abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77963075
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:56 schreef Omniej het volgende:
Tsja, Curaçao lijkt me nou niet bepaald de ideale plek om rijk te worden van een bijbaantje eerlijk gezegd...
nee niet? potverdrie me hele plan in duigen

neh wat ik probeer te zeggen is liever niet voor 2 gulden in het uur (bij wijze van)
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_77988193
Ok, ik had ook geen idee wat de URL was, maar nam aan dat je er wel mee uit de voeten kon, met google en talentfactory curacao enzo. Maar hier, for your convenience: http://www.ttfcaribbean.com/

Overigens is het minimumloon sowieso rond de 5 a 6 gulden, dus die 2 valt ook wel mee. Al die strand bijbaantjes betalen belabberd, maar verdienen natuurlijk wel ook nog fooi ernaast.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_77989307
Ik zal je nog blijer maken: het wettelijk minimumloon is NAF 1265,-- bruto per maand en dan ben je natuurlijk automatisch tegen ziektekosten verzekerd.
pi_78017779
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:16 schreef thomaster het volgende:
Ok, ik had ook geen idee wat de URL was, maar nam aan dat je er wel mee uit de voeten kon, met google en talentfactory curacao enzo. Maar hier, for your convenience: http://www.ttfcaribbean.com/

Overigens is het minimumloon sowieso rond de 5 a 6 gulden, dus die 2 valt ook wel mee. Al die strand bijbaantjes betalen belabberd, maar verdienen natuurlijk wel ook nog fooi ernaast.
held
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_78017802
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:46 schreef Lagadishi het volgende:
Ik zal je nog blijer maken: het wettelijk minimumloon is NAF 1265,-- bruto per maand en dan ben je natuurlijk automatisch tegen ziektekosten verzekerd.
met uitwonende studiefinanciering erbij moet ik dan toch wel rondkomen
  Admin maandag 15 februari 2010 @ 15:11:18 #156
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_78019720
Iedereen de Gran Marcha overleefd? Was leuk gisteren!
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_78020274
Zal geen pleziertje zijn geweest met 3 uur vertraging.
pi_78020321
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:14 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

met uitwonende studiefinanciering erbij moet ik dan toch wel rondkomen
Dat zal ervanaf hangen hoeveel uren je gaat werken en wat je vaste lasten zullen zijn en hoeveel bier je zuipt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lagadishi op 16-02-2010 11:51:45 ]
pi_78023102
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:11 schreef Breuls het volgende:
Iedereen de Gran Marcha overleefd? Was leuk gisteren!
Jep, was weer hopi dushi, ik was op zich wel blij met de vertraging, want ik moest werken tot 4 uur. Vervolgens op zoek gegaan naar mensen, maar die konden we niet vinden, na een wandeling van Punda (!) tot de moskee (!!)

Daarna maar bier gaan zuipen
pi_78263384
Het kabinet is gevallen, maar nu? Ik heb helaas niet Dolfijn FM aangehad gisteren met al die interviews, maar ik neem aan dat daar wel uitgebreid over gesproken is. Iemand die het wel geluisterd heeft, of die zelf een idee heeft wat er nu gaat gebeuren met de staatskundige hervorming?

Ik heb geen idee namelijk, in eerste instantie zou je denken dat het allemaal gewoon doorgaat, maar anderzijds zullen er nieuwe verkiezingen met nieuwe staatssecretarissen enzovoorts komen. Om nog maar te zwijgen over een moeilijke langdurige formatieperiode die over drie maanden begint. Zal er nog wel voldoende tijd en medewerking zijn vanuit Nederland om 10-10-10 te halen? (dat was zelfs voor de val al een vraagteken)
  Admin zondag 21 februari 2010 @ 14:46:25 #161
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_78263951
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_78267263
http://www.rnw.nl/nl/cari(...)streep-door-10-10-10

Streep door 101010 niet definitief. Steun van PVDA, CU en CDA is niet ter discussie. Immers zo kwam ook de slotverklaring tot stand door een rompkabinet, nadat D66, Pechtold vertrok. Desalniettemin zijn het deze keer zware onderwerpen zoals de consensus rijkswetten en het probleem Sint Maarten, die behoorlijk controversieel gezien kunnen worden. Afwachten dus.
pi_78272764
Dus als het als controversieel wordt bestempeld wordt het uitgesteld voor het nieuwe kabinet, wat er eventueel zelfs nog een streep door zou kunnen halen
pi_78297204
Dat is een brug te ver. De beoogde datum 101010 kan van tafel worden geveegd, maar niet de ontmanteling van de Antillen. Willibrord van Beek (CDA) heeft het al controversieel genoemd en Bochhove praat over een vertraging van zeker 14 maanden.
pi_78587268
In Den Haag hebben ze uit de hoge hoed getoverd, dat er juridisch geen bezwaar is om Curacao informeel land te laten worden op 101010. Er moest wel naar een alternatieve oplossing gezocht worden, want er kan geen consensus tussen de politieke partijen verkregen worden om de benodigde wetgeving niet controversieel te verklaren. Daarna kunnen de nodige zaken alsnog geformaliseerd worden.
pi_78690918
[GEZOCHT] Benzine
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 17:38:32 #167
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_78690994
Is het echt op? Ik dacht dat er tankwagens onder politiebegeleiding naar buiten geleid werden...
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_78694345
Op dit moment overal op, maar ik heb in de wandelgangen gehoord dat het langzaamaan op gang begint te komen...
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:22:29 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78694980
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:36 schreef thomaster het volgende:
[GEZOCHT] Benzine
[TE KOOP] Fiets!

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78695229
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:08 schreef thomaster het volgende:
Op dit moment overal op, maar ik heb in de wandelgangen gehoord dat het langzaamaan op gang begint te komen...
Serieus....is het op?? Ik heb er niets van meegekregen...nu zit ik ook wel niet in Curacao maar toch, zoiets hoor je hier toch ook wel mee te krijgen.....
pi_78719564
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Serieus....is het op?? Ik heb er niets van meegekregen...nu zit ik ook wel niet in Curacao maar toch, zoiets hoor je hier toch ook wel mee te krijgen.....
http://www.nu.nl/economie(...)curaao-gesloten.html
pi_78727807
De benzine is natuurlijk zelden op, want er is altijd een verplichte reservevoorraad van een paar maanden. Gisterenmiddag tot gisterenmiddernacht zijn de tankwagens weer uitgereden, nadat de blokkade was opgeheven. Vanmorgen zullen ze de kleinere pompstations bevoorraden. Dit is bereikt na gesprekken tussen de regering en de vakbond. Een voorwaarde is, dat de BOO-centrale grondig moet worden nagekeken, want steeds de uitval van de BOO kan een gevaar opleveren voor de werknemers bij de raffinaderij. De stroomvoorziening is nog steeds delicaat, want naast de BOO zijn ook diverse units uitgevallen. Er is geen overcapaciteit en het gebruik door het warme weer zou zomaar voor een ondercapaciteit kunnen zorgen, zodat er zoals gisteren geschakeld moet woorden en regio's om de beurt 3-4 uur zonder stroom komen te zitten. Hopelijk is het niet nodig.
pi_78730562
Die reservevoorraad was er natuurlijk wel, maar als je tankwagens het terrein niet op mogen om die aan te spreken, heb je niks aan die voorraad... Waarbij je dus moet gaan afvragen of het wel verstandig is om de productie en opslag op dezelfde plek te hebben. Zou het niet handiger zijn om in ieder geval een aparte toegang tot de opslag te hebben, zodat er naar hartelust gestaakt kan worden, maar dat er wel brandstof beschikbaar blijft?
pi_78735821
Inderdaad je hebt niets aan een voorraad, die niet uitgereden kan worden. Zoiets noem je ook niet "op". Ook op elke andere plek op het kleine Curacao heb je er niets aan, wanneer de tankwagens geblokkeerd worden, hetgeen nergens moeilijk is. Volgens mij is de reservevoorraad ook ergens anders, maar ik weet het niet helemaal zeker. Voor dit soort stakingen, waarmee stakers een heel eiland economisch plat gooien, moet je gewoon de rechter inschakelen en dat zou misschien ook gebeurd zijn, als er geen accoord zou zijn gekomen.
pi_78740679
Het was ook helemaal niet zo'n probleem geweest als er niet van die paniekzaaiers op het eiland waren die hard riepen dat iedereen zo snel mogelijk moest gaan tanken omdat de benzine heel snel op zou zijn. Daardoor ontstond er een situatie waarin de benzine daadwerkelijk op ging
pi_78769136
Tonight's the night again guys

Dat mis ik toch niet hoor, die eeuwige happy hours, elk weekend weer
Ey yo dushi doe mij een bacardi coke
Whatever you're about to discover we off that.
pi_78778078
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:38 schreef thomaster het volgende:
Het was ook helemaal niet zo'n probleem geweest als er niet van die paniekzaaiers op het eiland waren die hard riepen dat iedereen zo snel mogelijk moest gaan tanken omdat de benzine heel snel op zou zijn. Daardoor ontstond er een situatie waarin de benzine daadwerkelijk op ging
De halve waarheid.
pi_78778144
Kamer wil door met ontmanteling Antillen
5 maart 2010

De ontmanteling van de Antillen moet volgens een meerderheid van de Tweede Kamer vooral doorgaan. Direct na de val van het Nederlandse kabinet leek het alsof de behandeling van de hervormingswetten voor de Antillen zou worden uitgesteld. Maar begin maart is de stemming in Den Haag omgeslagen.

Een substantiële minderheid in het parlement wilde het Antillen-dossier controversieel verklaren en de verwachting was dat daar rekening mee gehouden zou worden. Volgens Willibrord van Beek, voorzitter van de vaste Tweede Kamercommissie voor Nederlands Antilliaanse en Arubaanse Zaken (NAAZ), is de ontmanteling van de Nederlandse Antillen een langlopend en ingewikkeld proces. "De meerderheid voelt zich medeverantwoordelijk voor de afspraken die er zijn gemaakt. Wij kunnen het de Antillen niet aandoen om dit proces tot stilstand te laten komen."

Goed op koers
Van Beek trok direct na de val van het kabinet de conclusie dat het staatkundig proces grote vertraging zou oplopen en dat 10-10-'10, de datum voor opheffing van het land de Nederlands Antillen, niet meer haalbaar zou zijn. Hij is daarom blij dat een Kamermeerderheid ervoor gekozen heeft om het proces gewoon voort te zetten. "Daarmee zeg ik overigens niet dat we het redden. Ik zou een verkeerd beeld schetsen als ik suggereer dat er nu geen enkel probleem meer is."

Met de afhandeling van de BES-wetgeving op 4 maart is volgens Van Beek in ieder geval een concrete stap gezet in het ontmantelingproces van de Antillen. "Er is door meerdere mensen gezegd dat het overdreven zou zijn dat we het halen, maar we gaan de goede richting op om uit te komen tot het opheffen van de Antillen, tot het instellen van de BES-eilanden en tot het totstandkomen van twee zelfstandige landen."

10-10-10
Demissionair staatssecretaris Ank Bijleveld van Koninkrijksrelaties gelooft nog altijd dat 10-10-'10 haalbaar is. Mits er natuurlijk hard gewerkt wordt. Ze vindt het dan ook belangrijk dat de BES-wetgeving toch afgehandeld is. "Het gaat om de eerste zeven wetten die noodzakelijk zijn om uiteindelijk de structuur van de eilanden vorm te geven. Deze zijn de belangrijkste om de openbare lichamen Bonaire, Statia en Saba te realiseren."

Bijleveld heeft goede hoop dat in ieder geval ook een deel van de Consensusrijkswetten in deze demissionaire kabinetsperiode door de Tweede Kamer behandeld zal worden. "Het is mooi dat de Kamer inziet dat we een langlopend traject op deze onderwerpen hebben en dat je -ook als een kabinet valt- een betrouwbare partner moet zijn. Ik hoop dat ook de overzijde zich realiseert dat er snelheid gemaakt moet worden met de uitwerking."

Referendum Bonaire
Tijdens de plenaire afhandeling van de BES-wetgeving werden ook vragen gesteld over het referendum op Bonaire. Bijleveld gaf aan het niet aan haar is om over het referendum te spreken. "Het enige wat ik kan doen is zeggen: we hebben een afspraak gemaakt en die moeten we nakomen." Bijleveld wil het traject afmaken zoals dat nu is ingezet. Als Bonaire iets anders wil, dan is dat onafhankelijkheid. Andere keuzes bestaan er volgens Bijleveld niet.

"Voor Bonaire is het belangrijk dat de inwoners zich realiseren dat als deze wetten worden aangenomen, een grote stap wordt gezet naar het worden van openbaar lichaam, naar goede voorzieningen op het terrein van zorg en onderwijs, goede schuldsanering en een goede start voor de inwoners. Ik hoop dat de mensen dat ook inzien", aldus de staatssecretaris.
pi_78860951
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:25 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Tonight's the night again guys

Dat mis ik toch niet hoor, die eeuwige happy hours, elk weekend weer
Ey yo dushi doe mij een bacardi coke
Gefixt
pi_78878650
Ben afgelopen woensdag terug naar Nederland gevlogen.
Waar moet ik beginnen, kort samengevat, super mooie stranden, binnenland minder fraai, veel afval, geen verkeersregels, erg vet hehe.

Wat fijn zeg om lekker te zwemmen met 35 graden, en dan kom je terug in Nederland, en we hebben weer sneeuw.
pi_78888687
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef SimtekF1 het volgende:
Waar moet ik beginnen, kort samengevat, super mooie stranden, binnenland minder fraai, veel afval, geen verkeersregels, erg vet hehe.

Wat fijn zeg om lekker te zwemmen met 35 graden, en dan kom je terug in Nederland, en we hebben weer sneeuw.
Het ligt eraan welk binnenland je bedoelt en het scheelt ook dat er in het regenseizoen nauwelijks regen is gevallen. Over het algemeen vind ik bandabou altijd wel erg mooi, als je om de hoopjes afval heenkijkt.
  Admin maandag 8 maart 2010 @ 14:43:12 #182
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_78889627
Ik vind Banda Abou soms wat kaal en saai. Zeker nu ik onlangs even op Bonaire ben geweest weet ik dat het op sommige plekken een stuk mooier zou moeten kunnen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_78931501
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef SimtekF1 het volgende:

Heb je nog iets van foto's gemaakt? (zo ja, uploaden die handel) en iets van een blog aangemaakt met je ervaringen? ( zo ja, plaatsen bobby)
75 topics = FIN
pi_78931974
Hehe, ik heb foto's gemaakt.
Zal, als ik vanaaf tijd heb hier wat foto's plaatsen.
pi_79015878
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:43 schreef Breuls het volgende:
Ik vind Banda Abou soms wat kaal en saai. Zeker nu ik onlangs even op Bonaire ben geweest weet ik dat het op sommige plekken een stuk mooier zou moeten kunnen.
Het is algemeen bekend, dat Banda Abou qua natuur veel mooier is dan Banda Riba. Misschien dat de droogte debet aan je mening is. Saai of rustig is een juiste kwalificatie en mede daarom lagere huren.
pi_79038674
Kamer gaat consensus-rijkswetten toch behandelen
11 maart 2010

De Tweede Kamer gaat defintief door met de behandeling van de consensus-rijkswetten. Dat is besloten tijdens het kamerdebat op 11 maart waarin de Kamer heeft vastgesteld welke onderwerpen worden doorgeschoven naar een nieuw kabinet.

Het staatkundige hervormingsproces van de Nederlandse Antillen stond centraal tijdens het kamerdebat over de lijst van controversiële onderwerpen. Zowel de PVV, de SP als de VVD uitten felle kritiek op de partijen die na de val van het kabinet de behandeling van de hervormingswetten toch door willen drukken.

Belangrijke onderwerpen als de verhoging van de AOW-leeftijd en de aankoop van de Joint Strike Fighter (JSF) zijn bijvoorbeeld wel doorgeschoven naar het nieuwe kabinet. De meerderheid van de partijen willen toch demissionair doorgaan met het behandelen van de rijkswetten, omdat al onder eerdere kabinetten begonnen is met de staatkundige vernieuwing van de Nederlandse Antillen.

De PVV, SP en VVD probeerden opnieuw de behandeling van de hervormingswetten controversiëel te verklaren. De partijen dienden verschillende amendementen in omdat de behandeling van de hervormingswetten niet als controversieël was aangemerkt in de reguliere procedurevergadering van de vaste kamercommissie voor Nederlands Antilliaanse en Arubaans Zaken, NAAZ.

Meerderheid
De betogen van Hero Brinkman van de PVV, Johan Remkes van de VVD en Ronald van Raak van de SP maakten weinig indruk op de andere partijen. Een meerderheid stemde voor behandeling van de consensus-rijkswetten om zo de voortgang van de ontmanteling niet te vertragen.

Tijdens het debat bleek ook dat de ontmantelingsdatum van 10-10-'10 misschien wel te vroeg zou kunnen zijn. Remkes plaatste opnieuw vraagtekens bij deze datum die door staatssecretaris Ank Bijleveld van Koninkrijksrelaties is genoemd.
pi_79450735
Ik kwam dit andere topic nog tegen over Curacao voor de liefhebber

Curacao, Nederlandse Antillen # Deel 4 »
pi_80333857
Las hier laatst iets over een Sushi restaurant. Kan iemand me vertellen waar die zit en of het een beetje betaalbaar is? Heb namelijk aan mijn ouders beloofd dat ik ze trakteer op sushi als we daar zijn, maar we zijn met z'n 8-en, haha
pi_80334307
http://www.chop-stix.com/ of craving sushi bij promenade
pi_80334710
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:11 schreef Reintji het volgende:
http://www.chop-stix.com/ of craving sushi bij promenade
Neem aan dat de prijzen op die site in guldens is en niet in dollars. Maar dan nog vind ik het vrij prijzig. Dat wordt een lunch kado doen
pi_80342669
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:25 schreef mirannie het volgende:

[..]

Neem aan dat de prijzen op die site in guldens is en niet in dollars. Maar dan nog vind ik het vrij prijzig. Dat wordt een lunch kado doen
Ik neem ook aan dat het de prijzen in guldens zijn ja, en dan vind ik het voor Curaçao juist heel normale prijzen eerlijk gezegd...
pi_80343525
quote:
Op donderdag 15 april 2010 13:49 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik neem ook aan dat het de prijzen in guldens zijn ja, en dan vind ik het voor Curaçao juist heel normale prijzen eerlijk gezegd...
Ben er al lang niet geweest, maar destijds waren de prijzen toch wel behoorlijk lager dan hier. Maar de prijzen die ze bij dat sushi restaurant rekenen zijn hoger dan wat ik hier in NL betaal.
pi_80344403
Jij betaalt in Nederland 7 euro voor een hele rol sushi? Kun je even laten weten waar dat is, want daar moet ik dan ff langs als ik op vakantie ben in NL

Je kan je ouders veel leuker mee uit eten nemen naar Awa di Playa of iets dergelijks, lokaal eten, bereid in een container, geserveerd op plastic bordjes, met plastic bestek, maar geweldig uitzicht over Piscadera baai
pi_80345675
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:34 schreef thomaster het volgende:
Jij betaalt in Nederland 7 euro voor een hele rol sushi? Kun je even laten weten waar dat is, want daar moet ik dan ff langs als ik op vakantie ben in NL

Je kan je ouders veel leuker mee uit eten nemen naar Awa di Playa of iets dergelijks, lokaal eten, bereid in een container, geserveerd op plastic bordjes, met plastic bestek, maar geweldig uitzicht over Piscadera baai
Lief dat je met me meedenkt, maar met plastic bordjes en bestek doe ik mijn ouders echt geen plezier...

En waar je zo goedkoop Sushi kan eten? Bij praktisch elk onberperkt sushi restaurant. Er zit er hier bij mij tegenover 1 waar je voor 17,95 onberperkt hebt.
pi_80345849
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:07 schreef mirannie het volgende:

[..]

Lief dat je met me meedenkt, maar met plastic bordjes en bestek doe ik mijn ouders echt geen plezier...
Wel lekker Caribisch hoor
pi_80347774
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:07 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ik durf te zeggen dat je ze echt wel een plezier doet hiermee.

Waarom neem je ze overigens mee naar een sushirestaurant op Curacao, dat heb je in Nederland toch ook gewoon? Ga dan in ieder geval naar een restaurant wat aan het water zit of iets dergelijks, iets wat je in Nederland niet hebt...
  Admin donderdag 15 april 2010 @ 16:14:11 #197
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_80348183
Ja, ga naar de Gouverneur.

Oh nee, het moest budget. Picknicken aan de Handelskade dan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_80349134
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:14 schreef Breuls het volgende:
Ja, ga naar de Gouverneur.

Oh nee, het moest budget. Picknicken aan de Handelskade dan.
Nou ja, budget... het punt is dat we met 8 man zijn...

En waarom sushi, simpel, daar zijn we allemaal echt dol op!
pi_80349258
Nou, 8 red snappers bij seaside terrace dan! Krijg je wel echte bordjes, maar toch bereid in een container!
pi_80349316
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:41 schreef Reintji het volgende:
Nou, 8 red snappers bij seaside terrace dan! Krijg je wel echte bordjes, maar toch bereid in een container!
Dat klinkt dan al weer wel erg leuk! Nou ja, anders kijk ik wel als ik er ben. Nog 2 weken!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')