Weinig actieve fok!kers op Curacao, of iig weinig actief in dit topicquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:21 schreef Omniej het volgende:
Zo, dat tweede deel heeft lang geduurd zeg.
TVP.
In het vorige topic in de discussie over GET had je het erover dat Robben nog meer aan het verkloten is daaro, over wat hebben we het danquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:53 schreef Breuls het volgende:
Mja, je kunt wel elke dag melden dat het lekker weer is, maar dat schiet ook niet op.
Het gebouw waarin GET zat wordt nu door hem beheerd en ik hoor soms geruchten dat dat ook over de kop gaat. Aan de andere kant weet ik ook weer niet wat daarvan waar is; dat kan ook gerumoer zijn van (bijvoorbeeld) oud-GET medewerkers.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:39 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
In het vorige topic in de discussie over GET had je het erover dat Robben nog meer aan het verkloten is daaro, over wat hebben we het dan
Zie hierboven waar ik het mee eens/niet mee eens ben. Als toevoeging:quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:47 schreef Breuls het volgende:
Wat zijn trouwens jullie favoriete eetlocaties? Ik wil wel eens wat nieuws ontdekken.
Wat mij bevalt cq. waar wij af en toe of vaak naartoe gaan:
› Ribs Factory (Oude Caracasbaaiweg)
Heerlijke spare ribs, fajita's en ander vleesch.
› De Heeren (Zuikertuintje)
Pasta-avond op dinsdag is aan te bevelen. En dan wel de pasta alfredo![]()
› Il Forno (SBN Doormanweg en Caracasbaaiweg)
Goede Italiaan, niet zo fancy, maar wel lekker.
› De Tropen (SBN Doormanweg)
Geen geweldige tent, maar wel makkelijk en sommige maaltijden zijn best lekker en nog goedkoop ook.
› Zanzibar (Jan Thiel)
BBQ op zaterdag is wisselend van kwaliteit, maar meestal erg goed. Pizza's zijn ook lekker, lunch is goed te doen.
› De Gouverneur (Rouvillekade)
Maar 1x geweest, maar wel lekker gegeten. Wel een dure tent.
› Chiouaoua (Rif Fort)
Mexicaan, heb er nog niet veel gegeten maar het was wel lekker. Slechte ervaring mee, ze hadden de helft niet wat op de kaart stond en het eten dat we kregen was niet echt super, terwijl het wel vrij prijzig is. En serieus, een mexicaan zonder quesedilla's?
Daar hebben ze ook kobe beef.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:34 schreef Breuls het volgende:
Oh, ik vergeet Craving Sushi in de Promenade. Die hebben lekkere sushi.
Faillissement GET NV is uitgesproken te Haarlem maar zal verder door Amsterdam worden overgenomen. Verdere gegevens: uitspraken faillisement op 19 januari 2010 inzake (F.10/32) GLOBAL E-TRADING (GET) N.V., vest.adr. Lagedijk 146, 1544 BL Zaandijk. Cur: mr. J.J. Knol, Postbus 75510, 1070 AM Amsterdam, tel. 020-7953953. RC: mr. C.P. Bleeker.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:49 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het gebouw waarin GET zat wordt nu door hem beheerd en ik hoor soms geruchten dat dat ook over de kop gaat. Aan de andere kant weet ik ook weer niet wat daarvan waar is; dat kan ook gerumoer zijn van (bijvoorbeeld) oud-GET medewerkers.
Ja hè. Komen al die anderen weer met regen en sneeuw aanzetten om interessant te doen...quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:21 schreef thomaster het volgende:
Idd, ik heb het geprobeerd in het opschep/klaagtopic over het weer, maar dat ging vervelen
Dies echtquote:Op woensdag 20 januari 2010 18:47 schreef Breuls het volgende:
Wat zijn trouwens jullie favoriete eetlocaties? Ik wil wel eens wat nieuws ontdekken.
Hmm, wanneer ben je voor het laatst bij De Octopus geweest dan?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:11 schreef Melochan het volgende:
Ema Tei in Riffortbeste Japanner van het eiland imho. En verder Ribs Factory, De Gouverneur en De Octopus in St. Michiel (al heb ik geen idee of deze nog bestaat, tijdje niet geweest..)
Oh ik ben er al een behoorlijk lang niet geweest, en nu ik er zo over nadenk moet dat idd voor Omar zijn geweest. De laatste keer dat ik er heen wilde (augustus vorig jaar oid?), was er een ongeluk gebeurd, dus konden we er niet langs. Ben nu wel nieuwsgierig eigenlijk hoe en wat, het eten was iig heerlijkquote:Op zaterdag 23 januari 2010 02:04 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hmm, wanneer ben je voor het laatst bij De Octopus geweest dan?
Volgens mij had dat restaurant in 2008 enorme stormschade geleden door Omar en de laatste keer dat ik er was (maart 2009), was het nog lang niet hersteld. We wilden er toen ook gaan eten, maar zijn toch maar rechtsomkeert gegaan toen we die kale boel zagen... Zonde wel.
Ben nu eigenlijk wel benieuwd of ze het nu opgeknapt hebben, of dat ze 't maar voor gezien hebben gehouden.
Dat laatste geef al aan dat je nu blijkbaar ook het grootste deel van de tijd binnen die kleine community zit? Wat is dan het verschil met een eiland eigenlijk?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:59 schreef illusions het volgende:
Hmm, heb aspiraties om ook eens op Curacao te kijken of het wat voor me is om te wonen - al is het voor een paar jaar. Zit nu een jaar in Spanje, maar het is hier doodsaai in de winter en eerlijk gezegd is de winter ook niet zo warm als in de brochure stond.
Het enige minpunt vrees ik, naast 800 euro en 20 uur van NL verwijderd zijn, is island-fever. Hebben jullie daar geen last van? Ik voel hier al de spreekwoordelijke muren op me afkomen omdat het gewoon zo'n kleine community is in de buurt waar ik woon, plus er is in de winter gewoon veel minder te doen, en dat is in de "buitenwijken" (dorpjes) van Benidorm.
Nja, niks dus.quote:Dat laatste geef al aan dat je nu blijkbaar ook het grootste deel van de tijd binnen die kleine community zit? Wat is dan het verschil met een eiland eigenlijk?
Dan moet je dat ook niet doen...quote:Op maandag 25 januari 2010 09:49 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ook zie je op elk feestje dezelfde koppen als je bij de Nederlandse community blijft hangen.
Ja maar zo veel leuke feestjes zijn er niet op Curacaoquote:
Wat heb je te besteden/waar ben je naar op zoek?quote:Op maandag 25 januari 2010 13:50 schreef SimtekF1 het volgende:
22 februari ga ik naar Curacao.![]()
Kan niet wachten, ff 12 dagen weg van die kut sneeuw en kou.
Enige verrotte, we hadden een studio op het oog maar die zijn allemaal al gereserveerd.
Weet iemand anders toevallig nog een betaalbare plek om te overnachten?
Niet al te duur, tussen de 30 en 50 euro per nacht.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:22 schreef thomaster het volgende:
[..]
Wat heb je te besteden/waar ben je naar op zoek?
Ik heb indertijd bij www.curacaobenb.com gezeten, bed en breakfast met nette kamers en gebruik van zwembad. Geen idee wat de prijzen zijn, was toen 55 euro per kamer per nacht.
Om welke appartementen gaat het in Julianadorp? Ben der namelijk wel redelijk bekendquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:12 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Niet al te duur, tussen de 30 en 50 euro per nacht.
Heb net ff zitten zoeken en heb 3 appartementen/studio's kunnen vinden in Julianadorp.
Ik heb ze gelijk maar even gemaild of er nog plek is, ben een beetje aan de late kant.
Vorig jaar gezeten toen ik op curaçao heb gewerkt en met de herfst voor vakantie.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:50 schreef SimtekF1 het volgende:
22 februari ga ik naar Curacao.![]()
Kan niet wachten, ff 12 dagen weg van die kut sneeuw en kou.
Enige verrotte, we hadden een studio op het oog maar die zijn allemaal al gereserveerd.
Weet iemand anders toevallig nog een betaalbare plek om te overnachten?
Ik heb Seru Coral gewoond, maar Henk Brink is een ware afzetter, hij berekent vaak asociaal hoge electra-kosten achteraf omdat je zogenaamd "veel meer verbruikt hebt dan hij van tevoren incalculeerd".quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:28 schreef Reintji het volgende:
[..]
Vorig jaar gezeten toen ik op curaçao heb gewerkt en met de herfst voor vakantie.
http://www.brinkappartementen.nl/
Zijn te huur via een aantal verhuurders. Is vlakbij Koraal Tabak, tov Aloëfarm.
En deze dan: "Binnen 15 minuten bij het dichts bijzijnde strand, Seaquarium Beach."quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:31 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Grappig, zie dat ie op de site zet "centraal gelegen"
Nou, als je binnendoor rijd red je dat wel hoor, ik deed er ook altijd ong. een kwartiertje over.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En deze dan: "Binnen 15 minuten bij het dichts bijzijnde strand, Seaquarium Beach."
Met de helicopter zeker
Ik heb een mailtje gestuurd naar:quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Om welke appartementen gaat het in Julianadorp? Ben der namelijk wel redelijk bekend
http://curamap.com/index.phpquote:Op donderdag 28 januari 2010 08:16 schreef SimtekF1 het volgende:
Niemand bekend met deze gasten? www.apartamentuholanda.com
Ze zitten op Hofweg 3 in Curacao, maar het grappige, via Google Maps kan ik geen Hofweg vinden.
De Hofweg (Julianadorp) loopt van de St. Michielsweg in noordelijke richting tot Rondeweg.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:16 schreef SimtekF1 het volgende:
Niemand bekend met deze gasten? www.apartamentuholanda.com
Ze zitten op Hofweg 3 in Curacao, maar het grappige, via Google Maps kan ik geen Hofweg vinden.
Bel of mail ze even, ze hebben zelfs een Nederlands nummerquote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:34 schreef FP128 het volgende:
Want je komt er vandaan? of iets anders?
vraagje; Kan iemand die daar woont even mij een plezier doen en natrekken wie nu de chefkok is van de Papagayo beachclub op Curacao gelegen naast de Zanzibar? Bedankt alvast.
Ach is dat vooruit lopen op het nieuwe programma van Herman?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:34 schreef FP128 het volgende:
Want je komt er vandaan? of iets anders?
vraagje; Kan iemand die daar woont even mij een plezier doen en natrekken wie nu de chefkok is van de Papagayo beachclub op Curacao gelegen naast de Zanzibar? Bedankt alvast.
...en dan nog een keer om hem proberen op te halen, en dan nog een keer om hem écht op te halen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:19 schreef Breuls het volgende:
even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:19 schreef Breuls het volgende:
Uitschrijven in Nederland, inschrijven in Curacao. Klaar.
(Oh wat lijkt het ineens simpel, maar het duurt maanden.)
Je moet je uitschrijven, bewijs van uitschrijving hebben, geboorteakte en een Verklaring Omtrent het Gedrag van Justitie. Kan allemaal via de gemeente (of gemeenten als je niet in je geboortegemeente woont), Verder moet je een werkgeversverklaring hebben voor immigratie, een lokale ziektekostenverzekering en vast nog wel iets dat ik vergeet. Daarmee ga je naar immigratie voor een aanvraag, en even later voor het ophalen van je Verklaring van Rechtswege (lees: je verblijfsvergunning). Daarna ga je naar Kranshi om je in te schrijven als inwoner en even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.
En dan ben je klaar.
Nee, op de dag dat je je Sedula op kan komen halen krijg je hem ook, tenzij er storing is in de apparatuur. De overige handelingen kunnen wel meerdere dagen durenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
...en dan nog een keer om hem proberen op te halen, en dan nog een keer om hem écht op te halen?
Maar vermeld niet bij de douane dat je komt werken, boek gewoon een retourticket en doe alsof je op vakantie komt. Dat scheelt een heleboel gezeur en gezever als je door de douane moetquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:19 schreef Breuls het volgende:
Uitschrijven in Nederland, inschrijven in Curacao. Klaar.
(Oh wat lijkt het ineens simpel, maar het duurt maanden.)
Je moet je uitschrijven, bewijs van uitschrijving hebben, geboorteakte en een Verklaring Omtrent het Gedrag van Justitie. Kan allemaal via de gemeente (of gemeenten als je niet in je geboortegemeente woont), Verder moet je een werkgeversverklaring hebben voor immigratie, een lokale ziektekostenverzekering en vast nog wel iets dat ik vergeet. Daarmee ga je naar immigratie voor een aanvraag, en even later voor het ophalen van je Verklaring van Rechtswege (lees: je verblijfsvergunning). Daarna ga je naar Kranshi om je in te schrijven als inwoner en even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.
En dan ben je klaar.
Ik woon en werk op Curacao, ja. Veel is voor mij geregeld toen ik hier kwam, maar je moet wel zelf nog overal langs.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:35 schreef FP128 het volgende:
[..]
Ik neem dat jij dat weet omdat je daar nu ook woont of werkt? of iets anders. En als dat zo is, hoe is het leven daar behalve de blauwe zee en warmte. Ik bedoel dan hoe anders is het dagelijks leven dan wat je in Nederland gewend bent?
Dat wel ja. Gewoon op vakantie zijn en dat aangeven op het douaneformulier. Vul gewoon een willekeurige vakantiebestemming in, dat controleren ze toch niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:48 schreef thomaster het volgende:
[..]
Maar vermeld niet bij de douane dat je komt werken, boek gewoon een retourticket en doe alsof je op vakantie komt. Dat scheelt een heleboel gezeur en gezever als je door de douane moet
Het ontbreken van een sociale agenda vind ik hier erg prettig. Niks geen afspraken om over 2-3 weken eens een keertje koffie te drinken of wat dan ook. Je belt dat je eraan komt, of je gaat gewoon langs. Je belt 's middags op, "zullen we vanavond bbq-en?" je spreekt de locatie af en wie wat meeneemt en that's it, tijd is irrelevant, je ziet het vanzelf wanneer ze komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:35 schreef FP128 het volgende:
[..]
Ik neem dat jij dat weet omdat je daar nu ook woont of werkt? of iets anders. En als dat zo is, hoe is het leven daar behalve de blauwe zee en warmte. Ik bedoel dan hoe anders is het dagelijks leven dan wat je in Nederland gewend bent?
Dat ook idd, ik lees nauwelijks een krantquote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:08 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het leven is anders; minder ingericht op technologie en media zoals in Nederland, en meer op het leven buiten. Bij elkaar wat drinken, naar een happy hour, uit eten, naar het strand, etcetera.
Ik lees de kranten hier ook niet; ze zijn in het Papiamentu of niet boeiend genoeg, en internationale kranten worden nergens verkocht. Dus mijn nieuws haal ik online.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:13 schreef thomaster het volgende:
[..]
Dat ook idd, ik lees nauwelijks een krant
Ik heb al ruim een jaar geen televisie meer![]()
En tergend langzaam internet![]()
![]()
Maar daarvoor in ruil wel ruim honderd mooie duikstekken
Ik zal vanavond eens ff kijkenquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:01 schreef static het volgende:
Wat - zelfgemaakte - foto's zouden wel welkom zijn.
Ik hoorde zeer recent op de radio, dat er een wedstrijd is opgezet en de winnaar zal de nieuwe chef kok van Papagayo worden.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:19 schreef baniekje het volgende:
[..]
Ach is dat vooruit lopen op het nieuwe programma van Herman?![]()
Maar eigenlijk zou ik willen weten hoe het werkt als je vanuit Nederland naar Curacao wil verkassen?
Er is namelijk een vacature die geschreven lijkt te zijn voor mijn echtgenoot!
Geduld is een welkome eigenschap, want afspraak is lang niet altijd een afspraak. Vaak te laat en soms komt men zelfs niet opdagen als je een klus wilt laten doen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:15 schreef Breuls het volgende:
Ja, je bent wel beperkt natuurlijk en je zult waarschijnlijk na een tijdje je eigen vaste plekken krijgen, waardoor je circel niet zo groot is (qua beweging). Maar dan nog kun je wel 'weg'; even naar (of richting) Westpunt om een middagje strand te doen kan je al een autoritje van een uur opleveren.
Maar inderdaad; het vooruitplannen, agenda's naast elkaar leggen etcetera is er niet bij; als we iets willen doen bellen we gewoon iedereen af en wie kan die komt.
Het is maar net wat je zoekt in een strand, als je op zoek bent naar een strand vol lekkere wijven (als ik jou post zo mag interpretteren) kan je beter naar Mambo of Zanzibar gaan. Ik ben zelf wel fan van Cas Abou, Porto Marie en de beide knippen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Even een tvp.
Wat een wereldeiland is Curacao. Ben nu diverse keren op vakantie geweest en altijd in een huis gezeten ipv resort. Dit ook mede omdat er dus al mensen woonden die ik kon. Zij zaten daar ivm de marine. Dan is het wel fijn dat je idd zelf besluit waar je heen gaat en je ziet dan wat meer dan de touristenplekjes.
Mijn favoriete plekje was/zijn de beiden 'knippen', groot en klein.
De grootste tegenvaller was Casa Bau , het zogenaamde Bon Bini Beach. Daar lagen alleen bejaarden hahaha iets wat ik nav de serie niet echt gedacht had hahahaa.
Nou als ik op vakantie ben hou ik er wel van zeg maarquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:43 schreef thomaster het volgende:
[..]
Het is maar net wat je zoekt in een strand, als je op zoek bent naar een strand vol lekkere wijven (als ik jou post zo mag interpretteren) kan je beter naar Mambo of Zanzibar gaan. Ik ben zelf wel fan van Cas Abou, Porto Marie en de beide knippen.
Ik heb afgelopen weekend wat typisch Curacaosche foto's geschoten (had na een jaar nog niet een echt toeristisch tripje gemaakt eigenlijk), zal van de week ff wat uploaden...
Yup.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Hier dus even wat foto's , gewoon random. Ik zal nog wel eens wat mooie uitzoeken.
Caracas baai (?)
[ afbeelding ]
Jan Thiel cq. Zanzibar. (althans, het lijkt er een beetje op)quote:
Toch Jan Thiel,...ik twijfelde omdat we normaal langs het water lagen ipv daar achterin de hoek.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:10 schreef Breuls het volgende:
[..]
Yup.
[..]
Jan Thiel cq. Zanzibar. (althans, het lijkt er een beetje op)
Zanzi kom ik doorgaans op zaterdagavond. Als ligplek is het wel geinig, maar geen echt strand, natuurlijk.
Waarom zou je aan de UNA willen gaan studeren?quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:40 schreef Leppie7 het volgende:
Hallo,
Ik wil graag volgend jaar aan de university of the netherlands antilles in curacao gaan studeren, is er iemand met ervaring op deze universiteit of het leven op de campus daar?
Alvast bedankt
Nouja, ik twijfel wel omdat de kleur van de bedden niet zwart is.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Toch Jan Thiel,...ik twijfelde omdat we normaal langs het water lagen ipv daar achterin de hoek.
Ik ben Groningen en Nederland eerlijk gezegd op het moment een beetje zat en wil gewoon ff wat nieuws, een avontuurtje zeg maar, al een paar x naar curacao op vakantie geweest en dat is goed gevallen en ook heb ik er veel familie wonen dus ben ik nu ff aan het kijken of dat wat voor me isquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:12 schreef Reintji het volgende:
[..]
Waarom zou je aan de UNA willen gaan studeren?
Jan Thiel had ook wit heurquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:15 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nouja, ik twijfel wel omdat de kleur van de bedden niet zwart is.
Vraag anders je fam. Bedenk wel wat je later met je diploma wil doen. Zoek uit of je stufi krijgt op curaçao. Weet wel dat er vorig jaar veel gezeik was op de UNA.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:21 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
Ik ben Groningen en Nederland eerlijk gezegd op het moment een beetje zat en wil gewoon ff wat nieuws, een avontuurtje zeg maar, al een paar x naar curacao op vakantie geweest en dat is goed gevallen en ook heb ik er veel familie wonen dus ben ik nu ff aan het kijken of dat wat voor me is
Nice!quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:28 schreef Omniej het volgende:
Een baai waarvan ik de naam even kwijt ben:
Ah, dat was 'm inderdaad.quote:
zijn allemaal niet naar una geweest en campus = voor mensen di eniet van cura zijn, wat voor problemen waren er dan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:28 schreef Reintji het volgende:
[..]
Jan Thiel had ook wit heur![]()
[..]
Vraag anders je fam. Bedenk wel wat je later met je diploma wil doen. Zoek uit of je stufi krijgt op curaçao. Weet wel dat er vorig jaar veel gezeik was op de UNA.
Of je doet hier een opleiding en zorgt dat je een stage voor elkaar krijgt. Beetje best of both worlds dan.
Weet het niet precies, maar leraren die zomaar ontslagen werden, tentamens die daardoor in het water vielen, management issues.. etc.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:39 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
zijn allemaal niet naar una geweest en campus = voor mensen di eniet van cura zijn, wat voor problemen waren er dan?
ik begrijp wat je bedoeld maar het is tog wel iets wat ik graag zou willen proberen, maar ik tijfel nog heeeeeeeel erg .quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:48 schreef thomaster het volgende:
Ik begrijp dat je Groningen zat bent, maar je kan toch nog altijd naar de rest van Nederland om je opleiding af te maken en dan stage te lopen/werken op Curacao?
Volgens mij is het geen handige constructie om aan de UNA verder te studeren ivm stufi en waarde van je diploma na afloop van je opleiding. Daarbij roepen mensen in Nederland al vaak dat alles zo kut geregeld is op hogescholen/universiteiten, maar verwacht hier nog veel ergere praktijken. Nee, ik heb er niet gezeten, heb ook geen directe verhalen om te vertellen, het is gewoon mijn visie op de UNA.
http://www.ibgroep.nl/par(...)Volledige_studie.aspquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:45 schreef Reintji het volgende:
http://www.nuffic.nl/nede(...)d-studiefinanciering
Je maakt denk ik geen aanspraak op de StuFi daar, die is alleen voor Antillianen en Arubanen.
De waarde zou hetzelfde moeten zijn, maar pin je er niet op vast, waarom komen anders zoveel Antilliaanse studenten via het Arubahuis of SSNA naar Nederland om te studeren. Probeer anders eens een (curaçaos) forum of probeer in contact te komen met mensen die aan de UNA studeren.
Dacht dat je doelde op een puur antilliaanse regeling.quote:Meeneembaarheid studiefinanciering
17-07-2009
Op de Nederlandse Antillen kun je met behoud van studiefinanciering studeren aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid, de Faculteit voor Economische en Sociale Wetenschappen en de Faculteit der Technische Wetenschappen van de UNA.
Je moet dan wel ingeschreven staan bij een Nederlandse instelling.
Openbaar vervoerquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:56 schreef Leppie7 het volgende:
Ik maak wel degelijk aanspraak op stufi daar, dat heeft de IB-Groep heel voordelig geregeld, zelfs voor het openbaar vervoer (inclusief eventuele veerpond diensten kan wat geregeld worden)
Wen er maar vast aan, niks loopt hier stormquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:56 schreef Leppie7 het volgende:
En over de waarde van de diploma heb je inderdaad wel een punt, daar ga ik me nog wat meer in verdiepen, en ik heb ook een treath lopen op een curacaos forum maar het loopt daar nog niet echt storm
okay dan is dat misverstand ook weer de wereld uit :dquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:46 schreef Reintji het volgende:
We begrepen elkaar verkeerd. Dit staat bij het linkje wat ik postte.
[..]
Dacht dat je doelde op een puur antilliaanse regeling.
haha en dat laatste dat trekt mij juist ookquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:01 schreef thomaster het volgende:
[..]
Openbaar vervoer
En de veerpont is al gratis
[..]
Wen er maar vast aan, niks loopt hier storm
Ach het is elk jaar wel een periode stormachtig en ze hebben het altijd nog overleeft....quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef SimtekF1 het volgende:
Iemand die zich hier al druk over maakt?
Las het vanmorgen in de Metro (of Spits).
Voorspellingen Tsunami
De religieuze voorspelling dat Curacao vrijdag wordt getroffen houdt de gemoederen bezig. Volgens de Extra is het hele eiland in rep en roer, vooral ook omdat de Dominicaanse profete de aardbeving in Haïti voorspeld zou hebben. Er zijn meldingen dat mensen in huilen zijn uitgebarsten toen ze van de voorspelling hoorden. De meteo zei gisteren op Dolfijn FM dat een tsunami niet te voorspellen is. Afwachten dus.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef SimtekF1 het volgende:
Voorspellingen Tsunami
De religieuze voorspelling dat Curacao vrijdag wordt getroffen houdt de gemoederen bezig. Volgens de Extra is het hele eiland in rep en roer, vooral ook omdat de Dominicaanse profete de aardbeving in Haïti voorspeld zou hebben. Er zijn meldingen dat mensen in huilen zijn uitgebarsten toen ze van de voorspelling hoorden. De meteo zei gisteren op Dolfijn FM dat een tsunami niet te voorspellen is. Afwachten dus.
Ik woon hier sinds een jaar en heb nog geen plannen om te vertrekken. Maar permanent wil ik ook niet zeggen, ooit zal ik denk ik wel vertrekken...quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:15 schreef Leppie7 het volgende:
Dat het al gratis is neemt volgens mij niet weg dat je dan alsnog wel 84 eurotjes per maand aan OV vergoeding krijgt (hoop ik tenminste)
Maar zit je permanent op Curaçao of tijdelijk ?
Nee, maak ik me niet druk over. Kan er toch niks aan doen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef SimtekF1 het volgende:
Voorspellingen Tsunami
Haha ja ik geloof idd graag dat je met de OV stijl daar blij mag zijn met een schema a la NS in de winterquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:35 schreef thomaster het volgende:
[..]
Ik woon hier sinds een jaar en heb nog geen plannen om te vertrekken. Maar permanent wil ik ook niet zeggen, ooit zal ik denk ik wel vertrekken...
Wat die OV vergoeding betreft klopt dat, had ik zelf ook tijdens mijn buitenlandse stages. Je krijgt die euro's gewoon ipv je OV kaart idd, daar maakt het niet bij uit of het OV in het "doel-land" gratis is ofzo, het gaat erom dat je je OV kaart in nederland niet gebruikt.Overigens is het pontje tussen punda en otrobanda gratis, de rest van het OV niet, maar daar maak je liever toch geen gebruik van, dat bedoelde ik met diein mijn vorige post achter OV.
mkay bedankt voor de info, ik hoor trouwens geluiden dat vlees daar bijvoorbeeld wel goedkoper is maar dat dat dan weer dik word gecompenseerd door veel andere boodschappen die een stuk duurder zijn die AH daar is verder weel gewoon hetzelfde als NL? ook een stuk duurder dan Centrum neem ik aan?quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:10 schreef thomaster het volgende:
Als je niet hoeft te denken aan dingen als huisvesting (nuts) enz maar louter aan eten/drinken/vervoer en ontspanning waar ben jij dan persoonlijk goedkoper uit, in NL of op Curaçao?
Boodschappen bij de supermarkt vind ik duur, water en elektriciteit is duurder dan in Nederland, benzine is goedkoper en auto's zijn ook goedkoper, maar ook waardelozer dan in NL. Wat uitgaan betreft is het denk ik wel iets goedkoper dan in NL.
Ook ben ik altijd wel een fan van zon goudgele pretcilinder op zoveelmogelijk avondjes in de week dus wat ben je kwijt voor zon ding op commerciele plekken zoals mambo? en hoe zit dat bij de toko op de hoek waar die eilandse mannetjes zich avonds vermaken?
Allereerst: goudgele pretcilinder
Biertjes zijn hier onder te verdelen in Heineken, Amstel, Amstel Bright en Polar (). Die zijn in de prijscategorie in te delen Heineken/Bright en Amstel/Polar. Voor de eerst variant betaal je 6-7 gulden en de andere 4-5 gulden, goedkoper dan op het Scheveningse strand. Bij de toko op de hoek betaal je de helft van voorgenoemde prijzen.
Ik heb begrepen dat ze willen gaan prijsvechten om het goedkoopste biertje van Curacao te worden, iets wat Polar en Amstel steeds minder zijn. Net weer prijsverhoging van zowel Amstel als Polar doorgevoerdquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:13 schreef Breuls het volgende:
Interessant. Een beetje diversiteit is wel interessant. Al vind ik, naast Amstel Bright, Polar meer dan voldoende.
Well, duh. Het is superlekker en licht. Voor Nederlandse begrippen een flutbiertje, maar hier smaakt het gewoon erg goed.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:20 schreef Leppie7 het volgende:
ennuuuuuuuuuh het lijkt wel alsof iedereen in Cura instant verliefd word op Polar
Klopt, vlees is stukken goedkoper en betere kwaliteit. Voor een bbq van 10 man ben je voor ongeveer 35 gulden aan vlees kwijt: kilo kip (voor sate), kilo ribs of porkchops, en een halve kilo lomito (heerlijke ossenhaas, niet voor sate maar gewoon het hele stuk op de bbqquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:20 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
mkay bedankt voor de info, ik hoor trouwens geluiden dat vlees daar bijvoorbeeld wel goedkoper is maar dat dat dan weer dik word gecompenseerd door veel andere boodschappen die een stuk duurder zijn die AH daar is verder weel gewoon hetzelfde als NL? ook een stuk duurder dan Centrum neem ik aan?
ennuuuuuuuuuh het lijkt wel alsof iedereen in Cura instant verliefd word op Polar
De enige supermarkt die echt goedkoop is, is de Mangusa. Dat is dan ook een beetje de Aldi/Lidl van Curacao.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:43 schreef Breuls het volgende:
[..]
Well, duh. Het is superlekker en licht. Voor Nederlandse begrippen een flutbiertje, maar hier smaakt het gewoon erg goed.
Qua supermarkten beweert iedereen dat AH duurder is dan Centrum en Vreugdenhil, en dat geloof ik ook wel (ik let zelf nooit zo op prijzen), maar je kunt best naar AH zonder een gat in je portemonnee over te houden.
En de Esperamos dan?quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:44 schreef thomaster het volgende:
[..]
De enige supermarkt die echt goedkoop is, is de Mangusa. Dat is dan ook een beetje de Aldi/Lidl van Curacao.
Ze hebben nu 350ml flessen, maar ik vind het niks. De blikjes (en flesjes, die zijn even groot) zijn juist zo klein dat je niet bij je laatste slok van die lauwe pis hoeft te drinkenquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
De Polar glijdt zo lekker naar binnen als je s'middags op het strand ligt of s'avonds op de porch. Alleen de blikjes hadden wat groter gekund
Slechts 1 keer binnengeweest toen ik terug kwam van westpunt en toen moest ik alleen een of twee dingen hebben, dus kan ik niet zeggen.quote:
Dat was wel weer een voordeel ja, ze gingen altijd koud naar binnenquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:51 schreef thomaster het volgende:
[..]
Ze hebben nu 350ml flessen, maar ik vind het niks. De blikjes (en flesjes, die zijn even groot) zijn juist zo klein dat je niet bij je laatste slok van die lauwe pis hoeft te drinken
kijk daar word ik nu weer intens gelukkig van he, BBQen met goedkoop maar goed vlees met een lekker licht potje bier erbijquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:43 schreef thomaster het volgende:
[..]
Klopt, vlees is stukken goedkoper en betere kwaliteit. Voor een bbq van 10 man ben je voor ongeveer 35 gulden aan vlees kwijt: kilo kip (voor sate), kilo ribs of porkchops, en een halve kilo lomito (heerlijke ossenhaas, niet voor sate maar gewoon het hele stuk op de bbq).
Andere producten zijn of iets duurder of iets goedkoper. Afhankelijk van hoe bederflijk (is dat een woord) het is etc. Over het algemeen kom ik in de regel wel duurder uit dan in NL.
En ja, everybody loves Polar, daar kan je niet omheen als je hier woont
Nou ja, ik ging ook vrijwel uitsluitend naar de AH en Centrum, maar zo nu en dan kwam ik ook nog wel 'ns in de Esperamos (vooral om partijen frisdrank enzo in te slaan, bovendien hebben ze bij de Esperamos wel de échte Fanta Orangequote:Op donderdag 11 februari 2010 16:52 schreef thomaster het volgende:
[..]
Slechts 1 keer binnengeweest toen ik terug kwam van westpunt en toen moest ik alleen een of twee dingen hebben, dus kan ik niet zeggen.
Die zit aan de Jan Noorduinweg, vrij dicht bij de UNA.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:52 schreef Breuls het volgende:
Waar zit Esperamos? Want daar heb ik volgens mij nog nooit van gehoord.
Aangezien 100 gulden ongeveer 40 euro is, lijkt me dat een veilige aanname.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:08 schreef Lagadishi het volgende:
Met 100 euro in Nederland kan je meer in je boodschappenwagen laden dan hier met 100 Antilliaanse guldens.
Dat lijkt me dan ook nogal een kromme vergelijking... 100 NAF is 40 euro ofzo.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:08 schreef Lagadishi het volgende:
Met 100 euro in Nederland kan je meer in je boodschappenwagen laden dan hier met 100 Antilliaanse guldens.
Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen zoiets serieus zullen nemen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef SimtekF1 het volgende:
Voorspellingen Tsunami
De daghap in de Tropen is ook exact wat er die dag in de 'bonus' is bij de Centrumquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:42 schreef Lagadishi het volgende:
Een kleine anekdote. Ik kende een kok/eigenaar van een restaurant, die bij voorkeur bij Centrum zijn vlees uitzocht voor de special van die avond. Hij kocht dan voor 2,50-3,00 per portie varkenshaas, runderhaas, ribeye of entrecote met daarbij wat kleine decoratie op bistroniveau. Met een aperitiefje, voorgerecht en nagerecht was je zo'n avond gemakkelijk NAF 100,-- per persoon kwijt.
Waar denk je zoal aan? Je streept direct de meest voor de hand liggende opties afquote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:49 schreef Leppie7 het volgende:
is er op curaçao btw wel een redelijk aanbod qua bijbaantjes die bij voorkeur niet in de horeca/vakenvullen zijn?
haha ik weet het, ik hou over het algemeen niet zo van hard werken voor een honger loontje :p en ik ben hier in NL gewend aan straat-verkoop of callcenter werk op provisie basis en dat betekende altijd veel moneh :p dus dat callcenter is ideal O_o maar die website breng me naar een nietszeggende site, is da wel de goeie?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:50 schreef thomaster het volgende:
[..]
Waar denk je zoal aan? Je streept direct de meest voor de hand liggende opties afJe kan bij een callcenter gaan werken www.talentfactory.com
nee niet? potverdrie me hele plan in duigenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:56 schreef Omniej het volgende:
Tsja, Curaçao lijkt me nou niet bepaald de ideale plek om rijk te worden van een bijbaantje eerlijk gezegd...
heldquote:Op zondag 14 februari 2010 17:16 schreef thomaster het volgende:
Ok, ik had ook geen idee wat de URL was, maar nam aan dat je er wel mee uit de voeten kon, met google en talentfactory curacao enzo. Maar hier, for your convenience: http://www.ttfcaribbean.com/
Overigens is het minimumloon sowieso rond de 5 a 6 gulden, dus die 2 valt ook wel mee. Al die strand bijbaantjes betalen belabberd, maar verdienen natuurlijk wel ook nog fooi ernaast.
met uitwonende studiefinanciering erbij moet ik dan toch wel rondkomenquote:Op zondag 14 februari 2010 17:46 schreef Lagadishi het volgende:
Ik zal je nog blijer maken: het wettelijk minimumloon is NAF 1265,-- bruto per maand en dan ben je natuurlijk automatisch tegen ziektekosten verzekerd.
Dat zal ervanaf hangen hoeveel uren je gaat werken en wat je vaste lasten zullen zijn en hoeveel bier je zuipt.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:14 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
met uitwonende studiefinanciering erbij moet ik dan toch wel rondkomen![]()
Jep, was weer hopi dushi, ik was op zich wel blij met de vertraging, want ik moest werken tot 4 uur. Vervolgens op zoek gegaan naar mensen, maar die konden we niet vinden, na een wandeling van Punda (!) tot de moskee (!!)quote:Op maandag 15 februari 2010 15:11 schreef Breuls het volgende:
Iedereen de Gran Marcha overleefd? Was leuk gisteren!
[TE KOOP] Fiets!quote:
Serieus....is het op?? Ik heb er niets van meegekregen...nu zit ik ook wel niet in Curacao maar toch, zoiets hoor je hier toch ook wel mee te krijgen.....quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:08 schreef thomaster het volgende:
Op dit moment overal op, maar ik heb in de wandelgangen gehoord dat het langzaamaan op gang begint te komen...
http://www.nu.nl/economie(...)curaao-gesloten.htmlquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Serieus....is het op?? Ik heb er niets van meegekregen...nu zit ik ook wel niet in Curacao maar toch, zoiets hoor je hier toch ook wel mee te krijgen.....
De halve waarheid.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:38 schreef thomaster het volgende:
Het was ook helemaal niet zo'n probleem geweest als er niet van die paniekzaaiers op het eiland waren die hard riepen dat iedereen zo snel mogelijk moest gaan tanken omdat de benzine heel snel op zou zijn. Daardoor ontstond er een situatie waarin de benzine daadwerkelijk op ging
Gefixtquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:25 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Tonight's the night again guys
Dat mis ik toch niet hoor, die eeuwige happy hours, elk weekend weer
Ey yo dushi doe mij een bacardi coke
Het ligt eraan welk binnenland je bedoelt en het scheelt ook dat er in het regenseizoen nauwelijks regen is gevallen. Over het algemeen vind ik bandabou altijd wel erg mooi, als je om de hoopjes afval heenkijkt.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben afgelopen woensdag terug naar Nederland gevlogen.
Waar moet ik beginnen, kort samengevat, super mooie stranden, binnenland minder fraai, veel afval, geen verkeersregels, erg vet hehe.
Wat fijn zeg om lekker te zwemmen met 35 graden, en dan kom je terug in Nederland, en we hebben weer sneeuw.
quote:Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben afgelopen woensdag terug naar Nederland gevlogen.
Waar moet ik beginnen, kort samengevat, super mooie stranden, binnenland minder fraai, veel afval, geen verkeersregels, erg vet hehe.
Wat fijn zeg om lekker te zwemmen met 35 graden, en dan kom je terug in Nederland, en we hebben weer sneeuw.
Het is algemeen bekend, dat Banda Abou qua natuur veel mooier is dan Banda Riba. Misschien dat de droogte debet aan je mening is. Saai of rustig is een juiste kwalificatie en mede daarom lagere huren.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:43 schreef Breuls het volgende:
Ik vind Banda Abou soms wat kaal en saai. Zeker nu ik onlangs even op Bonaire ben geweest weet ik dat het op sommige plekken een stuk mooier zou moeten kunnen.
Neem aan dat de prijzen op die site in guldens is en niet in dollars. Maar dan nog vind ik het vrij prijzig. Dat wordt een lunch kado doenquote:Op donderdag 15 april 2010 10:11 schreef Reintji het volgende:
http://www.chop-stix.com/ of craving sushi bij promenade
Ik neem ook aan dat het de prijzen in guldens zijn ja, en dan vind ik het voor Curaçao juist heel normale prijzen eerlijk gezegd...quote:Op donderdag 15 april 2010 10:25 schreef mirannie het volgende:
[..]
Neem aan dat de prijzen op die site in guldens is en niet in dollars. Maar dan nog vind ik het vrij prijzig. Dat wordt een lunch kado doen
Ben er al lang niet geweest, maar destijds waren de prijzen toch wel behoorlijk lager dan hier. Maar de prijzen die ze bij dat sushi restaurant rekenen zijn hoger dan wat ik hier in NL betaal.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:49 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat het de prijzen in guldens zijn ja, en dan vind ik het voor Curaçao juist heel normale prijzen eerlijk gezegd...
Lief dat je met me meedenkt, maar met plastic bordjes en bestek doe ik mijn ouders echt geen plezier...quote:Op donderdag 15 april 2010 14:34 schreef thomaster het volgende:
Jij betaalt in Nederland 7 euro voor een hele rol sushi? Kun je even laten weten waar dat is, want daar moet ik dan ff langs als ik op vakantie ben in NL
Je kan je ouders veel leuker mee uit eten nemen naar Awa di Playa of iets dergelijks, lokaal eten, bereid in een container, geserveerd op plastic bordjes, met plastic bestek, maar geweldig uitzicht over Piscadera baai
Wel lekker Caribisch hoorquote:Op donderdag 15 april 2010 15:07 schreef mirannie het volgende:
[..]
Lief dat je met me meedenkt, maar met plastic bordjes en bestek doe ik mijn ouders echt geen plezier...
Ik durf te zeggen dat je ze echt wel een plezier doet hiermee.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:07 schreef mirannie het volgende:
[..]
Lief dat je met me meedenkt, maar met plastic bordjes en bestek doe ik mijn ouders echt geen plezier...
Nou ja, budget... het punt is dat we met 8 man zijn...quote:Op donderdag 15 april 2010 16:14 schreef Breuls het volgende:
Ja, ga naar de Gouverneur.
Oh nee, het moest budget.Picknicken aan de Handelskade dan.
Dat klinkt dan al weer wel erg leuk! Nou ja, anders kijk ik wel als ik er ben. Nog 2 weken!!quote:Op donderdag 15 april 2010 16:41 schreef Reintji het volgende:
Nou, 8 red snappers bij seaside terrace dan! Krijg je wel echte bordjes, maar toch bereid in een container!
Of het lekker is weet ik niet, maar je hebt er wel een balkon met uitzicht over zee (of tegen palmbomenquote:Op maandag 19 april 2010 13:50 schreef elsterno het volgende:
Mocht het toch nog Sushi worden... Ik vind Miramar erg lekker!!
Hyat is wereldwijd een top hotel met prijzen die navenant zijn aan de naam.quote:Op maandag 19 april 2010 18:07 schreef thomaster het volgende:
Ik ben overigens gisteren bij het nieuwe Hyatt geweest, wat een hotel!
Wat ze daar neergezet hebben (en nog steeds aan het neerzetten zijn)
is echt ongelooflijk mooi. Mooie bouwstijl, netjes afgewerkt en een enorme
hoeveelheid aan groen over het hele park. Ik mocht proefeten bij het eerste
restaurant, Medi, en was zeer onder de indruk van het service niveau en
het eten, erg goede houtoven pizza's en leuke mediterraanse gerechten.
Voor zover ik kon zien is het prijsniveau ook degelijk, we hadden met vier
personen voor- en hoofdgerecht, 2 karaffen wijn en koffie na een rekening
185 dollar (na tax en servicecharge). Die rekening hoefde we overigens niet
te betalen omdat het proefdraaien was
Yup, allemaal supermooie hotels op toplocaties; heb in Shanghai ook een kijkje genomen. Daar zitten ze in het hoogste atriumhotel ter wereld en kan je vanaf de 100-ste verdieping naar beneden kijken het atrium in, supervetquote:Op woensdag 21 april 2010 02:23 schreef FP128 het volgende:
[..]
Hyat is wereldwijd een top hotel met prijzen die navenant zijn aan de naam.
Hyat,Four Seaons Ritz..allemaal het beste van het beste.
Ga eens een hapje eten in Livingstone resort ! Die keuken is me vele malen beter bevallen dan bijv Zanzibar ( en goedkoper dan Zanzibarquote:Op woensdag 20 januari 2010 18:47 schreef Breuls het volgende:
› De Heeren (Zuikertuintje)
Pasta-avond op dinsdag is aan te bevelen.
› Cinco (Parera)
Elke dag een andere specialiteit, zoals spare ribs op donderdag of Indonesisch bufet op zaterdag
› Il Forno (SBN Doormanweg en Caracasbaaiweg)
Goede Italiaan, niet zo fancy, maar wel lekker.
› Larry's (Oude Caracasbaaiweg)
Amerikaanse tent, gezellig ingericht, met een aantal lekkere maaltijden.
› De Tropen (SBN Doormanweg)
Geen geweldige tent, maar wel makkelijk en sommige maaltijden zijn best lekker en nog goedkoop ook.
› Zanzibar (Jan Thiel)
BBQ op zaterdag is wisselend van kwaliteit, maar meestal erg goed. Pizza's zijn ook lekker, lunch is goed te doen.
› De Gouverneur (Rouvillekade)
Maar 1x geweest, maar wel lekker gegeten. Wel een dure tent.
› De Buren (Wilhelminaplein)
Kom er alleen voor de lunch, maar die broodjes zijn wel erg mooi gemaakt en erg lekker.
› DE Cafe (Rif Fort)
Lekker voor de lunch.
› Chiouaoua (Rif Fort)
Mexicaan, heb er nog niet veel gegeten maar het was wel lekker.
Daar heb ik echt de meest dramatische avond ooit gehad, ik ben er geweest met de fondueavond. Onvriendelijke en onvakkundige bediening, zij legden niks uit over het fondue concept en gaven dus ook niet aan dat er voor 35 gulden maar een kleine portie was en dat als men extra wilde men extra moest betalen, extra brood moesten we ongeveer om smeken en duurde vervolgens ook nog erg lang. Toen we vervolgens de manager aanspraken op al deze punten werd ons glashard verteld dat: "zij het jammer vond dat wij het niet goed genoeg vonden, want zij vond dat zij er alles aan hadden gedaan om een geweldige avond voor ons te verzorgen."quote:Op zondag 25 april 2010 17:01 schreef realbase het volgende:
[..]
Ga eens een hapje eten in Livingstone resort ! Die keuken is me vele malen beter bevallen dan bijv Zanzibar ( en goedkoper dan Zanzibar)
apart ! nja kan altijd gebeuren zoiets ( en dan bedoel ik dat het soms gewoon even ruk is ..quote:Op zondag 25 april 2010 17:44 schreef thomaster het volgende:
[..]
Daar heb ik echt de meest dramatische avond ooit gehad, ik ben er geweest met de fondueavond. Onvriendelijke en onvakkundige bediening, zij legden niks uit over het fondue concept en gaven dus ook niet aan dat er voor 35 gulden maar een kleine portie was en dat als men extra wilde men extra moest betalen, extra brood moesten we ongeveer om smeken en duurde vervolgens ook nog erg lang. Toen we vervolgens de manager aanspraken op al deze punten werd ons glashard verteld dat: "zij het jammer vond dat wij het niet goed genoeg vonden, want zij vond dat zij er alles aan hadden gedaan om een geweldige avond voor ons te verzorgen."
Er werd vervolgens niks gedaan aan de rekening en toen we deze wilden betalen waren er problemen met de pin-automaat, maar mevrouw de manager zat lekker aan de bar, want haar werktijd zat er blijkbaar op. Zodoende nog een half uur kunnen wachten voordat we weg konden gaan.
En ja, zoals je uit deze review kan lezen zit het nog altijd erg hoog; wat een kuttent!
Elke dag lunchen daar,...whoehoe lang leve de stageslettenquote:Op maandag 26 april 2010 16:48 schreef WarPuppy het volgende:
En Pleincafe Wilhelmina, menig maaltijdje daar naar binnen geschoven voor een paar stuivers!
quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Elke dag lunchen daar,...whoehoe lang leve de stagesletten
Kan ik je vanavond vertellenquote:Op maandag 10 mei 2010 17:58 schreef thomaster het volgende:
Hoe hebben zij het geregeld, met welke wedding planner, waar wordt het gehouden enz?
Nee helaas nietquote:
jajajaja dat is ook het enigste wat je kan zeggen hey,quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:21 schreef Omniej het volgende:
Ik heb het zelfs twee keer gelezen, maar ik mis een decoder geloof ik.
Ik heb oprecht geen idee wat 'ie probeert te zeggen, hoezeer ik zijn teksten ook probeer te begrijpen... Maar goed, aan zijn edits en laatste post te zien was het allemaal voor Thomaster bedoeld.quote:Op donderdag 13 mei 2010 10:02 schreef Melochan het volgende:
Bedoelt 'ie nou te zeggen dat Suriname minder kapitalistisch is dan Curacao?
Ik weet niet of ze een website hebben, maar ik ben zelf op Curaçao wel 'ns naar Maduro Travel geweest voor een trip naar Sint Maarten. Weet niet of je bekend bent met Maduro, maar ze zitten aan de Dokweg in ieder geval.quote:Maar ontopic, en ik stel deze vraag ook maar even in TRV:
Iemand enig idee of er een reisbureau op Curacao is met een website waar je prijzen van vakanties vanuit Curacao op kan vinden? Ben binnenkort weer een tijdje op Curacao, en wil van daaruit een tripje naar anywhere in the area maken (wel iets verder dan Aruba/St. Maarten - eerder iets als Turks and Caicos Islands ofzo), maar heb geen idee aan welke prijzen ik moet denken. Zou fijn zijn als ik nu al een beetje zou kunnen researchen
Ja ik vatte het ook niet helemaal.. Maar tzal welquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:10 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik heb oprecht geen idee wat 'ie probeert te zeggen, hoezeer ik zijn teksten ook probeer te begrijpen... Maar goed, aan zijn edits en laatste post te zien was het allemaal voor Thomaster bedoeld.
[..]
Ik weet niet of ze een website hebben, maar ik ben zelf op Curaçao wel 'ns naar Maduro Travel geweest voor een trip naar Sint Maarten. Weet niet of je bekend bent met Maduro, maar ze zitten aan de Dokweg in ieder geval.
Edit: Website.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:05 schreef vertrouwelijk het volgende:
Waarom ik zo reageer is omdat tomas, ff kwam lullen in mijn topic terwijl hij zelf zijn topic opend
met info van een ander, zelf kan hij niets verzinnen, dan alleen waar je lekker kan eten.
Stelletje, Joran van de sloot aanhangers, bha misselijk zijn jullie.
quote:
Joran van der Sloot aanhangers? Verder spoor je wel toch?quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:05 schreef vertrouwelijk het volgende:
Waarom ik zo reageer is omdat tomas, ff kwam lullen in mijn topic terwijl hij zelf zijn topic opend
met info van een ander, zelf kan hij niets verzinnen, dan alleen waar je lekker kan eten.
Stelletje, Joran van de sloot aanhangers, bha misselijk zijn jullie.
Altijd fijn, wat achtergrondinfo over Seru Fortuna voordat je op je fijne zonvakantie gaatquote:Op zondag 16 mei 2010 21:45 schreef thomaster het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ik heb in een of ander topic van vertrouwelijk gereageerd met: "ik heb zo'n hekel aan mensen die hun zinnen niet" omdat hij in zijn OP zijn laatste zin niet afgemaakt had. Blijkbaar was dat een aanleiding tot extreme frustratie. Sorry vertrouwelijk, ik zal je nooit meer pesten.
Wat deze OP betreft, heb ik gewoon van de vorige gecopy-paste. Maar als je meer wilt vertellen over Curacao, met name over de achterbuurt waar je over schrijft, ga dan gerust je gang. Dat neem ik graag over in de OP en het zou ook zeker veel toevoegen aan dit topic. Niemand die hier actief post komt regelmatig in de achterbuurten denk ik zo, dus open onze ogen!
Tot die tijd hebben wij het dan maar over onderwerpen die ons (Joran van de Sloot aanhangers)bezig houden, zoals leuke restaurantjes, strandjes en happy hours...
@Melochan: Je kan ook gewoon je tripjes zelf regelen toch, ticket boeken en apart je hotel?
hahahah vertrouwelijk gereageerd in een topic, hoe dan hahaha een topic die je belachelijk wou maken en nu snel je bericht hebt verwijdert. Je bent gewoon zielig en je hebt je bericht verwijdert uit mijn topic? waarom dan of was je bang dat anderen je trieste bedoeling zouden zien!!!quote:Op zondag 16 mei 2010 21:45 schreef thomaster het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ik heb in een of ander topic van vertrouwelijk gereageerd met: "ik heb zo'n hekel aan mensen die hun zinnen niet" omdat hij in zijn OP zijn laatste zin niet afgemaakt had. Blijkbaar was dat een aanleiding tot extreme frustratie. Sorry vertrouwelijk, ik zal je nooit meer pesten.
Wat deze OP betreft, heb ik gewoon van de vorige gecopy-paste. Maar als je meer wilt vertellen over Curacao, met name over de achterbuurt waar je over schrijft, ga dan gerust je gang. Dat neem ik graag over in de OP en het zou ook zeker veel toevoegen aan dit topic. Niemand die hier actief post komt regelmatig in de achterbuurten denk ik zo, dus open onze ogen!
Tot die tijd hebben wij het dan maar over onderwerpen die ons (Joran van de Sloot aanhangers)bezig houden, zoals leuke restaurantjes, strandjes en happy hours...
@Melochan: Je kan ook gewoon je tripjes zelf regelen toch, ticket boeken en apart je hotel?
Deze móet ik even quoten, voor het geval je 'm zelf later nog verwijdert.quote:Op maandag 17 mei 2010 00:58 schreef vertrouwelijk het volgende:
[..]
hahahah vertrouwelijk gereageerd in een topic, die je belachelijk wou maken en nu snel je bericht hebt verwijdert. Je bent gewoon zielig en je hebt je bericht verwijdert uit mijn topic?
dit omdat je nu scheinheilig nu zegt, dat ik me zinnen niet had afgemaakt, terwijl je de topic verkrachten
met onzin, waarbij je zelfs steun zocht bij anderen en het ging niet over dat ik mijn zinnen niet had afgemaakt, want ik had precies gezegdt , wat ik wou zeggen maar ja dat ben jij-
Uitdagen met het kontje om hoog, ff blaffen, dan snuffelen een lik.
En dan weer uitdagen.
en dan nu doen of ik het verkeerd interpeteer, door mensen als jij is Natalee Ann Holloway aan haar einde gekomen. Stieken en scheinheilig en onwetend en idd ik wou een reactie uitlokken over de achterbuurt.
ff voor de duidelijkheid: Je bent een gemeen ventje die nu weer eens een paar stuivers bij elkaar kon rapen om te reageren, een topic starten maar zelf geen enkel informatie toevoegen, alleen maar waar je kan eten
ik zal je wel helpen hoor zielig ventje:
Bonaire is veel beperkter ten opzichte van Aruba en Curacao.
Qua duiklocaties is Bonaire wel weer beter dan Aruba en Curacao.
De snorkellaar kan beter naar Curacao.![]()
ten tweede adviseer ik je niet al te lang op Curacao te blijven, het is er
buiten de brug en de gekleurde huisjes niet veel te doen.![]()
![]()
als je van camping hollanders houd die graag bij van de Valk vertoeven moet
je naar Curacao, als je wat luxe wilt ga naar Aruba.
Curacao nep strand, heel klein en Hollanders die smorgens om 6 uur hun handdoekje
weg leggen.
Ten derde: Zakelijk,afspraken niet nakomen,niet sociaal.
Ten vierde : curacao en duiken,een beetje ééntonig van kleur.
veel groen en bruin. Persoonlijk vind ik het in Egypte wel iets mooier, maar dat is een kwestie van smaak.
Bonaire is qua reisbestemming voor de Amerikanen wat Egypte voor ons is : heel mooi en lekker dichtbij.
ff over de achterbuurt hoe ik het zie:
Wie door de straten van wijken met kleurrijke namen als Paradijs, Wishi of Seru Fortuna komt, heeft een heftiger ervaring. Tien jaar geleden waren dit wijken waar de gewone man en vrouw een normaal leven leidden. Nu word je bevangen door de haveloze en uitzichtloze toestand van dit deel van het koninkrijk.
De hap uit de samenstelling van Curaçao is vooral te zien bij jongeren tussen de 15 en 35 jaar. De generaties die juist het eiland een economische push zouden kunnen geven, zijn overgestoken naar Nederland. Ondanks de grote trek over de oceaan, staat in de armoedewijken geen huis leeg.
In dat klimaat van hoge werkloosheid vindt de pusher van de handel in drugs een vruchtbare bodem. In de sloppen is er vrijwel geen huishouden te vinden dat niet iets met dope -met name cocaïne- te maken heeft. De ronselaars van drugskoeriers hebben geen moeite kandidaten te vinden om bolletjes met coke te slikken of pakketten met het spul op hun lichaam te plakken. Een tripje heen-en-weer naar Nederland is zo gemaakt en levert in één klap twee jaarinkomens op. Want met een retourtje smokkelen verdien je toch al gauw tienduizend euro.
De beruchte achterbuurt Sint Jago, iets buiten het centrum van Willemstad. Tegen de heuvels staan de houten huisjes bovenop elkaar. Dat geeft ruim schaduw, maar ook veel ellende.
Om aan geld te komen zou het rechtvaardig zijn de belastingen voor de hoogste inkomens op te schroeven. Die groep pakt bijna alle taart weg van de armen.
Dus je komt nooit in de sloppenwijken? erg jammer voor iemand die beweert het land zo goed te kennen
door mensen hier advies te geven waar ze terecht kunnensuffie, meer je best op school doen swa!!!
Deze móet ik even quoten, voor het geval je 'm zelf later nog verwijdert.quote:
Er zal ongetwijfeld geen woord van gelogen zijn; in heel dit topic is er dan ook niemand die het ontkent. Verder zie boven.quote:want alles wat er staat is de waarheid en waarom alleen daarop reageren?
Nee hoor!!! cong ming lou is onze slavennaam toen wij daar woonden en een gevoelig snaartje raken is iets anders dan verkondigen, waarom ik een topic start dat nergens op slaat en als ik vervolgens bij zijn topic kom is alles gegoogeld. Jammer dat als je op vakantie gaat alleen het mooie wilt zien en niet verder kijkt,quote:Op maandag 17 mei 2010 02:52 schreef Omniej het volgende:
Het hele punt is nu juist dat mensen niet bepaald geneigd zijn de slechte buurten op te zoeken, en zeker niet als ze op vakantie zijn.
Ik ben in genoeg landen en steden geweest met buurten waar ik ook liever niet in m'n eentje rond zou lopen (wat ik dus ook niet gedaan heb), en 't lijkt me vanzelfsprekend dat die buurten er op Curaçao ook zijn. Dat daar in een topic als dit niet volop over gesproken wordt, heeft domweg te maken met het feit dat die buurten over het algemeen gemeden worden. Dat heeft niets te maken met mooi weer spelen, maar met het opzoeken van de goede dingen in plaats van te klagen over de slechte dingen. Betekent niet dat je alles wat slecht is maar onder het tapijt moet schuiven, maar tegelijkertijd is er ook geen enkele reden al het negatieve op een overdreven manier uit te gaan lichten.
[..]
Er zal ongetwijfeld geen woord van gelogen zijn; in heel dit topic is er dan ook niemand die het ontkent. Verder zie boven.En waarom ik alleen daarop reageer? Omdat je herhaaldelijk pretendeert Curaçao door en door te kennen, maar ik (tot m'n teleurstelling trouwens) alleen maar opgegooglede informatie tegenkom in plaats van informatie uit eigen ervaring. Niet zo vreemd dus dat je nogal de indruk maakt zomaar wat in het rond te roepen; blijkbaar alleen uit een soort wraak op TS ofzo, omdat hij in een ander topic per ongeluk een gevoelig snaartje raakte.
Maak het eens niet zo groot allemaal, wees eens wat relaxter, vat niet alles op als een persoonlijke aanval en probeer daar zelf ook niet al teveel aan te doen. Hopelijk kunnen we dan nu weer terug naar een gezelliger topic?
Oh, dat is precies wat ik zelf ook doe hoor. Nou is Curaçao niet het beste voorbeeld omdat het zo'n klein eiland is, maar in elk vakantieland waar ik kom ga ik tien keer liever het échte land in dan dat ik met m'n kont in het zand van een of ander resort ga zitten. Op extreem toeristische plekken heb ik het nooit gehad, al ontkom je daar op Curaçao natuurlijk niet aan.quote:Jammer dat als je op vakantie gaat alleen het mooie wilt zien en niet verder kijkt,
het is een gegeven, als je ook weet hoe de bevolking leeft onder het toerisme, hebben ze het er dan echt beter of niet, in elk land waar ik ga, kijk ik verder dan alleen het eten, uitgaan etc etc zo ga ik dan meestal uit met de bewoners van het land en leer ook andere gewoontes kennen en zien
Jammer dat jij er zo over denkt, dat de helle wereld zo in elkaar steekt, dat is dan jouw kleine wereldquote:Op maandag 17 mei 2010 03:20 schreef Omniej het volgende:
[..]
Oh, dat is precies wat ik zelf ook doe hoor. Nou is Curaçao niet het beste voorbeeld omdat het zo'n klein eiland is, maar in elk vakantieland waar ik kom ga ik tien keer liever het échte land in dan dat ik met m'n kont in het zand van een of ander resort ga zitten. Op extreem toeristische plekken heb ik het nooit gehad, al ontkom je daar op Curaçao natuurlijk niet aan.
Máár, dat betekent nog niet dat het in een topic als dit thuishoort. We kunnen hier nog lang en breed over discussiëren (wat ik niet van plan ben), maar iedereen die naar Curaçao op vakantie gaat is nou eenmaal meer geïnteresseerd in leuke plekken om te eten, dan in het werkloosheidscijfer in een achterstandswijk even verderop. En dat is niet omdat iedereen er liever de ogen voor sluit, maar omdat mensen er nou eenmaal voor hun eigen plezier zijn. (en laten we eerlijk zijn: dat is gewoon hoe de hele wereld in elkaar steekt)
Ok, je hebt je punt gemaakt, ik zal je topics voortaan mijden. Voortaan kun je personen ook via een PM op de hoogte brengen dat je niet gediend bent van dit soort replies in je topic. Verder heb ik die opmerkingen niet verwijderd, maar een mod.quote:Op maandag 17 mei 2010 07:14 schreef vertrouwelijk het volgende:
dit was tussen mij en tomaster ofzo
Het schijnt dat het ook bij de 'Berenketen' serveren, niet bepaald mijn favoriete restaurants (voor een snelle hap wel prima), dus heb het zelf nog niet gezien.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:44 schreef Breuls het volgende:
Ja, Rotterdam. Oude Binnenweg, slijterij/bierspecialist Orlanda.
Ja, bedankt voor de reminder.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:29 schreef Breuls het volgende:
Tempo, uitzendbureau, op Scharloo, go go go, Tempo!
Ben al weken weg, en die reclame zit nog in m'n hoofd
Ach, wanneer is het weer er nou niet behoorlijk?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:44 schreef FP128 het volgende:
In december ga ik naar Curaçao voor 14 dagen,is het weer daar een beetje
behoorlijk in de tijd van het jaar,want ik wil terugkomen als een neger
Zondag heeft de potentie om een heel fantastisch happy hour te wordenquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:33 schreef Breuls het volgende:
Gewoon, hier in Rotterdam. Al zou ik het liever in Curaçao kijken.
Moet inderdaad nodig weer die kant op.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:56 schreef thomaster het volgende:
* thomaster het topic nog maar eens omhoog schopt
Zijn er maar zo weinig FOK!kers op Curacao dan? Of kennen die dit topic niet?
Ik heb het Happy Hour niet eens gehaald, tijdens de wedstrijd ging het zo hard dat ik ongeveer anderhalf uur na afloop van de wedstrijd in coma op mijn bed lagquote:Op zondag 25 juli 2010 23:46 schreef Breuls het volgende:
[..]
Overigens mis ik de happy hours, dus nog een
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |