Ach het is elk jaar wel een periode stormachtig en ze hebben het altijd nog overleeft....quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef SimtekF1 het volgende:
Iemand die zich hier al druk over maakt?
Las het vanmorgen in de Metro (of Spits).
Voorspellingen Tsunami
De religieuze voorspelling dat Curacao vrijdag wordt getroffen houdt de gemoederen bezig. Volgens de Extra is het hele eiland in rep en roer, vooral ook omdat de Dominicaanse profete de aardbeving in Haïti voorspeld zou hebben. Er zijn meldingen dat mensen in huilen zijn uitgebarsten toen ze van de voorspelling hoorden. De meteo zei gisteren op Dolfijn FM dat een tsunami niet te voorspellen is. Afwachten dus.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef SimtekF1 het volgende:
Voorspellingen Tsunami
De religieuze voorspelling dat Curacao vrijdag wordt getroffen houdt de gemoederen bezig. Volgens de Extra is het hele eiland in rep en roer, vooral ook omdat de Dominicaanse profete de aardbeving in Haïti voorspeld zou hebben. Er zijn meldingen dat mensen in huilen zijn uitgebarsten toen ze van de voorspelling hoorden. De meteo zei gisteren op Dolfijn FM dat een tsunami niet te voorspellen is. Afwachten dus.
Ik woon hier sinds een jaar en heb nog geen plannen om te vertrekken. Maar permanent wil ik ook niet zeggen, ooit zal ik denk ik wel vertrekken...quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:15 schreef Leppie7 het volgende:
Dat het al gratis is neemt volgens mij niet weg dat je dan alsnog wel 84 eurotjes per maand aan OV vergoeding krijgt (hoop ik tenminste)
Maar zit je permanent op Curaçao of tijdelijk ?
Nee, maak ik me niet druk over. Kan er toch niks aan doen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef SimtekF1 het volgende:
Voorspellingen Tsunami
Haha ja ik geloof idd graag dat je met de OV stijl daar blij mag zijn met een schema a la NS in de winterquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:35 schreef thomaster het volgende:
[..]
Ik woon hier sinds een jaar en heb nog geen plannen om te vertrekken. Maar permanent wil ik ook niet zeggen, ooit zal ik denk ik wel vertrekken...
Wat die OV vergoeding betreft klopt dat, had ik zelf ook tijdens mijn buitenlandse stages. Je krijgt die euro's gewoon ipv je OV kaart idd, daar maakt het niet bij uit of het OV in het "doel-land" gratis is ofzo, het gaat erom dat je je OV kaart in nederland niet gebruikt.Overigens is het pontje tussen punda en otrobanda gratis, de rest van het OV niet, maar daar maak je liever toch geen gebruik van, dat bedoelde ik met diein mijn vorige post achter OV.
mkay bedankt voor de info, ik hoor trouwens geluiden dat vlees daar bijvoorbeeld wel goedkoper is maar dat dat dan weer dik word gecompenseerd door veel andere boodschappen die een stuk duurder zijn die AH daar is verder weel gewoon hetzelfde als NL? ook een stuk duurder dan Centrum neem ik aan?quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:10 schreef thomaster het volgende:
Als je niet hoeft te denken aan dingen als huisvesting (nuts) enz maar louter aan eten/drinken/vervoer en ontspanning waar ben jij dan persoonlijk goedkoper uit, in NL of op Curaçao?
Boodschappen bij de supermarkt vind ik duur, water en elektriciteit is duurder dan in Nederland, benzine is goedkoper en auto's zijn ook goedkoper, maar ook waardelozer dan in NL. Wat uitgaan betreft is het denk ik wel iets goedkoper dan in NL.
Ook ben ik altijd wel een fan van zon goudgele pretcilinder op zoveelmogelijk avondjes in de week dus wat ben je kwijt voor zon ding op commerciele plekken zoals mambo? en hoe zit dat bij de toko op de hoek waar die eilandse mannetjes zich avonds vermaken?
Allereerst: goudgele pretcilinder
Biertjes zijn hier onder te verdelen in Heineken, Amstel, Amstel Bright en Polar (). Die zijn in de prijscategorie in te delen Heineken/Bright en Amstel/Polar. Voor de eerst variant betaal je 6-7 gulden en de andere 4-5 gulden, goedkoper dan op het Scheveningse strand. Bij de toko op de hoek betaal je de helft van voorgenoemde prijzen.
Ik heb begrepen dat ze willen gaan prijsvechten om het goedkoopste biertje van Curacao te worden, iets wat Polar en Amstel steeds minder zijn. Net weer prijsverhoging van zowel Amstel als Polar doorgevoerdquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:13 schreef Breuls het volgende:
Interessant. Een beetje diversiteit is wel interessant. Al vind ik, naast Amstel Bright, Polar meer dan voldoende.
Well, duh. Het is superlekker en licht. Voor Nederlandse begrippen een flutbiertje, maar hier smaakt het gewoon erg goed.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:20 schreef Leppie7 het volgende:
ennuuuuuuuuuh het lijkt wel alsof iedereen in Cura instant verliefd word op Polar
Klopt, vlees is stukken goedkoper en betere kwaliteit. Voor een bbq van 10 man ben je voor ongeveer 35 gulden aan vlees kwijt: kilo kip (voor sate), kilo ribs of porkchops, en een halve kilo lomito (heerlijke ossenhaas, niet voor sate maar gewoon het hele stuk op de bbqquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:20 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
mkay bedankt voor de info, ik hoor trouwens geluiden dat vlees daar bijvoorbeeld wel goedkoper is maar dat dat dan weer dik word gecompenseerd door veel andere boodschappen die een stuk duurder zijn die AH daar is verder weel gewoon hetzelfde als NL? ook een stuk duurder dan Centrum neem ik aan?
ennuuuuuuuuuh het lijkt wel alsof iedereen in Cura instant verliefd word op Polar
De enige supermarkt die echt goedkoop is, is de Mangusa. Dat is dan ook een beetje de Aldi/Lidl van Curacao.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:43 schreef Breuls het volgende:
[..]
Well, duh. Het is superlekker en licht. Voor Nederlandse begrippen een flutbiertje, maar hier smaakt het gewoon erg goed.
Qua supermarkten beweert iedereen dat AH duurder is dan Centrum en Vreugdenhil, en dat geloof ik ook wel (ik let zelf nooit zo op prijzen), maar je kunt best naar AH zonder een gat in je portemonnee over te houden.
En de Esperamos dan?quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:44 schreef thomaster het volgende:
[..]
De enige supermarkt die echt goedkoop is, is de Mangusa. Dat is dan ook een beetje de Aldi/Lidl van Curacao.
Ze hebben nu 350ml flessen, maar ik vind het niks. De blikjes (en flesjes, die zijn even groot) zijn juist zo klein dat je niet bij je laatste slok van die lauwe pis hoeft te drinkenquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
De Polar glijdt zo lekker naar binnen als je s'middags op het strand ligt of s'avonds op de porch. Alleen de blikjes hadden wat groter gekund
Slechts 1 keer binnengeweest toen ik terug kwam van westpunt en toen moest ik alleen een of twee dingen hebben, dus kan ik niet zeggen.quote:
Dat was wel weer een voordeel ja, ze gingen altijd koud naar binnenquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:51 schreef thomaster het volgende:
[..]
Ze hebben nu 350ml flessen, maar ik vind het niks. De blikjes (en flesjes, die zijn even groot) zijn juist zo klein dat je niet bij je laatste slok van die lauwe pis hoeft te drinken
kijk daar word ik nu weer intens gelukkig van he, BBQen met goedkoop maar goed vlees met een lekker licht potje bier erbijquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:43 schreef thomaster het volgende:
[..]
Klopt, vlees is stukken goedkoper en betere kwaliteit. Voor een bbq van 10 man ben je voor ongeveer 35 gulden aan vlees kwijt: kilo kip (voor sate), kilo ribs of porkchops, en een halve kilo lomito (heerlijke ossenhaas, niet voor sate maar gewoon het hele stuk op de bbq).
Andere producten zijn of iets duurder of iets goedkoper. Afhankelijk van hoe bederflijk (is dat een woord) het is etc. Over het algemeen kom ik in de regel wel duurder uit dan in NL.
En ja, everybody loves Polar, daar kan je niet omheen als je hier woont
Nou ja, ik ging ook vrijwel uitsluitend naar de AH en Centrum, maar zo nu en dan kwam ik ook nog wel 'ns in de Esperamos (vooral om partijen frisdrank enzo in te slaan, bovendien hebben ze bij de Esperamos wel de échte Fanta Orangequote:Op donderdag 11 februari 2010 16:52 schreef thomaster het volgende:
[..]
Slechts 1 keer binnengeweest toen ik terug kwam van westpunt en toen moest ik alleen een of twee dingen hebben, dus kan ik niet zeggen.
Die zit aan de Jan Noorduinweg, vrij dicht bij de UNA.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:52 schreef Breuls het volgende:
Waar zit Esperamos? Want daar heb ik volgens mij nog nooit van gehoord.
Aangezien 100 gulden ongeveer 40 euro is, lijkt me dat een veilige aanname.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:08 schreef Lagadishi het volgende:
Met 100 euro in Nederland kan je meer in je boodschappenwagen laden dan hier met 100 Antilliaanse guldens.
Dat lijkt me dan ook nogal een kromme vergelijking... 100 NAF is 40 euro ofzo.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:08 schreef Lagadishi het volgende:
Met 100 euro in Nederland kan je meer in je boodschappenwagen laden dan hier met 100 Antilliaanse guldens.
Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen zoiets serieus zullen nemen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef SimtekF1 het volgende:
Voorspellingen Tsunami
De daghap in de Tropen is ook exact wat er die dag in de 'bonus' is bij de Centrumquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:42 schreef Lagadishi het volgende:
Een kleine anekdote. Ik kende een kok/eigenaar van een restaurant, die bij voorkeur bij Centrum zijn vlees uitzocht voor de special van die avond. Hij kocht dan voor 2,50-3,00 per portie varkenshaas, runderhaas, ribeye of entrecote met daarbij wat kleine decoratie op bistroniveau. Met een aperitiefje, voorgerecht en nagerecht was je zo'n avond gemakkelijk NAF 100,-- per persoon kwijt.
Waar denk je zoal aan? Je streept direct de meest voor de hand liggende opties afquote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:49 schreef Leppie7 het volgende:
is er op curaçao btw wel een redelijk aanbod qua bijbaantjes die bij voorkeur niet in de horeca/vakenvullen zijn?
haha ik weet het, ik hou over het algemeen niet zo van hard werken voor een honger loontje :p en ik ben hier in NL gewend aan straat-verkoop of callcenter werk op provisie basis en dat betekende altijd veel moneh :p dus dat callcenter is ideal O_o maar die website breng me naar een nietszeggende site, is da wel de goeie?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:50 schreef thomaster het volgende:
[..]
Waar denk je zoal aan? Je streept direct de meest voor de hand liggende opties afJe kan bij een callcenter gaan werken www.talentfactory.com
nee niet? potverdrie me hele plan in duigenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:56 schreef Omniej het volgende:
Tsja, Curaçao lijkt me nou niet bepaald de ideale plek om rijk te worden van een bijbaantje eerlijk gezegd...
heldquote:Op zondag 14 februari 2010 17:16 schreef thomaster het volgende:
Ok, ik had ook geen idee wat de URL was, maar nam aan dat je er wel mee uit de voeten kon, met google en talentfactory curacao enzo. Maar hier, for your convenience: http://www.ttfcaribbean.com/
Overigens is het minimumloon sowieso rond de 5 a 6 gulden, dus die 2 valt ook wel mee. Al die strand bijbaantjes betalen belabberd, maar verdienen natuurlijk wel ook nog fooi ernaast.
met uitwonende studiefinanciering erbij moet ik dan toch wel rondkomenquote:Op zondag 14 februari 2010 17:46 schreef Lagadishi het volgende:
Ik zal je nog blijer maken: het wettelijk minimumloon is NAF 1265,-- bruto per maand en dan ben je natuurlijk automatisch tegen ziektekosten verzekerd.
Dat zal ervanaf hangen hoeveel uren je gaat werken en wat je vaste lasten zullen zijn en hoeveel bier je zuipt.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:14 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
met uitwonende studiefinanciering erbij moet ik dan toch wel rondkomen![]()
Jep, was weer hopi dushi, ik was op zich wel blij met de vertraging, want ik moest werken tot 4 uur. Vervolgens op zoek gegaan naar mensen, maar die konden we niet vinden, na een wandeling van Punda (!) tot de moskee (!!)quote:Op maandag 15 februari 2010 15:11 schreef Breuls het volgende:
Iedereen de Gran Marcha overleefd? Was leuk gisteren!
[TE KOOP] Fiets!quote:
Serieus....is het op?? Ik heb er niets van meegekregen...nu zit ik ook wel niet in Curacao maar toch, zoiets hoor je hier toch ook wel mee te krijgen.....quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:08 schreef thomaster het volgende:
Op dit moment overal op, maar ik heb in de wandelgangen gehoord dat het langzaamaan op gang begint te komen...
http://www.nu.nl/economie(...)curaao-gesloten.htmlquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Serieus....is het op?? Ik heb er niets van meegekregen...nu zit ik ook wel niet in Curacao maar toch, zoiets hoor je hier toch ook wel mee te krijgen.....
De halve waarheid.quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:38 schreef thomaster het volgende:
Het was ook helemaal niet zo'n probleem geweest als er niet van die paniekzaaiers op het eiland waren die hard riepen dat iedereen zo snel mogelijk moest gaan tanken omdat de benzine heel snel op zou zijn. Daardoor ontstond er een situatie waarin de benzine daadwerkelijk op ging
Gefixtquote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:25 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Tonight's the night again guys
Dat mis ik toch niet hoor, die eeuwige happy hours, elk weekend weer
Ey yo dushi doe mij een bacardi coke
Het ligt eraan welk binnenland je bedoelt en het scheelt ook dat er in het regenseizoen nauwelijks regen is gevallen. Over het algemeen vind ik bandabou altijd wel erg mooi, als je om de hoopjes afval heenkijkt.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben afgelopen woensdag terug naar Nederland gevlogen.
Waar moet ik beginnen, kort samengevat, super mooie stranden, binnenland minder fraai, veel afval, geen verkeersregels, erg vet hehe.
Wat fijn zeg om lekker te zwemmen met 35 graden, en dan kom je terug in Nederland, en we hebben weer sneeuw.
quote:Op maandag 8 maart 2010 09:43 schreef SimtekF1 het volgende:
Ben afgelopen woensdag terug naar Nederland gevlogen.
Waar moet ik beginnen, kort samengevat, super mooie stranden, binnenland minder fraai, veel afval, geen verkeersregels, erg vet hehe.
Wat fijn zeg om lekker te zwemmen met 35 graden, en dan kom je terug in Nederland, en we hebben weer sneeuw.
Het is algemeen bekend, dat Banda Abou qua natuur veel mooier is dan Banda Riba. Misschien dat de droogte debet aan je mening is. Saai of rustig is een juiste kwalificatie en mede daarom lagere huren.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:43 schreef Breuls het volgende:
Ik vind Banda Abou soms wat kaal en saai. Zeker nu ik onlangs even op Bonaire ben geweest weet ik dat het op sommige plekken een stuk mooier zou moeten kunnen.
Neem aan dat de prijzen op die site in guldens is en niet in dollars. Maar dan nog vind ik het vrij prijzig. Dat wordt een lunch kado doenquote:Op donderdag 15 april 2010 10:11 schreef Reintji het volgende:
http://www.chop-stix.com/ of craving sushi bij promenade
Ik neem ook aan dat het de prijzen in guldens zijn ja, en dan vind ik het voor Curaçao juist heel normale prijzen eerlijk gezegd...quote:Op donderdag 15 april 2010 10:25 schreef mirannie het volgende:
[..]
Neem aan dat de prijzen op die site in guldens is en niet in dollars. Maar dan nog vind ik het vrij prijzig. Dat wordt een lunch kado doen
Ben er al lang niet geweest, maar destijds waren de prijzen toch wel behoorlijk lager dan hier. Maar de prijzen die ze bij dat sushi restaurant rekenen zijn hoger dan wat ik hier in NL betaal.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:49 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat het de prijzen in guldens zijn ja, en dan vind ik het voor Curaçao juist heel normale prijzen eerlijk gezegd...
Lief dat je met me meedenkt, maar met plastic bordjes en bestek doe ik mijn ouders echt geen plezier...quote:Op donderdag 15 april 2010 14:34 schreef thomaster het volgende:
Jij betaalt in Nederland 7 euro voor een hele rol sushi? Kun je even laten weten waar dat is, want daar moet ik dan ff langs als ik op vakantie ben in NL
Je kan je ouders veel leuker mee uit eten nemen naar Awa di Playa of iets dergelijks, lokaal eten, bereid in een container, geserveerd op plastic bordjes, met plastic bestek, maar geweldig uitzicht over Piscadera baai
Wel lekker Caribisch hoorquote:Op donderdag 15 april 2010 15:07 schreef mirannie het volgende:
[..]
Lief dat je met me meedenkt, maar met plastic bordjes en bestek doe ik mijn ouders echt geen plezier...
Ik durf te zeggen dat je ze echt wel een plezier doet hiermee.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:07 schreef mirannie het volgende:
[..]
Lief dat je met me meedenkt, maar met plastic bordjes en bestek doe ik mijn ouders echt geen plezier...
Nou ja, budget... het punt is dat we met 8 man zijn...quote:Op donderdag 15 april 2010 16:14 schreef Breuls het volgende:
Ja, ga naar de Gouverneur.
Oh nee, het moest budget.Picknicken aan de Handelskade dan.
Dat klinkt dan al weer wel erg leuk! Nou ja, anders kijk ik wel als ik er ben. Nog 2 weken!!quote:Op donderdag 15 april 2010 16:41 schreef Reintji het volgende:
Nou, 8 red snappers bij seaside terrace dan! Krijg je wel echte bordjes, maar toch bereid in een container!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |