abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77056185
Linkje naar het vorige topic: Curaçao

Ligging
Curaçao ligt in het zuidwestelijke deel van het Caraïbisch gebied, op 12° noorderbreedte en 68° westerlengte. Het eiland ligt op zo’n 70 km ten noorden van Zuid-Amerika. Het is negen uur vliegen vanaf Amsterdam.

Oppervlakte
De oppervlakte van Curaçao beslaat 444 vierkante kilometers; lengte: 61 km; breedte: 5 tot 14 km.

Bevolking
Curaçao telt 144.000 inwoners. Zo’n 40 tot 50 verschillende nationaliteiten leven op het eiland. Willemstad is de hoofdstad en de enige stad op het eiland.

Klimaat
Gelegen in de tropen, op slechts 12° ten noorden van de evenaar, heeft Curaçao het hele jaar door een warm, zonnig klimaat. De gemiddelde temperatuur is ongeveer 27°C. Verkoelende passaatwinden waaien constant vanuit het oosten en wakkeren aan in het voorjaar. Het regenseizoen, van oktober tot februari, wordt doorgaans gekenmerkt door korte, incidentele buien, meestal ‘s nachts, en aanhoudend zonnig weer overdag. De gemiddelde regenval bedraagt 570 mm per jaar.

Heuvels vol cactussen:

Schade na de storm op het strand van Westpunt:

Mooi uitzicht:

Strand van Grote Knip na de storm:

Santa Martabaai:

Slecht weer op komst

Avila Hotel

Deze OP is schaamteloos gepikt van BABS, voor op, aanmerkingen en toevoegingen hieronder posten, dan update ik het wel verder

[ Bericht 2% gewijzigd door thomaster op 20-01-2010 15:55:28 ]
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  Admin woensdag 20 januari 2010 @ 16:10:12 #2
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77057136
Deze week verkiezingen. Ik ben (administratief) te kort inwoner om mee te mogen stemmen, maar gaan er hier nog mensen naar de stembus?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77057444
Mijn stemkaart is zoek, ik weet nog niet of ik de moeite neem om naar Kranchi te gaan om een nieuwe te halen. Overigens heb ik ook geen flauw idee op wie ik zou moeten stemmen, heb me absoluut niet in de politiek verdiept hier...
pi_77057673
Zo, dat tweede deel heeft lang geduurd zeg.

TVP.
pi_77058518
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:21 schreef Omniej het volgende:
Zo, dat tweede deel heeft lang geduurd zeg.

TVP.
Weinig actieve fok!kers op Curacao, of iig weinig actief in dit topic
  Admin woensdag 20 januari 2010 @ 16:53:13 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77059161
Mja, je kunt wel elke dag melden dat het lekker weer is, maar dat schiet ook niet op.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77062432
Idd, ik heb het geprobeerd in het opschep/klaagtopic over het weer, maar dat ging vervelen
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:39:45 #8
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_77063068
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:53 schreef Breuls het volgende:
Mja, je kunt wel elke dag melden dat het lekker weer is, maar dat schiet ook niet op.
In het vorige topic in de discussie over GET had je het erover dat Robben nog meer aan het verkloten is daaro, over wat hebben we het dan
pi_77063083
tvp
  Admin woensdag 20 januari 2010 @ 18:47:59 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77063379
Wat zijn trouwens jullie favoriete eetlocaties? Ik wil wel eens wat nieuws ontdekken.

Wat mij bevalt cq. waar wij af en toe of vaak naartoe gaan:

› Ribs Factory (Oude Caracasbaaiweg)
Heerlijke spare ribs, fajita's en ander vleesch.

› De Heeren (Zuikertuintje)
Pasta-avond op dinsdag is aan te bevelen.

› Cinco (Parera)
Elke dag een andere specialiteit, zoals spare ribs op donderdag of Indonesisch bufet op zaterdag

› Il Forno (SBN Doormanweg en Caracasbaaiweg)
Goede Italiaan, niet zo fancy, maar wel lekker.

› Larry's (Oude Caracasbaaiweg)
Amerikaanse tent, gezellig ingericht, met een aantal lekkere maaltijden.

› De Tropen (SBN Doormanweg)
Geen geweldige tent, maar wel makkelijk en sommige maaltijden zijn best lekker en nog goedkoop ook.

› Zanzibar (Jan Thiel)
BBQ op zaterdag is wisselend van kwaliteit, maar meestal erg goed. Pizza's zijn ook lekker, lunch is goed te doen.

› De Gouverneur (Rouvillekade)
Maar 1x geweest, maar wel lekker gegeten. Wel een dure tent.

› De Buren (Wilhelminaplein)
Kom er alleen voor de lunch, maar die broodjes zijn wel erg mooi gemaakt en erg lekker.

› DE Cafe (Rif Fort)
Lekker voor de lunch.

› Chiouaoua (Rif Fort)
Mexicaan, heb er nog niet veel gegeten maar het was wel lekker.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 20 januari 2010 @ 18:49:43 #11
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77063448
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:39 schreef JuiceJuice het volgende:

[..]

In het vorige topic in de discussie over GET had je het erover dat Robben nog meer aan het verkloten is daaro, over wat hebben we het dan
Het gebouw waarin GET zat wordt nu door hem beheerd en ik hoor soms geruchten dat dat ook over de kop gaat. Aan de andere kant weet ik ook weer niet wat daarvan waar is; dat kan ook gerumoer zijn van (bijvoorbeeld) oud-GET medewerkers.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77065042
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:47 schreef Breuls het volgende:
Wat zijn trouwens jullie favoriete eetlocaties? Ik wil wel eens wat nieuws ontdekken.

› De Heeren (Zuikertuintje)
Pasta-avond op dinsdag is aan te bevelen. En dan wel de pasta alfredo

› Il Forno (SBN Doormanweg en Caracasbaaiweg)
Goede Italiaan, niet zo fancy, maar wel lekker.

› De Tropen (SBN Doormanweg)
Geen geweldige tent, maar wel makkelijk en sommige maaltijden zijn best lekker en nog goedkoop ook.

› Zanzibar (Jan Thiel)
BBQ op zaterdag is wisselend van kwaliteit, maar meestal erg goed. Pizza's zijn ook lekker, lunch is goed te doen.

› De Gouverneur (Rouvillekade)
Maar 1x geweest, maar wel lekker gegeten. Wel een dure tent.

› Chiouaoua (Rif Fort)
Mexicaan, heb er nog niet veel gegeten maar het was wel lekker. Slechte ervaring mee, ze hadden de helft niet wat op de kaart stond en het eten dat we kregen was niet echt super, terwijl het wel vrij prijzig is. En serieus, een mexicaan zonder quesedilla's?

Zie hierboven waar ik het mee eens/niet mee eens ben. Als toevoeging:

›Fishaliscious (Penstraat)
De absolute topper wat mij betreft. Het enige nadeel is dat je er niet buiten kunt zitten, verder topkwaliteit gerechten in de wat duurdere prijsklasse, maar uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

›Mundo Bizarro (Nieuwstraat)
Superleuke tent qua aankleding, met leuke bediening en lekkere gerechten. Het is wel van eigenaar veranderd begreep ik, dus ik weet niet hoe het tegenwoordig loopt daar. Ben er al een tijdje niet meer geweest.

› Omundo (Zuikertuintje)
Ok, je betaalt er wat voor maar dan krijg je ook wat. Erg lekker eten, met nog lekkerdere (en duurdere) wijnen.

› Steak en Ribs (Riffort)
Deze zit op de punt van het Riffort aan zee (boven de Chihuahua zeg maar) Lekker op tijd er naartoe gaan, zo rond half 6 ofzo en genieten van de zonsondergang met een drankje en daarna een dikke T-bone ofzo eten.

› Indie's spice bar (Riffort)
Deze kom je op weg naar Steak en Ribs tegen. Top curries enzovoorts, lekker indische gerechten die je zelf in pittigheid samen kan stellen, van mild tot vuurspugen
  Admin woensdag 20 januari 2010 @ 19:34:16 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77065144
Oh, ik vergeet Craving Sushi in de Promenade. Die hebben lekkere sushi.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77076123
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:34 schreef Breuls het volgende:
Oh, ik vergeet Craving Sushi in de Promenade. Die hebben lekkere sushi.
Daar hebben ze ook kobe beef.
pi_77076268
Nemo! Duur maar erg lekker
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:38:53 #16
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_77078243
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:49 schreef Breuls het volgende:

[..]

Het gebouw waarin GET zat wordt nu door hem beheerd en ik hoor soms geruchten dat dat ook over de kop gaat. Aan de andere kant weet ik ook weer niet wat daarvan waar is; dat kan ook gerumoer zijn van (bijvoorbeeld) oud-GET medewerkers.
Faillissement GET NV is uitgesproken te Haarlem maar zal verder door Amsterdam worden overgenomen. Verdere gegevens: uitspraken faillisement op 19 januari 2010 inzake (F.10/32) GLOBAL E-TRADING (GET) N.V., vest.adr. Lagedijk 146, 1544 BL Zaandijk. Cur: mr. J.J. Knol, Postbus 75510, 1070 AM Amsterdam, tel. 020-7953953. RC: mr. C.P. Bleeker.
pi_77082678
Arrrch, ik krijg honger in dit topic!! Da's niet handig om half 2 's nachts hè!!
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:21 schreef thomaster het volgende:
Idd, ik heb het geprobeerd in het opschep/klaagtopic over het weer, maar dat ging vervelen
Ja hè. Komen al die anderen weer met regen en sneeuw aanzetten om interessant te doen...

Nou, jullie hebben maar mazzel hoor!
 FR
pi_77090139
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:47 schreef Breuls het volgende:

Dies echt
Ik vind Scampi's bij de waterfordboogjes ook gooooood!
En ik begreep dat ie nu dicht is maar Matsuri was echt de beste sushitent waar ik ooit ben geweest
Whatever you're about to discover we off that.
pi_77152080
Graving Sushi, Seaside terrace (vlak voor Breezers), Rib Factory, De Heeren (salade-avond FTW), Larry's en natuurlijk zus di plasa bij de overdekte markt in Punda.

la clochard is het niet waard trouwens (Rif)

[ Bericht 2% gewijzigd door Reintji op 23-01-2010 09:35:50 ]
pi_77166529
Ema Tei in Riffort beste Japanner van het eiland imho. En verder Ribs Factory, De Gouverneur en De Octopus in St. Michiel (al heb ik geen idee of deze nog bestaat, tijdje niet geweest..)
pi_77167840
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:11 schreef Melochan het volgende:
Ema Tei in Riffort beste Japanner van het eiland imho. En verder Ribs Factory, De Gouverneur en De Octopus in St. Michiel (al heb ik geen idee of deze nog bestaat, tijdje niet geweest..)
Hmm, wanneer ben je voor het laatst bij De Octopus geweest dan?

Volgens mij had dat restaurant in 2008 enorme stormschade geleden door Omar en de laatste keer dat ik er was (maart 2009), was het nog lang niet hersteld. We wilden er toen ook gaan eten, maar zijn toch maar rechtsomkeert gegaan toen we die kale boel zagen... Zonde wel.

Ben nu eigenlijk wel benieuwd of ze het nu opgeknapt hebben, of dat ze 't maar voor gezien hebben gehouden.
pi_77195110
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 02:04 schreef Omniej het volgende:

[..]

Hmm, wanneer ben je voor het laatst bij De Octopus geweest dan?

Volgens mij had dat restaurant in 2008 enorme stormschade geleden door Omar en de laatste keer dat ik er was (maart 2009), was het nog lang niet hersteld. We wilden er toen ook gaan eten, maar zijn toch maar rechtsomkeert gegaan toen we die kale boel zagen... Zonde wel.

Ben nu eigenlijk wel benieuwd of ze het nu opgeknapt hebben, of dat ze 't maar voor gezien hebben gehouden.
Oh ik ben er al een behoorlijk lang niet geweest, en nu ik er zo over nadenk moet dat idd voor Omar zijn geweest. De laatste keer dat ik er heen wilde (augustus vorig jaar oid?), was er een ongeluk gebeurd, dus konden we er niet langs. Ben nu wel nieuwsgierig eigenlijk hoe en wat, het eten was iig heerlijk
pi_77214743
Ik ben afgelopen juli (volgens mij) bij de octopus geweest, tussen de middag een broodje kroket eten tussen de duiken door

Ik was ook nog Awa di Playa vergeten, dat zit daar bij Hook's Hut naast. Zo'n geweldig containerrestaurantje met verse visjes
pi_77216744
Hmm, heb aspiraties om ook eens op Curacao te kijken of het wat voor me is om te wonen - al is het voor een paar jaar. Zit nu een jaar in Spanje, maar het is hier doodsaai in de winter en eerlijk gezegd is de winter ook niet zo warm als in de brochure stond.

Het enige minpunt vrees ik, naast 800 euro en 20 uur van NL verwijderd zijn, is island-fever. Hebben jullie daar geen last van? Ik voel hier al de spreekwoordelijke muren op me afkomen omdat het gewoon zo'n kleine community is in de buurt waar ik woon, plus er is in de winter gewoon veel minder te doen, en dat is in de "buitenwijken" (dorpjes) van Benidorm.
pi_77216916
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef illusions het volgende:
Hmm, heb aspiraties om ook eens op Curacao te kijken of het wat voor me is om te wonen - al is het voor een paar jaar. Zit nu een jaar in Spanje, maar het is hier doodsaai in de winter en eerlijk gezegd is de winter ook niet zo warm als in de brochure stond.

Het enige minpunt vrees ik, naast 800 euro en 20 uur van NL verwijderd zijn, is island-fever. Hebben jullie daar geen last van? Ik voel hier al de spreekwoordelijke muren op me afkomen omdat het gewoon zo'n kleine community is in de buurt waar ik woon, plus er is in de winter gewoon veel minder te doen, en dat is in de "buitenwijken" (dorpjes) van Benidorm.
Dat laatste geef al aan dat je nu blijkbaar ook het grootste deel van de tijd binnen die kleine community zit? Wat is dan het verschil met een eiland eigenlijk?

Ik heb nooit echt het idee gehad op een klein eiland te zitten in ieder geval, en zo klein is het er natuurlijk ook niet. Bijkomend voordeel is dat er het hele jaar door altijd wel wat te doen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')