk ik. Wat je wel kan doen, wat in de buurt komt van een cabrio is een Suzuki Samurai of Vitara met bikinitop. Is ook relaxt om een beetje offroad te gaan
Orlanda, Oude Binnenweg.quote:
Er is ook een hyves over polar, daar kun je nog meer adresjes vindenquote:
Ik woon in Rotterdamquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:44 schreef Breuls het volgende:
Of polar-bier.nl, maar dat is dezelfde gast die ook via Hyves dozen Polar aanbiedt.
Is het weer zo ver?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:11 schreef thomaster het volgende:
Benzine te koop 25 gulden per liter!
Was de laatste dag dat ik er zat, moest de huurauto terugbrengen met een halve tank. Zat een kwart in, maar kon niet meer tanken. Vond het 's ochtends al zo vreemd dat er lange rijen stonden voor de pompen.. Dacht nog 'tank vanmiddag nog wel effe dan' maar helaasquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:23 schreef thomaster het volgende:
[..]
Jep: Op Curaçao bijna geen brandstof meer
Ja en ja, Emily wordt (naar alle waarschijnlijkheid) de eerste minister-president van het land Curacao. Wat op zich ook wel weer terecht is, gezien het werk wat zij met haar partij gedaan heeft om het voor elkaar te krijgenquote:Op zondag 29 augustus 2010 16:05 schreef Breuls het volgende:
Misschien ga ik nu toch een beetje volgen hoe die politiek verloopt. Dan kan ik er over een tijdje misschien een mening over vormen.
Dit was voor de Eilandsraad, toch? Wordt dat 1-op-1 het eerste kabinet, of vindt er nog een her-formatie plaats in oktober?
ok, bedankt voor de tip! Is Hato ver van Willemstad?quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:55 schreef Breuls het volgende:
Je kunt op Hato gewoon naar de balie van een verhuurder lopen en alles contant afrekenen hoor, geen probleem. En ze zullen vast nog wel auto's te huur hebben als je niet reserveert.
Ooh.. hahaquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef Breuls het volgende:
Hato is de luchthaven.
En ja, ver, hangt af van wat je als Willemstad beschouwt. Vanaf het centrum, dus Punda etc is het gemiddeld een half uur rijden. Of langer, als je de weg niet weet.
Ok, ook jij bedankt voor de tip! Ik zal bij allebei even gaan kijken wat het beste eruit ziet. En waar uiteraard de voordeligste prijzen zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:22 schreef Reintji het volgende:
Bedenk wel dat je je moet legitimeren bij CC gebruik, dus dat gaat nog steeds niet werken.
Huur zelf trouwens altijd bij G&G autoverhuur in Willemstad zelf. Niet te duur en nette wagens.
Dat zal heel moeilijk worden voor Emily zonder haar partij in de regering, maar misschien en hopelijk valt de huidige instabiele coalitie. Tot 10.10.10 blijft de eilandsraad en het BC in de oude vorm bestaan en daarna komt er een MP en ministers en vervallen ook het parlement (Staten) en de Antilliaanse regering dus geen dubbele bestuurslaag meer.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:31 schreef thomaster het volgende:
Ja het was voor de eilandsraad en ja dat wordt 1 op 1 het eerste kabinet. (door de toevoeging dat Emily de eerste MP wordt bedoelde ik die optie dus)
Dat lag op dat moment nog het meest voor de hand (dacht ik), maar toen gingen MFK, PS en MAN ineens een coalitie vormen, dus dat zal inderdaad niet gebeuren. Ik denk dat de huidige coalitie het wel volhoudt tot 101010, maar dat ze volgend jaar rond maart/april elkaar zat zijn.quote:Op zondag 12 september 2010 17:08 schreef Lagadishi het volgende:
[..]
Dat zal heel moeilijk worden voor Emily zonder haar partij in de regering, maar misschien en hopelijk valt de huidige instabiele coalitie. Tot 10.10.10 blijft de eilandsraad en het BC in de oude vorm bestaan en daarna komt er een MP en ministers en vervallen ook het parlement (Staten) en de Antilliaanse regering dus geen dubbele bestuurslaag meer.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:45 schreef _Loki het volgende:
Dat is allebei niet echt iets voor mij. Ik verbrand binnen 10min als ik op het strand zit, en feestjes bouwen vind ik ook niets.
quote:Ik zou je dan afraden om hierheen te gaan en in plaats daarvan naar China te gaan. Of dichterbij huis iets van Wenen, Berlijn, voormalig oostblok. Daar zijn veel dingen met cultuur enzo. Op Curacao kun je het beste toch wel op zijn minst een biertje lusten en af en toe naar het strand willen.Op woensdag 13 oktober 2010 16:31 schreef _Loki het volgende:
Iets met veel cultuur, waar je je ook kunt vermaken zonder iedere avond uit te gaan zeg maar. En vooral leuke mensen. Ik weet ook niet echt wat ik van curaçao moet verwachten, eigenlijk.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:33 schreef Breuls het volgende:
Iemand foto's van ondergelopen straten? Niet dat ik de ramptoerist wil spelen, maar ik vraag me af wat de situatie is momenteel.
Die foto's deden het niet lang.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Zoiets.
Je kan veilig over straat overdag en op de meeste plaatsen ook 's avonds. Net als in Amsterdam. Ik weet niet waar de rest van je post over gaat, of hoe je aan dat onzinverhaal komt, maar dat slaat nergens opquote:Op dinsdag 2 november 2010 12:41 schreef rubje het volgende:
Klopt het dat het eiland overspoelt is of wordt door landgenoten,zeg maar het Spanje gebeuren, en dat er daardoor veel spanningen zijn tussen de lokale bevolking en de blanken die de Hollandse mentaliteit daar aan de lokale mensen willen opleggen?
Dus de vraag is of je wel veilig bent als blanke als je daar over straat loopt overdags of in de avond.
Deze zoekopdracht geeft alleen CC-licenties als resultaat: http://www.flickr.com/sea(...)0&mt=all&w=all&adv=1quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:58 schreef Peter het volgende:
Heeft iemand zelf nog foto's gemaakt die ik op de FP mag gebruiken in een bericht?
Dat is zeker wel wat duurder... maar de kosten die ik heb om naar Rosserdam en terug te rijden, zijn ook een euro of 30.quote:Op maandag 20 december 2010 07:09 schreef Breuls het volgende:
(30x2)+12,95 = 72,95. Is wel iets duurder dan de 53 euro die het kost als je het in Rotterdam haalt.
Geen ervaring met die leverancier overigens.
Met name de vetgedrukte stukken vind ik nog best wel onveilig klinken. Wat houdt dat precies in de praktijk in? Hoe ervaren jullie het als bewoners?quote:Curaçao is over het algemeen veilig: een eiland waarop u onbekommerd kunt verblijven. Uiteraard dient u, net als thuis, de normale voorzorgsmaatregelen te treffen. Sluit uw auto en hotelkamer dus af wanneer u vertrekt en laat geen waardevolle spullen in het zicht liggen. De meeste hotels hebben kluisjes waarin u spullen kunt opbergen. Kijk ook uit voor zakkenrollers in drukke menigten, laat geen tassen of koffers onbeheerd achter en neem geen pakjes aan van vreemden. Het is af te raden in uw eentje door verlaten steegjes te lopen. U doet er bovendien verstandig aan ’s avonds niet alleen op stille of afgelegen plaatsen te wandelen. Ten slotte kunt u waardevolle spullen beter niet meenemen naar het strand. Kortom: gebruik uw gezond verstand en u zult een heerlijke tijd hebben op het eiland!
Hadden wij ook hoor. We hadden heel goed contact met een paar buren van een eindje verderop, en liepen gewoon zonder de porch op te ruimen of de schuifdeuren op slot te doen daarheen. Dat was nooit een probleem.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:47 schreef Omniej het volgende:
Toch is het veilig zat. Ik zat ook in een gated community ('t Piscadera Bay Resort) en heb daar m'n spullen eigenlijk altijd gewoon op tafel laten liggen. Laptop, camera e.d. allemaal duidelijk zichtbaar als je door het raam zou kijken en zelfs op de porch heb ik nog wel 'ns spullen laten liggen.
jawel.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:55 schreef o.us het volgende:
Hebben Curaçaoënaars geen Nederlandse nationaliteit aangezien zij nog in 't koninkrijk zitten?
Maar waarom is nationaliteit dan het probleem als Curaçaoënaars hetzelfde nationaliteit hebben?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:56 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
jawel.
maar puur het feit dat 99% van Nederland loopt te zeiken over buitenlanders moeten ze niet daar gaan zitten.
Maar dat is mijn mening
nou... Nederlanders zijn in het algemeen behoorlijk slecht in aanpassen aan andere, iedereen moet zich aanpassen aan ons.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:02 schreef Breuls het volgende:
99% van Nederland loopt te zeiken over buitenlanders? Hoe vaak ben jij in Nederland?
Ik vind wel dat als je als Nederlander in Curaçao woont je je moet beseffen dat je zelf de allochtoon bent en dus niet je Nederlanderschap aan anderen moet opdringen, maar dat geldt eigenlijk voor elk land.
Vertel dat eens tegen al die pvv-stemmers.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:03 schreef o.us het volgende:
[..]
Maar waarom is nationaliteit dan het probleem als Curaçaoënaars hetzelfde nationaliteit hebben?
Je bedoelt in Nederland? Voor een deel is dat ook niet gek, maar er wordt inderdaad wel vaak erg xenofoob gedaan, ja. Ik vind je echter wel sterk overdrijven meet 99%.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:11 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
nou... Nederlanders zijn in het algemeen behoorlijk slecht in aanpassen aan andere, iedereen moet zich aanpassen aan ons.
Veel Nederlanders denken dat wij Curaçao bezitten en er dus mogen doen wat we willen, en dat is fout. Die figuren zul jij wellicht bedoelen? Ben het met je eens dat ze moeten inkorten.quote:Verder ben ik genoeg medelanders tegen gekomen die altijd lopen te klagen/zeuren/zeiken + racistisch over buitenlanders. En dus ook mensen op de antillen.
Maar vervolgens wel gaan wonen in Curaçao, iets wat ik behoorlijk hypocriet vind.
Ondertussen doe je er zelf net zo hard aan mee.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:54 schreef alexmeijer het volgende:
Blanke Nederlanders hebben in mijn ogen niks te zoeken op Curaçao.
Simpelweg omdat ze altijd lopen te zeiken over "Buitenlanders".
Laat ze dan ook maar in Nederland blijven.
Ik ben geboren in Nederland, mijn vader is 100% blank (Hollander).quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ondertussen doe je er zelf net zo hard aan mee.
Ik erger me ook dood aan de steeds xenofober wordende Nederlanders, toch een beetje jammer dat ik als blanke Nederlander om die reden blijkbaar niet meer welkom ben op Curaçao.
In feite kunnen we ons hier nu ook af gaan vragen wat jij eigenlijk regelmatig in Nederland doet, terwijl '99% van de Antillianen crimineel is'. Als je het hier niet mee eens bent, zou je je toch eens serieus af moeten vragen waarom jij wel 99% van de blanke Nederlanders wegzet als xenofoob/racist/whatever.
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:54 schreef alexmeijer het volgende:
Blanke Nederlanders hebben in mijn ogen niks te zoeken op Curaçao.
quote:Air Berlin wekelijks van Düsseldorf naar Curaçao
BERLIJN - Er was al enige tijd sprake van, maar nu is het officieel bevestigd: Air Berlin start een rechtstreekse lijndienst van Düsseldorf naar Curaçao. Met ingang van 15 november vliegt de Duitse luchtvaartmaatschappij wekelijks op deze route met een Airbus A330-200 met 303 stoelen. Air Berlin is daarmee de enige Duitse luchtvaartmaatschappij die naar Curaçao vliegt.
De wekelijkse Air Berlin-vlucht vertrekt iedere dinsdag om 13.30 uur vanaf de luchthaven Düsseldorf International en komt na om 19.05 uur lokale tijd aan op Curaçao. De terugvlucht vertrekt om 22.05 uur en landt de volgende dag om 12.35 uur in Düsseldorf.
De ticketverkoop voor de nieuwe route is inmiddels gestart. Air Berlin biedt enkele reizen aan vanaf 379,99 euro, inclusief belastingen en toeslagen.
Heel interessant dit. Düsseldorf is voor mij ongeveer even ver als Schiphol, misschien nog net een kwartiertje korter rijden zelfs, en met zulke prijzen begint dat alleen maar aantrekkelijker te worden...quote:
Ze vliegen vanaf Düsseldorfquote:Op donderdag 30 juni 2011 19:59 schreef Breuls het volgende:
Goed prijsje. Wat kost een ritje naar Berlijn?
Tja, je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Wat zijn je wensen en eisen ?quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:23 schreef galtfactory het volgende:
Ik ben juist benieuwd in hoeverre het in de wintermaanden daar met landgenoten is bevolkt,en of het dan erg duur is om daar 14 dagen te verblijven.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:48 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik weet niet waar die clubs dan precies wielrennen, want het wegdek op Curacao is echt vre-se-lijk.
Misschien honderd rondjes op het parkeerdeck van Lions Dive ofzo?
Heb met een aantal clubs meegetraind. Idd mooi eiland, ook om te fietsen! Klopt wel dat de wegen niet zo goed zijn, 3 keer lek gereden in 2 weken haha.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:32 schreef Breuls het volgende:
Als je de gaten ontwijkt kun je prima fietsen.
Inderdaad, hoop wielrenners op de Caracasbaaiweg altijdquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:32 schreef Breuls het volgende:
Als je de gaten ontwijkt kun je prima fietsen.
Je weet dat we een Travel forum hebben, hèquote:Op donderdag 15 september 2011 14:39 schreef kovenant het volgende:
eind oktober 2 weekjes naar curacao
heb er zin in kan wel wat zon gebruiken !
Er is echter nog steeds nergens vastgelegd wie er precies onder de 80 valt. Ze hebben het altijd over Yu di Korsou, maar betekent dat dus dat je alleen bij de 80 hoort als je hier geboren bent? Of als je ouders hier geboren zijn? Kan niemand nooit inburgeren naar de 80 procent? Zoveel vragen waarop dat stelletje slimmerds nog niet eens een antwoord hebben, maar het wetsvoorstel is er al wel doorheen.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:39 schreef Breuls het volgende:
Toen ik er woonde vond ik mezelf een allochtoon. Mede omdat ik er voor een jaar zat en dus echt tijdelijk kwam om te wonen en te werken, zou ik mezelf bij de 20 hebben geschaard. Als je er zit voor onbepaalde tijd met het idee echt inwoner van Curaçao te worden vind ik dat er een punt moet zijn waarop je van 20 naar 80 switcht.
Ben ik met je eens, maar zo ziet Wiels dat niet... En de 80/20 regeling is toch zeker zijn paradepaardjequote:Op donderdag 15 september 2011 20:53 schreef Breuls het volgende:
Je kunt Yu worden als je bereid bent goed te integreren. Dingen als de taal leren horen daar volgens mij bij, en hoe lang je al op het eiland bent. Op zich is dat redelijk flexibel, wel, maar de 80/20 regel zelf weer niet.
Ligt er ook maar net aan wie je treft. Mijn sollicitatie bij het Oduber verdween resoluut in de prullenbak (Arubanen eerst) en wanneer een conversatie in een winkel in papiaments/engels/nederlands (in die volgorde) niet lukt wordt je gewoon genegeerd. Daar staat tegenover dat je dan met een groep bevriende Arubanen prima kunt domino spelen en rumcola drinken, om over de tumba feestjes maar te zwijgen.quote:Op maandag 19 september 2011 14:30 schreef thomaster het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar zo ziet Wiels dat niet... En de 80/20 regeling is toch zeker zijn paradepaardje
Verder snap ik idd wel dat je als je Aruba gewend bent het er hier een stuk anders aan vind gaan. Ik blijf het apart vinden hoe twee eilandjes die zo dicht bij elkaar liggen zo enorm verschillen van elkaar. Hoe dat in de dagelijkse omgang met mensen gaat weet ik niet, ben slechts een weekendje daar geweest. Wel herken ik jou beeld van de makamba hier, maar zoals breuls het al zegt, dat geld ook weer niet voor iedereen. Zoals ik me dat op Aruba ook kan voorstellen.
toppie!quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:17 schreef Breuls het volgende:
Niets meenemen. Je kunt op de luchthaven (en andere plaatsen) gewoon guldens en dollars pinnen. Hoef je dus van tevoren niet over na te denken.
Een Dolphin Swim bij Dolphin Academy kun je gewoon in guldens afrekenen, dat is geen probleem.
Woonde. Maar vraag gerust.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:22 schreef kovenant het volgende:
Breuls , jij woont toch op curacao ?
if so mag ik je dan een vraag stellen ?
natuurlijk , maar ik vraag het liever eerst voor ik n PM stuur met n vraag erinquote:
seriouslyquote:
Zelfs in het luchthavengebouw, tussen bagageband en de bagagecheck staat een pinautomaat.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:24 schreef Breuls het volgende:
Hebben ze nog wel guldens in Nederland? Want toen NA uit elkaar viel deden wisselkantoren hier er moeilijk over.
Maar als je uit het luchthavengebouw komt en je loopt naar rechs, is daar een pinautomaat, dus zodra je guldens nodig hebt kun je ze meteen halen. Is volgens mij handiger dan ze bij GWK ofzo moeten kopen.
Oja, da's waar.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zelfs in het luchthavengebouw, tussen bagageband en de bagagecheck staat een pinautomaat.
Dat klinkt als een goed idee, want zo te horen heb je wel erg veel spullen mee dan. Vervolgens kun je als je ergens naartoe gaat zonder alle bagage makkelijk uit de voeten met die Sportage lijkt mij.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:41 schreef kovenant het volgende:
denk daty we gewoon taxi busje regelen die ons weg wilt brengen rijd ik er wel achteraan met de auto.
ja dat was ook mijn gedachte , ja we moeten ook wel veel spullen meenemen ivm handicap van een van de vakantie gangers.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:47 schreef thomaster het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goed idee, want zo te horen heb je wel erg veel spullen mee dan. Vervolgens kun je als je ergens naartoe gaat zonder alle bagage makkelijk uit de voeten met die Sportage lijkt mij.
Leuk dat je er zit en doe eens een zelf geschoten foto van je suite met zeezicht?quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:52 schreef kovenant het volgende:
*zwaait*
groetjes uit curacao
dolphin suites ( ziet er super de luxe uit en goede internet verbinding! )
gratis access tot hun strand en toegang tot aquarium .
top weer zeg , klein paradijs!
Zo is het niet meer nee. Je krijgt gewoon serieus rijles en je hebt een serieus examen, maar het is wel een stuk minder streng dan in Nederland. En terecht, want ik heb het idee dat men in dit land veel te streng is.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:55 schreef static het volgende:
Volgens mij was dat 20 jaar geleden zo. Rondje om het park, drie meter achteruit en klaar. Nu niet meer.
Zo te lezen in 2008/2009 niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:33 schreef Iwanius het volgende:
Bedankt voor je reactie Breuls maar betekend dat dus ook dat je hetzelfde theorie-examen krijgt zoals in Nederland?
Nee. Het theorie-examen is een stuk eenvoudiger. Sterker nog; de vragen op het examen zijn dezelfde als in het oefenboek, dus die kun je gewoon letterlijk leren (als je enige doel het halen van het examen is, natuurlijk, wat het niet moet zijnquote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:33 schreef Iwanius het volgende:
Bedankt voor je reactie Breuls maar betekend dat dus ook dat je hetzelfde theorie-examen krijgt zoals in Nederland?
Thanks! het is eigenlijk ook niet zo'n slimme vraag, aangezien iedereen anders leeft natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:10 schreef Breuls het volgende:
Voor vijf maanden moet je een auto huren, niet kopen. Check Shane Offenburger bijvoorbeeld. Hij verhuurt auto's voor langere tijd aan stagiairs en stagiaires, voor een betaalbare prijs. Hij doet zelf het onderhoud op zijn auto's, komt langs op je stage-adres waar je aan het werk bent om de auto na te lopen en dingetjes voor je te fixen. Als hij geen auto's beschikbaar heeft kent hij wellicht nog iemand anders.
Wij hebben een jaar bij hem gehuurd en waren er erg tevreden over.
De kosten voor een vijfmaandse stage weet ik overigens niet. Heb geen idee wat de huisvesting in bijvoorbeeld de Nieuwstraat kost. Voedsel hoeft niet veel te kosten, maar dat bepaal je zelf in de keuze voor de plek waar je het koopt (minimarkt of Albert Heijn), of je veel uit eten gaat, en waar dan (De Tropen of een duur restaurant), hoeveel je uitgeeft tijdens uitgaan, etcetera.
Meer niet van die aanbiedingen dat je er even 16 dagen voor 399 kunt zitten. Ik ben er in totaal 4x geweest (en 1x Aruba) maar dat was altijd met mijn ouders in het hoogseizoen. Nu wil ik er zelf heen maar als student kan ik het in het hoofdseizoen niet betalen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:20 schreef Breuls het volgende:
Er zijn altijd wel aanbiedingen, toch? Maar het hoogseizoen is in de zomer, dus wellicht is het niet in die periode, als er periodes zijn waarin er geen aanbiedingen zijn.
Persoonlijk niet, maar er staat wel wat vaker iets in de krant erover ja.quote:Op vrijdag 20 april 2012 08:59 schreef balloetje het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)minaliteitsgolf.html
Hebben jullie die daar wonen last van?
Zou ik ook doen. Heb B daar gehaald en het kostte helemaal niets. Nouja, tijd.quote:Op maandag 23 april 2012 19:31 schreef thomaster het volgende:
Wat rijbewijs betreft is het vooral vele malen goedkoper. Ik begin binnenkort met mijn motorrijbewijs en ga daarna ook maar mijn grote rijbewijzen (C+D) halen, omdat het kan, voor weinig
Hoop er ooit nog heen te gaan. Denk dat ik de lifestyle enorm ga waarderen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:23 schreef thomaster het volgende:
Zal wel te laat zijn inmiddels, maar een sixpack Polar of Amstel Bright (bier) doet t vast goed...
Verder leek het me een goed idee om dit topic even een schopje te geven... Of wonen er geen fok!kers meer op Curacao?
Ja, die screening is juist wat er zo fout ging. Daarom is er nu extra aandacht voor, wat zou moeten betekenen dat het nu wel goed verloopt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:17 schreef thomaster het volgende:
Er was al een screening in plaats de vorige keer toen ze gekozen werden, maar ze hebben gewoon de VDC naar huis gestuurd. En anders zetten ze gewoon een paar marionetten in het kabinet en regelen ze zelf alles achter de schermen...
Ik heb begrepen dat in Amsterdam en Rotterdam je van die multiculti buurten hebt (Bijlmer? Kruiskade?) en daar aardig kunt slagen in wat je zoekt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:58 schreef schuri0415 het volgende:
Klein vraagje.
Een vriendin van me heeft een half jaar stage gelopen in Curacao en is inmiddels weer terug in Nederland. Ze is binnenkort jarig en we wilden haar graag cadeautjes geven met het thema Curacao. Wat is wijsheid? Ik ben zelf nog nooit op Curacao geweest, dus ik weet niet wat typerend is voor dat land. Zijn er producten e.d. te koop in NL vanuit C?
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Waar is je huisje, hoe ziet het eruit, voor hoeveel verhuur je het en voor hoe lang is het te huur?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:45 schreef Diepvriez het volgende:
Nog iemand die van plan is die kant op te gaan. Mijn huisje staat te huur ..
Waar is je huisje?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:53 schreef thomaster het volgende:
[..]
Waar is je huisje, hoe ziet het eruit, voor hoeveel verhuur je het en voor hoe lang is het te huur?
Kom gerust eens kijken. Het nieuwe Mambo is af, de boulevard erboven is al vergevorderd, dolfijnfm is al verhuisd naar de nieuwe locatie enz. Dat resort gaat gebouwd worden, inclusief parkeergarages enz. als de boulevard klaar is.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:38 schreef Guidetti het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met het nieuwe resort en boulevard op het oude parkeerterrein achter Mambo beach? Daar zijn ze voor 2 jaar geleden volgens mij gaan bouwen maar ik hoor er helemaal niets meer van. Iemand een idee?
PS is dus gegroeid, zij zijn de grootste geworden. MFK is niet gekrompen, ondanks de mafia leider van de partij. PAR enorm gekrompen, dankzij de nieuwkomer PAIS.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:21 schreef thomaster het volgende:
Morgen gaat er gestemd worden, voorspellingen?
Ik denk persoonlijk dat PS gaat groeien, MFK gaat krimpen en dat PAIS vanuit het niks een van de grote partijen gaat worden.
Dat heeft aardig lang geduurd dan. Voor 3 jaar geleden op Lions Dive geweest en toen begonnen ze al met bouwen. In 3 jaar tijd is alleen de boulevard klaar? Zijn de plannen ook nog ergens op internet te zien?quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:35 schreef thomaster het volgende:
[..]
Kom gerust eens kijken. Het nieuwe Mambo is af, de boulevard erboven is al vergevorderd, dolfijnfm is al verhuisd naar de nieuwe locatie enz. Dat resort gaat gebouwd worden, inclusief parkeergarages enz. als de boulevard klaar is.
Nee, daar heb ik zelf toen in gezeten en gezwommen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:37 schreef thomaster het volgende:
Ze zijn pas dit jaar begonnen. Jij doelt denk ik op de appartementen en het 50 meter bad bij Lions Dive zelf.
Ik vind het er onaf uitzien, ook bij Mambo. And the place is deserted...quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:35 schreef thomaster het volgende:
[..]
Kom gerust eens kijken. Het nieuwe Mambo is af, de boulevard erboven is al vergevorderd, dolfijnfm is al verhuisd naar de nieuwe locatie enz. Dat resort gaat gebouwd worden, inclusief parkeergarages enz. als de boulevard klaar is.
Curacao startpagina.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:16 schreef Barretje80 het volgende:
goedenavond!
mijn man is in de race voor een baan op curacao..
leuk.. maar dan moet ik meeen ik ben nog nooit op curacao geweest!
wat zijn nou de enorme pluspunten ( behalve zon, zee strand.. ) en wat zijn toch wel de minpunten, ??
alvast bedankt voor de reacties!
Hi Barretje,quote:Op zondag 20 januari 2013 17:40 schreef Barretje80 het volgende:
mja tnx..
maar daar staan niet echt ervaringen op
Enige wat ik weet is dat het heel moeilijk is en dat het heel duur is. Ben een tijdje bezig geweest maar ben er mee gestopt.quote:Op maandag 28 april 2014 16:16 schreef ufopiloot het volgende:
Het is behoorlijk stil hier, zijn er nog mensen die op Curacao permanent wonen? Ik ben mij rustig aan het orienteren (heel globaal) om er over een aantal jaartjes naar te verhuizen (over 4 of 5 jaar). Op dit moment woon ik ook al in het buitenland en vraag mij af of iemand nog specifieke tips heeft om naar te kijken, behalve de overduidelijke eerste hits op Google
En zijn er mensen die in Curacao werken voor een bedrijf in Nederland? Bijvoorbeeld als website-bouwer in Curacao, voor klanten in Nederland? Op welke manier heb je dat opgesteld?
Daarbij is het altijd zo geweest (toen ik er was in de jaren 60...) dat je gewoon al werk moest hebben om het op Curaçao vol te houden. Daar naar werk zoeken dat ook nog behoorlijk betaalde was toen al moeilijk.quote:Op maandag 28 april 2014 16:17 schreef Breuls het volgende:
Dat is hoe ik er werkte; voor de Curaçaose tak van mijn Nederlandse werkgever. Maar ik ben er dus niet specifiek op zoek gegaan naar werk, ik ben gewoon met het werk meeverhuisd, dus ik heb niet echt tips.
Klinkt erg vaag en te algemeen. Kun je iets specifieker zijn over e.e.a.?quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:30 schreef DUTCHKO het volgende:
Enige wat ik weet is dat het heel moeilijk is en dat het heel duur is. Ben een tijdje bezig geweest maar ben er mee gestopt.
Teveel discriminerende regeltjes.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Klinkt erg vaag en te algemeen. Kun je iets specifieker zijn over e.e.a.?
Dat is 1 regel en niet eens een echt moeilijke om aan te voldoen voor een bedrijf, lijkt mij?quote:Wil je werk hebben dan MOET je werkgever ook een geboren Curacao'er inhuren.
Airco... NAF 250,00 zijn toch behoorlijk wat Amstel Bright pilsjes.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:06 schreef Luuksor het volgende:
Airco is inderdaad een ding ja.. Mijn vriendin wil niet zonder, en dat kost je toch 250 gulden meer in de maand.. Verder kun je hier toch makkelijk zonder een aantal luxes (zoals warm water, als je pijpen aan de grond liggen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |