Niet iedereen spreekt Nederlands, hoewel je er wel op erg veel plekken mee terecht kunt natuurlijk. Het aantal mensen dat Engels spreekt zal je nog vies tegen gaan vallen denk ik... Mij viel het tegen in ieder geval.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:05 schreef o.us het volgende:
Ik heb een vraagje. Spreekt iedereen behalve winkel- en horecapersoneel en ambtenaren ook gewoon Nederlands? Het gewone volk zeg maar. Of kennen ze alleen Papiamento en Engels?
Geen idee, ik zie op google wel dat ze vorig jaar verkocht zijn, maar ik heb niks gehoord over dat ze tegenwoordig gesloten zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:48 schreef Reintji het volgende:
Iemand trouwens in de gezondheidszorg in Curaçao? Wat is er met Taams? Heb er vorig jaar gewerkt en zou graag nog eens terugkeren, maar website is plat? Telefonisch niet te bereiken?
zonnenquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:34 schreef DakDuuf het volgende:
oe! even een tvp, ga in oktober hier naar Curacao, iemand nog suggesties van dingen die ik gedaan/gezien moet hebben??
Te oordelen aan je reactie sloeg ik met mijn bovenstaande post de spijker op de kopquote:
quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:56 schreef thomaster het volgende:
[..]
zonnen![]()
Verder: Happy hour bij Wet & Wild op zondag (18:00 tot 19:00), happy hour bij Zanzibar op zaterdag (17:00 tot 18:00)
Stranden: Knip, Cas Abou, Porto Mari.
Doen: Rondje westpunt rijden, stoppen bij Boca Tabla, lunchen bij Jaanchi's, nog even kijken bij Watamula, onderlangs terugrijden, zwemmen bij een van de baaitjes. Onderweg kun je lekker stoppen bij de snek of Chinees om een biertje te kopen en in de auto op te drinken![]()
Zien: Slavenmuseum, grotten van Hato, visjes (dus duiken of snorkelen)
Eten: Fishalicious, de Gouverneur, Omundo, de Tropen, Pleincafe, Ribs Factory
Laat maar weten als het nog niet voldoende info is
Geloof me, huur gewoon een auto met een fatsoenlijke airco, word je veel vrolijker van. Je zal alleen een ander ding moeten zoeken om vrouwtjes mee te pimpenquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:33 schreef Breuls het volgende:
Cabrio's zijn uberhaupt niet zo gebruikelijk voor verhuur volgens mij op Curacao, dus ik geef je niet veel kans.
Ja ok, dat kan ook idd. Maar goed, ik dacht met die warmte is dat wel leuk met een cabrio.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:17 schreef thomaster het volgende:
[..]
Geloof me, huur gewoon een auto met een fatsoenlijke airco, word je veel vrolijker van. Je zal alleen een ander ding moeten zoeken om vrouwtjes mee te pimpen
Waaaar?quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:06 schreef Breuls het volgende:
Ik ga morgen maar weer naar m'n Rotterdamse Polar adresje denk ik.
Samuraiquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:58 schreef thomaster het volgende:
Met de warmte misschien wel, maar met de zon op je knar de hele dag word je ook niet echt vrolijk van denk ik. Wat je wel kan doen, wat in de buurt komt van een cabrio is een Suzuki Samurai of Vitara met bikinitop. Is ook relaxt om een beetje offroad te gaan
Orlanda, Oude Binnenweg.quote:
Er is ook een hyves over polar, daar kun je nog meer adresjes vindenquote:
Ik woon in Rotterdamquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:44 schreef Breuls het volgende:
Of polar-bier.nl, maar dat is dezelfde gast die ook via Hyves dozen Polar aanbiedt.
Is het weer zo ver?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:11 schreef thomaster het volgende:
Benzine te koop 25 gulden per liter!
Was de laatste dag dat ik er zat, moest de huurauto terugbrengen met een halve tank. Zat een kwart in, maar kon niet meer tanken. Vond het 's ochtends al zo vreemd dat er lange rijen stonden voor de pompen.. Dacht nog 'tank vanmiddag nog wel effe dan' maar helaasquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:23 schreef thomaster het volgende:
[..]
Jep: Op Curaçao bijna geen brandstof meer
Ja en ja, Emily wordt (naar alle waarschijnlijkheid) de eerste minister-president van het land Curacao. Wat op zich ook wel weer terecht is, gezien het werk wat zij met haar partij gedaan heeft om het voor elkaar te krijgenquote:Op zondag 29 augustus 2010 16:05 schreef Breuls het volgende:
Misschien ga ik nu toch een beetje volgen hoe die politiek verloopt. Dan kan ik er over een tijdje misschien een mening over vormen.
Dit was voor de Eilandsraad, toch? Wordt dat 1-op-1 het eerste kabinet, of vindt er nog een her-formatie plaats in oktober?
ok, bedankt voor de tip! Is Hato ver van Willemstad?quote:Op vrijdag 10 september 2010 11:55 schreef Breuls het volgende:
Je kunt op Hato gewoon naar de balie van een verhuurder lopen en alles contant afrekenen hoor, geen probleem. En ze zullen vast nog wel auto's te huur hebben als je niet reserveert.
Ooh.. hahaquote:Op vrijdag 10 september 2010 12:08 schreef Breuls het volgende:
Hato is de luchthaven.
En ja, ver, hangt af van wat je als Willemstad beschouwt. Vanaf het centrum, dus Punda etc is het gemiddeld een half uur rijden. Of langer, als je de weg niet weet.
Ok, ook jij bedankt voor de tip! Ik zal bij allebei even gaan kijken wat het beste eruit ziet. En waar uiteraard de voordeligste prijzen zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:22 schreef Reintji het volgende:
Bedenk wel dat je je moet legitimeren bij CC gebruik, dus dat gaat nog steeds niet werken.
Huur zelf trouwens altijd bij G&G autoverhuur in Willemstad zelf. Niet te duur en nette wagens.
Dat zal heel moeilijk worden voor Emily zonder haar partij in de regering, maar misschien en hopelijk valt de huidige instabiele coalitie. Tot 10.10.10 blijft de eilandsraad en het BC in de oude vorm bestaan en daarna komt er een MP en ministers en vervallen ook het parlement (Staten) en de Antilliaanse regering dus geen dubbele bestuurslaag meer.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:31 schreef thomaster het volgende:
Ja het was voor de eilandsraad en ja dat wordt 1 op 1 het eerste kabinet. (door de toevoeging dat Emily de eerste MP wordt bedoelde ik die optie dus)
Dat lag op dat moment nog het meest voor de hand (dacht ik), maar toen gingen MFK, PS en MAN ineens een coalitie vormen, dus dat zal inderdaad niet gebeuren. Ik denk dat de huidige coalitie het wel volhoudt tot 101010, maar dat ze volgend jaar rond maart/april elkaar zat zijn.quote:Op zondag 12 september 2010 17:08 schreef Lagadishi het volgende:
[..]
Dat zal heel moeilijk worden voor Emily zonder haar partij in de regering, maar misschien en hopelijk valt de huidige instabiele coalitie. Tot 10.10.10 blijft de eilandsraad en het BC in de oude vorm bestaan en daarna komt er een MP en ministers en vervallen ook het parlement (Staten) en de Antilliaanse regering dus geen dubbele bestuurslaag meer.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:45 schreef _Loki het volgende:
Dat is allebei niet echt iets voor mij. Ik verbrand binnen 10min als ik op het strand zit, en feestjes bouwen vind ik ook niets.
quote:Ik zou je dan afraden om hierheen te gaan en in plaats daarvan naar China te gaan. Of dichterbij huis iets van Wenen, Berlijn, voormalig oostblok. Daar zijn veel dingen met cultuur enzo. Op Curacao kun je het beste toch wel op zijn minst een biertje lusten en af en toe naar het strand willen.Op woensdag 13 oktober 2010 16:31 schreef _Loki het volgende:
Iets met veel cultuur, waar je je ook kunt vermaken zonder iedere avond uit te gaan zeg maar. En vooral leuke mensen. Ik weet ook niet echt wat ik van curaçao moet verwachten, eigenlijk.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:33 schreef Breuls het volgende:
Iemand foto's van ondergelopen straten? Niet dat ik de ramptoerist wil spelen, maar ik vraag me af wat de situatie is momenteel.
Die foto's deden het niet lang.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Zoiets.
Je kan veilig over straat overdag en op de meeste plaatsen ook 's avonds. Net als in Amsterdam. Ik weet niet waar de rest van je post over gaat, of hoe je aan dat onzinverhaal komt, maar dat slaat nergens opquote:Op dinsdag 2 november 2010 12:41 schreef rubje het volgende:
Klopt het dat het eiland overspoelt is of wordt door landgenoten,zeg maar het Spanje gebeuren, en dat er daardoor veel spanningen zijn tussen de lokale bevolking en de blanken die de Hollandse mentaliteit daar aan de lokale mensen willen opleggen?
Dus de vraag is of je wel veilig bent als blanke als je daar over straat loopt overdags of in de avond.
Deze zoekopdracht geeft alleen CC-licenties als resultaat: http://www.flickr.com/sea(...)0&mt=all&w=all&adv=1quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:58 schreef Peter het volgende:
Heeft iemand zelf nog foto's gemaakt die ik op de FP mag gebruiken in een bericht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |