abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77246466
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:49 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ook zie je op elk feestje dezelfde koppen als je bij de Nederlandse community blijft hangen.
Dan moet je dat ook niet doen...
pi_77246696
22 februari ga ik naar Curacao.
Kan niet wachten, ff 12 dagen weg van die kut sneeuw en kou.
Enige verrotte, we hadden een studio op het oog maar die zijn allemaal al gereserveerd.
Weet iemand anders toevallig nog een betaalbare plek om te overnachten?
pi_77246752
tvp. Ga over een paar weken weer
pi_77248161
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:43 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dan moet je dat ook niet doen...
Ja maar zo veel leuke feestjes zijn er niet op Curacao
Misschien als je schuurfeesten gewend bent op het platteland, dan is het een hele beleving
Whatever you're about to discover we off that.
pi_77263942
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:50 schreef SimtekF1 het volgende:
Enige verrotte, we hadden een studio op het oog maar die zijn allemaal al gereserveerd.
Wat heb je te besteden/waar ben je naar op zoek?

Ik heb indertijd bij www.curacaobenb.com gezeten, bed en breakfast met nette kamers en gebruik van zwembad. Geen idee wat de prijzen zijn, was toen 55 euro per kamer per nacht.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_77281667
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:22 schreef thomaster het volgende:

[..]

Wat heb je te besteden/waar ben je naar op zoek?

Ik heb indertijd bij www.curacaobenb.com gezeten, bed en breakfast met nette kamers en gebruik van zwembad. Geen idee wat de prijzen zijn, was toen 55 euro per kamer per nacht.
Niet al te duur, tussen de 30 en 50 euro per nacht.
Heb net ff zitten zoeken en heb 3 appartementen/studio's kunnen vinden in Julianadorp.
Ik heb ze gelijk maar even gemaild of er nog plek is, ben een beetje aan de late kant.
pi_77281852
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:12 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Niet al te duur, tussen de 30 en 50 euro per nacht.
Heb net ff zitten zoeken en heb 3 appartementen/studio's kunnen vinden in Julianadorp.
Ik heb ze gelijk maar even gemaild of er nog plek is, ben een beetje aan de late kant.
Om welke appartementen gaat het in Julianadorp? Ben der namelijk wel redelijk bekend
pi_77282097
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:50 schreef SimtekF1 het volgende:
Vorig jaar gezeten toen ik op curaçao heb gewerkt en met de herfst voor vakantie.

http://www.brinkappartementen.nl/

Zijn te huur via een aantal verhuurders. Is vlakbij Koraal Tabak, tov Aloëfarm.
pi_77282178
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:28 schreef Reintji het volgende:

[..]

Vorig jaar gezeten toen ik op curaçao heb gewerkt en met de herfst voor vakantie.

http://www.brinkappartementen.nl/

Zijn te huur via een aantal verhuurders. Is vlakbij Koraal Tabak, tov Aloëfarm.
Ik heb Seru Coral gewoond, maar Henk Brink is een ware afzetter, hij berekent vaak asociaal hoge electra-kosten achteraf omdat je zogenaamd "veel meer verbruikt hebt dan hij van tevoren incalculeerd".
Het park zelf is leuk, maar behoorlijk ver van de mooie stranden richting Westpunt.
Julianadorp is qua locatie gunstiger vind ik.

Grappig, zie dat ie op de site zet "centraal gelegen"
pi_77282278
Henk is niet zo aardig met de electra, daar zijn we in de herfst achter gekomen. Julianadorp ligt centraler wat dat betreft inderdaad, maar het was niet erg ver van de taams, vandaar.

Edit: het ligt natuurlijk wel midden in banda riba
pi_77282358
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:31 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]
Grappig, zie dat ie op de site zet "centraal gelegen"
En deze dan: "Binnen 15 minuten bij het dichts bijzijnde strand, Seaquarium Beach."
Met de helicopter zeker
pi_77282389
Het kan wel, 's nachts en plankgas.
pi_77282626
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

En deze dan: "Binnen 15 minuten bij het dichts bijzijnde strand, Seaquarium Beach."
Met de helicopter zeker
Nou, als je binnendoor rijd red je dat wel hoor, ik deed er ook altijd ong. een kwartiertje over.
Maarja, ik haat dat strand
pi_77286285
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Om welke appartementen gaat het in Julianadorp? Ben der namelijk wel redelijk bekend
Ik heb een mailtje gestuurd naar:
- www.villasuzanna.com (net mailtje terug, zit al vol)
- www.rian-appartementen.com/ (nog niks van terug gehad)
- www.apartamentuholanda.com/ (nog niks van gehoord)

En nog 1tje waar ze voor 35 euro studio's verhuurde, maar die zat ook al vol. (weet de naam niet meer)
pi_77322079
Gelukkig, heb net antwoord gehad van www.apartamentuholanda.com en ze hebben nog studio's te huur.
65 US dollar per dag, ongeveer 45 euro dus dat is wel te doen.
pi_77365172
Niemand bekend met deze gasten? www.apartamentuholanda.com
Ze zitten op Hofweg 3 in Curacao, maar het grappige, via Google Maps kan ik geen Hofweg vinden.
pi_77377490
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:16 schreef SimtekF1 het volgende:
Ze zitten op Hofweg 3 in Curacao, maar het grappige, via Google Maps kan ik geen Hofweg vinden.
http://curamap.com/index.php

En nee, ik ken ze niet.
pi_77448283
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:16 schreef SimtekF1 het volgende:
De Hofweg (Julianadorp) loopt van de St. Michielsweg in noordelijke richting tot Rondeweg.
pi_77503961
Thanks jongens.
Het is echt heel toevallig, ik ga met m'n vriendin en haar zus woont daar nu 2 jaar en de Hofweg blijkt dus 800 meter van haar huis te zijn.
Met andere woorden, we hoeven niet super ver te lopen.
pi_77643539
Curacao, lovin it! And missing it!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_77704111
Want je komt er vandaan? of iets anders?

vraagje; Kan iemand die daar woont even mij een plezier doen en natrekken wie nu de chefkok is van de Papagayo beachclub op Curacao gelegen naast de Zanzibar? Bedankt alvast.
75 topics = FIN
  Admin zaterdag 6 februari 2010 @ 16:45:02 #52
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77706092
Ja, alsof we daar even naar binnen lopen om dat te vragen.

Kun je ze niet bellen?

Papagayo is overigens geen beachclub, Zanzibar is de beachclub en Papagayo is het resort aan de overkant van de straat. (Hier, de gele huisjes.)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77733744
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:34 schreef FP128 het volgende:

vraagje; Kan iemand die daar woont even mij een plezier doen en natrekken wie nu de chefkok is van de Papagayo beachclub op Curacao gelegen naast de Zanzibar? Bedankt alvast.
Bel of mail ze even, ze hebben zelfs een Nederlands nummer
  maandag 8 februari 2010 @ 23:19:05 #54
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_77791716
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:34 schreef FP128 het volgende:

Ach is dat vooruit lopen op het nieuwe programma van Herman?
Maar eigenlijk zou ik willen weten hoe het werkt als je vanuit Nederland naar Curacao wil verkassen?
Er is namelijk een vacature die geschreven lijkt te zijn voor mijn echtgenoot!
  Admin dinsdag 9 februari 2010 @ 12:19:46 #55
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77802865
Uitschrijven in Nederland, inschrijven in Curacao. Klaar.

(Oh wat lijkt het ineens simpel, maar het duurt maanden. )

Je moet je uitschrijven, bewijs van uitschrijving hebben, geboorteakte en een Verklaring Omtrent het Gedrag van Justitie. Kan allemaal via de gemeente (of gemeenten als je niet in je geboortegemeente woont), Verder moet je een werkgeversverklaring hebben voor immigratie, een lokale ziektekostenverzekering en vast nog wel iets dat ik vergeet. Daarmee ga je naar immigratie voor een aanvraag, en even later voor het ophalen van je Verklaring van Rechtswege (lees: je verblijfsvergunning). Daarna ga je naar Kranshi om je in te schrijven als inwoner en even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.

En dan ben je klaar.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77803360
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:19 schreef Breuls het volgende:
even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.
...en dan nog een keer om hem proberen op te halen, en dan nog een keer om hem écht op te halen?
  Admin dinsdag 9 februari 2010 @ 12:33:54 #57
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_77803376
Nee, dat ging bij mij meteen goed.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_77812742
quote:

Je moet je uitschrijven, bewijs van uitschrijving hebben, geboorteakte en een Verklaring Omtrent het Gedrag van Justitie. Kan allemaal via de gemeente (of gemeenten als je niet in je geboortegemeente woont), Verder moet je een werkgeversverklaring hebben voor immigratie, een lokale ziektekostenverzekering en vast nog wel iets dat ik vergeet. Daarmee ga je naar immigratie voor een aanvraag, en even later voor het ophalen van je Verklaring van Rechtswege (lees: je verblijfsvergunning). Daarna ga je naar Kranshi om je in te schrijven als inwoner en even later ga je weer naar Kranshi om je Sedula op te halen.

En dan ben je klaar.

Ik neem dat jij dat weet omdat je daar nu ook woont of werkt? of iets anders. En als dat zo is, hoe is het leven daar behalve de blauwe zee en warmte. Ik bedoel dan hoe anders is het dagelijks leven dan wat je in Nederland gewend bent?
75 topics = FIN
pi_77813149
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:33 schreef Omniej het volgende:

[..]

...en dan nog een keer om hem proberen op te halen, en dan nog een keer om hem écht op te halen?
Nee, op de dag dat je je Sedula op kan komen halen krijg je hem ook, tenzij er storing is in de apparatuur. De overige handelingen kunnen wel meerdere dagen duren
pi_77813232
quote:

En dan ben je klaar.
Maar vermeld niet bij de douane dat je komt werken, boek gewoon een retourticket en doe alsof je op vakantie komt. Dat scheelt een heleboel gezeur en gezever als je door de douane moet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')